abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 december 2016 @ 17:40:03 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_167122921
Uitgerekende data:

12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)

5 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
11 juli: Sara82
16 juli: missbrunette
21 juli: Lemijn

1 augustus: DevilsAndDust

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 08-12-2016 17:29:21 ]
disclaimer
pi_167123042
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 17:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Geen idee. :')

Ik ken ook een verstokte roker, gestopt tijdens haar zwangerschappen die vond dat de stress van het wel roken veel erger was (want help mn baby wat doe ik) dan de stress van het niet roken.
Bij "Kijken in de ziel - Wetenschappers" was een wetenschapscommunicatiedeskundige aan het woord die liet zien hoe bijzonder bepaalde "wetenschap" wordt verkregen. De "wat gebeurt er bij stress tijdens de zwangerschap"-test is gedaan op zwangere muizen, die ten behoeve van het onderzoek in een bak water werden gegooid.

De wetenschapper die aan het woord was, vertelde dat ze niet geloofde dat doodsangst van de muizenmoeder in verhouding staat tot stress bij een mensenmoeder door stoppen met roken (of dreigend ontslag, of verhuizing, of .......).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167123128
Fijn dat ik niet de enige ontaarde zwangere ben hier. Ik eet echt geen rood vlees, drink geen alcohol en rook niet (voorheen incidenteel) en ook vacuumverpakte vis eet ik niet meer rauw. Maar sushi met verse vis, omnomnom en sinds ik las dat eieren alleen een iets grotere kans geven dat ik ziek word (en geen gevaar voor baby zijn) eet ik ook weer crème brulee of pasta carbonara. :Y)
pi_167123415
Wat fijn van de knipper, kazy!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167123539
Leuk al die berichtjes over wat iedereen wel/niet eet. (Nu al ontaarde moeders! :+ ) Vorige keer was ik ook niet overdreven voorzichtig. Alleen had mijn man destijds gelezen over listeria in softijsjes/milkshakes dus die 'mocht' ik niet meer. Gelukkig las ik laatst dat het voedingscentrum(?) dit had losgelaten. Moet dat artikel nog maar eens opzoeken en onder zijn neus wrijven. Onder het genot van een milkshake of course :9~

En bedankt nog voor je reactie Candaasje over de kattenbak. Zo te zien doe ik het dan wel 'goed' zo.
pi_167124183
Kazy, wat fijn van de knipper! *O*
pi_167124361
Zullen we met z'n allen hoogzwanger sushi gaan eten? >:)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167125612
Ik heb meer zin in een milkshake nu :D
pi_167125685
Oh nee sushi is mijn alltime favorite O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 5 december 2016 @ 19:48:14 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167125898
Sushi at ik zwanger gewoon hoor! Ik leef op het randje! 8-).
KuikenGuppy
pi_167125923
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ook als ze rauw vlees eten? :@
vers gevangen of rauw vlees uit de vriezer?

Dat 2e is zelfs volgens het voedingscentrum veilig:
"Om de ziekte toxoplasmose te voorkomen is het belangrijk de handen regelmatig te wassen en om vlees goed te verhitten of in te vriezen voor minimaal 2 dagen bij -12°C"
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx
pi_167126068
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:49 schreef Elleska het volgende:

[..]

vers gevangen of rauw vlees uit de vriezer?

Dat 2e is zelfs volgens het voedingscentrum veilig:
"Om de ziekte toxoplasmose te voorkomen is het belangrijk de handen regelmatig te wassen en om vlees goed te verhitten of in te vriezen voor minimaal 2 dagen bij -12°C"
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx
Oh, scherp! Idd uit de vriezer :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167126084
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 19:48 schreef Burdie het volgende:
Sushi at ik zwanger gewoon hoor! Ik leef op het randje! 8-).
ik dus ook :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 5 december 2016 @ 20:00:24 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_167126317
Ik zit nu in een heet bad #moreconfessions
disclaimer
pi_167126383
Yes! Knipper voor Kazy! Gezelligheid in juli!

Maar eh.. Ff voor de goede orde: als je vlees/vis altijd twee dagen in de vriezer gooit vanaf nu, wat mag je dan niet, als je van alles normale porties eet/drinkt?

Alleen groente/fruit goed wassen en kalm aan met de koffie, that's it toch?
  maandag 5 december 2016 @ 20:03:13 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_167126438
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef Sara82 het volgende:
Yes! Knipper voor Kazy! Gezelligheid in juli!

Maar eh.. Ff voor de goede orde: als je vlees/vis altijd twee dagen in de vriezer gooit vanaf nu, wat mag je dan niet, als je van alles normale porties eet/drinkt?

Alleen groente/fruit goed wassen en kalm aan met de koffie, that's it toch?
bier, cocaïne en tabak. En hete baden. ;(
disclaimer
pi_167126531
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit nu in een heet bad #moreconfessions
jaloerssssss ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167126550
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bier, cocaïne en tabak. En hete baden. ;(
*Neemt nog een wijntje en een snuifje heroïne*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167126590
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bier, cocaïne en tabak. En hete baden. ;(
Ja dikke doei, zonder die drie functioneer ik echt niet. Maar dan skip ik het bad wel. (Shit)
  maandag 5 december 2016 @ 20:07:04 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_167126609
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 20:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

*Neemt nog een wijntje en een snuifje heroïne*
O+
disclaimer
pi_167127116
Ik ben even naar de coffeeshop, later! :W
pi_167127221
Niet eens meth? Amateurs.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167127399
Zwangerschapsmisselijkheid is ook gewoon een geweldig excuus voor een flinke kater natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167127409
Ik blijf een softie.. _O-
pi_167127788
Kattenbak uitbesteden is altijd fijn natuurlijk. Mag ik ook de luiers voortaan uitbesteden ivm risico op CMV infectie?
pi_167127856
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:28 schreef Cygne het volgende:
Ik blijf een softie.. _O-
Jij gaat alleen voor de softdrugs?
pi_167127896
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Jij gaat alleen voor de softdrugs?
:+
pi_167128305
Goed zo, Cygne, een jointje werkt stress verlagend en je slaapt er goed op, dus dat lijkt me geoorloofd.

Mijn vriend is sinds 2013 ook degene die de kattenbak verschoont. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 december 2016 @ 20:52:56 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_167128392
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:37 schreef ingee het volgende:
Kattenbak uitbesteden is altijd fijn natuurlijk. Mag ik ook de luiers voortaan uitbesteden ivm risico op CMV infectie?
van mij wel :Y
disclaimer
pi_167128909
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2016 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Goed zo, Cygne, een jointje werkt stress verlagend en je slaapt er goed op, dus dat lijkt me geoorloofd.

Mijn vriend is sinds 2013 ook degene die de kattenbak verschoont. _O_ .
Dat niet alleen. In een joint zit ook minder tabak dan in een sigaret, dus dat is veel gezonder ^O^
pi_167129394
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 21:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat niet alleen. In een joint zit ook minder tabak dan in een sigaret, dus dat is veel gezonder ^O^
Ligt eraan hoe groot je 'm rolt, natuurlijk. :7

Je raekt an de dinge geweun.
pi_167129526
Ja, of ik bak een cake. Lekker huiselijk. O+
pi_167129671
Brownies :9
pi_167129957
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:37 schreef ingee het volgende:
Kattenbak uitbesteden is altijd fijn natuurlijk. Mag ik ook de luiers voortaan uitbesteden ivm risico op CMV infectie?
mja dan krijgt je man t en dan krijg jij t via je man zoenen en seks enzo :7

En je kind kan je geen kusjes geven en en en -O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167130548
Kazy wat fijn met je knipper, gefeliciteerd. *O*
pi_167130636
Gelukkig heb ik nooit gerookt en ook geen alcohol genutigt.

Maar met eten, wat mag echt totaal niet???? Ik kan momenteel al bijna niks eten door de extreme misselijkheid
}:|
pi_167130885
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 21:52 schreef missbrunette het volgende:
Gelukkig heb ik nooit gerookt en ook geen alcohol genutigt.

Maar met eten, wat mag echt totaal niet???? Ik kan momenteel al bijna niks eten door de extreme misselijkheid
}:|
Alcohol, rauw vlees en vleeswaar, tonijn (uit blik mag wel) en andere roofvis (zoals haai), gerookte vis uit vacuüm en (kaas van) rauwe melk mag niet,

Lever en leverproducten met mate ivm vitamine A

Ff uit mn hoofd
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167131699
Kazy, gefeliciteerd met je knipper! *O* O+

Roken deed ik al niet, drinken ben ik sinds wachtweken mee gestopt, katten(bak) hebben we niet, koffie drink ik sowieso niet, thee/cola probeer ik een beetje in toom te houden, dat er in chocolade ook caffeine zit heb ik toevallig niet gelezen, biefstuk sla ik voorlopig maar even over (ik eet 'm het liefst nog loeiend zeg maar :Y) ):O ) en verder valt het geloof ik allemaal wel mee :)

Bij de eerste was ik ook niet extreem voorzichtig ofzo, maar 9 maanden iets laten staan vind ik sowieso niet zo'n probleem.
(Zo'n beetje het enige voordeel van een levenslang medisch dieet, dan ben je wat gewend ;) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167131874
Ik ben een van de gelukkige die vroegah al eens toxoplasmose gehad heeft. Ik knaag nog steeds plukjes rauw gehakt tijdens het ballen draaien O+ En sushi!! Alleen vacuüm zalm eet ik dan niet. Maar koop de sandwich plakken van de appie als de trek te groot is :D

En natuurlijk af en toe een dikke lijn coke. Het moet wel leuk blijven dat zwanger zijn.


En YAY! Voor je knipper Kazy! O+
pi_167132051
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 21:52 schreef missbrunette het volgende:
Gelukkig heb ik nooit gerookt en ook geen alcohol genutigt.

Maar met eten, wat mag echt totaal niet???? Ik kan momenteel al bijna niks eten door de extreme misselijkheid
}:|
Heb je geen folder meegekregen van de verloskundige?

Niet:

Rauwe eieren en/of producten met rauwe eieren
Rauwe melk (en kazen gemaakt van rauwe melk)
Dranken met caffeïne (max 1 energiedrankje of beperkt koffie)
Rauw vlees (tenzij minimaal 2 dagen op minstens -12 in de vriezer heeft gelegen)
Lever
Alcohol
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167132396
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:24 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben een van de gelukkige die vroegah al eens toxoplasmose gehad heeft. Ik knaag nog steeds plukjes rauw gehakt tijdens het ballen draaien O+
Ja dit! Zo moeilijk om t niet te doen, t is een automatisme :')

Maar toxoplasmose kun je dus echt maar één keer krijgen? CMV heb ik wel al gehad, maar dat garandeert niets zeg maar, maakt alleen 'de kans op' kleiner }:|
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 6 december 2016 @ 06:50:32 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_167136036
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je geen folder meegekregen van de verloskundige?

Niet:

Rauwe eieren en/of producten met rauwe eieren
Rauwe melk (en kazen gemaakt van rauwe melk)
Dranken met caffeïne (max 1 energiedrankje of beperkt koffie)
Rauw vlees (tenzij minimaal 2 dagen op minstens -12 in de vriezer heeft gelegen)
Lever
Alcohol
rauwe eieren mogen dus wel, ze kunnen geen kwaad voor de baby, alleen voor jezelf ;)
disclaimer
pi_167136453
Heb alleen een folder gekregen over de combinatietest, en een soortvan prik pakket. Ik was dol op eieren met een oogje, maar nu eet ik helemaal geen eieren meer! En ik drink geen koffie, met frisdrank doe ik ook voorzichtig, energiedrank drink ik ook niet en kaas eet ik ook niet :o


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 december 2016 @ 08:34:23 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_167136499
Is dat een privacygevoelige vraag? :+
disclaimer
pi_167136728
Vorige zwangerschap heb ik heel af en toe (denk drie/vier keer) een klein glas wijn gedronken, maar dat doe ik niet meer. De vele terechtwijzingen daarop, hier en elders, zullen toch effect hebben gehad. :+ . Ik mis het wel hoor, af en toe, zeker nu ik me weer beter voel. Van wijn bij het eten kan ik zo genieten. O+ .

Daarentegen heb ik deze zwangerschap wel veel cola gedronken, omdat het leek te helpen tegen de misselijkheid en het is met frisdrank ook zo dat het al snel een gewoonte wordt. Dus dat ben ik nu aan het minderen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167136850
Cola is mijn valkuil... Als het niet zo verdomd zou plakken dan ging ik er mee in bad. :')
Maar on the other hand. Ik drink geen koffie, geen thee, heel af en toe een blikje energy.
  dinsdag 6 december 2016 @ 09:12:47 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_167136920
Ik vond cola al vies maar sinds mijn mindfulness training vorige week heb ik er een regelrechte aversie tegen. Soort Allen Carr effect :')
En over alcohol dacht ik voorheen ook wat nonchalanter, maar toen kreeg ik dus twee keer een miskraam terwijl ik na de eisprong nog (flink) had gedronken en sindsdien is dat echt verbannen uit mijn systeem :D de correlatie is niet aangetoond maar toch.
disclaimer
pi_167136970
Alcohol heb ik dus totaal weer geen moeite mee. Maar dat komt denk ik omdat ik geen wijn drinker ben. Als je echt een liefhebber bent van bijvoorbeeld een lekker wijntje bij het eten, dat is dat vaak een dingetje wat je echt mist. Als ik wel eens dronk dan was het sterke drank. Bacardi cola, vieux cola. Southern Comfort (zonder cola :') ) En alleen op feestjes of met uitgaan. Feestjes heb je doorgaans niet zo veel en uitgaan doe ik bijna niet :D
  dinsdag 6 december 2016 @ 09:22:51 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_167137052
ik had een hele reactie getikt maar toen was ik ineens uitgelogd toen ik op invoeren drukte en nu ben ik te boos om het te herhalen :( :')
Anyhoe, volgens mij zijn we hier allemaal wel goed voorgelicht en heeft iedereen zo z'n guilty pleasure. Het is al zo veel beter dan 50 jaar geleden wat dat betreft.
disclaimer
pi_167137272
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond cola al vies maar sinds mijn mindfulness training vorige week heb ik er een regelrechte aversie tegen. Soort Allen Carr effect :')
En over alcohol dacht ik voorheen ook wat nonchalanter, maar toen kreeg ik dus twee keer een miskraam terwijl ik na de eisprong nog (flink) had gedronken en sindsdien is dat echt verbannen uit mijn systeem :D de correlatie is niet aangetoond maar toch.
Nee, maar het is heel begrijpelijk. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste weken (tot aan de test die ik gelukkig toch vrij snel deed, bij 5,5 week) flink gedronken. Door de pil heen zwanger geworden, dus hield er geen rekening mee, Als dat een miskraam was geworden, had ik ook zeker de link gelegd. Gek genoeg was ik juist door die ervaring gedurende de rest van de zwangerschap dus wat makkelijker. Het voelde alsof, in vergelijking met de hoeveelheid in de eerste weken, dat kleine glaasje wijn bij 25 weken, niet veel meer uitmaakte. Ook een rare gedachtengang natuurlijk. Nouja, vooralsnog heeft I er niets aan over gehouden. :@ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167137329
Alcohol drink ik ook nauwelijks normaal, dus dat is het probleem niet voor mij idd :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:00:42 #52
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167137611
Ik hou normaal wel van een wijntje in het weekend of als we uit eten gaan, maar ik heb er helemaal geen moeite mee om dat te laten staan.
Ik zou het ook niet kunnen drinken nu, het voelt voor mij echt heel erg fout.

Ik heb mentaal ook een beetje moeite met koffie, omdat ik merk wat voor effect het op me heeft. Het voelt echt als een drug, ik word actiever en blijer en heb meer geduld. En na een half uur heb ik heel even een dipje in het blije gevoel (en zou ik nog een kopje willen nemen), maar dat is na een paar minuten weer over :o
Ik was altijd een behoorlijke koffiedrinker en heb dit daarvoor nooit gemerkt. Maar na 18 weken van niks ineens weer naar een kopje merkte ik dit en merk het nu na 5 weken nog steeds.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:02:33 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_167137628
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:00 schreef Sylver_ het volgende:
Ik hou normaal wel van een wijntje in het weekend of als we uit eten gaan, maar ik heb er helemaal geen moeite mee om dat te laten staan.
Ik zou het ook niet kunnen drinken nu, het voelt voor mij echt heel erg fout.

Ik heb mentaal ook een beetje moeite met koffie, omdat ik merk wat voor effect het op me heeft. Het voelt echt als een drug, ik word actiever en blijer en heb meer geduld. En na een half uur heb ik heel even een dipje in het blije gevoel (en zou ik nog een kopje willen nemen), maar dat is na een paar minuten weer over :o
Ik was altijd een behoorlijke koffiedrinker en heb dit daarvoor nooit gemerkt. Maar na 18 weken van niks ineens weer naar een kopje merkte ik dit.
Het ís ook een drug. Ik dronk vóór mijn eerste positieve zwangerschapstest 10-12 koffie per dag (dit is niet overdreven helaas :')) Ik ging toen acuut terug naar 1-2 en dat doe ik nu dus al ruim 3 jaar zo maar dat is me echt zwaar gevallen. Ik heb echt moeten afkicken :')
disclaimer
pi_167137675
Hier onverwacht zwanger en in 1x gestopt met xanax en koffie.

Het roken heeft 2,5wk afbouwen gekost, was loeizwaar omdat mijn opa op sterven lag maar I did it. Van het plotseling stoppen de Xanax en koffie ben ik echt wel slecht te pas geweest.

Oh en de koffie eerst ivm het doorbreken van mijn rook routine :') ....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 10:09:45 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:09:31 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_167137717
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:06 schreef Logician2.0 het volgende:
Hier onverwacht zwanger en in 1x gestopt met xanax en koffie.
Het roken heeft 2,5wk afbouwen gekost, was loeizwaar omdat mijn opa op sterven lag maar I did it. Van het plotseling stoppen de Xanax en koffie ben ik echt wel slecht te pas geweest.
Oh en de koffie eerst ivm rook routine doorbreken :') ...
Was dat deze zwangerschap, Logi?
Hoe komt het dat je na je vorige zwangerschap weer bent begonnen met roken? (Dit is interesse, geen oordeel ;) ben zelf ook heel lang een zware roker geweest namelijk)
disclaimer
pi_167137757
Franny wat een goed nieuws van je vriend *O*

Blue, fijn van de goede bloeddruk :s) Ik dacht dat je gekozen had voor weer een ks, had ik dan verkeerd begrepen :@ Lijkt me een lastige keuze!

*O* voor de knippers

Qua eten hoef ik niet zo veel aan te passen eigenlijk. Al ga ik wel op zoek naar een ander restaurant voor kerst. Het menu bevat foie gras, sashimi en nog iets wat afgeraden wordt dacht ik. Daarnaast doe ik mijn peuter ook weinig plezier met het complete menu, iets te hoog gegrepen nog voor nu :+
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:13:17 #57
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167137771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het ís ook een drug. Ik dronk vóór mijn eerste positieve zwangerschapstest 10-12 koffie per dag (dit is niet overdreven helaas :')) Ik ging toen acuut terug naar 1-2 en dat doe ik nu dus al ruim 3 jaar zo maar dat is me echt zwaar gevallen. Ik heb echt moeten afkicken :')
10-12 :o :D
Kan me voorstellen dat dat wel flink afkicken was.
Ik dronk hiervoor ongeveer 4 koppen per dag en zwanger naar 0. Dat heeft ook wel een tijdje hoofdpijn en prikkelbaarheid gekost.

Nu dus gemiddeld 1 kopje. Sommige dagen geen en andere dagen 2, maar meestal 1.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167137785
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Was dat deze zwangerschap, Logi?
Hoe komt het dat je na je vorige zwangerschap weer bent begonnen met roken? (Dit is interesse, geen oordeel ;) ben zelf ook heel lang een zware roker geweest namelijk)
Mijn vorige zwangerschap heb ik af en toe nog gerookt, dit was trouwens hoe bizar ook in overleg met de gyn's in het ziekenhuis. Ik lag vanaf 14wk plat en had 10 tot 12 nierkoliek aanvallen een scheefgroeiende baarmoeder en waternieren. Ik had zoveel pijn en af en toe behoefte aan een sigaret en de gyn zei "doe maar (max dit en dat etc.) en we houden de groei wel extra in de gaten." Daardoor was het denk ik makkelijker weer te beginnen. (Wel in veeeeel lichtere mate want bv en dan moet je uuren wachten etc). Maar na het stoppen met de bv is dit toch weer 8 tot 10 sigaretten per dag geworden.

Dit maal ook wel heel veel stress en onzekerheid etc maar ik ben zelf echt heel erg tegen roken in de zwangerschap dus geen excuus, het klinkt heel hypocriet in verhouding tot mijn gedrag in mijn vorige zwangerschap maar dat was zo extreem allemaal dat ik het maar een beetje heb losgelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 10:18:42 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:14:43 #59
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167137788
Ik krijg soms nog wel een druppel alcohol binnen. Gemiddeld een nipje per week, denk ik. Het kerstdiner begin bij ons straks ook traditioneel met een glas bubbels, dat ik na dat nipje weer neerzet, maar daarna ga ik pas vertellen dat ik zwanger ben.

Interessant wel. Blijkbaar ligt mijn grens van 'dat voelt fout' bij een heel glas (terwijl ik denk dat een enkele keer een glas ook echt geen kwaad kan Franny). Maar 9 maanden lang 0,0 is m.i. niet nodig. Al vermoed ik dat ik dat nipje ook wel steeds minder zal nemen door de blikken die het oplevert, we'll see.

Toevoeging: ik kan goed zonder alcohol. Ik drink als het zo uitkomt moeiteloos weken niets. En tijdens de probeermaanden had ik hetzelfde beleid als nu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:17:11 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167137827
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:14 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Mijn vorige zwangerschap heb ik af en toe nog gerookt, dit was trouwens hoe bizar ook in overleg met de gyn's in het ziekenhuis. Ik lag vanaf 14wk plat en had 10 tot 12 nierkoliek aanvallen een scheefgroeiende baarmoeder en waternieren. Ik had zoveel pijn en af en toe behoefte aan een sigaret toen en de gyn zei doe maar (max dit en dat etc.) af en toe we houden de groei wel extra in de gaten. Daardoor was het denk ik makkelijker weer te beginnen. (Wel in veeeeel lichtere mate want bv en dan moet je uuren wachten etc).

Dit maal ook wel heel veel stress en onzekerheid etc maar ik ben zelf echt heel erg tegen roken in de zwangerschap dus geen excuus, het klinkt heel hypocriet in verhouding tot mijn gedrag in mijn vorige zwangerschap maar dat was zo extreem allemaal dat ik het maar een beetje heb losgelaten.
Interessant dat je gynaecoloog toen dat advies gaf! Maar ik snap dat je het dan deed. Als de professional het zegt en je voelt je al zo lang zo beroerd... Het is een verslaving. Dan zou ik dat ook aangrijpen. Knap dat het je nu is gelukt te stoppen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167137879
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:17 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Interessant dat je gynaecoloog toen dat advies gaf! Maar ik snap dat je het dan deed. Als de professional het zegt en je voelt je al zo lang zo beroerd... Het is een verslaving. Dan zou ik dat ook aangrijpen. Knap dat het je nu is gelukt te stoppen!
Ja achteraf voel ik mij er vreselijk slecht over, ik heb in mijn andere zwangerschappen ook nooit gerookt of gedronken en zal dat nu dus ook niet doen.
Gelukkig is alles wel in overleg gegaan (3 verschillende gynaecologen) en met extra controle etc.
Op dat moment zelf, in die zwangerschap na maanden elke dag koliekaanvallen was mijn denken gewoon niet meer rationeel. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 10:28:39 ]
pi_167137948
Alcohol ben ik dan weer echt panisch voor, zelfs coc au vin etc moet je mij echt niet voorzetten...

Mede ingegeven door opleiding waarin we veel aangeboren afwijkingen voorgeschoteld kregen (FAS etc) maar t is dus ook wel omdat ik toch al niet echt drink dat ik t belachelijk van mezelf zou vinden nu wel iets te nemen :s)

Roken ben ik op zich ook fel tegenstander van, maar ik heb nooit gerookt en kan me dus niet echt voorstellen hoe zo'n verslaving je beïnvloedt, dus tja :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167138175
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:25 schreef tombolafan het volgende:


Roken ben ik op zich ook fel tegenstander van, maar ik heb nooit gerookt en kan me dus niet echt voorstellen hoe zo'n verslaving je beïnvloedt, dus tja :+
Het is niet enkel het roken zelf, je leven als roker cirkelt als het ware om routines.
In de vorige zwangerschap had ik bijv ook heel veel moeite met die routine doorbreking, vandaar nu eerst die doorbroken ipv andersom. :)
Bij mijn andere zwangerschappen had ik geen enkel probleem, maar toen had ik een partner die niet rookte en rookte ik enkel tijdens het uitgaan.
pi_167138261
Dat van het roken afkomen is gewoon hel, en wat logi zegt die routines doorbreken in het roken naast het verslavingsgebeuren is zo moeilijk.
Gelukkig ben ik ruim 5 jaar geleden er al mee gestopt na tigduizend pogingen.

Alcohol drink ik al niet meer sinds de poging tot zwanger worden na verwijderen van spiraal 3 jaar geleden. Heeft me in het begin wel even 'dwars' gezeten maar na 3 jaar van zwanger en bv totaal ook geen behoefte meer aan.
Heb in het verleden genoeg gezopen :') en heb hoofdpijn genoeg ;)

Ben wel net als Hillz een enorme cola verslaafde :@
Ook gedurende de zwangerschap.
Daarentegen drink ik geen koffie en thee gaat er ook zeer minimaal in.
  dinsdag 6 december 2016 @ 10:55:39 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_167138469
Het is inderdaad een klote verslaving om vanaf te komen. Je weet dat het slecht voor je is maar je merkt er te weinig van om echt acuut actie te ondernemen.
Ik durf inmiddels na ruim vier jaar wel te zeggen dat het grootste gevaar geweken is maar het loert altijd. Zeker als alles in je leven kut lijkt te gaan.
Het feit dat ik mijn moeder dood heb zien gaan aan die kutpeuken is overigens wel een extra harde stimulans om nooit meer een sigaret vast te pakken. Mijn vader is acht jaar geleden gelukkig ook acuut gestopt na zo'n veertig jaar roken (pak shag per dag) en daar heb ik me goed aan vast kunnen houden. Nooit meer.
disclaimer
pi_167138569
Oh SQ ;( :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 11:02:37 ]
pi_167138763
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Het feit dat ik mijn moeder dood heb zien gaan aan die kutpeuken is overigens wel een extra harde stimulans om nooit meer een sigaret vast te pakken.
Ja, wat moet dat vreselijk zijn, als je weet dat het zo duidelijk daardoor komt. :'( .

Heftig Logician, wat je schrijft over je vorige zwangerschap. Dat moet heel erg zwaar zijn geweest. Je hebt er toen vast ook wel over geschreven hier, maar dat heb ik niet zo meegekregen destijds.

Ik kom ook uit een familie van rokers, maar ben heel blij dat ik zelf na periodes van wel roken altijd heel makkelijk kon stoppen. En ik ga er nu ook echt niet meer aan beginnen.

Ik voel me nu heel verantwoordelijk: mijn kinderen hebben toch al oudere ouders (mijn vriend wordt dit jaar 50), en ik moet er zo lang mogelijk in zo gezond mogelijke toestand voor ze zijn. En daarbij houd ik ook rekening met het feit dat mijn vriend dus nog wat ouder is en ik misschien op een gegeven moment de enige ouder ben (dat klinkt zo raar en luguber om zo op te schrijven, en ik ga er ook echt wel vanuit dat mijn vriend heel oud wordt, maar ja, het is ook wel vreemd om er helemaal niet over na te denken he..Het is ook een gekke gedachte dat als onze jongste straks 20 is, mijn vriend 'al' 70 zal zijn. Het is echter wel de realiteit voor ons..)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167139474
Ik heb zojuist weer een sticker gekregen van de VK. Een mooie groene met glitters!
Hartje was keihard maar ze zwom steeds weg van het stokje. Door buik voelen kon ze vertellen dat beeb mooi op formaat was.
Al maak ik me nog steeds wel een beetje zorgen over het zo weinig voelen. Ik weet dat placenta aan de voorkant daar de oorzaak van is. Maar het zit me gewoon niet zo lekker.
pi_167139643
Hillz fijn dat je het hartje van je zwemkampioen even hebt kunnen horen en dat alles goed was :) Het niet voelen lijkt me inderdaad lastig, heb je het ook met de vk besproken? Misschien mag je iets vaker langskomen om even het hartje te luisteren?

SQ wat een heftig verhaal van je moeder. Dat je dan een flinke haat-liefde (of haat-haat) verhouding met roken ontwikkelt lijkt me niet meer dan logisch..
Ik was een gelegenheidsroker en een zeer zéér gematigde drinker voor de zwangerschap, dus het stoppen was niet al te ingewikkeld. Al heb ik inmiddels wel zin in een glaasje wijn :') Koffie dronk ik niet, wel kruidenthee maar da's geen probleem. Ik ben vegetariër dus ook daar geen issues (behalve de niet-gepasteuriseerde kaas dan, maar okee). Dat over chocola heb ik even niet gezien.
pi_167140125
Wat een heftige zwangerschap, je vorige logi. :* Echt helder denk je dan niet meer inderdaad.

SQ :* voor jou.

Ik heb nooit gerookt. Mijn man ook niet. Wijn daarentegen. O+ Maar ik heb geen druppel meer gedronken voordat we met het traject gestart zijn. Frisdrank hebben we meestal alleen in huis voor bezoek. _O-

Hilz, kut is dat he. Mijnes voel ik soms weer heel veel en dan weer bijna niet. Ook placenta voor.
pi_167140150
Ik heb zelf een angelsound en met een beetje pielen lukt het wel om hartje te vinden gelukkig. Het 'gevoel' zit mij meer in, groeit ze wel goed. Heeft ze niets ergs dat ze niet zo goed kan bewegen. En dat soort dingen. Het slaat waarschijnlijk nergens op. Want bij de 20 weken echo werd de echo mevrouw er helemaal stapel gek van. want ze draaide alle kanten op. O+
pi_167140218
Hahaha nou hilz, baby Snorlax en mijnes kunnen het vast prima vinden samen. Beetje de echomevrouw pesten. _O-
pi_167140349
Oh sq dat is wel echt heftig idd...
Ik vind het ook altijd bewonderingswaardig dat mensen echt helemaal stoppen met roken (mensen die alleen zeggen 'ik ben niet verslaafd, ik kan zoooo stoppen als ik wil' snap ik nooit zo) ik vond stoppen met koffie al vrij moeilijk zeg maar :+

Laatst ook een gesprek gehad met 2 volwassen mannen, waarvan de ene zei dat zn zoontje m vond stinken en geen kus wilde geven door die sigaretten, en tóch kon hij niet stoppen ... Dan is t wel echt een erge verslaving...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:05:25 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167141034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:19 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb zelf een angelsound en met een beetje pielen lukt het wel om hartje te vinden gelukkig. Het 'gevoel' zit mij meer in, groeit ze wel goed. Heeft ze niets ergs dat ze niet zo goed kan bewegen. En dat soort dingen. Het slaat waarschijnlijk nergens op. Want bij de 20 weken echo werd de echo mevrouw er helemaal stapel gek van. want ze draaide alle kanten op. O+
En zo zijn er soms gewoon dingen waar je bang voor bent, denk ik. Hopelijk gaat deze weer voorbij als ze (toch?) de komende weken steeds drukker wordt, en klaag je hier over 2 maanden steen en been over je blauwe ribben :*
Maar echt, zo'n zwangerschap is een interessante bron van nieuwe angsten of gedachtes die je tevoren niet kon bevroeden. Ik probeer dat dan maar mindful te benaderen, zo van: deze angst heb ik, en zo is het. Niet boos worden op mezelf erover of hemel & aarde bewegen om er vanaf te komen, want dat is best ingewikkeld met dingen die niet zo rationeel zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:08:09 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167141075
Oh ja, Tombolafan, zo'n rokende vriend heb ik ook. Hij zou geloof ik stoppen als zijn kinderen oud genoeg waren om te zien dat papa steeds buiten moest staan in de vrieskou met z'n peuk. Da's mooi mislukt. Heftig hoor.

En ook wel een beetje heftig, maar nu eenmaal realiteit: wat ouder ouders worden betekent dat je misschien korter in het leven van je kinderen kan zijn. Dat herken ik wel Franny, al zijn wij ietsje jonger dan jullie, maar al ruimschoots het gemiddelde gepasseerd. Het is niet anders. Zo liep ons leven. Ik doe mijn best om zo gezond mogelijk te blijven en een fijne moeder te zijn. En uiteindelijk weten we toch niet wat de toekomst brengt.

Vind je het extra lastig Stormqueen, dat je moeder er niet meer is, nu je opnieuw zwanger bent? Dat ze Noud nooit zal meemaken? Ik kan me dat gelukkig niet goed indenken, maar het lijkt me klote :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:19:28 #76
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167141265
Fijn van de glittersticker, Hilz!
Kan me wel voorstellen dat het je wat onzeker maakt dat je d'r niet zo goed voelt. Een golvende buik voelt wel geruststellend.
Voelde je je zoon destijds beter?

Ik ben gisteren de berging ingedoken voor de kerstspullen en meteen ook maar dieper gaan graven voor de babykleertjes.
Peuter vindt het geweldig om al die kleertjes te bekijken. En wat een 'trip down memory lane' voor mij zeg O+

Wel veel luchtige kleertjes (was dan ook een hittegolf toen), dus wil er nog wel wat wollen kleertjes bij kopen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167142219
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:23 schreef Cygne het volgende:
Hahaha nou hilz, baby Snorlax en mijnes kunnen het vast prima vinden samen. Beetje de echomevrouw pesten. _O-
Matties 4 life!! O+
pi_167142305
Bij de Senn ging het vanaf 20 weken helemaal los. Daarvoor wist ik niet zo goed wat ik moest voelen Sylver. En baby kleertjes! O+ Ik vond het zo leuk om te doen! Ik heb een doosje vol bewaard voor Senn als hij groot is. En wat spullen voor zusje bewaard. De rest allemaal weggegeven.

Soit, wat jij ook zegt Lemijn, ze is nog maar klein, als ze groter wordt zal het allemaal wel beter worden! En het hartje klopt goed. O+
pi_167142376
Ik ben morgen 18wk en voel maar heel af en toe een schopje...

5e zwangerschap en bij de andere zwangerschappen voelde ik vanaf 14/15 wk al heel wat geplop en rond deze tijd al heel veel schopjes, dus soms ook wel een beetje bang of alles wel goed gaat daar binnen... op de echo is ze echter telkens juist heel actief :')

Blijkbaar is toch echt elke zwangerschap anders :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 14:09:30 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:28:55 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_167142996
Och Hilz, ik herken het gevoel helemaal :* Het blijft ook zo'n ongrijpbaar iets he. Want hoe definieer je bij zoiets nou "goed" of "voldoende"? Ik heb er iig mijn hele vorige zwangerschap last van gehad en moet er nu ook extra waakzaam op zijn dat het geen panische obsessie wordt. Kusje voor jou.

En wat een boel reacties O+ Tsja weet je. Mijn moeder heeft zeer bewust het risico genomen. En de kaarten vielen helaas ongunstig. Dat gebeurt. Het had ook prima nog 20 jaar goed kunnen gaan maar dat deed het eenvoudigweg niet. Dat soort risico's nemen mensen, alle mensen.
Het feit dat ze zelf snel vrede sloot met haar lot heeft het voor mij ook wel makkelijker gemaakt. Ik heb ook geen hekel aan rokers en ben ook geen antirookgekkie geworden verder. Maar ik maak zelf nu wel heel bewust een andere keuze. Niet alleen wat roken betreft maar ook hoe ik het leven an sich benader. Het is intrigerend hoeveel levenslessen je van zo'n ervaring opsteekt.
En ik wil mijn kleinkinderen wel een beetje zien opgroeien dus ik hou gewoon maar even het voorbeeld van mijn oma aan, die is 88 inmiddels en met tweede achterkleinkind onderweg. Zo kan het ook gaan.

Natuurlijk vind ik het vreselijk jammer dat ze Noud niet kan zien maar er zit ook ergens wel een soort melancholieke schoonheid in het feit dat het leven toch gewoon doorgaat en ook zij een stukje voortleeft in mijn kinderen. Daar put ik best veel kracht uit. Het is vreselijk jammer dat ik het niet met haar kan delen maar ik ben ook zo ontzettend blij dat ze nog wel bewust oma is geweest voor Mauw. Dat we dát stukje nog hebben kunnen delen. Dus overall denk ik dat ik het best een goed plaatsje kan geven.
disclaimer
pi_167143563
Oh wat sta je er mooi in SQ O+

Hilz, mn zusje heeft wel eens gezegd dat een 2e (of meerder) zwangerschap ook anders is omdat je na een eerste weet wat je kan krijgen als het goed gaat, dat je dat dus gaat missen als het niet goed gaat.

Mijn eerste zwangerschap was echt super onbevangen, daarna heb ik dat nooit meer gehad :')

Dus ik snap je best :*

[ Bericht 32% gewijzigd door tombolafan op 06-12-2016 14:54:41 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167144006
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:07 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben morgen 18wk en voel maar heel af en toe een schopje...

5e zwangerschap en bij de andere zwangerschappen voelde ik vanaf 14/15 wk al heel wat geplop en rond deze tijd al heel veel schopjes, dus soms ook wel een beetje bang of alles wel goed gaat daar binnen... op de echo is ze echter telkens juist heel actief :')

Blijkbaar is toch echt elke zwangerschap anders :)
Zo leuk hoe wij gelijk op gaan. O+ . Ik voel ook niet veel. Vorige week wel: toen lag ik bij de vk op de bank en ging zij het hartje zoeken en toen voelde ik heel duidelijk beweging. Ik denk dus ook wel dat het nu vaak zo subtiel is dat ik het tijdens andere bezigheden niet voel. Maar ik kijk er ook wel echt naar uit dat ik meer ga voelen. Bij I voelde ik ook meer 'geplop', nu zijn het meer golfjes. Fascinerend inderdaad hoe dat steeds ander is!

SQ, wat mooi beschreven. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167145374
Oh wat een fijne bijlees is dit, zo met al jullie overwegingen! Nooit gerookt, alcohol door zwanger-borstvoeding(toen zelden)-zwanger ook al heel lang niet. Koffie 1 of 2 per dag, chocola onbeperkt :P en thee zoveel mogelijk zonder theïne. Met salami enzo ben ik wel een stuk minder voorzichtig dan vorige keer.

Stormqueen, wat sta je er mooi in inderdaad :*

Hilzillah :*

Ik heb het het wiegje opgemaakt. Zo klein! Opeens weer allemaal bijna-baby-overwegingen, zal ik de box al opzetten, moet ik een matrasbeschermer, ik vond een bibi-speen uit zo'n doos (maar er was toch iets met bibi), etc O+

[ Bericht 19% gewijzigd door Heliotrope op 06-12-2016 16:55:53 ]
pi_167146645
Sq heftig van je moeder, ik vind het bewonderenswaardig dat je er voor jou en je kindjes een positieve les uit hebt getrokken. :*

Hillz dat lijkt me ook moeilijk als je niet zo veel beweging voelt. Gelukkig dat je het hartje wel af en toe kunt horen O+

Qua eetgewoontes eet en drink ik al mijn hele leven alsof ik zwanger ben (op het broodje zalm na dan ;( ); alleen water, melk en af en toe een vruchtensapje. En alles qua vlees of ei wat maar enigszins niet gaar is krijg ik sowieso niet naar binnen. Als ik wat meer dikke slobbertruien had gehad had ik nu denk ik nog niet hoeven vertellen dat ik zwanger ben :+

Overigens baal ik ervan dat ik geen rare cravings heb :D Lijkt me zo tof om dan later te kunnen zeggen "Toen mama zwanger was van jou at ze elke dag een pot augurken met pindakaas" ofzoiets. Of komt dat nog *)
pi_167147280
SQ mooi beschreven O+ :*

Logician, wat een zware zwangerschap had je vorige keer zeg :'(

Ik ben heel blij dat de behoefte aan sigaretten niet meer terug is gekomen. Vroeger vond ik alcohol & roken echt onmisbaar samen. Toen ik na de geboorte van F weer eens naar de kroeg ging was ik wel benieuwd of de trek weer zou komen, maar gelukkig niet :)
pi_167148161
SQ heftig van je moeder, maar wel sterk dat je er zo in staat! O+
pi_167148700
Ik ben met roken gestopt enkele maanden voordat we gingen beginnen met zwanger worden voor de oudste en nu dus alweer 8 jaar ex-roker. Ik heb niet het idee dat dat nog een zwakte is, gelukkig.
Alcohol doe ik echt, echt totaal niet tijdens de zws. Een paar jaar geleden was er nog een grote campagne rondom FAS, waarin heel duidelijk werd gemaakt dat élke druppel schadelijk is, hoewel niet altijd klinisch relevant. Maar elke druppel heeft de potentie om je kind onherstelbaar te beschadigen op elk mogelijk niveau en dat risico wil ik niet nemen. Ik geef het ook mee aan mijn zwangeren: doe het niet, ook geen slokje.
pi_167148963
Ik zit op het randje met caffeine, mijn geluk is wel dat ik soms dagen heb dat ik koffie niet lekker vind. Maar ja, dan drink ik meer zwarte thee....

Van die hele FAS campagne heb ik onthouden dat er geen veilige grens is ontdekt. Bij de 1 ging het mis na 1 glas, een ander heeft zich laveloos gedronken en alles ging goed. Maar ik mis een lekker glas wijn wel op zijn tijd. Gelukkig heb ik, als het goed is, meer niet zwangere jaren voor de boeg dan wel zwangere ;)
pi_167150765
Ik mis mijn glas wijn ook wel soms, maar het kost me geen moeite om het niet te nemen. Echt geen druppel, ook niet om te proeven.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik dan net die persoon zou zijn die met een geringe hoeveelheid alcohol toch een kindje met FAS zou krijgen.
pi_167151656
Jullie zijn lief! :* En hoewel het niet iets is om blij mee te zijn, ben ik 'blij' dat ik niet de enige ben met dit gevoel.

SQ, Ik kan me van jou een poosje geleden een post herinneren dat je ook zo onzeker als de neten was. En dat zelfs de Angelsound geen verlichting bracht. Ik vond dat zo erg om te lezen. Want wat als zelfs het geen wat geruststelling moet brengen geen geruststelling brengt. Wat dat betreft verlang ik echt terug naar het niks aan de handerige gevoel wat ik had tijdens de zwangerschap van Senn. Maar... ook dit shall pass.

Verder wil ik nog even inhaken op de hoogzwangere sushi date meet.
I'm dus In hè!! Ik hou zo van Sushi O+

En die FAS campagne kan ik me ook nog wel herinneren. Met al die kinderen met FAS die gingen vertellen wat ze hadden en waardoor het kwam. Heart breaking :'(
pi_167151733
Bestaat er geen alcohol vrije wijn die geen Jip en Janneke champagne is? Net als 0.0 bier? Of bestaat het wel en is het echt ontzettend vies?
pi_167152205
SQ, mooi beschreven! :*.

Ik heb geen enkele moeite om me aan de 'regels' voor zwangeren te houden. Roken heb ik nog nooit gedaan, koffie is viessss, en de enige keer alcohol van de afgelopen drie jaar zo'n beetje was een glas champagne op mijn eigen bruiloft. :+.
Mijn vader is eerder dit jaar gestopt met roken na dat ruim 45 jaar te hebben gedaan. Zó knap en ik ben zo trots op hem.

Verder weet ik niet heel veel meer, sorry. :@. Lange werkdag (ouderavond) gehad. Bij thuiskomst lag er een brief van de verloskundigenpraktijk om me te feliciteren met mijn zwangerschap, terwijl ik vandaag weer helderrood bloed verloor. Het is hier nog spannend, laten we maar zeggen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167152275
Hilz dat bestaat wel en kan best te drinken zijn!
Ik had het vorige keer bij het kerstdiner.
https://www.gall.nl/wijn/alcoholvrije-wijn/

[ Bericht 65% gewijzigd door ingee op 06-12-2016 20:25:14 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:24:56 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167152446
He bah DaD, wat zenuwslopend zeg :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167152530
DaD ik kan me voorstellen dat je nog flink in onzekerheid zit. Wanneer mag je weer voor een echo?
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:32:12 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167152621
Jullie hebben gelijk hoor, of beter gezegd: ik weet dat, van geen ondergrens bekend bij alcohol. Ik heb ervoor gekozen om tot nu toe 2x een ingewikkelde situatie op te lossen door dat nipje (wat niet eens een slok is). Maar goed, ik hoef me niet te verdedigen, dat weet ik wel. Het is alleen wat mij betreft complexer dan 'als ik me aan die 10 voorschriften houd is het goed', en het is zeker niet 'wie zich er niet aan houdt is fout'. Vind ik.

DaD, je moest 3 of 4 weken wachten toch? Kan je niet gewoon een paar tientjes er tegenaan gooien en nog een keer spieken? Of zelfs bellen en vragen of je van de verloskundige nog een keer mag kijken in de tussentijd vanwege aanhoudend bloedverlies? Het lijkt me akelig om steeds zo in angst te zitten!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167152663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:28 schreef ingee het volgende:
DaD ik kan me voorstellen dat je nog flink in onzekerheid zit. Wanneer mag je weer voor een echo?
Op 29 december is de termijnecho. Ik mag eerder komen als ik daar behoefte aan heb, maar ik twijfel of ik daar goed aan doe. De zekerheid die zo'n echo geeft is maar tijdelijk, natuurlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:34:54 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167152677
En nog even _O_ voor emesafene. Dat maakt de dagen een stukje dragelijker hier!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167152897
Wat akelig DaD. :*

Lemijn, inderdaad. Emesafene. O+ Ik heb het nu nog steeds nodig, anders is het weer bal. :@
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:44:24 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167152917
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:43 schreef Cygne het volgende:
Wat akelig DaD. :*

Lemijn, inderdaad. Emesafene. O+ Ik heb het nu nog steeds nodig, anders is het weer bal. :@
Nog steeds? Wat een tegenvaller voor je! Hoop dat je inmiddels een apotheek hebt gevonden waar ze aan je gewend zijn :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167152969
DAD, wat balen dat je nog steeds bloedverlies hebt. Wat een onzekere tijd zo, en inderdaad: je kunt wel weer voor een echo gaan maar die zekerheid ben je toch weer kwijt op het moment dat je weer bloed verliest. Het zijn gewoon heel onzekere, spannende weken. :{ .

Lemijn, fijn dat je die pilletjes hebt gekregen! Ik had/heb ze ook, maar bij mij werkten ze dus mooi niet. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167152985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:44 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nog steeds? Wat een tegenvaller voor je! Hoop dat je inmiddels een apotheek hebt gevonden waar ze aan je gewend zijn :P
Haha, gelukkig wel!
Onze nieuwe huisarts en apotheker doen allebei niet moeilijk.
pi_167161285
Nouja zeg, de nieuwe Tony reep bevat alcohol, wat een tegenvaller -O-

http://www.culy.nl/inspir(...)-is-er-met-gluhwein/
  woensdag 7 december 2016 @ 07:06:52 #104
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167161334
Ah joh, er zit ook al cafeïne in, dan kan die 0,1% alcohol er ook nog wel bij :{w
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167161450
quote:
12s.gif Op woensdag 7 december 2016 07:06 schreef Sylver_ het volgende:
Ah joh, er zit ook al cafeïne in, dan kan die 0,1% alcohol er ook nog wel bij :{w
In 0.0 kan er dezelfde hoeveelheid in zitten :+

https://www.kennisinstitu(...)van-alcoholvrij-bier
  woensdag 7 december 2016 @ 08:33:44 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167161704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:01 schreef Hilzillah het volgende:
Bestaat er geen alcohol vrije wijn die geen Jip en Janneke champagne is? Net als 0.0 bier? Of bestaat het wel en is het echt ontzettend vies?
Ja hoor, best veel tegenwoordig zelfs :) ik dronk ze regelmatig tijdens mijn zwangerschap. Het is wel even zoeken naar een lekkere (of eigenlijk: acceptabele, zo lekker als echte wijn ben ik ze niet tegen gekomen). Drink je normaal wit of rood?

DaD :*.
KuikenGuppy
pi_167161770
37 weken... sinds wanneer is het aftellen zo hard gegaan?
  woensdag 7 december 2016 @ 08:59:53 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_167161959
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:34 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op 29 december is de termijnecho. Ik mag eerder komen als ik daar behoefte aan heb, maar ik twijfel of ik daar goed aan doe. De zekerheid die zo'n echo geeft is maar tijdelijk, natuurlijk.
hadden ze geen verklaring voor het bloedverlies gevonden? Bij mij zat er namelijk een flink hematoom bij mijn bmm toen. Dat kan best lang aanhouden. Wat kut zeg :*

BlueEyes alweer 37 weken? Hoezo!!
disclaimer
  woensdag 7 december 2016 @ 09:01:40 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_167161978
Ik was dus gisteravond naar het concert van Madness. Interessant wat harde muziek met zo'n foetus doet. Volgens mij hebben noud en ik de hele avond samen gedanst O+
disclaimer
pi_167162497
DaD, wat naar die onzekerheid zo.

SQ, wel gezellig zo samen dansen!

Blue 37 weken, toch alweer een mooie grens. En het gaat hard!
pi_167162501
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja hoor, best veel tegenwoordig zelfs :) ik dronk ze regelmatig tijdens mijn zwangerschap. Het is wel even zoeken naar een lekkere (of eigenlijk: acceptabele, zo lekker als echte wijn ben ik ze niet tegen gekomen). Drink je normaal wit of rood?

DaD :*.
Ik drink eigenlijk nooit wijn. Ik vroeg het me zomaar af :D
pi_167162526
Wat leuk SQ! Ik ga met 7 maanden nog naar een concert, staplaatsen. Zie tzt wel of dat gaat, ik wil heel graag gaan, dus denk dat ik de dag ervoor en erna heeeel rustig aan doe. Eventueel kan ik ruilen en zitplaatsen van vrienden overnemen. Maar heb een beetje hoogtevrees en zij zitten heel hoog.
  woensdag 7 december 2016 @ 09:48:13 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_167162660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:39 schreef Gogo83 het volgende:
Wat leuk SQ! Ik ga met 7 maanden nog naar een concert, staplaatsen. Zie tzt wel of dat gaat, ik wil heel graag gaan, dus denk dat ik de dag ervoor en erna heeeel rustig aan doe. Eventueel kan ik ruilen en zitplaatsen van vrienden overnemen. Maar heb een beetje hoogtevrees en zij zitten heel hoog.
ik vond het nu met 28 weken en na een werkdag nog best te doen iig, maar niet zoals vroeger. Heb een rustige plek bij de technici gekozen zodat ik tegen het hekje kon leunen en makkelijk bij de uitgang was (ivm plassen :'))
Naar welk concert ga je?
disclaimer
pi_167163420
Jullie zijn echt dapper :D
Ik sla Devin Townsend in maart maar even over ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167163506
Op onze bruiloft hadden we voor de niet-drinkers alcoholvrije champagne. Ik vond het echt smerig.

Tijdens mijn vorige zwangerschap werd me een fles alcoholvrije Hugo aangesmeerd in de slijterij (ik kwam voor een cadeautje en ging weg met een fles voor mezelf :')) Die was wel prima weg te lurken :9 Maar goed, dat smaakte grotendeels naar limonade.
pi_167163598
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja hoor, best veel tegenwoordig zelfs :) ik dronk ze regelmatig tijdens mijn zwangerschap. Het is wel even zoeken naar een lekkere (of eigenlijk: acceptabele, zo lekker als echte wijn ben ik ze niet tegen gekomen). Drink je normaal wit of rood?

DaD :*.
Ik heb ondervonden dat je daar zelf wel goed naar moet kijken. Ik ging bij de gall&gall een alcoholvrije wijn halen, maar daar bleek toch 0,5% in te zitten. Vond de slijter overigens géén probleem, want dat gedoe met geen alcohol in de zwangerschap dat was allemaal maar een nieuwerwetse hype.
pi_167163644
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb ondervonden dat je daar zelf wel goed naar moet kijken. Ik ging bij de gall&gall een alcoholvrije wijn halen, maar daar bleek toch 0,5% in te zitten. Vond de slijter overigens géén probleem, want dat gedoe met geen alcohol in de zwangerschap dat was allemaal maar een nieuwerwetse hype.
In alcoholarme alcohol mag maximaal 1,2% zitten (nog best veel). Echt op zoek naar alcoholvrij dus (maximaal 0,1%),

*edit* alcoholarme alcohol :')
Je snapt wat ik bedoel _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167163711
Tja, bij de eerste heb ik per ongeluk 0,25% alcoholvrij bier gehad. Vond het te goed smaken voor alcoholvrij bier en vroeg om flesje. Was ergens boos, maar kon er niet echt meer wat aan doen. Tegenwoordig speur ik alle etiketten af voor ik het opgorgel :9

Niet gerelateerd, maar ik stuitte op een artikel over wiegedood en een stofje in de hersens. Ze denken mogelijk een (mede) biologische oorzaak gevonden te hebben.
pi_167163717
1,2% is Belgisch dacht ik. In Nederland is alcoholarm 0,5%. Maar goed, als ik bij de slijter vraag om alcoholvrije wijn, dan verwacht ik wel dat hij erbij vermeldt dat er toch enige alcohol in zit. Hij vond van niet.
pi_167164198
Ik heb helemaal geen behoefte om op zoek te gaan naar alcoholvrije/arme alternatieven, die paar maandjes helemaal zonder vind ik geen enkel probleem en ik drink dan net zo lief limonade.

Op onze bruiloft was ik 32 weken zwanger en ik heb toen getoost met alcoholvrije (of toch arme? :+ ) champagne, man, ik zou willen dat ze me gewoon appelsap hadden gegeven. :r

:* voor DaD, wat naar die onzekerheid steeds.

Ik zou zaterdag as ook naar een concert, maar ik heb de kaartjes doorverkocht. Ik zie dat echt niet meer zitten nu en ik denk ook dat de muziek wat te heavy zou zijn voor mini. Het eerste concert na de bevalling staat al wel weer gepland voor september. *O*

Gisteren had ik ouderavond en ik heb echt alles voorbij horen komen over mijn buik/zwangerschappen in het algemeen.

"ZO! Zo zag ik er pas aan het einde uit!" (van een moeder die met 31 weken beviel destijds, niet zo'n heel groot verschil dus :+ )
"Mijn eerste bevalling duurde 24 uur, denk maar niet dat de tweede veel sneller gaat hoor." (Hmmkay)
"Oh jee, hoe lang moet je nog? :o " (Oh, elk moment, pas maar op dat ik niet ter plekke beval }) )
En zo'n 10 keer: "Sterkte met alles." en dat met een meelevende blik. _O-

Ik vind het best aandoenlijk om steeds reacties te krijgen, maar ik moest op het eind echt mijn best doen om niet steeds te lachen. Ik realiseer me nu net wel dat dit mijn laatste ouderavond is tot volgend schooljaar. :o *O*

En toen ik gisteren voor een collega uitrekende hoelang ik nog moest werken kwam ik tot de conclusie dat er nog maar 7 werkdagen over zijn tot mijn verlof (dat ivm de kerstvakantie ook al met 35 weken begint). :o
  woensdag 7 december 2016 @ 11:44:12 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167164330
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb ondervonden dat je daar zelf wel goed naar moet kijken. Ik ging bij de gall&gall een alcoholvrije wijn halen, maar daar bleek toch 0,5% in te zitten. Vond de slijter overigens géén probleem, want dat gedoe met geen alcohol in de zwangerschap dat was allemaal maar een nieuwerwetse hype.
Goeie aanvulling idd :).
KuikenGuppy
  woensdag 7 december 2016 @ 11:50:36 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_167164418
7 werkdagen selvaria! Das bijna niks!

In Italië vinden ze het soberso belachelijk als je als zwangere de prosecco weigert heb ik gemerkt. Ze boden als alternatief een drankje aan met maar 5% alcohol want dat was nagenoeg alcoholvrij :D
disclaimer
pi_167164478
DaD wat een onzekerheid :*

Lekker nog maar 7 werkdagen Selvaria :D

Morgen 20-weken echo en ik merk dat ik er nu toch echt wel wat zenuwachtig van word. Net een uur doemscenario's zitten lezen, dat helpt ook niet echt he :') Ik voel ons meisje wel regelmatig bewegen, ik hou me er maar aan vast dat dat een goed teken is. Zo'n rare mengeling van angst en zin hebben om haar weer te zien.
pi_167164639
Oeh, doemscenario's lezen is inderdaad écht geen goed idee, Tweedle. :* . Er kan van alles mis zijn of gaan, maar de kans dat alles goed is, is vele malen groter.

Alcoholvrije wijn of champagne, :N . Geef dan maar gewoon appelsap.

Selvaria, wat fijn, bijna verlof. Vermoeiend hoor, al dat commentaar op je zwangerschap. De vorige zwangerschap had ik ook vlak voor mijn verlof nog een tafeltjesavond. Ik merkte toen dat ik door de hormonen veel emotioneler reageerde dan anders. Vooral toen ik ineens een moeder voor me had zitten, met haar dochter, wiens man/vader onlangs was overleden en ze vertelde hoe hij (het waren vluchtelingen uit Iran) als grootste laatste wens had dat zijn dochter een vwo diploma zou halen. Pffff, ik zat daar toen echt met tranen in mijn ogen.

Ik merk nu dat ik, al voel ik me nu fysiek beter, heel slecht gemotiveerd ben voor werk. Heb er gewoon niet zo'n zin in allemaal, vooral niet in al die sociale interactie met leerlingen/ouders/collega's. Ik heb nu al zin om in een coconnetje te gaan zitten, maar ben pas 18 weken zwanger dus dat kan gewoon nog niet he. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167164819
Ik heb me overigens nu net aangemeld voor kraamzorg. Was voor de kleinschalige kraambureau's eigenlijk al te laat, maar heb er toch eentje gevonden. Maar man, als je die websites leest... Dat heb ik trouwens ook met websites van verloskundigen. Wat zijn die toch vaak slecht geschreven.

Dan staat er op die paar websites die ik heb gelezen ook een verhaal over borstvoeding, precies hetzelfde verhaal :') , en dan noemen ze 'zeven feiten over borstvoeding'.
Eén van die feiten luidt:
"Borstvoeding geven is makkelijk, want altijd beschikbaar en op de juiste temperatuur."
Ja, tuurlijk, daar zijn de meningen ook echt niet over verdeeld verder. ;( . Zo staan er nog wat dingen bij (over dat je 'sneller je figuur terug hebt') die niet erg wetenschappelijk gefundeerd zijn. Wil niet meteen al te bijdehand gaan doen, maar denk dat ik ze dat bij het intake gesprek wel terug ga geven. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 7 december 2016 @ 12:27:07 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_167164941
Vergeet niet dat 80% van de potentiële klandizie geen wetenschappelijke onderbouwing zoekt, en een grote groep ook echt dit soort argumenten nodig heeft om überhaupt borstvoeding te willen overwegen :+
disclaimer
pi_167165104
Ik denk ook wel eens dat wij door hier op het forum zoveel meningen en argumenten zien dat we er daardoor anders instaan.
Als ik naga wat ik de vorige zwangerschap hier allemaal 'geleerd' heb wat ik anders echt niet geweten had.
Ik ben door dingen hier te lezen snel geneigd te googlen en me te verdiepen als het me aanstaat.
Maar denk dat veel vrouwen dat echt niet hebben, in het kader van hetisnueenmaalzo of in de winkel/ op reclame zeggen ze dat dus is het zo
pi_167165497
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hadden ze geen verklaring voor het bloedverlies gevonden? Bij mij zat er namelijk een flink hematoom bij mijn bmm toen. Dat kan best lang aanhouden. Wat kut zeg :*

BlueEyes alweer 37 weken? Hoezo!!
Nee, van zoiets is in ieder geval geen sprake. Toen ik de eerste echo had, zei de echoscopiste dat ze geen bloed zag in de baarmoeder. Omdat ik wél bloedverlies had, zei zij dat ze vermoedde dat het ergens anders vandaan kwam, dat bijvoorbeeld een erg gevoelige baarmoederhals de boosdoener is.

Wow Selvaria, nog heel even!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167165638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:59 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee, van zoiets is in ieder geval geen sprake. Toen ik de eerste echo had, zei de echoscopiste dat ze geen bloed zag in de baarmoeder. Omdat ik wél bloedverlies had, zei zij dat ze vermoedde dat het ergens anders vandaan kwam, dat bijvoorbeeld een erg gevoelige baarmoederhals de boosdoener is.

Wow Selvaria, nog heel even!
Dat had je bij I toch ook?
pi_167165665
SQ en Blue, dan is het toch juist van belang dat verloskundigen en kraamzorg eerlijke en heldere informatie geven over zaken als borstvoeding? Dan neem je je publiek juist serieus, lijkt me. Ik vind het prima als ze vrouwen willen overhalen of overtuigen om borstvoeding te geven, maar beperk je dan gewoon tot echt goed gefundeerde feiten. Internet is al vergeven van verkeerde of verdraaide informatie, over welk onderwerp dan ook. Van professionals verwacht je iets anders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167165677
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:08 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat had je bij I toch ook?
Toen had ik ook bloedverlies ja, wel later en minder lang. Is ook geen oorzaak voor gegeven, dus het kan heel goed hetzelfde zijn.

Wat de boel nu nog wel wat ingewikkelder maakt, is dat de UD voor geen meter klopt met eerste dag laatste menstruatie of zelfs met de positieve ovulatietest. Ik wacht wel af en zie vanzelf wel wanneer er een baby uitkomt. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167165735
Voor een echt goede termijnecho was het ook nog te vroeg toch DAD?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167165738
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vond het nu met 28 weken en na een werkdag nog best te doen iig, maar niet zoals vroeger. Heb een rustige plek bij de technici gekozen zodat ik tegen het hekje kon leunen en makkelijk bij de uitgang was (ivm plassen :'))
Naar welk concert ga je?
Ik ga naar Greenday. Hopelijk houdt baby van gitaar dus. Ik zoek inderdaad een rustig plekje achterin of aan de zijkant en man mag voor twee springen.

DaD: vervelend dat bloedverlies!

Vannacht weer eens slecht geslapen, Hoewel ik over het algemeen redelijk slaap, is het de laatste tijd regelmatig slecht. Moet m'n e-reader weer eens opladen, kan ik iig lekker in bed blijven liggen. En vaak word ik wel weer duf van lezen. Wel relaxed, ik heb de hele middag geen lessen dus zit nu thuis te lunchen en kijk vanmiddag thuis een stapel werkstukken na.
pi_167165774
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:14 schreef Franny_G het volgende:
Voor een echt goede termijnecho was het ook nog te vroeg toch DAD?
Ja, klopt, dus die heb ik 29 december.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167165858
Ik ging een keer bij de Gall en Gall alcohol vrije wijn halen. Ze hadden twee versies, eentje helemaal zonder en eentje met een beetje. Vond die meneer het onzin dat ik perse de alcoholvrije wilde. Bemoei je even lekker met jezelf, ik maak zelf wel uit of ik wel of geen alcohol drink 8)7

Tweedle, ik herken het wel een beetje. Had trouwens in mijn hoofd dat het vandaag donderdag was en had zowaar onthouden dat je dan een echo had. Was even in de war na je berichtje, haha. Hoe laat mag je morgen? Hopelijk kun je het een beetje los laten :*

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen echo's te doen, behalve de controle echo met 7 weken ivm IVF. Nu twijfel ik of dat wel handig was en heb ik een boel wat alsen in mijn hoofd. Wat als er sprake is van het syndroom van Down, hadden we dan niet liever afgebroken, wat als er sprake is van een niet met leven verenigbare aandoening, had ik dat niet liever eerder geweten, wat als ze niet goed gekeken hebben en het er toch twee zijn. Nouja, ik ben blij dat ik niet het zelfde rondje Google heb gedaan als jij, Tweedle.

De baby is op mijn blaas aan het trappelen, gelukkig kietelt dat nu alleen nog maar :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167166193
Leuk he, die kietels in je buik? Bij mij zijn het sinds een week of twee echte schopjes, zo leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167166391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Toen had ik ook bloedverlies ja, wel later en minder lang. Is ook geen oorzaak voor gegeven, dus het kan heel goed hetzelfde zijn.

Wat de boel nu nog wel wat ingewikkelder maakt, is dat de UD voor geen meter klopt met eerste dag laatste menstruatie of zelfs met de positieve ovulatietest. Ik wacht wel af en zie vanzelf wel wanneer er een baby uitkomt. :+.
Is de VK's uitgerekende UD dan eerder of juist later dan dat je zelf berekend had? Als het later is, kan het dan niet zijn dat je ei nog een poosje gepingpongt heeft op zoek naar een lekker plekje?
pi_167166697
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:20 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb me overigens nu net aangemeld voor kraamzorg. Was voor de kleinschalige kraambureau's eigenlijk al te laat, maar heb er toch eentje gevonden. Maar man, als je die websites leest... Dat heb ik trouwens ook met websites van verloskundigen. Wat zijn die toch vaak slecht geschreven.

Dan staat er op die paar websites die ik heb gelezen ook een verhaal over borstvoeding, precies hetzelfde verhaal :') , en dan noemen ze 'zeven feiten over borstvoeding'.
Eén van die feiten luidt:
"Borstvoeding geven is makkelijk, want altijd beschikbaar en op de juiste temperatuur."
Ja, tuurlijk, daar zijn de meningen ook echt niet over verdeeld verder. ;( . Zo staan er nog wat dingen bij (over dat je 'sneller je figuur terug hebt') die niet erg wetenschappelijk gefundeerd zijn. Wil niet meteen al te bijdehand gaan doen, maar denk dat ik ze dat bij het intake gesprek wel terug ga geven. :+ .
Maar dit is een vertaling van wel degelijk aangetoonde statistische gevolgen van borstvoeding, namelijk gewichtsverlies. En dat iets statistisch is, wil niet zeggen dat het voor elk individu geldt natuurlijk. 'Makkelijk' is een interpretatie, maar dat je moedermelk op de juiste temperatuur uit je borsten komt, valt lastig te betwisten.
pi_167166756
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:22 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ging een keer bij de Gall en Gall alcohol vrije wijn halen. Ze hadden twee versies, eentje helemaal zonder en eentje met een beetje. Vond die meneer het onzin dat ik perse de alcoholvrije wilde. Bemoei je even lekker met jezelf, ik maak zelf wel uit of ik wel of geen alcohol drink 8)7

Tweedle, ik herken het wel een beetje. Had trouwens in mijn hoofd dat het vandaag donderdag was en had zowaar onthouden dat je dan een echo had. Was even in de war na je berichtje, haha. Hoe laat mag je morgen? Hopelijk kun je het een beetje los laten :*

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen echo's te doen, behalve de controle echo met 7 weken ivm IVF. Nu twijfel ik of dat wel handig was en heb ik een boel wat alsen in mijn hoofd. Wat als er sprake is van het syndroom van Down, hadden we dan niet liever afgebroken, wat als er sprake is van een niet met leven verenigbare aandoening, had ik dat niet liever eerder geweten, wat als ze niet goed gekeken hebben en het er toch twee zijn. Nouja, ik ben blij dat ik niet het zelfde rondje Google heb gedaan als jij, Tweedle.

De baby is op mijn blaas aan het trappelen, gelukkig kietelt dat nu alleen nog maar :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben wij dezelfde G&G-meneer? Of krijgen ze dat in hun gall&gall-opleiding? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167166822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:54 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Is de VK's uitgerekende UD dan eerder of juist later dan dat je zelf berekend had? Als het later is, kan het dan niet zijn dat je ei nog een poosje gepingpongt heeft op zoek naar een lekker plekje?
Later. En dat zou een verklaring kunnen zijn inderdaad, maar dan heeft dat ei verdomde lang gepingpongd. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167166916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar dit is een vertaling van wel degelijk aangetoonde statistische gevolgen van borstvoeding, namelijk gewichtsverlies. En dat iets statistisch is, wil niet zeggen dat het voor elk individu geldt natuurlijk. 'Makkelijk' is een interpretatie, maar dat je moedermelk op de juiste temperatuur uit je borsten komt, valt lastig te betwisten.
Over gewichtsverlies is er nog geen overtuigend wetenschappelijk bewijs: volgens Ionica Smeets die laatst een boek publiceerde over mythes rond geboorte/opvoeding e.d. zijn er tegenstrijdige uitkomsten, en lijkt vooralsnog het verschil in gewichtsverlies tussen vrouwen die bv geven en vrouwen die fv geven minimaal en per individu zeer verschillend. Dus dit als feit weergeven, lijkt me dan echt discutabel. Daarnaast is het belang van je figuur terugkrijgen ook nogal persoonlijk en subjectief.

Als je als feit poneert dat bv geven makkelijk is, dan gaat het eerste deel van dat feit al mank, omdat het een interpretatie is, een mening, zoals je zelf ook schrijft. Om daarbij als argument te geven dat dat zo is omdat je het altijd bij je hebt (fv kun je ook altijd probleemloos bij je hebben volgens mij) dan is dat nogal zwak, en dat het altijd op de juiste temperatuur is, ja ach: je kunt fv ook geven als het op kamertemperatuur is. Ook niet bepaald veel werk. Kortom, daar kun je over discussiëren, en dan heb je het duidelijk niet over feiten. Je gebruikt een feit over de temperatuur van bv om een mening als feit in te kleden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167167193
Ik analyseer de tekst duidelijk anders dan jij. Laten we het erbij houden :)
pi_167167307
Ik werd door de oudste zojuist in mijn borsten geprikt waarbij ze zei:"kijk mama, straks komt uit jouw tepels melk voor de baby". O+
pi_167167322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Later. En dat zou een verklaring kunnen zijn inderdaad, maar dan heeft dat ei verdomde lang gepingpongd. :+.
Stiekem ook een setje batjes en een netje in de BM? Of is dat niet te zien op de echo :D
pi_167167342
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:22 schreef Thistleweed het volgende:

Tweedle, ik herken het wel een beetje. Had trouwens in mijn hoofd dat het vandaag donderdag was en had zowaar onthouden dat je dan een echo had. Was even in de war na je berichtje, haha.
Hoe laat mag je morgen? Hopelijk kun je het een beetje los laten :*
Half 12 :) Mezelf kennende kan ik het pas loslaten als het achter de rug is :') Gelukkig genoeg werk te doen dat snel af moet, dat helpt wel een beetje.

quote:
Wij hebben er bewust voor gekozen om geen echo's te doen, behalve de controle echo met 7 weken ivm IVF. Nu twijfel ik of dat wel handig was en heb ik een boel wat alsen in mijn hoofd. Wat als er sprake is van het syndroom van Down, hadden we dan niet liever afgebroken, wat als er sprake is van een niet met leven verenigbare aandoening, had ik dat niet liever eerder geweten, wat als ze niet goed gekeken hebben en het er toch twee zijn. Nouja, ik ben blij dat ik niet het zelfde rondje Google heb gedaan als jij, Tweedle.
Maar de 20 weken ga je wel doen vrijdag toch, of heb ik dat dan weer verkeerd onthouden :)
Ik denk dat voor allebei de opties (wel/niet al die echo's) wat te zeggen is. Met wat alsen kun je jezelf helemaal gek maken, blijkbaar was het destijds voor jullie de juiste beslissing om het niet te doen. Ik hoop in ieder geval voor je dat het ge-watals onnodig bleek te zijn straks :*

En ook een :* voor je spoiler. Ik vind niet dat je je aanstelt, je hebt nogal wat om mee te dealen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 december 2016 @ 14:56:49 #146
269689 crew  Viv
pi_167167457
Als borstvoeding geven zo makkelijk was, zou ik nu niet al weken fulltime aan het kolven zijn. :')

Soms staat er ook "Borstvoeding is gratis"! :D Hallo tepelhoedjes, zoogkompressen, tepelbeschermers, lanoline, hydrogel pads, huurkolf, kolfset, borstschilden, zuigflessen, flesspenen, bewaarflessen, lactatiekundigen, voedingsbeha's, etc.
pi_167167505
Thee, wat schattig. Hier houd het de meiden ook wel bezig (inclusief speculaties of er ook nog wat melk in zou zitten voor hun _O- )

@tweedle, jup 20 weken doen we wel, vrijdag heb je goed onthouden, daarom ben ik nu extra zenuwachtig.
pi_167168002
Mijn peuter prikte in m'n borst en vroeg of daar de baby zit. Toen zei ik dat daar melk voor de baby in zit. Een dag later prikte hij er weer in en vertelde aan papa dat daar een fles in zit. Ik vond het weer zo'n mooie weergave van hoe een peuterbrein werkt O+

Wat spannend van het bloedverlies, DaD. Hopelijk blijft het rustig de komende weken en kun je na de 29e met meer vertrouwen verder. Het kan zo veel spanning geven :*

Succes voor degenen die de 20-weken echo bijna hebben. Hopelijk wordt het vooral een mooie ervaring!

Ik ga met 37 weken nog naar De vrienden van Amstel. Weet eigenlijk niet eens of het zitten of staan is. Ben benieuwd hoeveel zin ik daar tzt nog in heb :D

En voorlichting over bv blijft lastig. Ik vond bv geven geweldig en heel pittig tegelijk. En inderdaad verre van makkelijk en gratis, vooral aan het begin. Breng dat maar eens over met feiten.
pi_167168601
Met 37 weken, poeh, lijkt me heftig. Maar bij iedereen is het anders dus wie weet gaat het prima :)
  woensdag 7 december 2016 @ 16:19:32 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_167168840
Volgens mij studeerde jij vorige zwangerschap met 39 weken nog af marel, dus dan zal een concertje ook wel lukken 8-)
disclaimer
pi_167168887
Hihi die borstprikkers O+

Ik kom uit een familie waar zo'n beetje iedereen de fles gaf/kreeg, maar ik wil toch graag borstvoeding proberen. Lijkt me erg mooi die momenten en dan zo'n blakende Hollands Glorie baby enkel door mijn melk. Kolven lijkt me dan weer minder, maar vooruit...

Thistle hebben we toch een beetje gedeelde zenuwsmart, nog even en we weten het :)
pi_167170325
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:15 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik ga naar Greenday. Hopelijk houdt baby van gitaar dus. Ik zoek inderdaad een rustig plekje achterin of aan de zijkant en man mag voor twee springen.

Ik ga naar hetzelfde concert, maar ik heb zitplaatsen. Moet er niet aan denken om in de drukte te staan, en ik ben dan nog maar 20 weken :p
pi_167170529
Dat vond ik inderdaad heel speciaal. Toen mijn meisjes 6 maanden werden en er voor het eerst andere voeding dan bv in ging moest ik toch even slikken, zulke lekkere speklapjes helemaal in mijn buik en later met mijn melk gezond en groot O+

(En kolven vond ik inderdaad verschrikkelijk :X )
  woensdag 7 december 2016 @ 17:43:11 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167170551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als borstvoeding geven zo makkelijk was, zou ik nu niet al weken fulltime aan het kolven zijn. :')

Soms staat er ook "Borstvoeding is gratis"! :D Hallo tepelhoedjes, zoogkompressen, tepelbeschermers, lanoline, hydrogel pads, huurkolf, kolfset, borstschilden, zuigflessen, flesspenen, bewaarflessen, lactatiekundigen, voedingsbeha's, etc.
En al die tijd is ook niet gratis... ;)
KuikenGuppy
  woensdag 7 december 2016 @ 17:47:52 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167170630
Marel, toen ik zwanger was van kuiken, ben ik ook met 37 weken nog naar de VVAL geweest. Staanplaatsen, maar in Ahoy kan je een rolstoel lenen. Ik vond dat prima te doen en heb een geweldige avond gehad. Ik droeg een rode buikband met de tekst "het jongste vriendje van Amstel" erop :') heel tacky maar ik kreeg echt van iedereen commentaar en high fives enzo :D.
KuikenGuppy
pi_167170990
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij studeerde jij vorige zwangerschap met 39 weken nog af marel, dus dan zal een concertje ook wel lukken 8-)
Ja, toen maakte ik m'n proefschrift af. Maar dat kon zittend :X Maar ik ben tot nu toe heel fit geweest tot einde zwangerschap, dus ik heb goede hoop!

En leuk om te horen, Burd. Ik denk dat ik de buikband oversla, maar wel echt heel goed bedacht!
pi_167173224
Toch grappig dat kritische noten over bv heel anders worden opgevat als ze van iemand komen die zelf bv geeft / heeft gegeven :+ ;)

Oh enne, die hoax dat een tweede zwangerschap veel sneller gaat en voorbij vliegt enzo :{w dat geldt zeker pas vanaf de eerste echo ofzo? Pfff...wat kruipt de tijd langzaam voorbij zeg... -O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167173786
Borstvoeding.. Dreumes heeft het (met heel erg veel moeite) uiteindelijk 7 maanden zo goed als volledig gehad en nog tot 10 maanden de ochtend- en avondvoeding. Ik vind dat ik het (in ieder geval proberen) aan deze baby ook weer verplicht ben, maar ik zie er eigenlijk als een berg tegenop en ik kom maar niet van dat gevoel af. :{

Voedingen duurden langer dan een uur, en dat elke 2 a 3 uur de hele dag en nacht, dreumes was vreselijk ongeduldig en ik heb dus regelmatig letterlijk liggen worstelen om haar te laten drinken, kolfopbrengst was minimaal ondanks allerlei hulpmiddelen, dus bijvoeden moest toch. 1 consult aan huis van de lk gehad en wel 20 keer met de lk van mijn kraambureau gebeld. Dit maakt dat ik er niet echt om sta te springen, vooral in combinatie met al een kindje thuis. Ik ga het wel proberen, maar heb al besloten niet weer zo (extreem) ver te gaan als de vorige keer om het te laten slagen.

Maar ach, wie weet krijg ik een modelkind aan de borst en loopt het allemaal wel los. :s)
pi_167174313
Ik kijk ook nu al tegen de borstvoeding op Selvaria, en bij mij is het van een relatief leien dakje gegaan... Ik vond vooral dat gevoel dat je geen vrijheid hebt en niet zomaar even weg kunt erg vervelend en kijk er niet naar uit om dat straks weer te hebben. Dat gestress toen ik een keer al redelijk laat in een stilstaande file stond... Tuurlijk was het soms ook wel een intiem momentje, maar als er geen gezondheidsvoordelen zouden zijn, zou ik er zeker niet weer aan beginnen. Al dat gedoe ook met twee/drie keer kolven voor een voeding, rekening moeten houden met je kledingkeuze en de pijn van de eerste weken als je tepels nog moeten wennen :'( Ik vind persoonlijk dat er altijd veel te rooskleurig over borstvoeding wordt gedaan. En sneller terug op gewicht kwam ik er ook niet door :(

Morgen is de grote dag hier! 's Ochtends eindelijk de echo en 's middags het koopcontract tekenen voor ons huis!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167174768
Vervelend Selv dat je er nu al tegenop ziet :* Deze keer kan het zomaar heel anders gaan hè.

Ik kijk er eigenlijk wel weer naar uit, zo'n mini baby aan de borst O+ Het voelde zo goed om mijn kindje na al die maanden in de buik, nu nog verder te kunnen laten groeien op mijn melk. Ik was daar zo trots op toen :D De eerste week was aanpoten om m'n productie op gang te laten komen maar daarna heb ik nooit issues gehad en ging het eigenlijk vanzelf :)
Daar hoop ik nu natuurlijk ook weer op :+

Spannend morgen FF!

Blue 37 weken *O*
pi_167175020
Wat naar om zo op te zien tegen de bv :*
pi_167175342
Eens met flying fish wat betreft de borstvoeding. Ik heb het vorige keer ook niet zo lang volgehouden, tot ik weer ging werken en al eerder begonnen met heel rustig afbouwen.

Wijntjes mis ik wel maar bij L vond ik het moeilijker. Maar toch... rode wijn ♡. Nu drink ik echt geen druppel.
Toen ik nog niet wist of ik zwanger was ging ik bij mijn ouders eten, risotto. Tijdens het eerste hapje proefde ik dat mijn moeder er wijn in had gedaan. Maar een mini portie gegeten en mijn moeder dacht dat ik het vies vond want normaal houd ik zoooo van risotto...

Succes met de 20 weken echo's! Tweedle en thistle toch?
pi_167175440
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:06 schreef Vieve6 het volgende:

Succes met de 20 weken echo's! Tweedle en thistle toch?
Jup :) Tweedle morgen en ik vrijdag
  woensdag 7 december 2016 @ 21:12:05 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_167175521
Oh ik kijk ook helemaal niet tegen borstvoeding op. Heerlijk juist O+ heb er echt zin in. Maar als het allemaal wat stroef gaat is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik moet ook nog maar zien of het hier net zo makkelijk gaat als de eerste keer...
disclaimer
pi_167175575
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:09 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Jup :) Tweedle morgen en ik vrijdag
Toch altijd spannend hè. Hopelijk een mooie echo voor jullie allebei.

Maandag had ik combinatie test. Helaas was er iets mis gegaan met bloedprikken. Daarom nog niet de officiële uitslag gekregen maar de echo zag er wel goed uit gelukkig.
pi_167176030
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ik kijk ook helemaal niet tegen borstvoeding op. Heerlijk juist O+ heb er echt zin in. Maar als het allemaal wat stroef gaat is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik moet ook nog maar zien of het hier net zo makkelijk gaat als de eerste keer...
+1
pi_167176039
Voor jou dus ook nog spannend Vieve, hoewel een goede echo natuurlijk heel fijn is.

SQ, ik zie er ook niet tegen op. De tweede keer bv ging hier eigenlijk nog makkelijker dan de eerste keer maar dat kwam misschien ook omdat ik de oudste ook nog aan de borst had (heel makkelijk voor de stuwing :D). Dit keer had ik echt geen zin in een kind aan de borst in mijn zwangerschap, ik vond het de vorige keer ook al best pittig. Maar heb er alle vertrouwen in dat het nu weer prima gaat verlopen. Heb ook dezelfde kraamhulp als bij de eerste, die hielp zo fijn met de voedingen. Dat scheelt echt een boel.
pi_167176646
Bv O+
De vorige keer tot 2jr 2mnd volgehouden en toen was ik er ook echt helemaal klaar mee :')

37wk blue *O*

Succes iedereen die de 20wk echo gaat doen, ik ben ook al wel een beetje zenuwachtig voor 20dec.
Hier maandag eerst een pret echo, cadeau gekregen van sinterklaas :+

Dad sterkte! Dat bloeden is echt killing :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2016 21:46:12 ]
pi_167177384
DaD sterkte met die bloeding wat vervelend. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! :*

Op websites lees je dat borstvoeding heel makkelijk is, maar zoals ik hier lees (ervaren moeders ) lijkt het bij sommige dus echt niet het geval te zijn.. :{


Verder hebben meerdere dames die ook nog niet heel ver zijn in de zwangerschap het probleem dat de broeken niet meer lekker zitten? En dat de knopen niet meer dicht kunnen? :+ :+
pi_167177436
Wauw logician 2 jaar en 2 maanden borstvoeding! O+ O+ O+ O+
pi_167177738
MissB, de eerste week vind ik echt hel qua pijnlijke tepels en daar moet je helaas echt even doorheen (ala huilend aanleggen :X en veel lanoline smeren :') maar daarna ging alles vanzelf. O+

Ik werk sinds 2013 als zelfstandige en daardoor lukte het mij ditmaal zo lang O+ Bij de jongens helaas nooit zo lang vol kunnen houden vanwege werk, aangezien kolven mij absoluut niet lukt..

En jep hier was ik al vanaf 9 a 10wk aan de positiekleding :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2016 22:21:28 ]
pi_167178082
Ps: bij mijn vorige zwangerschap lag ik nu al 1mnd plat op een bed in de woonkamer, en nu wandel ik gewoon nog elke dag een uur *O*
pi_167178187
Logician, wauw als het bij mij helemaal goed gaat de zwangerschap, dan is mij grootste droom om ook borstvoeding te geven, en oook zolaaang! Denk dat dat wel echt een limiet is voor de meeste vrouwen die ze willen behalen.. en ja je tepels krijgen denk heel wat te verduren.. een babytje heeft toch ook veel zuigkracht??of verschilt dat echt per kindje?

Me knoopjes laat ik tegenwoordig gewoon open en doe wijde truien aan :') :') miss is positiekleding voormij ookal nodig maar ik durf dat nog allemaal niet aan te schaffen.. veelste bang dat het fout gaat..
pi_167178656
Succes bij de 20 weken echo's!

Vieve, jammer dat je nog even wat langer moet wachten op de uitslag, maar fijn dat de echo al gunstig leek.

Borstvoeding, ach, zin in hebben is een groot woord. Bij T. ging het live voeden eigenlijk vrij soepel. Zat melk, dikke toeschietreflex, indrukwekkend stukkie zuigkracht bij baby, dus het was ook met een paar minuten gepiept. Kolven vond ik afschuwelijk en het lukte ook heel slecht. En wat FF ook zei: vooral de vrijheid die je mist, bleeegh. Toen hij na 8 maanden geen geduld meer had om normaal te drinken vond ik het een goed moment om te stoppen.
Maargoed, het was ook heel fijn en zo gaaf om te zien hoe goed hij het deed op mijn melk. Ga het ook zeker weer proberen.

Twist, bij mij vliegt de tijd nu juist. (Misschien toch een echodingetje dan idd?)

En ook veeeeel minder tijd om me zorgen te maken, dat scheelt ook...

"Ojee, ik voel steekjes..."
Vorige zwangerschap: oh shit, wat kan dit zijn? Let's Google! En dan alle doemscenario's voorbij zien komen, niet gerustgesteld zijn door alle "het-hoort-erbij"-reacties, en de dagen erna weer stiknerveus zijn.

Nu: "Onee, ik voel steekjes..." oh shit, wat kan dit z....

---"T! Neenee, BAH! Spuug uit. Spuug maar uit schat. Bah. Uitspugen. Goed zo. Kattenbrokjes zijn niet voor jou he, die zijn voor de poes. Is bah."

Ennnn... steekjes vergeten!


Net weer een echo gehad, jeeej, zo fijn dat het hier standaard is elke controle. Hartje, voor- en achterpootjes, en ook al flink wat beweging gespot. Zoooo cool! O+
pi_167179466
Aah sara wat fijn dat de echo goed is! O+

Hahahaha ik heb dat ook bij elk steekje krampje zit ik op google... en heb ook een abo vij de vk :s)
pi_167182609
Niet eens nachtploeg? :W

Succes met de SEO's, dames!

Borstvoeding kijk ik ook naar uit juist, zoveel fijne dingen aan! De eerste weken pijn ben ik niet vergeten, hoop dat het nu handiger gaat en dat het helpt te weten hoe fijn het erna kan zijn.

En nu 37 weken!
pi_167182708
Als je om 5.45 opstaan met een peuter nachtploeg noemt dan bij deze :D

Succes met de echo's vandaag! Spannend weer.

En *O* 37weken voor Helio
  donderdag 8 december 2016 @ 08:20:35 #178
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167183111
Succes met de SEO's! ^O^

Mooi om te lezen hoe tweede/verdere moeders in de zwangerschap staan. Niet alleen de borstvoeding, maar ook met eten/drinken/etc. Hier kan ik alles vrij makkelijk laten staan. Dronk nooit koffie/alcohol, at zelden rauw vlees/lever (of vis :@), rookte niet en sinds de zwangerschap smaakt m'n cola me niet meer. Ideaal, eigenlijk :s)

Missbrunette: mijn kleren passen ook echt niet meer. Zelfs knoop open is niks. Draag nu maar jurkjes die subtiel mijn buik verbergen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik vergeet pardoes te jompelen voor Helio! *O* 37 weken!

En goud en ooi, hoe is het met jullie? Of heb ik een update gemist? :@
  donderdag 8 december 2016 @ 08:36:03 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_167183240
Ik ken jouw praktijk niet dus ik heb geen idee of ze dat doen stroop. En ook lang niet alle verloskundigen zijn echoscopisten. Ik kan me de onzekerheid erg goed indenken. Ik hoop dat je snel bevestiging en vertrouwen vindt :*
disclaimer
pi_167183946
Nou jongens, ik heb 'm!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder zag alles er goed uit, was 9w4 ongeveer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 8 december 2016 @ 09:33:58 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_167183967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
Nou jongens, ik heb 'm!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder zag alles er goed uit, was 9w4 ongeveer.
Oh wow! Dat is even wennen ja! Ik ga je toch wel feliciteren met je goede echo hoor ;) :*
disclaimer
pi_167183974
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
Nou jongens, ik heb 'm!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder zag alles er goed uit, was 9w4 ongeveer.
oh wow FF,, dat is zeker nieuws om te laten zinken. In ieder geval gefeliciteerd, en sterkte!
pi_167184047
Oh wauw FF gefeliciteerd! *O*

En ik denk dat iedereen dat moet laten bezinken! :* Ik zou het super leuk vinden/gevonden hebben maar ik denk dat het ook dan toch even "oeps..." zou zijn :D

Stroop ik zou het gewoon vragen :Y En anders overwegen om het zelf te betalen :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 december 2016 @ 09:42:36 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_167184117
het werd wel weer tijd voor een tweeling, trouwens :+
disclaimer
pi_167184132
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
Nou jongens, ik heb 'm!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder zag alles er goed uit, was 9w4 ongeveer.
FF gefeliciteerd met je goeie echo *O*
En voor je spoiler laat het even bezinken en laat je emoties toe :*
  donderdag 8 december 2016 @ 09:48:28 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167184242
FF gefeliciteerd *O*. Heb je genoeg kamers in het nieuwe huis? ;)
Laat het lekker bezinken, je went vast snel genoeg aan het idee O+.
KuikenGuppy
  donderdag 8 december 2016 @ 09:49:33 #187
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_167184266
Gefeliciteerd FF *O* :o Succes met wennen aan het idee, ik kan me de schok wel voorstellen ja.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167184310
Gefeliciteerd FF!!
Ik had het denk ik van de daken geschreeuwd en minstens een week staan springen. Maar dat komt meer omdat ik wel 10 kinderen wil en vent echt echt ECHT maar 2 :') Hij heeft de geneesheerdirecteur al vast in zijn telefoon geprogrammeerd staan om er een knoopje in te laten leggen
pi_167184340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:51 schreef Hilzillah het volgende:
Gefeliciteerd FF!!
Ik had het denk ik van de daken geschreeuwd en minstens een week staan springen. Maar dat komt meer omdat ik wel 10 kinderen wil en vent echt echt ECHT maar 2 :') Hij heeft de geneesheerdirecteur al vast in zijn telefoon geprogrammeerd staan om er een knoopje in te laten leggen
Dit! :D _O- :Y

Maar TOCH ook ff wennen :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 december 2016 @ 09:53:55 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167184349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:51 schreef Hilzillah het volgende:
Gefeliciteerd FF!!
Ik had het denk ik van de daken geschreeuwd en minstens een week staan springen. Maar dat komt meer omdat ik wel 10 kinderen wil en vent echt echt ECHT maar 2 :') Hij heeft de geneesheerdirecteur al vast in zijn telefoon geprogrammeerd staan om er een knoopje in te laten leggen
Haha ja ik hoopte ook op een tweeling, omdat mijn man twee kinderen wil en ik drie :+ :'). Scheelt ook weer een keer zwanger zijn, lekker efficiënt :P.
KuikenGuppy
  donderdag 8 december 2016 @ 09:57:56 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167184422
Oeh FF das wel even wennen idd :o
Maar ik ga je wel alvast feliciteren! *O*

Komt het bij jullie in de familie voor, FF?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167184439
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:57 schreef Sylver_ het volgende:
Oeh FF das wel even wennen idd :o
Maar ik ga je wel alvast feliciteren! *O*

Komt het bij jullie in de familie voor, FF?
Een-eiig is sowieso niet erfelijk ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167184447
Ik zou net als FF even van slag zijn en ik weet ook niet of ik er meteen blij mee zou zijn
  donderdag 8 december 2016 @ 10:00:24 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167184466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Een-eiig is sowieso niet erfelijk ;)
Oh! :@
Weer iets geleerd 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167184484
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou net als FF even van slag zijn en ik weet ook niet of ik er meteen blij mee zou zijn
Nee dat bedoelde ik ook, ik wil(de) het heeeeeeel graag, lijkt me superleuk.
Maar toch zou ik ook even moeten slikken/wennen _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 december 2016 @ 10:02:12 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_167184497
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou net als FF even van slag zijn en ik weet ook niet of ik er meteen blij mee zou zijn
+1, zeker als je al een klein kindje hebt rondlopen :D het biedt behoorlijk wat uitdaging extra ineens!
disclaimer
pi_167184499
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:59 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou net als FF even van slag zijn en ik weet ook niet of ik er meteen blij mee zou zijn
ik ook. Het lijkt me heel heftig, 2 babies tegelijkertijd. Zodra ze een maand of 10 ofzo zijn hartstikke leuk, maar poh.
  donderdag 8 december 2016 @ 10:03:36 #198
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167184516
Ik zou ook even in shock zijn, maar uiteindelijk wel leuk denk ik.
Ik denk dat man heel veel beren op de weg zou zien.

Tis wel efficiënt als je idd graag 3 kinderen wilt :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167184864
Helio 37 weken *O*

Gefeliciteerd FF! Lijkt mij ook dat dit even moet bezinken!

Stroop ik zou het gewoon vragen. Als ik terugdenk aan hoe ik me voelde voor en na dat ik om een extra controle had gevraagd omdat ik zo onzeker was, dat was echt een wereld van verschil. Zo veel rustiger daarna. Mijn bloeddruk was door die zenuwen ook omhoog geschoten (bij de controle daarna weer normaal), dat is het echt niet waard. Gewoon vragen :*
  donderdag 8 december 2016 @ 10:23:24 #200
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167184872
Wow FF, wat een nieuws! In elk geval gefeliciteerd met de goede echo en gelukkig heb je nog even om aan het idee te wennen ;)
pi_167184890
We hadden nog twee kamers over in het nieuwe huis (waarvan 1 kleine met wasmachine en dergelijken), dus ik denk dat we de game-kamer maar moeten schrappen helaas :( Mijn man wilde het sowieso bij twee laten, maar ik had drie nog niet uitgesloten maar die keuze is dus nu al gemaakt.

Mijn broer heeft een drieling (dankzij MMM) en die hebben echt geen leven meer (ze zijn nu 14 maanden), plus dat de rest van de familie altijd duidelijk laat blijken hoe fijn het is als zij weer weg zijn (ook door de oudere broer en zus van de drieling die heel druk zijn). Mijn beeld van een meerling is dus dat het vooral heel erg druk en veel werk is. Plus dat ik eigenlijk niet eens daarover kan gaan klagen, want een drieling is natuurlijk nog een stapje pittiger.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167184992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:28 schreef marel88 het volgende:

Ik ga met 37 weken nog naar De vrienden van Amstel. Weet eigenlijk niet eens of het zitten of staan is. Ben benieuwd hoeveel zin ik daar tzt nog in heb :D

Ik ga ook, iets minder ver 32 weken ofzo, en staanplaatsen :) Ben benieuwd! Vroeg me ook af of niet te veel herrie voor beeb..
pi_167185008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:24 schreef FlyingFish het volgende:
We hadden nog twee kamers over in het nieuwe huis (waarvan 1 kleine met wasmachine en dergelijken), dus ik denk dat we de game-kamer maar moeten schrappen helaas :( Mijn man wilde het sowieso bij twee laten, maar ik had drie nog niet uitgesloten maar die keuze is dus nu al gemaakt.

Mijn broer heeft een drieling (dankzij MMM) en die hebben echt geen leven meer (ze zijn nu 14 maanden), plus dat de rest van de familie altijd duidelijk laat blijken hoe fijn het is als zij weer weg zijn (ook door de oudere broer en zus van de drieling die heel druk zijn). Mijn beeld van een meerling is dus dat het vooral heel erg druk en veel werk is. Plus dat ik eigenlijk niet eens daarover kan gaan klagen, want een drieling is natuurlijk nog een stapje pittiger.
Je kan ze in eerste instantie natuurlijk bij elkaar op de kamer leggen (hoewel... voor gamen zal niet zoveel tijd meer zijn :+ ).

En ik denk dat een drieling (met nog 2 andere kinderen!) wel heel extreem druk is, met een tweeling heb je iig een arm per kind :')

Maar goed, ik snap echt echt echt dat t wennen is, ook al wilde je er drie. En dat een drieling "erger" is maakt niet dat je er niet tegenop mag zien he, een tweeling :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167185032
Oh dat twee, of zelfs drie een uitdaging is, dat geloof ik zeer zeker wel. Ik wordt soms al krankjorum van Senn, straks met zusje... Laat staan dat het twee zusjes zijn :o
  donderdag 8 december 2016 @ 10:34:11 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_167185117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:28 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik ga ook, iets minder ver 32 weken ofzo, en staanplaatsen :) Ben benieuwd! Vroeg me ook af of niet te veel herrie voor beeb..
nee joh. Ik lees die zorgen heel vaak maar die baby zit in het water met een enorme oorkap op (je buik). Natuurlijk hoort ie wat, maar te hard is het echt onmogelijk!
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 10:35:32 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_167185152
Wil je wel in de op, ff?
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 10:35:50 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167185156
Wow FF, hebben die er dan 5?! :o
Ik kan me goed voorstellen dat dat heel druk is. Hoe is jouw oudste? Is die ook druk of eigenlijk heel rustig? Dat zal natuurlijk veel verschil maken.
pi_167185260
Wow FF, wat een nieuws! :o
Ik dacht serieus vorige week nog: hmm, er staan geen tweelingen in het Z&G rijtje :+ Het idee lijkt mij altijd heel erg leuk, maar ik schat dat ik het me iets te rooskleurig voor stel ;)

Kan me voorstellen dat je het even moet laten bezinken hoor, gun jezelf die tijd vooral! :*
Ik kan me voorstellen dat de vergelijking met de drieling snel gemaakt is, maar 3 of 5 kinderen (totaal) is ook nog wel een verschil hè? Bovendien vind ik sommige kinderen al druk en vermoeiend in hun eentje, terwijl ik 3 andere kinderen veel beter 'kan hebben'.
Het zal ongetwijfeld zwaar worden, maar ik weet zeker dat je daar ook in groeit / je weg in vindt! :Y En dat je al een 'voorsprong' hebt vanwege je ervaringen met de drieling!

Heeft het ook meteen gevolgen voor je zwangerschap qua extra controles enzo, of nu nog niet?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167185348
Oh FF, wat fijn van de goede echo en wat een nieuws! Dat moet echt even bezinken ja. :* .

Ik was er ook best een beetje bang voor. Het komt voor in mijn familie en gezien mijn leeftijd had ik ook meer kans, maar ik wilde het echt liever niet. Ik vind het al wennen dat ik straks moeder ben van twee kinderen, vind dat al een hele stap. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167185432
Gefeliciteerd met je goede echo FF *O*
En wat Blue ook al zei; laat het bezinken en laat die emoties toe :*
pi_167185586
FF gefeliciteerd met de goede echo. Pittig hoor, ik kan me goed voorstellen dat je dat even moet laten bezinken. Misschien ook contact zoeken met andere tweeling moeder? Ik kan me voorstellen dat het ook niet helpt dat je geen fijn voorbeeld hebt.

Het is voor mij wel in elke zwangerschap een beetje een angst geweest :@ Zeker deze zwangerschap. Dan denk ik, ik heb echt super veel getrappel in mijn buik, ik groei echt als een malle, ze zullen het toch niet verkeerd hebben gezien bij de vorige echo... :X
  donderdag 8 december 2016 @ 11:00:35 #212
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167185590
Gefeliciteerd FF! En wow, ik snap dat je hier even aan moet wennen :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167185802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wow FF, hebben die er dan 5?! :o
Ik kan me goed voorstellen dat dat heel druk is. Hoe is jouw oudste? Is die ook druk of eigenlijk heel rustig? Dat zal natuurlijk veel verschil maken.
Volgens mij zijn alle 1-jarigen druk, maar niet drukker dan normaal. Maar ja, het duurt ook nog een maand of 6/7, tegen die tijd is hij sowieso ook alweer veel groter. En ze hebben er vijf inderdaad. Dit worden kleinkind nummer 13 en 14 voor mijn ouders... ook gelijk de laatste twee gok ik :D

Twist, vooralsnog verandert er niks qua controles, alleen de nekplooimeting is verzet omdat daar nu meer tijd voor nodig is natuurlijk, en we zullen even moeten wachten op de uitslag daarvan omdat het lab een extra correctie toe moet passen ofzo. En bij een slechte uitslag daarvan kunnen we niet door naar de nipt maar kunnen we enkel een vlokkentest of punctie laten doen. Maar goed, dat is van eventuele latere zorg.

Stormqueen, UD is vooralsnog 8 juli, dus die mag erbij!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167185821
Gefeliciteerd met de goede echo, FF, maar ik snap dat je dit even moet laten bezinken! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167185952
Wow FF gefeliciteerd en ik zou ook even aan het idee moeten wennen denk ik! Neem de tijd...
Enne kleine 13 en 14! Wow!
pi_167185960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:23 schreef Jipster het volgende:
Wow FF gefeliciteerd en ik zou ook even aan het idee moeten wennen denk ik! Neem de tijd...
Enne kleinkind 13 en 14! Nogmaals wow!
pi_167186197
FF, van harte met de knippers! Kan me voorstellen dat dat even moet zinken!

Ik heb vanochtend lekker kunnen uitslapen en zit nu met een suikerdrankje achter de kiezen in de wachtkamer van de prikpoli. :D
  donderdag 8 december 2016 @ 11:51:52 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167186529
Lekker Cygne! Het uitslapen dan, ik weet niet of het suikerdrankje lekker is :P

Kan je sowieso geen Nipt doen bij een tweeling?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 8 december 2016 @ 11:54:41 #219
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_167186571
*O* Het is een meisje *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_167186576
Bij een eeneiige tweeling niet denk ik, want de NIPT werkt op basis van DNA en dat is dan identiek.
Bij een twee-eiige tweeling zou het in theorie wel kunnen denk ik, maar geen idee of ze dat onderscheid dan kunnen maken...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167186666
Oooh FF! Gefeliciteerd! Ik snap dat het nieuws nog even moet landen. Als je vragen hebt, weet je me wel te vinden he? Al heb ik geen ervaring met een een-eiige zwangerschap.

*O* O+ :*

(Je moet natuurlijk zsm naar het ziekenhuis maar hebben ze al iets kunnen zien qua vliezen etc?)
pi_167186709
Gefeliciteerd Valerie!
pi_167186724
Ik ben benieuwd naar de SEO van Tweede :)
pi_167186739
Gefeliciteerd met de goede echo FF en ik snap ook heel goed dat het moet bezinken! :*
pi_167186829
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:54 schreef Valerie. het volgende:
*O* Het is een meisje *O*
*O*

Haha sylver, dat drankje is matig maar ik vond t meevallen.
pi_167186870
FF, gefeliciteerd. Ik snap dat je het nieuws even moet wennen aan het nieuws.

Valerie. Gefeliciteerd *O*
  donderdag 8 december 2016 @ 12:14:00 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_167186936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:55 schreef twist02 het volgende:
Bij een eeneiige tweeling niet denk ik, want de NIPT werkt op basis van DNA en dat is dan identiek.
Bij een twee-eiige tweeling zou het in theorie wel kunnen denk ik, maar geen idee of ze dat onderscheid dan kunnen maken...
huh? Dat is dan toch precies andersom?
disclaimer
pi_167186947
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:58 schreef Kyara het volgende:
Oooh FF! Gefeliciteerd! Ik snap dat het nieuws nog even moet landen. Als je vragen hebt, weet je me wel te vinden he? Al heb ik geen ervaring met een een-eiige zwangerschap.

*O* O+ :*

(Je moet natuurlijk zsm naar het ziekenhuis maar hebben ze al iets kunnen zien qua vliezen etc?)
Ik moet zeggen dat een groot deel van wat hij zei een beetje langs me heen ging, plus dat het sowieso al een beetje een warrige man is. Hij heeft wel iets over vliezen gezegd, maar geen idee meer of ze die nou deelden of niet. Hij heeft er iig wel naar gekeken, want het moest inwendig omdat hij dat niet goed kon zien uitwendig. Naar het ziekenhuis hoeven we vooralsnog niet, we hebben na de kerst gewoon bij de vk de nekplooimeting. Mijn vk heeft een eigen echoscopist, wellicht dat dat ook uitmaakt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167187011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:55 schreef twist02 het volgende:
Bij een eeneiige tweeling niet denk ik, want de NIPT werkt op basis van DNA en dat is dan identiek.
Bij een twee-eiige tweeling zou het in theorie wel kunnen denk ik, maar geen idee of ze dat onderscheid dan kunnen maken...
Bij twee-eiig kan het sowieso niet omdat ze dan het DNA niet goed kunnen filteren, mijn schoonzusje kon met de drieling ook geen nipt krijgen. Waarom het bij een-eiig niet kan weet ik niet, maar bij de bloedtest van de combitest moeten ze er ook nog iets aparts mee doen, wellicht omdat een-eiig ook niet met 100% zekerheid vastgesteld kan/mag worden nu.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167187383
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 08:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Succes met de SEO's! ^O^

Mooi om te lezen hoe tweede/verdere moeders in de zwangerschap staan. Niet alleen de borstvoeding, maar ook met eten/drinken/etc. Hier kan ik alles vrij makkelijk laten staan. Dronk nooit koffie/alcohol, at zelden rauw vlees/lever (of vis :@), rookte niet en sinds de zwangerschap smaakt m'n cola me niet meer. Ideaal, eigenlijk :s)

Missbrunette: mijn kleren passen ook echt niet meer. Zelfs knoop open is niks. Draag nu maar jurkjes die subtiel mijn buik verbergen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik vergeet pardoes te jompelen voor Helio! *O* 37 weken!

En goud en ooi, hoe is het met jullie? Of heb ik een update gemist? :@
Yo, check-in!

Nee nog niks aan de gang hier. Heb ook nog niet het gevoel dat er dingen aan de gang zijn. Van de week bij de vk zei ze dat hij vast in mn bekken ligt, maar meneer heeft zich vannacht toch nog van zn linker- naar zijn rechterzij gedraaid. Ik kon dat heel duidelijk voelen door waar ik zijn hik voel :P Maargoed, kan dat? Draaien terwijl hij vast zou liggen?

Wat is hier trouwens veel aanwas, en zelfs met een tweeling voor FF! Mn schoonzusje heeft half jaar terug ook een tweeling gekregen en na de schok waren ze er toch heel blij mee. Ze heeft een probleemloze zwangerschap gehad waarbij ze op 38 weken is ingeleid en ze gewoon op natuurlijke wijze zijn geboren.
pi_167187433
Wel spannend hoor Ooi! En volgens mij kan draaien altijd nog wel stiekem, alleen steeds minder kans.

En stroopwafelmeisje, niet gek als je om een extra echo vraagt, snap je onzekerheid! Zou het iig even overleggen.
pi_167187469
Oh FF, wat een nieuws! Ik kan me voorstellen dat het echt even tijd nodig heeft om te landen, maar alsnog gefeliciteerd met de goede echo!
pi_167188104
Feli met je meisje Valerie! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:01 schreef Thistleweed het volgende:
Ik ben benieuwd naar de SEO van Tweede :)
Met vlag en wimpel geslaagd w/ Alles erop en eraan en werkend en klepjes waar ze horen en dingen die dicht horen waren dicht enz :s) We zagen zelfs haar maagje steeds verder vullen omdat ze vruchtwater aan het drinken was. Ze wilde alleen niet met haar neus op de foto, zat de hele tijd in de placenta gegraven :+ Zo tof ook dat we haar zagen bewegen en ik dat tegelijk voelde O+

Ik hoop dat jij morgen net zo'n fijne SEO hebt!

En nu ga ik keihard babydingen shoppen *) :W
pi_167189045
Wauw FF, dat zal best even schrikken zijn geweest ja! Ik schrok me al wezenloos toen de echoscopiste de optie noemde. Wel gaaf hoor O+

Hoera voor het meisje van Valerie! *O* En voor de goede echo van Tweedle *O*

Hier ook nog alles rustig, steeds meer mensen die bellen of een berichtje sturen om te vragen hoe het ervoor staat. Heel lief maar ik word er ook bloedchagrijnig van :') Hormonen..
Straks weer voor de check-up naar de verloskundige.
pi_167189054
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

huh? Dat is dan toch precies andersom?
Vooropgesteld dat ik er absoluut geen verstand van heb en dit dus puur op basis van mijn beperkte kennis is :P

Mijn redenering was dat een een-eiige tweeling hetzelfde DNA heeft, dus als er dan DNA gevonden wordt, weet je nooit van welke helft van de tweeling dat is. Stel dat er na de deling dan bij één vd twee een mutatie/fout in de celdeling plaatsvindt, weet je dus nooit zeker dat die ook gevonden wordt.
Bij een twee-eiige tweeling verschilt het DNA wél, dus als je dan twee DNA-profielen vindt, weet je dat je ze allebei gevonden hebt, zeg maar.
Maar dat laatste gaat dus sowieso niet op, als ik FF's reactie lees.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167189166
Wauw ff een tweeling, echt super! Dat lijkt me heel leuk.. maar zeker ook wennen.. een natuurlijk dubbele spulletjs :+
  donderdag 8 december 2016 @ 14:09:03 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_167189259
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat ik er absoluut geen verstand van heb en dit dus puur op basis van mijn beperkte kennis is :P

Mijn redenering was dat een een-eiige tweeling hetzelfde DNA heeft, dus als er dan DNA gevonden wordt, weet je nooit van welke helft van de tweeling dat is. Stel dat er na de deling dan bij één vd twee een mutatie/fout in de celdeling plaatsvindt, weet je dus nooit zeker dat die ook gevonden wordt.
Bij een twee-eiige tweeling verschilt het DNA wél, dus als je dan twee DNA-profielen vindt, weet je dat je ze allebei gevonden hebt, zeg maar.
Maar dat laatste gaat dus sowieso niet op, als ik FF's reactie lees.
maar een chromosomale afwijking zit toch altijd in beide helften van de tweeling lijkt me?
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 14:09:51 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_167189271
Tweedledee, wat fijn van de goede echo O+
disclaimer
pi_167189577
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 14:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar een chromosomale afwijking zit toch altijd in beide helften van de tweeling lijkt me?
Geen idee of dat altijd zo is eigenlijk...ergens kan ik me indenken dat er ook na 'splitsing' nog mutaties / fouten in de celdeling kunnen voorkomen. Maar misschien niet bij dusdanig 'grote' chromosomale afwijkingen inderdaad.
Again: zoveel verstand heb ik er niet van ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 8 december 2016 @ 14:36:22 #240
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_167189841
Oh wauw een tweeling, dat had ik ook graag gewild. Gefeliciteerd! *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 8 december 2016 @ 14:37:31 #241
409579 LuDann
All the way
pi_167189864
OMG FF, ik lees dit nu pas. :o :o :o Wow!

Ik kan me voorstellen dat het even wennen is. Mij lijkt het stiekem erg leuk, het is toch wel bijzonder. De eerste jaren zijn zwaarder, maar als ze groter zijn, hoe leuk, drie kinderen. O+
pi_167189978
Wauw, FF, dubbele knippers. :o Wat bijzonder! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167191001
*O* voor de goede echo
pi_167191354
Tweedle wat fijn van de goede echo! *O*
Valerie een meisje O+

En ik ga mee met de theorie van SQ, dat bij een eeneiige tweeling er maar 1 soort DNA is (en ze testen toch alleen op de drie trisomie-afwijkingen, dat is al bij de bevruchting aanwezig of niet toch?)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167191702
Tweedle, fijn van de goede echo!
pi_167192124
Tweedle, goede SEO! *O*

We hebben vandaag de proefdruk van het kaartje gekregen, wat wordt dat echt dan ineens. Man heeft het kaartje al weggemoffeld voor het geval de nichtjes die straks komen hem zien liggen. _O-
  donderdag 8 december 2016 @ 16:51:46 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167192537
FlyingFish, oei! :o Ik zou me ook rot schrikken, en niet meteen blij zijn met dat nieuws. Hopelijk went het snel. Volgens mij doet je brein dat toch vrij snel, zich erbij neerleggen. Dat hoop ik voor je.

Stroopwafelmeisje, rot die onzekerheid. Ik heb gewoon vast een vroege echo laten maken. Dat kostte 25 euro en dat was het ruimschoots waard. We hebben alvast een kloppend hartje gezien: O+

Verder wou ik nog even terugkomen op die concerten. Ik las in 'De grote geboortegids' van Mariël Croon en Joris van der Post:
quote:
Mag ik in de zwangerschap naar een popconcert of houseparty?
Dat is niet aan te raden. Het geluid van een popconcert of een houseparty is zó hard dat het bijna onverminderd doordringt tot in de baarmoeder. Dat geldt vooral voor de bassen. Uit onderzoek is gebleken dat ongeboren baby's daar sterk op reageren: ze ervaren stress. Bij proefdieren kunnen zulke heftige geluiden zelfs de dood van de foetus veroorzaken.
In het Universitair Medisch Centrum Utrecht zijn proeven gedaan waarbij een elektronisch apparaatje op de buik van de moeder werd geplaatst waar hard, laag geluid uit kwam. De hartslag van de baby week af, de kinderen gedroegen zich anders en ook de moeders werden daar angstig van. Ze weigerden nog langer aan het onderzoek mee te doen. Hetzelfde geldt voor de discotheek. Moeders beschrijven dat hun baby zich zó anders gedroeg, dat ze daar niet meer naar toe wilden.
Niet om mensen bang te maken, en ik denk dat er ook nog wel een groot verschil is tussen het ene concert en de andere houseparty. Maar de gedachte 'het kind zit goed beschermd dus het maakt niet uit' gaat blijkbaar niet helemaal op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 08-12-2016 17:27:52 (typo) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167192622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 16:51 schreef Lemijn het volgende:
FlyingFish, oei! :o Ik zou me ook rot schrikken, en niet meteen blij zijn met dat nieuws. Hopelijk went het snel. Volgens mij doet je brein dat toch vrij snel, zich erbij neerleggen. Dat hoop ik voor je.

Stroopwafelmeisje, rot die onzekerheid. Ik heb gewoon vast een vroege echo laten maken. Dat kostte 25 euro en dat was het ruimschoots waard. We hebben alvast een kloppend hartje gezien: O+

Verder wou ik nog even terugkomen op die concerten. Ik las in 'De grote geboortegids' van Mariël Croon en Joris van der Post:

[..]

Niet om mensen bang te maken, en ik denk dat er ook nog wel een groot verschil is tussen het ene concert en de andere houseparty. Maar de gedachte 'het kind zit goed beschermt dus het maakt niet uit' gaat blijkbaar niet helemaal op.
Ik vind dat altijd lastig; proefdieren kiezen niet bewust voor een concert, ik denk dat het eerder zo is dat de foetussen last hebben van de stress die de moeder ervaart dan... Mensenmoeders kiezen zelf voor het concert natuurlijk :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 december 2016 @ 17:12:38 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_167193076
Hehehe Lemijn, ik weet dat je het niet zo bedoelt maar aan de ene kant zeggen dat af en toe wat alcohol best moet kunnen, en aan de andere kant dat harde muziek mogelijk levensbedreigend is vind ik wel een bijzondere benadering ;)

En wat fijn van je kloppende hartje O+
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 17:23:24 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167193322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
Hehehe Lemijn, ik weet dat je het niet zo bedoelt maar aan de ene kant zeggen dat af en toe wat alcohol best moet kunnen, en aan de andere kant dat harde muziek mogelijk levensbedreigend is vind ik wel een bijzondere benadering ;)

En wat fijn van je kloppende hartje O+
Haha, die reactie had ik verwacht :P Maar even voor de volledigheid: ik quote een boek he, niet mijn eigen mening. En van het beeld dat ik echt nog drink kom ik niet meer af he? ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 december 2016 @ 17:26:44 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_167193417
Hehehe nee hoor, dat valt wel mee. Ik denk dat het inderdaad niet handig is om elke week naar een rave te gaan met je buik tegen de speakers. Maar ik denk ook dat een incidenteel concert wel veilig is.

Jij hebt toch een medische achtergrond?
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 17:29:52 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167193487
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
Hehehe nee hoor, dat valt wel mee. Ik denk dat het inderdaad niet handig is om elke week naar een rave te gaan met je buik tegen de speakers. Maar ik denk ook dat een incidenteel concert wel veilig is.

Jij hebt toch een medische achtergrond?
Klopt. Lees je daardoor wat ik schrijf anders?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 december 2016 @ 17:34:31 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_167193607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Klopt. Lees je daardoor wat ik schrijf anders?
ja, eerlijk gezegd wel. Das toch vaak een onbewust gevalletje "die heeft er vast meer verstand van dan ik".
Niet dat ik me daardoor blind laat leiden hoor, maar what has been known... :P
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 17:40:12 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167193744
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, eerlijk gezegd wel. Das toch vaak een onbewust gevalletje "die heeft er vast meer verstand van dan ik".
Niet dat ik me daardoor blind laat leiden hoor, maar what has been known... :P
Dat snap ik wel. In die zin heb ik wel er een beetje spijt van dat ik eerder in dit topic schreef 'soms een beetje alcohol lijkt me niet zo erg'. Want dat zou ik in de spreekkamer nooit zeggen. Dus luister goed allemaal: ik neem het terug :)

En ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb hetzelfde. Toen wupwup schreef over de FAS-campagne en dat ze daarom zelf echt geen druppel drinkt, ben ik daarnaar gaan zoeken dacht daarna 'Oke, dat nipje met kerst gaat dus voor de vorm worden, ik moet maar nog voorzichtiger zijn dan ik al deed'. Dus ik nam haar ook serieuzer.... interessant, niet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 december 2016 @ 17:53:48 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_167194005
Het lijkt me ook in jouw positie niet makkelijk overigens om op een forum ook steeds je woorden af te moeten wegen. Want jij bent naast je werk natuurlijk ook maar gewoon een mens ;)
disclaimer
  donderdag 8 december 2016 @ 17:56:39 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167194064
Dat is zo. Maar weet je, door de jaren heen zijn voor mij mens-zijn en dokter-zijn wel steeds meer verweven geraakt. Dus ik kan er zelf wel redelijk mee leven. En meeschrijven leek me fijn. We zullen zien of dat idee stand houdt :'(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167194548
Haha, we zijn best lief hoor lemijn. Wellicht wat kritischer dan een gemiddeld publiek ;)

Hemel, FF, dat is even flink schakelen! Maar gefeliciteerd! *O*

Goeie echo voor tweedle! *O*
  donderdag 8 december 2016 @ 20:04:30 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167197268
Fijn van de goede SEO, Tweedle! *O*

En meisje voor Valerie! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 8 december 2016 @ 22:02:42 #259
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167201527
FF gefeliciteerd. Hier ook een eeneiige tweeling. Dus heb je vragen, stel ze gerust. De eerste dag hebben J en ik ook als kip zonder kop rondgelopen. Ondertussen zijn ze 20 maanden en zou ik niet anders meer willen. Bij ons waren het wel de eerste 2, dus geen idee hoe het is om 1 kindje te hebben.
pi_167202709
Ik zag net voor het eerst m'n buik bewegen :o :D Goed schoppen deed ze al maar dit is nieuw O+ Voelt zo vroeg, zo met 23 weken :)

DaD, nog even een :* voor de onzekere tijd voor jou.
pi_167204963
Wat mooi Fazz! Mijn baby had de hik vandaag. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167205070
Wb de concert-bezoek-discussie mijn (late) two cents.. Ik werk in die branche en sta dus, ook tijdens mijn zwangerschap, regelmatig bij concerten. Geen uren, maar wel meerdere keren per dag tien minuten tot een kwartier, soms nog iets langer. Mijn verloskundige gaf aan dat het in principe geen kwaad kan en ik kon er zelf (helaas) geen goede/eenduidige informatie over vinden. Mijn voordeel is wel dat ik nooit in de drukte hoef te staan en niet in directe omgeving van de geluidsinstallatie als ik dat niet wil.

Mijn kindje is altijd heel actief en goed voelbaar geweest en ik merkte geen verschil in bewegingen.
Kindje maakt geen onderscheid tussen de verschillende muziekstromingen, wel allemaal live bands, dus geen houseparty's/dubstep/hardcore o.i.d. Ik kan me voorstellen dat dat (ook qua geluidsniveau's) wel een verschil kan zijn. Vooral de lage bastonen zouden denk ik storend kunnen zijn in de baarmoeder.

Het enige waar ik ooit heb gemerkt dat het wellicht onprettig was voor het kindje ging om 1 specifieke zaal. Een kleine zaal waar het geluid vaak hard stond. Die zaal heb ik vanaf toen dus maar vermeden :)
pi_167205148
Overigens is de trend bij live concerten tegenwoordig dat er goed op de geluidsniveau's gelet wordt. Bij het overgrote merendeel van de concerten blijft het geluidsniveau ruim onder de 103 dBA, zoals afgesproken in het convenant Preventie Gehoorschade. Een aantal jaar geleden waren de geluidsniveau's soms veel extremer dan nu.
pi_167206069
Toen ik,zag dat je midden in de nacht had gepost had ik andere verwachtingen van de inhoud van het berichtje :D
pi_167206258
Haha, zo'n middernachtelijke uitgebreide post wijst niet erg op een bevalling nee;)

Succes met je SEO vandaag, Thistle!
  vrijdag 9 december 2016 @ 07:42:04 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_167206263
Als 0:22 midden in de nacht is dan ben je ECHT een moeke :Y O+
disclaimer
  vrijdag 9 december 2016 @ 07:42:57 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_167206267
Fazz wat tof O+
En Cygne :* hopelijk niks ergs!
disclaimer
pi_167206331
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
Als 0:22 midden in de nacht is dan ben je ECHT een moeke :Y O+
:D
pi_167206372
Damn FF! Dat is ff schrikken zeg! Gelukkig hebben jullie zelf al ervaring, en ook nog eens meerling-ervaringsdeskundigen dichtbij. Dat komt dus helemaal goed joh! ^O^ Echt heel bijzonder... Maar echt, ik snap je reactie, zou hier hetzelfde zijn hoor :*

Cygne ook al schrik, hopelijk valt het allemaal mee, fijn dat de scan niks geks uitwijst.

Fazzoletti, tof, een wiebelbuikie! Dat vond ik zooo grappig, daar verheug ik me best wel weer op.

Bwooooh, ik ben net een spookje, zo wit van de slaap zie ik. Nachtdienst+dreumes+1e trimester = tandvleeswerk. Nu lekker tukken, hmmmm! (Da's dan wel weer heerlijk he!)
pi_167206469
Leuk Fazz zo'n wiebelbuik O+

Dat is schrikken van je nichtje Cygne! Hopelijk komt ze er snel weer bovenop.

Thistle succes bij de SEO vandaag! Spannend, weet je ook eindelijk of je blauw of roze mag gaan shoppen!

Truste Sara :Z
pi_167206616
Gefeliciteerd met de knippers!

FF ik kan me heel goed voorstellen dat het nieuws even moet landen :*

Oh jongens ik ben zo moeeehoeee de laatste dagen. Slecht slapen helpt er ook niet echt bij en gisteren iets 'later' naar bed gegaan ivm een etentje (22.30 ipv mijn tegenwoordige 21.00-21.30 :') ). Ik zal zo blij zijn als die extreme vermoeidheid weer wat minder wordt :O

Edit: oh ik zie nu Sara's berichtje pas *vermoeidheidsboks*
  vrijdag 9 december 2016 @ 09:13:17 #272
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167206942
Herkenbaar Kazy, hier nog zo'n boks. Bedtijd is half 10, maar om 8 uur zit ik al te knikkebollen op de bank :') maar dat is al zo sinds ik weer begon met hormonen in september, dus inmiddels ben ik het gewend :')
Zou alleen wel weer eens energie hebben om te sporten. Maar nu zit dat er echt niet in...
pi_167206947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. In die zin heb ik wel er een beetje spijt van dat ik eerder in dit topic schreef 'soms een beetje alcohol lijkt me niet zo erg'. Want dat zou ik in de spreekkamer nooit zeggen. Dus luister goed allemaal: ik neem het terug :)

En ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb hetzelfde. Toen wupwup schreef over de FAS-campagne en dat ze daarom zelf echt geen druppel drinkt, ben ik daarnaar gaan zoeken dacht daarna 'Oke, dat nipje met kerst gaat dus voor de vorm worden, ik moet maar nog voorzichtiger zijn dan ik al deed'. Dus ik nam haar ook serieuzer.... interessant, niet?
:o :@ Maar ja, wel logisch en terecht denk ik, om dingen in perspectief te plaatsen in de zin van wie het uitkraamt en met welke achtergrond. Als je die screening mist, kun je ook gewoon alles van feesboek halen :+

Ff, gefeliciteerd! Hoezo weet je niks over de vliezen maar wel dat het eeneiig zou zijn?

Mijn baby ligt weer in stuit en dat is prima, maar ZO VEEL bandenpijn gelijk! Ik vind het echt bijzonder hoeveel verschil dat maakt.
pi_167206964
Sterkte met de eerste vermoeidheid dames! Hier is het nu weer terug, maar zolang ik braaf meedoe met het middagslaapje van dreumes hou ik het in de avond wel tot 22.30 vol ongeveer. :')

Bah Cygne, dat klinkt niet fijn. Hopelijk snel meer duidelijkheid. :*

Aah, leuk is dat he Fazz!

Schoppen/duwen die baby's van jullie ook steeds tegen dezelfde plek? Ik heb echt het gevoel dat ik van binnen één enorme blauwe plek heb omdat dat kind steeds net daar ligt te wroeten. :')

Ik las nog over een goede SEO gisteren en wil Thistle vandaag veel succes/plezier wensen!
  vrijdag 9 december 2016 @ 09:28:38 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167207126
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ff, gefeliciteerd! Hoezo weet je niks over de vliezen maar wel dat het eeneiig zou zijn?

Misschien alleen de buitenste vlieze samen maar nog te vroeg om te kunnen zien of ze ook het binnenvlies delen?

Ik vind het vooral vreemd dat ze niet direct door is gestuurd naar het ziekenhuis. Zeker met een een-eiige tweeling zitten daar toch wat meer risico's aan vast.
pi_167207319
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

Misschien alleen de buitenste vlieze samen maar nog te vroeg om te kunnen zien of ze ook het binnenvlies delen?

Ik vind het vooral vreemd dat ze niet direct door is gestuurd naar het ziekenhuis. Zeker met een een-eiige tweeling zitten daar toch wat meer risico's aan vast.
Ligt aan de termijn hoeveel haast daarmee is.
pi_167207552
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:15 schreef Selvaria het volgende:

Schoppen/duwen die baby's van jullie ook steeds tegen dezelfde plek? Ik heb echt het gevoel dat ik van binnen één enorme blauwe plek heb omdat dat kind steeds net daar ligt te wroeten. :')

Ja, I zat altijd rechtsboven te duwen. Ik kan me het gevoel nog heel goed herinneren, inderdaad echt een beurse plek. Voor nu voelde ik eergisteren 's avonds op de bank toen ik een hele tijd mijn hand op mijn buik hield en me goed concentreerde heel zachte golfjes tegen mijn hand. O+ .

Ik begin trouwens wel steeds meer het gevoel te krijgen dat het weer een meisje wordt. Ben heel benieuwd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 9 december 2016 @ 09:56:07 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_167207590
Mijne trapt ook vaak rechtsboven ja. Maar ik vermoed dat ik daar gewoon het meest gevoelig ben want ik zie mijn buik regelmatig ook middenvoor ineens uitstulpen en daar voel ik echt helemaal niets van :')
disclaimer
pi_167207636
Nog gefeliciteerd met je knippers FF! Begint het nieuws al wat te landen?

Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167207716
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Mijne trapt ook vaak rechtsboven ja. Maar ik vermoed dat ik daar gewoon het meest gevoelig ben want ik zie mijn buik regelmatig ook middenvoor ineens uitstulpen en daar voel ik echt helemaal niets van :')
Ja, klopt, maar naar buiten uitstulpen, is toch anders dan inwendig tegen een rib of iets anders dat daar in de weg zit aan beuken. :D . Op een gegeven moment zat ik automatisch steeds met een hand een beetje terug te duwen, waarop iemand tijdens een etentje een keer zei: hmm, vaak zie je zwangere vrouwen liefdevol over hun buik aaien, maar jij zit vooral te duwen en moeilijk te kijken. ;( . _O- . Niet heel verrassend was dit een man. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167207939
Haha, ik geef ook steeds tegendruk omdat het anders soms gewoon te pijnlijk is hoor. "Gezellige" schopjes zeggen mij ook maar iets tot week 25 of zo, daarna is het meer een sumoworstelwedstrijd van binnen. :D
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:39:58 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_167208255
Met schopjes geef ik geen tegendruk maar als er een rug/kont met grof geweld in m'n flank wordt gedouwd wel. Dat is echt oncomfortabel :')
Ik schiet soms wel eens een stukje uit mijn stoel omhoog als ik tijdens een suffe vergadering ineens een karatetrap in mijn blaas krijg :@ :')
disclaimer
pi_167208266
Rechtsboven tegen een zenuw bij je rib aan duwen dat het op den duur serieus niet leuk meer: check!
(En dan tintelt het nog lang na ook)
Verdere verbouwpraktijk hier zal ik eens proberen te filmen, ik verwacht nog een keer een geboorte vanuit mijn zij :')

Franny gaan jullie voor surprise ei of gaan jullie nog voor geslachtsecho?
pi_167209560
Haha, sorry voor de middennachtelijke post-stress! Kind zit nog netjes binnen :D Ik ben meestal wel tot een uur of 1 wakker en slaap dan tot 's ochtends 10u ofzo, ook vanwege dat werk-ritme.. Heb eerder in de zwangerschap wel periodes gehad dat ik achterlijk vroeg wakker was (voor mijn doen), maar eerder naar bed 's avonds blijft lastig.

Tegendruk geven bij rugbytraining in utero doe ik ook regelmatig! Het voelt inderdaad af en toe behoorlijk onprettig..

Cygne, hopelijk is je nichtje inmiddels weer aan de beterende hand?
pi_167209653
Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat M. de laatste dagen voor de bevalling zoveel tegen een van mijn bovenste ribben aan had zitten duwen met haar billen dat ik na de bevalling nog serieus 2-3 weken pijn had op die plek. (Ik geniet voorlopig dus nog maar even van mijn darmengeplop :+ )

Cygne sterkte nog voor je nichtje.
pi_167210263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:58 schreef Gevalletje het volgende:
Nog gefeliciteerd met je knippers FF! Begint het nieuws al wat te landen?

Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn baby trappelt overal behalve linksboven. Mijn man leest soms iets voor en daar reageert hij heel erg op. O+
pi_167210382
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167210479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je reageert. :*
pi_167211001
Cygne wat heftig joh, kan me voorstellen dat je geschrokken bent ja! Hopelijk valt het mee! :*

Eerste-weken-vermoeidheids-boks :O Had het gisteren ook 'laat' gemaakt door een feestje op het werk*. Op het moment zelf ging het best goed, maar vanmorgen voelde ik het toch wel.
Gelukkig wel vrij vandaag, dat scheelt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167211156
Haha heerlijk twist. _O-
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:14:51 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_167211158
Ah da's wel praktisch dan, Twist! :D

En die eerstetrimestervermoeidheid is echt waardeloos... Sterkte daarmee! Het tweede trimester is vaak wél leuk!
Hier is het inmiddels al omgeslagen in een derdetrimesterse "ik zie niks meer zitten en ga gewoon overal om huilen :'(" moeheid. :')
disclaimer
pi_167211231
Schrikken Cygne, gelukkig lijkt het mee te vallen :*

Ah, goed opgelost, twist!

Heerlijk die ritmes van sommigen van jullie! Ik heb sinds peuter niet meer langer dan tot 8.00/9.00 geslapen, ook als ze er niet was of als het laat geworden is, mijn uitslaapfunctie is weg.
0.22 vond ik dan ook best middernacht SQ ;)
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:18:58 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_167211249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:18 schreef Heliotrope het volgende:
Schrikken Cygne, gelukkig lijkt het mee te vallen :*

Ah, goed opgelost, twist!

Heerlijk die ritmes van sommigen van jullie! Ik heb sinds peuter niet meer langer dan tot 8.00/9.00 geslapen, ook als ze er niet was of als het laat geworden is, mijn uitslaapfunctie is weg.
0.22 vond ik dan ook best middernacht SQ ;)
Ja ik ook hoor. We zijn dan ook wel echte moekes natuurlijk 8-)
Ik zit 's avonds op de bank en dan zie ik dat het na negenen is en dan denk ik: 't is best laat al, laat ik zo eens naar boven gaan"
De 2013 versie van mezelf zou hier zó smakelijk om lachen :')
disclaimer
pi_167211450
Haha ik vind 22u al dat ik denk ik moet wel rap mijn bed in het is al zoooooo laat.
En 8.00 is serieus uitslapen :')
pi_167211473
Ik ga nog moeten wennen dan. _O-
pi_167211510
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:29 schreef Cygne het volgende:
Ik ga nog moeten wennen dan. _O-
Wacht maar ~O>
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:32:23 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_167211532
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:29 schreef Cygne het volgende:
Ik ga nog moeten wennen dan. _O-
oh nee hoor, de eerste maanden met je eerste kind kun je dat ritme nog wel even volhouden :Y
Ik ging meestal na de late voeding slapen (tussen 23 en 24u) en na de ochtendvoeding (rond 7 uur) sliepen we samen nog een rondje door tot een uur of 11 O+

En voor de rest groei je er vanzelf in. Op een gegeven moment WIL je ook echt om 22u in bed liggen :')
disclaimer
pi_167211538
Ja, precies dat ja, na 22.00 is echt 'laat', en 8.00 is uitslapen. :D als dat met twee maar niet nog erger wordt :P het slaat iig makkelijk om hoor Cygne, hoef je geen moeite voor te doen ;)

Edit: gelukkig spreken onze wacht-maars elkaar nog wel een beetje tegen, niet alle hoop voor iedereen verloren ;)
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:34:34 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_167211570
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:32 schreef Heliotrope het volgende:
Ja, precies dat ja, na 22.00 is echt 'laat', en 8.00 is uitslapen. :D als dat met twee maar niet nog erger wordt :P het slaat iig makkelijk om hoor Cygne, hoef je geen moeite voor te doen ;)

Edit: gelukkig spreken onze wacht-maars elkaar wel tegen ;)
ik heb geenszins de illusie dat ik ooit weer zo'n periode zal meemaken tot Mauw 16 is ofzo _O-

Ik kan ook fysiek niet meer uitslapen tot 11 uur. Ik heb het geprobeerd, het lukt niet meer.
disclaimer
pi_167211626
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:31 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Wacht maar ~O>
:'( :'(
pi_167211628
Schluss.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')