abonnement Unibet Coolblue
pi_167203006
Loj, jemig wat stom :( Wie doet nou zoiets??

Leuk al die (bijna) school verhalen O+ Lijkt me zo'n mijlpaal!

Hoe is het nu met F, Blue?

F is was ziekig; erg verkouden en hoesten. Gisteren kon hij wel z'n vlees op eten, maar de rest niet want 'ik ben ziehieek mama ;( '. En dan na het eten wel om chocola vragen :Y) Volgens mij het bewijs dat man-flu genetisch bepaald is :+

Hij zingt de hele dag nog sinterklaas liedjes. Best sneu eigenlijk, kent hij ze net allemaal uit z'n hoofd, is Sint alweer vertrokken _O-
pi_167203931
Hier ook :D en dan zing ik Kling Klokje Klingelingeling, hoor ik 'Neeeheeeee mama... hoodewintwaaitdodeboooome!" :') .
pi_167203995
Ik had vanavond ouderavond from Hell (mantra: ik word later niet zo'n ouder die z'n kind gelooft en niet de juf ik word later niet zo'n ouder die z'n kind gelooft en niet de juf ik word later niet zo'n ouder die z'n kind gelooft en niet de juf }:| ) . Maar toen stuurde mijn lief me een filmpje van de liefste peuter die haar vader een boekje ging voorlezen en toen was mijn dag weer goed O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167206168
Ohhh Razz O+ O+ O+ 'En Gonnie lieflingslaasjes' O+ En wat knap ook :o

En beterschaps voor F Fazz :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167206485
Geweldig. O+. Ik verstond er geen woord van, en ineens echt super duidelijk 'lieflingslaarsjes'. :D. Wat ziet ze er ook ontzettend groot uit zo met dat dekbedje en kussen, zeg!

Rot van je ouderavond. ;(.

Beterschap voor de F'jes! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167206495
Wat een lief filmpje! En voorlezen ook echt :d Ze gebruikt idd echt een voorlees-intonatie :D
pi_167207660
Heerlijk filmpje, Razz! En inderdaad een heel fijne tegenhanger van zo'n avond.

I leest in bed nadat ik boekjes heb voorgelezen nu zelf nog boekjes. Het leek een prima oplossing, want het afscheid nemen gaat daardoor veel makkelijker. Ze pakt haar boekjes en begint te 'lezen' (dwz haar eigen verhalen te fabriceren danwel letterlijk de dingen die ik voorlees na te vertellen). Als ze moe wordt, gaat ze zelf onder de deken liggen en slapen. Maar gisteravond hield ze het wel bijna een uur vol. :o . En als je dan gaat luisteren, kom je ook niet meer bij als je hoort wat ze allemaal vertelt. Gelukkig hoefde ik vanochtend niet vroeg te beginnen, dus ze kon uitslapen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167208247
Oh Franny, bedankt nog voor je herinnering wb de peuterbuien. Typisch, dat je dingen op professioneel gebied wel weet, maar in de gang van het dagelijks leven soms vergeet. Of nou ja, niet vergeten, maar je mee laat slepen in de situatie, door moeheid.

Je moet dat wel filmen trouwens, Franny! Ik heb ook dat soort filmpjes van O, zo vreselijk leuk om terug te zien. De creativiteit is zo groot!
Gisteren had ik 2 rollen cadeaupapier gekocht. Pakt ze die in beide handen en schraapt ze langs zich heen. "Ila op ski's!". Nou, ik had het niet meer. Zo jammer dat die inventiviteit (is dat een woord?) op een gegeven moment verdwijnt.
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:39:34 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167208249
OMG lief klein peutertje Annie in bed O+

En inderdaad, wat Omen ook zegt: zo klein zijn die van ons niet meer :o
Wij kregen laatst al een brief van school over een voorlichtingsmiddag. Maar het duurt hier nog 4 maanden hoor!! :D Ze is heus ook nog een beetje klein O+
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:41:08 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167208271
E pikt steeds mijn houten snijplankjes uit de kast en dat zijn dan haar "schaatsrolsen" oO< :')
pi_167208697
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
E pikt steeds mijn houten snijplankjes uit de kast en dat zijn dan haar "schaatsrolsen" oO< :')
_O- O+
pi_167208886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
E pikt steeds mijn houten snijplankjes uit de kast en dat zijn dan haar "schaatsrolsen" oO< :')
:D
pi_167213744
Hahaha geniaal Lady!

Ik ga filmpje thuis kijken. Veel jonge peuters slapen al onder dekbed en kussen? Hier nog steeds slaapzak en ledikant. Hij draait ook nog in bed dacht ik.wanneer is dat het moment?

Fijne tekst over uittesten, idd niet persoonlijk proberen te nemen en herhalen herhalen. Goed punt.
pi_167213849
Hier slaapt F al maanden in groot bed en nu het kouder is mét slaapzakje.
Deken wil hij echt niet. Dat is stom en blijft hij niet onder liggen met als gevolg een ijskoud jochie.
Als ik hem vraag wil je deken of slaapzak vraagt hij ook om de slaapzak.
En kussen begint hij mee maar wordt uiteindelijk ook uit bed gekiept.
pi_167214764
Teun slaapt sinds de zomer niet meer in de slaapzak had het te warm en is zo gebleven. Laatst over naar het peuterbed want hij klimt uit het ledikant. Hij is nu 2 jaar 8 maand.
Jan ging op deze leeftijd ook over ongeveer. Kussen heeft teun sinds 2-3 weken.
Hij draait wel makkelijk onder de dekens weg daarom heb ik onsie gekocht zo'n teddy achtige dus dan minder snel koud
  vrijdag 9 december 2016 @ 16:22:36 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167214804
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:20 schreef Goitske het volgende:
Teun slaapt sinds de zomer niet meer in de slaapzak had het te warm en is zo gebleven.
Idem. Kuiken slaapt wel al sinds zijn 2e verjaardag in een peuterbed met dekbed en kussen.
KuikenGuppy
pi_167214892
Voor de statistieken: Lucas nog in ledikant, in noordpool-slaapzak onder laken & deken (want koukleum) :+
En vandaag hélemaal in de gloria met z'n nieuwe wi-win-romper O+ (met pinguïn er op, zelf uitgekozen bij de Hema)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167215280
Mooi woord LB :D

F vroeg laatst waar toch z'n champignon was :? Hij had z'n lampje voor in de lampion in z'n hand :+

Ledikant met dekbed hier. Als ik 's avonds kom kijken is het dekbed altijd tot z'n neus toe opgetrokken. Bij koude nachten leg ik er nog wel eens een extra dekentje overheen, z'n kamer koelt heel erg af 's nachts.

Dat nog lang wakker blijven is hier ook soms Franny. Wij zetten vaak zachtjes een cd aan met kinderliedjes en dan zingt hij alle liedjes mee en valt dan in slaap O+
pi_167215367
Peuterverhaspelingen. O+.

I slaapt ook nog gewoon in een slaapzak, nu wel met een deken eroverheen. Hij kruipt altijd helemaal tegen het hoofdbord van zijn ledikant aan.

Zo schattig: we waren vanochtend even samen op stap en we liepen hand in hand. En zo af en toe trok I mijn hand tegen zijn wang aan om daar even lekker tegenaan te 'aaien' met zijn wang. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 9 december 2016 @ 17:06:57 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167215567
Verhaspelingen O+. Kuiken heeft het altijd over "kamperen" ipv parkeren :+ .
KuikenGuppy
pi_167215799
Als je al behoorlijk heftig slist zoals I, daarnaast snipverkouden bent en dan 'soepstengel' probeert te zeggen, dan wordt het zoiets als 'sssstoepssssssnnengelsss. Met een hoop spuug. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:58:26 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167223084
Ghehe, het zijn stoephengels volgens Nora :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167224177
Die verhaspelingen :D en dat filmpje :D

Vier maanden is al heel snel hoor LB! ;)
Fijn dat het zo goed ging MM :) Ow heeft t al over vriendjes op schooltje... alleen het buitenspelen met alle kleuters vindt Ow nog eng.. Maar ik had dit al nooit durven hopen!

Hier slaapt Js al zeker een maand of 8 zonder slaapzak, in peuterbedje en met dekbedje... maar het was bij ons tien ff een uitprobeersel omdat we slaapdrama's hadden.. ;)
pi_167228253
Uk uit logeren, mama netjes om 6.30 wakker, volgens peuterschema :')
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167228413
Leuk filmpje Razz!
Dank je wel Kyara, fijn om jouw ervaringen met een Christelijke school te lezen! Ben benieuwd hoe het gesprek en de rondleiding zullen gaan.
Hihi JM, peuter hier net als gisteren rond 07:30 wakker maar ik om 06:00 al. c_/
Hihi Burdie, kamperen is ook veel leuker dan parkeren.

B is ontdaan en eigenlijk gewoon boos dat er een boom in de woonkamer staat. Bomen horen buiten te staan....Vanmiddag gaan we hem versieren, misschien vindt ie het dan leuker :D
pi_167231612
Maar je kunt je nog wel lekker een keer omdraaien, JM. O+ .

Wij waren vanochtend voor het eerst naar peuterdansles. I is zo enthousiast. O+ . Ze deed heel leuk mee, zo lief om te zien. Af en toe waren de opdrachtjes net nog wat te moeilijk voor haar of het werd haar wat teveel en dan wilde ze bij mij wegkruipen of op mijn arm. O+ .

Oh en ik vrees dat het 'ik ben meisje dus mijn lievelingskleur is roze' - virus heeft toegeslagen. Ik vermoed mede ingegeven door vriendinnetjes op het kdv. Maar het is nu dus "Roze vind ik de állermooiste!"
Mijn vriend probeerde haar op andere gedachten te krijgen, maar dat werkte natuurlijk averechts. Mijn vriend: "Ik vind rood een heel mooie kleur. En zwart. En geel. Maar groen vind ik minder mooi en roze vind ik ook minder mooi."
Reactie van I: "Ik vind roze lekker wél mooi, ik vind roze lekker wél mooi" Etc.
Ja hoor, goed gedaan. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167236410
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 23:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier ook :D en dan zing ik Kling Klokje Klingelingeling, hoor ik 'Neeeheeeee mama... hoodewintwaaitdodeboooome!" :') .
ik mis jou op instagram. ;( kom terug. :'(
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167236468
Sinds ik een Peuter heb ( :'( ) is mevrouw echt niet meer op te houden - met een goed humeur - tot 7u. Zou het aan de wintertijd / donkerheid liggen of... gister heb ik haar zelfs om half 6 al naar bed gebracht. Nu vind ik dat niet zo erg hoor, een hele lange avond voor mezelf.. maar vroeg me af of het herkenbaar is.

Ze slaapt overigens van 12 tot half 3/3u nog en ze is als ik niet hoef te werken pas om 9 u wakker. Van de week versliep ik me na een baggermigraineaanvalnacht tot half 10 en lag mevrouw ook nog in coma.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167237637
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Maar je kunt je nog wel lekker een keer omdraaien, JM. O+ .

:N klussert kwam vroeg om samen met J aan de zolder te werken :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167238715
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:19 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds ik een Peuter heb ( :'( ) is mevrouw echt niet meer op te houden - met een goed humeur - tot 7u. Zou het aan de wintertijd / donkerheid liggen of... gister heb ik haar zelfs om half 6 al naar bed gebracht. Nu vind ik dat niet zo erg hoor, een hele lange avond voor mezelf.. maar vroeg me af of het herkenbaar is.

Ze slaapt overigens van 12 tot half 3/3u nog en ze is als ik niet hoef te werken pas om 9 u wakker. Van de week versliep ik me na een baggermigraineaanvalnacht tot half 10 en lag mevrouw ook nog in coma.
Zo, mag ik even jaloers zijn?

De mijne doet al geruime tijd geen middagdut meer en gaat tussen 7 en half 8 naar bed. Vaak is dan tussrn 6 en 7 smorgens weer wakker.
pi_167239799
Ik zou zeggen knijp in je handjes Moeraskat!

Hier doorgaans slaaps van 13-15.30 en 20/21-6/7....
Kwak
pi_167239870
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:19 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds ik een Peuter heb ( :'( ) is mevrouw echt niet meer op te houden - met een goed humeur - tot 7u. Zou het aan de wintertijd / donkerheid liggen of... gister heb ik haar zelfs om half 6 al naar bed gebracht. Nu vind ik dat niet zo erg hoor, een hele lange avond voor mezelf.. maar vroeg me af of het herkenbaar is.

Ze slaapt overigens van 12 tot half 3/3u nog en ze is als ik niet hoef te werken pas om 9 u wakker. Van de week versliep ik me na een baggermigraineaanvalnacht tot half 10 en lag mevrouw ook nog in coma.
Ja is hier zeker herkenbaar. Die van mij ligt er sinds de wintertijd ook echt om uiterlijk half 7 in.. Dat uitslapen doet ze niet, mijn oudste deed dat wel. Mijn oudste sliep tot ze iets van 20maanden was iedere dag van 17:00 tot 9:30 ^O^
pi_167245760
Moeras, wat een lekkere tijden. O+

Franny, I heeft een duidelijke smaak. Over kleur valt niet te twisten O+

Hier vandaag de kerstboom opgezet met Riley. Resultaat zijn heel veel ballen op twee takken. O+
En ze zette een schoentje neer. Voor het geval dat

  zondag 11 december 2016 @ 07:51:31 #234
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167251316
Sliep ze hiervoor ook al zo lang?

