abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 10:43:14 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167185303
Dit topic is bedoeld als een tweeling topic in twee forum namelijk YNG en 40+. Het is nogal uniek dat we hier op FOK! twee onderdelen hebben voor twee nogal van elkaar afstaande doelgroepen. Daarom is interactie tussen die groepen wel leuk.

Mijn idee is om hier in dit topic 40+ users vragen te laten stellen aan YNG users. Om het geheel duidelijk te maken begin je in deze topics met aan te geven of YNG of 40+ bent en stel dan je vraag of beantwoord hem.

In 40+ zet ik een topic voor de vragen van YNG aan de 40+ users.

tweeling topic: 40+ / YNG vraagt 40+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167185370
Hoi YNG'er hier
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 8 december 2016 @ 11:11:01 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_167185718
TVP
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_167185775
Hoi, ik val er een beetje tussenin.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 8 december 2016 @ 11:16:31 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_167185814
Hallo YNG :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_167185870
quote:
8s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:14 schreef dimmak het volgende:
Hoi, ik val er een beetje tussenin.
Haha oudje, hoe voelt het om er een beetje tussenin te vallen ?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_167185893
quote:
9s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:19 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Haha oudje, hoe voelt het om er een beetje tussenin te vallen ?
Ik voel mij nog steeds jong tegenover de 40 plussers. :*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_167186050
quote:
8s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:14 schreef dimmak het volgende:
Hoi, ik val er een beetje tussenin.
pi_167186941
quote:
8s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:14 schreef dimmak het volgende:
Hoi, ik val er een beetje tussenin.
pi_167187365
Ik heb een vraagje voor de jongelui....

Hoe belangrijk vinden jullie het milieu?

a. Héél belangrijk
b. Maakt me niet zoveel uit
c. Boeit me voor geen meter

Graag mét uitleg waarom a, b of c.
pi_167187612
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:38 schreef FANN het volgende:
Ik heb een vraagje voor de jongelui....

Hoe belangrijk vinden jullie het milieu?

a. Héél belangrijk
b. Maakt me niet zoveel uit
c. Boeit me voor geen meter

Graag mét uitleg waarom a, b of c.
c. Er zijn nogal wat problemen in Nederland (en de wereld) en eerlijk gezegd denk ik dat we beter die kunnen oplossen. Zoals het vluchtelingenprobleem, de vergrijzing en het feit dat veel jonge afgestudeerden geen werk kunnen vinden.
Energie besparen oke, maar als ik het doe dan voor mijn portemonnee en niet voor het milieu. Ik let er wel op, maar dat is puur zodat ik niet te veel betaal. Of mijn leverancier aan groene stroom doet zal me ook een worst wezen, stroom is stroom.
Voor wat betreft de opwarming van de aarde: tsja, miljoenen jaren geleden was de gemiddelde temperatuur hoger dan nu en we leven nu ook nog. Bovendien kan ik als simpele, autoloze en kleinverbruikende burger nou ook niet zoveel doen om de opwarming te remmen. Als je klimaatverandering dan aan wilt pakken moet je dat op wereldniveau doen en niet op nationaal niveau. Dat heeft geen zin.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2016 @ 12:53:04 #12
460494 naoomx
pi_167187626
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:38 schreef FANN het volgende:
Ik heb een vraagje voor de jongelui....

Hoe belangrijk vinden jullie het milieu?

a. Héél belangrijk
b. Maakt me niet zoveel uit
c. Boeit me voor geen meter

Graag mét uitleg waarom a, b of c.
a. Het milieu omvat tenslotte wel onze hele leefomgeving en dus ons hele leven. En hoewel ik niet denk dat we echt de pineut zijn als we nu doorgaan met het milieu behandelen zoals we dit nu doen - tenslotte zijn we als mens aanpassingsexperts - denk ik wel dat het onze levenskwaliteit wel behoorlijk zal aantasten. Niet alleen voor ons, maar vooral voor onze (klein)kinderen, die we als YNG nog niet hebben maar om wie we later wel veel gaan geven
pi_167187693
-dubbel-
pi_167187872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

