abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171463500
registreer om deze reclame te verbergen
De zomer gaat hem niet worden voor mij ivm toekomstig vaderschap en reisdrukte.
Maar na de zomer ben ik best een keer in voor een meet in London.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 5 juni 2017 @ 10:48:24 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_171468431
Na de zomer lijkt me ook wel leuk!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_171473412
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:05 schreef Tim86 het volgende:

30k+ imo, al hangt het wel erg van je levensstijl af.
Parttime zit er daar dus niet eens in :')
Das wel triest.
pi_171500788
Zijn er hier KAAers met kinderen die in/nabij Londen wonen? Wat vinden jullie van het niveau van de lagere scholen?

Onze koters gaan nu niet naar de kinderopvang, maar mevrouw Lyrebird wil tzt weer gaan werken. Kinderopvang schijnt duur te zijn?
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 21:39:57 #205
146299 crew  laforest
Metropolitan elite
pi_172028444
Mja, leuk voorstel van May.
The Gods shall be united in Christ, and GOD shall be reborn; The Lord Jehovah shall be the Power of GOD; The Lord Lucifer shall be the Light of GOD; The Lord Satan shall be the Love of GOD; The Lord Christ shall be the Unity of GOD.
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 21:40:23 #206
146299 crew  laforest
Metropolitan elite
pi_172028461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn er hier KAAers met kinderen die in/nabij Londen wonen? Wat vinden jullie van het niveau van de lagere scholen?

Onze koters gaan nu niet naar de kinderopvang, maar mevrouw Lyrebird wil tzt weer gaan werken. Kinderopvang schijnt duur te zijn?
Ik woon daar. Hmm, private school, geen public school nemen. That's all. :)
The Gods shall be united in Christ, and GOD shall be reborn; The Lord Jehovah shall be the Power of GOD; The Lord Lucifer shall be the Light of GOD; The Lord Satan shall be the Love of GOD; The Lord Christ shall be the Unity of GOD.
pi_172034455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:40 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik woon daar. Hmm, private school, geen public school nemen. That's all. :)
Praktisch probleem: als de helft van mijn salaris nodig is voor de huur van een huis, dan is er weinig over voor zo'n private school.
pi_172044506
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:39 schreef laforest het volgende:
Mja, leuk voorstel van May.
Maar zien wat het echt wordt. Ik blijf mooi passief in deze BS. Mijn werk kan ik in tig andere landen doen, dus als ze liever willen dat ik m'n belasting elders betaal moeten ze het vooral ingewikkeld blijven maken. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 juni 2017 @ 23:25:17 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172056796
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar zien wat het echt wordt. Ik blijf mooi passief in deze BS. Mijn werk kan ik in tig andere landen doen, dus als ze liever willen dat ik m'n belasting elders betaal moeten ze het vooral ingewikkeld blijven maken. ^O^
Waarom afwachten? Brexit is een mooi verhaal tijdens interviews. ^O^
Resistance is futile.
pi_172057713
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

:D

M'n huidige team en baan bevallen me nog wel en heb nog geen zin om de flat te verkopen. Plus Mrs. LintuxCx is op zich qua werk ook nog wel blij.

Maar in principe weinig wat ons hier nog écht vasthoudt ja.

Jij bent echt al aan het rondkijken elders?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 01:38:05 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172058581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:D

M'n huidige team en baan bevallen me nog wel en heb nog geen zin om de flat te verkopen. Plus Mrs. LintuxCx is op zich qua werk ook nog wel blij.

Maar in principe weinig wat ons hier nog écht vasthoudt ja.

Jij bent echt al aan het rondkijken elders?
Ik ben in december al vertrokken! Betere baan, werken om te leven. Ik woon nu in NL, tegen het einde vh jaar huis kopen. En ik zit maandelijks in Zweden voor mijn werk. Leuke vent leren kennen hier. Mijn leven in Engeland.. zesje wegens minimaal 60 urige werkweek en weinig tijd voor leuke dingen. Nu in NL.. een dikke 9.

