Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:
[..]
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.quote:Op donderdag 8 december 2016 02:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
LOL, op de schaal van Van Rossum scoorde dit item idd positief. En wat betreft Haarlem heeft hij ook een punt hoor, dat is een erg mooi station.quote:Op donderdag 8 december 2016 08:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
RIP aan de nabestaandenquote:Op donderdag 8 december 2016 08:05 schreef b2py het volgende:
Loc 1767 is niet meer: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660
http://www.rtvoost.nl/nie(...)tyPhoto[pp258664]/0/quote:De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.
De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.
De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijdenquote:Op donderdag 8 december 2016 08:05 schreef b2py het volgende:
Loc 1767 is niet meer: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660
Wat jongen?quote:Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende:
Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier..
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:54 schreef Duvel het volgende:
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Oeh, dan komt het dichtbijquote:Op donderdag 8 december 2016 10:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
Gelukkig doe ik dat niet, maar geef ik slechts mijn meningquote:Op donderdag 8 december 2016 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....quote:Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
HLE 11.8?quote:Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
De vraag is een beetje of dat probleem bij de data zit (er zijn ook echt niet meer gevallen bekend) of dat die andere locs (1742/1747) terzijde gingen omdat er genoeg alternatieve locs waren en de toekomst toch niet erg rooskleurig was en dus daarom bekend werden als de locs die terzijde gingen door een brandje.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:03 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie slechte ideeen:
https://www.theguardian.c(...)work-of-network-rail
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 8 december 2016 16:00 schreef James1988 het volgende:
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...
Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
in welk opzicht.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:12 schreef ReisT het volgende:
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.
Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |