abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 december 2016 @ 19:24:46 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167101318
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
KuikenGuppy
  zondag 4 december 2016 @ 19:31:37 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167101468
En Dot, merk je verschil? 8-)

Mijn baby wil ineens veel vaker drinken (elke 1,5-2 uur ipv elke 3 uur zoals daarvoor). Hij is ook ziek, zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Antistoffen tanken. Mijn arme tepels ;( :').
KuikenGuppy
pi_167101538
Beterschap voor je uk Burd. Is het afgelopen week goed gegaan bij slapen zonder uk of had je ploftetten?

Rip tepels :X
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 4 december 2016 @ 19:38:38 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167101601
Ja dat is voor alle partijen heel goed uitgepakt :) ik heb om 23 uur gekolfd en toen rond 5 uur nog eens.
KuikenGuppy
  zondag 4 december 2016 @ 20:00:05 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167102042
Ahhwww ukkie ziek ;( beterschap, ook voor je tepels ;)

Hier wil het nog niet zo met de productie ondanks elke 1,5 a 2 uur aanleggen/ kolven/ peuter aanleggen. Er komt ook geen tsr of het duurt vrij lang. Mevrouw heeft daar geen geduld voor. Die laat elke drie seconden los en is boos dat er niks komt of zit maar wat rond te kijken en met armen te wapperen. Ik pak nu dus af en toe. de neusspray erbij om de tsr te versnellen. Maar dat lijkt me ook niet ok, wordt ze lui van. Twee keer na de voeding een flesje kunstvoeding gegeven omdat ze nog honger had.

Helpt ook niet mee dat de stress bij mij toeneemt elke keer als ze niet lang genoeg aanhapt en de melk wegblijft. Wordt een vicieuze cirkel zo ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 december 2016 @ 20:07:17 #6
269689 crew  Viv
pi_167102226
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 19:31 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby wil ineens veel vaker drinken (elke 1,5-2 uur ipv elke 3 uur zoals daarvoor). Hij is ook ziek, zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Antistoffen tanken. Mijn arme tepels ;( :').
Ik postte een paar weken geleden iets vergelijkbaars en achteraf gezien had Marjolijntje gelijk dat het aanhappen/drinken niet goed ging. Het vaker drinken was hier dus een compensatie voor het weinig uit de borst krijgen door de kleine hap.

Chanty hoe is het vandaag? Hopelijk hebben je lege borsten het seintje doorgegeven dat er meer melk nodig is! :* Edit: oh, jammer dat het nog niet opschiet!
pi_167102421
Chanty; ikzelf ben daar met spray ook altijd beetje bang voor geweest en spray dan ook vaak na eerst aanleggen zonder. Hier nu even prut, na verkoudheid, oorontsteking, menstruele dip twee dagen relatief rustige voedingen gehad en nu weer drama. Nacht met hoop onrust en huilen en vanavond dus fikse koorts :'(. Straks wordt mijn flinke bonk nog een iel mannetje ;(
  zondag 4 december 2016 @ 20:26:03 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167102705
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik postte een paar weken geleden iets vergelijkbaars en achteraf gezien had Marjolijntje gelijk dat het aanhappen/drinken niet goed ging. Het vaker drinken was hier dus een compensatie voor het weinig uit de borst krijgen door de kleine hap.
Oja, vergelijkbare post idd :P. Hier wordt gelukkig wel goed aangehapt en ook goed gedronken ;). Vannacht was ik moe en heb ik genoegen genomen met een 'sloppy' hap en hij dronk me meteen een blaar ;( :'). Voeden 'hoort' idd geen pijn te doen, maar ik vond het bij mijn oudste de eerste 6 weken echt afzien, en heb nu - gelukkig in mindere mate - dat gevoel ook weer. Ik hoop iig dat hij snel weer terug gaat naar minder frequent geslurp.
KuikenGuppy
  zondag 4 december 2016 @ 20:32:28 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167102915
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:14 schreef Vosje6 het volgende:
Chanty; ikzelf ben daar met spray ook altijd beetje bang voor geweest en spray dan ook vaak na eerst aanleggen zonder. Hier nu even prut, na verkoudheid, oorontsteking, menstruele dip twee dagen relatief rustige voedingen gehad en nu weer drama. Nacht met hoop onrust en huilen en vanavond dus fikse koorts :'(. Straks wordt mijn flinke bonk nog een iel mannetje ;(
Ik gebruik de spray normaal alleen voor het kolven omdat ik geen tweede tsr krijg en dus op heel weinig opbrengst blijf steken dan. Nu inderdaad erbij gepakt als ze echt niet langer dan drie seconden aanhapt en over haar toeren is. Ik ga morgen denk ik een andere LK bellen. Van die ene heb ik niks gehoord dat ik niet wist en erg aardig klonk ze ook niet. Vandaag al mijn borstvoedingsboek erbij gepakt. Heel fijn boek maar ook daar staat niks nieuws in. Ik weet dat het zou moeten werken met meer aanleggen en dat ik misschien wat meer geduld nog moet hebben, maar ik vind dit zo moeilijk met een baby die ontevreden is omdat ze honger heeft.

Beterschap voor je uk :* Hij haalt het straks vast weer in.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167106049
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 19:31 schreef Burdie het volgende:
En Dot, merk je verschil? 8-)

Mijn baby wil ineens veel vaker drinken (elke 1,5-2 uur ipv elke 3 uur zoals daarvoor). Hij is ook ziek, zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Antistoffen tanken. Mijn arme tepels ;( :').
Ik denk een beetje :Y

Is het niet gewoon volle maan? Muppet is ook veel aan het drinken en chagrijnig.
pi_167112483
:W Ik ben me alvast aan't oriënteren op 't gebied van kolven. Mijn oudje is echt aan vervanging toe en aangezien ik vorige keer ook in de kraamweek al moest kolven is het handig om alvast wat informatie in te winnen.

Ik lees nu online over de Medela Swing Maxi:
quote:
geschikt voor dagelijks gebruik, tot maximaal 9 kolfbeurten per week
Is dat een standaard advies, of specifiek voor deze kolf? Zeker de eerste werkmaanden zal ik boven die 9x uitkomen. Kan dat dan kwaad? :?
  maandag 5 december 2016 @ 10:17:50 #12
409579 LuDann
All the way
pi_167112619
Dat zal niet voor elke kolf zijn lijkt me? Ik heb zelf de Spectra 9 plus, daar heb ik een ruim een jaar lang zeker 12+ keer per week mee gekolfd en nu sinds een paar maanden nog een keer of 4 per week. Ben er nog steeds erg tevreden over.
pi_167112706
Volgens mij is dat een berekening voor de levensduur. Dus als zij zeggen, je krijgt een jaar garantie, dan komt dat neer op 52*9 kolfbeurten dat je er vanuit kan gaan dat hij blijft leven.
pi_167112819
Ah dat klinkt wel aannemelijk Wup :)

Een vriendin heeft gevraagd om samen een kolf te kopen, zij kolft nog een paar maanden op werk en verwacht daarna geen gezinsuitbreiding meer. Kostentechnisch best aantrekkelijk natuurlijk maar wel even goed checken of het een open motor is e.d.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 december 2016 @ 10:34:38 #15
269689 crew  Viv
pi_167112862
Fazz zou je voor de kraamtijd niet zo'n ziekenhuiskolf huren? Die zijn krachtiger en dus geschikter om de melkproductie goed op gang te helpen (en qua levensduur zijn ze ervoor gemaakt om continu in bedrijf te zijn).
pi_167112866
Check ook even je verzekering, bij sommige polissen kan je deel van de kosten voor aanschaf van de kolf declareren.
pi_167112927
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fazz zou je voor de kraamtijd niet zo'n ziekenhuiskolf huren? Die zijn krachtiger en dus geschikter om de melkproductie goed op gang te helpen.
Die heb ik toen de eerste dagen in het zkh ook gehad :Y Thuis heb ik toen m'n eigen kolf gebruikt, na week 1 was m'n productie op peil en heb ik niet meer gekolfd tot aan het einde van m'n verlof.

Ik hoop vooral op een betere bevalling want dat was m.i. Wel de reden waarom de bv opstart niet zo goed was, de energie was nodig voor m'n eigen herstel (veel bloedverlies)

Tips voor andere dubbelzijdige kolven zijn ook welkom trouwens :s) Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Medela
pi_167113039
Ik dacht dat ze bij intensief gebruik (bijv. volle werkweek kolven) ook een andere kolf (bijv een freestyle) aanraden omdat die efficienter/sneller zijn. Medela is trouwens erg goed bereikbaar via telefoon en komen eerlijk over. (Gebeld ivm vraag bruikbaarheid tweedehands freestyle voor tweede kind en antwoord was: gebruiken zolang hij het doet evt laten doormeten). Vannacht om het uur wakker van sneuneus die Heel Hard moest huilen. Ochtendkoffie was niet genoeg c_/
  maandag 5 december 2016 @ 11:48:09 #19
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167114519
Ik heb evt. wel een Medela Swing Maxi te koop, weinig gebruikt (1-2 x per week).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167115001
Ik heb de Ameda Lactaline altijd tot tevredenheid gebruikt.
Heb destijds voor deze gekozen omdat ik er ook mee in de auto kon kolven.
Ik weet dat de mijne het in de kraamperiode nog wel goed zal doen alleen heb ik er zoveel uren al mee gekolfd dat ik wel weer een nieuwe aan zal schaffen.
Welke weet ik nog niet.
  maandag 5 december 2016 @ 16:46:47 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121695
Ik ga denk ik ook op zoek naar een andere kolf; met de medela swing kolfde ik de laatste keren aan twee borsten wat ik een andere keer met de handkolf uit één borst haalde (hoewel dat misschien ook wel lag aan het moment van de dag waarop ik kolfde?). En één van de borstschilden is ineens te klein voor mijn tepel :? Vorige keer geen last mee gehad, kan zoiets veranderen over tijd?

Verder heb ik het idee dat ik iets niet helemaal goed doe... Ik ben voorstander van voeden op verzoek, maar ook van 'het moet te doen zijn'. Guppy komt dus nu elke 1,5-2 uur, waar hij er eerst netjes steeds 3 uur tussen liet. De algehele tijd dat hij op een dag aanligt is niet veranderd, dus hij drinkt nu dus kennelijk vaker en korter. Voor mij voelt het wel vaker maar niet korter per keer. Ik snap het gewoon even niet zo goed... en ik vind het momenteel best een opgave, zo vaak... -O-.

[ Bericht 4% gewijzigd door Burdie op 05-12-2016 16:58:06 ]
KuikenGuppy
pi_167121751
Kunnen het regeldagen zijn?
  maandag 5 december 2016 @ 16:51:47 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121808
Vijf achter elkaar? :P
Gup is toevallig (of niet?) ook net ziek geworden toen de 'drie weken regeldag' er aan zat te komen en toen begon hij dus vaker te drinken. Maar dus in totaal niet langer dan anders.
KuikenGuppy
  maandag 5 december 2016 @ 16:56:45 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121917
Hij heeft ook gewoon veel zuigbehoefte; van mijn man accepteert hij een pink of speen en valt dan snel in slaap. Maar ik ruik teveel naar het baby equivalent van croissantjes, kip aan 't spit en stake, ofzo. Want bij mij wil hij alleen maar the real deal :').
KuikenGuppy
pi_167121922
Wacht even, gaat het nu om de jongste of de oudste? Want in je eerste post heb je het over kuiken en daarna gup 8)7
  maandag 5 december 2016 @ 16:59:23 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121977
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:57 schreef WupWup het volgende:
Wacht even, gaat het nu om de jongste of de oudste? Want in je eerste post heb je het over kuiken en daarna gup 8)7
Ja, de jongste dus. Ik tik al zo lang 'kuiken' als ik het over mijn kind heb, macht der gewoonte :'). Kuiken gaat lachen als ik vraag of hij uit mijn borst wil proeven, dat is voor babies, vindt hij :P.
KuikenGuppy
  maandag 5 december 2016 @ 17:14:17 #27
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167122287
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef BlueEyes het volgende:
Check ook even je verzekering, bij sommige polissen kan je deel van de kosten voor aanschaf van de kolf declareren.
Of verander van verzekering nu het nog kan ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 december 2016 @ 17:33:48 #28
269689 crew  Viv
pi_167122750
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:46 schreef Burdie het volgende:
En één van de borstschilden is ineens te klein voor mijn tepel :? Vorige keer geen last mee gehad, kan zoiets veranderen over tijd?
Ja, ik had dat al na de eerste week fulltime (en cluster)kolven, vooral mijn rechter tepel zat steeds vaker tegen de wand van de tunnel. Een maat groter gekocht maar dat was eigenlijk ook niet comfortabel, mijn tepelhof werd gevoelig op de overgang naar de tunnel zeg maar. Nu heb ik Pumpin' Pal™ Super Shields in 2 maten en ik heb nergens last van. _O_

quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:56 schreef Burdie het volgende:
Hij heeft ook gewoon veel zuigbehoefte; van mijn man accepteert hij een pink of speen en valt dan snel in slaap. Maar ik ruik teveel naar het baby equivalent van croissantjes, kip aan 't spit en stake, ofzo. Want bij mij wil hij alleen maar the real deal :').
Toen ik ZZ nog aan de borst had was ik de halve dag bezig met de vraag "Heeft ze honger of gewoon zuigbehoefte?". :') Aangezien mijn tepels pijn deden wilde ik liever niet om de haverklap aanleggen, maar voor haar gaan beslissen wanneer ze honger heeft werkt natuurlijk ook niet. Herkenbaar dus!

[ Bericht 32% gewijzigd door Viv op 05-12-2016 17:39:59 ]
  maandag 5 december 2016 @ 23:29:09 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167133786
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 10:38 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Die heb ik toen de eerste dagen in het zkh ook gehad :Y Thuis heb ik toen m'n eigen kolf gebruikt, na week 1 was m'n productie op peil en heb ik niet meer gekolfd tot aan het einde van m'n verlof.

Ik hoop vooral op een betere bevalling want dat was m.i. Wel de reden waarom de bv opstart niet zo goed was, de energie was nodig voor m'n eigen herstel (veel bloedverlies)

Tips voor andere dubbelzijdige kolven zijn ook welkom trouwens :s) Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Medela
Ik heb de Ardo Calypso en ben daar wel blij mee. Weet natuurlijk niet welke fancy features de medela heeft, maar wat ik fijn vind aan de Ardo:
- hij maakt weinig herrie (ik kan stiekem kolven terwijl ik bel :P)
- Ik kan zowel het vacuüm als de snelheid van de kolf instellen en op die manier zoveel mogelijk het drinkpatroon van mijn kind nabootsen.
- garantie is een x aantal uren (weet niet meer hoeveel) ongeacht hoeveel jaar de kolf oud is.
- gesloten systeem
- zowel dubbel als enkelzijdig te gebruiken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167135965
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 17:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja, ik had dat al na de eerste week fulltime (en cluster)kolven, vooral mijn rechter tepel zat steeds vaker tegen de wand van de tunnel. Een maat groter gekocht maar dat was eigenlijk ook niet comfortabel, mijn tepelhof werd gevoelig op de overgang naar de tunnel zeg maar. Nu heb ik Pumpin' Pal™ Super Shields in 2 maten en ik heb nergens last van. _O_
Ok, ik lees nu iets nieuws. Je tepel mag de randen van de tunnel dus niet raken maar moet er volledig inpassen? :@
Als ik kolf, zit het begin van mijn tepel uiteindelijk tegen de wand aan. De 'top' blijft wel volledig vrij. Toch maar eens filmpjes zoeken hoe het zou moeten zijn.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 december 2016 @ 06:22:56 #31
269689 crew  Viv
pi_167135983
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 06:08 schreef nectarientje het volgende:
Ok, ik lees nu iets nieuws. Je tepel mag de randen van de tunnel dus niet raken maar moet er volledig inpassen? :@
Ik ben ook geen kolf-expert, maar volgens dit plaatje van Medela wel, en ik lees overal dat de tepel vrij moet kunnen bewegen:

Ik kreeg melkblaren, dus dat was wel een teken dat het te veel schuurde. Als je er geen klachten van hebt weet ik niet of het nodig is van schild te veranderen.
  dinsdag 6 december 2016 @ 09:00:25 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167136754
Gup heeft gisteren toch ruim een uur langer liggen drinken dan anders, dus is 'ie misschien toch aan het regelen.

@Viv, bij mij is ie idd zoals op het eerste plaatje. Maar vorige kolfperiode heb ik hetzelfde schild probleemloos gebruikt, volgens mij was die toen nog niet te klein :?.
KuikenGuppy
pi_167136834
Klinkt hetzelfde als wat ik heb Nectarientje, ik wist ook niet dat dat fout was :@ Ik vind het een beetje op het derde plaatje lijken.
Het doet geen pijn, en de opbrengst is voldoende dus ik vind het eigenlijk wel goed zo :@

Wel fascinerend om te zien, ik heb een ingetrokken tepel, nooit geweten dat het allemaal zover naar buiten zou kunnen komen :+ Sorry als TMI :P
pi_167137399
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 09:06 schreef Miezziej het volgende:
Klinkt hetzelfde als wat ik heb Nectarientje, ik wist ook niet dat dat fout was :@ Ik vind het een beetje op het derde plaatje lijken.
Het doet geen pijn, en de opbrengst is voldoende dus ik vind het eigenlijk wel goed zo :@

Wel fascinerend om te zien, ik heb een ingetrokken tepel, nooit geweten dat het allemaal zover naar buiten zou kunnen komen :+ Sorry als TMI :P
Ik heb er ook geen last van. Maar even in de gaten houden als ik straks ga werken en meer ga kolven.