^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 01:39:11 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172058591
Ik zou je Zweden aanraden als je niet terug wil naar NL.
Resistance is futile.
pi_172060745
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:39 schreef Seven. het volgende:
Ik zou je Zweden aanraden als je niet terug wil naar NL.
Op zich lijkt Zweden me wel wat ja O+ maar daar zit mijn huidige werkgever niet. Uiteindelijke plan was wel terug naar NL op zich, het in het buitenland wonen ging me nooit echt om niet meer in NL willen zitten, meer omdat daar niet zo veel interessant werk te vinden is/was.

Heb je de Zweedse taal ook wat kunnen leren?

En ja, 60-urige werkweek, fuck dat. Gelijk heb je idd. ;(
pi_172062512
Er zijn genoeg goede publieke scholen in Londen hoor. Gewoon kijken naar de Ofsted rankings en wat er in je buurt zit. Ik ken zelfs mensen die zijn verhuist om naar een betere school te kunnen gaan want het is wel een 'postcode lottery'.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:58:24 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172070058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:14 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op zich lijkt Zweden me wel wat ja O+ maar daar zit mijn huidige werkgever niet. Uiteindelijke plan was wel terug naar NL op zich, het in het buitenland wonen ging me nooit echt om niet meer in NL willen zitten, meer omdat daar niet zo veel interessant werk te vinden is/was.

Heb je de Zweedse taal ook wat kunnen leren?

En ja, 60-urige werkweek, fuck dat. Gelijk heb je idd. ;(
Heel klein beetje. Hoi, doei, bedankt en door veel te luisteren begin ik nu woorden te herkennen na 3 weken onderdompeling.
Resistance is futile.
pi_172070120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:31 schreef Monopoly_Man het volgende:
Er zijn genoeg goede publieke scholen in Londen hoor. Gewoon kijken naar de Ofsted rankings en wat er in je buurt zit. Ik ken zelfs mensen die zijn verhuist om naar een betere school te kunnen gaan want het is wel een 'postcode lottery'.
Ok, dat is een bruikbare tip.
pi_172102220
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bekijken 😂

Ben toevallig sinds een maandje weer aan het solliciteren in Nederland. Ben benieuwd. Het lijkt me vreemd om terug te gaan na 8 jaar.
  zondag 2 juli 2017 @ 02:09:59 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172105629
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:16 schreef Enrica het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bekijken 😂

Ben toevallig sinds een maandje weer aan het solliciteren in Nederland. Ben benieuwd. Het lijkt me vreemd om terug te gaan na 8 jaar.
Ik ben 10 jaar weggeweest. Het voelt als een warme deken voor mij.
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2017 @ 09:11:12 #219
459997 DevFreak
Still got the blues.
pi_172311372
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 02:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben 10 jaar weggeweest. Het voelt als een warme deken voor mij.
Wat heb je zo aan Nederland gemist? :)
Appels niet met peren vergelijken.
  maandag 10 juli 2017 @ 09:16:25 #220
459997 DevFreak
Still got the blues.
pi_172311436
Ik woon nu sinds een paar weken bij mijn vriend in Engeland. Heb vanuit hier nog voornamelijk gesolliciteerd in Nederland, maar ben nu toch mijn pijlen aan het richten op twee bedrijven in de buurt van Cambridge om aan de slag te gaan als developer.

Vergeleken met NL is de banenmarkt om te janken. Ik zoek naar een juniorfunctie maar er is niet veel te vinden.

Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen gaan doen, want ik vind heel die "fair deal" helemaal niet zo fair... Mocht ik deze maand hier een baan vinden, zou dat kunnen betekenen dat ik hier een toekomst opbouw en over een jaar of 5 waarschijnlijk wordt gedeporteerd als een soort tweederangsburger, omdat mijn werkvergunning dan is afgelopen. :|W

Ironisch genoeg zei ik een paar maanden geleden nog dat ze de Britten hard moesten laten bloeden i.v.m. hun onbetrouwbaarheid naar de EU. Nu zit ik er zelf. :') :D
Appels niet met peren vergelijken.
pi_172313193
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:16 schreef DevFreak het volgende:
Vergeleken met NL is de banenmarkt om te janken. Ik zoek naar een juniorfunctie maar er is niet veel te vinden.
Hmm, maf, ik zit juist hier omdat ik in .nl niks boeiends kan vinden. Maar misschien ook omdat ik geen junior meer ben dan.

