Ja, je haalt het uit #12, maar daar komt het niet vandaan?quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
TomLuny quote jou
[..]
En concludeert
[..]
Ergo, het bestaan is voor hem daarmee vastgesteld.
Post 10quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, je haalt het uit #12, maar daar komt het niet vandaan?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:54 schreef TomLuny het volgende:
en je kan gelijk hebben hoor dat pc en cm niet dezelfde herkomst hebben, maar genoemde schrijver is daar zelf niet zeker van terwijl die zich er zo te zien toch in verdiept heeft.
ik ben een cultureel marxist en zelfs politiek correct, al is dat geloof ik hetzelfde.
daarnaast blijkt verder dat hij cm niet als fictie beschouwd, tenzij hij zichzelf als fictie ziet.
met al die post-moderne gedachtes weet je dat maar nooit
Ja, de schrijver van het OP.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blijft vaag hoor "genoemde schrijver" ben ik?
Nou ja, dan is dat een beetje dom, want er staat toch werkelijk waar niets dwars in die aanvankelijke OP: als dat cultureel marxisme is dan ben ik ervoor, dus waar gaat dat debat dan over? Ik bedoel als je dan wat te mekkeren hebt tegen de normen en waarden van de islam, omdat die conservatief zijn, dan sta je toch ook voor de normen en waarden van het cultureel marxisme. Dan is dat toch niet iets slechts? Dan is dat juist iets goeds. En anders kun je je gewoon lekker aansluiten bij de islam.quote:
Als TomLuny iets cursief weergeeft, is het een quote. Waar hij deze vandaan heeft, moet je maar aan hem vragen. Dat het over jou gaat blijkt uit de regelquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dan is dat een beetje dom, want er staat toch werkelijk waar niets dwars in die aanvankelijke OP: als dat cultureel marxisme is dan ben ik ervoor, dus waar gaat dat debat dan over? Ik bedoel als je dan wat te mekkeren hebt tegen de normen en waarden van de islam, omdat die conservatief zijn, dan sta je toch ook voor de normen en waarden van het cultureel marxisme. Dan is dat toch niet iets slechts? Dan is dat juist iets goeds. En anders kun je je gewoon lekker aansluiten bij de islam.
Jij noemt je namelijk cultureel marxist.quote:daarnaast blijkt verder dat hij cm niet als fictie beschouwd, tenzij hij zichzelf als fictie ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1982, toch zagen we toen geen spijkerbommen ploffen overal
anyway, ik drink mn biertje
meestal loopt dat niet goed af om dan posts te plaatsen
dus kom morgen terug op de reacties
goede nachtrust.
ps/
EDUCATION
Taxpayer-Funded School District Bans SANTA CLAUS 'To Create Inclusive And Welcoming Spaces'
Read more: http://dailycaller.com/20(...)paces/#ixzz4S6E7NZMh
Persecuted Middle East bishops banned from visiting UK
http://archbishopcranmer.(...)-banned-visiting-uk/
is vast nep-nieuws allemaal
Merkel zette zich ook af tegen populistische bewegingen. die de leus 'Wir sind das Volk' volgens haar hebben gekaapt.
"Wie het volk is, bepalen we allemaal, niet een kleine groep mensen, hoe hard die ook schreeuwt", zei Merkel.
http://nos.nl/artikel/214(...)et-minder-steun.html
stamboom telt niet meer
wordt nu meerderheid bij stemmen wer der echte deutscher ist
slechts kwestie van tijd voordat links nationaal stemrecht uitdeelt aan alle inwoners.
[ Bericht 12% gewijzigd door TomLuny op 07-12-2016 11:38:25 ]shift-knop defekt
Daar waarchuwde jordan maxwell al voor. Niet dat ik het terug kan vinden maar kwam er op neer dat mensen veel slimmer als het gemiddelde publiek ons al 3 tot 4 stappen voor zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:45 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
De vergelijking die je trekt is wel interessant en zag ik ook aankomen.
ja dat klopt welquote:Wanneer mensen echter deze schuldvraag verwerpen met betrekking tot religie (en dan vooral de islam) dan gaat het om de gehele religie, een veel breder concept dan de theorie van het cultureel marxisme.
Ik kan je direct vertellen dat de abramitische religies vanwege hun expansionistische aard zeker een gevaar kunnen vormen voor samenlevingen en voor vrede. Maar die religies zijn veel meer dan hun expansionistische karakter en hun potentiële risico. Hoe dat wordt uitgelegd, wordt dus inderdaad beïnvloedt door karaktertrekken van de beoefenaar en ook door de focus van de spirituele leraar.
ok, maar wat is er mis aan dan om vijanden te hebben ?quote:Theorieën als het cultureel marxisme en ook de door jou aangehaalde theorie draaien puur en alleen om het vijandbeeld dat ze creëren. Het karakter van mensen bepaalt vooral of ze ertoe aangetrokken worden en of ze erin geloven. Niet zozeer of ze het vijandig uitleggen. Het is onmogelijk om in het cultureel marxisme te geloven zonder vijanden te zien in bepaalde groepen mensen (er is hooguit variatie in welke groepen tot de vijanden behoren).
dat klopt nietquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ryan3 heeft een raar topic geintroduceerd. Raar, omdat het topic niet gaat om iets waar hij zegt achter te staan, maar over iets dat hij zelf niet wil verdedigen. Nu verschuil jij je weer achter hem.
Daar het begrip 'cultureel marxisme' is bedacht door Brevik, die zelf een zware aanslag gepleegd heeft, lijkt het met beter dat dit topic gesloten wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en op die manier kan je iedereen wel verhitleren.
Ryan3 had al gereageerd zag ik :
En waarom staat dit hier en niet in BNW, om te onderzoeken in hoeverre die theorie op waarde is in te schatten. Wat mij betreft was dat sws niets. En dat is ook zeer helder naar voor gekomen in het verloop van dit topic.
En om te kunnen inschatten is handig om te weten wat de oorsprong is.
nogmaals
http://www.doorbraak.eu/d(...)nservatieve-wortels/
Artikel begint meteen met een link :
http://rationalwiki.org/wiki/Cultural_Marxism
we zien dan twee ontstaansbronnen, naar de sociale wetenschap van kritische theorie en naar het aluhoedje argument met verwijzing naar Kulturbolschewismus.
toen was breivik nog niet eens geboren dus.
je ziet dan nog 1973 als bron en 1998, volgens dat artikel door rechtse complotter Lindt.
die laatste heeft er weer zelf iets over te melden waar het vandaan komt :
http://www.academia.org/the-origins-of-political-correctness/
en zo zijn cm en pc dus met elkaar verbonden (aangenomen dat niet alles in zijn toespraak uit de duim is gezogen zoals beweerd wordt en pc idd een gevaarlijk en totalitair onderdrukkend fenomeen is. Veel voorbeelden zijn daarvan te geven en hoe dan ook pc en cm zijn inmiddels woorden cq begrippen geworden die bestaande ontwikkelingen omschrijven.
zoals het herdefinieren van het woord illegale vreemdeling tot ongedocumenteerde migrant bijvoorbeeld.)
vorige keer had ik het nog over wo1 en dat daardoor bepaalde marxisten wakker schrokken, zie
POL / Het cultureel marxisme... #2
dat heb ik wrs uit diezelfde toespraak gehaald :
Marxist theory said that when the general European war came (as it did come in Europe in 1914), the working class throughout Europe would rise up and overthrow their governments – the bourgeois governments – because the workers had more in common with each other across the national boundaries than they had in common with the bourgeoisie and the ruling class in their own country. Well, 1914 came and it didn’t happen. Throughout Europe, workers rallied to their flag and happily marched off to fight each other. The Kaiser shook hands with the leaders of the Marxist Social Democratic Party in Germany and said there are no parties now, there are only Germans. And this happened in every country in Europe.
So something was wrong.
http://www.academia.org/the-origins-of-political-correctness/
en in de alinea's erna wordt dan uiteengezet hoe dat 'wrong' gepoogd werd te herstellen.
maar dat is dus een complottheorie.
klinkt mij niet alleen aannemelijk in de oren maar kom min of meer diezelfde redenatie tegen bij andere sprekers, zoals hicks bijvoorbeeld hoe links (socialisme, maar dat in het amerika van hicks wrs meer tegen het communisme aanzit) met pm de herkansing in ging.
dus inderdaad, wat is nou dan de waarde van die theorie ?
komt blijkbaar niet zomaar uit de lucht vallen
[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 07-12-2016 19:13:03 (typo's) ]shift-knop defekt
de bedoelde schrijver is dus Koos Kuijt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 18:51 schreef TomLuny het volgende:
@AY
denk echter wel dat cm iets meer omvat (inmiddels) als enkel de theorie dat een paar marxistische joodse sociologen al in de jaren 30 een tijdbomplannetje maakten om door culturele beïnvloeding de westerse samenleving chronisch af te breken.
