abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174339422
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn kindjes gaan alleen op woensdag naar het kdv. Dat gaat prima hier :Y . Dikke pret iedere week.

Overige dagen bij de gastouder/school.

Al is het ene kindje het andere kindje niet natuurlijk.
pi_174339835
Hier gaan ze ook maar 1 dag (sinds eind augustus pas). Mijn net 2-jarige had wat moeite met wennen, maar dat was met 2 dagen per week net zo geweest denk ik en is nu al geen probleem meer. De meiden hebben nog amper door dat ze weg zijn volgens mij. Het is dan overigens wel handig als ze een semi-vaste bezetting hebben bij 1 dag zodat hij ze snel herkent.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_174342587
Lijkt mij nogal aan het kind en de omgeving liggen,kun jij zelf het beste inschatten denk ik.
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_174342625
Ander geluid: die van mij gaat maar 1 dag en dat blijft gedoe. Hij begint in de auto al te huilen dat ‘ie niet wil.

Nu was hij er door omstandigheden een aantal weken achter elkaar 2 dagen en toen ging het wel ineens veeel beter. Kan me dus goed voorstellen dat meer dagen voor sommige kindjes beter is..
pi_174342630
1 dag in de week KDV hier, bij beide kids geen probleem al vanf dat ze 12 weken oud zijn.
Moet er wel bij zeggen dat de woensdag hun opvangdag is en dat is de meest relaxte dag qua weinig kinderen en niet teveel drukte/onrust van halen en brengen door ouders
pi_174342839
Ja. Ze zeggen dat 2 dagen beter is.
Maar bedenk ook dat KDV een commercieel bedrijf is. :+
Kijk gewoon naar je kind. En geef het 2 maanden de tijd.
Make my day!
pi_174343070
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 06:01 schreef Molo het volgende:
Lijkt mij nogal aan het kind en de omgeving liggen,kun jij zelf het beste inschatten denk ik.
Dat klinkt logisch in theorie maar kind kennen gaat nu meer over kunnen bedenken of hij slaap heeft of honger. Ik heb geen idee hoe hij een KDV ervaart als hij dubbel zo oud is als nu.

Agter, dat van een commercieel bedrijf is wel een leuke toevoeging.

Lastig toch dat je dit soort dingen zo ver vooruit moet verzinnen en ook niet van de ene op de andere dag kan wijzigen. Tegelijk heb ik blijkbaar opties dus echt reden tot klagen is er niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174344632
Bij ons kdv was de ervaring dat als een kindje vanaf kleins af aan n dag komt, ze doorgaans wel goed wennen. Komen ze later (ze gaven toen een concreet voorbeeld van een kind van 7/8 maanden), dan kan het lastiger zijn om te wennen.

M. gaat er al vanaf 3 maanden n dag per week naartoe, zonder problemen. Die had meer problemen met het feit dat ze 1 dag kdv, 1 dag de ene oma als oppas en 1 dag de andere oma als oppas had.. iets te veel wisselingen dus. J. gaat pas 2 weken naar het kdv, dus dat is nog lastig te zeggen.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:36:50 #234
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174344921
N ging vanaf 9 mnd en maar 1 middag per week. Dat was idd vrij lastig wennen, kostte zeker 3 maanden voordat ze het ok vond.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174345045
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 08:18 schreef Lemijn het volgende:
Tegelijk heb ik blijkbaar opties dus echt reden tot klagen is er niet.
Nou, dit! :) ZZ gaat 2 dagen per week omdat dat zo uitkomt met onze werkdagen, niet omdat het KDV of een andere instantie dat beter vindt voor het kind.
pi_174345555
Hier gaat zoon ook 1 dag per week naar kinderdagverblijf, gaat prima, ook nadat hij pas rondom verhuizing 2 maanden geen opvang had. Maar inderdaad, het zal per kind verschillen, maar ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten ofzo. Als het na twee/drie maanden open lastig is, kan je het ook weer aanpassen. Mijn oudste heeft ook afwisselend 1 of 2 dagen opvang gehad in haar kinderdagverblijftijdperk.
pi_175537847
Even volgen deze :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')