ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Dus als iemand vanuit Utrecht in Zwolle aankomt, moet hij meteen door kunnen naar bijvoorbeeld Groningen, Leeuwarden, Enschede en Deventer. Dat moet allemaal kloppen."
Ik denk dat we een belangrijk lek hiermee wel boven hebben
Die kon ik dus niet meer zien, max 5 views per maand . Nee, ik heb al 3 kranten, NRC lees ik wel in de kroeg. Fijn dat deze anders was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 7 december 2016 00:44 schreef Dr_Flash het volgende: "Dus als iemand vanuit Utrecht in Zwolle aankomt, moet hij meteen door kunnen naar bijvoorbeeld Groningen, Leeuwarden, Enschede en Deventer. Dat moet allemaal kloppen."
Ik denk dat we een belangrijk lek hiermee wel boven hebben
Maar het is niet af, ook bij zo'n opening staan er overal nog ladders en dingen en lopen er werklui en moeten er nog kabels afgemaakt worden. Zwolle werd geopend voordat de bankjes op de perrons en de wachthokken geplaatst waren. Dat is gewoon *niet* af.
Volgensmij is dat tussen (zonder op de kaart te kijken) Passy en Bir hakeim...
(En als dat goed is vraag i mij af waarom ik dat uberhaupt op kan dreunen )
Dat dacht ik dus ook al, te meer de Eiffeltoren vol in beeld is. Daarom had ik lijn 6 ook genoemd, terwijl dit niet bij de omschrijving van het idiote filmpje stond.
Dat dacht ik dus ook al, te meer de Eiffeltoren vol in beeld is. Daarom had ik lijn 6 ook genoemd, terwijl dit niet bij de omschrijving van het idiote filmpje stond.
NRC open ik altijd met incognito. Die 5 views zijn gewoon cookies.
thx! in cache lukt het ook btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
Zat een zakdoekjeslegger in de ic van amersfoort naar hilversum. Had al service en veiligheid gebeld. Toch even achteraan gegaan. Zat er al s&v in de trein. Eindelijk eens zo'n gast kunnen pakken als reiziger
Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken. Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app.
Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende: Maarten van Rossum over Utrecht Centraal Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier..
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over Utrecht CS.
Het openingsfeest vanmiddag was best leuk. Eerst drie toespraken van de wethouder van Utrecht (kort samengevat: mooie stap, maar we willen nog veel meer investeringen), Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden) en Roger van Boxtel (geniet ook vooral van treinreizen, ook wanneer het soms wat langer duurt). Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Daarna mocht de staatssecretaris het podium betreden om een toespraak te houden en daarna met een 360 graden selfie het station openen. Dat deed zij nadat zij 'de echte werkers' op het podium had geroepen: bouwvakker, schoonmaker, stationsmedewerker e.d. Daarna mochten we aan de borrel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende: Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden)
Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik.
Op woensdag 7 december 2016 18:03 schreef ReisT het volgende: Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken. Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app.
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...
[..]
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over uit liet. [...]
Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.
Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende: IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.
Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.
Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.
Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.
Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
er hoort ook een plaatje bij maar dat kan weer eens niet normaal uit FB worden gehaald
[ Bericht 48% gewijzigd door bork op 08-12-2016 00:15:16 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.
Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.
Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).
[..]
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.
Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Die Kruyt was inderdaad bijzonder zuur, net als RTL trouwens. Die kwamen bij NS aan met de vraag of die 400 miljoen niet beter besteed had kunnen worden aan op tijd rijden. Populisme
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.
De kritiek op de fundamentele systeemkeuze kan ik niet weerleggen, dat kritiekpunt is namelijk gewoon terecht. Maar goed, dat was de kritiek op de hoeveelheid wissels voor realisatie van DSSU ook. Zoals heel vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens tussen beide scholen in. En dat moeten we in de praktijk afwachten. Maar, DSSU is meer dan sec het schrappen van wissels. Een ander ding is het compleet vervangen van allerlei infra (bovengronds en ondergronds). Het saneren van wissels was daar een van de onderdelen van. Het toevoegen van spoor 20/21 en de snelheidsverhoging op Utrecht CS (80 km/u) maken ook deel uit van dit project.
