abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167181997
De TT zegt het al. Namen willen we, met zoveel mogelijk details graag.
pi_167182005
Chris Mason

'Hamertje tik'

Chris Mason is bepaald geen frisse jongen. Het begon met een vriend van onze Chris, Mark Gibson. Hij had een bulldog gekocht voor een voormalig vriendinnetje van hem. Toen dat vriendinnetje al snel daarna de hond terug kwam brengen brandde er bij Mark Gibson een zekering door. Samen met zijn broertje Simon en Chris Mason besloot hij verhaal te gaan halen bij de verloofde van het vroegere vriendinnetje. En als ik zeg verhaal halen bedoel ik eigenlijk getooid met honkbalknuppels en hamers de verloofde even te gaan verbouwen en achter te laten 'zoals je in een horrorfilm ziet'.

Mason, die eerder al eens achter de tralies had gezeten voor het toebrengen van lichamelijk letsel en ook een taakstraf van 180 uur achter de rug had voor verzet bij een arrestatie, werd uiteindelijk veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf wegens inbraak met de bedoeling van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Na iets meer dan een jaar werd hij vrijgelaten.

Maar daarmee is het boek Mason nog niet gesloten. In 2006 verloor hij op het WK kansloos met 4-0 van Phil Taylor. Nadat hij zich op voorhand al negatief over Taylor had uitgelaten vloog hij Taylor na afloop al scheldend naar de keel. Dit kwam hem op een boete en schorsing te staan.

In 2007 ging hij als commentator en analist voor ITV aan de slag en al snel werd hij gezien als een van de beste duiders. Hoewel hij ook weer serieus werk ging maken van het darten bleef het wat dat betreft bij incidentele succesjes.

Nadat hij in 2010 nog gepakt was voor het frauderen met belastingen had hij het toch wat beter op de rit dan in de vroegere jaren van z'n carrière.

Twee jaar geleden kwam hij toch weer negatief in het nieuws. Terwijl zijn tweede vrouw en hij na 14 jaar huwelijk in scheiding lagen had hij ondanks een contactverbod toch meerdere malen contact gezocht met zijn vrouw, die op dat moment zware depressies had. Mace The Ace werd veroordeeld tot een kleine boete en een taakstraf van 50 uur.

pi_167182010
Co Stompé

'Misschien een beetje gezeur op de tram'

Darter Co Stompé is betrapt op het gebruik van cannabis. Volgens de darter nam hij voor de gezelligheid een paar trekjes van een joint....

Stompé is gisteren voor twee maanden geschorst. Hij accepteert de straf, hoewel hij vraagtekens plaatst bij de procedure. 'Ik was in de week voor dat toernooi op een gezellig feestje. Anderen zaten stevig te roken. Toen nam ik een paar halen van een joint', aldus Stompé, die niet wist dat de sporen dertig dagen zijn te traceren in de urine.

Volgens de bestuurder van tramlijn 14 in Amsterdam is het roken van hasjiesj geen gewoonte voor hem. 'Vroeger heb ik het vaker gedaan, maar tegenwoordig is het een uitzondering. Je weet ook dat je moet opletten als sporter, als bekende Nederlander. En dat terwijl ik na de wedstrijd in België nog terug ben gereden, omdat ik me realiseerde dat ze daar als enige land op doping controleren.'

Stompé twijfelt aan de correctheid van het onderzoek en heeft veel aan te merken op de procedure: hij zegt onder meer niet tijdig te zijn ingelicht over het positieve resultaat en had daardoor aanvankelijk geen gelegenheid om in beroep te gaan.Tijdens de Embassy in Engeland, het belangrijkste toernooi voor darters begin januari, was hij al op de hoogte. De zaak was toen al behandeld bij het betreffende Belgische ministerie. Volgens Stompé hebben zijn prestaties in Frimley Green geleden onder de dopingproblematiek.

Stompé vraagt zich ook af waarom ze in urine niet naar alcohol speuren. Het is bekend dat veel darters voor een wedstrijd alcoholhoudende drank nemen, om een vastere hand te krijgen.Wat darten betreft denkt Stompé de komende tijd toch aan zijn trekken te komen. Er blijven genoeg 'wilde' toernooien over. Misschien dat hij wat gezeur krijgt op de tram, het zij zo. 'En zo erg is het toch allemaal niet.'

pi_167182013
Robert Thornton

'Je wijf moet je kort houden'

We gaan een jaar of 7 terug in de tijd, toen Robert Thornton nog een nee schuddende darter was in plaats van een nee schuddende darter die de UK Open en de World Grand Prix heeft gewonnen. Op een zwoele septembernacht achtte The Thorn het nodig om zijn vrouw wat corrigerende tikken te verkopen. Hij werd opgepakt en moest voor de rechter verschijnen. In de rechtszaal zagen Thorton en z'n vrouw er behoorlijk ongelukkig uit en na de aanklacht bekende Thornton schuld op het aanvallen van z'n vrouw, die overigens wel aan zijn zijde bleef tijdens en na dit alles.

Daarna werd hij, in afwachting van de uitspraak van 6 maanden later, vrijgelaten onder de voorwaarde dat hij zich goed zou gedragen.