Ik herken het wel een beetje, O. Vraagt ook regelmatig om haar bed maar ze slaapt niet zo veel als E.

Ik zou het denk ik toch na laten kijken als ze zoveel blijft slapen.
  zondag 11 december 2016 @ 08:17:56 #235
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_167251364
Moeraskat mijn peuter kan ook zo veel slapen. Ze slaapt niet altijd meer 's middags maar nu (2,5 jaar) meestal wel van 19.30/20 uur tot een uur of 10 's morgens (dan maak ik haar wakker anders nog wel een uur langer). Dit hoort bij haar (ze lijkt op mij).
  zondag 11 december 2016 @ 08:45:23 #236
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167251484
Leuke foto's Omen! O+

Ik vind het wel wat hebben, veel ballen op 1 tak. Creativiteit kent geen grenzen 8-)

Wat betreft slapen; Mijn peuter is de tegenhanger, die doet max 10u per nacht (met minimaal 1 keer wakker worden) en geen slaapjes overdag.
Vanaf het begin al geen slaper geweest. Maar ach, zo maak je gemiddelden, hè :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167251522
Omen, wat ziet dat er gezellig uit! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 11 december 2016 @ 09:28:01 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167251706
Leuke foto's Omen!

Ik heb hier ook uitslaappeuters. Dat klinkt heerlijk. Maar niet als je elke ochtend om 8.15 uur op school moet staan en je dus elke dag 2 giga sacherijnige kinderen hebt die moe zijn en wat ook weer driftbuien triggert. Ze slapen nu nog maar geloof dat ik ze dan liever 7 dagen per week om 7 uur wakker heb.
pi_167252180
Hier is het altijd van 19.00/19.30 tot 6.15
pi_167252831
Riley gaat meestal rond 7 uur naar bed. En wordt wakker tussen 7 en 8
pi_167252889
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 19:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zo, mag ik even jaloers zijn?

De mijne doet al geruime tijd geen middagdut meer en gaat tussen 7 en half 8 naar bed. Vaak is dan tussrn 6 en 7 smorgens weer wakker.
Oh. :X daar is ook wel weer wat over te zeggen ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zou zeggen knijp in je handjes Moeraskat!

Hier doorgaans slaaps van 13-15.30 en 20/21-6/7....
En dat is dan niet omdat jij er uit moet omdat je moet werken? :@
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja is hier zeker herkenbaar. Die van mij ligt er sinds de wintertijd ook echt om uiterlijk half 7 in.. Dat uitslapen doet ze niet, mijn oudste deed dat wel. Mijn oudste sliep tot ze iets van 20maanden was iedere dag van 17:00 tot 9:30 ^O^
Oh dus het kan prima een wintertijd kwestie zijn. Ik was gewoon bang dat ze misschien teveel gaat slapen. En ik hoop niet dat het problemen gaat opleveren. Wellicht lijkt ze gewoon op mij. Elin is net zo'n slaapkop als ik. Denk ik. Al ben ik echt een avondmens. maar goed, ze is pas net 2.
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 07:51 schreef snoenk het volgende:
Sliep ze hiervoor ook al zo lang?

Ik herken het wel een beetje, O. Vraagt ook regelmatig om haar bed maar ze slaapt niet zo veel als E.

Ik zou het denk ik toch na laten kijken als ze zoveel blijft slapen.
Nou toen ze baby was sliep ze ook zoveel, maar dat is richting 1 jaar toch wel anders gegaan, toen kon ze lang opblijven ( en ook wel uitslapen tot half 10 en als ik me versliep nog langer. :+
oh ja dat vragen om naar bed te gaan is ook herkenbaar.

Ja, we zijn overigens een paar maanden geleden eindelijk uit dat kippenhok verhuisd, en aankomende week ga ik kennismaken met de HA, misschien leg ik het probleem dan wel even op tafel.

quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 08:45 schreef Sylver_ het volgende:
Leuke foto's Omen! O+

Ik vind het wel wat hebben, veel ballen op 1 tak. Creativiteit kent geen grenzen 8-)

Wat betreft slapen; Mijn peuter is de tegenhanger, die doet max 10u per nacht (met minimaal 1 keer wakker worden) en geen slaapjes overdag.
Vanaf het begin al geen slaper geweest. Maar ach, zo maak je gemiddelden, hè :P
Als de jouwes dan snachts wakker is, moet je dan ook echt daarheen, of?
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 09:28 schreef Kyara het volgende:
Leuke foto's Omen!

Ik heb hier ook uitslaappeuters. Dat klinkt heerlijk. Maar niet als je elke ochtend om 8.15 uur op school moet staan en je dus elke dag 2 giga sacherijnige kinderen hebt die moe zijn en wat ook weer driftbuien triggert. Ze slapen nu nog maar geloof dat ik ze dan liever 7 dagen per week om 7 uur wakker heb.
Ja precies, dat kan ik me voorstellen, en jij hebt er dan dus ook nog 2. Ik moet haar dus ook 2x per week wakker maken sochtends omdat ze naar de gastouder moet. Met als gevolg dat ze niet wil eten, want daar is het nog geen ''tijd'' voor... en dan eet ze dus vaak niet. dan voel ik me rot omdat ik weet dat ze bij de GO pas eten krijgt rond 12u. Ze krijgt dan tussendoor wel een hele bak fruit en een kaakje of zo... maar toch. De Go geeft haar verder geen ontbijt... en dat snap ik goed. Ze moet daar om 9u zijn. Ze heeft ook al avondeten daar. Dus ik geef haar vaak in de auto dan maar een volkoren cracker die ze meestal wel op heeft voor we daar zijn. ;( Ondertussen zit ik dan te hopen dat ze er niet in stikt op de achterbank.. maar goed dat zijn vast mijn demonen.
Gelukkig moet ik mijn 3e werkdag pas om half 12 beginnen en hoeft Elin pas om 11u bij de gastouder te zijn.

Mijn ouders roepen ''dan sta je toch elke ochtend zelf om 7u op, dan krijgt ze een ritme en is elke dag hetzelfde''
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167252894
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 10:53 schreef Omentielvo het volgende:
Riley gaat meestal rond 7 uur naar bed. En wordt wakker tussen 7 en 8
Is dat met de wintertijd veranderd?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167252899
Oh; en wat een geweldige foto's Omen!
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167253083
Nee hoor Moeraskat. Ik zou dat ook niet doen. Elke dag dezelfde tijd opstaan. :*

Bij Riley merkte ik niet een verschil tussen winter en zomertijd. Behalve tijdens die wendagen als we net overgegaan zijn
pi_167253106
:@ gelukkig.