En op een iets hoger abstractieniveau (niet sec DSSU, maar het pakket aan VleuGel, Groot Utrecht en ook PHS) is veel breder: spoorverdubbeling in de meeste belangrijke richtingen. Vrije kruisingen op de kritische punten, de VL-post die is verplaatst en compleet is vernieuwd (en dubbel is uitgevoerd, op twee locaties dus), satellietstations en ga zo maar door.
Dat van die tram en 40% minder reizigers kan ik niet helemaal plaatsen. Ja, het klopt dat de tram (tijdelijk) is omgelegd naar de Jaarbeurszijde van het station. Omdat je toch echt ruimte nodig hebt om te bouwen (als in vierkante meters). Maar die gaat dus terug naar de huidige plek. En er komt een tram naar de Uithof. Duurt nog een jaar of twee, maar hij komt er wel. En daar hoor je Kruyt dan weer niet over...
De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.
De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.
De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Utrecht Centraal geopend: eindelijk treinen in Utrecht 'Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen'
Vandaag is met veel klaroengeschal station Utrecht Centraal geopend. Met de opening van het station krijgt de stad eindelijk de vurig gewenste toegang tot het landelijke spoornetwerk. De Utrechters waren dan ook massaal uitgelopen voor de aankomst van de allereerste trein in Utrecht.
Rondom het middaguur stonden ruim driehonderdduizend enthousiastelingen klaar op perron 1 om de eerste trein (uit Arnhem, richting Schiphol) te ontvangen. Helaas kon niet iedereen mee en liep de vertraging al gauw op, maar de NS spreekt desondanks toch van een geslaagde dag: “De voortdurende toestroom van mensen was ontroerend om te zien. Hier een station openen is een tactische meesterzet geweest. Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen.”
Voorlopig rijden er dagelijks twee treinen per dag langs het nieuwe station. Verwachting is dat dit aantal in 2018 wordt verdubbeld.
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.
Neuh, maar deze getallen zijn niet verontrustend.
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding Loc 1767: vandaag uitgefikt
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding Loc 1767: vandaag uitgefikt
Fijn dat jij bepaalt dat dat niet verontrustend is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Loc 1735: gefrituurd door in brand gevlogen oliekoelers Loc 1742: problemen met snelschakelaar door oververhitting en rookontwikkeling. Bedrading in loc gesmolten Loc 1747: brand door problemen met bovenleiding Loc 1767: vandaag uitgefikt
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
Ik ben t vaak wel, maar ik ga het hier dit keer niet met je eens zijn; Als dus al 5 procent is afgefikt....
Noem eens een andere treinserie die over de 5 procent affik zit...
De vraag is een beetje of dat probleem bij de data zit (er zijn ook echt niet meer gevallen bekend) of dat die andere locs (1742/1747) terzijde gingen omdat er genoeg alternatieve locs waren en de toekomst toch niet erg rooskleurig was en dus daarom bekend werden als de locs die terzijde gingen door een brandje.
Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.
Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...
Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef Basekid_NZ het volgende: WTH... zit ik voor de lol even te kijken hoe ik na de nieuwe dienstregeling van Maastricht naar Delft moet reizen, maar daar zijn gewoon 2 extra overstappen bijgekomen... (Breda en Rotterdam). Den Haag Centraal is minstens net zo erg...
Is dan wel met de IC Direct, maar ik reis liever 10min langer dan dit geneuzel.
Dat is tijdelijk, maar hoe lang tijdelijk in dit geval gaat duren weet nog niemand.
Maastricht-Den Haag blijft overigens maar 1 overstap via Utrecht.
Op donderdag 8 december 2016 14:12 schreef ReisT het volgende: Die drie gevallen van brand in een 11.8 die toevallig op Wikipedia staan (wie weet waren er meer) zijn allemaal hersteld, die locs waren toen nog onmisbaar voor de Benelux.
Een 1700 herstellen dat is nu de moeite niet meer waard.
in welk opzicht. er is vraag naar en er zijn locs voor onderdelen. kort voordat Mat'64 aan de kant ging is nog een stel hersteld. Door een uitkering van de verzekering bleek dat rendabel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik weet van 1 die in Venlo uitgefikt is omdat er 15KV op de bovenleiding stond toen de panto's omhoog stonden.
Dat lijkt me heel sterk. Ten eerste omdat er een overspanningsafleider op het dak zit, ten tweede omdat de in Venlo de schakeling van de bovenleiding bijna idiot-proof is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 8 december 2016 12:03 schreef James1988 het volgende: Er was toch ook een loc die in Bad Bentheim een kusje heeft gekregen van de 15 kV-voorziening waar die niet zo gecharmeerd van was?
Ook een keer een 1300 in Emmerich geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat lijkt me heel sterk. Ten eerste omdat er een overspanningsafleider op het dak zit, ten tweede omdat de in Venlo de schakeling van de bovenleiding bijna idiot-proof is.
De 1735 in 2000 en het is officieel vertrouwelijk wat de reden was. Aangezien ik niet voor NS werk mag ik het zeggen. Het was omdat er een klein defect aan de loc was waardoor de boel uitbrandde toen er 15KV op de bovenleiding stond.
De 1735 in 2000 en het is officieel vertrouwelijk wat de reden was. Aangezien ik niet voor NS werk mag ik het zeggen. Het was omdat er een klein defect aan de loc was waardoor de boel uitbrandde toen er 15KV op de bovenleiding stond.
Oei, een lek!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat is wel Onverwacht. In impressies leken ze plannen te hebben om met Linten of iets soortgelijks te gaan rijden. Dat was blijkbaar te ambitieus. Maar eh, waren er niet nog ergens in Zuid Amerika nog wat wadlopers over? Lijkt me toch dichterbij.
[ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 09-12-2016 00:13:39 ]
Op vrijdag 9 december 2016 00:02 schreef ReisT het volgende: Dat is wel Onverwacht. In impressie leken ze plannen te hebben om met Linten of iets soortgelijks te gaan rijden. Dat was blijkbaar te ambitieus. Maar eh, waren er niet nog ergens in Zuid Amerika nog wat wadlopers over? Lijkt me toch dichterbij.
Zijn die niet omgebouwd naar smalspoor?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, er zijn wadlopers omgebouwd naar breedspoor. Maar lang niet allemaal voor zover ik weet. Het lijntje tussen Argentinië en Paraguay waar nu wadlopers rijden is normaalspoor.
Maar dat nog, die lijn in Suriname moet toch eerst nog aangelegd worden...
[ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 09-12-2016 01:22:28 ]
Op vrijdag 9 december 2016 07:36 schreef b2py het volgende: Dus het was eerst 'Direct na de werkzaamheden', toen 1 maart en nu mei? Nu maken ze het me wel heel moeilijk om in discussie te gaan met James
Dat is volgens mij de datum dat er zonder overstap gereden wordt tussen Eindhoven en Den Haag. Eerder zal er dus al met overstap gereden kunnen worden. Iets met te weinig rijtuigen beschikbaar die al volledig aangepast zijn door late ILT goedkeuring van de modificaties (serie-ombouw kon pas na augustus gestart worden daardoor).
Dat is volgens mij de datum dat er zonder overstap gereden wordt tussen Eindhoven en Den Haag. Eerder zal er dus al met overstap gereden kunnen worden. Iets met te weinig rijtuigen beschikbaar die al volledig aangepast zijn door late ILT goedkeuring van de modificaties (serie-ombouw kon pas na augustus gestart worden daardoor).
Het schijnt dat Haarlem al volledig klaar is, dus dat zal het wel niet zijn.
Op vrijdag 9 december 2016 07:36 schreef b2py het volgende: Dus het was eerst 'Direct na de werkzaamheden', toen 1 maart en nu mei? Nu maken ze het me wel heel moeilijk om in discussie te gaan met James
Nee, er zijn wadlopers omgebouwd naar breedspoor. Maar lang niet allemaal voor zover ik weet. Het lijntje tussen Argentinië en Paraguay waar nu wadlopers rijden is normaalspoor.
Maar dat nog, die lijn in Suriname moet toch eerst nog aangelegd worden...
En dat gaat voorlopig niet gebeuren aangezien Suriname praktisch bankroet is op het moment
Voor de geïnteresseerden: met Arriva kan de resterende drie zondagen in december gratis gereisd worden in Limburg, via deze link kan je een gratis ticket downloaden: https://www.arriva.nl/con(...)ndag-in-december.htm
Op vrijdag 9 december 2016 15:47 schreef MTL het volgende: Ik hoor net van een collega dat Roger van Boxtel schijnbaar tot half 2019 nog CEO van NS blijft, maar heb nog geen officieel bericht gezien.
quote:
Beste collega's Graag wil ik je vertellen dat ik bij NS blijf, tot augustus 2019.
Ik ben ingestapt op een moment van crisis. In het afgelopen jaar zijn we weer rechtop gaan staan. Onder meer door de opening van prachtige stations, de komst van nieuwe treinen en dankzij de inzet van collega's zoals jij. Daar wil ik iedereen graag voor bedanken.
De komende jaren zijn belangrijk voor NS. In 2019 kijkt de overheid of wij de afspraken uit de hoofdrailnet concessie halen. En dat is geen gelopen race want de lat ligt hoog. Daarom moeten we –als 1 NS- alles geven wat we in huis hebben. Op onze stations, in onze werkplaatsen en op de trein. Dat doen we zodat onze reizigers tevreden zijn; omdat onze treinen keurig op tijd rijden, onze stations aantrekkelijk zijn en de reis van deur tot deur nog beter wordt.
Als dat lukt, dan houdt NS haar toekomst in eigen hand. Dat is belangrijk. Want wíj zijn de Nederlandse Spoorwegen, een trots bedrijf met een rijke geschiedenis en geweldige mensen.
Het is mijn ambitie om van NS een sterk spoorbedrijf te maken. Dankbaar voor het vertrouwen, wil ik daar–met jullie steun en inzet- de komende jaren aan verder bouwen.
Over Utrecht centraal/ Hoog Catherijne gesproken.. vanaf een minuut of 5: http://www.npo.nl/onzichtbaar-nederland/01-12-2016/VPWON_1241866 Mooie serie . Later nog een stuk over gevolgen van de komst van spoor naar Maastricht. En veranderingen bij Rotterdam Centraal.
[ Bericht 7% gewijzigd door Peter op 09-12-2016 19:42:49 ]
Over minder dan een uur vertrekt de laatste reguliere nachttrein vanuit Nederland. Er schijnt hier een livestream oid te zijn: http://noordwestexpress.nl
De NS begint rustig met de introductie van de FLIRT in reizigersdienst, want vanaf maandag rijden alleen Arnhem - Ede-Wageningen en de spitssprinter Den Bosch - Oss met de nieuwe stellen.
Vanaf 28 december komt daar in ieder geval Nijmegen - Den Bosch en Den Bosch - Deurne bij
Op vrijdag 9 december 2016 20:17 schreef Peterselieman het volgende: De NS begint rustig met de introductie van de FLIRT in reizigersdienst, want vanaf maandag rijden alleen Arnhem - Ede-Wageningen en de spitssprinter Den Bosch - Oss met de nieuwe stellen.
Vanaf 28 december komt daar in ieder geval Nijmegen - Den Bosch en Den Bosch - Deurne bij
Extra sprinter tussen Nijmegen en Arnhem dus. Rijdt de IC Zwolle Roosendaal dan ook door tussen Arnhem en Nijmegen?
Ja. Het rijtje Arnhem Zuid - Elst - Nijmegen Lent wordt straks in een kwartiersdienst bediend door de sprinters Zutphen-Wijchen en Arnhem-Deurne (Ah-Dn) * . Deze stations in een kwartiersdienst bedienen was een eis van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen bij opening van Arnhem Zuid en Nijmegen-Lent, vandaar dat er al een aantal verschillende constructies voor bedacht zijn zoals het knippen van de 3600 in 2007 in Zwolle-Nijmegen en Arnhem-Roosendaal.
Arnhem-Nijmegen wordt non-stop doorgaand bediend door de IC's 3000 Den Helder-Nijmegen (Nm), 3100 Schiphol-Nijmegen en 3600 Zwolle-Roosendaal. Van laatstgenoemde schuiven de tijden aan de zuidzijde (onder Nm), aan de noordzijde (boven Ah) zijn het hooguit wat minuutschuivinkjes.
*Ah-Dn wordt een doorgaande trein met nummertjeswissel in 's Hertogenbosch (Ht). Ik denk ook niet dat Dn al in Ah wordt aangegeven als eindbestemming. In Ht schijnt de trein ook lang stil te staan.
Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Prins_Pils op 10-12-2016 01:53:04 ]
*Ah-Dn wordt een doorgaande trein met nummertjeswissel in 's Hertogenbosch (Ht). Ik denk ook niet dat Dn al in Ah wordt aangegeven als eindbestemming. In Ht schijnt de trein ook lang stil te staan.