c. Er zijn nogal wat problemen in Nederland (en de wereld) en eerlijk gezegd denk ik dat we beter die kunnen oplossen. Zoals het vluchtelingenprobleem, de vergrijzing en het feit dat veel jonge afgestudeerden geen werk kunnen vinden.
Energie besparen oke, maar als ik het doe dan voor mijn portemonnee en niet voor het milieu. Ik let er wel op, maar dat is puur zodat ik niet te veel betaal. Of mijn leverancier aan groene stroom doet zal me ook een worst wezen, stroom is stroom.
Voor wat betreft de opwarming van de aarde: tsja, miljoenen jaren geleden was de gemiddelde temperatuur hoger dan nu en we leven nu ook nog. Bovendien kan ik als simpele, autoloze en kleinverbruikende burger nou ook niet zoveel doen om de opwarming te remmen. Als je klimaatverandering dan aan wilt pakken moet je dat op wereldniveau doen en niet op nationaal niveau. Dat heeft geen zin.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:53 schreef naoomx het volgende:

[..]

a. Het milieu omvat tenslotte wel onze hele leefomgeving en dus ons hele leven. En hoewel ik niet denk dat we echt de pineut zijn als we nu doorgaan met het milieu behandelen zoals we dit nu doen - tenslotte zijn we als mens aanpassingsexperts - denk ik wel dat het onze levenskwaliteit wel behoorlijk zal aantasten. Niet alleen voor ons, maar vooral voor onze (klein)kinderen, die we als YNG nog niet hebben maar om wie we later wel veel gaan geven
Mooi... twee zéér verschillende antwoorden :D
pi_167188519
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:38 schreef FANN het volgende:
Ik heb een vraagje voor de jongelui....

Hoe belangrijk vinden jullie het milieu?

a. Héél belangrijk
b. Maakt me niet zoveel uit
c. Boeit me voor geen meter

Graag mét uitleg waarom a, b of c.
A. even heul kort door de bocht maar gezondheid van milieu staat ook gelijk aan je eigen gezondheid. Leef je in een omgeving vol met smog, asbest en troep en weet ik veel wat, dan gaat dat ten koste van je eigen gezondheid. Ten tweede, natuur etc moeten we gewoon mooi houden voor de diertjes. Dus ik probeer mijn ecologische voetafdruk voor zover mogelijk klein te houden.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_167188649
Dan nog een vraagje...

Wat vinden jullie hiervan?

Is het belangrijk voor jullie dat er hoogstwaarschijnlijk een derde van alle plant- en diersoorten
nog deze eeuw uitsterft?

Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor dieren, het weer en voor mensen,die nu al merkbaar zijn. Hittegolven, droogte, overstromingen, schade aan ecosystemen, bedreiging van de voedselproductie en schade aan de gezondheid worden naar verwachting in de toekomst heviger. Als we niets doen, sterft mogelijk een derde van alle plant- en diersoorten nog deze eeuw uit.

En langdurige droogtes, hittegolven, extreme regenval, overstromingen en krachtige orkanen
is dat voor jullie ''een ver van mijn bed show'' of denken jullie daar wel eens over na?


De temperatuurstijging heeft een steeds groter effect op het weer. Langdurige droogtes, hittegolven, extreme regenval, overstromingen en krachtige orkanen komen nu al vaker voor. Gemiddeld genomen zal de temperatuur op aarde stijgen, maar plaatselijk kunnen de effecten heel verschillend zijn. In Noord-Europa stijgt het risico op overstromingen bijvoorbeeld, terwijl in Zuid-Europa de droogte toeneemt.

Sommige mensen geven nou eenmaal niet zoveel om de planten of de dieren, hóe belangrijk die ook zijn... maar mensen gaan er natuurlijk onder lijden.

Vinden jullie het wel fijn dat het zomers een paar graadjes warmer is tegenwoordig of denken
jullie toch meer na over de gevólgen van deze temperatuurssteiging?
De gevolgen zoals tropische plagen en ziektes, meer doden door hitte en ondervoeding,
watertekorten en noem maar op....