Ja precies, gewoon zoals het zou moeten :D


Wat zijn jullie ervaringen overigens met de Wobbel. Ik had er eentje gekocht, maar twijfelde, toen heb ik de bestelling na een aantal weken toch maar afgezegt. Ik hoorde van diverse mensen dat kinderen het 2 weken leuk vonden en daarna niet meer. 140 euro is dan best zonde. :X
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167253278
Ik ben zelf nogal een gewoontedier en een ochtendmens dus ik zou denk ik er wel voor kiezen een vaste tijd te nemen om op te staan. Hoeft niet elke ochtend stipt zeven uur te zijn natuurlijk maar wel iets van half 8 - 8 uur. Is het een idee om in de ochtenden vroeger op te staan en haar overdag twee keer te laten slapen? Slaapt ze bij de GO ook 1 keer of twee keer?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167253369
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 10:09 schreef Goitske het volgende:
Hier is het altijd van 19.00/19.30 tot 6.15
Hier tegenwoordig ook, dat vroege wakker.
Denk vooral omdat hij dan moet plassen en gelijk wakker blijft.
Laatste week is het wel 7:00-7:30 geworden, daar ben ik wel blij mee. Dan voel ik mij iets menselijker. :')
pi_167253423
T slaapt meestal van 19 tot 7, met meestal nog een middagdut van 2 uurtjes. Een enkele keer slaapt hij nog als hij naar de kdv moet, dan is hij idd ook chagerijnig en wil niks eten.

Moeraskat, is het misschien te koud of warm voor E 's nachts? T heeft vaak meer slaap nodig als het 's nachts te warm of koud was, gek genoeg.
pi_167253445
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2016 11:08 schreef Moeraskat het volgende:
:@ gelukkig.

Ja precies, gewoon zoals het zou moeten :D


Wat zijn jullie ervaringen overigens met de Wobbel. Ik had er eentje gekocht, maar twijfelde, toen heb ik de bestelling na een aantal weken toch maar afgezegt. Ik hoorde van diverse mensen dat kinderen het 2 weken leuk vonden en daarna niet meer. 140 euro is dan best zonde. :X
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ze er hier niet veel meer mee doen. De wobbel was bij mij na een week (of twee weet niet meer precies eigenlijk) beschadigd. Heb toen een nieuwe gekregen met het advies om hem (ondersteboven) alleen op een tapijt te gebruiken (ivm tegelvloer met grove voegen). Sinds we een tapijt hebben liggen is het speelgebied daarvoor dus ook wat kleiner en wordt ie weinig meer gebruikt eigenlijk.

Weet niet of het er aan ligt of de nieuwigheid er af is of omdat het speelgebied nu beperkt is..
pi_167253578
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:19 schreef Franny_G het volgende:
Ik ben zelf nogal een gewoontedier en een ochtendmens dus ik zou denk ik er wel voor kiezen een vaste tijd te nemen om op te staan. Hoeft niet elke ochtend stipt zeven uur te zijn natuurlijk maar wel iets van half 8 - 8 uur. Is het een idee om in de ochtenden vroeger op te staan en haar overdag twee keer te laten slapen? Slaapt ze bij de GO ook 1 keer of twee keer?
Twee keer? :@ wanneer zou dat dan moeten zijn?
Ze slaapt bij de GO 1x.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167253608
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:32 schreef GotC het volgende:
T slaapt meestal van 19 tot 7, met meestal nog een middagdut van 2 uurtjes. Een enkele keer slaapt hij nog als hij naar de kdv moet, dan is hij idd ook chagerijnig en wil niks eten.

Moeraskat, is het misschien te koud of warm voor E 's nachts? T heeft vaak meer slaap nodig als het 's nachts te warm of koud was, gek genoeg.
Goh, ja geen idee... ik weet niet zo goed waaraan ik dat kan merken. Ze slaapt voornamelijk in een romper met lange of korte mouwen en een slaapzak met langemouwen. En anders een pyjama met een slaapzak zonder mouwen of een dunne slaapzak. Ze slaapt nooit onder een deken want dat wil ze vanaf baby al niet. Het voelt in de kamer niet echt warm of koud aan eigenlijk. Zelf voelt ze altijd wel aangenaam warm, zo niet heeft ze echt ijsvoeten of handen, maar zo tref ik haar zelden aan in bed.

Maar ik ga eens wisselen met slaapzak/pyjama combi's... wellicht helpt het. Bedankt voor de tip!
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167253631
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:35 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ze er hier niet veel meer mee doen. De wobbel was bij mij na een week (of twee weet niet meer precies eigenlijk) beschadigd. Heb toen een nieuwe gekregen met het advies om hem (ondersteboven) alleen op een tapijt te gebruiken (ivm tegelvloer met grove voegen). Sinds we een tapijt hebben liggen is het speelgebied daarvoor dus ook wat kleiner en wordt ie weinig meer gebruikt eigenlijk.

Weet niet of het er aan ligt of de nieuwigheid er af is of omdat het speelgebied nu beperkt is..
Wel netjes dat je een nieuwe gekregen hebt zeg!

Hij kan ook op gras toch, wellicht in de lente/zomer weer favoriet voor buiten?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zondag 11 december 2016 @ 12:00:02 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_167253736
Ik begrijp de wobbelhype echt helemaal niet, maar dat heb ik ook bij die gouden houten blokken van Grimms. 140 euro voor een kromme plank waar mijn kind gegarandeerd niet naar omkijkt. Maar schijnbaar is het echt de must have momenteel.
disclaimer
pi_167253832
Ik koop geen wobbel omdat ik bang ben dat mijn peuter hele gevaarlijke toeren gaat uithalen :') Maar ik denk dat hij hem wel tof vindt.