Volgens een medestander van jouw visie :
Ik begin maar meteen met een bekentenis: ik ben een cultureel marxist en zelfs politiek correct, al is dat geloof ik hetzelfde. Maar ja, dat is iedereen die er een beetje progressieve ideeën op na houdt. De overgrote meerderheid van de mensen is tegenwoordig dus cultureel marxist. Hoe dat gekomen is, weten de cultureel marxisme-haters eigenlijk zelf het beste.
http://www.doorbraak.eu/d(...)nservatieve-wortels/
let op die zin :
cultureel marxist en zelfs politiek correct, al is dat geloof ik hetzelfde.
politieke correctheid is geen complot maar een dagelijks terugkerend verschijnsel, met ingrijpende (politieke) gevolgen.
ruwweg gesteld zou men kunnen stellen dat vanwege pc, en de contra-reactie daarop, bijvoorbeeld trump is verkozen.
bijna precies een jaar geleden na de taharush in keulen dat men wilde doofpotten, kwam er ook een flinke deuk in het vertrouwen over hoe het bestuur de mensen informeert.
dat kost kiezers en zorgt voor een verschuiving, afd is niet voor niks zo succesvol geworden.
wel, *herkauwend*, zonet viel me ineens iets op.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Labeltjes plakken is een ander woord in de politicologie voor: hoe moet ik het gedachtegoed nu plaatsen tussen alle andere stromingen. Een manier van systematiek bedrijven dus. Ik hecht daar an zich wel waarde aan, aan systematiek.
Ik denk dat een ieder die dit topic afstruint wel in de gaten heeft dat het een vorm van samenzweringstheorie is.
Ik weet niet wat Tom Luny daarvan denkt?
hier maak je dus allerlei subcategorieen als ik het goed begrijp en wrs niet onterecht, je noemt dingen die ik echt niet ken zoals identiteitspolitiek en het intersectionalisme,quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je haalt het uit #12, maar daar komt het niet vandaan?
Politiek correct bestaat wel als zodanig en met zoveel woorden, eind jaren 80 dingetje universiteiten aan de east coast, maar dat is geen cultureel marxisme sec.
Tegenwoordig heb je de identiteitspolitiek en het intersectionalisme, maar dat zijn ook weer andere dingen.
In de VS gaat het wel zover dat bijvoorbeeld in de staat Virginia de boeken Huckleberry Finn van Mark Twain en To Kill a Mocking Bird van Harper Lee uit de bibliotheken gehaald worden vanwege de "racist slurs" die er in voorkomen. Gister gelezen.
Ik zag gister een reportage waarin mensen willen dat het woord "zwart" moet worden aangepakt in de NLse taal, omdat zwart vaak naar iets slechts of negatiefs verwijst. Wat heel erg is voor Surinaamse kinderen en andere kinderen met een donkere huidskleur.
Ook dat is geen cultureel marxisme dus.
etceteraquote:So the strategy of the Marxist intellectuals was to wait and
mount a lookout for signs that capitalism’s contradictions were
leading logically and inexorably to revolution.
They waited a long time. By the early part of the twentieth
century, after several failed predictions of imminent revolution, not
only was it becoming embarrassing to make further predictions, it
was beginning to seem that capitalism was developing in a direction
opposite to the way that Marxism said it should be developing.
Marxist socialism thus faced a set of theoretical problems: Why
had the predictions not come to pass? Even more pressing was the
practical problem of impatience: If the proletarian masses were the
material of revolution, why were they not revolting? The exploitation
and alienation had to be there—despite surface appearances—
and it had to be being felt by capitalism’s victims, the proletariat. So
what was to be done about the decidedly non-revolutionary
working class? After decades of waiting hopefully and pouncing on
any sign of worker dissatisfaction and unrest, the plain fact was
that the proletariat was not going to revolt any time soon.
Consequently, the waiting strategy needed to be rethought.
So Marx’s theory had to be altered.