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.
[..] Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
Het is hier langlopend gebruik, gewoonte en etiquette om dat soort afkortingen niet te gebruiken. Iedereen weet wat een IC is maar deze topic wordt veel gelezen (niet altijd meegepost) door mensen die treinen interessant vinden maar geen flauw idee hebben van het jargon. Dat is de reden dat Fles er zelfs eens een YouTube filmpje voor in elkaar geknald heeft die zelfs een half jaar in de OP heeft gestaan. Het gaat verdomme om toegankelijkheid. Bepaalde afkortingen kom je niet echt onderuit maar Rtd/Asd et cetera is gewoon dom gelul, dat doe je maar op OVNL of Stomda.
Klopt. De reisplanner geeft 'm ook niet als doorgaande verbinding.
Beetje zoals de oude 5700; de 'lange' sprinter Utrecht - Den Haag maar op de koersrollen staat dan eerst Weesp of iets dergelijks Was voor Arnhem - Deurne alleen niet echt nodig geweest lijkt me gezien er geen andere directe verbinding richting Eindhoven / Helmond / Deurne is (itt zoals bij de 5700 waarbij je als reiziger naar Den Haag ook nog de keuze voor een intercity of 'snelle' sprinter hebt).
Sowieso is het veel makkelijker om gewoon Arnhem en Deurne te schrijven dan AhDn en vervolgens een enorm jankverhaal over waarom je niet normaal meent te hoeven doen.
Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he? Tis hier juist een stuk laagdrempeliger en minder gezever dan op Somdu of het GroteBozeTreinenForum oid
Op zaterdag 10 december 2016 12:03 schreef Peter het volgende: Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he? Tis hier juist een stuk laagdrempeliger en minder gezever dan op Somdu of het GroteBozeTreinenForum oid
Al ken ik de belangrijkste wel Deurne zegt me ook net zo weinig als Dn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Flirt-treinstellen die de afgelopen maanden in Amersfoort waren gestald werden vandaag naar Maastricht gereden. Dit tweetal stond onderweg een paar minuten in Utrecht te wachten. Vanaf morgen worden ze ingezet in stoptreindiensten in Limburg.
Dus. Ik vandaag op pad. Eerst naar Culemborg voor 1 transport Arriva Flirts, dan naar Amersfoort voor het Connexxion E-GTW'tje die ook verdwijnt bij CXX en naar Arriva Vechtdallijnen gaat(CXX krijgt 2x BRENG D-GTW terug, die enkel gekoppeld mogen rijden ivm detectie) en door naar Rotterdam Blaak voor een boodschap en via Schiedam Centrum naar huis (want geen treinen Rotterdam Centraal - Lombardijen vv).
Reisadvies was om in Rotterdam Alexander de metro te nemen naar Blaak, want geen treinen en NS zette geen vervangend busvervoer in tussen Centraal, Blaak, Zuid en Lombardijen. Er reden wel rechtstreekse snelbussen tussen Schiedam Centrum en Zwijndrecht en Rotterdam Alexander en Zwijndrecht. De treinen reden vanuit Zwijndrecht door naar Lombardijen. Reizigers tussen Zwijndrecht en Zuid, Blaak, en Centraal werd het ingewikkeld gemaakt: Met de NS Snelbus naar Schiedam of Alexander, en daar: 1) met de trein naar Centraal 2) met de metro naar Blaak 3) Van- en naar Zuid met lijnbus 32 via Beurs of Blaak; In Beurs kan je overstappen op de metro naar Schiedam, Alexander en Centraal, op Blaak op de metro naar Schiedam of Alexander. Dit staat ook beschreven op de website van NS.
Ik dus in Alexander vol goede moed de trein uit en naar de metro. Poortjes dicht, geen info voor NS-reizigers daar aanwezig, dus naar het aanwezige NS-personeel. Die konden mij vertellen dat, als ik de extra reiskosten met de metro terug wilde, maar een klacht naar de Klantenservice moest sturen, want het was ergens niet goed geregeld en/of gecommuniceerd. In Blaak was het nog triester: Poortjes dicht, en buiten het metrostation en naar de trappen naar de treinperrons enkel een bordje "treinstation afgesloten". Buiten aangekomen was het niet echt duidelijker, want enkel een paar aanplakbiljetten dat er geen treinen reden en je met de metro moest, was het ook. Geen extra reisinfo, geen personeel niks. Toen dus naar Schiedam na de benodigde boodschappen. In Schiedam wederom alle poortjes dicht, en óók daar maar eens gevraagd. "Ja, het omreisadvies is met de metro, maar wij weten ook niet meer. Wij moeten u helaas adviseren de Klantenservice van NS hierover een bericht te sturen, misschien krijgt u uw geld terug."....