Nu in de decemberdrukte hebben wij weer regelmatig middagdutjes. Erg fijn!
pi_167253855
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2016 11:46 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Twee keer? :@ wanneer zou dat dan moeten zijn?
Ze slaapt bij de GO 1x.
Als je ziet dat ze weer moe wordt?
Dus als je haar om half8/8 uur uit bed haalt, kan ik me voorstellen dat ze misschien om 11.00 alweer best moe is. Dus dan even naar bed en dan om een uur of 15.00/15.30 weer even?
Ik heb er geen ervaring mee, maar een meisje op het kdv van I heeft ook veel slaap nodig en heeft nog heel lang, tot ver in de peutertijd, twee slaapjes gedaan overdag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167254263
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 12:08 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je ziet dat ze weer moe wordt?
Dus als je haar om half8/8 uur uit bed haalt, kan ik me voorstellen dat ze misschien om 11.00 alweer best moe is. Dus dan even naar bed en dan om een uur of 15.00/15.30 weer even?
Ik heb er geen ervaring mee, maar een meisje op het kdv van I heeft ook veel slaap nodig en heeft nog heel lang, tot ver in de peutertijd, twee slaapjes gedaan overdag.
Meh, dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. ze moet er namelijk wel een paar keer per week rond die tijd uit, en dan is ze eigenlijk nooit moe rond 11u, pas rond 12/13u om 17:00 eten we.. dus dan is het niet echt handig dat ze dan nog 2x moet slapen. Ja, hazenslaapjes misschien, maar dan zou ze wel meteen in slaap moeten vallen, dat gaat hem niet worden. Ze heeft overigens echt vrij kort maar 2x per dag geslapen. Ruim voor haar eerste verjaardag deed ze dat al niet meer.

Ik denk dat ik het gewoon zo moet laten, en hopen dat ze gewoon sochtends gaat eten als we er''vroeg'' uit moeten.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167254297
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik begrijp de wobbelhype echt helemaal niet, maar dat heb ik ook bij die gouden houten blokken van Grimms. 140 euro voor een kromme plank waar mijn kind gegarandeerd niet naar omkijkt. Maar schijnbaar is het echt de must have momenteel.
Mn ouders wilden hem graag aan haar geven, want je kunt er zoveel mee, en bla. Ik moet zeggen dat de fimpjes tof waren. Maar nu heeft ze voor dat zelfde geld puzzels en spulletjes voor in haar keukentje gehad, nijntje boeken en nijntje memory enzulks. Daar is ze helemaal idolaat van, dus ik denk dat dit veeeel beter is dan een wobbel. Die blokken ken ik overigens niet.

Edit; oh die, :D die vind ik wel heel tof O+ maar duur... :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167255679
Misschien ter geruststelling: Annie is ook een langslaper als we nergens heen hoeven, meestal 19-9.30 . Maar als ze er vroeg uit moet voor de PSZ is er niks aan de hand. Dan is ze gewoon wakker als ik haar wakker maak, drinkt haar Brintafles en gaat verder over op haar normale dagritme. Ze slaapt dan 's middags meestal wel iets langer dan gewoon, daar zal ze die uurtjes dan inhalen denk ik.

Dus ik zou niet eerder wakker maken op dagen dat dat niet hoeft.
pi_167256213
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2016 10:56 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Oh. :X daar is ook wel weer wat over te zeggen ja.

[..]

En dat is dan niet omdat jij er uit moet omdat je moet werken? :@

[..]

Oh dus het kan prima een wintertijd kwestie zijn. Ik was gewoon bang dat ze misschien teveel gaat slapen. En ik hoop niet dat het problemen gaat opleveren. Wellicht lijkt ze gewoon op mij. Elin is net zo'n slaapkop als ik. Denk ik. Al ben ik echt een avondmens. maar goed, ze is pas net 2.

[..]

Nou toen ze baby was sliep ze ook zoveel, maar dat is richting 1 jaar toch wel anders gegaan, toen kon ze lang opblijven ( en ook wel uitslapen tot half 10 en als ik me versliep nog langer. :+
oh ja dat vragen om naar bed te gaan is ook herkenbaar.

Ja, we zijn overigens een paar maanden geleden eindelijk uit dat kippenhok verhuisd, en aankomende week ga ik kennismaken met de HA, misschien leg ik het probleem dan wel even op tafel.

[..]

Als de jouwes dan snachts wakker is, moet je dan ook echt daarheen, of?

[..]

Ja precies, dat kan ik me voorstellen, en jij hebt er dan dus ook nog 2. Ik moet haar dus ook 2x per week wakker maken sochtends omdat ze naar de gastouder moet. Met als gevolg dat ze niet wil eten, want daar is het nog geen ''tijd'' voor... en dan eet ze dus vaak niet. dan voel ik me rot omdat ik weet dat ze bij de GO pas eten krijgt rond 12u. Ze krijgt dan tussendoor wel een hele bak fruit en een kaakje of zo... maar toch. De Go geeft haar verder geen ontbijt... en dat snap ik goed. Ze moet daar om 9u zijn. Ze heeft ook al avondeten daar. Dus ik geef haar vaak in de auto dan maar een volkoren cracker die ze meestal wel op heeft voor we daar zijn. ;( Ondertussen zit ik dan te hopen dat ze er niet in stikt op de achterbank.. maar goed dat zijn vast mijn demonen.
Gelukkig moet ik mijn 3e werkdag pas om half 12 beginnen en hoeft Elin pas om 11u bij de gastouder te zijn.

Mijn ouders roepen ''dan sta je toch elke ochtend zelf om 7u op, dan krijgt ze een ritme en is elke dag hetzelfde''
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Melle was altijd vroeg wakker, ook omdat ik idd 4 dagen per week zelf om zes uur (eigenlijk kwart voor zes) op moet/moest staan. Maar op vrije dagen was hij dan net zo vroeg.

Inmiddels slaapt hij vaak wel door tot half zeven als ik al aangekleed ben, en in het weekend soms tot half acht *O*

Ik sta zelf sowieso altijd wel op tijd op, vind uitslapen echt enorm zonde van mijn vrije dag.
Kwak
pi_167256557
Moeraskat, wat is nu eigenlijk het probleem? Als ik het goed lees, slaapt je kind zo'n 15 uur per dag, maar zijn er geen signalen dat zij of jij daar last van hebben. Klopt dat? Don't fix what ain't broken.
pi_167256817
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 14:52 schreef WupWup het volgende:
Moeraskat, wat is nu eigenlijk het probleem? Als ik het goed lees, slaapt je kind zo'n 15 uur per dag, maar zijn er geen signalen dat zij of jij daar last van hebben. Klopt dat? Don't fix what ain't broken.
Dit ja :) Geniet ervan!