Een half jaar later zou het dan zover zijn: Robert Thornton moest voor de rechter verschijnen. Tot zijn grote opluchting werd de aanklacht laten vallen en de onzekere maanden liepen met een sisser af.

Achteraf zegt Thornton dat hij schuld bekende om zijn familie een langslepende rechtszaak te besparen en dat het allemaal wel meeviel. Meer dan een klein ruzietje met de nodige alcohol achter de kiezen was het niet geweest en de argwanende buren die de politie hadden gebeld hadden zich niet zo aan moeten stellen. Hij heeft z'n lesje wel geleerd en zal voortaan in stilte ruzie gaan maken met z'n vrouw in plaats van er een luidruchtig spektakel van te maken.

pi_167182021
Phil Taylor

''Camper van incident''

We gaan terug naar oktober 1999. Phil Taylor, op dat moment nog slechts negenvoudig wereldkampioen, heeft net tegen wat lokale helden gegooid en nog een showtje weggegeven alvorens zich huiswaarts te begeven. In de camper, waarmee hij toen vaak rondtrok, werden twee dames meegenomen die een lift naar huis zochten.

De dames, die behoorlijk in de olie waren, beschuldigden Taylor ervan dat hij hen probeerde te kussen en betasten. Taylor zelf ontkende, het was hun woord tegen het zijne dus. Sherrif Isobella McColl nam de beschuldiging van de twee weliswaar serieus, maar vond het niet dermate ernstig dat er een eventueel een gevangenisstraf op diende te volgen. Het verdict was uiteindelijk 1000 pond per vergrijp, maar vooral het imago van Taylor had natuurlijk schade opgelopen.

pi_167182027
Jelle Klaasen

'Unleash the cobra'

quote:
Darter Jelle Klaasen verhoord na versturen naaktfoto’s aan 15-jarig meisje

VLIJMEN - Darter Jelle Klaasen uit Breda heeft zeker drie naaktfoto’s aan een 15-jarig meisje met een verstandelijke beperking gestuurd. Ook vroeg de 27-jarige darter om naaktfoto’s van haar via mail en twitter. Hij is hiervoor dinsdag door de politie verhoord.

De familie van het meisje en de darter kennen elkaar al jaren. Het meisje heeft een beperking en zit in een instelling. Ze heeft ook psychische problemen. Toen een leerkracht vond dat ze wel heel erg stil was en er naar vroeg, wees het meisje op de naakfoto's van de darter. De begeleider trof zeker drie foto's aan waarop Klaasen een erectie heeft.

'Maak een foto van je bikinibroekje bij je ...'
Het contact tussen de twee verliep via twitter en mail. Via privéberichten twitterde Klaassen zoal: 'Laat maar wat lekkers zien', 'Maak maar een foto van je bikinibroekje en dat hij lekker strak zit bij je …' en 'Aan niemand foto's laten zien he? x' Ook zegt Klaasen dat hij tijdens een vakantie, waar het meisje ook was, 'moest uitkijken waar ik je pakte tijdens het zwemmen hahah.'

De politie bevestigt dat de darter dinsdagmiddag is verhoord. Maar over de inhoud van het verhoor en aanklacht wil de politie niet ingaan.

Website uit de lucht
De website van Klaassen is sinds 16 augustus uit de lucht. Hij is niet bereikbaar voor commentaar. In een mail aan de familie van het meisje vroeg hij de moeder om de 'aanklacht in te trekken, anders moet ik misschien een jaar de gevangenis in'.

Een dezer dagen gaat het dossier naar justitie, die beslist of Klaasen vervolgd wordt. De ouders van het meisje hopen dat hij bekent. "Al is het maar een uur taakstraf. De rest volgt vanzelf wel. Met onze dochter kan het beter. Ze snapt het allemaal niet en denkt dat Jelle boos op haar is." Klaasen heeft woensdag excuses gemaakt via een verklaring op internet waarin hij zegt dat hij veel spijt heeft.
quote:
Jelle Klaasen biedt excuses aan voor versturen naaktfoto's aan 15-jarig meisje

BREDA - Jelle Klaasen biedt in een verklaring op internet zijn excuses aan voor zijn gedrag. De darter uit Breda werd dinsdag verhoord door de politie nadat hij naaktfoto's had gestuurd aan een 15-jarig meisje met een verstandelijke beperking.

"Ik wil hierbij mijn excuses aanbieden aan iedereen die dit aangaat! Ik heb een fout gemaakt en ben te ver gegaan en dat spijt me", schrijft hij op de website Dartskrant.nl.

'Ik kan het helaas niet meer terugdraaien'
Hij geeft in zijn verklaring toe dat hij het meisje al een tijd kent, het meisje zou zelf ook contact met hem hebben gezocht. "Maar ik ben zo stom geweest om hier op in te gaan en dat had ik niet moeten doen. Ik schaam mij diep en baal er enorm van dat ik zo stom ben geweest, maar ik kan het helaas niet meer terugdraaien."

Dat Klaasen foto's naar het meisje had gestuurd, kwam aan het licht toen een leerkracht vond dat het meisje wel erg stil was. Uiteindelijk bleek dat het kwam door de naaktfoto's die Klaasen had gestuurd. De begeleider trof zeker drie foto's aan waarop Klaasen een erectie heeft. De twee hadden contact via Twitter en e-mail.