Echt, wat een bende was het toch. Als ze niet met de RET willen samenwerken om de treinkaartjes geaccepteerd te krijgen, communiceer dan dat je geen NS-vervoersbewijs in de metro kan gebruiken of whatever. Maar nu MOET je van de NS met de metro, en wordt je vervolgens verrast door extra kosten. Je zal maar een AH-dagkaartje oid hebben en geen ov-chipkaart en naar Blaak wil. Jaagt NS je nog meer op kosten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Let op: maakt u gebruik van een vervangend vervoer van de RET? Dan heeft u een geldig RET-vervoerbewijs nodig.
Maar die pagina is niet iets wat je makkelijk kan vinden, en is een beetje verstopt. Het staat niet bij de 'werkzaamheden' of 'actuele situatie op het spoor'. Wordt ook nergens omgeroepen, dat je die reis zelf moet lappen. Op het NS Serviceforum wordt ook gemeld dat de Vrij-abonnementen geld kunnen terugkrijgen; Reizen op Saldo niet altijd, "want je bent die kosten ook kwijt om door te reizen naar Blaak"
dit weekend is er onderhoud aan de overwegen in Heiloo. bakstenen worden weggehaald, panelen worden teruggeplaatst. in Alkmaar is men bezig aan de opstelsporen. kortom, geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. er zijn goede bussen ingezet. volgens een buschauffeur is er eind januari weer een weekend onderhoud.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Maar die pagina is niet iets wat je makkelijk kan vinden, en is een beetje verstopt. Het staat niet bij de 'werkzaamheden' of 'actuele situatie op het spoor'. Wordt ook nergens omgeroepen, dat je die reis zelf moet lappen. Op het NS Serviceforum wordt ook gemeld dat de Vrij-abonnementen geld kunnen terugkrijgen; Reizen op Saldo niet altijd, "want je bent die kosten ook kwijt om door te reizen naar Blaak"
Het is geen correct Nederlands ook. Maar vindbaar of niet, komt er dus op neer dat NS zegt "Wij rijden niet, en zoek het verder maar mooi uit"
Op zaterdag 10 december 2016 18:05 schreef Peterselieman het volgende: Morgen tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijdt de NS FLIRT al in reizigersdienst ipv het eerder genoemde maandag
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede.
Dan rijden er morgen dus ook Flirts tussen Arnhem en Zutphen? Dat is dit weekend een doorgaande verbinding vanaf Ede.
Dat betwijfel ik. Omdat pas afgelopen vrijdag de definitieve toelating van de Flirt geregeld was (bedankt slome IL&T), is er nog geen proefbedrijf met reizigers gereden. Men wil nu eerst beginnen met Arnhem - Ede-Wageningen vv en de spitspendel Den Bosch-Oss vv.
Het is geen correct Nederlands ook. Maar vindbaar of niet, komt er dus op neer dat NS zegt "Wij rijden niet, en zoek het verder maar mooi uit"
Met de EU-reizigersrechten zou je toch mogen zeggen van, ik neem wel een hotel in Blaak op kosten van NS en zet de reis naar Centraal voort als er weer een reismogelijkheid is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 19:10:17 ]
Verkortingen zo verklarend mogelijk weergegeven voor zeiksnorren als deadlock en b2py die donders goed weten wat die verkortingen betekenen maar desondanks altijd moeten bashen op mensen die verkortingen gebruiken terwijl ze dat zelf ook doen.
bs imho
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 10 december 2016 12:03 schreef Peter het volgende: Er lezen ook nog lurkers mee die niet alle afkortingen uit hun hoofd kennen he? Tis hier juist een stuk laagdrempeliger en minder gezever dan op Somdu of het GroteBozeTreinenForum oid
Ik heb er ook nog wel moeite mee Zoveel werk zijn die paar extra letters vast niet.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik ken er ook een heleboel niet maar gelukkig zijn er best wel wat af te leiden. Maar dit is niet de volledige lijst eah, heb je weleens een dienstregeling van een trein op Somda gezien? Daar staan echt wazige afkortingen bij die ook voor dingen als Krukkenkut Zuid Overloopwissels Aansluiting kunnen staan enzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 11-12-2016 07:35:17 ]
Ik ken er ook een heleboel niet maar gelukkig zijn er best wel wat af te leiden. Maar dit is niet de volledige lijst eah, heb je weleens een dienstregeling van een trein op Somda gezien? Daar staan echt wazige afkortingen bij die ook voor dingen als Krukkenkut Zuid Overloopwissels Aansluiting kunnen staan enzo.
