abonnement Unibet Coolblue
pi_167147865


Hoi, ik ben niet meer zo heel erg YNG, maar ik wil toch graag een topic starten hier. Ik ben namelijk benieuwd naar iets: Welke muziek heb je van je ouders (of anderen) in je 'muzikale opvoeding' meegekregen?

Ik hoef dus niet te weten welke huidige artiesten jullie goed vinden en welke muziek van nu je zelf hebt ontdekt of via leeftijdsgenoten. Ik wil puur weten naar welke muziek van vroeger (pakweg voor de eeuwwisseling) jullie graag luisteren en hoe dat komt.

Heb je zelf muziek van vroeger ontdekt? Ben je beïnvloed door je ouders of andere familieleden? Bindt jouw vader je regelmatig op de stoel vast om verplicht naar Pink Floyd te luisteren? :P Hoe kijken jullie aan tegen muziek uit bijvoorbeeld de 60s of 80s?
pi_167147915
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]

Hoi, ik ben niet meer zo heel erg YNG, maar ik wil toch graag een topic starten hier. Ik ben namelijk benieuwd naar iets: Welke muziek heb je van je ouders (of anderen) in je 'muzikale opvoeding' meegekregen?

Ik hoef dus niet te weten welke huidige artiesten jullie goed vinden en welke muziek van nu je zelf hebt ontdekt of via leeftijdsgenoten. Ik wil puur weten naar welke muziek van vroeger (pakweg voor de eeuwwisseling) jullie graag luisteren en hoe dat komt.

Heb je zelf muziek van vroeger ontdekt? Ben je beïnvloed door je ouders of andere familieleden? Bindt jouw vader je regelmatig op de stoel vast om verplicht naar Pink Floyd te luisteren? :P Hoe kijken jullie aan tegen muziek uit bijvoorbeeld de 60s of 80s?
Murat Boz & Ibrahim Tatlises

Het zijn allebei Turken
(Ironisch: Tatlises betekent zoete stem)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_167147932
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:52 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Murat Boz & Ibrahim Tatlises

Het zijn allebei Turken
(Ironisch: Tatlises betekent zoete stem)
En vind je die muziek ook echt goed dan? :)
pi_167148019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En vind je die muziek ook echt goed dan? :)
Van Murat Boz wel, Ibrahim tatlises iets minder.

Deze vind ik persoonlijk heel leuk:

Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_167148476
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:56 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Van Murat Boz wel, Ibrahim tatlises iets minder.

Deze vind ik persoonlijk heel leuk:

Die muziek heb je van je ouders meegekregen? Dit is nog helemaal niet zo oud. Hij is pas vanaf 2006 actief in de muziekwereld waarvan het nummer wat je deelt in 2016 is uitgebracht.

Van mijn moeder heb ik weinig muziek meegekregen. Ze is meer van de muziek van nu (top 40) Kensington, Coldplay, Blof etc.. Ik kan dat overigens ook prima hebben maar vind de muziek die mijn vader leuk vindt meestal veel leuker. Wij hebben dan ook aardig dezelfde muzieksmaak.

Het was niet dat ik verplicht ernaar moest luisteren maar hij had regelmatig een dvd van The Eagles en the Scorpions opstaan en zodoende vind ik de meeste muziek daarvan ook wel prima. Verder veel Pink Floyd en Dire Straits en die muziek vind ik ook helemaal top ^O^
  dinsdag 6 december 2016 @ 18:31:00 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_167148738
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_167148830
David Bowie :) hij was/is nog steeds mijn held
heroes always get remembered but you know legends never die.
  dinsdag 6 december 2016 @ 18:44:44 #8
344250 75020
ik weet niet beter
pi_167149090
Vroege rock uit de jaren 70 heb ik meegekregen. Boston, Nazareth, Journey, enz, enz. Ook BeeGees werd regelmatig gedraaid.
Ik mag het graag horen maar heb ook een eigen smaak ontwikkeld. Metal. Ik luister en bezoek concerten van Manowar tot Asphyx. Heavy tot death dus. :)
  dinsdag 6 december 2016 @ 19:09:45 #9
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167149840
Mijn moeder was een groot Earth, Wind & Fire fan, dus ik heb voornamelijk hun meegekregen. Voor de rest weet ik het zo even niet.. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 6 december 2016 @ 19:11:47 #10
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_167149909
Red Hot Chili Peppers, Pink Floyd, Doe Maar, Ram Jam, Neneh Cherry enzovoorts. :P
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 december 2016 @ 19:16:23 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167150054
Het is niet zo dat ze het echt vaak luisterden ofzo, maar een Greatest Hits album van Queen was de CD die ik als eerste echt ging luisteren en die heb ik tig keer gedraaid :P

Wellicht dat ik daardoor ook de smaak heb ontwikkeld voor Queen, Bruce Springsteen, Dire Straits etc :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167150077
Fransje
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167150130
Van mijn vader niks, die draait alleen maar herrie.
Van mijn moeder klassieke muziek en jaren 70/80 muziek zoals Michael Jackson, Stevie Wonder enzo. Merk nu ook dat ik de zelfde nummers zit te luisteren als zij in de auto draaide, wel geinig.
pi_167151244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 18:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Die muziek heb je van je ouders meegekregen? Dit is nog helemaal niet zo oud. Hij is pas vanaf 2006 actief in de muziekwereld waarvan het nummer wat je deelt in 2016 is uitgebracht.