quote:
Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen gaan doen, want ik vind heel die "fair deal" helemaal niet zo fair... Mocht ik deze maand hier een baan vinden, zou dat kunnen betekenen dat ik hier een toekomst opbouw en over een jaar of 5 waarschijnlijk wordt gedeporteerd als een soort tweederangsburger, omdat mijn werkvergunning dan is afgelopen. :|W

Ironisch genoeg zei ik een paar maanden geleden nog dat ze de Britten hard moesten laten bloeden i.v.m. hun onbetrouwbaarheid naar de EU. Nu zit ik er zelf. :') :D
Ja, fair of zelfs "generous" deal, laat me verdorie niet lachen zeg. :')

Diep in hun haatvolle hartjes weten de tories best dat de (werkende) EU immigranten netto meer geld opbrengen qua belasting dan ze kosten, die schoppen ze er echt niet zomaar uit. Ik ga dus ook echt niet actief bezig om dat te voorkomen. (En mocht het toch gebeuren, prima, betaal ik mijn belasting mooi in een minder seniel land.)
  maandag 10 juli 2017 @ 13:13:54 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172316196
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:11 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat heb je zo aan Nederland gemist? :)
Ik heb Nederland zelf niet gemist eigenlijk. Mijn familie wel.

Maar nu ik terug ben, is het toch wel fijn om weer betaalde vakantie te hebben. Om betere werknemersbescherming te hebben. Om niet 60 uur minimaal te moeten werken. Om niet overal als een nummer behandeld te worden, dat de huisarts mij 13 jaar na mijn laatste afspraak uit de wachtkamer komt halen en overduidelijk blij is om me weer eens te zien. De supermarkten! En die zijn er alleen maar op vooruit gegaan, goedkoper en veel beter aanbod. Ik mis alleen wel eens een chutney. Politiek en media weer durven vertrouwen, dat is 50% van de beweegreden geweest om weg te gaan trouwens. Ik vind vrijwel alle media volstrekt onbetrouwbaar met hun valse voorwendselen en daarnaast ook véél grotere media invloed. In NL en UK denken we dat we problemen hebben met integratieproblematiek. Ga lekker een paar jaar in Brussel wonen, dan weet je waar men écht problemen heeft. In Engeland leidt dat tot Brexit. In Nederland toch een genuanceerder (maar ook verstoord) beeld, domweg omdat politiek en media hier genuanceerder zijn. Dan nog de huizen die hier (en in België ook, geloof het of niet) veel beter gebouwd zijn. En de tegenstelling tussen arm en rijk zijn in de UK veel groter.

Ik mis in Engeland wel de glooiing, het groene, de geschiedenis komt veel meer tot leven daar. Maar ik zou nooit teruggaan.
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2017 @ 13:19:08 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172316291
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hmm, maf, ik zit juist hier omdat ik in .nl niks boeiends kan vinden. Maar misschien ook omdat ik geen junior meer ben dan.

[..]

Ja, fair of zelfs "generous" deal, laat me verdorie niet lachen zeg. :')

Diep in hun haatvolle hartjes weten de tories best dat de (werkende) EU immigranten netto meer geld opbrengen qua belasting dan ze kosten, die schoppen ze er echt niet zomaar uit. Ik ga dus ook echt niet actief bezig om dat te voorkomen. (En mocht het toch gebeuren, prima, betaal ik mijn belasting mooi in een minder seniel land.)
Klopt, voor management en doorgroeimogelijkheden heb ik Engeland ook altijd interessant gevonden. Maar wel jarenlang aankutten in supervisor en juniorbaantjes die gewoon ronduit kut zijn, want geen inspraak maar wel voor alle resultaten opdraaien.

Ik heb de details niet meegekregen. Probleem is dat de tories straks met alle uitkeringstrekkers opgescheept zitten. Zij die bovengemiddeld verdienen hebben straks overal in de EU mogelijkheden (en ze hebben allemaal hun boeltje al eens eerder bij elkaar gepakt natuurlijk, niet zo'n grote stap om dit nog eens te doen).
Resistance is futile.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')