Ook de Wereldgezondheidsorganisatie maakt zich zorgen om het broeikaseffect. Met de stijging van de temperatuur nemen namelijk ook tropische plagen en ziektes toe. Ook sterven er meer mensen door hitte en ondervoeding. Doordat grote rivieren slinken, kunnen in droge en tropische gebieden de opbrengsten van de landbouw tot wel 20 procent lager uitvallen. Daarbij lopen miljoenen mensen extra kans op watertekorten.

en dan nog een laatste vraagje.... O+

Is er op scholen tegenwoordig genoeg aandacht voor deze problemen?
pi_167188708
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

A. even heul kort door de bocht maar gezondheid van milieu staat ook gelijk aan je eigen gezondheid. Leef je in een omgeving vol met smog, asbest en troep en weet ik veel wat, dan gaat dat ten koste van je eigen gezondheid. Ten tweede, natuur etc moeten we gewoon mooi houden voor de diertjes. Dus ik probeer mijn ecologische voetafdruk voor zover mogelijk klein te houden.
Ik hoop voor je dat de andere jongeren dat ook doen :Y
Alleen begin je niet zoveel....

Wij oudjes zijn straks dood en begraven :P maar jullie moeten verder.....
pi_167188905
Geen mooie erfenis die jullie krijgen :N

Wat vinden jullie van deze speeche?

pi_167189247
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:42 schreef FANN het volgende:
Dan nog een vraagje...

Wat vinden jullie hiervan?

Is het belangrijk voor jullie dat er hoogstwaarschijnlijk een derde van alle plant- en diersoorten
nog deze eeuw uitsterft?

Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor dieren, het weer en voor mensen,die nu al merkbaar zijn. Hittegolven, droogte, overstromingen, schade aan ecosystemen, bedreiging van de voedselproductie en schade aan de gezondheid worden naar verwachting in de toekomst heviger. Als we niets doen, sterft mogelijk een derde van alle plant- en diersoorten nog deze eeuw uit.

En langdurige droogtes, hittegolven, extreme regenval, overstromingen en krachtige orkanen
is dat voor jullie ''een ver van mijn bed show'' of denken jullie daar wel eens over na?


De temperatuurstijging heeft een steeds groter effect op het weer. Langdurige droogtes, hittegolven, extreme regenval, overstromingen en krachtige orkanen komen nu al vaker voor. Gemiddeld genomen zal de temperatuur op aarde stijgen, maar plaatselijk kunnen de effecten heel verschillend zijn. In Noord-Europa stijgt het risico op overstromingen bijvoorbeeld, terwijl in Zuid-Europa de droogte toeneemt.

Sommige mensen geven nou eenmaal niet zoveel om de planten of de dieren, hóe belangrijk die ook zijn... maar mensen gaan er natuurlijk onder lijden.

Vinden jullie het wel fijn dat het zomers een paar graadjes warmer is tegenwoordig of denken
jullie toch meer na over de gevólgen van deze temperatuurssteiging?
De gevolgen zoals tropische plagen en ziektes, meer doden door hitte en ondervoeding,
watertekorten en noem maar op....

Ook de Wereldgezondheidsorganisatie maakt zich zorgen om het broeikaseffect. Met de stijging van de temperatuur nemen namelijk ook tropische plagen en ziektes toe. Ook sterven er meer mensen door hitte en ondervoeding. Doordat grote rivieren slinken, kunnen in droge en tropische gebieden de opbrengsten van de landbouw tot wel 20 procent lager uitvallen. Daarbij lopen miljoenen mensen extra kans op watertekorten.

en dan nog een laatste vraagje.... O+

Is er op scholen tegenwoordig genoeg aandacht voor deze problemen?
Ik vind het wel fijn dat het warmer wordt.
Het probleem is dat wij er individueel niks aan kunnen doen. Dan kan er wel weer zo'n klimaattop georganiseerd worden (waar iedereen natuurlijk met zijn milieu-onvriendelijke privejet heen gaat), maar ik denk niet dat we daar veel mee opschieten.

Als je het probleem wilt aanpakken, dan moet dat op veel grotere schaal. Doen wij zo niet veel aan.
Bij mij op school hebben we een keer de film van Al Gore bekeken, maar ik vond het allemaal nogal Amerikaans en overdreven. Ja er is een probleem, maar doe nou niet alsof de wereld straks weg is.

