abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167052916


Gezien de populariteit van dit aankomende kaartspelletje van Blizzard besloot ik hier ook maar een topic te openen. Onderstaande tekst is grotendeels genakt uit het Tweakers-topic van dit spel.



quote:
Hearthstone - slijp je zwaard, verzamel je deck en maak je klaar voor Hearthstone - het snelle strategie-kaartspel dat gemakkelijk te leren is en voor massaal plezier zorgt. Speel het spel gratis op Battle.net en speel je kaarten om spreuken uit te spreken, wezens op te roepen en het bevel te voeren over de helden van Warcraft in epische strategische duels. Kies een van de negen Warcraft-helden om mee te spelen. Om de beurt kiezen spelers hun kaarten uit hun aanpasbare kaartendeck om hun tegenstander te verslaan.
Trailer


Naxxramas trailer

Blackrock Mountain trailer

League of Explorers trailer

Whispers of the Old Gods trailer

Mean Streets of Gadgetzan trailer


quote:
Hearthstone is een gratis speelbaar kaartspel. Voordat je Hearthstone kunt gaan spelen, is het noodzakelijk dat je eerst een Battle.net account aanmaakt. Dit kun je doen via de Account Creation-pagina op Battle.net doen. Met dit Battle.net account log je in op de Blizzard Launcher.

Hearthstone kan gespeeld worden op PC, Mac en iPad.

De systeemvereisten kun je hier vinden.

Het spel is hier gratis te downloaden.

Dit gedeelte wordt regelmatig geüpdatet.


Er zijn verschillende spelvormen binnen Hearthstone. Hieronder een korte uitleg van wat elke spelvorm is en wat je er in kan doen.

Solo Adventures

De Player-versus-Computer afdeling van het kaartspel. Hier kan je met je eigen kaarten tegen de Innkeeper vechten, die twee decks (Normal en Expert) van elke class heeft. Hier kan je ook alle Adventures vinden. In deze adventures duik je de lore van de Warcraft-wereld in en vecht je tegen een thematische set bosses. Op het moment is dit alleen Naxxramas, maar er zullen nog meer komen. De Innkeeper is gratis, Naxxramas kost in-game gold (700g per wing, 5 wings total) of echt geld (exacte prijsdetails op de Hearthstone Wiki). Op dit moment is de eerste wing nog gratis, maar dat blijft niet zo. De beloning voor het voltooien van Naxxramas is een dertigtal nieuwe kaarten om in je decks te stoppen.
4.gif In deze modus kan je de meeste daily quests niet voltooien! 4.gif

Play Mode

Ook wel bekend als 'Constructed' of 'Ranked', dit is een Player versus Player mode waarin je met je zelfgemaakte decks tegen andere spelers binnen je regio vecht. Dit kan in Unranked, of Casual, maar ook in Ranked mode. In Ranked mode heb je een zichtbare Rank van 25 tot 1, waarin lager beter is. Er is ook een Legend rank als je genoeg weet te winnen in rank 1. Ranked werkt met Seasons van één kalendermaand, en aan het einde van de maand wordt je rank weer gereset naar ergens tussen rank 25 en rank 16, afhankelijk van hoe goed je het deed in de voorgaande maand. In deze mode kan je quests voltooien en je krijgt voor elke drie overwinningen 10 gold, tot een maximum van 100 gold per dag.

The Arena

De andere Player versus Player mode van het spel. Als je een Arena run start krijg je de keuze uit drie heroes, waarvan je er één moet kiezen. Vervolgens krijg je de keuze uit drie kaarten, waarvan je er één moet kiezen. Herhaal dit laatste 29 keer en je hebt een deck van 30 kaarten samengesteld. De gebruikelijke limitaties van je eigen decks (maximaal twee versies van een kaart) bestaan niet, waardoor je bijvoorbeeld decks met 3 Arcanite Reapers of 5 Fireballs kan hebben. Je vecht vervolgens tegen andere spelers die ook zo'n random deck in elkaar hebben gezet, en dit gaat door tot je zelf 3 keer hebt verloren of 12 keer hebt gewonnen. Aan het einde krijg je een setje rewards, afhankelijk van hoeveel wins je hebt. Deze rewards bevatten altijd minimaal één card pack, plus een combinatie van Arcane Dust, gold en soms random kaarten of een tweede card pack. Ook in deze mode zijn quests te voltooien.

Arena kost 150 gold of ¤1,79 om in te gaan, behalve je eerste Arena run.

Tavern Brawl

Op 17 juni 2015 werd er een nieuwe modus toegevoegd aan Hearthstone: Tavern Brawl. Om aan deze modus mee te doen heb je minstens één hero nodig die level 20 heeft bereikt. In Tavern Brawl vindt er elke week een nieuw evenement plaats dat vijf dagen duurt (woensdag tot maandag). De eerste overwinning voor elk evenement beloont de speler met één gratis classic pack. Hierna is de Tavern Brawl twee dagen 'dicht'. Evenementen die al plaats hebben gevonden, zijn onder andere Encounter at the Crossroads (willekeurig samengestelde decks) en Showdown at Blackrock Mountain (een gevecht tussen Ragnaros en Neferian). Een compleet overzicht kun je hier vinden.


Hierzo nog wat linkjes naar verschillende Hearthstone websites:

• Officiële Hearthstone website: EU | US
• HearthPwn: Homepage | DeckBuilder | Card Database
• WoWHead: DeckBuilder | Cards Database
Hearthstone Wiki
Liquid Hearth

Heartstone kaarten collectie sheet

FOK! Hearthstone competitie

We runnen ook een eigen forum-competitie! De stand en uitslagen van individuele potjes kun je op de onderstaande site terugvinden:
http://svg.xs4all.nl:8080/hearthstone/

Battletags:

2Happy4U - Burzum#2799
Abby79 - Rashann#2851
AlwaysHappy - Alwayshappy#2978
Amarantha - Fenayi#2266
Amnistia - Kimmey12#2564
Azorius - AzoriusTWP #2404
Azpilicueta - Justakid#2627
Bitterlemon - Knuckles#2490
Blistering - Apple#2623
Ceased2be - Ceased2be#2428
ChrisHantzen - FunkyGnome#2337
Cornelis83 - Cornelis #1737
D_tjuh - Dice#2174
DjUntzUntz - DjUntzUntz#1887
Drankster - Drankster#2562
ExplodedHeart - AtomicFart#2264
floofee - Aubrionna#2162
Furdinand - Furdinand#2414
hugecooll - hugey#1133
HugoohAFCA - Hugooh#2953
Icemotion - icemotion#2274
Insomnium - vikingvesk#2873
Isabeau - Saskia#2684
Itsthesebbe - ItsTheSebbe#2890
Knoflook - Knoflook#2126
Liandri - Mouce#2269
lord_bono - Bono#2862
Molurus - Molurus#2812
mosselmossel - Iigy#2192
Mrs. Salvatore - Salvo#2523
Muhahaha - Kanniebaal#2945
Munchlax - Jiftyj#2146
Murdera - SlaineMcRoth#2316
Narcotical - Narcotical#2834
Omentuva - Oment#2738
Pankun - Ragnarak88#2804
PBateman1978 - Nyx#1410
Perrin - Castaneda#2311
Petard - iPetert#2753
Poit - Poit#2209
Remzz - Muller#2597
Schroevendraaier - SneakyJ#2712
Schuppie - SchuppieNL#2714
Silv- Xor#2554
StefanW - MightyMouse#2643
Targaryen - Targaryen#2833
Thormodo -Thormodo#2155
Timwonnacott- Luniar#2427
Vaarsuvius - Blackadder#2414
Verbal - robboroom#2907
Verrekte_Koekwous - StatixNL#2202
xienix2501 - Xynix#2822
zforces - Zforce#2669

Staat jouw battletag er nog niet tussen? Geef het even aan, dan kan hij in de OP worden gezet.

[ Bericht 1% gewijzigd door vaarsuvius op 02-12-2016 19:00:31 ]
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167053015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:54 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Was het een goede? Dan ben je misschien toch net zo goed af als ik, met 2 crappy (= halve legend in dust) in de helft van de pakjes,
Nee, het was die 5/5 die een random minion +5 geeft. Ik heb wel voldoende dust om te craften wat ik wil, maar had wel op meer legendary's gehoopt in 65 pakjes.
pi_167053125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:59 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Nee, het was die 5/5 die een random minion +5 geeft. Ik heb wel voldoende dust om te craften wat ik wil, maar had wel op meer legendary's gehoopt in 65 pakjes.
Ik heb alle geluk in de eerste maanden opgebruikt, toen ik net begon Ik geloof dat 3 van de 5 van mijn eerste legendaries toppers als Dr Boom waren, en de andere 2 ook nog speelbaar. Maar in 2016 nog geen enkele goede geopend, alleen gecraft
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167053190
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:04 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik heb alle geluk in de eerste maanden opgebruikt, toen ik net begon Ik geloof dat 3 van de 5 van mijn eerste legendaries toppers als Dr Boom waren, en de andere 2 ook nog speelbaar. Maar in 2016 nog geen enkele goede geopend, alleen gecraft
Bij de laatste release kreeg ik een gouden N'Zoth, dat is wel een leuke kaart aangezien alle deathrattle minions dan weer in het goud terugkomen. Verder heb ik ook een gouden Alexstraza, Thalnos en een Ysera. Eigenlijk alleen de Thalnos gebruik ik veel omdat ik bijna alleen maar Rogue/Freeze Mage speel. Alleen heb mijn eigen variatie van FM zonder Alex
pi_167053204
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik niet weet of ik een fan ben van deze nieuwe uitbreiding. Ik vind die constante Golem's wel een beetje irritant.
pi_167053666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:07 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik niet weet of ik een fan ben van deze nieuwe uitbreiding. Ik vind die constante Golem's wel een beetje irritant.
Ik heb gemerkt dat zoolock wel erg goed is tegen golem deckjes, die zijn toch net te traag.. Maar het lijkt me inderdaad niet leuk om met je eigen creaties te spelen en constant hetzelfde mechanic tegen je te krijgen.

Maar ik heb hearthstone sowieso niet zo hoog zitten als spel, ik speel het nog bij nieuwe releases omdat ik de artistieke uitvoering altijd wel erg leuk vind. Daar zijn ze nog steeds erg goed in bij Blizzard
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167053807
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:23 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat zoolock wel erg goed is tegen golem deckjes, die zijn toch net te traag.. Maar het lijkt me inderdaad niet leuk om met je eigen creaties te spelen en constant hetzelfde mechanic tegen je te krijgen.

Maar ik heb hearthstone sowieso niet zo hoog zitten als spel, ik speel het nog bij nieuwe releases omdat ik de artistieke uitvoering altijd wel erg leuk vind. Daar zijn ze nog steeds erg goed in bij Blizzard
Ik ben ook niet echt een heel groot fan hoor, maar ik speel het vaak op mijn werk _O-. Zo heb ik het ook leren kennen door collega's. Vandaag ook op het werk potjes gespeeld, pakjes open gemaakt maar privé speel ik zelden HS.
pi_167053998
Als je zelf Jade lotus wilt spelen, kan ik je het Shaman Jade golem deck aanbevelen. Ik heb er nog niet mee verloren, en het is vrij goedkoop (Brann+ Aya Blackpaw zijn essentieel) verder vooral rares. Bloodmage Talnos is ook wel lekker maar kan vervangen worden en dat geldt ook voor alle andere epic+ in het deck, die er toch al nauwelijks inzitten.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167054191
30 pakjes, 2 legendaries *O* 2x dezelfde :')
pi_167054264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:40 schreef BobW het volgende:
30 pakjes, 2 legendaries *O* 2x dezelfde :')
praise Yogg!
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:22:31 #11
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_167055442
Van de kaarten die ik heb verkregen via packs, heb trouwens echt mega goeie kaarten gekregen, mis ik naar mijn idee de volgende nog een beetje:

- White eyes (shaman)
- Paladin legendary
- Priest legendary
- Wrathion

Ik weet nog niet goed wat ik met bovenstaande wil... geen zin om nu iets te craften, waarvan ik later eventueel spijt krijg. wacht denk ik even rustig een week of 2.
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:31:22 #12
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_167055798
Eerst heb ik alle quests uitgespeeld, eerste package bevatte

Don Han'Cho

Ik heb 7 pakjes gekocht, want ik had nog google play saldo via de rewards app ( vragenlijsten invullen voor free moniess nice )

Daaruit had ik Kazakus

:D

Toen nog de priest legy gecraft met Dust :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_167056143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:34 schreef vaarsuvius het volgende:
Als je zelf Jade lotus wilt spelen, kan ik je het Shaman Jade golem deck aanbevelen. Ik heb er nog niet mee verloren, en het is vrij goedkoop (Brann+ Aya Blackpaw zijn essentieel) verder vooral rares. Bloodmage Talnos is ook wel lekker maar kan vervangen worden en dat geldt ook voor alle andere epic+ in het deck, die er toch al nauwelijks inzitten.
Ik speel alleen maar controll/combo decks. Ben niet zo van de Shaman/Hunter/Lock etc.

Ik vermoed dat ik weer wat meer priest ga spelen. Best wat leuke kaarten erbij
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:42:28 #14
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_167056227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:34 schreef vaarsuvius het volgende:
Als je zelf Jade lotus wilt spelen, kan ik je het Shaman Jade golem deck aanbevelen. Ik heb er nog niet mee verloren, en het is vrij goedkoop (Brann+ Aya Blackpaw zijn essentieel) verder vooral rares. Bloodmage Talnos is ook wel lekker maar kan vervangen worden en dat geldt ook voor alle andere epic+ in het deck, die er toch al nauwelijks inzitten.
wat is je lijst? en je zei toen straks dat HS een beperkt spelletje was, hoezo? :)
pi_167060691
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:42 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

wat is je lijst? en je zei toen straks dat HS een beperkt spelletje was, hoezo? :)
Deze kwam ik tegen. http://www.hearthpwn.com/(...)an-jade-golem-shaman Bloodmage zou je er ook makkelijk in kunnen zetten.
pi_167061568
Nou tot nog toe een dragon priest en jade shaman geprobeerd maar nog niks wat echt consequent lijkt te werken, kom niet boven rank 18 :')
pi_167062594
Ik had uit 102 packs Kazakus, Aya Blackpaw en Don Han'cho. Verder ruim 2200 dust :)
  zaterdag 3 december 2016 @ 00:08:47 #18
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_167063316
Heerlijke Yogg daarnet

Eerst een Firelands Portal die Hallazeal geeft, vervolgens een flamestrike met 5 targets, dus ik krijg even 20HP, En dan raap ik nog eens 5 kaarten via DOOM!
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_167066616
106 pakjes, vijf legendaries (Knuckles, Don Han'Cho, Kazakus, Aya Blackpaw, en Wrathion), 23 epics en een miljoen miljard keer Jade Spirit, inclusief een gouden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_167066814
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2016 08:52 schreef mosselmossel het volgende:
106 pakjes, vijf legendaries (Knuckles, Don Han'Cho, Kazakus, Aya Blackpaw, en Wrathion), 23 epics en een miljoen miljard keer Jade Spirit, inclusief een gouden.
Wel goede legendaries.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_167067056
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wel goede legendaries.
Zo op het eerste oog wel ja. Maar dat moet zich allemaal nog uitkristalliseren natuurlijk
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Games zaterdag 3 december 2016 @ 09:44:08 #22
181272 crew  Noppie2000
pi_167067190
Don Han'Cho spelen op Doppelgangster is zo vies _O-
pi_167067864
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Don Han'Cho spelen op Doppelgangster is zo vies _O-
Zag dat in een filmpje langskomen inderdaad _O- 7/7 Doppelganster met Bran, well played!