Ik zit momenteel in de auto te forummen terwijl mijn kind een zeldzame middagdut aan het doen is. Ben bang dat als ik haar uit de auto haal en dus wakker maak dat het dan bekeken is. Dus ik geniet maar hier in de auto van de rust :')
pi_167256847
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
  zondag 11 december 2016 @ 15:49:10 #263
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167257803
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
De mijne wel iig :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167257874
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
Nee, want drie dagen opvang op KDV vind ik genoeg.
Kwak
pi_167258191
Wij zijn daar heel erg over aan het twijfelen (althans, ik). Nora gaat 2/3 dagen per week go waar ook 5 andere kindjes zijn. Knutselen, liedjes zingen e.d. doen we thuis. Dus in dat opzicht vind ik psz niet echt nodig. Vriendin van me is juf van groep 1 en 2 en die zegt dat ze toch wel een verschil ziet tussen kindjes zonder psz en met.
pi_167258269
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij zijn daar heel erg over aan het twijfelen (althans, ik). Nora gaat 2/3 dagen per week go waar ook 5 andere kindjes zijn. Knutselen, liedjes zingen e.d. doen we thuis. Dus in dat opzicht vind ik psz niet echt nodig. Vriendin van me is juf van groep 1 en 2 en die zegt dat ze toch wel een verschil ziet tussen kindjes zonder psz en met.
Mja als ik een GO had zou ik misschien ook wel PSZ doen, 1 ochtendje. Maar het KDV fungeert ook als peutergroep maar dan in iets kleinere groep, dus vind het echt niet nodig.
Kwak
pi_167258954
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij zijn daar heel erg over aan het twijfelen (althans, ik). Nora gaat 2/3 dagen per week go waar ook 5 andere kindjes zijn. Knutselen, liedjes zingen e.d. doen we thuis. Dus in dat opzicht vind ik psz niet echt nodig. Vriendin van me is juf van groep 1 en 2 en die zegt dat ze toch wel een verschil ziet tussen kindjes zonder psz en met.
Wat zijn dat voor verschillen dan? Wat ik heb begrepen uit wat onderzoekjes hier en daar, zijn het voor de ontwikkeling van een kind, zeker op lange termijn, geen wezenlijke verschillen. Alleen als je kind bijvoorbeeld een grote taalachterstand heeft, zal dat lastig zijn. I gaat met veel plezier naar het kdv. Ze doen daar niet heel veel aan specifieke voorbereiding op de basisschool, maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik vind het vooral belangrijk dat I lekker kan spelen, daarin gestimuleerd wordt, dat ze zelfvertrouwen opbouwt en leert te functioneren in een groep.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167259206
Ik merk vooral verschillen in het functioneren in een groep en hoe een kind omgaat met een opdracht. Sommige kinderen pakken dat alsnog heel vlot op, anderen hebben echt een poos nodig om er aan te wennen.
  zondag 11 december 2016 @ 17:02:17 #269
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_167259365
En al zijn er verschillen , wat dan nog? Ze zijn tegen de tijd dat ze naar school gaan 4. Het is niet zo dat ze die eventuele verschillen niet bijleren voordat ze die skills nodig hebben.

Frans gaat 2 dagen naar go en een halve ochtend naar kdv. Ik vind dat persoonlijk genoeg.

Ik zou naar de psz doen als je dat zelf wil of denkt dat zij er behoefte aan heeft. Niet ter voorbereiding van de basisschool.

Die voorbereiding op vind ik soberso ontzettende kul. Het zijn kinderen, laat ze lekker. -geen rant naar jouw persoonlijk sun, maar naar het systeem tegenwoordig-
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_167259493
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
Voor de mijne staat het wel in de planning, want verder is hij helemaal thuis. Verrijking etc, want ik ga in die tijd ook niet werken ofzo.


Verkapte ik-heb-een-peuter-post *O* :7
pi_167259531
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 17:02 schreef AwayTL het volgende:
En al zijn er verschillen , wat dan nog? Ze zijn tegen de tijd dat ze naar school gaan 4. Het is niet zo dat ze die eventuele verschillen niet bijleren voordat ze die skills nodig hebben.

Frans gaat 2 dagen naar go en een halve ochtend naar kdv. Ik vind dat persoonlijk genoeg.

Ik zou naar de psz doen als je dat zelf wil of denkt dat zij er behoefte aan heeft. Niet ter voorbereiding van de basisschool.

Die voorbereiding op vind ik soberso ontzettende kul. Het zijn kinderen, laat ze lekker. -geen rant naar jouw persoonlijk sun, maar naar het systeem tegenwoordig-
Dat laatste ben ik compleet met je eens. Maar het feit dat er tegenwoordig veel(en het zal alleen maar meer worden) verwacht wordt van kinderen, dat doet me toch twijfelen.

Waarschijnlijk wordt het toch geen psz, we staan nergens ingeschreven. Maar kweetniet... vind het gewoon een lastig iets :)
pi_167259593
Gefeliciteerd Crumpette *O* *O*
  zondag 11 december 2016 @ 17:15:12 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167259595
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 17:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Voor de mijne staat het wel in de planning, want verder is hij helemaal thuis. Verrijking etc, want ik ga in die tijd ook niet werken ofzo.


Verkapte ik-heb-een-peuter-post *O* :7
Gefeliciteerd *O*
KuikenGuppy
  zondag 11 december 2016 @ 17:32:16 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_167259954
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 17:02 schreef AwayTL het volgende:
En al zijn er verschillen , wat dan nog? Ze zijn tegen de tijd dat ze naar school gaan 4. Het is niet zo dat ze die eventuele verschillen niet bijleren voordat ze die skills nodig hebben.

Frans gaat 2 dagen naar go en een halve ochtend naar kdv. Ik vind dat persoonlijk genoeg.

Ik zou naar de psz doen als je dat zelf wil of denkt dat zij er behoefte aan heeft. Niet ter voorbereiding van de basisschool.

Die voorbereiding op vind ik soberso ontzettende kul. Het zijn kinderen, laat ze lekker. -geen rant naar jouw persoonlijk sun, maar naar het systeem tegenwoordig-
O+ dit dus.
disclaimer
  zondag 11 december 2016 @ 17:35:24 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167260032
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 17:02 schreef AwayTL het volgende:
En al zijn er verschillen , wat dan nog? Ze zijn tegen de tijd dat ze naar school gaan 4. Het is niet zo dat ze die eventuele verschillen niet bijleren voordat ze die skills nodig hebben.

Frans gaat 2 dagen naar go en een halve ochtend naar kdv. Ik vind dat persoonlijk genoeg.

Ik zou naar de psz doen als je dat zelf wil of denkt dat zij er behoefte aan heeft. Niet ter voorbereiding van de basisschool.

