abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 december 2016 @ 14:06:14 #1
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167022390
FOK! Movie Trivia?
FOK! Movie Trivia is een topicreeks waarin een stel filmliefhebbers elkaar bestoken met filmvragen om elkaars parate filmkennis te testen. Deze reeks loopt sinds 2002 en is indertijd gestart door Gorro.

Jaarafsluiting?
Aan het einde van het jaar hebben we allemaal behoefte aan mooie cadeau's en verrassingen. Er wordt teruggekeken naar het afgelopen jaar en er wordt vooruitgeblikt naar het nieuwe jaar.
De waardering voor familie wordt bevestigd door samen te eten, spelletjes te spelen of een film te kijken.
FMT'ers zijn ook een soort familie en we spelen constant een spelletje en kijken films, al dan niet tezamen, dus het leek me leuk om het jaar af te sluiten met een grote knaller!
Deze afsluiting gaan we doen in de vorm zoals eerder in de 3 jaar FMT en 10 jaar FMT-topics gebeurd is.

De bedoeling
De bedoeling van de jaarafsluiting is vergelijkbaar met gewoon FMT spelen, maar dan grootser.
Als er mensen zijn die zich geroepen voelen om een vraag te stellen, mogen ze die plaatsen in dit topic. De antwoorden op de vragen moeten echter worden gemaild voor een bepaalde datum.

Wat voor vraag?
Een voorbeeld van een vraag zou kunnen zijn dat je 100 afbeeldingen van acteurs hebt waarvan de namen moeten worden geraden/beantwoord.
Dit is enkel een voorbeeld, de vragen mogen echter zo creatief mogelijk, zolang ze maar niet onmogelijk zijn om te beantwoorden.

Antwoorden mailen
Wanneer je de vragen beantwoord hebt, of voor zo ver als je denkt dat je ze kan beantwoorden. Dan kan je ze PM'en naar hornage.

Punten
Iedereen mag voor de eigen vraag 5, 4, 3, 2 en 1 punten toekennen aan de top 5. Elke vragensteller geldt dan ook als jurylid voor zijn of haar eigen vraag en heeft bij geschillen altijd het laatste woord. Deze punten tellen niet mee voor de maand of de jaarstand. Maar wel voor de totaalstand.

Deadline:
Vandaag tot 24 december -> Vragen plaatsen in dit topic
Vandaag tot 5 januari -> Antwoorden via PM naar hornage
6 januari 2017 tot …. -> Puntentoekenning door vragenstellers

Valt er wat te winnen?
Jazeker! De nummer 1, 2 en 3 mogen uitvechten wie welke van de volgende 3 box-sets gaat krijgen ~O>



1 The Lord of the Rings
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) (#11 imdb top250)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) (#15 imdb top250)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) (#8 imdb top250)

2 The Matrix Collection
- The Matrix (1999) (#18 imdb top250)
- The Matrix Reloaded (2003)
- The Matrix Revolutions (2003)

3 Hannibal Lecter set
- The Silence of the Lambs (1991) (#23 imdb top250)
- Hannibal (2001)
- Red Dragon (2002)

[ Bericht 1% gewijzigd door hornage op 01-12-2016 14:31:35 ]
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2016 @ 14:36:01 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167022930
Is er ook ruimte voor meerdere mogelijke antwoorden? Ik weet wel een leuke uitgebreide vraag, maar je zou een grote variatie aan juiste antwoorden kunnen geven..
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 1 december 2016 @ 14:41:07 #3
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167023045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is er ook ruimte voor meerdere mogelijke antwoorden? Ik weet wel een leuke uitgebreide vraag, maar je zou een grote variatie aan juiste antwoorden kunnen geven..
Klinkt leuk en uitdagend ^O^
Als jij wilt helpen met het verwerken van de antwoorden dan komen we daar vast en zeker wel uit ^O^
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_167045958
^O^
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_167048388
Leuk, als ik tijd kan vinden maak ik ook een vraag ^O^
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 5 december 2016 @ 14:17:46 #6
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167118030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:39 schreef Asap het volgende:
^O^
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:20 schreef DragonFodder het volgende:
Leuk, als ik tijd kan vinden maak ik ook een vraag ^O^
Tijd vind je niet, tijd maak je ;)