Kortom, prima om er aandacht aan te besteden en het probleem te erkennen, maar met de dramaking/queen uithangen en schreeuwen ga je mensen niet overtuigen (algemeen, niet persoonlijk naar de mensen hier overigs). Als je iets doet, dan mondiaal en concreet, geen loze overlegjes waar vliegtuigen heen komen die de opwarming nog wat extra bespoedigen.
pi_167189447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 14:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn dat het warmer wordt.
Het probleem is dat wij er individueel niks aan kunnen doen.
[quote]Dan kan er wel weer zo'n klimaattop georganiseerd worden (waar iedereen natuurlijk met zijn milieu-onvriendelijke privejet heen gaat), maar ik denk niet dat we daar veel mee opschieten.

Als je het probleem wilt aanpakken, dan moet dat op veel grotere schaal. Doen wij zo niet veel aan.
Bij mij op school hebben we een keer de film van Al Gore bekeken, maar ik vond het allemaal nogal Amerikaans en overdreven. Ja er is een probleem, maar doe nou niet alsof de wereld straks weg is.

Kortom, prima om er aandacht aan te besteden en het probleem te erkennen, maar met de dramaking/queen uithangen en schreeuwen ga je mensen niet overtuigen (algemeen, niet persoonlijk naar de mensen hier overigs). Als je iets doet, dan mondiaal en concreet, geen loze overlegjes waar vliegtuigen heen komen die de opwarming nog wat extra bespoedigen.
:+ héél veel mensen denken er zo over hoor, ook ouderen....

Het is zéker geen drama als de mens uitsterft dat is in elk geval zéker :D

"The Planet is Fine.The People are Fucked" O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167190227
Ja precies. Er wordt hier gesproken over honger en watertekorten, maar imo komt dat gewoon omdat er teveel mensen op aarde zijn. Sneu voor die mensen, maar het lijkt me geen goed idee als de derde wereld zich blijft vermenigvuldigen in twaalfvoud.

Zal eens kijken op YT.
  donderdag 8 december 2016 @ 15:44:05 #22
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_167191192
40+ hierzo :)

Ik heb wel een vraag aan de jongeren.
Maken jullie je druk over te toekomst qua werk? Bedoel daarmee dus of jullie vrezen om overbodig te worden op de arbeidsmarkt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_167191441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:44 schreef ErwinRommel het volgende:
40+ hierzo :)

Ik heb wel een vraag aan de jongeren.
Maken jullie je druk over te toekomst qua werk? Bedoel daarmee dus of jullie vrezen om overbodig te worden op de arbeidsmarkt.
Ja, daar maak ik me idd druk om. Vooral omdat ik graag journalistiek wil gaan doen, dat wordt echt lastig. -O-
(she/her)
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2016 @ 15:59:37 #24
460494 naoomx
pi_167191545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:53 schreef FANN het volgende:

Wat vinden jullie van deze speeche?

Ik vind het wel een leuke speech, wel een beetje iets zoals je dat standaard van de VN hoort.. Heel veel ideeën maar niet echt concrete oplossingen
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2016 @ 16:04:26 #25
460494 naoomx
pi_167191609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:44 schreef ErwinRommel het volgende:

Maken jullie je druk over te toekomst qua werk? Bedoel daarmee dus of jullie vrezen om overbodig te worden op de arbeidsmarkt.
Ja, eigenlijk wel. Ik wil waarschijnlijk iets in de richting van antropologie doen. Ik maak me geen zorgen over robots, want ik weet dat ik juist het meest geschikt ben voor werk waarvoor je een visie, creativiteit en menselijkheid nodig hebt. Ik maak me echter wel zorgen over concurrentie van medestudenten en mensen uit "nuttigere" vakgebieden. Zodra ik (weer) aan een studie begin, wil ik dan ook echt daarvoor helemaal gaan, ervoor zorgen dat ik uitblink. Voor mensen in studierichtingen als de mijne moet je namelijk wel echt goed zijn, wil je echt iets met je studie kunnen doen. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')