Die voorbereiding op vind ik soberso ontzettende kul. Het zijn kinderen, laat ze lekker. -geen rant naar jouw persoonlijk sun, maar naar het systeem tegenwoordig-
Wat ik weet van vriendinnen die in een kleuterklas werken gaat het niet om echt school school dingen zoals knippen of plakken maar vooral op sociaal emotioneel gebied. Moeite met functioneren in een grote drukke groep, weg van huis (als ze nooit naar een opvang vorm zijn geweest).
Dit zal per kind verschillen maar als een kindje wekenlang met buiten spelen alleen maar naast de juf staat en observeert omdat het zo overweldigend is allemaal vind ik dat heel sneu voor zo'n kindje.
Daar is niet persé psz voor nodig, dat kan ook middels andere manieren in de sociale omgeving maar niet elke ouder doet daar wat mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167260292
Dat is toch niet sneu, zo'n kindje observeert dan gewoon lekker. Prima toch? Dat gebeurt ook op een kdv of een psz: het is niet zo dat kinderen die daar naar toe gaan daar geen 'last' van hebben, alleen dan wellicht in een eerder stadium. Mijn kind heeft op het kdv ook momenten gehad dat ze zich afzijdig hield, of dat het te overweldigend was, nog steeds wel eens. Dat is niet erg, zolang de omgeving daar maar oog voor heeft en dat goed begeleid.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 11 december 2016 @ 17:52:21 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167260343
Hier een kdv met een 3+ groep dus psz vind ik overbodig. Ze zijn vorig jaar ook een paar maanden naar de psz geweest en dat was vrijwel hetzelfde idee. Ik zou bij GO opvang wel psz overwegen denk ik.
  zondag 11 december 2016 @ 17:53:30 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167260370
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 17:50 schreef Franny_G het volgende:
Dat is niet erg, zolang de omgeving daar maar oog voor heeft en dat goed begeleid.
Alleen is de kind-leidster ratio op een kdv natuurlijk wel anders dan op school.
pi_167260585
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
Nee de mijn gaat alleen naar Oma en Opa :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 11 december 2016 @ 18:04:41 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167260635
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 17:50 schreef Franny_G het volgende:
Dat is toch niet sneu, zo'n kindje observeert dan gewoon lekker. Prima toch? Dat gebeurt ook op een kdv of een psz: het is niet zo dat kinderen die daar naar toe gaan daar geen 'last' van hebben, alleen dan wellicht in een eerder stadium. Mijn kind heeft op het kdv ook momenten gehad dat ze zich afzijdig hield, of dat het te overweldigend was, nog steeds wel eens. Dat is niet erg, zolang de omgeving daar maar oog voor heeft en dat goed begeleid.
Ik vind dat wel sneu als zo'n kindje wekenlang niet lekker in de vel zit omdat het niet geoefend heeft om wel eens zonder mama te zijn en geen idee heeft wat het met andere kindjes aan moet.
Op school met 30 kleuters is er veel minder ruimte om dat goed te begeleiden dan een kdv of psz waar er meer leidsters zijn met minder kindjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167260726
Gefeliciteerd Crumpette!

Hier 2 dagen kdv, geen psz. Staat ook niet op de planning. Wel ben ik benieuwd wat het CB volgende maand zegt mbt T's taalniveau en eventueel advies, lees weleens dat ze extra psz adviseren.
pi_167261162
Jan is niet maar de psz geweestaar wel 3 dagen per week maar de gastouder heeft er geen last van op school.
Ook Teun gaat niet naar de psz

Vandaag hier de kerstboom opgezet



pi_167261538
Lucas gaat 3 dagen naar kdv, waar ze in de peutergroep (waar hij meestal zit) veel knutselen, (voor-)lezen en met thema's werken. Lijkt me voorlopig prima, en verder +1 op Always.

En O+ *O* w/ gefeli Crumpette!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 11 december 2016 @ 18:45:44 #284
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167261741
Mijn kind die wel anderhalf jaar PSZ er op heeft zitten, heeft vorige week op zijn wendag op school toch ook echt naast de juf gestaan bij het buitenspelen. 9 kindjes en 2 juffen op de PSZ of 2 klassen van 22 kleuters op het schoolplein is nogal een verschil... Juf vond het iig niet gek, en heeft gewoon gezellig met m gekletst. Ik ga er van uit dat J als ie eenmaal op school zit vanzelf mee gaat spelen.
  zondag 11 december 2016 @ 18:50:52 #285
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167261885
O, en verder is het hier even gewoon NIET ZO LEUK thuis. J begint nu echt te peuterpuberen ( :X ) en dat uit zich in veel drifbuien, hysterisch gehuil en heel veel gejengel. Dat is op zich te handelen, ware het niet dat dreumes momenteel ook een draak is (vooral 's nachts, 3 uur wakker, waarvan anderhalf krijsend) en J nog steeds op geen enkele manier te bewegen is tot plassen op de wc. Er op zitten doen we nu 5 keer per dag, maar ik krijg steeds te horen "ik hou het lekker toch op hoor mama, ik ga NOOIT op de wc plassen" en vervolgens is na 5 min zijn luier nat.

Ik ben dus bekaf, heb een kort lontje, schiet te vaak uit mijn slof tegen J en weet niet meer hoe we hem ooit zindelijk gaan krijgen :'( Iemand behoefte aan een leenpeuter? Gratis af te halen, graag zindelijk retourneren -O-
pi_167262073
Mijn peuter is het niet gewend zonder ons te zijn, en is ook niet extreem sociaal of 'goed in groepen' maar hij is drie, al die dingen komen echt nog wel. Ik voel er niets voor hem in situaties te dwingen opdat hij beter mee kan komen. Juist school is de plek om zulke dingen te leren, wmb :) Wat Always zegt dus ja!

Hier geen psz omdat ik geen leuke kon vinden, wel eens per week een speelgroepje (incl ouders).
pi_167262204
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
Nope. Qua werk lossen we dat op met familie en we 'lossen' elkaar af aangezien we beide ploegen werken. En financieel vind ik het nog niet zo goedkoop en we kunnen het niet echt missen.


Even aansluitend op bovenstaande reacties:

Aiden functioneert prima en bij de Peutergym leert hij toch dat stukje groepsomgang en regels volgen van de juf.
Ik ging laatst voor de inschrijving bij zijn school (start 8 mei :o ) langs en kreeg ook uitgebreid een rondleiding.
Daar heb ik ook gevraagd of zij verschil merken tussen 'psz/kdv kindjes en 'thuiskindjes' qua functioneren.
Die mevrouw vertelde dat het vooral scheelt of ze weleens gewend zijn zonder ouders te zijn en dat het belangrijk is dat ze zich goed in de omgeving/groep voelen.
Een psz/kdv kind kan net zo goed moeite hebben met wennen en een thuis kindje went misschien heel snel. :)

Trouwens, kinderen zijn flexibel en leren snel.
Eens moeten ze eraan geloven en komt het allemaal goed. Altijd vertrouwen hebben en gevoel volgen. Ogen en oren open, maar dat is met alles rondom hen.