Edit: Jade Midrange Shaman :9~
Denk dat deze meer gevreesd gaat worden dan de Jade Druid.

[ Bericht 6% gewijzigd door lord_bono op 03-12-2016 11:14:39 ]
  zaterdag 3 december 2016 @ 12:22:21 #24
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_167070162
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:30 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Zag dat in een filmpje langskomen inderdaad _O- 7/7 Doppelganster met Bran, well played!

Edit: Jade Midrange Shaman :9~
Denk dat deze meer gevreesd gaat worden dan de Jade Druid.
ik vind jade druid niet eens zo heel bijzonder. best makkelijk tegen te vechten. Jade shaman is wel heel tof. Ik ga white eyes denk ik nog wel maken. :)
pi_167071312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 12:22 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

ik vind jade druid niet eens zo heel bijzonder. best makkelijk tegen te vechten. Jade shaman is wel heel tof. Ik ga white eyes denk ik nog wel maken. :)
Die heb ik ook bovenaan het lijstje staan. Past in elk Shaman dek en is echt enorm sterk :P Straks maar eens wat (gouden) kaarten disenchanten.
  Redactie Games zaterdag 3 december 2016 @ 14:42:25 #26
181272 crew  Noppie2000
pi_167072942
Jade Rogue is ook best geinig :Y
  zaterdag 3 december 2016 @ 14:56:03 #27
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_167073179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:42 schreef Noppie2000 het volgende:
Jade Rogue is ook best geinig :Y
ik zag het gisteren bij ThijsNL ja.. jeebus wat kan dat losgaan zeg :') ik vind het wel tof :D
pi_167077896
70 packs. 1 legendary.

$#$@ dit.
pi_167079565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:14 schreef Kriegspire het volgende:
70 packs. 1 legendary.

$#$@ dit.
Dichtbij pity timer dan:P
hhhhh
pi_167083406
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:14 schreef Kriegspire het volgende:
70 packs. 1 legendary.

$#$@ dit.
Ken t gevoel broeder, hier iets van 65 packs en maar 1 waardeloze legendary. Heb m'n halve collectie maar gedust om alsnog een paar bruikbare legendairies te kunnen bouwen. Schijtblizzard, ze hebben die kansen gewoon verlaagd man :')
pi_167087718
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ken t gevoel broeder, hier iets van 65 packs en maar 1 waardeloze legendary. Heb m'n halve collectie maar gedust om alsnog een paar bruikbare legendairies te kunnen bouwen. Schijtblizzard, ze hebben die kansen gewoon verlaagd man :')
Dat ze EU ook maar compenseren met 33% (van het aantal geopende pakjes) nieuwe pakjes! De US compensatiebis ergens wel te begrijpen, maar wel behoorlijk veel extra kaarten-dust.
  zondag 4 december 2016 @ 00:57:47 #32
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_167087790
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ken t gevoel broeder, hier iets van 65 packs en maar 1 waardeloze legendary. Heb m'n halve collectie maar gedust om alsnog een paar bruikbare legendairies te kunnen bouwen. Schijtblizzard, ze hebben die kansen gewoon verlaagd man :')
Gast ik heb in totaal 6 packs van quests gedaan en 1 legendary, don han'cho

toen nog 7 packs gekocht en kreeg Kazakus

Dussss ik denk dat je gewoon pech hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_167089226
Ik heb net met het slechtste Arena-deck dat ik ooit kreeg toch nog 1 potje gewonnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_167089964
Frostbolt en een flamestrike erin. Er zijn dagen dat ik geen van beiden in mijn mage deck kan draften. Vind het geen extreem slecht deck.
  Redactie Games zondag 4 december 2016 @ 10:56:46 #35
181272 crew  Noppie2000
pi_167090220
Early game oogt meh, curve wat hoog, maar zeker een aantal hige valuekaarten.