Consequenties
De darter zegt dat hij wel eens had gehoord dat het meisje wat problemen had, "maar ik ben me er niet van bewust geweest dat ze in een instelling verbleef en dat de psychische problemen zo groot waren."

De darter zegt alle consequenties te aanvaarden die uit de situatie voortkomen en zegt zijn straf te ondergaan. Een dezer dagen gaat het dossier naar justitie, die beslist of Klaasen vervolgd wordt.

Barney
Het Nederlandse dartsicoon Raymond van Barneveld laat via Twitter weten dat hij 'erg geschrokken' is van het nieuws rondom Klaasen. Collega-darter Mark Dudbridge roept dartsfans op om niet te oordelen voordat alle feiten bekend zijn. De dartsbond PDC is nog niet met een reactie gekomen. De Nederlandse dartsbond wacht het politieonderzoek af, laat directeur Niels de Ruiter weten.
quote:
16 uur werkstraf Jelle Klaasen voor sturen naaktfoto's, slachtoffer bang voor darter

ALPHEN - Darter Jelle Klaasen uit Breda heeft een schikking getroffen met het Openbaar Ministerie in Breda. Hij krijgt een taakstraf van 16 uur. Klaasen verstuurde naaktfoto's naar een 15-jarig meisje. Hij gaf eerder al toe dat hij dat had gedaan en daarmee fout zat. Hij betaalt haar ook ongeveer 400 euro schadevergoeding.

De professionele darter kende het meisje al lang. Het meisje van 15 dat naaktfoto's van Jelle Klaasen kreeg, zegt dat ze bang is dat Jelle bij school staat om haar mee te nemen. "Ik voel me rot en ben bang dat het mijn schuld is", staat in een slachtofferverklaring die in handen is van Omroep Brabant.

"Ik denk de hele tijd als ik uit ben van school: zal Jelle er zijn om me mee te nemen? Ik wil de oude 'ik' weer zijn en niet iemand die verdriet moet verbergen. Wat is dit vreselijk zwaar, om met zo'n vervelende gebeurtenis rond te lopen", schrijft ze.

Naaktfoto's
Het meisje zit in een instelling omdat ze verstandelijk beperkt is. Klaasen stuurde haar drie naaktfoto's waarop hij een erectie heeft en vroeg ook foto's van haar. Ook stuurde hij pikante privétweets en emails met daarin: 'Laat maar wat lekkers zien', 'Maak maar een foto van je bikinibroekje en dat hij lekker strak zit bij je…' Daar ging ze niet op in. De situatie kwam aan het licht toen een docent van haar vond dat ze afwezig was in de klas.

Ze schrijft verder: "Ik voel me niet op elke plek even veilig. Ik ben bang dat Jelle me komt opzoeken. Ik haat dit gevoel. Ik ben bang dat het contact met het gezin kapot gaat. Ik wil zo niet zijn. Ik wil mezelf zijn en niet iemand die dingen moet ontlopen om niet aan Jelle te kunnen denken."

Werkstraf, geen cel
De ouders van het meisje vinden niet dat Klaasen een celstraf moet krijgen, maar vinden een werkstraf terecht. Ze willen vooral gerechtigheid. Het meisje krijgt nog steeds hulp van een seksuoloog om alles te verwerken.

Volgens justitie is celstraf niet nodig, omdat hij al veel inkomsten heeft misgelopen doordat de zaak zo uitgebreid in het nieuws is geweest.
quote:
Emotionele darter Jelle Klaasen: 'Ze wilden me kapot maken, maar ik ga harder terugkomen dan ooit'

ALPHEN - Darter Jelle Klaasen reageert voor het eerst uitgebreid op de bewogen periode toen aan het licht kwam dat hij naaktfoto's aan meisje van vijftien had gestuurd. In een uitgebreid interview met Omroep Brabant zegt hij dat hij kapot is gemaakt, maar dat hij vastberaden is om weer terug te keren. "Het was een rotperiode, wist niet meer hoe ik financieel rond moest komen. Ik deed gewoon iets stoms en had dat nooit mogen doen."

"De eerste drie weken nadat het nieuws bekend werd gemaakt bij jullie heb ik geen pijl aangeraakt. Ik ben heel negatief in het nieuws geweest. Het is niet goed wat ik heb gedaan, maar het is groter gemaakt. Ik weet zeker dat men er op uit was om mij als darter kapot te maken. Dat was ze bijna gelukt. Maar ik ga terugkomen in de dartsport."

Klaasen kreeg vrijdag te horen dat justitie hem niet zou vervolgen, maar zou schikken. Hij stuurde drie naaktfoto's aan een minderjarig meisje en over en weer werden pikante mails en tweets gestuurd. Volgens Klaasen moet de taakstraf als symbolisch worden gezien.

'Pedodarter'
"De Telegraaf noemde mij pedodarter. Dat doet heel erg pijn. Toen het nieuws naar buiten kwam, had ik een zware periode. Velen zullen dat terecht vinden, maar ik had het zwaar. Ik ben de eerste paar weken vijf kilo afgevallen, vrienden hebben mij laten vallen en sponsoren lieten mij in de steek."

"Er waren mensen die vonden dat ik opgehangen moest worden. Er werd meteen geoordeeld, ook al had ik mijn kant van het verhaal nog steeds niet gedaan. Ik stuurde foto's, het meisje ook. Ik snap dat die ouders mij willen straffen. Maar ik ben opgelucht. Ik ben blij dat ik een taakstrafje heb gehad."

