abonnement Unibet Coolblue
pi_167143861


Studenten staan er niet om bekend dat zij prinsen en prinsessen in de keuken zijn. Na een drukke dag vol college's, werkgroepprojecten en meer, volgt vaak een standaard, ongezonde en slappe hap.

Een pizzaatje uit de oven, een kroketje uit de muur of een smaakloze opwarmmaaltijd uit de diepvries. In studentenhuizen zal men maar op weinig eettafels een zelfbereide maaltijd met verse groenten en sappig vlees zien staan.

Herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Of kook jij als student juist iedere avond de sterren van de hemel voor jezelf en jouw studiegenoten?

Deel in dit topic jouw favoriete en goedkope studentenmaaltijdrecepten en vertel anderen over jouw vieste maaltijd ooit!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 15:01:11 ]
pi_167144001
Ik ben geen student, maar ik lees graag jullie makkelijke studentrecepten. _O_

Ik heb zelf wel iets wat je kei makkelijk kunt maken. Zalmpasta.

Je hebt nodig:
- Zalmsnippers http://www.ah.nl/producte(...)erookte-zalmsnippers
- Fusilli http://www.ah.nl/producten/product/wi62026/ah-fusilli
- En deze twee geweldig lekkere sauzen die je erbij doet _O_ (vaak 1+1 gratis): http://www.ah.nl/producte(...)aus-spinazie-ricotta en http://www.ah.nl/producte(...)e-pastasaus-formaggi

Heb ff geen foto, maar t is zo geweldig lekker _O_
(she/her)
  Forum Admin / PR dinsdag 6 december 2016 @ 15:20:55 #3
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167144350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 15:05 schreef Fylax het volgende:
Ik ben geen student, maar ik lees graag jullie makkelijke studentrecepten. _O_

Ik heb zelf wel iets wat je kei makkelijk kunt maken. Zalmpasta.

Je hebt nodig:
- Zalmsnippers http://www.ah.nl/producte(...)erookte-zalmsnippers
- Fusilli http://www.ah.nl/producten/product/wi62026/ah-fusilli
- En deze twee geweldig lekkere sauzen die je erbij doet _O_ (vaak 1+1 gratis): http://www.ah.nl/producte(...)aus-spinazie-ricotta en http://www.ah.nl/producte(...)e-pastasaus-formaggi

Heb ff geen foto, maar t is zo geweldig lekker _O_
Voor een beetje pauperstudent zijn zalmsnippers wel aan de prijs
pi_167144432
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 15:20 schreef Sked het volgende:

[..]

Voor een beetje pauperstudent zijn zalmsnippers wel aan de prijs
Klopt, het is geen goedkope maaltijd, maar wel superlekker. _O_
(she/her)
pi_167144536
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 15:20 schreef Sked het volgende:

[..]

Voor een beetje pauperstudent zijn zalmsnippers wel aan de prijs
Zalmmoten uit de diepvries van de Aldi of Lidl zijn best betaalbaar hoor, zeker als je de kosten met meerdere huisgenoten zou kunnen delen. :Y
pi_167144721
Je kan er idd echt een grote pan van maken om te delen met je huisgenoten :Y
(she/her)
pi_167145743
Nee hoor, ik probeer altijd wel te koken (voor 2 keer) en dan hoef ik de volgende dag alleen maar op te warmen. Ik probeer altijd verse groente mee te nemen bij het koken. Alleen vlees eet ik wat minder omdat dat duur is.

Mijn specialiteit: pasta rood vega. Men neme:
- pasta (gewone of volkoren)
- pesto rood
- paprika rood (optioneel)
- tomaten
- mozzarella, brie of een ander soort kaas. Tip: mozzarella is als je goed zoekt maar 50 cent en brie heb je ook al voor minder dan een euro. Stuk goedkoper dan kip of gehakt.

Kook de pasta tien minuten. Giet de pasta af en doe de pesto er doorheen. Snij de groente en voeg deze toe. Snij de kaas in stukjes en voeg deze ook toe. Even roeren en opwarmen en klaar is Kees. Gooi er eventueel een berg strooikaas bovenop zodra het op je bord ligt, erg aan te raden. Eet smakelijk! :Y)

Pizza/afhaal eet ik nooit bij gebrek aan oven/magnetron, de enige kant-en-klaarmaaltijd ooit die ik bij de AH had gehaald was zo smerig dat ik het daarna nooit meer heb gedaan.
pi_167146465
Mijn favoriete studentenmaal was altijd pasta met spinazie roomkaas spekjes en champignons.
Spekjes bakken, champignons erbij bakken, pak diepvriesspinazie erin. Als gesmolten de roomkaas erdoor, pasta erbij koken en bunkeren maar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167450534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:17 schreef DoubleDip het volgende:
Nee hoor, ik probeer altijd wel te koken (voor 2 keer) en dan hoef ik de volgende dag alleen maar op te warmen. Ik probeer altijd verse groente mee te nemen bij het koken. Alleen vlees eet ik wat minder omdat dat duur is.