Socialism in Russia could not wait to develop out of mature
But without capitalism’s organized proletariat,
the transition would require an elite who would, through
force of will and political violence, effect a ‚revolution from above‛
Returning to the European context of the 1920s, the need for
strong leadership was confirmed to most radicals by the impotence
of the German Social Democrats. Then the leading socialist party in
the world and in control of Germany’s government for most of the
decade, the Social Democrats proved incapable of accomplishing
anything. To Georg Lukács and to Max Horkheimer and the early
thinkers of the Frankfurt School, this also pointed up the need for a
modification of classical Marxist theory
Left to their own devices, the proletariat and their spokesmen would simply wallow in
futility. The lesson that the leftest of the Left radicals drew was:
What socialism needs is leadership, leadership
that will diagnose capitalism’s problems clearly, set remedies, and
act decisively and ruthlessly to achieve socialism—along the way
telling the masses what they need to hear and what to do and
when.
[...]
With no real socialist states to uphold as positive examples of
socialist practice, the Left’s new strategies focused almost exclusively
upon critiquing the liberal capitalist nations.
The first major new strategy required altering the ethical
standard by which capitalism was attacked.
Marx’s slogan in Critique of
the Gotha Program: ‚From each according to his ability, to each according to his need.‛
Satisfying need was thus the fundamental criterion of morality.
[...]
(1960's)
Abandoning the traditional economic class
analysis’s implication that effort should be focused upon achieving
a universal class consciousness, Left thinkers and activists focused
on narrower sub-divisions of the human species, concentrating
their efforts on the special issues of women and of racial and ethnic
minorities. Broadly Marxist themes of conflict and oppression
carried over into the new splinter groups’ analyses, but again the
dominant theme was equality.
From wealth is good to wealth is bad
A second strategic change in Left strategy involved a more
audacious change of ethical standards. Traditionally, Marxist
socialism had supposed that providing adequately for human
needs was a basic test of a social system’s morality. The
achievement of wealth, accordingly, was a good thing since wealth
brought with it better nutrition, housing, healthcare, and leisure
time. And so capitalism was held to be evil because Marxists
believed that it denied most of its population the ability to enjoy the
fruits of wealth.
But as it became clear that capitalism is very good at producing
the wealth and delivering the fruits—and that socialism is very bad
at it—two new variations on Left thought turned this argument on
its head and began to condemn capitalism precisely for being so
good at producing wealth.
One variation of this argument appeared in the increasingly
popular writings of Herbert Marcuse. Soon to be the leading
philosopher of the New Left, Marcuse was best known for bringing
the views of the Frankfurt School to prominence in the Englishspeaking
world, especially in North America. Trained in philosophy
in Germany, Marcuse had been an assistant to Heidegger
from 1928 to 1933, and in his metaphysics and epistemology
Marcuse was mining the same Hegelian vein that Heidegger was.
Politically, though, Marcuse was deeply engaged with Marxism
and concerned with adapting Marxism to the unforeseen resilience
of capitalism in resisting revolution.
Following Marx, Marcuse believed that the historical purpose
of the proletariat was to be a revolutionary class. Its task was to
overthrow capitalism. But that presupposed that capitalism would
drive the proletariat into economic misery, which capitalism had
failed to do. Instead, capitalism had produced great amounts of
wealth and—here is the innovation—capitalism had used that
wealth to oppress the proletariat. By making the members of the
proletariat wealthy enough to become comfortable, capitalism had
created a captive class: The proletariat had become locked into the
capitalist system, dependent upon its goodies, and enslaved by the
goal of climbing the economic ladder and to ‚the aggressive
performances of ‘earning a living’.‛
20 Not only was this a veiled
form of oppression, Marcuse argued, the proletariat had become
distracted from its historical task by the comforts and gadgets of
capitalism. Capitalism’s producing so much wealth, therefore, is
bad: It is in direct defiance of the moral imperative of historical
progress toward socialism. It would be much better if the proletariat
were in economic misery under capitalism, for then they
would realize their oppression and then be psychologically primed
to perform their historical mission.
The second variation was seen in the Left turn that rising
concern with environmental issues took
Is cultureel marxisme gelijk aan het tornen aan normen en waarden ?quote:Op vrijdag 9 december 2016 08:38 schreef corehype het volgende:
Is geloven in cultureel marxisme gelijk aan geloven in de protocollen van zion en daarmee antisemitisch?
blijkbaar hebben de poltici het dus mis, geen normen en waarden hebben is beter voor de samenleving.quote:"En wat zouden je kinderen denken van tante Kerstman?
