abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167126524
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

wat zouden andere partijen moeten/kunnen doen? Dan zijn er gewoon 7 zetels voor de oppositie en heb je een extra partij waar je niet mee samen kunt werken.
Ja maar je kunt naar verloop van tijd wel inschatten hoe er gestemt gaat worden. Al dan niet door mee te lezen op die stemsite van geenpeil wat ga je dan doen sluit je een deal met een andere partij waar je op een later moment wat terug moet doen voor die andere partij of ga je voor die 7 zetels.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 5 december 2016 @ 20:14:12 #102
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_167126856
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Even allemaal 12 euro lappen en het kabinet laten ploffen
Benieuwd of ze de doelgroep zouden kunnen overtuigen in te stemmen met een regeerakkoord waarin toch echt concessies gedaan moeten worden aan andere partijen. En hoe ze democratisch gaan bepalen welke punten ze willen inleveren. _O-
pi_167127073
Eerst even kijken of ze zetels halen, voordat ik überhaupt nadenk om te betalen.
Make my day!
pi_167127166
Gaat nooit werken. Nederlanders vinden het geweldig om te zeiken op de politiek en te roepen dat het anders moet. Het mag alleen geen geld kosten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 december 2016 @ 20:23:27 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167127196
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
Gaat nooit werken. Nederlanders vinden het geweldig om te zeiken op de politiek en te roepen dat het anders moet. Het mag alleen geen geld kosten.
Des te gemakkelijker is het om die partij te kapen
pi_167127226
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 15:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom niet de leden laten bepalen wie de poppetjes/levende stemkastjes zijn?
Dat is wel raar. Over het eerste de beste wat binnen zo'n partij besloten wordt mag blijkbaar niet gestemd worden, over wie de kieslijst komen te staan. Zou Dijkgraaf bang zijn dat hij niet gekozen wordt?
pi_167127246
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
Gaat nooit werken. Nederlanders vinden het geweldig om te zeiken op de politiek en te roepen dat het anders moet. Het mag alleen geen geld kosten.
Principes zijn hartstikke mooi, totdat ze geld kosten. :Y

Zelfde principe als waarom iedereen kistkalveren zielig vindt, maar bijna niemand scharrelvlees koopt.
  maandag 5 december 2016 @ 20:26:35 #108
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167127312
Heerlijk, die versplintering op extreemrechts.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 5 december 2016 @ 20:27:01 #109
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_167127337
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Des te gemakkelijker is het om die partij te kapen
Mja, waar, maar waarom zou iemand op een partij zonder zelf mee te mogen stemmen?

Een partij met 0 of weinig zetels kapen heb je niks aan. Kun je nog beter je eigen partij beginnen!
  maandag 5 december 2016 @ 20:28:08 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167127394
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:27 schreef Barrah het volgende:

[..]

Mja, waar, maar waarom zou iemand op een partij zonder zelf mee te mogen stemmen?

Een partij met 0 of weinig zetels kapen heb je niks aan. Kun je nog beter je eigen partij beginnen!
Het is als de Clinton Foundation. Alleen betalen als het ook iets in te brengen heeft.
pi_167127397
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2016 20:26 schreef Gutmensch het volgende:
Heerlijk, die versplintering op extreemrechts.
Een partij zonder standpunten kan nooit extreemrechts zijn. Evenmin als extreemlinks. Of gematigd liberaal.
  maandag 5 december 2016 @ 20:31:37 #112
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167127529
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2016 20:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Een partij zonder standpunten kan nooit extreemrechts zijn. Evenmin als extreemlinks. Of gematigd liberaal.
Je ziet toch wat voor een volk dat GeenPeil aantrekt? :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167127550
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 20:31 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je ziet toch wat voor een volk dat GeenPeil aantrekt? :')
Dat maakt de partij an sich nog niet rechts.
  maandag 5 december 2016 @ 20:33:34 #114
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_167127608
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2016 20:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Een partij zonder standpunten kan nooit extreemrechts zijn. Evenmin als extreemlinks. Of gematigd liberaal.
Mensen die hier voor vallen kunnen best overwegend uit een bepaalde politieke stroming komen. En ik geloof nou niet dat een partij uit een GeenStijl-nest heel veel linkse kiezers zal aanspreken om maar wat te noemen.

En al zou de partij een afspiegeling worden van het hele politieke landschap, dan wordt het zeker een lachertje omdat het dan niets toevoegt aan wat er al is. Of men moet al een absolute meerderheid halen maar dat gaat nooit gebeuren.
pi_167127648
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:24 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dat is wel raar. Over het eerste de beste wat binnen zo'n partij besloten wordt mag blijkbaar niet gestemd worden, over wie de kieslijst komen te staan. Zou Dijkgraaf bang zijn dat hij niet gekozen wordt?
Dat maakt ook niet uit wie er zit, je kunt er een chimpansee neerzetten hij hoeft toch alleen maar te doen wat de leden gezegd hebben. Al zou ik er wel willen zitten je krijgt een leuk bedrag mag leuke dingen doen en je hoeft niet mee te doen met de saaie dingen zoals debatten, je brengt je ipad mee gaat op kosten van de belastingbetaler zitten pokeren en wacht tot het lunch tijd is. Af en toe stel je wat vragen aan kabinetsleden daar zal je ook geen dagtaak aanhebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167127741
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat maakt ook niet uit wie er zit, je kunt er een chimpansee neerzetten hij hoeft toch alleen maar te doen wat de leden gezegd hebben. Al zou ik er wel willen zitten je krijgt een leuk bedrag mag leuke dingen doen en je hoeft niet mee te doen met de saaie dingen zoals debatten, je brengt je ipad mee gaat op kosten van de belastingbetaler zitten pokeren en wacht tot het lunch tijd is. Af en toe stel je wat vragen aan kabinetsleden daar zal je ook geen dagtaak aanhebben.
Waarom zou je vragen gaan stellen? Je achterban beslist toch, ongeacht de antwoorden die je krijgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167127799
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:33 schreef Barrah het volgende:

[..]

Mensen die hier voor vallen kunnen best overwegend uit een bepaalde politieke stroming komen. En ik geloof nou niet dat een partij uit een GeenStijl-nest heel veel linkse kiezers zal aanspreken om maar wat te noemen.

En al zou de partij een afspiegeling worden van het hele politieke landschap, dan wordt het zeker een lachertje omdat het dan niets toevoegt aan wat er al is. Of men moet al een absolute meerderheid halen maar dat gaat nooit gebeuren.
Nou ja, er schijnt een meerderheid te zijn voor het invoeren van de doodstraf, als je de peilers moet geloven. Toch is er geen enkele politieke partij die daarvoor pleit. Deze partij zou dat dan wel doen. Niet dat ze daar iets mee zouden bereiken, maar goed.
pi_167128093
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat maakt ook niet uit wie er zit, je kunt er een chimpansee neerzetten hij hoeft toch alleen maar te doen wat de leden gezegd hebben. Al zou ik er wel willen zitten je krijgt een leuk bedrag mag leuke dingen doen en je hoeft niet mee te doen met de saaie dingen zoals debatten, je brengt je ipad mee gaat op kosten van de belastingbetaler zitten pokeren en wacht tot het lunch tijd is. Af en toe stel je wat vragen aan kabinetsleden daar zal je ook geen dagtaak aanhebben.
Daarom juist. Die chimpansee gaat wel betaald worden, dus ik wil kunnen stemmen voor wie dat geld krijgt om een buikspreekpop te zijn.
  maandag 5 december 2016 @ 20:49:06 #119
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167128244
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 20:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou ja, er schijnt een meerderheid te zijn voor het invoeren van de doodstraf, als je de peilers moet geloven. Toch is er geen enkele politieke partij die daarvoor pleit. Deze partij zou dat dan wel doen. Niet dat ze daar iets mee zouden bereiken, maar goed.
Ze zouden niet helemaal de enige zijn. De SGP is van oudsher voor de doodstraf.
pi_167128350
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou je vragen gaan stellen? Je achterban beslist toch, ongeacht de antwoorden die je krijgt.
Volgens de site gaan ze breekijzer spelen door hun kamerleden vragen te stellen over onderste stenen en dergelijk met wob verzoeken. Je maakt 1 keer een standaard brief vult de juiste gegevens over het onderwerp in en vraagt om een digitaal antwoord zodat je alles online kunt pleuren en je leden er naar kunnen kijken. Zelfs als je om 9 uur begint met werken moet zoiets voor de middag wel klaar zijn nog even de site checken wat je vandaag moet stemmen en klaar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 5 december 2016 @ 22:33:25 #121
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167132175
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:52 schreef vipergts het volgende:

[..]

Volgens de site gaan ze breekijzer spelen door hun kamerleden vragen te stellen over onderste stenen en dergelijk met wob verzoeken. Je maakt 1 keer een standaard brief vult de juiste gegevens over het onderwerp in en vraagt om een digitaal antwoord zodat je alles online kunt pleuren en je leden er naar kunnen kijken. Zelfs als je om 9 uur begint met werken moet zoiets voor de middag wel klaar zijn nog even de site checken wat je vandaag moet stemmen en klaar.
Voor WOB-verzoeken heb je nou net geen kamerleden nodig, die kan iedereen indienen, dus (ook) dat lijkt me nogal onzin.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 december 2016 @ 22:34:19 #122
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167132201
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:14 schreef Barrah het volgende:

[..]

Benieuwd of ze de doelgroep zouden kunnen overtuigen in te stemmen met een regeerakkoord waarin toch echt concessies gedaan moeten worden aan andere partijen. En hoe ze democratisch gaan bepalen welke punten ze willen inleveren. _O-
Dat is hoe dan ook onbegonnen werk, want als je daarna met z'n allen iets anders stemt wordt het alsnog onmogelijk om samen te werken. Ergo: gegarandeerde oppositie.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 december 2016 @ 22:34:51 #123
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167132213
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2016 22:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is hoe dan ook onbegonnen werk, want als je daarna met z'n allen iets anders stemt wordt het alsnog onmogelijk om samen te werken. Ergo: gegarandeerde oppositie.
Voor de pluriformiteit zou ik het overigens wel de moeite waard vinden als er Eenpeil ook een zetel haalt en afspreekt dat ze standaard het tegenovergestelde stemmen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_167136235
Geenpeil

:')
pi_167137331
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:52 schreef vipergts het volgende:

[..]

Volgens de site gaan ze breekijzer spelen door hun kamerleden vragen te stellen over onderste stenen en dergelijk met wob verzoeken. Je maakt 1 keer een standaard brief vult de juiste gegevens over het onderwerp in en vraagt om een digitaal antwoord zodat je alles online kunt pleuren en je leden er naar kunnen kijken. Zelfs als je om 9 uur begint met werken moet zoiets voor de middag wel klaar zijn nog even de site checken wat je vandaag moet stemmen en klaar.
Dan wijkt de website nu al af van hoe Jan Dijkgraaf het voor zich ziet:


Vanaf ongeveer 0:30: "Nee ik ga niet naar debatten toe... ik ga alleen stemmen".

Alleen als er stemmingen zijn aanwezig zijn dus, voor de rest in het platform op tijd invoeren waarover gestemd moet worden en 2 minuten voor de stemming kijken of je wel of niet je handje moet opsteken. Veel minder werk dus dan een Senator, maar wel een full-time (erg royale) vergoeding krijgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')