[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 11-12-2016 19:49:15 ]
pi_167262377
Hier ook geen psz. Ze gaat 1 dag naar de gastouder en ontwikkelt zich op alle vlakken dikke prima. Verder +1 op always.
pi_167262482
Goitske. Leuke foto's O+

Hier wel drie ochtenden psz. Ze begint nu ook te wennen aan het idee van de kleuterschool. En ontkent ook niet meer dat ze vier wordt O+

MM :*
pi_167262740
Hier wel 2 ochtenden psz en vanaf 3.5 jaar nog een ochtend verkenners. Ze werken op dezelfde wijze als op school. Bij de verkenners spelen ze ook buiten met de kleuters.

Ik vind het wel een meerwaarde maar wij hebben verder geen andere opvang.
pi_167262981
Omen, kerstballen boks, hier hangen de onderste ballen ook op een creatief kluitje.

Gefeliciteerd Crumpette!

En ik las peuterbuien, hier behoorlijk heftig momenteel. Zo kennen wij B helemaal niet. Niet luisteren, veel huilen en gillen. Maar alleen als ie thuis is, zodra we de deur uit zijn is ie poeslief.

Vanochtend bij zwagers langsgeweest op honden kraamvisite :) Hun tuin ligt overhoop, lees: alleen maar zand. En wij hadden uiteraard een graafmachine mee. Joch is de hele ochtend buiten aan het graven geweest.

Ik heb geen idee wat een Wobbel is...

Spuit 11: B slaapt sinds hij 2 jaar en 2 maanden is in een peuterbed met dekbed, geen kussen. We checken als we naar bed gaan even of het dekbed goed ligt en dat is eigenlijk altijd zo.
pi_167263236
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 17:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

Alleen is de kind-leidster ratio op een kdv natuurlijk wel anders dan op school.
Ja, dat is inderdaad wel zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167263757
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
nee, 1 dag kinderopvang en ben bang dat psz te verwarrend gaat worden op dit moment. Misschien als hij richting de 3 gaat, zie er nu geen voordeel van eigenlijk al weet ik er ook wat weinig van. Wat ik kon vinden is het nu nog niet nodig. Wel als ik den dat hij meer met kindjes wil spelen. Ik heb zelf niet zo veel ouders met kindjes als vrienden of kennissen dus dat kan straks wel erg fijn voor hem worden. Maar nu voelt het nog niet goed, teveel ofzo.

De kerstboom staat en R heeft geholpen O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Hilmo op 11-12-2016 20:05:33 ]
pi_167263871
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 18:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind dat wel sneu als zo'n kindje wekenlang niet lekker in de vel zit omdat het niet geoefend heeft om wel eens zonder mama te zijn en geen idee heeft wat het met andere kindjes aan moet.
Op school met 30 kleuters is er veel minder ruimte om dat goed te begeleiden dan een kdv of psz waar er meer leidsters zijn met minder kindjes.
Ik blijf het wat lastig vinden om hier het woord 'sneu' aan te koppelen. Ongetwijfeld zijn er mensen die vinden dat een huilend tweejarig kind achterlaten op het kdv sneu is, terwijl dat wel ook de realiteit is van een kdv of een psz. Zo is er altijd wel wat sneu te vinden, maar voor iedere keuze valt iets te zeggen als het gaat om wel/niet kdv/GO/psz. Dus misschien heb ik gewoon wat moeite met het oordeel naar ouders toe, wat ik proef in jouw post.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167264262
De oudste heeft de eerste keer een traan gelaten maar ook niet meer dan dat. Met de jongste zal ik meer moeite moeten doen denk ik. Maar dat weet ik pas als het zo ver is :) Ik heb het idee dat het goed is dat ze nog een paar weken bij haar zus in de klas komt voor ze alleen komt te zitten tussen haar vriendinnetjes en vriendjes.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_167264560
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders. Gaat iedere peuter hier naar psz?
Die van mij wel. Verder gaan ze niet naar een kdv of go dus vond het wel belangrijk voor haar ontwikkeling en ik merkte ook wel echt dat ze er behoefte aan had. De tweede zal over 1,5 jaar ook naar de psz gaan. :)
pi_167264761
Mijn oudste had er in het begin helemaal geen moeite mee als ik weg ging. Maar plotseling na een half jaar was het echt drama. Huilen, schreeuwen, zich aan me vastklampen.. Dat vond ik wel lastig maar ik bleef heel rustig en gaf haar een kus en ging gewoon weg. Als ik weg was kalmeerde ze binnen een minuut en dan had ze het weer helemaal naar haar zin. Dat heeft ongeveer een half jaar geduurd en toen was het ook van de een op de andere dag weer weg en stuurde ze me weer naar huis 'mama ga nu maar weg dan kan ik lekker spelen' :')
pi_167265458
Ik geloof wel dat psz een aanvulling is maar als ze niet gaan, is dat niet perse een gemis.
Dat je je als ouders niet schuldig voelt als je kindje thuis blijft.
Ligt ook aan je kind. Een verlegen kind zal wellicht juist leren om te gaan met andere kinderen. Die heeft er misschien meer baat bij.
Kindjes die dat al prima kunnen, zullen het minder 'nodig' hebben.
pi_167267699
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 20:58 schreef vencodark het volgende:
Ik geloof wel dat psz een aanvulling is maar als ze niet gaan, is dat niet perse een gemis.
Dat je je als ouders niet schuldig voelt als je kindje thuis blijft.
Ligt ook aan je kind. Een verlegen kind zal wellicht juist leren om te gaan met andere kinderen. Die heeft er misschien meer baat bij.
Kindjes die dat al prima kunnen, zullen het minder 'nodig' hebben.
Ik merkte dat, juist omdat mijn dochtertje zo sociaal is ingesteld, zij heel erg veel behoefte had om naar de psz te gaan.

Ik ben het met je eens dat je je niet schuldig hoeft te voelen als ouder. Ik denk wel dat het belangrijk is om te kijken naar je kind en op basis daarvan een beslissing te nemen.
pi_167269191
Een dag kdv vond/vind ik genoeg...

En ondanks dat ik heel vaak een huilende Ow heb achtergelaten op het kdv, gebeurt dat nu op school niet.

Maar ook Ow duikt tijdens het buitenspelen op de schoot van de juf en durft daar nog niet weg...
Maar komt wel, daar vertrouw ik op!

Is dit trouwens herkenbaar? M'n oudste is momenteel zo snel angstig... Hij durft niet alleen naar boven, voor het donker, alleen in andere kamers zijn (oké, dit is denk ik nog niet heel bijzonder), maar vooral ook voor tv series of bepaalde boeken. Zo kan hij bij een aflevering van Nijntje al beginnen met gillen omdat ze bijna valt of begint hij te gillen bij dikkie dik als dikkie naar beneden springt uit een boom... (en nee ik overdrijf niet....)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')