Ik sta kritisch tegenover vaste normen, dat is goed voor onze samenleving.
Maar voordat ik ergens ja tegen zeg, moet er een grondige discussie aan vooraf gaan."
De muzieklerares op deze school is het daarmee eens: "Je kunt ook het geslacht van Jozef en Maria omruilen, maar waarom zou je dat doen?"
Nee.quote:Op vrijdag 9 december 2016 08:38 schreef corehype het volgende:
Is geloven in cultureel marxisme gelijk aan geloven in de protocollen van zion en daarmee antisemitisch?
https://lareviewofbooks.o(...)f-multiculturalism/#!quote:As reflected in The Wall Street Journal's editorial, public discussion of the Yale protests revolved around the conflict between freedom of expression and so-called "political correctness." The issues raised by the protest were folded into the larger left-right struggle in American society over race. But we should pause before the particular nature of these costume protests is absorbed into a familiar political framework. Although many of the protesters spoke of racism (the Ohio student group, for example, was called Students Teaching about Racism in Society), most of the stereotyping that offended them did not concern denigration of supposed biological traits but the playful or parodic use of clothing. The perceived offense was as much a kind of theft as it was discrimination. Calling for sanctions against obnoxious cultural appropriations implied the existence of authentic cultures that belonged properly only to those who could say "we're a culture."
The Wall Street Journal’s label “little Robespierres” called to mind the French Revolution without naming the revolution that lay behind the Yale incident. But it is easy enough to extrapolate: these recent protests were the latest phase in the long revolution that has unfolded since the 1970s under the name of multiculturalism — a revolution whose effects are now so widespread that we take much of it for granted. Like earlier revolutions, the multicultural revolution began with popular liberation and the birth of new political possibilities, then took unexpected directions. Now that it is mired in conflict, this may be a good time to review the four-decade career of multiculturalism and ask what it has yielded and what it has occluded. The question concerns global movements and institutions, not simply the politics of American campuses. And no global institution has embodied the revolution and its contradictions more vividly than the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).
AUGUST 28, 2016
Jordan Sand is professor of Japanese History at Georgetown University in Washington, DC.
http://vbn.aau.dk/files/6(...)per_Poul_Duedahl.pdfquote:UNESCO Man
Changing the concept of race, 1945-65
pagia 1
"UNESCO came out with a study," Reverend Jesse Jackson recalls, "that said that
blacks - at that time Negroes - were not inferior, and there was no fundamental
genetic difference between blacks and whites. We were determined in our
differences by social conditions."
The renowned American civil rights activist was a 20-year-old university student
from North Carolina when he became aware of the work done by UNESCO - the
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - to combat
racism, and it made a deep impression on him and others in the civil rights
movement: "We went around the South giving speeches, holding up the UNESCO
study, saying that blacks were not inferior. A world body had studied and concluded
that we were not inferior. It was a big deal. UNESCO, a world body - not some
Southern segregated school, not some Southern governor, not even the President -
UNESCO said we were not inferior."1
pagina 41
A year later the UN International Convention on the Elimination of All Forms of
Racial Discrimination was adopted. Its goal was to ensure that all people had access
to equal treatment by obliging member states to prohibit and punish racial
discrimination, and at this convention the definition of the concept of racial
discrimination was extended to include discrimination based on cultural differences.
In the wake of the ratification and subsequent implementation of the convention in
national legislation, discrimination was criminalized,
and to this very day the
convention represents the principle legal text against racism and racial discrimination
in UN member states.104
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014quote:5.4.2
Zijn de uitlatingen op 'ras' in de zin van de artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht?
Bij deze beoordeling stelt de rechtbank het volgende voorop.
De implementatie van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966 (hierna: het IVUR) heeft ertoe geleid dat in 1971 in het Wetboek van Strafrecht artikel 137c werd aangepast en artikel 137d een volledig nieuwe tekst kreeg. Kort gezegd kwam het erop neer dat alleen groepen die gekenmerkt werden door 'ras', 'godsdienst' of 'levensovertuiging' (later ook 'geslacht', 'seksuele gerichtheid' en 'handicap') onder de bescherming van deze strafbepalingen vielen.
