abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:58:05 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167056835
Nouk, je zou "ander drinken dan melk" ook op een andere manier kunnen aanbieden, bijvoorbeeld in een rietjesbeker of een gewoon bekertje, misschien dat ze het dan makkelijker lust?
KuikenGuppy
pi_167056929
Dat wordt morgen een flinke poepluier Nouk :D
Fijn dat ze dat lekker vond.
Maak je alles zelf qua hapjes?
  vrijdag 2 december 2016 @ 21:09:28 #28
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167057456
Dat is een goede tip Burdie, thanks!

Ikke, nee eigenlijk niet.. Het proeven van verschillende smaken gaat niet heel snel hier, lang niet alles wordt geaccepteerd en daarom vind ik het op dit moment nogal 'ondankbaar werk' om het zelf te maken.. misschien als ze al wat meer gewend is dat ik haar avondeten ofzo wel zelf ga maken.. Kijken hoe het loopt, het is ook helemaal nog geen vast ritme, de ene dag krijgt ze wel iets extras die andere dag niet. Over 2 weken is ze 6 mnd (ja, dan al :o ) en dan moet ik er wel wat meer ritme in brengen.. Ooh ja, en die poepluier hoop ik op :D :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167058531
6 maanden alweer :o
Hoe zat t ook al weer? mogen ze dan brood? Of is dat pas later :@ ik zit er echt niet meer in.
Een peuter is zo makkelijk die zegt gewoon wanneer die wil eten en wat hij wil hebben :')
Ik hoop ook dat je morgen een hele volle poepluier mag gaan verschonen :D
Heeft ze er ook last van of poept ze gewoon niet zo vaak?
  vrijdag 2 december 2016 @ 21:41:25 #30
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167058781
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 21:35 schreef ikke_84 het volgende:
6 maanden alweer :o
Hoe zat t ook al weer? mogen ze dan brood? Of is dat pas later :@ ik zit er echt niet meer in.
Een peuter is zo makkelijk die zegt gewoon wanneer die wil eten en wat hij wil hebben :')
Ik hoop ook dat je morgen een hele volle poepluier mag gaan verschonen :D
Heeft ze er ook last van of poept ze gewoon niet zo vaak?
Ik heb echt nog geen idee, ben er nog niet zo mee bezig :@ Ga me er binnenkort wel ff in verdiepen. Haha, dat is zeker makkelijk :D

Ze heeft er zo nu en dan last van, krampen enz. Het poepen zelf is wel echt pijnlijk voor dr, het is heel hard ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167059062
Ikke bij de difraxfles? Bij ons ging die door de dentalspeen op een gegeven moment heel erg lekken. In dat geval: gelijk klantenservice mailen! Wij kregen een groene ring die we er tussen konden zetten en een nieuwe fles. Dat hielp, maar daarna zoog de speen constant vacuüm, dat heb je niet door want zit aan de onderkant dat de speen dubbel zit en je kleintje krijgt er dan niks uit en wordt moe van het zuigen om niks. Na een paar dagen had ik daar zo genoeg van dat ik over ben gegaan op dr brown en daar tot vandaag geen spijt van gehad. Drinkt nóg rustiger met nog minder knoeien. Difrax vond ik heel fijn met schoonmaken en vasthouden en met de originele speen zal hij ook wel fijn zijn als je kind het bij kan houden maar met de dental vond ik het op een gegeven moment een rotding worden.

We zijn sinds vandaag over op speen nummer 2. Na een week óf tijdens de fles in slaap vallen óf een halve fles te laten staan maar eens een grotere speen geprobeerd. Schot in de roos! Het is nog niet helmaal over maar zie op Google veel kindjes die het zelfde hebben in deze periode. Zal er wel bijhoren. Heel gek wel, want we hebben 2 weken geleden nog een grotere speen geprobeerd (door grotere fles deed hij meer dan 30 min over de fles) en toen kon hij het niet bijbenen. Ineens heeft hij het nodig, zo raar!
pi_167059734
Wij hebben de dr brown met difrax speen en dat werkt top voor meneer... met de speen van dr brown laat hij heel veel uit zijn kwek lopen.

Ben benieuwd hoe ik t straks met papflessen ga doen want dat kan nooit door dat ventiel denk ik...