Maar goed, zo is arena :P
pi_167090417
Mijn Murladin deck is alleen maar sterk geworden. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167090893
Conclusies voor mij so far: Tempo/Aggro pirate warrior is OP as fuck. Jade Druid kan maar is lang niet zo goed als midrange jade totem shaman en op zijn beurt wordt die in mijn optiek weer overklast door de 'klassieke' midrange shaman.
pi_167090951
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 10:56 schreef Noppie2000 het volgende:
Early game oogt meh, curve wat hoog, maar zeker een aantal hige valuekaarten.

Maar goed, zo is arena :P
Dat eerste vooral. Je pakt niks en als iemand alleen al een Murloc Tidehunter neerlegt kom je al hopeloos achter en is het te hopen dan je het überhaupt uithoudt tot de beurt waarin je je flamestrike hebt. Die ene pop die ik wel pakte, pakte ik door fatigue.

Maar goed. Inmiddels weer een nieuw Arena-deck. Oogt beter. Zo eens mee spelen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_167091101
Frothing Berserker is ook helemaal terug voor Warrior. Sowieso enorm veel Pirate-Face warriors in ranked, het is of snel voorbij of je hebt de goede kaarten om het te counteren, als shaman.
pi_167093772
Ik zie verschillende deck listings voor aggro pirate warrior. Welke is de beste? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Games zondag 4 december 2016 @ 13:45:58 #41
181272 crew  Noppie2000
pi_167093793
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:45 schreef Molurus het volgende:
Ik zie verschillende deck listings voor aggro pirate warrior. Welke is de beste? :P
Het maakt geen reet uit, je wint of verliest toch wel op beurt 4 :P
pi_167094765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:14 schreef Kriegspire het volgende:
70 packs. 1 legendary.

$#$@ dit.
Had er zelf ook 65 en maar 1 legendary, helaas
pi_167103088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:42 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

wat is je lijst? en je zei toen straks dat HS een beperkt spelletje was, hoezo? :)
Standaard lijst, die ik op icyveins gevonden had.

Met beperkt bedoel ik dat het weinig diepgang heeft ivm magic, het kaartspel waar het hele genre mee begonnen is.

Je kunt heel beperkt reageren op de tegenstander (niet of nauwelijks)
Je kunt alleen 1 of 2 exemplaren van een kaart in je deck spelen
Je kunt geen 2 classes ' door elkaar mengen' (de 3 guilds hier is de 1ste , beperkte, stap in die richting.
Je kunt je mana ratio niet aanpassen, want altijd hetzelfde voor iederen
Je kunt je deck size niet aanpassen
Het aantal mechanismes in het spel is wederom, erg beperkt ivm andere cardgames.
De overheersende aanwezigheid van RNG effecten in het spel maakt het beperkt geschikt als E-sport

Etc

Niet alles van dit is alleen maar nadelig, het spel heeft ook juist sterke kanten door deze aspecten, maar het is wel erg beperkt......

Ik speel nu vooral Eternal Dat zit een beetje tussen MtG en HS in
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167103109
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 23:43 schreef muhahaha het volgende:
Ik had uit 102 packs Kazakus, Aya Blackpaw en Don Han'cho. Verder ruim 2200 dust :)
netjes! 2 must haves
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167103263
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Standaard lijst, die ik op icyveins gevonden had.

Met beperkt bedoel ik dat het weinig diepgang heeft ivm magic, het kaartspel waar het hele genre mee begonnen is.

Je kunt heel beperkt reageren op de tegenstander (niet of nauwelijks)
Je kunt alleen 1 of 2 exemplaren van een kaart in je deck spelen
Je kunt geen 2 classes ' door elkaar mengen' (de 3 guilds hier is de 1ste , beperkte, stap in die richting.
Je kunt je mana ratio niet aanpassen, want altijd hetzelfde voor iederen
Je kunt je deck size niet aanpassen
Het aantal mechanismes in het spel is wederom, erg beperkt ivm andere cardgames.
De overheersende aanwezigheid van RNG effecten in het spel maakt het beperkt geschikt als E-sport

Etc

Niet alles van dit is alleen maar nadelig, het spel heeft ook juist sterke kanten door deze aspecten, maar het is wel erg beperkt......