In tranen: 'Het was een rotperiode'
"Ik weet dat ik fout zit. Waarom? Het was een rotperiode. Ik wist niet meer hoe ik rond moest komen, deed gewoon iets stoms en had dat nooit mogen doen. Ik heb excuses gemaakt aan de ouders van het meisje. Maar ik had dat moeten doen aan mijn vriendin."

Dan wordt Klaasen emotioneel: "Voor mij is het alle spanning en opluchting van de afgelopen maanden. Ik heb nu gerechtigheid gekregen. Ze wilden me kapot maken. En mentaal is het een beetje gelukt. Maar ik weet wat het echte verhaal is. We (ik en het meisje, red.) zijn beiden fout geweest. Alleen ligt de fout bij mij omdat ik meerderjarig ben. Ik ben stom geweest, heb ervan geleerd en ga harder terugkomen dan ooit."

Met de nek aankijken
"Je ziet dat sommige mensen raar naar je kijken. Ze weten niet wat ze moeten zeggen of hoe ze reageren. Het liefst had ik gehad dat mensen naar me toekwamen. Dan had ik kunnen zeggen hoe het zat. Niemand is perfect, ik ook niet. Van deze fout heb ik echt geleerd."

Door de zaak heeft Klaasen zakelijk veel schade opgelopen. "Op sommige toernooien was ik niet welkom. Naderhand kreeg ik dan vaak een mailtje met daarin: 'We balen dat we jou geweigerd hebben, want eigenlijk slaat het nergens op. Je hebt ons niks misdaan'. Maar er waren sponsors die niet met mij geassocieerd wilden worden. Dat begrijp ik ook wel. Maar wat ik heb gedaan heeft niets met de dartsport te maken gehad."

Toekomst
"Het zal moeilijk worden. Ook financieel. Ik hoop dat mensen mij kunnen sponsoren voor een paar wedstrijdjes. Alles wat ik zelf verdien gaat op aan mijn faillissement. Ik mag zelf geen geld uitgeven aan toernooien. Nu steunt mijn vader me. Hij is de liefste van de hele wereld. Hij heeft me altijd geholpen. Hij vond het stom van me, maar is mij altijd blijven steunen."

"Ik ging tot een tijdje terug naar toernooien met het idee 'ik moet de kwartfinale halen, omdat ik anders de rekening niet kan betalen'. Ik wist niet meer hoe het verder moest. Sinds mijn faillissement is alle druk van mij af. Alles wordt geregeld door de curatoren. Er komen geen deurwaarders meer langs; er is rust. Maar het is ook moeilijk. Als mensen mij willen sponsoren kan ik langzaam weer opklimmen."

Hopelijk snel weer aan de bak
Het eerste grote toernooi is in februari. "Ik heb nu alle bewijzen naar de Engelse PDC (Professional Darts Corporation) gestuurd. Volgende week gaan ze beslissen of ik weer mee kan doen aan de grote toernooien. Ik heb daar alle vertrouwen in. Ik hoop dat mensen mij vergeven en ik mensen weer blij kan maken met leuk darten. Mensen zullen altijd een mening hebben, ook al ben ik niet veroordeeld. Ik ga mij nu richten op 2013. Het maakt niet uit wat er gebeurt, zolang ik verder kan met mijn leven."
pi_167182030
Michael van Gerwen

“I’m gonna make you scream”

quote:
Dartkoning Michael van Gerwen (25) neemt het niet zo nauw met de huwelijkse trouw.

Michael heeft geprobeerd de 24-jarige Tracy in bed te krijgen. De darter liep een blauwtje toen de vrouw ontdekte dat Michael al getrouwd is met zijn jeugdiefde Daphne.

Tracy doet in The Sun uit de doeken hoe 'Mighty Mike' haar versierde. De twee ontmoetten elkaar een maand geleden in Bradford waar hij haar telefoonnummer scoorde. Michael stuurde vrijwel direct seksueel getinte sms'jes naar de vrouw.

Michael wilde met Tracy afspreken en had zelfs een hotelkamer geboekt waar hij van plan was om met haar vreemd te gaan. "We hebben een kamer nodig en je weet wat daar gaat gebeuren", zou de darter hebben ge-sms't. En: "Je moet me beloven dat je hier met niemand over praat. Ik kan in de problemen komen."

Michael gaf pas later in een berichtje toe dat hij al een relatie heeft. Tracy besloot toch met hem af te spreken, omdat ze zeker wilde weten dat ze al die tijd contact had met de bekende darter. "Hij was nerveus. Ik vroeg hem of ik in de bar moest wachten en hij knikte", herinnert Tracy zich. "Hij ging douchen en gaf me de sleutel van de kamer."

Toen Michael haar minuten later sms'te dat ze naar zijn kamer mocht komen, besloot de vrouw er toch vandoor te gaan. Tracy: "Michael is een schande. Iedereen moet weten wat voor man hij echt is: een vuile rat."

