abonnement Unibet Coolblue
pi_167162843
Begin volgend jaar start ik met een avond cursus gebarentaal. NGT-AB1 als ik het goed heb.

De reden? Ik zit als koerier veel op de weg en geniet van de vrijheid, maar feitelijk kan ik niets anders dan autorijden en goederen afleveren/ophalen, stel dat dat ooit verdwijnt? Daarom zocht ik lange tijd naar een taal die ik machtig kon worden om dan later, als het nodig zou moeten zijn, kleine simpele vertaal klusjes zou kunnen doen. Hier dacht ik aan vreemde talen als Japans of Chinees.

Afgelopen zomer ben ik de serie Switched at Birth voor de 2e keer tegen gekomen en heb het ook tot het eind uitgekeken. Je kan er veel over zeggen, maar wat betreft de dosis gebarentaal die je voorgeschoteld krijgt, heeft het mij wel enthousiast gemaakt.
En 2 weken geleden een kennismakingsles gevolgt, wat het enthousiasme alleenmaar sterker heeft gemaakt. Geen 'vreemde' taal zoals ik had verwacht te willen leren, maar wel een ontzettend sympathieke taal waar contact met je gesprekspartner enorm belangrijk is.

9 januari begin ik met de cursus, maar wat kan ik er dan mee? Ik wil mijn kennis wel in de praktijk kunnen brengen en uitbreiden, met hopelijk als gevolg ook nieuwe mensen te leren kennen en wieweet wel meer, qua vrijwilligers werk, inzet of organisatie bij een vereniging.

Helaas ben ik er vorige week achter gekomen dat de stichting JobDoen ophoudt te bestaan.. te weinig leden/donateurs en dus draagvlak + beheerder met een priveleven dat voor gaat dit moment.

Alle tips, adviezen zijn welkom.nietalleenvoormij, maar wellicht ook voor meelezers nu en in de toekomst ^O^
  woensdag 7 december 2016 @ 10:15:08 #2
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_167163086
Je kan eens contact opnemen met Kentalis, wie weet kan je daar als vrijwilliger terecht.
pi_167163242
Wow, eerste reactie en gelijk een gouden tip ^O^
Als ik morgen op tijd thuis ben ga ik misschien ook langs bij doven café Utrecht. Ik kan mijzelf al een beetje voorstellen in gebarentaal, denk wel dat dat lache word als ik op 90% van de gebaren fout ga, maar wat ik er tot nu toe van begrepen heb, is er geen 'falen' als je het maar probeert en wil leren. Dat is ook één van de dingen die het gebaren sympathiek maakt, meesten staan open voor dat leerproces en nemen er de tijd voor.
  Spellchecker woensdag 7 december 2016 @ 11:54:57 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_167164460
Heb je al contact gehad met user SiGNe? Fotoboek van SiGNe.
Die kan je misschien ook tips geven.
pi_167166130
Nog niet, nooit geweten.. ook zit er een user op Galaudet in de vs :D
pi_167238677
Ik heb van medewerkers gehoord, dat ook mensen met een verstandelijke beperking vaak gebarentaal gebruiken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_167242395
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 19:07 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb van medewerkers gehoord, dat ook mensen met een verstandelijke beperking vaak gebarentaal gebruiken.
Ja klopt wel hoor, al is die groep onder de mensen die gebarentaal nodig hebben denk ik een handje vol t.o.v. de doven en slechthorenden.
  zondag 11 december 2016 @ 02:55:01 #8
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_167250724
Ik zat even op facebook te kijken en kwam deze besloten groep tegen:
https://www.facebook.com/(...)thorendKind/?fref=ts

Ouders met dove of slechthorende kinderen zullen waarschijnlijk ook gebarentaal kennen. Twee in een klap :)
pi_167449543
Balen..

Kreeg net een appje dat er tot nu toe nog te weinig inschrijvingen zijn voor de cursus Algemeen Belangstellenden NGT (cursus 1). Heb er onwijs veel zin in om er mee te beginnen, maar het lijkt er dus op dat het nu niet doorgaat en het is nog 3 weken voor de cursus start (2 maandagen die er tussen vallen).

En ik wil er geen reclame voor maken als in spammen, maar ik zou er misschien wel mee geholpen kunnen worden als de naam 1 malig hier genoemd word ? Zo niet, haal het dan maar weg.

De cursus (12 x 2 uur v.a Ma 09-01) hoop ik te kunnen volgen via Gebaar Maar

Deze cursus gaat van start op:
9 januari 2017, wekelijks op maandagavond, 19.30-21.30 uur
pi_167450460
Ik hoop erg dat deze of een andere cursus kunt volgen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:46:14 #11
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_167576015
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:23 schreef Meike26 het volgende:
Balen..

Kreeg net een appje dat er tot nu toe nog te weinig inschrijvingen zijn voor de cursus Algemeen Belangstellenden NGT (cursus 1). Heb er onwijs veel zin in om er mee te beginnen, maar het lijkt er dus op dat het nu niet doorgaat en het is nog 3 weken voor de cursus start (2 maandagen die er tussen vallen).

En ik wil er geen reclame voor maken als in spammen, maar ik zou er misschien wel mee geholpen kunnen worden als de naam 1 malig hier genoemd word ? Zo niet, haal het dan maar weg.

De cursus (12 x 2 uur v.a Ma 09-01) hoop ik te kunnen volgen via Gebaar Maar

Deze cursus gaat van start op:
9 januari 2017, wekelijks op maandagavond, 19.30-21.30 uur


Jammer dat het niet doorgaat maar er zijn meer van dit soort cursussen geloof ik. Aangezien je in Utrecht zit (toch?) kan je ook een bij de Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht kijken, daar zit het IGT&D met volledige opleidingen tot gebarentolk/leraar. Misschien hebben ze tips voor je.
Verder kwam ik de gebaren challenge tegen, lijkt mij best leuk om iets verder te komen ;) Vanaf februari elke week wat oefeningen voor 30 euro
pi_167579631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:46 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

Jammer dat het niet doorgaat maar er zijn meer van dit soort cursussen geloof ik. Aangezien je in Utrecht zit (toch?) kan je ook een bij de Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht kijken, daar zit het IGT&D met volledige opleidingen tot gebarentolk/leraar. Misschien hebben ze tips voor je.
Verder kwam ik de gebaren challenge tegen, lijkt mij best leuk om iets verder te komen ;) Vanaf februari elke week wat oefeningen voor 30 euro
Top, bedankt voor de tip ! Vandaag ben ik in Utrecht bij 2 supermarkten geweest om een opvallend briefje op te hangen op het berichtenbord en ook puur de reden hoe en wat. Hopelijk haalt het iets uit ! :D :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')