6 mnd is idd brood volgens mij.
S. 2014
J. 2016
pi_167059771
Thx voor de tip nazil. Ik hou t ff in de gaten.
Ik heb de difrax dental speen nu op de dr drown fles zitten want op de s-fles is ie niet heel handig. Dan moet de speen precies goed zitten en idd zuigt ie dan vacuüm ondanks dat ventiel aan de onderkant(maar misschien moet ik het gaatje even goed open prikken).
Uit een kersen speen kan Stijn blijkbaar niet drinken. Ik heb echt alle spenen die er zijn geprobeerd de afgelopen maanden van prematuur tot pap speen en de duurste merken tot huismerk het was allemaal waardeloos. Hulde aan de dental speen

Gek hè dat 2 weken zn verschil kan geven. Fijn dat het nu met de fase 2 speen wel goed gaat. Die flessen zullen vanzelf wel weer leeg gaan.

GM pap gaat idd niet door dat ventiel. Bij Mats heb ik toen een difrax fles gekocht. Weet alleen niet meer met welke speen ik het toen gaf
pi_167060221
Dat van het precies goed draaien kan een beetje verholpen worden door met een stift een puntje te zetten en die groene ring die we kregen hielp ook wel, maar handig was het niet. Fijn dat de dental op de dr brown wel goed gaat!
En dat vacuüm ligt niet aan het gaatje. Ik heb alles toen geprobeerd, drama.

Weet je wat gek is? Toen we de dental speen gebruikten probeerde ik ook eens de dental fopspeen van difrax. Ik had 'm liggen en dacht, misschien vindt hij het wel fijn dat het beide het zelfde is. Hij gebruikt altijd de gewone fopspenen van difrax. Maar in de fopspeen wilde hij de dental helemaal niet! Ik vond dat zo raar.

Gm misschien dat op een gegeven moment hij wel goed door de dr brown speen kan drinken. Beetje zelfde idee als hier nu van fase 1 naar 2. Op een gegeven moment zijn ze er ineens aan toe. En pap kan sowieso door een grotere speen. Of de 1-2-3 van difrax. Of bedoel je dat hij ook niet door kers spenen kan drinken?
pi_167060530
Nee door de spenen kan het allemaal wel, maar dr brown heeft zo'n ventiel in de fles tegen de lucht... daar krijg je dikkere voeding niet door denk ik. Maar goed dat zie ik dan wel. Kan dan idd altijd nog een difrax kopen.
S. 2014
J. 2016
pi_167060773
Wat een zoektocht kan het toch zijn om de juiste fles of speen te vinden :D ik dacht dat een 2e kind goedkoop zou zijn omdat we alles al in huis hadden :')
Ik wilde vandaag dus een dental fopspeen halen. maar Stijn slaapt nu zonder speen dus t zou eigenlijk best dom zijn om hem dan toch aan een speen te laten wennen.
Wel gek dat die van jou geen dental fopspeen wilde terwijl hij daar wel uit dronk :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 00:09:26 #37
269689 crew  Viv
pi_167063332
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee door de spenen kan het allemaal wel, maar dr brown heeft zo'n ventiel in de fles tegen de lucht... daar krijg je dikkere voeding niet door denk ik. Maar goed dat zie ik dan wel. Kan dan idd altijd nog een difrax kopen.
Die nieuwe Dr Brown's (met groen ventiel) kun je ook zonder ventiel gebruiken. Tegen de tijd dat papflessen eventueel aan de orde zijn, zijn krampjes vanwege lucht bij de voeding dat niet meer. Zie https://www.drbrowns.nl/veelgestelde-vragen/
quote:
De vernieuwde fles met groen ventielsysteem kan zowel met – als zonder het ventilatiesysteem gebruikt kan worden. Dit is vooral handig als de baby wat ouder is en over de probleemfase die lucht in de voeding veroorzaakt is heen gegroeid. Ook bij het geven van een wat dikkere voeding is dit prettiger.
Hier vanwege sterke zuigkracht ook veel gedoe om een goede fles/speen te vinden. Voorlopig zijn we uitgekomen bij de brede halsflessen van Dr Brown's met de prematurenspeen, daar doet ze - als je geluk hebt - een kwartier over. :')

Difrax Dental Small, Avent natural 0, Medela Calma, Dr Brown's Fase 1 gaan veel te snel. NUK krijgt ze niks uit, die speen gaat meteen vacuüm/dichtgeklemd zitten.
pi_167068015
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:06 schreef Nazil het volgende:

[..]