Haha enorm he? Ik verbaas me ook als ze tussendoor even loslaat. Huge!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167138430
Borstschilden in alle maten-I has them :7. Zowel S, M als L. S is te klein. Die heb ik als onwetende gekocht doordat mevr achter de balie naar mijn maatje niet bestaand keek en suggereerde dat ik vast S nodig had _O-. M doet het meestal goed, maar bij de vorige bv periode aan het eind weleens gehad dat L beter ging. Je boezem ondergaat blijkbaar nogal interressante veranderingen tijdens een voedingsperiode :D
pi_167138534
Zit hier trouwens te kolven in een te koude kolfruimte. Opbrengst navenant :X. Zijn er ook kolfapparaten met bijbehorend verwarmingssysteem? :+
pi_167140746
Hoi allemaal.

Ben nu bezig met afbouwen, maar ik merk dat ik het nog niet helemaal kan loslaten.

Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 december 2016 @ 12:50:54 #38
269689 crew  Viv
pi_167140776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Soof-87 het volgende:
Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
Groofsken doet dat zo, bij haar gaat het al een maand of 5 goed. :Y)

[ Bericht 10% gewijzigd door Viv op 06-12-2016 13:11:33 ]
pi_167141214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:00 schreef Vosje6 het volgende:
Zit hier trouwens te kolven in een te koude kolfruimte. Opbrengst navenant :X. Zijn er ook kolfapparaten met bijbehorend verwarmingssysteem? :+
Ik zie nu een kolf met gebreide tiethoes voor me :+ Allerlei patroontjes, pompom erop
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:23:08 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167141342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi allemaal.

Ben nu bezig met afbouwen, maar ik merk dat ik het nog niet helemaal kan loslaten.

Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
Is geen probleem, maar meestal lukt het niet omdat je productie nog niet stabiel genoeg is.
Heb het zelf ook geprobeerd, maar helaas was het met 2 weken gedaan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167141434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi allemaal.

Ben nu bezig met afbouwen, maar ik merk dat ik het nog niet helemaal kan loslaten.

Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
jouw mini is toch nog niet zo oud? Ik denk inderdaad wat sylver zegt, dat je productiie het waarschijnlijk niet trekt. Wat ik begrepen heb is dat pas vanaf een maand of 9 je productie relatief stabiel is.

Hoewel Groofsken wellicht het tegendeel bewijst. Ik zou het gewoon proberen, wellicht pakt het goed uit, maar wel voorbereid zijn op dat het snel over zou kunnen zijn.
pi_167141444
Soof, ik heb dat vanaf 7 maanden tot bijna 2 gedaan :) Het kan dus zeker :Y

Het drinken van kV overdag heeft wel even voor problemen gezorgd; hij weigerde dit te drinken en kwam daardoor opeens weer voor nachtvoedingen. Uiteindelijk is dit met een week of 2 (dacht ik :@ ) weer gereguleerd en hadden we een nieuw ritme met bv in de ochtend en avond en overdag kv.

Oh edit: of het na een kortere tijd fulltime bv geven ook kan weet ik eigenlijk niet :')
pi_167141702
Bedankt voor jullie reacties!! :* Ga het gewoon proberen denk ik. :) Hij is dan straks 3 maand.

Stom is dat.. eerst aftellen tot de bv zou stoppen want moeilijk moeilijk. En nu zie ik er tegenop, want fijn fijn O+
:)
pi_167141855
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:42 schreef Soof-87 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!! :* Ga het gewoon proberen denk ik. :) Hij is dan straks 3 maand.

Stom is dat.. eerst aftellen tot de bv zou stoppen want moeilijk moeilijk. En nu zie ik er tegenop, want fijn fijn O+
mag ik vragen waarom je niet wil/kan kolven in werktijd? Het lijkt me lastig om daarom te stoppen omdat je eigenlijk niet wilt stoppen..
pi_167142906
Je kunt het altijd proberen, kijken hoe het gaat?
Misschien wat mooie foto's maken voor het geval dat? :@

Ik zit ook wel met afbouwen in mijn maag. Ik wil niet stoppen met bv, maar als M 9 maanden is kan ik niet meer kolven op werk natuurlijk. Ik kan toch niet opeens van elke 3 uur naar niets gaan? Dus ik dacht elke keer een uur langer er tussen laten op een gegeven moment. Maar ik wil niet dat het minder wordt :'(
Emotioneel wrak sinds de zwangerschap :') :+
pi_167143016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:25 schreef Miezziej het volgende:
maar als M 9 maanden is kan ik niet meer kolven op werk natuurlijk.
Heb je het er al over gehad op je werk? Soms wordt er helemaal niet moeilijk over gedaan. En anders kolven in je pauze?
pi_167143533
Na negen maanden hoeft je werkgever je niet meer door te betalen tijdens het kolven dus veel dames kolven dan in hun eigen pauze (en indien nodig bijv voor vertrek sochtends en savonds na thuiskomen). Mijn werkgever vindt het ok als ik nog tweemaal daags kolf en dit doe ik in 'eigen tijd' half tijdens pauze, half opname vakantieuren ^O^
pi_167143654
Hmmja, nu is kolven al best een uitdaging omdat er geen echte ruimte voor is. Ze zijn wel bezig met huisvesting, dus misschien is dat tegen die tijd wel anders.
Nu kolf ik in de ruimte waar we ook lunchen, dus tijdens de lunch is een beetje lastig :+ Of ik moet het dan gewoon op mijn werkplek doen, alleen levert dat weer problematiek op met de telefoon :')
Ik ga het wel overleggen met mijn werkgever een keer, misschien hebben ze wel andere ideeën.

Mijn vakantie-uren wil ik er in ieder geval niet voor gebruiken, in verband met een geplande vakantie naar mijn schoonfamilie in Azië :9
pi_167146220
Ik heb het (niet bij mezelf) ook vaak snel horen instorten bij dat proberen na 3 maanden. Maar dat zal niet altijd zo zijn.

Miezziej, voor een kolfruimte moeten ze eigenlijk sowieso zorgen ;) en dan is het tijdens lunchtijd misschien wel te doen?
Ik mocht toen ook nog even tweemaal daags door in werktijd (hoewel ik intussen vaak doorwerkte achter computer en het daardoor nauwelijks tijd kostte), je kunt het in ieder geval bespreken.

Binnenkort hier weer aansluiten, kolf ook maar weer eens van zolder halen en uitkoken :o benieuwd of hij nog een hele ronde mee gaat.
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:45:01 #50
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167152939
Ik heb vandaag 400 gekolfd weer op het werk en had vanavond ook genoeg melk voor ukkie *O* Borsten voelen ook weer voller aan. Nu nog zorgen dat het zo blijft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2016 @ 20:50:48 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167153122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:45 schreef Chanty het volgende:
Ik heb vandaag 400 gekolfd weer op het werk en had vanavond ook genoeg melk voor ukkie *O* Borsten voelen ook weer voller aan. Nu nog zorgen dat het zo blijft.
^O^
fijn nieuws!

Ik heb vanavond zo ontzettend gelachen .. na het bad is het aankleden op mijn bed, even drinken en naar bed. Daar krijgt meneer vaak nog een slokje 'tralie-tiet' (dwz dat hij door de spijlen van z'n ledikant nog een paar slokjes neemt :') ) vanavond zette ik 'm in z'n bedje en hij dook meteen vol met z'n gezicht naar de spijlen en duwde z'n snoet er bijkans doorheen in afwachting van z'n slaapslokjes _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167153333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mag ik vragen waarom je niet wil/kan kolven in werktijd? Het lijkt me lastig om daarom te stoppen omdat je eigenlijk niet wilt stoppen..
Ik sta voor de klas. I.c.m een continurooster lijkt me dat erg lastig. En ik zit dan in een kamertje waar leerlingen langslopen en je hoort die kolf dan pompen.. Weet niet hoor. Officieel moet mijn werkgever dan vervanging zoeken, vraag me af hoe. Misschien toch eens aan hem voorleggen.
:)
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:56 #53
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167153350
:D tralie-tiet _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167153373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:45 schreef Chanty het volgende:
Ik heb vandaag 400 gekolfd weer op het werk en had vanavond ook genoeg melk voor ukkie *O* Borsten voelen ook weer voller aan. Nu nog zorgen dat het zo blijft.
400!! Dat schiet mooi op :)
:)
pi_167153414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

^O^
fijn nieuws!

Ik heb vanavond zo ontzettend gelachen .. na het bad is het aankleden op mijn bed, even drinken en naar bed. Daar krijgt meneer vaak nog een slokje 'tralie-tiet' (dwz dat hij door de spijlen van z'n ledikant nog een paar slokjes neemt :') ) vanavond zette ik 'm in z'n bedje en hij dook meteen vol met z'n gezicht naar de spijlen en duwde z'n snoet er bijkans doorheen in afwachting van z'n slaapslokjes _O-
O+

Hoe oud is je zoontje?
:)
pi_167153461
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:57 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik sta voor de klas. I.c.m een continurooster lijkt me dat erg lastig. En ik zit dan in een kamertje waar leerlingen langslopen en je hoort die kolf dan pompen.. Weet niet hoor. Officieel moet mijn werkgever dan vervanging zoeken, vraag me af hoe. Misschien toch eens aan hem voorleggen.
als je eigenlijk niet wilt stoppen en toch het kolven wil proberen dan zou ik het inderdaad je werkgever voorleggen. Het is gewoon een recht dat je hebt, dus het zou mogelijk moeten zijn. Ik snap dat het niet makkelijk is, verder..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2016 @ 21:01:47 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167153464
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:59 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

O+

Hoe oud is je zoontje?
bijna 21 maanden ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167153771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi allemaal.

Ben nu bezig met afbouwen, maar ik merk dat ik het nog niet helemaal kan loslaten.

Zijn er dames die alleen de ochtend- en avondvoeding doen? (Wil niet kolven op het werk, geen idee of me dat gaat lukken) En zou dan overdag gewoon kunstvoeding kunnen? Of zou die mix slecht zijn voor de darmpjes?
Ik ben met drie maanden overgegaan op alleen een ochtend en avond aan de borst. Tussendoor kolfde ik niet en het ging prima. Maar toen Js met 5,5 maand flink verkouden was (z'n neusje zat dicht) kreeg hij er niets meer uit en was het ook binnen twee dagen klaar.
Maar dat vond ik zelf toen ook prima... (ook onderwijs).
  dinsdag 6 december 2016 @ 21:14:25 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167153904
Misschien ligt het er ook aan hoe lang er tussen de ochtend- en avondvoeding zit? Bij mij zat er altijd minstens 12 uur tussen (lange werkdagen).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167154243
Chanty wat fijn! *O*. Kolven als je geen fijne kolfruimte hebt en beperkte mogelijkheden qua tijden lijkt me echt lastig. Er bestaan trouwens wel ook hele stille kolven. Een collega had volgens mij een Ameda en die hoorde je dus echt niet. In gezelschap kolven voert wel ver natuurlijk, maar samen kolven met andere moeders bleek supergezellig. Lekker kletsen over hoe duf kolven is en zo :). Vind het zo'n naar idee dat als alles gewoon goed loopt moeders door allerlei praktische zaken toch moeten afbouwen terwijl ze dat onder andere omstandigheden niet hadden gedaan. Je hebt natuurlijk wel voed/kolfrecht maar als het zowat ondoenlijk is dat te nemen dan sta je aardig met je rug tegen de muur
pi_167154602
Fijn Chanty *O*
Die Ardo Calypso heb ik hier vaker gehoord, volgens mij altijd wel met volle tevredenheid :)
*noteert op lijstje*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 december 2016 @ 21:54:49 #62
269689 crew  Viv
pi_167155295
Wat fijn Chanty! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:24 schreef Vosje6 het volgende:
In gezelschap kolven voert wel ver natuurlijk, maar samen kolven met andere moeders bleek supergezellig. Lekker kletsen over hoe duf kolven is en zo :).
Dat schijnt ook nog goed te zijn voor je opbrengst. :D
pi_167158605
Hoe minder ik me bewust was dat ik zat te kolven goe beter vaak de opbrengst was.
En niet staren naar je flesjes helpt ook.
Dus boekje lezen, beetje Fok of ander internet was bij mij wel handig.
Of nog in m'n verlof een keer zat ik zo in een tv-programma dat mn flesje overstroomde :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2016 @ 19:41:23 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167172974
SPOILER: tralietiet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167174692
Djmo :D O+
  donderdag 8 december 2016 @ 10:57:42 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167185546
Ziet er niet heel comfi uit :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167185734
Hoe gaat het nu met je productie Chanty?
  donderdag 8 december 2016 @ 20:23:58 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167197734
Even uit premature interesse: kochten jullie al een kolf tijdens de zwangerschap? Ik was het nog niet van plan hoor, maar ik wil tzt wel borstvoeding geven en ook op een dag weer werken. Is het dan handig om er al één te hebben als je 'm in de kraamweek nodig mocht hebben om je productie op gang te krijgen? Of is dan meestal het advies om er één te huren omdat die beter werkt oid?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2016 @ 20:28:46 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167197882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:57 schreef Chanty het volgende:
Ziet er niet heel comfi uit :D
ach, hij vind het leuk en geniet er van, daar heb ik wel even een ongemakkelijk momentje voor over ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 8 december 2016 @ 20:30:35 #70
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167197944
Ik zou er nog mee wachten en indien nodig een kolf huren :)

En mijn productie is weer up en running *O* voor het eerst in maanden weer volle borsten. Die had ik eerder echt niet zelfs na lange tijd niet voeden of kolven. Kolven ging vandaag op het werk ook weer prima. 270 ml in twee kolfsessies en thuis na de voeding nog 50 erbij. En het belangrijkste: een tevreden meisje O+ echt fijn dat Lucas nog zo graag drinkt want die heeft enorm geholpen de productie op te krikken :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167198098
Wat fijn chanty!

Oh, djmo. Dat zou ik echt niet willen, ik vind het al helemaal niet leuk als T me ziet als ik blote borsten heb als ik me omkleed en jengelend aan m'n benen komt staan te trekken..

T kan de laatste tijd echt niet meer geconcentreerd drinken. Elke paar minuten laat hij los, klimt omhoog en loopt over de bank of roept 'auto, auto'. Ik vind het best verveldn, want een voeding duurt daardoor heel erg lang..Gaat dit weer over?
  donderdag 8 december 2016 @ 20:51:14 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167198687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn chanty!

Oh, djmo. Dat zou ik echt niet willen, ik vind het al helemaal niet leuk als T me ziet als ik blote borsten heb als ik me omkleed en jengelend aan m'n benen komt staan te trekken..

T kan de laatste tijd echt niet meer geconcentreerd drinken. Elke paar minuten laat hij los, klimt omhoog en loopt over de bank of roept 'auto, auto'. Ik vind het best verveldn, want een voeding duurt daardoor heel erg lang..Gaat dit weer over?
Dat gaat weer over ja, weer eigenlijk niet eens meer hoe lang dat duurde. Was bij Lucas ook niet zo heel erg moet ik zeggen want die is zo tietenverslaafd :') ik zou wel aangeven dat als hij wegloopt dat hij dan dus klaar is met drinken. Dat hielp hier wel want dan bedacht hij zich dat hij nog niet klaar was. Dat dwingende dreinende heeft hier wel een stuk langer geduurd maar moet zeggen dat hij de laatste maanden erg goed snapt dat hij nog even moet wachten op zijn beurt (of iets anders). Wel even zien of ik dat nu compleet om zeep heb geholpen omdat hij de laatste week zo vaak mocht drinken, al was dat altijd op mijn verzoek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 8 december 2016 @ 20:59:20 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167199005
Ik zou bij loslaten/weglopen dus gewoon de borst wegdoen en dan is het einde voeding. Dan is het zo over, me dunkt.
KuikenGuppy
pi_167199343
ja, 'smorgens en als hij 's middags wil drinken doe ik dat ook. Maar, eigenlijk heb ik liever dat hij 's avonds voor het slapen gaan nog goed drinkt, want we hebben zo lang zulk drama gehad bij het slapen. Maar misschien moet ik dat proberen los te laten..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2016 @ 21:58:43 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_167201388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn chanty!

Oh, djmo. Dat zou ik echt niet willen, ik vind het al helemaal niet leuk als T me ziet als ik blote borsten heb als ik me omkleed en jengelend aan m'n benen komt staan te trekken..

T kan de laatste tijd echt niet meer geconcentreerd drinken. Elke paar minuten laat hij los, klimt omhoog en loopt over de bank of roept 'auto, auto'. Ik vind het best verveldn, want een voeding duurt daardoor heel erg lang..Gaat dit weer over?
Michael heeft momenteel de fase dat hij hier thuis gewoon m'n shirt omlaag trekt en zelf m'n borst pakt als dat in z'n bereik ligt :') buiten laat hij het iig wel uit z'n hoofd. Ik kan er wel om lachen en geniet er ook wel van, juist omdat het structureel drinken wel zo'n beetje ten einde is zo langzamerhand. Dat gebeurt alleen nog bij extreme vermoeidheid, te vroeg wakker worden 's ochtends of ziek zijn. Op deze manier probeer ik dus ook om de WHO norm nog te halen ....
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_167207142
Pfoe, ik kom eindelijk weer een beetje bij vanuit ellende met zieke baby, veel borstweigeren en weinig plasluiers. Eergisteren nog alles gekolfd en met fles gegeven omdat er echt anders niets inging :'(. Dan heb je al best veel meegemaakt en weet je dat het eigenlijk altijd wel weer bijtrekt, maar betrap je jezelf erop serieus te overwegen om over te stappen op een fles omdat het zo'n frustrerend gedoe is geworden 8)7. Maar goed, er wordt weer gedronken nu *)
pi_167207227
Ik wilde dat ik zo relaxed ermee was als jij DJMO! Als rechtgeaarde control freak had ik het liefste dat babies op vaste tijden een voeding drinken, maar daar zijn mijn kinders het nooit mee eens geweest :P. Op verzoek is dus bij mij ietwat verworden tot veel aanbieden en maar zien wanneer er gedronken wordt :@
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 01:15:09 #78
269689 crew  Viv
pi_167226676
Fijn dat er weer gedronken wordt Vosje6. :* Ik ben ook een control freak, maar stond vrij relaxed in de borstvoeding tot ik niet in de gaten had dat ze helemaal niet meer groeide. :X Vervolgens kregen we een babyweegschaal te leen van de lactatiekundige om weer vertrouwen in de borstvoeding te krijgen, wat averechts gewerkt heeft. :')

Aangezien ik nu bijna 4 weken de Medela Symphony huur ben ik op zoek naar een eigen kolf. Vandaag de Medela Freestyle geprobeerd (gratis overgenomen van familie, nieuwe slangen etc gekocht), maar wat een enorm kabaal maakt dat ding zeg! :o Dat gaat me echt tegen staan denk ik. Iemand ervaring met een - stille - fijne, dubbelzijdige, elektrische borstkolf bedoeld voor intensief gebruik?
pi_167228076
Een collega van mij heeft een ameda die bijzonder stil is (type weet ik niet helaas). Zelf heb ik ook een 2e hands Freestyle. Wel wat geluid maar klein en op batterij en gesloten systeem O+. Hopelijk hebben anderen een goede tip :)
pi_167229401
Gaat het dan wel goed met je Freestyle? Want hij hoort geen onwijs lawaai te maken.
pi_167229692
Chanty, wat fijn dat je productie weer op gang is!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn dat er weer gedronken wordt Vosje6. :* Ik ben ook een control freak, maar stond vrij relaxed in de borstvoeding tot ik niet in de gaten had dat ze helemaal niet meer groeide. :X Vervolgens kregen we een babyweegschaal te leen van de lactatiekundige om weer vertrouwen in de borstvoeding te krijgen, wat averechts gewerkt heeft. :')

Aangezien ik nu bijna 4 weken de Medela Symphony huur ben ik op zoek naar een eigen kolf. Vandaag de Medela Freestyle geprobeerd (gratis overgenomen van familie, nieuwe slangen etc gekocht), maar wat een enorm kabaal maakt dat ding zeg! :o Dat gaat me echt tegen staan denk ik. Iemand ervaring met een - stille - fijne, dubbelzijdige, elektrische borstkolf bedoeld voor intensief gebruik?
Ik heb het al vaker herhaald, maar ik ben echt fan van de Spectra 9 Plus. Dubbelzijdig elektrisch, met oplaadbare accu en behoorlijk geruisloos en bovendien erg klein en licht. Plus, hij is met iets meer dan 100 euro echt een heel stuk goedkoper dan andere kolven. Hij gaat bij mij nu al zo'n anderhalf jaar mee en ik heb echt vrij intensief gekolfd, in het begin fulltime en daarna nog een jaar zo'n 12 keer per week (nu nog zo'n 4 keer).

http://www.borstvoedingsc(...)e-borstkolf-met-accu

Hier nog een paar euro goedkoper.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html
pi_167229879
De borstvoeding verloopt hier een beetje rommelig. Wolk weigert vaak op momenten dat ze normaal gesproken drinkt, zoals vlak voor een slaapje. Dat betekent dat ze steeds minder drinkt want ze vraagt uit zichzelf vrijwel nooit om de borst tenzij ze me een werkdag niet gezien heeft. Ze grijpt daarbij vaak naar haar mond, ik denk tandjes?

De kinderarts waarbij we nu lopen is trouwens erg kritisch op de borstvoeding. Opmerkingen als dat mijn melk vast niet meer voedzaam is en dat ik maar Liga biscuitjes moet geven door een fruitpap in plaats van de ochtendvoeding, want 'Nutricia heeft dat helemaal uitgedacht'. }:| Ze is nu 16 maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 10-12-2016 11:28:45 ]
pi_167230725
Maar geef je naast de ochtendvoeding wel ook ontbijt aan Wolk?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167230957
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:12 schreef Franny_G het volgende:
Maar geef je naast de ochtendvoeding wel ook ontbijt aan Wolk?
Hoe bedoel je, enkel borstvoeding tot de 2 jaar is het beste toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167231314
Oh, sorry, zoals je het had opgeschreven leek het alsof die arts vond dat je ipv borstvoeding ontbijt moest geven. En dat leek me op zich geen rare suggestie. Wat hij als eten aanbeveelt, tja. |:( .

Verder is het rommelige wel herkenbaar. Door het eten verandert de behoefte ook; je merkt dan dat er fases zijn waarin er weer meer behoefte is en ook periodes waarin er weinig/minder behoefte is. Ik merk bijvoorbeeld nu dat I vooral bv wil als ze mij weinig heeft gezien, of veel prikkels heeft gehad en wil bijkomen.

Zojuist waren we bij peuterdansles en middenin die les zei ze zomaar opeens: 'Hier gaan we geen borstje drinken he?' :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167231442
Haar argument was overigens dat Wolk meer vezels binnen moet krijgen. Er zitten geen vezels in borstvoeding zei ze, en wel in Liga.

Nu valt er wat te zeggen over de vezels, maar ik vind niet dat dat in plaats van de borstvoeding moet komen
pi_167231542
"Nutricia heeft dat helemaal uitgedacht" _O- Ja inderdaad, maar de vraagstelling was hoe ze de kassa zo goed mogelijk konden vullen :X
En tevens, wat erg dat een kinderarts die mening heeft en uitdraagt.
pi_167231572
Liga, seriously? Dan raad je toch volkoren brood aan? Of zilvervliesrijst? Of een banaan?
pi_167231714
Oh, ik ging er ten onrechte vanuit dat zoveel domheid wel van een man moest komen.
Bij zo'n arts ga je wel denken dat ze stiekem geld krijgt toegespeeld van Nutricia of zo. Want het is inderdaad echt onbegrijpelijk dat je zoiets aanbeveelt, en al helemaal als manier om vezels binnen te krijgen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167231743
Hihi, liga als vezelbron :o. Ik prefereer mijn vezels zonder suikerstuitereffect :{w :P
pi_167231947
Franny: fijn dat het rommelige herkenbaar is en wat een leuke opmerking van I! Dat heeft ze al goed door.

Ik werd de eerste keer nogal boos toen ze dat zei maar meer dan een 'dat is niet waar!' kreeg ik er niet uit. :') Ik wil er eigenlijk een volgende keer nog wel een constructief gesprek over aangaan maar ik weet niet goed hoe ik dat aan kan pakken zonder dat ze me in de hoek van 'fanatieke bv maffia' schaart. Man is bovendien van mening dat we haar te vriend moeten houden (ben ik het ook wel mee eens, verder is ze een prima KA).

En Liga ja. Toen ik vroeg naar de suiker zei ze dat dat wel meeviel. En het is glutenvrij, dat ook nog!( Wolk heeft mogelijk een intolerantie voor gluten of coeliakie.)
pi_167232105
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:51 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik ging er ten onrechte vanuit dat zoveel domheid wel van een man moest komen.
Bij zo'n arts ga je wel denken dat ze stiekem geld krijgt toegespeeld van Nutricia of zo. Want het is inderdaad echt onbegrijpelijk dat je zoiets aanbeveelt, en al helemaal als manier om vezels binnen te krijgen.
_O- O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 13:33:49 #93
269689 crew  Viv
pi_167232381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:
Gaat het dan wel goed met je Freestyle? Want hij hoort geen onwijs lawaai te maken.
Ja geen idee wat normaal is, ik wil 'm wel laten doormeten voordat ik mijn melkproductie er aan toevertrouw. Ik moet 'm namelijk ook op de hoogste stand zetten terwijl ik dat bij de Symphony niet hoef (3 druppels / 5-6 blokjes).
pi_167232402
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja geen idee wat normaal is, ik wil 'm wel laten doormeten voordat ik mijn melkproductie er aan toevertrouw. Ik moet 'm namelijk ook op de hoogste stand zetten terwijl ik dat bij de Symphony niet hoef (3 druppels / 5-6 blokjes).
Dat klopt echt niet, nee.
pi_167253058
Klinkt inderdaad alsof dat ding kaduuk is of ergens niet goed zat waardoor hij geen vacuüm kreeg...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2016 @ 17:15:49 #96
269689 crew  Viv
pi_167259606
Het zou best kunnen dat de motor niet meer goed is, mijn nichtje heeft deze kolf zo'n 4 maanden fulltime gebruikt. Ze is veel eerder gestopt dan ze had gehoopt, omdat ze geen melk meer had. Het zou wel heel lullig zijn als dat achteraf gezien door haar kolf kwam. :{
pi_167259780
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:10 schreef LuDann het volgende:
Chanty, wat fijn dat je productie weer op gang is!

[..]

Ik heb het al vaker herhaald, maar ik ben echt fan van de Spectra 9 Plus. Dubbelzijdig elektrisch, met oplaadbare accu en behoorlijk geruisloos en bovendien erg klein en licht. Plus, hij is met iets meer dan 100 euro echt een heel stuk goedkoper dan andere kolven. Hij gaat bij mij nu al zo'n anderhalf jaar mee en ik heb echt vrij intensief gekolfd, in het begin fulltime en daarna nog een jaar zo'n 12 keer per week (nu nog zo'n 4 keer).

http://www.borstvoedingsc(...)e-borstkolf-met-accu

Hier nog een paar euro goedkoper.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html
Ik doe schaamteloos mee met de loftrompet voor de Spectra O+
Klein en stil. Dusdanig dat ik op de universiteit zonder problemen op de wc kon kolven :7 oh en extra fijn dat er ook van die avent flesjes op de kolf passen

Via m'n zorgverzekering kreeg ik ook nog eens 75 euro vergoed, dus het was helemaal een koopje
pi_167263978
Is de Spectra niet de kolf waarbij je niet elk willekeurige flesje aan kan doen? Dat je daar een aparte adapter voor nodig hebt of de Spectra flesjes zelf?
pi_167264803
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 20:07 schreef BlueEyes het volgende:
Is de Spectra niet de kolf waarbij je niet elk willekeurige flesje aan kan doen? Dat je daar een aparte adapter voor nodig hebt of de Spectra flesjes zelf?
Volgens mij niet? Ik heb zelf alleen de flessen van Avent en spectra erop gebruikt, dus andere merken weet ik niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2016 @ 23:55:49 #100
269689 crew  Viv
pi_167271449
Avent heeft brede halsflessen, de flesjes met een universele hals (zoals Medela en deze) zijn smaller. Dat ik nu 17 van zulke flesjes in gebruik heb lijkt vooralsnog het enige nadeel van die Spectra voor mij. Een adapter lijkt me niet zinvol als je die ook steeds moet afwassen, dan kan ik net zo goed de melk overgieten en de Spectra flesjes afwassen.

Edit: oh wacht, met deze adapter kan ik niet alleen de flesjes, maar ook mijn Pumpin Pals borstschilden blijven gebruiken. :Y)

[ Bericht 26% gewijzigd door Viv op 12-12-2016 00:35:02 ]
  maandag 12 december 2016 @ 03:48:46 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167272622
Ik Google even die Pumpin Pals, lees daarbij overal het woord "flange", en moet dan steeds aan Phoebe uit Friends denken :').

Zijn die Pumpin Pals van hetzelfde materiaal gemaakt als gewone borstschilden? Ze zien er zachter uit.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 december 2016 @ 04:50:48 #102
269689 crew  Viv
pi_167272654
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 03:48 schreef Burdie het volgende:
Ik Google even die Pumpin Pals, lees daarbij overal het woord "flange", en moet dan steeds aan Phoebe uit Friends denken :').

Zijn die Pumpin Pals van hetzelfde materiaal gemaakt als gewone borstschilden? Ze zien er zachter uit.
Is hetzelfde harde plastic als de gewone.
  maandag 12 december 2016 @ 07:38:07 #103
409579 LuDann
All the way
pi_167272887
Ik gebruik altijd de Spectra flesjes die erbij zitten en giet het daarna over in de flesjes waarin in het invries. Die gaan mijn koeltas in.

Kopen jullie dan flesje die bij de kolf horen om de melk in in te vriezen of te bewaren? Zijn die niet een stuk duurder?
pi_167272947
Ik kolfde in goedkope 260 flessen en die goot ik thuis over in zakjes, die overigens van Spectra waren (de enigen die niet lekten bij mij bij ontfooien)
En had dus standaard 4/6 flessen bij me om te kolven en erna in het tasje te doen.
Om op het werk ook al over te gieten vond ik niet echt fijn (kolfde in het voorraadhok) en het was easy, kolven, dop erop, spoelen van de set en klaar.
pi_167272992
Ik kolf in van die Avent bekers omdat die op mijn kolf passen (Libento). Ik vind het wel makkelijk rechtstreeks in zo'n bakje in plaats van overgieten enzo. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar vond het ook niet een rib uit mijn lijf :P ik had zo'n setje met 10 bakjes gekocht.
pi_167273450
Ah dus medela flesjes passen dus ook op die Spectra? Ik heb nog heel veel van die flesjes liggen, zelfs nog een paar in de vriezer met melk van 2 jaar geleden :')

Is vast niet meer goed hè? :+ :D
pi_167273482
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah dus medela flesjes passen dus ook op die Spectra? Ik heb nog heel veel van die flesjes liggen, zelfs nog een paar in de vriezer met melk van 2 jaar geleden :')

Is vast niet meer goed hè? :+ :D
Proef het en kom erachter *)

Ik heb in 4 maanden al best een aardige voorraad gecreeerd :') Ik zat te denken aan doneren zoals ik hier gepost had, maar toen werd de productie wat minder en durfde ik niet meer. En nu haal ik weer normale hoeveelheden met kolven, maar toch :')
  maandag 12 december 2016 @ 09:34:20 #108
409579 LuDann
All the way
pi_167273896
@BE: Ah ok, ik vind overgieten op locatie juist handiger, dan kan ik het bij thuiskomst meteen de vriezer of koelkast in mikken.

Ik doe de melk in die generieke flesjes met blauwe dop, 3 euro per 5 stuks dacht ik.
pi_167273990
Ik heb ook nog bv in de vriezer liggen. Ik krijg het niet over mn hart het weg te gooien en er komt tzt nog een bv sierraad
pi_167274181
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 07:38 schreef LuDann het volgende:
Ik gebruik altijd de Spectra flesjes die erbij zitten en giet het daarna over in de flesjes waarin in het invries. Die gaan mijn koeltas in.

Kopen jullie dan flesje die bij de kolf horen om de melk in in te vriezen of te bewaren? Zijn die niet een stuk duurder?
Ik gebruik Beldico-flesjes.

Edit: oh die bedoel jij misschien ook met generieke flesjes met blauwe dop.
  maandag 12 december 2016 @ 11:41:54 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167275756
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah dus medela flesjes passen dus ook op die Spectra? Ik heb nog heel veel van die flesjes liggen, zelfs nog een paar in de vriezer met melk van 2 jaar geleden :')

Is vast niet meer goed hè? :+ :D
Kuiken heeft laatst nog met smaak een flesje melk van anderhalf jaar geleden opgedronken :P. Ligt er denk ik ook aan hoe koud je vriezer is; hier ligt het in zo'n box van -18 (of kouder) daar gebeurt echt niks mee.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 december 2016 @ 09:48:53 #112
409579 LuDann
All the way
pi_167296093
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 09:59 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik gebruik Beldico-flesjes.

Edit: oh die bedoel jij misschien ook met generieke flesjes met blauwe dop.
Yes, Beldico denk ik ja.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 10:09:34 #113
269689 crew  Viv
pi_167296405
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah dus medela flesjes passen dus ook op die Spectra?
Nee, maar daar zijn oplossingen voor. Met dat gele plastic ding waar ik eerder naar linkte kan je een Medela kolfset aansluiten op de slangen van Spectra, maar je hebt ook opzetstukjes voor wijde naar smalle halsflessen.

Ik heb naar aanleiding van jullie ervaringen een Spectra kolf besteld, de S1. Deze is wat meer heavy duty dan de 9+ en alsnog stil en met oplaadbare batterij. Ben benieuwd!

Ik heb de Freestyle niet meer laten doormeten. Ik las dat het lawaai vaak als nadeel wordt genoemd, dus dat lijkt er toch bij te horen.
pi_167296783
Nooit over nagedacht dat je het met fles en al kunt invriezen.. Tot nu toe heb ik het overgegoten in ijsblokzakjes maar als ik straks ga werken (en meer kolven) is invriezen met fles en al best een heel goed idee! :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:00:02 #115
409579 LuDann
All the way
pi_167297148
Ik wist niet dat er nog een zwaardere was Vivi, dat klinkt goed. Ik hoop dat hij bevalt.

Ik heb een tijdje zakjes gebruikt om in te vriezen, nectarientje, maar ik had echt vaak lekkage en het was elke keer weer best een uitgave (ik had van die speciaal daarvoor bedoelde zakjes die BPA vrij zijn).
pi_167297188
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:53 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf in van die Avent bekers omdat die op mijn kolf passen (Libento). Ik vind het wel makkelijk rechtstreeks in zo'n bakje in plaats van overgieten enzo. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar vond het ook niet een rib uit mijn lijf :P ik had zo'n setje met 10 bakjes gekocht.
Hier ook Libento en aventbakjes! (Ik heb er wel 25 ofzo, had uiteindelijk ook grote voorraad in vriezer). Je bent de eerste die ik ook hoor over Libento.
Is prima bevallen, wel benieuwd of hij nog een hele tweede ronde 12x/week kolven mee zal gaan.
pi_167297297
Hoe verliep het natuurlijk afbouwen hier bij andere kindjes? E (bijna 9mnd) heeft nu door dat eten geen vergif is maar eet nog geen grote hoeveelheid. Eigenlijk alleen broccoli gaat echt goed.

Hij heeft een goed griepje achter de rug en dat heeft ons ritme in de war geschopt.

Het was ongeveer
7u/ 10u/ 1u/ 4u /7u /12u
Met een uurtje eerder/later speling

Nu wil hij niet altijd (bijvoorbeeld al 2 dagen pas om 9u in de ochtend) of drinkt maar even een minuutje.

Zijn plasluiers zijn nu ook niet denderend.

Ik vroeg mij dus af of dat nog griep gerelateerd is of dat rond deze periode sowieso een soort natuurlijke afbouw zit.
Zeker na een opmerking van een andere bv Moeder deze week ("wat!? Nog 6x!?")
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_167297512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:11 schreef Lamb29 het volgende:
Hoe verliep het natuurlijk afbouwen hier bij andere kindjes? E (bijna 9mnd) heeft nu door dat eten geen vergif is maar eet nog geen grote hoeveelheid. Eigenlijk alleen broccoli gaat echt goed.

Hij heeft een goed griepje achter de rug en dat heeft ons ritme in de war geschopt.

Het was ongeveer
7u/ 10u/ 1u/ 4u /7u /12u
Met een uurtje eerder/later speling

Nu wil hij niet altijd (bijvoorbeeld al 2 dagen pas om 9u in de ochtend) of drinkt maar even een minuutje.

Zijn plasluiers zijn nu ook niet denderend.

Ik vroeg mij dus af of dat nog griep gerelateerd is of dat rond deze periode sowieso een soort natuurlijke afbouw zit.
Zeker na een opmerking van een andere bv Moeder deze week ("wat!? Nog 6x!?")
Hier gewoon nog 6-8 keer per dag hoor! En mini bunkert daarnaast als een bouwvakker ;) Rond de 9 maanden ging ze kort iets minder drinken (4-5 keer per dag denk ik), maar dat werd na een paar weken weer iets meer. Nu is ze ziek, dus al een paar dagen elk uur. Ik vertrouw maar gewoon op waar ze om vraagt. Als iemand tegen mij zegt dat 'ie trek heeft in worteltjes, twijfel ik daar ook niet aan ;)
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:31:40 #119
409579 LuDann
All the way
pi_167297587
Met 9 maanden ging Wolk ook opeens veel minder drinken, ik weet nog dat ik dat echt opvallend vond. Ze ging een beetje redelijk vast voedsel eten vanaf 8 maanden.
pi_167297819
Mini doet hetzelfde, al is zij wel echt gek op eten. Ik kolf ook echt dramatisch dus ik denk dat het wel een soort van afbouwen is. S nachts drinkt ze redelijk, dus laat ik dat nog maar gewoon toe. Ze heeft ook het geduld niet om een tsr op te wekken en na een paar sabbels wil ze weer weg.
pi_167308283
Hier vanaf 9-10 maanden een goede eter en halfhartig sabbel klinkt bekend. Vind het best lastig, want soms drogere luierdagen. Vraag me vaak af of het nou een goed idee is om ander drinken aan te bieden of juist niet. Hoe doen jullie dat?
pi_167316348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:19 schreef Vosje6 het volgende:
Hier vanaf 9-10 maanden een goede eter en halfhartig sabbel klinkt bekend. Vind het best lastig, want soms drogere luierdagen. Vraag me vaak af of het nou een goed idee is om ander drinken aan te bieden of juist niet. Hoe doen jullie dat?
Ik geef een paar mandarijntjes of een rijpe peer als ik me echt zorgen maak over vocht. En bij uberhonger, maar te moe om goed te drinken maak ik een flesje.
  woensdag 14 december 2016 @ 10:13:13 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167317397
Minder vaak en korter kan ook betekenen meer kracht en dus efficiënter he.

Ik zou t inderdaad maar gewoon aan het kind laten. Mijn beide kinderen mochten graag wat aan de borst sabbelen en dan wegdoezelen, maar als ze dan eens tussendoor dronken was het ook tsr wegdrinken en dan klaarrrrr spelen!!!! *)

Slokje water doe ik soms, maar is echt nog spielerei en om te oefenen met drinken uit een bekertje.

S is nu bijna 10 maanden. Hij drinkt meestal ook nog makkelijk 6x per etmaal hoor.
  woensdag 14 december 2016 @ 10:27:10 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167317597
Pffff, ik ben er een beetje klaar mee -O-. Ik had me er een beetje op verkeken dat, zelfs als je al een kind succesvol hebt gevoed, het toch weer echt wennen en opbouwen (en soms gewoon afzien) is. Gedoe.
Zo, ei kwijt, herpakken en weer doorgaan.
KuikenGuppy
  woensdag 14 december 2016 @ 11:29:47 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167318631
-O-

Hopelijk helpt t Burd. Soms is even 'klagen' al genoeg he.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:32:56 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167318709
Ja, weinig slaap en koffieautomaat stuk helpen niet echt om positief te blijven, maar het gaat weer :). Het scheelt dat Gup zo enorm schattig is (en er ook gewoon niks aan kan doen).
KuikenGuppy
pi_167318790
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:27 schreef Burdie het volgende:
Pffff, ik ben er een beetje klaar mee -O-. Ik had me er een beetje op verkeken dat, zelfs als je al een kind succesvol hebt gevoed, het toch weer echt wennen en opbouwen (en soms gewoon afzien) is. Gedoe.
Zo, ei kwijt, herpakken en weer doorgaan.
Is het ook. Met elk kind is het weer anders en daar mag je best even over klagen. En als je koffie-apparaat stuk is, dan moet je naar een cafeetje of restaurant en Starbucks waar ze je ook van taart voorzien c_/
  woensdag 14 december 2016 @ 11:38:46 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167318834
Wat zij zegt ^^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 december 2016 @ 15:36:39 #129
269689 crew  Viv
pi_167322711
Burdie :* ik had me er ook op verkeken hoe moeizaam het kan zijn, ondanks gemotiveerde moeder én kind. Zij zoekt na 4 weken fles nog steeds super fanatiek de borst, ook als ze net een fles gehad heeft. O+
pi_167323735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
Burdie :* ik had me er ook op verkeken hoe moeizaam het kan zijn, ondanks gemotiveerde moeder én kind. Zij zoekt na 4 weken fles nog steeds super fanatiek de borst, ook als ze net een fles gehad heeft. O+
Dat verkijken herken ik. Ik zie de voordelen helemaal maar ik had vooraf niet kunnen bedenken hoe intensief dit zou zijn en hoe intens ik er soms de balen van heb. Tegelijkertijd is het ook mooier dan ik verwacht had. Ik kan mijn kind voeden, troosten en zo'n klein hummeltje op mijn buik dat intens tevreden ligt te drinken doet wat met me *;
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167323932
Ik kan in de groeicurve van borstvoeding.com geen grafiekjes meer downloaden :(
Doe ik iets fout of kan dat gewoon niet meer. En heeft iemand nog een andere tip waar je een beetje fatsoenlijk grafiekje kunt maken? Liefst ook borstvoedingsvriendelijk (al is het maar voor de eerste 2,5 jaar ;) )
  woensdag 14 december 2016 @ 17:38:56 #132
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167325103
Werkt die curve weer op borstvoeding.com ja? Weet dat ze heeeel lang offline waren ivm geld.

Burdie :* je weet het zelf ook maar het wordt makkelijker.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167325378
Ja, en je ziet ook wel de curve maar je kunt hem niet downloaden.
  woensdag 14 december 2016 @ 18:26:24 #134
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167326152
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:52 schreef Kyara het volgende:
Ja, en je ziet ook wel de curve maar je kunt hem niet downloaden.
Printscreen dan maar?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167329057
ik gebruik growth, app op iphone. weet niet of ie er ook voor andriod is
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167333942
Even een vraagje tussendoor. Hoe zit het nou ook alweer met borstvoeding en uitblijven van menstruatie?

Ik ben sinds mijn bevalling (bijna 7 maanden geleden) niet ongesteld geweest. Heb tot ongeveer 5 en halve maand zes keer per dag of vaker bv gegeven/gekolfd en ben toen af gaan bouwen met bv overdag, omdat ik merkte dat het met kolven op mijn werk te moeilijk en stresssvol was om mijn productie op peil te houden.

Ik geef nu nog 2-3 keer per dag bv, maar dus nog steeds niet ongesteld (niet dat dat erg is, maar ik begin stiekem al weer een beetje te rammelen). Ik las ergens dat als je afbouwt, je al vrij snel weer ongesteld zou moeten kunnen worden, maar dat is nu nog niet het geval. Ik had altijd super regelmatige periodes van 28-30 dagen, dus maak me soms wel een beetje zorgen...
pi_167334612
Luna, bij mij duurde het dertien maanden, en vanaf de zevende maand gaf ik ook 'maar' zo'n drie keer per dag bv. Het kan dus, en ik zou me er niet snel zorgen over gaan maken. Ik ben in het eerste jaar wel veel afgevallen ook, en het zou ook best mede daardoor kunnen komen dat het wat lang duurde. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Het is bij mij in ieder geval gewoon allemaal weer vanzelf op gang gekomen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe erg je rammelt of nog gaat rammelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167335804
Luna, na 11 maanden hier. En ik ben ook na een maand of 7 overgegaan naar alleen ochtend/avond voeding. Volgens mij valt er niet zo veel over te zeggen wanneer het weer op gang komt, maar na 7 maanden nog niet ongesteld terwijl je nog voedt klinkt voor mij niet gek of afwijkend :)
pi_167350934
Bij mij duurde het de eerste keer bijna een jaar: gevoed tot 17 maanden en toen stopte ze door mijn zwangerschap. De tweede keer al na 5 maanden. Om echt te garanderen dat je niet vruchtbaar bent moet je echt nog vaak en veel blijven voeden. Heb zelf het gevoel dat het niet alleen met borstvoedings gerelateerde hormonen, maar ook met of je lijf eraan toe is te maken heeft. Er zijn ook veel verhalen van dames die al positief testen terwijl ze nog geen menstruatie hebben gezien :D. Daar waarschuwt de vk ook voor bij het nagesprek na de bevalling ;)
pi_167352992
Ik ben een beetje jaloers. :P Ik was na een week of 10 alweer ongesteld. Maar goed, ik heb een tijdje fulltime gekolfd en moest na 3 weken weer de collegebanken in (dus al snel bepaalde tijd gescheiden van kind), dat zal wel hebben meegespeeld denk ik.
  donderdag 15 december 2016 @ 20:52:59 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_167353240
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:55 schreef Vosje6 het volgende:
Bij mij duurde het de eerste keer bijna een jaar: gevoed tot 17 maanden en toen stopte ze door mijn zwangerschap. De tweede keer al na 5 maanden. Om echt te garanderen dat je niet vruchtbaar bent moet je echt nog vaak en veel blijven voeden. Heb zelf het gevoel dat het niet alleen met borstvoedings gerelateerde hormonen, maar ook met of je lijf eraan toe is te maken heeft. Er zijn ook veel verhalen van dames die al positief testen terwijl ze nog geen menstruatie hebben gezien :D. Daar waarschuwt de vk ook voor bij het nagesprek na de bevalling ;)
om echt te garanderen dat je niet vruchtbaar bent moet je aan de pil en condoom ;) dat heeft niets met de frequentie van het voeden te maken.
disclaimer
pi_167353509
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

om echt te garanderen dat je niet vruchtbaar bent moet je aan de pil en condoom ;) dat heeft niets met de frequentie van het voeden te maken.
Onder bepaalde voorwaarden kan borstvoeding een behoorlijk betrouwbare methode van anticonceptie zijn.

quote:
De Lactatie-Amenorroe Methode (LAM)

De lactatie-amenorroemethode is een methode waarbij je 'volledige borstvoeding geven' gebruikt voor anticonceptie. Je moet aan al deze voorwaarden voldoen:

Je geeft volledige borstvoeding: je baby krijgt op verzoek de borst (dus niet op vaste tijden), dag én nacht, met tussenpozen van niet meer dan vier uur overdag en niet meer dan vijf uur 's nachts. Kolven is niet gelijk aan een voeding aan de borst, aangezien de zuigreflex essentieel is voor de juiste hormoonbalans, en dus bescherming.

Je baby krijgt geen bijvoeding, behalve eventueel beetje water en vitaminen. Bijvoeding leidt tot minder lang drinken aan de borst, tot lagere prolactinespiegels en dus grotere kans op een eisprong.

Wanneer je na meer dan acht weken (of 56 dagen) na de bevalling bloedverlies hebt, is de kans op bevruchting toegenomen en moet een aanvullende methode worden toegepast.
Je bent nog niet ongesteld geworden.

Na zes maanden is de kans op zwangerschap toegenomen; dan wordt sowieso een aanvullende methode geadviseerd. Zie Borstvoeding en vruchtbaarheid.
https://www.borstvoeding.(...)aarheid/aconc.html#4

Deze methode is met 98% betrouwbaarheid even betrouwbaar als de pil en om die reden staat deze ook op de lijst van de WHO als geaccepteerde vorm van anticonceptie. :Y

https://www.breastfeeding(...)partum-contraception
  donderdag 15 december 2016 @ 21:01:12 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_167353606
Volgens mij is dat niet heel wetenschappelijk onderbouwd hoor.
disclaimer
pi_167353822
Jawel, er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Zoek maar eens op Google Scholar op Lactational amenorrhea method (LAM). Deze bijvoorbeeld:

quote:
A multicenter study of the Lactational Amenorrhea Method (LAM) was carried out to test the acceptability and efficacy of the method. Additionally, the data are used to test new constructs for improvement of method criteria. A protocol was designed at the Institute for Reproductive Health (IRH), Department of Obstetrics and Gynecology, Georgetown University Medical Center, a World Health Organization (WHO) Collaborating Center, and was reviewed and modified in collaboration with the co-sponsors, the World Health Organization and the South to South Cooperation for Reproductive Health, and the principal investigators from each site. Data were gathered prospectively on LAM acceptors at 11 sites.

Data were entered and cleaned on-site and further cleaned and analyzed at IRH, using country-level and pooled data to produce descriptive statistics and life tables. The 98+ % efficacy of LAM is confirmed in a wide variety of settings. In addition, the results yield insight on the possibility of continued use beyond 6 months. LAM is found to be highly effective as an introductory postpartum method when offered in a variety of cultures, health care settings, socioeconomic strata, and industrial and developing country locales.

In addition, LAM acceptance complements breastfeeding behaviors without ongoing breastfeeding support services. The parameters studied yield high efficacy and method continuation. Therefore, the basic tenets of the 1995 Bellagio consensus on LAM is reconfirmed and it is recommended that LAM be incorporated into hospital, maternity, family planning, maternal and child health, and other primary health care settings.
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0010782497000401
  donderdag 15 december 2016 @ 21:06:46 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_167353875
Maar toch vind ik het een beetje gevaarlijk om dat als betrouwbare ac aan te raden. Zeker als het alleen werkt als je je kind minimaal XX uur per dag aan de borst hebt hangen.
disclaimer
pi_167354175
Nou, ik denk dat de omstandigheden waaronder deze methode voor 98% betrouwbaar is voor de meeste vrouwen geen haalbare kaart is. Zeker niet in 'westerse' samenlevingen. Maar als je er wel aan voldoet dan is het dus wel betrouwbaar.

Daar wil ik niet mee zeggen dat ik het aanraad hoor. ;) Maar het bestaat wel.
pi_167354565
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

om echt te garanderen dat je niet vruchtbaar bent moet je aan de pil en condoom ;) dat heeft niets met de frequentie van het voeden te maken.
SQ: was ook bedoeld juist als hart onder de riem bij rammels. Ik had idd LAM voor ogen. De frequentie van voeden is wel degelijk van belang, maar je hoeft bij mogelijke verdere kinderwens niet heel huiverig te zijn voor doorvoeden gezien de strikte voorwaarden waaronder je met betrouwbaarheid de vruchtbaarheid onderdrukt
  donderdag 15 december 2016 @ 21:38:41 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167355263
En juist dat schimmige beeld erover zorgt ervoor dat t ziekenhuis bij mij geen iui wilde doen ondanks alweer 9 maanden ongesteld (kwam bij 10 maanden weer, met toen nog ca 5 voedingen tussen 6:00 en 21:00).

Nu ben ik ook alweer bijna 10 maanden onderweg, maar heb nog geen bloed gezien. Wel een paar keer gedacht dat ik een zeurderig gevoel in mn rug herkende, dus het zal niet heel lang meer duren. Maar ik voed nu nog wel elke nacht 2-3 keer, dus ik hou hoop oO<
pi_167355513
Wilden ze geen iui doen omdat je nog voedde terwijl je wel een cyclus had? ;(. Ben zo blij dat bij ons zwangerschap nr 2 spontaan ging. Ik had al wat ingelezen over ivf en bv en werd niet vrolijk van het vooruitzicht de bv aan eerste te moeten stoppen. Niet dat ik dat niet snap hoor: kosten/kans op succes en zo, maar het maakte me toen zo verdrietig evt oudste iets 'te ontzeggen' voor een evt 2e

[ Bericht 10% gewijzigd door Vosje6 op 15-12-2016 21:51:25 ]
pi_167355929
Even diep gegraven: mijn cyclus keerde bij eerste terug terwijl ik nog 8x voedde waarvan 2 snachts :D. Nu ook 'nog steeds' nachtvoedingen. Ik maak geen vroege doorslapers blijkbaar :')
pi_167356420
9 weken en 11 weken. Met volledige borstvoeding zonder kolven en voedingen binnen 3 uur ook 's nachts. Doe mij maar een spiraal :P
pi_167361015
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:26 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hier gewoon nog 6-8 keer per dag hoor! En mini bunkert daarnaast als een bouwvakker ;) Rond de 9 maanden ging ze kort iets minder drinken (4-5 keer per dag denk ik), maar dat werd na een paar weken weer iets meer. Nu is ze ziek, dus al een paar dagen elk uur. Ik vertrouw maar gewoon op waar ze om vraagt. Als iemand tegen mij zegt dat 'ie trek heeft in worteltjes, twijfel ik daar ook niet aan ;)
Thanks nog All!

Idd wel griep gerelateerd hier gok ik nu. Productie wat ingekakt dus maar even aan de bak samen :)

Hij is nooit een echt duidelijke melder geweest en nu denk ik dat hij soms te druk is met de wereld en vergeet dat hij best wat lust :')

Hou het dus maar op een mooie middenweg van volgen en klok
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 17 december 2016 @ 10:41:50 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167389774
Mijn baby verslikt zich regelmatig tijdens de voeding, kan ik dat wat aan doen?
KuikenGuppy
pi_167390195
Heb je een heftige tsr Burd? Ik had dat wel en liet altijd de eerste supersoakermelk weglopen in een hydrofiel. En dan ook weer bij een nieuwe tsr tijdens de voeding.
pi_167391619
De borstvoeding liep hier zo goed, maar sinds een paar dagen is het drama. M. is nu drie maanden dus denk dat het regeldagen zijn, maar vind het zo lastig. Het is alleen maar huilen aan de borst; aanhappen, boos worden en loslaten. Lijkt wel alsof de tsr niet snel genoeg komt? Hoort dat ook bij regeldagen?
Vaak na een half uur de ene borst proberen, dan de ander en dan weer die ene, kan ze wel een minuutje drinken om daarna weer boos te worden.
Is het verstandig om de tsr op te wekken met de kolf en haar daarna aan te leggen? Nu weigert ze soms de borst. Van onze huidige manier wordt ze enorm gefrustreerd.
  zaterdag 17 december 2016 @ 13:35:47 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167392296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:16 schreef Selvaria het volgende:
Heb je een heftige tsr Burd? Ik had dat wel en liet altijd de eerste supersoakermelk weglopen in een hydrofiel. En dan ook weer bij een nieuwe tsr tijdens de voeding.
Nee, helemaal geen, eigenlijk... Hij verslikt zich ergens halverwege, als de melk echt goed op gang is. Bij bijna elke voeding wel, maar vooral 's nachts.
KuikenGuppy
pi_167393097
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:41 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby verslikt zich regelmatig tijdens de voeding, kan ik dat wat aan doen?
Mijn baby deed dat de eerste weken ook. Nu sinds een week of vier gebeurt het nog maar zelden (ze is nu dertien weken). Hier hulp dus alleen de tijd.
pi_167408495
Hier ook in het begin. Nu iets minder gelukkig. Naar is dat hè.
:)
pi_167444078
Weet iemand iets zinvols te zeggen over het gebruik van tijgerbalsem als je borstvoeding geeft? Ik weet dat het zwanger niet mag, maar over combi gedurende borstvoedingsperiode lees ik tegenstrijdende dingen!
pi_167445353
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 15:01 schreef Svane het volgende:
Weet iemand iets zinvols te zeggen over het gebruik van tijgerbalsem als je borstvoeding geeft? Ik weet dat het zwanger niet mag, maar over combi gedurende borstvoedingsperiode lees ik tegenstrijdende dingen!
Heb je een ingredientenlijst?
pi_167445427
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 12:54 schreef Mies_poes het volgende:
De borstvoeding liep hier zo goed, maar sinds een paar dagen is het drama. M. is nu drie maanden dus denk dat het regeldagen zijn, maar vind het zo lastig. Het is alleen maar huilen aan de borst; aanhappen, boos worden en loslaten. Lijkt wel alsof de tsr niet snel genoeg komt? Hoort dat ook bij regeldagen?
Vaak na een half uur de ene borst proberen, dan de ander en dan weer die ene, kan ze wel een minuutje drinken om daarna weer boos te worden.
Is het verstandig om de tsr op te wekken met de kolf en haar daarna aan te leggen? Nu weigert ze soms de borst. Van onze huidige manier wordt ze enorm gefrustreerd.
Wat vervelend dat het voeden nu zo lastig gaat. Het kan zeker bij regeldagen horen, of krampjes. Bij ons hielp het om eventjes lopend aan te leggen. Als mijn zoontje dan eenmaal rustig dronk, kon ik vaak weer gaan zitten en was het goed.

Merk je zelf verandering in voeden? Klein dipje doordat je niet lekker bent of een menstruatie die op gang komt?

Andere hoek: kunnen jullie (of je dochter) spruw hebben?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 19 december 2016 @ 16:13:32 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167446086
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 15:01 schreef Svane het volgende:
Weet iemand iets zinvols te zeggen over het gebruik van tijgerbalsem als je borstvoeding geeft? Ik weet dat het zwanger niet mag, maar over combi gedurende borstvoedingsperiode lees ik tegenstrijdende dingen!
Oh, ik heb het zowel zwanger als lacterend wel eens gebruikt.
KuikenGuppy
  maandag 19 december 2016 @ 16:20:06 #163
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167446268
Nee niet tijdens de bv, de menthol kan zorgen voor problemen met ademhalen.
(daarom mag gewone luuf ook niet en is er babyluuf)
pi_167462048
Ik heb geen ingredientenlijst, het is een klein mysterieus potje! Ik denk ook al een decennium oud :') wel echt tijgerbalsem qua geur.

Maar van buda begreep ik dus in principe niet doen? Dat vreesde ik al. Ik ga even verder denken wat helpt, ik kan alleen nog maar naar rechts kijken door verrekte nek, redelijk onhandig. :+
  maandag 19 december 2016 @ 23:45:04 #165
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167462657
Spiroflor SRL crème en gel mag wel.
  maandag 19 december 2016 @ 23:50:52 #166
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_167462905
Deden jullie al een 'tree of life' brelfie via PicsArt? Nieuwe golf op social media met allerlei hippe hashtags.

Ik maakte er 2, omdat ze op 27 november na 33 maanden voor het laatst dronk. Onze reis was mooi, indrukwekkend, op momenten zwaar maar altijd liefdevol. <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_167467069
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 15:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het voeden nu zo lastig gaat. Het kan zeker bij regeldagen horen, of krampjes. Bij ons hielp het om eventjes lopend aan te leggen. Als mijn zoontje dan eenmaal rustig dronk, kon ik vaak weer gaan zitten en was het goed.

Merk je zelf verandering in voeden? Klein dipje doordat je niet lekker bent of een menstruatie die op gang komt?

Andere hoek: kunnen jullie (of je dochter) spruw hebben?
Bedankt voor de adviezen! Sinds gisteren gaat het voeden weer helemaal goed gelukkig dus ik gooi het echt op regeldagen. :)
pi_167467307
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 23:50 schreef Kimpossible het volgende:
Deden jullie al een 'tree of life' brelfie via PicsArt? Nieuwe golf op social media met allerlei hippe hashtags.

Ik maakte er 2, omdat ze op 27 november na 33 maanden voor het laatst dronk. Onze reis was mooi, indrukwekkend, op momenten zwaar maar altijd liefdevol. <3
Jaa ik had er ook snel 1 gemaakt :9 Vind die van jou wel leuker met dat lichtpuntje, moet mij eens verdiepen in die app volgens mij kun je er best veel mee :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het weer goed gaat Mies!
  woensdag 21 december 2016 @ 14:51:03 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167498281
Ziet er wel tof uit, ook eens uitproberen die app :)
Hier vandaag 2,5 jaar borstvoeding aan de oudste :o *O* en morgen de jongste ook al zes maanden aan de borst dus mijn tweede doel is gehaald. Volgende doel is 1 jaar :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167509735
Wat een mooie foto's zo! En wat leuk je weer eens te zien Kim! Gaat het goed?

Met mij gaat het even wat minder. Ik had buikgriep en alhoewel ik muppet wel heb laten drinken terwijl ik ziek was is mijn productie echt ingestort. Ze krijgt geen tsr opgewekt en net kolfde ik ook maar 40 cc terwijl ze om 7 uur voor het laatst heeft gesabbeld. Ik ben de komende dagen thuis dus kan ik haar veel aanleggen, maar ik schrik er wel van hoe snel het terug kan lopen ;( Ze drinkt al 9 maanden bij me en alhoewel ik eigenlijk geen doel had gesteld zou ik het wel jammer vinden als het klaar is.
pi_167511413
Dot, dat klinkt heel herkenbaar. Hier ook buikgriep, de derde op rij al, en echt bijna geen productie meer. En ik wilde zo graag een diarreeremmer om het grote vochtverlies te stoppen, maar dat kon niet volgens de bijsluiter :(

Gisteren heel veel gedronken en nu gaat het weer iets beter met de productie, maar het is nog steeds niet top.

Die app ga ik ook proberen! Ik heb niet echt een doel meer, mijn doel van zes maanden uitsluitend bv faalde in de kraamweek al, dus toen heb ik besloten om niet meer aan doelen te doen.

Goed om te horen dat er wel meer dames pas heel laat weer ongesteld werden na de bevalling. Howel ik wel rammel had ik me ook voorgenomen om minstens een jaar te wachten, en gezien mijn huidge werksituatie gaat dat ook wel gebeuren. Het is meer dat het wel fijn zou zijn om te weten dat alles nog/weer werkt als het moment aanbreekt dat we weer zouden willen proberen...
  woensdag 21 december 2016 @ 22:07:26 #172
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167511989
Wat balen dot, veel aanleggen hielp hier wel. Hopelijk krijg je de productie weer opgeschroefd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 december 2016 @ 22:13:08 #173
269689 crew  Viv
pi_167512202
Fijn dat je jouw 6-maanden doel gehaald hebt Chanty, terwijl het laatst zo spannend was. *O* Nu weer bij Dot., gelukkig kun je haar de komende dagen veel aanleggen. :*

Ik ben zó trots op mijn meisje. O+ Ze was nog geen maand oud toen ik vanwege haar achterblijvende groei alle voedingen per fles ben gaan geven. Nu is ze 2 maanden oud en drinken aan de borst lukt (op haar manier, maar toch) nog steeds. Ze wil ook zo graag, ik kan haar bijna niet knuffelen zonder dat ze gaat zoeken. :D

Het kolven is nog steeds een uitdaging, vooral als ik alleen thuis ben met haar. Ze krijgt daardoor gemiddeld 2 voedingen per dag Nutrilon in plaats van moedermelk. En ik kan dit typen zonder in huilen uit te barsten, woei! :Y)
  woensdag 21 december 2016 @ 23:06:51 #174
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167514463
Wat goed vivi O+ en vooral fijn dat je vrede hebt met die flesjes kv. Kan me goed voorstellen hoe dubbel dat moet voelen. Wel mooi dat ze zo graag bij je wil drinken.

Ik heb ook met de app gespeeld :D Mijn reuzenbaby O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167518998
Wat gaaf zeg, die foto's! O+

En wat balen van instortende producties, lijkt me erg frustrerend. Hopelijk krijg je het weer opgeschroefd, Dot.
pi_167519210
Wat een mooie plaatjes allemaal! Ben niet echt bijgelezen. Kleintje is sinds zaterdag heel ziek. Koorts, hoesten en oren doen ook weer mee :'(. Sinds zaterdag alles via fles gegeven en zelf gekolfd. Ik kolf op een etmaal zo'n 600 ml en dat gaat niet op :{. Straks overleg bij de huisarts vanwege braken in reactie op de antibiotica. Hij is wel al een klein beetje opgeknapt (lees: ligt niet maar alleen zachtjes te kreunen op iemand liggend) en vannacht heeft hij 1x een beetje bij mij gedronken :)
pi_167523350
Ach sneutje! Ik had vannacht ook een spugende mini ;(

En ik heb erg weinig hoop meer merk ik. Elke keer als ik haar aanleg gaat ze bijten en als ik dan kolf komt er met veel moeite 30cc. En mijn kolf ligt nog op mijn werk dus ik moet het doen met m'n handkolf.
pi_167525617
Bleuh dat klinkt frustrerend Dot. Misschien een tip: ik heb meer opbrengst met de hand (wel neusspray voor toeschietreflex) dan met de handkolf. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 december 2016 @ 14:39:40 #179
269689 crew  Viv
pi_167525858
Ik noemde de neusspray vandaag terloops bij de huisarts (was daar voor iets anders) om te polsen hoe zij daar in staat, maar dat had ze in al die jaren maar 1 keer voorgeschreven op dringend verzoek. Zij was voorstander van "de natuur zijn gang laten gaan" als het niet lukte met borstvoeding of kolven. Oftewel: accepteren wanneer het klaar is en overstappen op poeder, hoezo "de natuur"? }:| Mij lijkt de neusspray wel wat, ik heb meerdere toeschietreflexen nodig om mijn borsten goed "leeg" te krijgen en de eerste krijg ik gemakkelijk, maar een volgende is heel lastig.
pi_167526152
Wat vreemd van die huisarts zeg! Het is een heel bekend hulpmiddel bij kolven. Het is eigenlijk heel onnatuurlijk om lang van je kindje gescheiden te zijn als ze nog zo klein zijn. Die spray helpt dan je kindje toch op de meest natuurlijke manier te voeden. Het kan ook weinig kwaad, want bevat alleen oxytocine, hetzelfde stofje wat je lichaam maakt waarop een tsr volgt.
pi_167526241
Mooi is dat, dat de huisarts op basis van een persoonlijke mening voor je gaat bepalen wat je moet accepteren en wat niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 december 2016 @ 15:13:48 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167526462
Het klikt alsof jullie nu meer zienswijzen hebben uitgewisseld. Als je nu concreet vraagt om dat recept, ondanks haar eigen ideeën over de natuur, dan krijg je het misschien wel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 december 2016 @ 15:15:05 #183
269689 crew  Viv
pi_167526494
Kolven an sich is al onnatuurlijk, in de prehistorie hadden ze mijn baby gewoon van een rots geworpen ofzo. :')

Maar jammer wel, het was de enige vrouwelijke huisarts in de praktijk dus ik had juist van haar wat begrip verwacht.
pi_167526530
Ben ook voor de suggestie van Lemijn: je hoeft geen begrip of dezelfde mening te hebben, zij kan je wel gewoon een recept voorschrijven als jij daarmee geholpen bent, vooral omdat het verder geen kwaad kan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 december 2016 @ 15:20:00 #185
269689 crew  Viv
pi_167526603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Het klikt alsof jullie nu meer zienswijzen hebben uitgewisseld. Als je nu concreet vraagt om dat recept, ondanks haar eigen ideeën over de natuur, dan krijg je het misschien wel?
Ja op dringend verzoek doet ze het kennelijk wel. Ik hoefde vandaag ook geen recept, ik was er voor mezelf nog niet helemaal uit of ik het zou gebruiken.

Edit: ik vraag me bijvoorbeeld af of het moeilijker wordt om spontaan een tsr te krijgen als je de neusspray regelmatig gebruikt hebt, iemand ervaring mee?

[ Bericht 10% gewijzigd door Viv op 22-12-2016 15:45:28 ]
pi_167527199
Yup! En nee bij mij niet iig: het is voor mij af en toe een hulpmiddel bij kolven of mega-ongeduld bij baby. TSR als kindje graag wil drinken komt vaak sneller dan met spray. Kan me wel voorstellen dat bij veelvuldig gebruik bij livevoeding je kindje onrustig kan worden als je het niet gebruikt en de tsr wat op zich laat wachten, maar weet niet of dat zo werkt
pi_167527251
En sluit me bij de anderen aan. Maar zelfs als zienswijze vindt ik het onnodig een extra hindernis aanbrengen.
pi_167532808
Ik kreeg het ooit bij mijn huisarts ook niet voor elkaar :N
  donderdag 22 december 2016 @ 20:15:21 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_167533081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:24 schreef Dot. het volgende:
Wat een mooie foto's zo! En wat leuk je weer eens te zien Kim! Gaat het goed?

Met mij gaat het even wat minder. Ik had buikgriep en alhoewel ik muppet wel heb laten drinken terwijl ik ziek was is mijn productie echt ingestort. Ze krijgt geen tsr opgewekt en net kolfde ik ook maar 40 cc terwijl ze om 7 uur voor het laatst heeft gesabbeld. Ik ben de komende dagen thuis dus kan ik haar veel aanleggen, maar ik schrik er wel van hoe snel het terug kan lopen ;( Ze drinkt al 9 maanden bij me en alhoewel ik eigenlijk geen doel had gesteld zou ik het wel jammer vinden als het klaar is.
Hoi! Dankje <3

Ja, ik lees nog wel hoor, ik ben nog steeds verslaafd aan OUD haha. Ik heb alleen zo weinig toe te voegen op het moment :') we hebben een heel leuk meisje (die eindelijk weer mooie bloedwaarden heeft ook!) en we zijn (helaas) niet in verwachting dus och, het loopt. We tellen onze zegeningen <3


Buikgriep is wel altijd een flinke knauw! Ik heb nog niet verder gelezen, waarschijnlijk is er al een boel slims gezegd, maar mijn ervaring is dat het ook wel weer bijtrekt als je lijf weer oké is. Ik heb rond die termijn ook een flinke dip gehad en n=1 en zo maar dat is helemaal goed gekomen. Lekker veel aanleggen en kroelen O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_167533620
Hier ook een paar keer een flinke dip gehad, met (buik)griep en blindedarmontsteking (met 9 maanden ongeveer) was het met name erg. Het eerste teken van die blindedarmontsteking was overigens een voor mij in eerste instantie onverklaarbare daling in productie, heel bijzonder. Dit duurde een week en daarna een spoedoperatie.

Ik zag het toen ook duister in maar mijn productie is er altijd weer helemaal bovenop gekomen, ook toen ik maar 30 cc kolfde. Maar ik moet zeggen dat ik wel een goede kolf tot mijn beschikking had en ben gaan powerkolven.

Edit: oh, ik had ook Domperidon gevraagd aan mijn huisarts. Ik heb dat 2 weken gebruikt om te helpen met het weer opkrikken van mijn productie. Is dat nog een idee?

[ Bericht 13% gewijzigd door LuDann op 22-12-2016 20:35:50 ]
pi_167533804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik noemde de neusspray vandaag terloops bij de huisarts (was daar voor iets anders) om te polsen hoe zij daar in staat, maar dat had ze in al die jaren maar 1 keer voorgeschreven op dringend verzoek. Zij was voorstander van "de natuur zijn gang laten gaan" als het niet lukte met borstvoeding of kolven. Oftewel: accepteren wanneer het klaar is en overstappen op poeder, hoezo "de natuur"? }:| Mij lijkt de neusspray wel wat, ik heb meerdere toeschietreflexen nodig om mijn borsten goed "leeg" te krijgen en de eerste krijg ik gemakkelijk, maar een volgende is heel lastig.
Een mogelijkheid is nog om een lactatiekundige als tussenpersoon in te schakelen. Ik weet bijvoorbeeld dat Stefan Kleintjes wel bereid is om je huisarts op te bellen om uitleg over de spray te geven.
pi_167534363
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:15 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoi! Dankje <3

Ja, ik lees nog wel hoor, ik ben nog steeds verslaafd aan OUD haha. Ik heb alleen zo weinig toe te voegen op het moment :') we hebben een heel leuk meisje (die eindelijk weer mooie bloedwaarden heeft ook!) en we zijn (helaas) niet in verwachting dus och, het loopt. We tellen onze zegeningen <3


Buikgriep is wel altijd een flinke knauw! Ik heb nog niet verder gelezen, waarschijnlijk is er al een boel slims gezegd, maar mijn ervaring is dat het ook wel weer bijtrekt als je lijf weer oké is. Ik heb rond die termijn ook een flinke dip gehad en n=1 en zo maar dat is helemaal goed gekomen. Lekker veel aanleggen en kroelen O+
Ach, was ze ziek? ;( Wat vervelend voor je dat je nog niet zwanger bent als de wens er wel is :* /offtopic

N=1 is altijd een goed startpunt!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:29 schreef LuDann het volgende:
Hier ook een paar keer een flinke dip gehad, met (buik)griep en blindedarmontsteking (met 9 maanden ongeveer) was het met name erg. Het eerste teken van die blindedarmontsteking was overigens een voor mij in eerste instantie onverklaarbare daling in productie, heel bijzonder. Dit duurde een week en daarna een spoedoperatie.

Ik zag het toen ook duister in maar mijn productie is er altijd weer helemaal bovenop gekomen, ook toen ik maar 30 cc kolfde. Maar ik moet zeggen dat ik wel een goede kolf tot mijn beschikking had en ben gaan powerkolven.

Edit: oh, ik had ook Domperidon gevraagd aan mijn huisarts. Ik heb dat 2 weken gebruikt om te helpen met het weer opkrikken van mijn productie. Is dat nog een idee?
Ik heb met mezelf afgesproken geen kunstgrepen uit te halen voor het laten slagen van de bv. Daarmee heb ik mezelf vorige keer echt tot een hoopje zieligheid teruggebracht. Extra aanleggen of nakolven als daar de tijd en ruimte voor is vind ik wel te doen, maar powerkolven en neusspray vind ik dan wel weer iets te voor mezelf. Muppet drinkt namelijk ook prima flesvoeding dus als het minder wordt is dat gewoon een prima optie.

Maarr, net toch even goed gedronken *O*
pi_167534678
Ah ok, dat kan ik me voorstellen. :) Hopelijk lukt het dan gewoon zo. :Y
  donderdag 22 december 2016 @ 20:58:53 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167534813
Vosje hoe gaat het nu met uk en drinken?

Dot balen dat het zo inkakt, hoop toch dat je het nog weet te redden zonder al te veel gedoe.

Ik heb wel even het idee gehad dat ik met kolven nu die spray echt nodig heb, maar dat was toen mijn productie zo instortte. Nu lukt het ook zonder spray om de eerste tsr oo te wekken en daarna wek ik hem nog eens op met spray.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167535669
Kleintje heeft het vandaag prima gedaan qua babbels, speels en zelfs: een boterham gegeten *O*. Hij heeft dus al dagen geen vast voedsel meer gegeten dus die hebben we binnen. Huisarts vond het een goed idee vanwege de heftige reactie qua braken de antibiotica te laten staan en te kijken of het verder vanzelf goed komt. Spannend dus: flesjes gingen vanochtend goed, vanmiddag slecht en de borst is steevast geweigerd vandaag. Beetje lastig inschatten of dat door oren of tijd vd maand komt helaas. Kolven gaat nu dus ook niet vlotjes MAAR: ik heb zijn gezellige giechel weer gehoord vandaag O+
pi_167535788
Fijn dat je muppet goed gedronken heeft Dot!
pi_167535841
Oops quote ipv correctie
  donderdag 22 december 2016 @ 21:38:10 #198
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_167536521
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ach, was ze ziek? ;( Wat vervelend voor je dat je nog niet zwanger bent als de wens er wel is :* /offtopic

N=1 is altijd een goed startpunt!

[..]

Ik heb met mezelf afgesproken geen kunstgrepen uit te halen voor het laten slagen van de bv. Daarmee heb ik mezelf vorige keer echt tot een hoopje zieligheid teruggebracht. Extra aanleggen of nakolven als daar de tijd en ruimte voor is vind ik wel te doen, maar powerkolven en neusspray vind ik dan wel weer iets te voor mezelf. Muppet drinkt namelijk ook prima flesvoeding dus als het minder wordt is dat gewoon een prima optie.

Maarr, net toch even goed gedronken *O*
Ik DM je even :*

Wat goed dat ze net Fijn gedronken heeft!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 23 december 2016 @ 03:19:28 #199
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_167544141
Hoi! Ik heb een vraagje die jullie vast weten te beantwoorden...

Ik geef bv aan mijn zoontje van 6 weken en omdat ik tijdens de feestdagen graag aan de wijn wil heb ik de afgelopen week een voorraadje afgekolfd. Ik heb gelezen dat het gehalte alcohol in mijn melk daalt naarmate deze in mijn bloed daalt.
Nu vraag ik me af of ik gewoon een dag (of 2 :P ) kan wachten voor ik hem weer aanleg. Of moet ik in die periode wel kolven en de melk weggooien? Kan ik überhaupt een dag zonder afname of krijg ik dan geheid last van stuwing en/of daling in productie?

Ik heb namelijk een kolf gehuurd om de voorraad aan te leggen. Voordat ik die terug breng wil ik dus zeker weten dat ik deze niet alsnog nodig heb tijdens de feestdagen.

Wellicht ben ik na 1 glas al teut en is mijn vraag overbodig :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 december 2016 @ 04:15:52 #200
269689 crew  Viv
pi_167544236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 03:19 schreef Queens het volgende:
Nu vraag ik me af of ik gewoon een dag (of 2 :P ) kan wachten voor ik hem weer aanleg. Of moet ik in die periode wel kolven en de melk weggooien? Kan ik überhaupt een dag zonder afname of krijg ik dan geheid last van stuwing en/of daling in productie?
Aangezien je in 1 week een voorraad voor 1-2 dagen hebt kunnen aanleggen terwijl je zoontje ook nog zijn normale voedingen kreeg, verwacht ik zeker dat je stuwing krijgt als je niet zou kolven.
pi_167544394
Een dag niet aanleggen/kolven zou ik zeker niet doen. Dat is echt heel lang. Ik zou gewoon gaan kolven en het weggooien, zowel voor je productie als de stuwing.
Volgens borstvoeding.com is de alcohol van 1 glas alcohol na 2 uur uit je voeding.
pi_167544575
Ja, een hele dag niet aanleggen of kolven bij zes weken kan niet, dan ontploffen ze.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 december 2016 @ 07:57:35 #203
409579 LuDann
All the way
pi_167544699
Waarschijnlijk zou je zo'n stuwing krijgen dat je er ziek van wordt en een borstontsteking van krijgt. Het idee lijkt me zeer oncomfortabel in ieder geval!

Ik zou dus zeker de kolf nog even in huis laten. Daarnaast zou het ook ronduit slecht zijn voor je productie, al is lastig te zeggen hoe slecht precies want ik geloof niet dat er veel mensen zijn ervaring hebben met cold turkey een dag of 2 stoppen, om bovengenoemde reden. :P

Om je productie op hetzelfde niveau te houden zou je ongeveer om de 3 uur moeten kolven overdag. S'nachts zou ik er idealiter ongeveer even veel tijd tussen als je kindje normaal gesproken doet.

Omdat het maar voor 1 dag is kun je deze tijden een beetje oprekken, maar dit is normaal gesproken de bedoeling.
pi_167545233
Ik las laatst dit over borstvoeding en alcohol. Maar los daarvan: wat zij hierboven zeggen. Een borstontsteking is niet bevorderlijk voor de feeststemming ;)


Edit: die URL meer ter info he, niet als excuus om lekker aan de zwier te gaan en toch de hele dag bv te geven ;) Ik wacht altijd twee uur na een drankje.
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:48:12 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167545837
Je zult toch ook vast niet twee dagen nonstop gaan zuipen denk ik? Gewoon na een wijntje 1 á 2 uur wachten voor je weer aanlegt. Dagen overslaan zou ik niet doen, ik krijg na 6 uur al pijnlijke borsten :D (mijn mini is ook 6 weken)
KuikenGuppy
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:50:21 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167545865
Overigens kan het sowieso geen kwaad om altijd een kolf in huis te hebben, al is het maar een simpele handkolf van ¤15.
KuikenGuppy
pi_167545866
Ik zit op bijna op 6 mnd *O* . En dat terwijl ik er vanuit ging dat ze minder zou krijgen dan haar broer (5 mnd) en zus (4,5 mnd). :D 'T is wat, zo'n laatste O+ .
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:28:51 #208
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_167546641
Fijn dat jullie meedenken en bedankt voor de snelle antwoorden!

Ik heb normaler geen last van stuwing maar dat zal zonder kolven/aanleggen waarschijnlijk wel gaan gebeuren dus. Na het weekje kolven is mijn productie volgens mij ook flink omhoog gegaan. Handkolf aanschaffen is ook wel een idee!

Bloesem, je link blijft eindeloos laden bij mij...vaag.
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_167547102
Poehee, zo lang heeft het borstweigeren nog niet geduurd. Wordt er nu even heel verdrietig van. Nog maar 1 maand en dan zou hij helemaal met de pot mee kunnen eten en ik heb genoeg vriezervoorraad om vooruit te kunnen, maar ben er nog niet aan toe afscheid te nemen van kindje aan de borst :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 december 2016 @ 14:40:27 #210
269689 crew  Viv
pi_167551640
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 10:52 schreef Vosje6 het volgende:
ben er nog niet aan toe afscheid te nemen van kindje aan de borst :'(
Je kindje is toch ziek? Het gaat straks vast weer beter. :*
pi_167551938
Ja, hij lijkt een stuk beter dan eerst maar drinkt nu ook bijzonder slecht melk uit de fles. Ook was hij vannacht een uur ontroostbaar wakker (knuffelen hielp niet, borst niet, fles niet). Kolven gaat nu superslecht (stomme menstruatie hormonen), dus ik stress mezelf de pan uit. Ik weet verstandelijk dat het zomaar ineens zo weer beter kan gaan allemaal, maar dat gevoel heb ik nu niet :X
pi_167551955
Ik spui maar hoor; dat lucht op :@
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 december 2016 @ 15:13:06 #213
269689 crew  Viv
pi_167552193
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:59 schreef Vosje6 het volgende:
Ik spui maar hoor; dat lucht op :@
:*
Stress is ook niet goed voor je kolfopbrengst, stomme vicieuze cirkel kan je in terechtkomen dan. :')
pi_167553435
:') inderdaad! Ik ga maar eens proberen wat Zen te vinden (aaaarrgh!eerstekerstdagkomteraanmoetnogvanalleslievehelp). Misschien helpt kerstinkopen doen *)
pi_167553993
Hopelijk wordt het snel weer beter Vosje!

Vraag, normaal drinkt M op maandag wat ik vandaag kolf op werk. Maandag is het kerst dus dan is de melk van vandaag voor dinsdag. Kan dat gewoon in de koelkast of kan ik de potjes beter in de vriezer doen?
pi_167557674
Kan gewoon in de koelkast (5-8 dagen) ^O^
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:49:29 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167563658
Vosje en Dot, hang in there!!! Een kindje van 9 maanden is gewoon niet t makkelijkst aan de borst, zeker niet in de winter als je eigen lijf t ook moeilijker heeft met allerlei prutvirussen :X

Gewoon blijven aanleggen, maar er geen gevecht van maken. Ze verleren het echt niet zomaar, en de eerstvolgende keer dat je vollere borsten hebt zullen ze vast weer goed drinken.

Dot, ik herken heel goed wat je zegt; ik neem nu ook een heleboel "risico's" die ik bij E echt niet nam uit angst dat mn productie terug zou lopen. Maar dat angstige, daar had ik nu zooooo geen behoefte aan :N En de rest van mijn gezin ook niet. Dus krijgt S een fles kv als ik er niet ben en kolf ik alleen als ik met ploftetten uit mn werk kom en hij net slaapt ofzo.
  zaterdag 24 december 2016 @ 08:45:27 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167571753
Vraagje, ik gebruik altijd de nippleflip om Gup een mooie grote hap te laten nemen. Is er ook een manier waarop je er voor kunt zorgen dat er ook een grote hap genomen wordt bij liggend voeden?
KuikenGuppy
pi_167572958
*O* er wordt weer ouderwets bij mama gedronken hiero! Wel nog af en toe sputters als de melk te hard stroomt maar ik keur het goed O+. Helaas van mijn kant geen tips voor grote hap, mijnes lijkt altijd klein aan te happen, maar toch gaat het altijd goed
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:13:57 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167573448
Wat een goed nieuws vosje *O*

En hier ook geen tips, Amelie slobbert de tepel meestal naar binnen maar na 2,5 jaar borstvoeding heb ik betontepels of zo :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 26 december 2016 @ 07:04:23 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167611380
Dat je na 6,5 uur slaap droomt dat je aan het kolven bent :D :'). (Mijn man nam de nachtvoeding een keer over met een flesje. Slaap O+.)
KuikenGuppy
pi_167611396
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 08:45 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik gebruik altijd de nippleflip om Gup een mooie grote hap te laten nemen. Is er ook een manier waarop je er voor kunt zorgen dat er ook een grote hap genomen wordt bij liggend voeden?
Helpt het misschien om hem in eerste instantie net iets te laag te leggen? Dat ie zeg maar omhoog moet happen?

En wat fijn voor je slaap! Het is mijn beurt om op te staan voor peuter en natuurlijk was mini dan 2 uur wakker vannacht :O Afgelopen nachten ook al maar toen heb ik vriend er s ochtends uitgeduwd.
  maandag 26 december 2016 @ 07:17:51 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167611399
Dit was niet zozeer fijn maar noodzakelijk. De laatste paar nachten waren nogal weinig feestelijk :+. Maar goed, over 18 jaar zijn ze beiden het huis uit, daar hou ik me maar aan vast :7 ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:08:12 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167659498
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 07:11 schreef Dot. het volgende:

[..]

Helpt het misschien om hem in eerste instantie net iets te laag te leggen? Dat ie zeg maar omhoog moet happen?
Dit werkt idd ^O^
KuikenGuppy
pi_167692534
En we zijn weer onderweg met bv O+
Het meisje (omg een meisje!) was even een dagje misselijk maar sinds vanmorgen aĺ aan het klokken met grote halen, zoekt en hapt klemvast en valt tevreden in slaap.
Wat is dit heerlijk weer

(En sorry dat dit knullig lijkt tegenover de mindere verhalen :@ )
  woensdag 28 december 2016 @ 23:34:03 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167693378
Wat fijn Blue O+ hopelijk weer heel lang genieten van borstvoeding geven
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 29 december 2016 @ 02:21:34 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167697296
Fijn Blue O+!
KuikenGuppy
pi_167697995
Dat klinkt heerlijk Blue O+
pi_167699357
Wauw Blue O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_167719041
Vandaag een verklaring aangetroffen voor het lange borstweigeren van mijn mannetje vorige week: naast ziek ook doorkomende kiezen! :D
pi_167719482
Die viermaandenfase he, waarin de hele wereld veel te interessant is om te drinken, ik haat het. Voeden lukt alleen in het donker in de slaapkamer. Op de bank is het drama, laat staan als we weg zijn. Dan drinkt ie dus gewoon niet. 's nachts haalt ie het wel in en hij groeit goed, dat is het probleem niet. Maar de stuwing overdag en de sjaggo buien zijn wel een beetje jammer..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167723930
Herkenbaar Marjolijntje! Ik word zelf ook nog eens superonrustig van stuwing (soort ademloos, opgejaagd gevoel) dus vond die periode ook maar stom. Hang in there: die dagen waarop je kleintje rustig en met regelmaat drinkt komen een keer terug :*
pi_167734299
Ik moet binnenkort weer gaan werken en omdat zowel man als ik met een uur reistijd zitten, is het idee dat ik 's ochtends vroeg wegga zodat ik haar kan halen en manlief haar weg brengt. Nu is ze niet altijd wakker op de tijd dat ik haar zou moeten aanleggen om op tijd de deur uit te zijn. Wat zouden jullie doen? Wakker maken en voeden of kolven?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167735954
Nectarientje, ik haalde kind uit bed om te voeden en legde hem daarna weer terug in bed. Hij sliep dan verder totdat vriend hem uit bed haalde en ging ontbijten/weg brengen :)

Is ze na de voeding meteen wakker, dan wordt het een ander verhaal :+
pi_167736325
Ik kolf meestal. In de ochtend zijn mijn borsten best vol en als ze erg slaperig is drinkt ze te weinig. Met supervolle borsten werken vind ik niet fijn :P
  vrijdag 30 december 2016 @ 13:04:31 #236
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167738291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:38 schreef nectarientje het volgende:
Ik moet binnenkort weer gaan werken en omdat zowel man als ik met een uur reistijd zitten, is het idee dat ik 's ochtends vroeg wegga zodat ik haar kan halen en manlief haar weg brengt. Nu is ze niet altijd wakker op de tijd dat ik haar zou moeten aanleggen om op tijd de deur uit te zijn. Wat zouden jullie doen? Wakker maken en voeden of kolven?
Slaapt ze in een eigen bed of cosleeper? Anders kun je er makkelijk nog even naast kruipen en weer weg sneaken. Anders zou ik haar eruit halen en kijken of je haar daarna nog terug kan leggen.

Heb zelf wel de voorkeur voor live voeden omdat ik mijn borsten nooit zo goed leeg krijg met kolven als zij en bang ben dat teveel kolven mijn productie negatief beïnvloedt. Daarbij is zij veel sneller dan de kolf.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167738319
Ik kolf als ik de deur uit moet en alles ligt nog vredig te slapen
pi_167739873
Even een huishoudelijke mededeling voor wie borstvoeding geeft en desogestrel (anticonceptie) gebruikt; Het is uit de handel gehaald. *O*

Echt top.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2016 13:46:34 ]
  vrijdag 30 december 2016 @ 13:55:07 #239
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167740248
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:46 schreef Myrr het volgende:
Even een huishoudelijke mededeling voor wie borstvoeding geeft en desogestrel (anticonceptie) gebruikt; Het is uit de handel gehaald. *O*

Echt top.
Dat doe ik...
Wat is er goed aan dat het uit de handel is gehaald?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:17:58 #240
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_167741266
Ik kan er zelf niets over terugvinden dat het uit de handel zou zijn gehaald, dus een bronverwijzing zou wel fijn zijn?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_167741413
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:04 schreef Chanty het volgende:
Slaapt ze in een eigen bed of cosleeper? Anders kun je er makkelijk nog even naast kruipen en weer weg sneaken. Anders zou ik haar eruit halen en kijken of je haar daarna nog terug kan leggen.

Heb zelf wel de voorkeur voor live voeden omdat ik mijn borsten nooit zo goed leeg krijg met kolven als zij en bang ben dat teveel kolven mijn productie negatief beïnvloedt. Daarbij is zij veel sneller dan de kolf.
Eigen bed bij ons op de kamer. Ik vermoed dat terugleggen lastig gaat worden maar ik heb hetzelfde met kolven, uk kan het beter en hoe meer live hoe liever. Maar ook het wakker genoeg zijn dat Miesz (sorry, weet even niet meer welke van de twee :+ ) noemt, vind ik wel een dingetje.. Hebben jullie dit geoefend voor jullie weer moesten werken?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:55:46 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167743132
En haar in jullie grote bed laten liggen na de voeding? Doe ik ook wel eens en dan ga ik douchen bv terwijl zij nog even doorslaapt. Terugschuiven in de cosleeper wil ze nog wel eens wakker van worden namelijk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167743374
Oh dat zouden we wel kunnen proberen ja! Naast me neerleggen gaat stuk soepeler dan voorzichtig opstaan en bukken om haar in haar eigen bed te leggen :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167743534
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik kan er zelf niets over terugvinden dat het uit de handel zou zijn gehaald, dus een bronverwijzing zou wel fijn zijn?
+1 :)
  vrijdag 30 december 2016 @ 15:14:51 #245
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167744027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:01 schreef nectarientje het volgende:
Oh dat zouden we wel kunnen proberen ja! Naast me neerleggen gaat stuk soepeler dan voorzichtig opstaan en bukken om haar in haar eigen bed te leggen :)
Liggend voeden een optie? Dan hoef je alleen je tepel terug te eisen en je bed uit te sneaken :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167754475
Ik was van plan om te voeden als ze wakker is en als ze niet wakker is te kolven.

Ik ben vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden en het lijkt wel of mijn melk anders is :? Veel wateriger, ruikt anders en mijn dochter spuugt meer. Meer mensen met deze ervaring tijdens menstruatie?
pi_167758214
Ik heb nog niet die ervaring maar weet wel dat dat kan ja. Invloed op samenstelling/smaak en productie.

Ik heb ook een baby die eigenlijk alleen liggend op bed met mij wil drinken. Anders te afgeleid/onrustig huilenhuilen of te zwaar voor mij om vast te houden ofzo dus spartelspartelfrustratie, moet de houding weer aanpassen en met schouder/nek/armklachten lastig. Ze is nu 14 weken..

Ik durf niet te lang alleen op mijn bed te laten liggen, straks gaat ze ineens totaal plotseling kruipen ofzo :')_!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 december 2016 @ 22:21:28 #248
269689 crew  Viv
pi_167763135
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:12 schreef BlueEyes het volgende:
(En sorry dat dit knullig lijkt tegenover de mindere verhalen :@ )
Nee juist goed! Anders is dit topic nogal anti-reclame voor mensen die nog twijfelen of ze borstvoeding willen proberen. :X Gelukkig heb ik ook zo'n fijne start gehad, daar put ik nog steeds kracht uit. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167764574
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:12 schreef BlueEyes het volgende:
En we zijn weer onderweg met bv O+
Het meisje (omg een meisje!) was even een dagje misselijk maar sinds vanmorgen aĺ aan het klokken met grote halen, zoekt en hapt klemvast en valt tevreden in slaap.
Wat is dit heerlijk weer

(En sorry dat dit knullig lijkt tegenover de mindere verhalen :@ )
Hier wilde ik nog even ' *O* ' op zeggen en inmiddels ook +1! O+

Wat mooi, VIVIRAWRS :)
pi_167774402
Helio +1? O+ Vivi: wat leest dat als een heerlijk warme periode O+.
pi_167785491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik kan er zelf niets over terugvinden dat het uit de handel zou zijn gehaald, dus een bronverwijzing zou wel fijn zijn?
Mijn huisarts. Hij kan er niet meer aan komen. Ben zelf ook al op zoek gegaan naar hoe, wat en waarom maar kan ook niets vinden.

M'n HA is ook nog gaan kijken wat hij kon aanbieden, maar kwam niet verder dan de Mirena. Alle andere zooi bevat oestrogeen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2016 15:19:12 ]
pi_167785673
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat doe ik...
Wat is er goed aan dat het uit de handel is gehaald?
Geen idee, heb er ook aardig de balen in want het is de enige anticonceptie waar ik niet heftig op reageer. Ik moet nu weer een spiraal proberen, de vorige keer stootte mijn lijf dat af (wat niet lukte :+ anderhalf jaar met pijn rond gelopen), maar toen had ik nog nooit gezwangerd. Prikpil is (was) bij mij non stop bloeden, plus dat het lang kan duren voor je weer vruchtbaar bent en met pcos niet handig. Dat doet hij dus ook liever niet.

Na de bv deze pil blijven gebruiken omdat ik nergens last van heb.

Ik reageerde een beetje gepikeerd op de assistente :+ want wat moeten moeders die nog wel bv geven dan doen?! Dat is dus prikpil of spiraal, mooier kon ze het niet maken.

Als jullie er nog wel aan kunnen komen, graag een DM? Dan ga ik bietsen bij jullie apotheek. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een idee waar we een beklag kunnen indienen? Dit slaat namelijk echt helemaal nergens op.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2016 15:24:29 ]
pi_167786957
Is implanon ook geen optie, Myrr? Dat heb ik in elk geval omdat ik idd nog bv geef.
  zaterdag 31 december 2016 @ 15:48:40 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_167786998
Of condooms. Al is dat altijd vloeken in de kerk hier :P maar wel balen!
disclaimer
pi_167787315
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Geen idee, heb er ook aardig de balen in want het is de enige anticonceptie waar ik niet heftig op reageer. Ik moet nu weer een spiraal proberen, de vorige keer stootte mijn lijf dat af (wat niet lukte :+ anderhalf jaar met pijn rond gelopen), maar toen had ik nog nooit gezwangerd. Prikpil is (was) bij mij non stop bloeden, plus dat het lang kan duren voor je weer vruchtbaar bent en met pcos niet handig. Dat doet hij dus ook liever niet.

Na de bv deze pil blijven gebruiken omdat ik nergens last van heb.

Ik reageerde een beetje gepikeerd op de assistente :+ want wat moeten moeders die nog wel bv geven dan doen?! Dat is dus prikpil of spiraal, mooier kon ze het niet maken.

Als jullie er nog wel aan kunnen komen, graag een DM? Dan ga ik bietsen bij jullie apotheek. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een idee waar we een beklag kunnen indienen? Dit slaat namelijk echt helemaal nergens op.
Dan moet je ff je smiley gebruik beter controleren _O-

Ik zou er wel heel erg van balen BTW :o vorige keer implanon gehad maar daar kreeg ik op een gegeven moment steeds meer bloedingen van, spiraal lijkt me niks en prikpil eigenlijk ook niet :')

Condooms dan dus moest ja, daar zijn we alleen niet zo goed in _O-

Nou ja, ik wil op zich wel een derde O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 31 december 2016 @ 16:57:17 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167789548
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:11 schreef Myrr het volgende:

[..]

Mijn huisarts. Hij kan er niet meer aan komen. Ben zelf ook al op zoek gegaan naar hoe, wat en waarom maar kan ook niets vinden.

M'n HA is ook nog gaan kijken wat hij kon aanbieden, maar kwam niet verder dan de Mirena. Alle andere zooi bevat oestrogeen.
Hier staat dat het tijdelijk niet verkrijgbaar was, maar nu weer wel.https://farmanco.knmp.nl/(...)ndocrien/desogestrel
Nog eens vragen dus maar?
Ik moet deze maand ook nieuwe halen, hopelijk lukt het.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:32:29 #257
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_167790632
Ik heb ze gisteren gewoon nog opgehaald?
pi_167794018
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
Of condooms. Al is dat altijd vloeken in de kerk hier :P maar wel balen!
Nog altijd beter dan voor het zingen de kerk uit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_167794766
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
Of condooms. Al is dat altijd vloeken in de kerk hier :P maar wel balen!
+1 geen hormonen. Heerlijk!
pi_167803156
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
pi_167804714
Condooms zijn zo... Glad en structuurloos. Beter gewoon algehele onthouding. 😂

Maar ik ga morgen weer aan de telefoon hangen, die link doorsturen en gortig inslaan zodra ze er weer aan kunnen komen. Tot die tijd even genieten van enkel mijn eigen hormonen.

Implanon doet mijn arts trouwens niet. Hij heeft ze er te vaak ma redelijk korte tijd weer uit moeten halen.
  zondag 1 januari 2017 @ 12:04:42 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167804946
Nog meer mensen die om middernacht met een baby aan de borst zaten? :')
KuikenGuppy
pi_167805082
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:04 schreef Burdie het volgende:
Nog meer mensen die om middernacht met een baby aan de borst zaten? :')
Yup: zo kom je het knalgeweld wel door :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 januari 2017 @ 12:12:49 #264
269689 crew  Viv
pi_167805088
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:04 schreef Burdie het volgende:
Nog meer mensen die om middernacht met een baby aan de borst zaten? :')
Mijn baby lukte het de hele oudejaarsdag niet om te slapen, tot 18 uur en toen sliep ze tot 5 uur vanochtend! Dwars door al het vuurwerk heen. O+ Nog nooit zo veel kunnen kolven zonder dat ze het meteen weer opdronk. :D
  zondag 1 januari 2017 @ 12:19:09 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167805195
Guppy werd echt vlak voor middernacht wakker met berehonger :D. 't Kind heeft wel gevoel voor timing :+.

Ook lekker Viv :D. Kan je 't voorraadje lekker weer een beetje aanvullen (of hou je helemaal niks over voor een voorraad?).
KuikenGuppy
pi_167805220
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:04 schreef Burdie het volgende:
Nog meer mensen die om middernacht met een baby aan de borst zaten? :')
Yes! 5 voor 12 werd ie wakker. Toen maar uit bed gehaald.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 januari 2017 @ 12:31:43 #267
269689 crew  Viv
pi_167805412
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:19 schreef Burdie het volgende:
Ook lekker Viv :D. Kan je 't voorraadje lekker weer een beetje aanvullen (of hou je helemaal niks over voor een voorraad?).
De "voorraad" bestaat uit 0-4 voedingen in de koelkast, alles wordt dezelfde dag of de volgende ochtend opgedronken. Ze wil wel steeds meer ml per fles (van 100, naar 120, naar 135, naar 165 gegaan), maar flessen laten vallen doet ze niet. :')
pi_167807402
Al over de grens geprobeerd Myrr? België of Duitsland ofzo..
Of via de Internationale apotheek (die overgenomen is door een toko die Orly heet lees ik net. :') ).
Al zou ik eerst bij meerdere Nederlandse apotheken informeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Unihipili op 01-01-2017 14:37:56 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 januari 2017 @ 15:16:33 #269
269689 crew  Viv
pi_167808275
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 14:26 schreef Unihipili het volgende:
Al over de grens geprobeerd Myrr? België of Duitsland ofzo..
Dat is niet nodig, zie de link die eerder gepost is: desogestrel is bij verschillende fabrikanten (weer) voldoende beschikbaar in Nederland.
pi_167808808
Oh, had ik niet naar gekeken. Mooi!
pi_167814286
Hier ook aan het voeden middernacht, vond ik leuk juist :D
pi_167815069
Joepie, ben gezegend met teveel productie -O-
Waarschijnlijk staan mijn borsten nog op standje AAN omdat ik in juli pas ben gestopt met voeden van F.
Kleine J is enorm kramperig, nijdig, spugen tot de max en groene luiers en niet verzadigbaar.

Dus nu gestart iom lactatiekundige met blokvoeden, tegen de zwaartekracht in voeden en 'resetten' van mijn borsten door 1maal per dag volledig af te kolven.

Vanmiddag dus de kolf erbij gepakt en ik kan het nog :')
2 borsten, 240 ml en in die kolfsessie heeft mevrouw ook nog gedronken. (Sorry voor degene met moeite met kolfvoorraad sprokkelen :@ )
Tis alleen wel melk met weinig vet dus heb het in de vriezer gedaan voor tzt maar pannenkoeken bakken.
pi_167819340
Poehee Blue! Da's flink- hopelijk snel verbetering en tevreden beebje :*.

[ Bericht 61% gewijzigd door Vosje6 op 01-01-2017 22:56:33 (Oops verkeerde topic) ]
pi_167825042
Hoe hebben jullie je uk laten wennen aan de fles naast borst? Madam hier pakt de fles soms wel, soms niet en ik moet volgende week weer werken.. Dus fles niet pakken is niet echt een optie. :{
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 2 januari 2017 @ 11:24:25 #275
269689 crew  Viv
pi_167825204
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:16 schreef nectarientje het volgende:
Hoe hebben jullie je uk laten wennen aan de fles naast borst? Madam hier pakt de fles soms wel, soms niet en ik moet volgende week weer werken.. Dus fles niet pakken is niet echt een optie. :{
Hier noodgedwongen aan de fles toen ze nog net geen 4 weken oud was, ze snapte het meteen en dronk 'm fanatiek leeg. Zo fanatiek zelfs, dat het nog een hele zoektocht is geweest om een fles/speen combi te vinden waarbij ze er 15+ minuten over doet. Nu heeft ze nog steeds een prematurenspeen. :') Geen tips dus, van anderen hier begreep ik dat het helpt als een ander de fles geeft, bij mama willen ze liever de borst. ;)
pi_167825348
Oh wat lastig Blue, dat zij er zo'n last van heeft. Hopelijk gauw beter. Hoe werkt dat resetten eigenlijk, want dan stimuleer je het toch ook?

Nectarientje, wat ViviRAWRS zegt, door iemand andere laten geven, zelf niet in de buurt zijn. En af en toe blijven oefenen. En soms lukt het op de crèche in een andere situatie ineens wel.

Ze drinkt hier goed, alleen net zoals vorige keer een pijnlijke moeilijke kant met minder productie. Deze net na een voeding gekolfd om te stimuleren, 10 cc. Toch weer iets :P
Vind het nog wel een beetje moeizaam, maar weet dat het wel goedkomt, groot verschil met vorige keer. Het is zo fijn weer ook, zo'n klein meisje O+
pi_167825555
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier noodgedwongen aan de fles toen ze nog net geen 4 weken oud was, ze snapte het meteen en dronk 'm fanatiek leeg. Zo fanatiek zelfs, dat het nog een hele zoektocht is geweest om een fles/speen combi te vinden waarbij ze er 15+ minuten over doet. Nu heeft ze nog steeds een prematurenspeen. :') Geen tips dus, van anderen hier begreep ik dat het helpt als een ander de fles geeft, bij mama willen ze liever de borst. ;)
Hij is een jaar en drinkt ook nog met een speen voor 0 maanden. :')

Niet normaal hoe hard dat ding leeg gaat.

Papspeen heb ik zelf maar geprikt anders doet hij er ongeveer vijftig tot zeventig seconde over. :{


Verder is mijn HA met de groothandel bezig, die laat me straks weten hoe en wat. *O*

Is het iemand hier wel eens gelukt te relacteren na een half jaar, met een baby die tepels alleen nog maar als iets ziet waar in geknepen en aan gepield kan worden? Hoe magisch is die domperidon? Ik kneep voor de gein in mijn tepel en warempel, die begon te glimmen. Met kolven kwam er een (ienemiene) transparante drup uit/op beide boobs.

Ik wil best een dubbele kolf huren en die pillen gaan slikken, maar doe ook een drukke opleiding. Denk dat ik wel een ruimte kan krijgen, teamleider is moeder en er wordt veel rekening gehouden met me.
pi_167825617
+1 op het ineens wel lukken in een andere situatie. Mijn mannetje dronk pertinent niet meer dan 20 uit een fles met hangen en wurgen tot eerste dag op het kdv! Zomaar gingen alle flessen probleemloos ^O^ . Natuurlijk zijn er ook kindjes die blijven weigeren, maar zelfs dan kun je er gedurende de dag wel wat in krijgen (cupje/bekertje) en halen ze het wanneer thuis gewoon in dus houdt moed :*
pi_167826140
Wat betreft snelle flessen: mijn kindjes deden beiden al snel max 10 min over een fles (120 ml), hadden geen last van verslikken/veel boeren/spugen en deden er nog korter over aan de borst :D
pi_167826258
Hier dronk M. vanaf het begin goed uit flesjes dus geen tips van mij, behalve inderdaad door iemand anders laten geven (en misschien zelf ook niet in de buurt zijn).

Wat vervelend blue, overproductie. Hopelijk helpt het blokvoeden en tegen de zwaartekracht in voeden.

Ik begin enorm gefrustreerd te raken van voeden tijdens menstruatie -O- het is zo anders... De tsr komt niet snel genoeg (soms niet eens na een halve minuut drinken) dus heb steeds een ontevreden baby. Kolf tussendoor maar en geef haar dat soms als het te veel frustratie oplevert, maar kolven levert soms maar 40cc op -O-
Iemand tips?
pi_167826391
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:31 schreef BlueEyes het volgende:
Joepie, ben gezegend met teveel productie -O-
Waarschijnlijk staan mijn borsten nog op standje AAN omdat ik in juli pas ben gestopt met voeden van F.
Kleine J is enorm kramperig, nijdig, spugen tot de max en groene luiers en niet verzadigbaar.

Dus nu gestart iom lactatiekundige met blokvoeden, tegen de zwaartekracht in voeden en 'resetten' van mijn borsten door 1maal per dag volledig af te kolven.

Vanmiddag dus de kolf erbij gepakt en ik kan het nog :')
2 borsten, 240 ml en in die kolfsessie heeft mevrouw ook nog gedronken. (Sorry voor degene met moeite met kolfvoorraad sprokkelen :@ )
Tis alleen wel melk met weinig vet dus heb het in de vriezer gedaan voor tzt maar pannenkoeken bakken.
Hoi Blue, hier ervaring met overproductie. Hier bleek tegen de zwaartekracht in voeden de oplossing te zijn. Als je meer info wilt hoor ik het wel, maar iig fijn dat je er nu al achter bent gekomen (bij mij duurde het een aantal weken) en dat je lactatiedeskundige achter je staat!
Succes!
pi_167826429
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:47 schreef Vosje6 het volgende:
+1 op het ineens wel lukken in een andere situatie. Mijn mannetje dronk pertinent niet meer dan 20 uit een fles met hangen en wurgen tot eerste dag op het kdv! Zomaar gingen alle flessen probleemloos ^O^ . Natuurlijk zijn er ook kindjes die blijven weigeren, maar zelfs dan kun je er gedurende de dag wel wat in krijgen (cupje/bekertje) en halen ze het wanneer thuis gewoon in dus houdt moed :*
Ik vind dit heel fijn om te lezen. Natuurlijk hoeft dat niet voor mijn uk te gelden maar de druk is er even af. Lief geeft het flesje hier maar zodra het niet lukt, kom ik er wel bij. Misschien dat ook niet meer doen. Echt even weg gaan.
We zouden kunnen proberen klein beetje in flesje aan te bieden op moment dat ze niet hongerig is maar wel wat zou lusten. Zou dat wat kunnen zijn? Want nu geven we bij eerste hongersignalen maar uk gaat van sabbelen tot moord en brand in drie seconden ongeveer wat bij lief voor nogal wat stress zorgt omdat ze de fles dan helemaal niet pakt.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167826627
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:27 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik vind dit heel fijn om te lezen. Natuurlijk hoeft dat niet voor mijn uk te gelden maar de druk is er even af. Lief geeft het flesje hier maar zodra het niet lukt, kom ik er wel bij. Misschien dat ook niet meer doen. Echt even weg gaan.
We zouden kunnen proberen klein beetje in flesje aan te bieden op moment dat ze niet hongerig is maar wel wat zou lusten. Zou dat wat kunnen zijn? Want nu geven we bij eerste hongersignalen maar uk gaat van sabbelen tot moord en brand in drie seconden ongeveer wat bij lief voor nogal wat stress zorgt omdat ze de fles dan helemaal niet pakt.
Die tip kregen wij ook ja, en dat werkte voor het wennen een stuk beter dan bij honger :) Verder was bij ons in het begin idd echt belangrijk dat ik niet in dezelfde kamer was en dat papa (of iig niet ik) de fles gaf. Mama = drinken aan de borst. Na een paar weken maakte het niet zoveel meer uit of ik wel/niet in zicht was btw, dat was alleen voor het wennen/opstarten zo.

Oh en over druk voelen: bij ons kdv waren ze heel begripvol dat flesje drinken in het begin meer tijd/aandacht/etc kostte, en dat is eigenlijk wat ik van de meeste mensen om me heen hoor. Alle baby's hebben wel iets waar ze aan moeten wennen als ze beginnen op een kdv (het is ook nogal een stap voor zo'n kleintje), en dat komt allemaal echt goed :*
  maandag 2 januari 2017 @ 13:16:36 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167827260
Als ze honger krijgt, gaat ze vanzelf wel drinken. Echt. Komt goed. Vooral omdat ze dus de fles best 'snapt'.

Mijn baby is trouwens maar raar -O-. Hij wilde gisterenavond steeds max 2 uur tussen voedingen. Mijn man zou de eerste nachtvoeding uit een flesje geven, maar na 150ml heeft Guppy gewoon nog uit beide borsten gedronken, hij had nog niet genoeg...
Ik raak ook eigenlijk een beetje ontmoedigd. Want die 150ml, dat kolf ik niet standaard in één keer. Bij kuiken nam mijn man standaard die nachtvoeding over, die kolfde ik in de ochtend. Ik zie dat dit keer al helemaal aan mijn neus voorbij gaan, inclusief nachtrust. Sowieso worden de tijden tussen de voedingen 's nachts eigenlijk niet langer. Dat zou na 7,5 week toch wel mogen van mij.
KuikenGuppy
pi_167827403
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:16 schreef Burdie het volgende:
Als ze honger krijgt, gaat ze vanzelf wel drinken. Echt. Komt goed. Vooral omdat ze dus de fles best 'snapt'.

Mijn baby is trouwens maar raar -O-. Hij wilde gisterenavond steeds max 2 uur tussen voedingen. Mijn man zou de eerste nachtvoeding uit een flesje geven, maar na 150ml heeft Guppy gewoon nog uit beide borsten gedronken, hij had nog niet genoeg...
Ik raak ook eigenlijk een beetje ontmoedigd. Want die 150ml, dat kolf ik niet standaard in één keer. Bij kuiken nam mijn man standaard die nachtvoeding over, die kolfde ik in de ochtend. Ik zie dat dit keer al helemaal aan mijn neus voorbij gaan, inclusief nachtrust. Sowieso worden de tijden tussen de voedingen 's nachts eigenlijk niet langer. Dat zou na 7,5 week toch wel mogen van mij.
Balen van de korte nachten Burdie.
Mijn baby dronk van de week ook 160 uit een flesje en daarna nog tien minuten aan de borst. Gister had ze ineens weer genoeg aan 120cc. Kan het niet zijn dat het maar eenmalig was of een groeispurtje?
Ik moet ook meerdere keren kolven voor 150cc (of ze moet ineens een keer doorgeslapen hebben) dus ik probeer twee keer per dag te kolven. Is dat misschien een optie?
  maandag 2 januari 2017 @ 13:25:49 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167827496
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:21 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Balen van de korte nachten Burdie.
Mijn baby dronk van de week ook 160 uit een flesje en daarna nog tien minuten aan de borst. Gister had ze ineens weer genoeg aan 120cc. Kan het niet zijn dat het maar eenmalig was of een groeispurtje?
Ik moet ook meerdere keren kolven voor 150cc (of ze moet ineens een keer doorgeslapen hebben) dus ik probeer twee keer per dag te kolven. Is dat misschien een optie?
Nee vaker kolven is echt niet te doen. Ik heb nog een kuiken rondlopen en guppy slaapt overdag zo goed als niet (tenzij in de doek). Bovendien kan ik alleen in de ochtend echt goed kolven; dan kolf ik 80-100ml en in de middag of avond kolf ik in diezelfde tijd maar 20-50ml. Waarschijnlijk ook omdat Guppy dan vaker wil drinken.
KuikenGuppy
  maandag 2 januari 2017 @ 15:15:40 #287
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167829672
Mies en Burdie: is neusspray een optie?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 2 januari 2017 @ 15:25:52 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167829865
Krijg je daar meer tijd van op een dag?
KuikenGuppy
  maandag 2 januari 2017 @ 15:40:07 #289
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167830146
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:25 schreef Burdie het volgende:
Krijg je daar meer tijd van op een dag?
Nee maar misschien gaat je Kolfopbrengst omhoog? Ik heb 1 tsr als ik kolf en dan is het na 60 ml wel klaar. Als ik dan de spray gebruik kolf ik zo het dubbele tot driedubbele.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167831152
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:15 schreef Chanty het volgende:
Mies en Burdie: is neusspray een optie?
'Mag' je dat ook tijdens het voeden gebruiken of krijg je dan nog moeilijker een tsr?

Voor tijdens kolven is het een goed idee!
pi_167831600
Heb haar net 150cc via een flesje gegeven en vijf minuten laten drinken en nog is het niet genoeg. Na die vijf minuten werd ze weer boos en kwam er geen tsr meer. Heb nu steeds een boos, hongerig meisje aan mijn borst. Veel aanleggen om de productie op te krikken werkt niet voor mijn tepels. Word hier zo onzeker van :'(
pi_167831666
Syntocinonspray is ook voor tijdens het voeden, ja.
pi_167831720
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:41 schreef Mies_poes het volgende:
Heb haar net 150cc via een flesje gegeven en vijf minuten laten drinken en nog is het niet genoeg. Na die vijf minuten werd ze weer boos en kwam er geen tsr meer. Heb nu steeds een boos, hongerig meisje aan mijn borst. Veel aanleggen om de productie op te krikken werkt niet voor mijn tepels. Word hier zo onzeker van :'(
Weet je zeker dat het honger is en niet zuigbehoefte? Zo'n fles tettert vaak wel makkelijk leeg, waardoor het stukje zuigbehoefte blijft.
  maandag 2 januari 2017 @ 16:47:49 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167831728
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:41 schreef Mies_poes het volgende:
Heb haar net 150cc via een flesje gegeven en vijf minuten laten drinken en nog is het niet genoeg. Na die vijf minuten werd ze weer boos en kwam er geen tsr meer. Heb nu steeds een boos, hongerig meisje aan mijn borst. Veel aanleggen om de productie op te krikken werkt niet voor mijn tepels. Word hier zo onzeker van :'(
Regeldag mogelijk? Hoe oud is ze?
Irritant hè, konden ze maar praten :+.
KuikenGuppy
pi_167831762
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hij is een jaar en drinkt ook nog met een speen voor 0 maanden. :')

Niet normaal hoe hard dat ding leeg gaat.

Papspeen heb ik zelf maar geprikt anders doet hij er ongeveer vijftig tot zeventig seconde over. :{


Verder is mijn HA met de groothandel bezig, die laat me straks weten hoe en wat. *O*

Is het iemand hier wel eens gelukt te relacteren na een half jaar, met een baby die tepels alleen nog maar als iets ziet waar in geknepen en aan gepield kan worden? Hoe magisch is die domperidon? Ik kneep voor de gein in mijn tepel en warempel, die begon te glimmen. Met kolven kwam er een (ienemiene) transparante drup uit/op beide boobs.

Ik wil best een dubbele kolf huren en die pillen gaan slikken, maar doe ook een drukke opleiding. Denk dat ik wel een ruimte kan krijgen, teamleider is moeder en er wordt veel rekening gehouden met me.
Relacteren vraagt meestal een heel behoorlijke tijdsinvestering, waarin je op een strak schema gaat kolven, al dan niet onder gebruik van domperidon. Als je dat avontuur zou willen beleven, moet je zeker even contact leggen met een lactatiekundige voor deskundige begeleiding in dat traject.
  maandag 2 januari 2017 @ 16:51:17 #296
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167831810
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:24 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

'Mag' je dat ook tijdens het voeden gebruiken of krijg je dan nog moeilijker een tsr?

Voor tijdens kolven is het een goed idee!
Ja dat mag gewoon :) Heb het ook gedaan toen mijn productie was ingestort en mevrouw boos en hongerig de tsr te lang vond duren.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167832020
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:47 schreef WupWup het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het honger is en niet zuigbehoefte? Zo'n fles tettert vaak wel makkelijk leeg, waardoor het stukje zuigbehoefte blijft.
Speentje wilde ze niet dus ik gooi het echt op honger.

Thanks, ga straks die spray eens gebruiken!

En volgens mij heeft dit echt met mijn menstruatie te maken. Maar eens een afspraak met de huisarts maken, want op die menstruatie zit ik op deze manier al helemaal niet te wachten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mies_poes op 02-01-2017 17:09:46 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 2 januari 2017 @ 23:43:47 #298
269689 crew  Viv
pi_167847112
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:44 schreef Myrr het volgende:
Is het iemand hier wel eens gelukt te relacteren na een half jaar, met een baby die tepels alleen nog maar als iets ziet waar in geknepen en aan gepield kan worden?
Hier geen ervaring, maar ik ben wel benieuwd naar je verhaal! Hoe was de borstvoeding destijds geëindigd? En wat als je melkproductie weer op gang komt, wil je je kindje dan ook opnieuw leren drinken aan de borst?
pi_167852194
Eerste wenuurtjes gehad en alles ging goed, behalve de fles.. :{
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167852550
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:47 schreef nectarientje het volgende:
Eerste wenuurtjes gehad en alles ging goed, behalve de fles.. :{
Oh, dat is balen joh. Gewoon blijven proberen, komt echt wel goed. Had ze honger? Of was het hele wennen misschien al indrukwekkend genoeg.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:07:03 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_167852598
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:16 schreef nectarientje het volgende:
Hoe hebben jullie je uk laten wennen aan de fles naast borst? Madam hier pakt de fles soms wel, soms niet en ik moet volgende week weer werken.. Dus fles niet pakken is niet echt een optie. :{
Volhouden. Het heeft hier echt wel een paar weken geduurd maar ze ging uiteindelijk echt uit de fles drinken. De weken daartussen heb ik zo'n beetje elk uur tussen 18:00 en 07:00 met haar aan de borst gezeten. Ze halen het wel in op een ander moment ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')