Mijn specialiteit: pasta rood vega. Men neme:
- pasta (gewone of volkoren)
- pesto rood
- paprika rood (optioneel)
- tomaten
- mozzarella, brie of een ander soort kaas. Tip: mozzarella is als je goed zoekt maar 50 cent en brie heb je ook al voor minder dan een euro. Stuk goedkoper dan kip of gehakt.

Kook de pasta tien minuten. Giet de pasta af en doe de pesto er doorheen. Snij de groente en voeg deze toe. Snij de kaas in stukjes en voeg deze ook toe. Even roeren en opwarmen en klaar is Kees. Gooi er eventueel een berg strooikaas bovenop zodra het op je bord ligt, erg aan te raden. Eet smakelijk! :Y)

Pizza/afhaal eet ik nooit bij gebrek aan oven/magnetron, de enige kant-en-klaarmaaltijd ooit die ik bij de AH had gehaald was zo smerig dat ik het daarna nooit meer heb gedaan.
Net gemaakt en 10/10 would make again ^O^ .
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 18:03:07 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167529912
Als je voor grotere groepen kookt, al je huisgenoten bijvoorbeeld, lukt stamppot+vlees+toetje ook voor <¤3 pp.

Gisteren voor 8 personen hutspot gemaakt (zelf wortels en ui gesneden, is lekkerder en goedkoper) met spekjes er door, gehaktballetjes (van rundergehakt, zelf gedraaid) en Almhof roomyoghurt als toetje voor ¤2,67 per persoon.

Zoals je hoort, is er nog ruimte voor 'bezuiniging' omdat ik redelijk royaal was met spek en het toetje best duur was :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167531521
Ik ben sinds dit jaar uit huis, maar ik in 4 maanden één keer een pizzaatje genomen en een enkele keer iets laten bezorgen. Voor de rest altijd koken, is goedkoper, leuker en lekkerder. Ik snap het patroon niet zo.
AZ
ALKMAAR
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 08:33:36 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167544978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:22 schreef Durmada het volgende:
Ik ben sinds dit jaar uit huis, maar ik in 4 maanden één keer een pizzaatje genomen en een enkele keer iets laten bezorgen. Voor de rest altijd koken, is goedkoper, leuker en lekkerder. Ik snap het patroon niet zo.
Tjah als je alleen eet is zo'n pizza of een kilo bak k&k bami/lasagne etc waar je meerdere dagen van eet misschien goedkoper, maar daar word je ook snel zat van. Het is dan waarschijnlijk wel wat goedkoper maar echt voldaan voel je je niet na zo'n maal.

Oftewel, ga lekker samen eten met vrienden of huisgenoten. Voor meerdere personen is leuker (en je hoeft niet elke dag te koken) en voordeliger.


Nog een menu suggestie
Pasta met spinazie met spek

Uitjes fruiten, knoflook toevoegen en vervolgens spek bakken. Daarna voeg je gewassen spinazie toe (je kunt ervoor kiezen die even fijn te snijden met een mes) en bak dit ook mee totdat het aanzienlijk is geslonken. Wat Italiaanse kruiden Ven peper er bij en een pot crème fraiche en smikkelen maar.


Die serveer je met farfalle of fusilli :) Kook de pasta trouwens in water met een flinke hoeveelheid zout en kook de pasta een minuut korter dan de tijd die op de verpakking staat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167830993
Hoe hebben jullie trouwens leren koken? Thuis altijd meegekeken met je ouders en daarna zelf ook dingen gaan maken ofzo? Hoe gaat dat in z'n werk? :P
(she/her)
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 16:46:25 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167831699
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:18 schreef Fylax het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren koken? Thuis altijd meegekeken met je ouders en daarna zelf ook dingen gaan maken ofzo? Hoe gaat dat in z'n werk? :P
Niet altijd meegekeken maar ik was wel geïnteresseerd. Als je een beetje de basis kent, leer je makkelijk dingen bij :)