Van mijn moeder heb ik weinig muziek meegekregen. Ze is meer van de muziek van nu (top 40) Kensington, Coldplay, Blof etc.. Ik kan dat overigens ook prima hebben maar vind de muziek die mijn vader leuk vindt meestal veel leuker. Wij hebben dan ook aardig dezelfde muzieksmaak.

Het was niet dat ik verplicht ernaar moest luisteren maar hij had regelmatig een dvd van The Eagles en the Scorpions opstaan en zodoende vind ik de meeste muziek daarvan ook wel prima. Verder veel Pink Floyd en Dire Straits en die muziek vind ik ook helemaal top ^O^
Dat zeg ik niet. Ik heb de zanger meegekregen van m'n ouders. en btw ik ben nog maar 15.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_167151459
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:48 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb de zanger meegekregen van m'n ouders. en btw ik ben nog maar 15.
En ik zei ook niet dat het precies dat nummer was maar alleen de artiest.

Uit de OP:

quote:
Ik wil puur weten naar welke muziek van vroeger (pakweg voor de eeuwwisseling) jullie graag luisteren en hoe dat komt.
Vond het persoonlijk dus niet echt een mooi voorbeeld.

Hoe komen je ouders zo bij die artiest? Ben wel benieuwd.
pi_167157008
Er staat "pakweg" voor de eeuwwisseling hè? :P Maar iemand kan natuurlijk best 15 jaar zijn en van z'n ouders iets meekrijgen over muziek uit 2003.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:18 schreef DoubleDip het volgende:
Van mijn vader niks, die draait alleen maar herrie.
Van mijn moeder klassieke muziek en jaren 70/80 muziek zoals Michael Jackson, Stevie Wonder enzo. Merk nu ook dat ik de zelfde nummers zit te luisteren als zij in de auto draaide, wel geinig.
Ben nu natuurlijk ook wel benieuwd wat die "herrie" van je vader dan is. Hardrock en metal?
pi_167157379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
Er staat "pakweg" voor de eeuwwisseling hè? :P Maar iemand kan natuurlijk best 15 jaar zijn en van z'n ouders iets meekrijgen over muziek uit 2003.

[..]

Ben nu natuurlijk ook wel benieuwd wat die "herrie" van je vader dan is. Hardrock en metal?
Nee, popmuziek. Het is vanalles wat, niet echt 1 artiest. Nederlandstalig, maar ook Engelstalige vage meuk. Is ook de reden dat ik op een gegeven moment alleen klassiek leuk vond want alle popmuziek die ik hoorde vond ik bagger. :')

Gelukkig inmiddels wel wat leuke popnummertjes kunnen ontdekken.
pi_167157526
Country & Western, soms lijk ik wel de enige.
.
pi_167157633
Van die Pauper muziek, zoals:
The Kelly Family,tina turner en die Nederlandse hippy met roodhaar.

Luister zelf rock,metal en hiphop.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2016 @ 09:12:10 #20
460494 naoomx
pi_167162092
Red Hot Chilipeppers, David Bowie, Destiny's Child, Steely Dan... Zo'n beetje alle goede mainstream muziek van de jaren '70 t/m "nu" (toendertijd de 00's).

Dat dat nu een groot deel van m'n muzieksmaak is, heb ik aan hun te danken I guess :P
  woensdag 7 december 2016 @ 09:15:53 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_167162160
Heintje, Roger Whitaker, Heino, Dennie Christiaans...

Ik zal geen video's posten, mijn trauma hoeft niet dat van jullie te worden.

Nouja eentje dan, verre familie ofzoiets dus dat was helemaal je van het. :').


(oh fuck dit is yng... ik ben old. :P.)
And so is the past
pi_167179069
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heintje, Roger Whitaker, Heino, Dennie Christiaans...

Ik zal geen video's posten, mijn trauma hoeft niet dat van jullie te worden.

Nouja eentje dan, verre familie ofzoiets dus dat was helemaal je van het. :').


(oh fuck dit is yng... ik ben old. :P.)
Ik wou al zeggen: jij hebt oude ouders :P
pi_167541720
Van huis uit was de liefde voor Dire Straits, Chirs de Burgh, ABBA en Queen enorm groot. Het is thuis vaak gedraaid. Was echter tot twee jaar geleden niet zo geïnteresseerd in de gouden ouwe platen. Ben me er uiteindelijk toch in gaan verdiepen, geen idee waarom. Nu ben ik niet meer weg te slaan uit het genre en is hier dagelijks genoeg Guns n' Roses, Pink Floyd, Led Zeppelin en Supertramp te horen.
  donderdag 22 december 2016 @ 23:49:19 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_167542193
Veel negermuziek, vooral soul. Vaya con dios.
pi_167542742
Rolling Stones, pink floyd, andere jaren 70-00 muziek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')