De manager van de dartkoning bevestigt noch ontkent Tracy's beweringen. "Michael wil benadrukken dat hij gelukkig getrouwd is en dat hij volledig toegewijd is aan zijn vrouw. Zijn belangrijkste focus is zijn familie en zijn carrière."
pi_167182037
Tony Eccles

'Ze zei dat ze 34 was'

Tony Eccles, tja, wat zullen we daar eens over zeggen. Dit is even wat andere koek dan een Kieftje doen.

Een jaar of 3 terug werd Tony Eccles aangeklaagd voor het herhaaldelijk verkrachten en onzedelijk betasten van een minderjarig meisje, over een periode van 5 jaar vanaf 1996. Er werd hem vijf maal verkrachting en vijf maal onzedelijke betasting van een minderjarig en kwetsbaar meisje ten laste gelegd.

Waar het slachtoffer verklaarde dat The Viper zei dat ze haar mond moest houden omdat hij anders naar de gevangenis zou moeten en het slachtoffer in een instelling terecht zou komen ontkende Eccles zelf. Eccles zou het slachtoffer gezegd hebben dat ze 'speciaal' was, haar ingepalmd hebben door onder meer sigaretten en cd's te geven en de handelingen die hij verrichtte gingen van onzedelijk betasten naar seks tegen haar wil naar seks tegen haar wil in de bosjes. Ook zijn broer Glen werd twee gevallen van verkrachting (van hetzelfde slachtoffer) ten laste gelegd. In afwachting van de rechtszaak kwam Eccles op borgtocht vrij, met de voorwaarde dat hij zonder toezicht geen contact mocht hebben met personen jonger dan 18 jaar.

Een paar maanden later volgde de rechtszaak, die 2 weken in beslag zou nemen. De rechter was van mening dat een langdurige gevangenisstraf de enig juiste straf zou zijn en de inmiddels met darten gestopte Viper werd veroordeeld tot een gevangenisstraf met een duur van 16 jaar.

pi_167182043
Ryan Searle

'Kan jou 't schelen'

Ryan Searle, gezegend met een heerlijke bos onverzorgd haar, heeft nog één leg nodig voor de winst op Richie George. Terwijl hij op 80 staat gooit bij keurig de triple 20 alvorens zijn tweede pijl net buiten de dubbel 10 te plaatsen. Terwijl de caller de wedstrijd aan Searle geeft loopt hij zonder blikken of blozen naar het bord en ontvangt de hand van de tegenstander. Niet heel handig als er camera's draaien.


pi_167182050
Kelvin Self

'Hij neemt er een loopje mee'

Echt heel goed speren kan hij niet, Kelvin Self. Een kwartfinale op het British Open van 1993 was zijn eerste en enige hoogtepunt. In 2009 beweerde Kelvin dat hij maximaal 2 tot 3 minuten kon lopen omdat hij daarna buiten adem was en teveel pijn had. Hij diende succesvol een claim in voor een uitkering vanwege arbeidsongeschiktheid en ontving ongeveer 10000 pond gedurende 4 jaar.

In 2013 werd echter op camera vastgelegd dat hij urenlang rondliep en ook nog een potje dartte als captain van het Norfolk County dartsteam.


Hij werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 8 weken.

pi_167182055
Gary Anderson en Gary Robson

Boezemvrienden en trainingspartners Gary Anderson en Gary Robson konden hun geluk niet op toen ze tegen elkaar lootten voor het WK van 2006. Beide spelers kregen ongeveer gelijke kansen toebedeeld van de bookmakers en de heren vonden het wel een goed idee dat Anderson zou gaan winnen. De bedragen die ingezet werden waren abnormaal hoog en al snel gingen de alarmbellen af bij de bookmakers. Anderson gooit echter dermate slecht (79.92 gemiddeld) dat Robson nog z'n best moet doen om te verliezen (zie onderstaande video).


quote:
Players cleared of match-fixing

Gary Anderson and Gary Robson have been cleared of wrong-doing after irregular betting patterns preceded their Lakeside World Championship match.
Bookmakers said Anderson, who won the first-round tie 3-1, had been backed to the near exclusion of Robson, costing the industry a possible six-figure sum.

The Association of British Bookmakers (ABB) will not launch an inquiry.
And both players have been cleared by the British Darts Organisation (BDO) after interviews uncovered nothing.

ABB spokesman John Johnson said: "I understand the BDO has interviewed both players and given the situation a clean bill of health, so there's not really anything more we can do."

Bookmaker William Hill was forced to suspend its market on the match within two hours of opening it last Thursday, having been inundated with support for Anderson.

"We saw some of the strangest ever betting patterns on an early-round darts match in a major competition," said William Hill spokesman Graham Sharpe.
"We thought it was a flip-of-a-coin type of match and opened up with both players at 5-6. We were knocked over by people wanting to back Gary Anderson.

"In normal circumstances you would maybe take a couple of thousand pounds. But in this case it was well into five figures within two hours, and the interest was only in one of the two players.
"We therefore took the almost unprecedented step of closing the book, but we will stand by those bets and pay up."

Coral spokesman Simon Clare added: "Nobody wanted to back Gary Robson - we hardly took a bet on him.
"We are paying out through gritted teeth but we have serious concerns about the betting patterns and would welcome an inquiry."
But the BDO and the International Darts Players' Association (IDPA) were united in insisting nothing untoward had occurred.

