ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Dus als iemand vanuit Utrecht in Zwolle aankomt, moet hij meteen door kunnen naar bijvoorbeeld Groningen, Leeuwarden, Enschede en Deventer. Dat moet allemaal kloppen."
Ik denk dat we een belangrijk lek hiermee wel boven hebben
Die kon ik dus niet meer zien, max 5 views per maand . Nee, ik heb al 3 kranten, NRC lees ik wel in de kroeg. Fijn dat deze anders was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 7 december 2016 00:44 schreef Dr_Flash het volgende: "Dus als iemand vanuit Utrecht in Zwolle aankomt, moet hij meteen door kunnen naar bijvoorbeeld Groningen, Leeuwarden, Enschede en Deventer. Dat moet allemaal kloppen."
Ik denk dat we een belangrijk lek hiermee wel boven hebben
Maar het is niet af, ook bij zo'n opening staan er overal nog ladders en dingen en lopen er werklui en moeten er nog kabels afgemaakt worden. Zwolle werd geopend voordat de bankjes op de perrons en de wachthokken geplaatst waren. Dat is gewoon *niet* af.
Volgensmij is dat tussen (zonder op de kaart te kijken) Passy en Bir hakeim...
(En als dat goed is vraag i mij af waarom ik dat uberhaupt op kan dreunen )
Dat dacht ik dus ook al, te meer de Eiffeltoren vol in beeld is. Daarom had ik lijn 6 ook genoemd, terwijl dit niet bij de omschrijving van het idiote filmpje stond.
Dat dacht ik dus ook al, te meer de Eiffeltoren vol in beeld is. Daarom had ik lijn 6 ook genoemd, terwijl dit niet bij de omschrijving van het idiote filmpje stond.
NRC open ik altijd met incognito. Die 5 views zijn gewoon cookies.
thx! in cache lukt het ook btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
Zat een zakdoekjeslegger in de ic van amersfoort naar hilversum. Had al service en veiligheid gebeld. Toch even achteraan gegaan. Zat er al s&v in de trein. Eindelijk eens zo'n gast kunnen pakken als reiziger
Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken. Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app.
Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende: Maarten van Rossum over Utrecht Centraal Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier..
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over Utrecht CS.
Het openingsfeest vanmiddag was best leuk. Eerst drie toespraken van de wethouder van Utrecht (kort samengevat: mooie stap, maar we willen nog veel meer investeringen), Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden) en Roger van Boxtel (geniet ook vooral van treinreizen, ook wanneer het soms wat langer duurt). Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Daarna mocht de staatssecretaris het podium betreden om een toespraak te houden en daarna met een 360 graden selfie het station openen. Dat deed zij nadat zij 'de echte werkers' op het podium had geroepen: bouwvakker, schoonmaker, stationsmedewerker e.d. Daarna mochten we aan de borrel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende: Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden)
Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik.
Op woensdag 7 december 2016 18:03 schreef ReisT het volgende: Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken. Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app.
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...
[..]
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over uit liet. [...]
Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.
Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende: IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.
Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.
Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.
Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.
Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
er hoort ook een plaatje bij maar dat kan weer eens niet normaal uit FB worden gehaald
[ Bericht 48% gewijzigd door bork op 08-12-2016 00:15:16 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.
Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.
Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).
[..]
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.
Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Die Kruyt was inderdaad bijzonder zuur, net als RTL trouwens. Die kwamen bij NS aan met de vraag of die 400 miljoen niet beter besteed had kunnen worden aan op tijd rijden. Populisme
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.
De kritiek op de fundamentele systeemkeuze kan ik niet weerleggen, dat kritiekpunt is namelijk gewoon terecht. Maar goed, dat was de kritiek op de hoeveelheid wissels voor realisatie van DSSU ook. Zoals heel vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens tussen beide scholen in. En dat moeten we in de praktijk afwachten. Maar, DSSU is meer dan sec het schrappen van wissels. Een ander ding is het compleet vervangen van allerlei infra (bovengronds en ondergronds). Het saneren van wissels was daar een van de onderdelen van. Het toevoegen van spoor 20/21 en de snelheidsverhoging op Utrecht CS (80 km/u) maken ook deel uit van dit project.
En op een iets hoger abstractieniveau (niet sec DSSU, maar het pakket aan VleuGel, Groot Utrecht en ook PHS) is veel breder: spoorverdubbeling in de meeste belangrijke richtingen. Vrije kruisingen op de kritische punten, de VL-post die is verplaatst en compleet is vernieuwd (en dubbel is uitgevoerd, op twee locaties dus), satellietstations en ga zo maar door.
Dat van die tram en 40% minder reizigers kan ik niet helemaal plaatsen. Ja, het klopt dat de tram (tijdelijk) is omgelegd naar de Jaarbeurszijde van het station. Omdat je toch echt ruimte nodig hebt om te bouwen (als in vierkante meters). Maar die gaat dus terug naar de huidige plek. En er komt een tram naar de Uithof. Duurt nog een jaar of twee, maar hij komt er wel. En daar hoor je Kruyt dan weer niet over...
De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.
De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.
De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.