Ik speel nu vooral Eternal Dat zit een beetje tussen MtG en HS in
Eigenlijk alles wat je noemt, vind ik juist een reden om vooral HS te spelen. Het houdt het overzichtelijk en leuk. Bij andere TCG's raak ik heel snel de draad kwijt en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_167103412
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2016 20:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Eigenlijk alles wat je noemt, vind ik juist een reden om vooral HS te spelen. Het houdt het overzichtelijk en leuk. Bij andere TCG's raak ik heel snel de draad kwijt en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Als je het leuk vind, vooral blijven spelen . De kwaliteit van de uitvoering van Blizzard games staat op hoog niveau. Daarom blijf ook ik (iemand die er niet zo veel aan vind) erbij terug komen.. Ik ben er heel snel op uitgekeken, maar ik vind het wel leuk genoeg om bij een nieuwe set weer mee te doen. Zal alleen geen 100 pakjes kopen , en als ik 1 of 2 legendaries kan craften vind ik het ook mooi genoeg .
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167107222
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:48 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Als je het leuk vind, vooral blijven spelen . De kwaliteit van de uitvoering van Blizzard games staat op hoog niveau. Daarom blijf ook ik (iemand die er niet zo veel aan vind) erbij terug komen.. Ik ben er heel snel op uitgekeken, maar ik vind het wel leuk genoeg om bij een nieuwe set weer mee te doen. Zal alleen geen 100 pakjes kopen , en als ik 1 of 2 legendaries kan craften vind ik het ook mooi genoeg .
Ja zelfde hier, merk sowieso dat RNG moneymilkers me eigenlijk meer irriteren dan plezier brengen. Belachelijke prijzen voor die packs en je weet vantevoren dat er 95% van de tijd troep in zit en toch blijf je die rotzooi kopen. Heb met de 55 packs die ik voor deze expansion heb gekocht eigenlijk ook wel weer genoeg aan Blizzard uitgegeven voor een jaar. Nu mezelf nog een paar dagen irriteren op de ranked ladder en dan weer door naar een ander spel :')
pi_167168215
Whispers of the Jade God



Sterke punten: C'thun veegt de vloer aan met andere Jade deckjes, HIJ is de true Lord of Azeroth

Zwakke punten: Pirate Warrior lijkt tricky, door 2 archtypes te verenigen heb je wat weinig plek over voor verdediging zoals een swamp ooze tegen weapons of een feral rage voor de armor defense.

Doomcaller is een probeerseltje, weet nog niet of die nodig is.


Edit: het is echt hilarisch om met dit deck tegen een ' normaal ' Druid Jade Idol deck te spelen (mits je C'thun oppakt, als je die niet pakt zal het wel een min of meer gelijke strijd zijn)

[ Bericht 14% gewijzigd door vaarsuvius op 07-12-2016 15:52:30 ]
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_167210569


:+
pi_167256668
Godver, ik wil een renolock maar heb daarvoor nog minstens 3 legendairies en 4 epics nodig die nog ontbreken (en het gaat om vaak niet vervangbare kaarten zoals Jaraxxus, Kazakus, Twisting nether etc).
Ik kan een eindje op weg komen door een groot deel van de minder nuttige legendairies die ik uit de sologames heb gewonnen te disenchanten maar vind dat ergens ook zonde :') (Moroes, Feugen, Stalagg, Rivendare, Old murk eye, Loatheb, Maexxna, Rend Blackhand, Kellthuzad en Majordomo)

Ik heb al vrij weinig legendairies dus ik als ik deze DE blijft er heel weinig over. Wat zouden jullie doen? :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')