Probeer wat nieuwe dingen gewoon. Koken komt niet zo precies als bakken van taart. Daarbij moet het vaak precies zo en niet anders. Koken is wat vergevingsgezinder. (met koken bedoel ik dan ook andere technieken als bakken, braden, stoven trouwens ;) )
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR en moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 19:50:24 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167863210
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:48 schreef Karstman het volgende:
Mijn favoriete studentenmaal was altijd pasta met spinazie roomkaas spekjes en champignons.
Spekjes bakken, champignons erbij bakken, pak diepvriesspinazie erin. Als gesmolten de roomkaas erdoor, pasta erbij koken en bunkeren maar.
Dit ja _O_ En dan het liefst met die schelpjespasta :9~
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 19:51:33 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167863248
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:18 schreef Fylax het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren koken? Thuis altijd meegekeken met je ouders en daarna zelf ook dingen gaan maken ofzo? Hoe gaat dat in z'n werk? :P
Je pleurt dingen in een pan en checkt desnoods op internet hoe lang het in de pan moet liggen, paar keer roeren/omdraaien en eruit halen voor het aanbrandt :P

Ik heb verder gewoon een schijthekel aan koken :') Zelfs nog de kunst in de vingers om ovenhandschoenen en zelfs ovens in de hens te zetten :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167873556
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:18 schreef Fylax het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren koken? Thuis altijd meegekeken met je ouders en daarna zelf ook dingen gaan maken ofzo? Hoe gaat dat in z'n werk? :P
Al vroeg mijn eerste kookboekje en meekoken met m'n moeder. Eenmaal op kamers moet je wel, je kunt immers niet altijd pizza eten. In die tijd vooral recepten via via of uit boekjes want internet hadden we nog niet, of nou ja inbelverbinding enzo :) En dan ga je vanzelf experimenteren. Echt beter koken kwam pas toen ik student af was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167874020
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:18 schreef Fylax het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren koken? Thuis altijd meegekeken met je ouders en daarna zelf ook dingen gaan maken ofzo? Hoe gaat dat in z'n werk? :P
Als kind eens een eitje bakken of op andere manier moeders 'helpen' in de keuken. Later bij scouting moesten we het zelf doen op kamp. Op kamers werd het pas serieus. Pizzeria, afhaal chinees en kant en klaar bestond toen niet of nauwelijks nog en was sowieso veel te duur geweest. Altijd vers eten want dat was goedkoper dan blik of diepvries.

Later bij vlagen heel veel aandacht voor koken maar ook weer periodes met alleen maar uit de magnetron eten. Nu vooral lekker en simpel (meest vers).
pi_167875072
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 08:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tjah als je alleen eet is zo'n pizza of een kilo bak k&k bami/lasagne etc waar je meerdere dagen van eet misschien goedkoper, maar daar word je ook snel zat van. Het is dan waarschijnlijk wel wat goedkoper maar echt voldaan voel je je niet na zo'n maal.

Oftewel, ga lekker samen eten met vrienden of huisgenoten. Voor meerdere personen is leuker (en je hoeft niet elke dag te koken) en voordeliger.


Nog een menu suggestie
Pasta met spinazie met spek

Uitjes fruiten, knoflook toevoegen en vervolgens spek bakken. Daarna voeg je gewassen spinazie toe (je kunt ervoor kiezen die even fijn te snijden met een mes) en bak dit ook mee totdat het aanzienlijk is geslonken. Wat Italiaanse kruiden Ven peper er bij en een pot crème fraiche en smikkelen maar.


Die serveer je met farfalle of fusilli :) Kook de pasta trouwens in water met een flinke hoeveelheid zout en kook de pasta een minuut korter dan de tijd die op de verpakking staat.
Heet dat niet gewoon Leidse kots?
pi_167875076
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:56 schreef hahadoei het volgende:

[..]