In de Memorie van Toelichting op het betreffende wetsvoorstel stelt de regering dat het begrip 'ras' moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van artikel 1 van het IVUR.19 In artikel 1, eerste lid, van het IVUR wordt onder "rassendiscriminatie" verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van 'ras', 'huidskleur', 'afkomst' of 'nationale of etnische afstamming'.
Het is aan de rechter om te beoordelen hoe, gegeven deze kenmerken, het begrip 'ras' in een concreet geval moet worden geïnterpreteerd. Duidelijk is verder dat de juridische betekenis van het begrip 'ras' veel ruimer is dan de betekenis die dit begrip in het Nederlandse spraakgebruik en de wetenschap gewoonlijk heeft.
https://www.uu.nl/medewerkers/gvanderree/0quote:Ik ben werkzaam bij het University College Utrecht als docent Internationale Betrekkingen. Mijn specialiteiten zijn Internationale Betrekkingen theorie en methodologie, interdisciplinariteit, wetenschapsfilosofie en Latijns-Amerikaanse politiek. Mijn onderzoek richt zich vooral op fenomenologie, reflexiviteit en epistemologie in Internationale Betrekkingen.
>>>>
de video doet het niet op deze pcquote:
http://www.breitbart.com/(...)matter-isnt-a-thing/quote:Just in time for the holiday season, MTV News has issued a series of New Year's resolutions exclusively for white males -- because, the network says, white guys could "do a little better in 2017."
A video posted to MTV News' Twitter account Monday afternoon features a group of millennials lecturing so-called "white guys" as to how they can improve themselves in the New Year.
Suggestions include recognizing that America was never "great" for minorities, and to stop bragging about being "woke.""
quote:Representatives for MTV News did not immediately respond when asked whether the network planned to produce New Year's resolutions videos for other racial or ethnic groups.
Dat was hem waarschijnlijk. Die van Twitter is ook al verwijderd.quote:Op woensdag 21 december 2016 02:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
de video doet het niet op deze pc
zeker verwijderd inmiddels ?
waarschijnlijk is het deze, via twitter te zien op een breitbart pagina, 1.5 minuut duurt die :
[..]
http://www.breitbart.com/(...)matter-isnt-a-thing/
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=woke
deze is treffend :
[..]
Die van Twitter is ook al verwijderd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:48 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Dat was hem waarschijnlijk.
Die van Twitter is ook al verwijderd.
Dit soort video's zorgt alleen maar voor meer verdeeldheid, maar dat zal dan ook wel het doel zijn van MTV.
quote:
Als je een inleiding wilt dan adviseer ik deze : (gaat sneller als 2 topic teruglezenquote:Op zaterdag 24 december 2016 22:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Komt de hele term Cultureel Marxisme niet uit de kringen van A. Breivik? Ik kan me niet herinneren dat de term veel in het openbaar gebruikt werd voor de moorden in Utoya. En niemand noemt zichzelf "cultureel marxist", niet zo vreemd natuurlijk, aangezien Marx en cultuur weinig met elkaar te maken hebben. Het lijkt eerder op een extreemrechts waanbeeld.
Dat is dus niet zo. Dat is een beetje hetzelfde alsof je zou zeggen dat reptillians wel zouden bestaan omdat op internet er groepen mensen zijn die zeggen dat ze bestaan. Alleen het complotdenken van die mensen bestaat, de groep waar ze naar verwijzen zelf nietquote:Op zondag 25 december 2016 07:57 schreef TomLuny het volgende:
niemand noemt zichzelf "cultureel marxist",
maar dat is misschien net zoiets als met rassen, die zouden ook niet bestaan.
daar stelt men dan tegenover dat racisme een sociale constructie is geworden, of een sociale werkelijkheid.
cm is ook werkelijkheid en dat is niet uitsluitend extreem-rechts opgevallen
goed punt, vooral die vergelijking met reptilians snijdt hout.quote:Op zondag 25 december 2016 10:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Dat is een beetje hetzelfde alsof je zou zeggen dat reptillians wel zouden bestaan omdat op internet er groepen mensen zijn die zeggen dat ze bestaan. Alleen het complotdenken van die mensen bestaat, de groep waar ze naar verwijzen zelf niet
In de sociale werkelijkheid bestaan er tal van complotten en wordt actief desinformatie verspreid. Dat men zei dat de protocollen van Zion bestonden heeft nooit betekend dat ze ook echt bestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |