abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 december 2016 @ 11:16:42 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167090525
Al geruime tijd gingen de geruchten dat het rommelde rond Jan Roos, VNL en IDDE / ADDE en de subsidie die gebruikt is voor het Oekraïne-referendum. VNL had de eer om als Nederlandse partij mee te mogen doen op Europees niveau met partijen als UKIP etc in ADDE verband, maar aan die samenwerking kwam recentelijk een einde.

Chris Aalberts zocht het voor FTM uit en kwam erachter dat het Jan Roos was die de Europese samenwerking verzoop en dat VNL nooit aan haar financiele verplichtingen heeft voldaan maar wel flink uit de ruif mee wist te eten:

https://www.ftm.nl/artike(...)king-van-vnl-verzoop

Hele verhaal staat in de link. Hier een paar quotes en de reactie van VNL op het gebeuren:

quote:
Het evenement verliep voor VNL niet zoals gehoopt. Driessen en Weststrate wilden geen hotelkamer delen en de drie VNL’ers kwamen op de tweede avond van het evenement helemaal niet opdagen. ADDE had 200 euro per couvert betaald. De eerste avond liet Jan Roos volgens meerdere aanwezigen blijken dat hij slecht tegen alcohol kan: hij beledigde Trump-aanhangers en maakte vrouwonvriendelijke opmerkingen. De gastheer van het evenement — Europarlementariër Peter Lundgren van de Zweden Democraten — meldt:

'Ik kan bevestigen, aangezien ik aan dezelfde tafel zat, dat de taal die hij gebruikte onbeschoft en beledigend was tegenover de Amerikaanse gasten aan tafel. Ik heb de volgende dag meteen verklaard [...] dat het gênant was om naar zijn commentaar te luisteren en dat ik niks meer met hem te maken wil hebben.'
quote:
'Even snel een berichtje om je te laten weten dat IDDE Jan Roos niet langer als vertegenwoordiger van VNL accepteert. We hebben altijd plezierig met elkaar samengewerkt, en ik hoop dat je het met me eens bent dat we de laatste twee jaar veel tot stand hebben gebracht. Helaas heeft Jan dat vorige week donderdag en vrijdag volkomen verpest [...] Bij het ADDE-diner van donderdag presteerde het om twee afvaardigingen én onze Amerikaanse gasten te schofferen. Ik heb hem daarom aan een andere tafel geplaatst bij de European Freedom Award, zodat we een diplomatiek schandaal zouden kunnen voorkomen. [...] Ik stel veel prijs op onze samenwerking, maar dit wangedrag kan ik niet accepteren. Als we weer gaan samenwerken, dan zal dat uitsluitend zijn met jou of Louis [Bontes, red.].'
Het wangedrag van Jan Roos komt niet heel slecht uit. IDDE staat vanwege de subsidiefraude nu onder druk dus alle ratten verlaten het schip.

Volgens VNL zelf is er niets aan de hand en worden er tegen "vriend van de partij" Chris Aalberts juridische stappen overwogen:

quote:
VNL heeft met verbazing en teleurstelling kennisgenomen van een artikel van Chris Aalberts op de website FtM. Het betreffende artikel staat bol van feitelijke onjuistheden en malle beschuldigingen. Zo stond een bezoek van UKIP-voorman Farage los van de organisaties ADDE en IDDE. Het evenement is ook betaald door VNL. Geen cent kwam van ADDE of IDDE. Verder blijkt de auteur weinig kaas te hebben gegeten van de financiële verantwoording of zich in ieder geval weinig te hebben verdiept in de betreffende casus, alvorens erover te schrijven. Er is namelijk gewoon contributie ingelegd. Tijdens het betreffende evenement zijn de delegatieleden van VNL netjes afgemeld voor de tweede avond en is er absoluut geen sprake geweest van afwijkend gedrag agv alcohol. Jan Roos heeft inderdaad aangegeven geen Trump-fan te zijn. Verschillende partijen hebben echter verschillende visies. Ook op de Amerikaanse politiek. Tot slot is de subsidie-kwestie de enige reden geweest om het lidmaatschap te beëindigen. Naar aanleiding van het artikel worden juridische stappen overwogen.
VNL stelt momenteel nog helemaal niets voor in de Nederlandse politiek en krijgt nu concurrentie van Geenpeil en de FvD. VNL had als plus mee dat zij goede banden onderhielden met de ook in Nederland populaire Farage van UKIP. Is dit een voorbode van een vroegtijdig einde?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167090567
Wilders kun je beter niet stoppen dus de volgende bedreiging moet zwart gemaakt worden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167090571
Wat er van waar is weet ik niet, maar het lijkt op een smear campaign tegen VNL. Hoe het ook zij, VNL krijgt het behoorlijk lastig met de verregaande versplintering op rechts. Moet zeggen dat het niveau van hun twitterberichten kinderachtig is. Erg negatief en vaak op de persoon.
  zondag 4 december 2016 @ 11:20:56 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167090577
Nu al LPF taferelen :')__
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 december 2016 @ 11:21:30 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167090588
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:20 schreef halfway het volgende:
Wilders kun je beter niet stoppen dus de volgende bedreiging moet zwart gemaakt worden?
Nee, hoor. Jij mag gerust VNL blijven stemmen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167090655
Weet je wie ook wel van een drankje houdt? De aanvoerder van de Europese beschaving Fuhrer van 1 Europees Reich.

pi_167090669
Wie is Jan Roos? :o
wooblabalurg
pi_167090674
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2016 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Weet je wie ook wel van een drankje houdt? De aanvoerder van de Europese beschaving Fuhrer van 1 Europees Reich.

Ga jij je nou maar druk maken om verkrachte vrouwen. Dat heeft er ongeveer net zoveel mee te maken. :s)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 4 december 2016 @ 11:28:04 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167090685
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2016 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Weet je wie ook wel van een drankje houdt? De aanvoerder van de Europese beschaving Fuhrer van 1 Europees Reich.

Meteen weer naar anderen wijzen. Typisch.
pi_167090689
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:26 schreef Baconbus het volgende:
Wie is Jan Roos? :o
Die kerel die met een kapmes achter kinderen aanrent.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 4 december 2016 @ 11:28:14 #11
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_167090690
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:26 schreef Baconbus het volgende:
Wie is Jan Roos? :o
pi_167090710
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Meteen weer naar anderen wijzen. Typisch.
Dat gebeurt juist hier. Jan Pronk was ook een drankorgel, maar ja, een PVDA'er, dan is het geen probleem.
  zondag 4 december 2016 @ 11:31:04 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167090725
Je verwacht het niet.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_167090757
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Meteen weer naar anderen wijzen. Typisch.
Oh, nu is naar anderen wijzen opeens wel een issue.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 4 december 2016 @ 11:34:37 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167090790
Het is trouwens niet de eerste keer dat Jan Roos negatief in het nieuws komt vanwege overdadig drankgebruik. Eerder ging het al een keer mis tijdens het beruchte "Powned seksfeest' waar een ladderzatte Roos te zien was onder een hoertje:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Powned-feest__.html



Toen zat Jan Roos alleen nog niet in de politiek. Bij Powned is hij uiteindelijk wel met ruzie vertrokken.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Powned-feest__.html
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 december 2016 @ 11:35:13 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167090798
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat gebeurt juist hier. Jan Pronk was ook een drankorgel, maar ja, een PVDA'er, dan is het geen probleem.
Jan Pronk is niet in het nieuws, dus niet relevant
pi_167090821
Een partij die uit ruzie is ontstaan gaat aan geruzie ten onder. Je verwacht het niet :+
pi_167090823
Dronken Jan Roos die Trump-aanhangers de huid volscheldt. Wat is het probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167090842
Ze proberen die rechtse splinterpartijen gewoon zwart te maken.

#TeamRoos
(she/her)
  zondag 4 december 2016 @ 11:38:44 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167090875
Jan Roos :') .
Wat een faal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 4 december 2016 @ 11:39:47 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167090896
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:37 schreef Fylax het volgende:
Ze proberen die rechtse splinterpartijen gewoon zwart te maken.

#TeamRoos
Prima toch :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167090897
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:37 schreef Fylax het volgende:
Ze proberen die rechtse splinterpartijen gewoon zwart te maken.

#TeamRoos
veel splinters vormen samen een plank
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167090916
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 11:39 schreef halfway het volgende:

[..]

veel splinters vormen samen een plank
MDF. Niet iets waar je graag een huis mee bouwt.
  zondag 4 december 2016 @ 11:41:00 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167090922
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:37 schreef Fylax het volgende:
Ze proberen die rechtse splinterpartijen gewoon zwart te maken.

#TeamRoos
Dat kunnen ze prima zelf
  zondag 4 december 2016 @ 11:41:06 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_167090925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:37 schreef Fylax het volgende:
Ze proberen die rechtse splinterpartijen gewoon zwart te maken.

#TeamRoos
Ah, een complot. Oké.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')