Net gemaakt en 10/10 would make again ^O^ .
Nice!
pi_167875159
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heet dat niet gewoon Leidse kots?
variant op de spinazie roomkaas pasta die ik hierboven ergens postte. Recept waart in diverse vormen al jaren rond maar ik heb het, hier in Leiden, nooit als Leidse kots horen noemen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167887146
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:07 schreef Karstman het volgende:

[..]

variant op de spinazie roomkaas pasta die ik hierboven ergens postte. Recept waart in diverse vormen al jaren rond maar ik heb het, hier in Leiden, nooit als Leidse kots horen noemen.
Ik hoorde ervan toen ik ging studeren, in mn studentenhuis ook weleens gegeten en daar noemden we het gewoon Leidse kots.
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:54:52 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167887603
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heet dat niet gewoon Leidse kots?
Als je hem maakt met diepvries spinazie en roomkaas misschien wel. Dat vind ik goor. Ik maak hem met verse spinazie en crème fraiche :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:59:06 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167887738
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je hem maakt met diepvries spinazie en roomkaas misschien wel. Dat vind ik goor.
Hater :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167888313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je pleurt dingen in een pan en checkt desnoods op internet hoe lang het in de pan moet liggen, paar keer roeren/omdraaien en eruit halen voor het aanbrandt :P

Ik heb verder gewoon een schijthekel aan koken :') Zelfs nog de kunst in de vingers om ovenhandschoenen en zelfs ovens in de hens te zetten :')
Hahahah okeoke.

ja weet je ik vind 't altijd zo moeilijk te zeggen wannerr iets dan goed/klaar is.

Vind dat zelfs lastig bij een kroket/frikandel :')
(she/her)
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 21:20:46 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167888390
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hahahah okeoke.

ja weet je ik vind 't altijd zo moeilijk te zeggen wannerr iets dan goed/klaar is.

Vind dat zelfs lastig bij een kroket/frikandel :')
Die kun je eten zodra ze ontdooit zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 21:21:48 #27
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167888423
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hahahah okeoke.

ja weet je ik vind 't altijd zo moeilijk te zeggen wannerr iets dan goed/klaar is.

Vind dat zelfs lastig bij een kroket/frikandel :')
Same :') Maar ik doe gewoon wat en dan komt het altijd wel goed. En als ik er echt zeker van wil zijn check ik ff internet en zet een wekkertje ofzo.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167888470
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Same :') Maar ik doe gewoon wat en dan komt het altijd wel goed. En als ik er echt zeker van wil zijn check ik ff internet en zet een wekkertje ofzo.
Hmm oke :@

Wordt nog wat als ik straks op m'n eigen woon :')
(she/her)
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 21:23:28 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167888498
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:22 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hmm oke :@

Wordt nog wat als ik straks op m'n eigen woon :')
Ben 24 en nog steeds een schijthekel aan koken :') Alles met meer dan 2 pannen op het vuur :r
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167888654
Ik vind koken juist best leuk, alleen moet ik mezelf er soms wel toe aanzetten.
Vind het wel fijn om ff wat anders te doen, hoofd leegmaken en gewoon simpele dingen zoals groente snijden. Iig beter dan wanneer ik iets uit de frituur zou nemen of zou bestellen bij Thuisbezorgd.nl.
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 21:36:43 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167888938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ben 24 en nog steeds een schijthekel aan koken :') Alles met meer dan 2 pannen op het vuur :r
Twee pannen, dan wordt het net leuk :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167890729
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Twee pannen, dan wordt het net leuk :P
Als je moet gaan plannen omdat je meer pannen dan pitten hebt dan wordt het helemaal leuk :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168361181
Hoevaak per week koken jullie eigenlijk en hoevaak eten jullie bezorg/buiten de deur?
(she/her)
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 00:36:55 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168361509
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:26 schreef Fylax het volgende:
Hoevaak per week koken jullie eigenlijk en hoevaak eten jullie bezorg/buiten de deur?
Hooguit eens per drie weken buiten de deur. Wil niet zeggen dat ik altijd zelf kook, meestal kook ik 1 of 2 keer in de week, huisgenoten de andere keren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168404525
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:26 schreef Fylax het volgende:
Hoevaak per week koken jullie eigenlijk en hoevaak eten jullie bezorg/buiten de deur?
Koken doe ik voor 2 of soms 3 dagen, dus een keer of 3-4 per week.
Buiten de deur eten doe ik eigenlijk nooit, tenzij een avondje met vrienden ofzo.
Thuisbezorgd doe ik zelf ook nooit, vers eten is lekkerder en goedkoper.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 januari 2017 @ 21:23:53 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168404705
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:26 schreef Fylax het volgende:
Hoevaak per week koken jullie eigenlijk en hoevaak eten jullie bezorg/buiten de deur?
Nagenoeg elke maandag en om de week op dinsdag, dan ben ik tot een uur of 18 de enige die thuis is dus is het wel zo normaal om dan het eten te maken en het niet over te laten aan de werkende mens :+

Uit eten maar zelden, eens in de 3-4 maanden gemiddeld misschien, geen idee. Eten laten bezorgen ook zoiets.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')