2 pakken billendoekjes (etos en water wipes), klein potje sudocrem, gillette scheermes voor man en tijdschriften en reclame. Mwah het is dat de etos bij ons in het dorp is gekomen en ik er langs kwam, anders denk ik niet dat ik m opgehaald had.
Bedankt, daar was ik al bang voor :')

GM O+ O+ O+

De nieuwe dr brown kunnen idd zonder ventiel. De 4 speen is voor pap maar heb ik geen ervaring mee. Ik heb een oude aventfles, daar heb ik in speentje 1 een gat gepord met een vork :P works like a charm
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 17:42:38 #39
269689 crew  Viv
pi_167077062
Stormlooptopic dit. :o Zelf post ik hier minder dan in Z&G omdat alles wat ik te melden heb over de borstvoeding gaat, dus zie het desbetreffende topic. :')
pi_167078263
Ja niet echt een succes meer dit :')

Maar ik ben dol op mijn M. O+ en dat is het melden wel waard :P
Gisteren ben ik voor het eerst weer een avondje zonder man en kind op stap geweest en heb eindelijk weer een biertje gedronken (en gekolfd op de wc vanwege stuwing :') ) het was wel even goed om man het met kind uit te laten zoeken en ze hebben het super gehad.
pi_167078359
Fijn!
Ik wilde gisteravond iets te eten dat niet in huis was maar had geen zin in lopen... zegt vriend ga je toch even zonder baby. Ik: oja dat kan ook nog, maar nee
pi_167079095
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?

Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen :@
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:05 #43
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167079617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?

Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen :@
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan *)
Ik ook hoor. Even niet dat gezeul met die wagen, in en uit de auto (ik kan lopend geen boodschappen doen helaas).

Ben ook benieuwd! Hier is er sinds gisteren dus ineens veel behoefte aan drinken 's middags.. Vandaag dronk ze zelfs de kruidenthee helemaal op :o
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167079718
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:30 schreef Mies_poes het volgende:
Ja niet echt een succes meer dit :')

Maar ik ben dol op mijn M. O+ en dat is het melden wel waard :P
Gisteren ben ik voor het eerst weer een avondje zonder man en kind op stap geweest en heb eindelijk weer een biertje gedronken (en gekolfd op de wc vanwege stuwing :') ) het was wel even goed om man het met kind uit te laten zoeken en ze hebben het super gehad.
Oh heerlijk Mies! Heb zelf gisteren Sint gevierd met mijn elftal, dat was ook super.
Alleen had vriendlief weer problemen met de Difrax flessenwarmer. Word er niet goed van. Bestaat er ook een universele, goedkope flessenwarmer die er ook ongeveer drie minuten over doet om op te warmen? Pfff...
:)
pi_167080548
je maakt toch net zo makkelijk een flesje warm door het even in een glas heet water te zetten?

Emmy is weer heerlijk vrolijk en ze lacht zo vaak met geluidjes en dan wil ik zo graag een paar hapjes uit haar nemen, zo lief en om op te vreten vind ik haar.

Ze heeft trouwens echt mollige, spekbeentjes :D
  zaterdag 3 december 2016 @ 20:06:46 #46
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167080681
ja of pan met gekookt water maar.

brood is vanaf 6 maanden (dat is wat ik zo waardeer aan rapley dat bijna alles kan en gewoon niet veranderen aan eetpatroon. )
pi_167080738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?

Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen :@
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan *)
Ja heerlijk! Heb er zo van genoten. En dan thuis komen en zo'n heerlijk meisje in haar wiegje zien liggen O+

Haha benieuwd naar de nieuwe feature van de jouwe en van Nouk :D

Herkenbaar Arja, je baby op willen eten! En die lekkere spekjes O+

Soof, kun je de flesjes niet gewoon onder de warme kraan warm genoeg krijgen? Die van ons vindt lauwe merk prima.
pi_167081632
Ik wil M soms heel stevig knuffelen omdat ze zo schattig is :9

Vandaag 4 maanden O+
pi_167083417
Ik moet een verlanglijstje voor kerstcadeaus maken, maar ik kan alleen maar dingen voor Emmy of mijn man verzinnen.
Oh my, ik ben zo'n moeder geworden.

(of ik verzin veel te dure dingen, zoals een dakkapel, of openslaande deuren :')
  zaterdag 3 december 2016 @ 21:44:16 #50
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167083501
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:40 schreef Arja het volgende:
Ik moet een verlanglijstje voor kerstcadeaus maken, maar ik kan alleen maar dingen voor Emmy of mijn man verzinnen.
Oh my, ik ben zo'n moeder geworden.

(of ik verzin veel te dure dingen, zoals een dakkapel, of openslaande deuren :')
Wat denk je van een lekkere beautybehandeling? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')