Klopt, diezelfde afkortingen vind je ook op de dienstregeling kaartjes die we als machinist gebruiken. De vele afkortingen vertellen je precies wanneer je waar moet zijn om op tijd te rijden. Hier een voorbeeld van de 3600 tussen Nm (Nijmegen) en Zp (Zutphen).
Jammer genoeg heeft mijn camera de foto gedraaid zie ik, maar you get the picture
Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk. Zie site prorail Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting)
[ Bericht 18% gewijzigd door greavy op 11-12-2016 09:47:54 ]
Op zondag 11 december 2016 09:20 schreef greavy het volgende: Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk. Zie site prorail Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting)
Op zondag 11 december 2016 11:34 schreef greavy het volgende: Er staat daar in het weekend inderdaad voornamelijk een schommelboot gepland, op één omloop na. Doordeweeks weer veel DDZ.
Oh dan heb ik net twee verkeerden bekeken Wist dat in het weekend bijna alleen VIRM reed dus had bewust al naar morgen gekeken.
Op zondag 11 december 2016 09:20 schreef greavy het volgende: Tuurlijk. Door een boom die bij Driebergen omgevallen is, is er t/m dinsdag 13 december 05:30 geen treinverkeer mogelijk. Zie site prorail Afspaninrichting kapot, 2 portalen kapot, een beste lengte draad beschadigd (ook vanwege de kapotte afspaninrichting)
Oei. Geen wonder dat ze er twee dagen herstel voor nodig hebben
Op zondag 11 december 2016 12:38 schreef dennistd het volgende: Syntus rijdt vandaag eens met dubbele stellen vanwege de werkzaamheden Hengelo-Deventer
Alphen-Gouda rijdt vandaag ook de gehele dag met dubbele stellen want het is hun eerste dag. En Arriva had vanochtend al 2 keer een slechte start: Er zijn vanochtend 2 stoptreinen al defect geraakt. Één waarbij de stroomafnemer niet meer goed functioneerde en de ander had problemen met de deuren.
Arriva heeft blijkbaar diezelfde omroep ook in de GTW's geïnstalleerd die ze van Veolia hebben overgenomen. Bij Geleen Oost werd alleen 'Geleen' omgeroepen.
Op zondag 11 december 2016 16:08 schreef ReisT het volgende: Arriva heeft blijkbaar diezelfde omroep ook in de GTW's geïnstalleerd die ze van Veolia hebben overgenomen. Bij Geleen Oost werd alleen 'Geleen' omgeroepen.
Wat een debiliteit weer Je kunt toch gewoon normaal doen?
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord...
Bij ons zei de machinist dat de trein richting Roermond tot Sittard reed. Vervolgens weer drie kwartier in Sittard moeten wachten.
uhuh. Ik ben verbaasd dat er zo weinig testgereden is in het zuiden. Ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat vandaag en dat de vertragingen ietsje minder worden.
uhuh. Ik ben verbaasd dat er zo weinig testgereden is in het zuiden. Ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat vandaag en dat de vertragingen ietsje minder worden.
Wat ik heb gezien (woon langs het spoor) is dat ze alleen aflopen week een paar opleidingsritten hebben gemaakt.
Snap ik, maar ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat er een tekort is aan monteurs voor de bovenleiding. Dan zou het logisch zijn om ze van Arnhem-Nijmegen naar Ede-Utrecht te sturen, aangezien dat laatste een volgens mij veel drukker traject is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanmiddag tussen Roermond en Maastricht. Meerdere keren lang stil gestaan onderweg (voor Echt, bij Sittard en in Bunde) en in Maastricht aangekomen op een kopspoortje terwijl we hadden moeten doorrijden Randwyck).
