abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 december 2016 @ 08:16:55 #91
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167183083
Staat goed in de fik :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_167183084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:

[..]

Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen.
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
  donderdag 8 december 2016 @ 08:39:00 #93
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167183271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 02:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.

De kritiek op de fundamentele systeemkeuze kan ik niet weerleggen, dat kritiekpunt is namelijk gewoon terecht. Maar goed, dat was de kritiek op de hoeveelheid wissels voor realisatie van DSSU ook. Zoals heel vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens tussen beide scholen in. En dat moeten we in de praktijk afwachten. Maar, DSSU is meer dan sec het schrappen van wissels. Een ander ding is het compleet vervangen van allerlei infra (bovengronds en ondergronds). Het saneren van wissels was daar een van de onderdelen van. Het toevoegen van spoor 20/21 en de snelheidsverhoging op Utrecht CS (80 km/u) maken ook deel uit van dit project.

En op een iets hoger abstractieniveau (niet sec DSSU, maar het pakket aan VleuGel, Groot Utrecht en ook PHS) is veel breder: spoorverdubbeling in de meeste belangrijke richtingen. Vrije kruisingen op de kritische punten, de VL-post die is verplaatst en compleet is vernieuwd (en dubbel is uitgevoerd, op twee locaties dus), satellietstations en ga zo maar door.

Dat van die tram en 40% minder reizigers kan ik niet helemaal plaatsen. Ja, het klopt dat de tram (tijdelijk) is omgelegd naar de Jaarbeurszijde van het station. Omdat je toch echt ruimte nodig hebt om te bouwen (als in vierkante meters). Maar die gaat dus terug naar de huidige plek. En er komt een tram naar de Uithof. Duurt nog een jaar of twee, maar hij komt er wel. En daar hoor je Kruyt dan weer niet over...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 08:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
LOL, op de schaal van Van Rossum scoorde dit item idd positief. En wat betreft Haarlem heeft hij ook een punt hoor, dat is een erg mooi station. :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 09:56:10 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167184388
quote:
RIP aan de nabestaanden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167184873
Een 1700 in de brand. zonde.
quote:
De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.

De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.

De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)tyPhoto[pp258664]/0/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_167184905
quote:
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden
  donderdag 8 december 2016 @ 10:54:56 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167185517
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 december 2016 @ 10:57:27 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167185544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende:

Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier.. ;)

Wat jongen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 11:00:34 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167185588
quote:
15s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:54 schreef Duvel het volgende:
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2016 @ 11:38:03 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167186250
quote:
11s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 11:38:35 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167186262
quote:
11s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:24 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijden
Oeh, dan komt het dichtbij :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 december 2016 @ 11:41:10 #102
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_167186308
Utrecht Centraal geopend: eindelijk treinen in Utrecht
'Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen'

Vandaag is met veel klaroengeschal station Utrecht Centraal geopend. Met de opening van het station krijgt de stad eindelijk de vurig gewenste toegang tot het landelijke spoornetwerk. De Utrechters waren dan ook massaal uitgelopen voor de aankomst van de allereerste trein in Utrecht.

Rondom het middaguur stonden ruim driehonderdduizend enthousiastelingen klaar op perron 1 om de eerste trein (uit Arnhem, richting Schiphol) te ontvangen. Helaas kon niet iedereen mee en liep de vertraging al gauw op, maar de NS spreekt desondanks toch van een geslaagde dag: “De voortdurende toestroom van mensen was ontroerend om te zien. Hier een station openen is een tactische meesterzet geweest. Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen.”

Voorlopig rijden er dagelijks twee treinen per dag langs het nieuwe station. Verwachting is dat dit aantal in 2018 wordt verdubbeld.

Bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
doei
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 11:45:09 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167186385
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.

Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2016 @ 11:47:12 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167186429
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.

Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2016 @ 12:02:08 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167186733
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.
Gelukkig doe ik dat niet, maar geef ik slechts mijn mening
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2016 @ 12:03:21 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167186756
Er was toch ook een loc die in Bad Bentheim een kusje heeft gekregen van de 15 kV-voorziening waar die niet zo gecharmeerd van was?
pi_167186831
1832 heeft dat een keer gehad maar die fikte niet af
  donderdag 8 december 2016 @ 12:54:46 #108
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167187662
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.

Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers
Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten
Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding
Loc 1767: vandaag uitgefikt
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....

Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
  donderdag 8 december 2016 @ 12:58:00 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167187740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....

Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
HLE 11.8?
  donderdag 8 december 2016 @ 13:05:35 #110
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167187901
-dubbel-
  donderdag 8 december 2016 @ 13:05:47 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167187903
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

HLE 11.8?
12 in totaal 3 in de Fik....

Do the math...
pi_167187979
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....

Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
De vraag is een beetje of dat probleem bij de data zit (er zijn ook echt niet meer gevallen bekend) of dat die andere locs (1742/1747) terzijde gingen omdat er genoeg alternatieve locs waren en de toekomst toch niet erg rooskleurig was en dus daarom bekend werden als de locs die terzijde gingen door een brandje.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 8 december 2016 @ 14:12:49 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167189348
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.

Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 15:03:38 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167190389
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167191503
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...

Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
  donderdag 8 december 2016 @ 16:00:08 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167191553
quote:
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.

Wat wel gaat gebeuren is dat er meer allianties komen zoals die er eerder al was tussen Network Rail en South West Trains.
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 16:10:48 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167191706
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 16:00 schreef James1988 het volgende:
Dit gaat dan ook niet gebeuren. The Guardian baseert zich op incorrecte informatie.
Heb je daar een bron van? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 december 2016 @ 16:47:14 #118
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167192423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...

Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand.

Maastricht-Den Haag blijft overigens maar 1 overstap via Utrecht.
pi_167193180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 14:12 schreef ReisT het volgende:
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.

Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
in welk opzicht.
er is vraag naar en er zijn locs voor onderdelen.
kort voordat Mat'64 aan de kant ging is nog een stel hersteld. Door een uitkering van de verzekering bleek dat rendabel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 december 2016 @ 18:01:44 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167194194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 16:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? :)
Straight from the horse's mouth:

https://www.gov.uk/govern(...)heart-of-the-railway
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')