IDPA chief executive Martin Fitzmaurice said: "We have spoken to both players today. They categorically deny any involvement in the betting activity, and we would know if they were lying."

BDO managing director Olly Croft added: "The players were told about the betting activity and were distraught. They are the most honest people in the world."
De heren worden dus vrijgesproken, maar het zaakje stonk aan alle kanten.

pi_167182065
Richie Burnett

To call me absentminded doesn't really cover it - there have been so many stupid incidents down the years, my brain just doesn't seem to work like other people's.'

Wat valt er over Richie Burnett te zeggen. Hij geeft zelf al aan dat hij een wandelende ramp is en dat hij niet met geld om kan gaan.

Zo kostte het hem ooit duizend pond aan reis- en verblijfkosten toen hij naar Canada reisde in een week dat er helemaal geen toernooi plaatsvond.

En tijdens een toernooi in Wigan trakteerde hij zichzelf op een beker noodles. Hij had echter geen warm water en de enige optie die hij zag was het aftappen van warm water uit de radiator. Ondanks dat het vies en bruin water was smaakten de noodles prima. Het probleem was dat hij het lek dat hij met z'n nagelknipper had gemaakt niet meer dicht kreeg en er dus vies water op de vloer van zijn hotelkamer lekte. Hij besloot het water op te vangen met een dienblad, maar door het gedruppel sliep hij die nacht geen moment.

Een paar jaar later was hij naar Las Vegas afgereisd om daar deel te nemen aan de Las Vegas Desert Classic. Al snel was hij door z'n zonnebrandcrème heen en omdat hij geen zin had om nieuwe te halen ging hij op zoek naar alternatieven. Hij had een paar capsules levertraan bij zich en besloot dat dit het ging worden. Hij smeerde z'n hele lichaam ermee in met als resultaat dat hij dagenlang een uur in de wind stonk.

Allemaal leuk een aardig deze anekdotes, maar niet hier toch? Nou ja, hij werd in november 2014 gepakt op cocaïne en dat kwam hem op een schorsing van 18 maanden te staan.

pi_167182070
Kevin Spiolek

'Van je fans moet je het hebben'

We tekenen 2013. Op een koude decemberdag dient Kevin Spiolek, wie kent hem niet, voor een jury te verschijnen en hij mag het allemaal uit komen leggen.

Wat precies? Een jaar eerder krijgt hij een aanklacht van (meervoudige) aanranding om z'n oren.

Van wie dan? Van een mevrouw die zichzelf zag als #1 fan van Spiolek. Mevrouw beweert dat ze 14 jaar eerder, toen ze 14 jaren oud was, in de Winter Gardens in Blackpool onzedelijk betast is en door Spiolek gevraagd is of ze sex met hem wilde hebben.

Nadat mevrouw dit verhaal aan een vriend vertelde ging het balletje aan het rollen en in passages uit haar dagboek was ditzelfde verhaal te lezen. De aanklager zei weliswaar dat Spiolek binnen het circuit als een keurige man gezien werd en gelukkig getrouwd was, maar ook dat hij donders goed wist dat mevrouw idolaat was van hem en hij daar wellicht misbruik van gemaakt heeft.

Is meneer Spiolek een beetje stout geweest of niet? Hier is Meester Visser met de uitspraak.
Spiolek, die alle beschuldigingen als totale onzin afgedaan had, werd volledig vrijgesproken. Mevrouw leefde in een soort fantasiewereld en haar hele bestaan draaide om het in de buurt van bekende personen zijn. Er was, behalve de verhalen van mevrouw zelf, geen enkel bewijs voor eventuele misdragingen van Spiolek en getuigen konden het verhaal van Spiolek bevestigen. Daarmee kwam er voor hem en zijn familie een einde aan twee zware jaren, waarin hij wenste dat hij nooit de dartpijl op had gepakt en met onder meer auto's die vernield werden en z'n dochter die nageroepen werd op straat. Met de steun van z'n vrouw Claire overleefde hij met z'n gezin deze moeilijke periode. Vandaag de dag verdient hij de kost als vertegenwoordiger.

pi_167182083
Les Wallace

'Ik drink niet. Ik zuip.'

In 1996 was het al raak: Na het rijden zonder verzekering, met teveel alcohol op en het weigeren te stoppen voor de politie volgde een boete van 210 pond en 12 maanden zonder rijbewijs.

Dan gaan we naar 2001. Vanwege het niet betalen van gemeenschapsbelasting volgde een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 weken.

Later dat jaar ging het weer mis achter het stuur. Hij viel de politie op omdat hij met grote snelheid door Southampton aan het scheuren was. De politie probeerde hem staande te houden, maar hij negeerde de agenten die inmiddels met zwaailicht en sirene achter hem aan zaten. Door onder meer een eenrichtingsweg van de verkeerde kant in te rijden, een rotonde van de verkeerde kant te nemen en allerlei andere gevaarlijke manoeuvres uit te halen, waarbij andere weggebruikers uit moesten wijken, probeerde hij zijn achtervolgers in zijn rode Ford Sierra af te schudden. Toen hij zich klem reed verliet hij de auto en probeerde hij rennend aan de politie te ontkomen. Al snel ging hij op z'n bek en kon hij aangehouden worden.