Maar dus geen enkele omroep daarover gehoord...
was dat niet dat treinstel waar de stroomafnemer kuren hadden en de deuren niet altijd vergrendelden? De trein moest steeds een reset krijgen.
Hoe kan het trouwens dat er vandaag geen treinen Naarden-Weesp rijden, maar wel treinen Naarden-Almere en Almere-Weesp? Waren er dan werkzaamheden op dat kleine stukje spoor dat niet richting Almere gaat?
Kan iemand mij het volgende uitleggen? Als ik (bij NS International of Deutsche Bahn) een ticket Utrecht CS - Mönchengladbach wil kopen met 40 procent korting in Nederland dan kost dat me ¤ 19,05 (2e klas) of ¤ 31,60 (1e klas). Verander ik mijn vertrekstation echter in Utrecht Vaartsche Rijn (waarbij mijn reisadvies nota bene nog steeds via Utrecht CS loopt) dan zakt de prijs opeens naar ¤ 12,35 / ¤ 21,-.
Geen idee, maar het betreft dus een reis zonder ICE's met hun variabele prijzen en voorwaarden, maar alleen reguliere treinen waarvoor je volgens mij (wellicht afgezien van de korting) ook nog gewoon kaartjes uit de automaat kunt halen. Komt op mij over als een fout in de software.
Geen idee, maar het betreft dus een reis zonder ICE's met hun variabele prijzen en voorwaarden, maar alleen reguliere treinen waarvoor je volgens mij (wellicht afgezien van de korting) ook nog gewoon kaartjes uit de automaat kunt halen. Komt op mij over als een fout in de software.
Hoe werkt dat precies met eten in de trein? Nemen jullie allemaal je eigen lunchpakket mee? Of neemt iedereen wat hapjes enzo mee om ook te delen? En nemen jullie bier mee of wijn of wordt er geen alcohol genuttigd tijdens het treinen. Want dat is een serieuze bezigheid natuurlijk. Zoveel vragen. Ik denk dat ik iig wel iets hartigs mee neem om uit te delen?
Ik neem zelf broodjes en flesjes drinken mee in elk geval, dan heb ik tenminste wat achter de hand als de trein uren blijft staan door een kapotgevroren bovenleiding of zo Met bier bemoei ik me niet, maar een aantal personen houdt daar wel van geloof ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De eerste tests waren inderdaad met de achterste loc gesleept. De testritten die nu gereden worden tussen Breda en Rotterdam Stadion rijden als het goed is ook in sandwich inmiddels.
Er zijn helaas wat complicaties: de infrastructuur lijkt niet helemaal goed te reageren op de negen rijtuigen en twee locs, dus tot Prorail inspectie heeft verricht aan alle 40 km/u wissels mogen de treinen slechts met 25 km/u door die wissels heen en moet ook de optreksnelheid begrensd worden. Daarnaast geeft de aansluiting vanaf Breda naar de HSL (Zevenbergschehoek aansluiting) een uitdaging met de spanningssluis. Als je voor het eerste SMB (ERTMS/ETCS sein) stil moet staan omdat je nog even moet wachten op een Thalys, kom met deze treinlengte de fly-over met de spanningssluis niet meer over. Ongetwijfeld zal het op papier geheel hebben geklopt tijdens het ontwerp, want volgens de specificaties mag de trein maximaal 400 meter zijn (twee Thalys/ICE of een Eurostar E320), maar met de 280 meter kan je dus in de praktijk al niet genoeg snelheid meer maken om de hele sliert over het dode punt van de fly-over heen te krijgen. We moeten nu dus, zodra we zien dat we de HSL nog niet geheel op mogen, direct stoppen voor de aansluiting en wachten tot de rijweg geheel over de fly-over ligt zodat er voldoende snelheid gemaakt kan worden.
Kortom: het testen gebeurd dus niet voor niets
Dit soort dingen had dus twee jaar terug al ontdekt kunnen zijn, of in ieder geval ruim op tijd voordat de route via Dordrecht de nek om werd gedaaid.
- minder rechtstreekse treinen van/naar Amsterdam (meestal overstap op leiden) - trein niet volledig naast perron gezet - met +7 vertrokken, dit werd onderweg naar Rotterdam +17 - trein opgeheven op Haarlem - verder als veevervoer naar Amsterdam Sloterdijk - eindresultaat +20
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.