Uit een blaastest bleek dat hij ongeveer twee keer zoveel alcohol in z'n bloed had dan toegestaan. McDanger beweerde dat een vriendin achter het stuur van de auto had gezeten, maar deze bewering bleek niet lang houdbaar. De verdediging van Wallace bracht in dat hij onderkend had dat hij een alcoholprobleem had en dat hij daar aan het werken was en dat hij niet om kon gaan met de roem die hij vergaard had.

Uiteindelijk werd Wallace, inmiddels aan het werk als stukadoor, veroordeeld tot een gevangenisstraf van 4 maanden en een rijontzegging van 3 jaar.

pi_167182089
Dave Prins

'Omdat ie er niets van kan, wat dacht jij dan'

Wat was hij trots, ONZE Willy van de Wiel. Een glorieuze overwinning op Dave 'The Badger' Prins. Achteraf bleek dat er massaal ingezet was op een grote nederlaag van Prins en op de beelden valt te zien dat Prins er bij momenten vrij veel aan doet om er zeker van te zijn dat hij verliest.


quote:
‘BOOKIES probably took more on correct score bets in this match than every other match combined and all 3-0, 3-1’THE World Darts Championship has been rocked by a sensational match-fixing investigation.

As fans gear up for today’s final, gambling bosses are investigating allegations of suspicious betting on a first-round clash at the Lakeside.

Brit Davey “The Badger” Prins, 43, lost the match 3-0 to “Free” Willy van de Wiel last Sunday.

The Dutchman was knocked out in the next round.
It is understood he is not being investigated for any wrong-doing.

But hours before the fixture, a flood of bets were placed on that exact score.
The betting activity prompted several top bookmakers to suspend betting after dramatically dropping the odds.

Now Ladbrokes and William Hill are refusing to pay out on winning wagers as the Gambling Commission and the British Darts Organisation launch an inquiry that is likely to involve police.

It’s a massive blow for the sport ahead of today’s BBC-televised live world final, which is expected to draw two million viewers.

Last night, as Prins declared he had “nothing to hide”, the BDO said in a statement: “We have been advised that there are betting patterns relating to the above match that may warrant further investigation.

“We have not yet been provided with the detail but are expecting full co-operation from the bookmakers affected.”
In the week shamed former English cricketer Mervyn Westfield admitted spot-fixing, Ladbrokes confirmed it had reported “suspicious betting” to the Gambling Commission amid concerns over foul play.

A Ladbrokes spokesman told the Daily Star Sunday: “We have withheld payments on the match.

“This wouldn’t normally be the type of match on which sizeable bets are placed but big sums were going on correct score bets of 3-0 and 3-1 to Van de Wiel.
“It was one-way traffic and that’s very unusual for a match of this kind.”
Odds on a Van de Wiel win shortened from 4/6 to 1/3 overnight.
Although the 29-year-old was the favourite, odds on him winning 3-0 were a much more generous 9/2 with Ladbrokes before being suspended.

Punters and bookies jammed internet forums with comments.
One Betfair user said he was “surprised” at the betting patterns, adding: “Bookies probably taken more on correct score bets in this match than every other match combined and all 3-0, 3-1.”

William Hill stopped taking bets and a spokesman said: “We saw what we considered to be unusual betting patterns so we took the precaution of suspending the market and reported our findings to the Gambling Commission.
“We won’t be paying out on score bets in the meantime.”
Even smaller firms including Corbett Sports suspended the market.

Bookie Mark Rogerson tweeted at the time: “Suspicious betting patterns in the darts match between Van de Wiel v Prins. We have suspended betting.”

But warehouse worker Prins protested his innocence when the Daily Star Sunday confronted him at his terrace house in Peterlee, County Durham.

He said: “I’ve heard the rumours and I’ve got nothing to hide.
“I can see how it doesn’t look good but I’ve done nothing wrong. All I do is play my darts and try and win.
“That’s what I did in the last match and that’s what I’ll continue to do.
“I’ve heard nothing from the BDO.”

Players, officials. bookies and others will be hauled in front of darts top brass, who last night vowed to launch a “robust” investigation.
According to BDO corruption guidelines, players found guilty of match fixing will be fined at least £10,000 and suspended or booted out of the sport. They will also face a criminal probe and possible jail.

A spokesman for the BDO said last night: “The BDO takes its responsibility to protect the integrity of the great sport of darts very seriously.
“To that end we have put in place a detailed code of practice on betting and related activity that gives us broad investigative and disciplinary powers in matters such as this.
“Using our powers under the Betting Code, we will now open a formal investigation into this matter.”
He added: “We have already instructed our lawyers, who are specialists in this area, to assist us in pursuing the investigation robustly and efficiently, so as to ensure the integrity of the sport is protected while at the same time respecting our obligation to treat those being investigated fairly.

“As part of the investigation, information will be gathered from all pertinent parties, including the players themselves, the match officials, the bookmakers, and others, in order to determine, based on the available evidence, whether or not there is a case to answer for breach of the BDO’s rules.

“If it is determined that there is a case to answer, the BDO will pursue it vigorously.”
pi_167182095
Corey Cadby

'Tasmaniërs moet je kort houden'

Juni 2015. De politie van de staat Victoria vaardigt een opsporingsbevel uit voor Corey Cadby. Hij wordt gezocht wegens het niet verschijnen in de rechtszaal, diefstal en verschillende andere zaken waarvan hij verdacht wordt. Niet veel later wordt King Corey ingerekend en kan hij voor de rechter verschijnen. Wat de uitkomst hiervan was moet ik u helaas schuldig blijven.

pi_167182100
Benito van de Pas

'2x13=12'

ONZE Big Ben dacht: 'Wat Ryan Searle kan dat kan ik ook.' Op het plaatje onderaan nog een impressie van zijn worp, waar een bepaalde user fan van is.


pi_167182106
Robbie Green

'Kong was een beetje dom'

Robbie Green testte in 2006 positief op marihuana. Een schorsing van acht weken, een boete van 2000 pond en het teruggeven van het prijzengeld van het toernooi waarop hij positief testte (UK Open, 4000 pond) leek niet onoverkomelijk. Maar hij verloor ook een groot deel van zijn sponsorinkomsten, kon niet meer het hele circuit aflopen en zijn niveau leed daar ook onder.

In arren moede keerde hij in 2008 terug naar de BDO en daar boekte hij weer wat succesjes. In de jaren daarop werd hij een gevestigde speler net onder de top binnen de BDO. Begin 2015 maakte hij de stap terug naar de PDC, waar hij hier en daar wat resultaatjes meepikt.

pi_167182112
Irene Mungins

'Bingo'

Wie is Irene Mungins en wat heeft ze in dit topic te zoeken? Jarenlang was Irene Mungins, die zelf ook een pijltje gooit, een gerespecteerd lid van de Lancashire Darts Organisation en in 2008 werd ze aangesteld als penningmeester van de LDO.

In 2011 ging het echter lichtelijk mis. Ze zorgde in het geniep voor een debitcard en nam enkele kleine bedragen op om wat fruitautomaten leeg te gaan trekken. De opgenomen bedragen zouden uiteraard teruggestort worden nadat de winsten binnengestroomd waren. In minder dan 2 jaar tijd nam ze 336 keer geld op van de rekening van de dartsorganisatie en in veel gevallen was dat onrechtmatig. Naast het spelen op fruitautomaten ging ze ook lekker bingoën op Jackpotjoy, waar ze in totaal 48.520 pond stortte, waar al snel slechts 13.000 pond van over was.

Toen de LDO schitterende nieuwe dartsshirts wilde aanschaffen bleek dat er nog slechts 100 pond in kas zat. De organisatie stond op omvallen. De BDO sprong bij en redde de LDO van de ondergang.

Irene Mungins werd gearresteerd en schoof de schuld in eerste instantie op andere leden van de LDO af. Het was echter overduidelijk wie de schuldige was en Mungins werd veroordeeld tot 18 maanden gevangenisstraf en 12 maanden supervisie. Ook moest ze het bedrag waarvan bewezen kan worden dat ze het had gestolen terugbetalen: 23.000 pond.

pi_167182118
Steve Alker

'Ranzigheid kent geen tijd'

Steve Alker, bijgenaamd 'The Snakeman' is een ranzige vent. Zijn interieur sluit naadloos aan bij zijn opkomstmuziek 'Welcome to the Jungle'. En plaatjes zeggen daarbij meer dan woorden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De conclusie luidde dan ook dat hij zijn huisdieren belabberd behandeld heeft. De straf die hij opgelegd kreeg was een verbod op het houden van huisdieren voor de komende 10 jaar.

pi_167182124
Richie George

'Niet met vlakke hand een draai om de oren. Nee, een volle vuist recht op die ogen.'

21 juli van dit jaar. Richie George zat behoorlijk in de stress, onder meer omdat het slecht ging met zijn bedrijf. Hij had slaappillen voorgeschreven gekregen en ingenomen, in combinatie met alcohol. Omdat hij blackouts kreeg had zijn moeder aan een vriend gevraagd om met hem naar de eerste hulp te gaan.

Daar aangekomen begon hij al snel racistische opmerkingen te maken richting het personeel. Op een gegeven moment stond hij met de koppen tegen elkaar met degene die hem behandelde en hij gooide nog wat instrumenten richting de arts. Een collega die kwam assisteren werd getrakteerd op een klap in haar gezicht.

De slachtoffers hielden er weliswaar niets aan over, maar geschrokken waren ze wel. Richie Rich werd aangeklaagd voor het aanvallen van twee personen en het maken van racistische opmerkingen. George zelf verklaarde zich niets te herinneren van het hele gebeuren, geschokt te zijn en zijn excuses te willen aanbieden aan iedereen die betrokken was bij het incident.

De straf die Richie George opgelegd kreeg bedroeg een boete van 870 pond en daarnaast een community order, bestaande uit onder meer een taakstraf van 100 uur.

pi_167183102
Goed topic, veel werk ook ingestoken.
pi_167183267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 01:35 schreef wimderon het volgende:
Maar daarmee is het boek Mason nog niet gesloten. In 2006 verloor hij op het WK kansloos met 4-0 van Phil Taylor. Nadat hij zich op voorhand al negatief over Taylor had uitgelaten vloog hij Taylor na afloop al scheldend naar de keel. Dit kwam hem op een boete en schorsing te staan.

Is daar beeld van? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167183622
Allemachtig wim, ga je lekker _O-
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 10:31:37 #25
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_167185058
Wat een toptopic, wim _O_
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')