Maar dank voor de positieve reacties, hopelijk zien we van jullie een vraag verschijnen ^O^

Ik zal deze week mijn vraag gaan plaatsen, ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden :7
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_167155912
Niet lullen maar poetsen 8-)

Hieronder 30 paar ogen, 15 vrouwen en 15 mannen. Voor iedere acteur/actrice die je raadt krijg je een punt. Vervolgens moet je steeds 1 acteur en 1 actrice een film noemen waar ze allebei in spelen. Hiervoor mag elke naam maar 1 keer gebruikt worden. Voor elke correcte combinatie krijg je een punt. Er zijn uiteraard meerdere combinaties mogelijk.
Maximaal aantal te verdienen punten zijn dus 30 voor de namen en 15 voor de combinaties.
Degene met de meeste punten krijgt er 5, de volgende 4, etc.


Ik denk dat ie goed te doen is, maar de combinaties zullen wellicht wat puzzelen worden.

We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  donderdag 8 december 2016 @ 08:12:12 #8
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167183048
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:07 schreef DragonFodder het volgende:
Niet lullen maar poetsen 8-)

Hieronder 30 paar ogen, 15 vrouwen en 15 mannen. Voor iedere acteur/actrice die je raadt krijg je een punt. Vervolgens moet je steeds 1 acteur en 1 actrice een film noemen waar ze allebei in spelen. Hiervoor mag elke naam maar 1 keer gebruikt worden. Voor elke correcte combinatie krijg je een punt. Er zijn uiteraard meerdere combinaties mogelijk.
Maximaal aantal te verdienen punten zijn dus 30 voor de namen en 15 voor de combinaties.
Degene met de meeste punten krijgt er 5, de volgende 4, etc.


Ik denk dat ie goed te doen is, maar de combinaties zullen wellicht wat puzzelen worden.

[ afbeelding ]
Goed bezig ^O^
Leuke vraag ook, zeker wel te doen *O*

Who's next? Ik post mijn vraag deze week ook :Y
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 december 2016 @ 11:07:49 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167185678

De 50 staten van Amerika.

Ik wil voor elke staat een film die representatief/kenmerkend is voor die staat
Dat wil zeggen, de film speelt zich daar (grotendeels) af, of de staat is een essentieel gedeelte voor het plot. Het gaat hierbij niet perse of het ook daadwerkelijk in die staat is opgenomen (f.i. A Bridge Too Far, opgenomen in Deventer, maar moest Arnhem voorstellen, dus gaat het om Arnhem. En om bij die film te blijven. De film zou repsentatief/kenmerkend voor de stad Arnhem zijn, ook al speelt het zich ook gedeeltelijk af in Belgie, Nijmegen en Brabant.)

Ik heb aan de hand van vier lijsten en mijn eigen mening een lijst films per staat opgesteld (en aan hornage voorgelegd). Er staan per staat sowieso 2 films op, in sommigen gevallen 3 of 4. Punt per film per staat als die op de lijst staat. Mocht je een erg overtuigend antwoord geven van een film mbt een bepaalde staat, dan zal gekeken worden of toekenning van punt alsnog plaatsvind.

Washington DC is optioneel als 51e te noemen

Maximum aantal te behalen punten: 51
Ik volg DragonFodder met degene met meeste punten krijgt 5, volgende 4 etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 08-12-2016 23:09:59 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_167202135
Leuke, originele vraag! ^O^
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 11 december 2016 @ 16:00:55 #11
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167258058
Mijn vraag *O*

90 Screenshots van 9 films
Geef per screenshot aan van welke film het is. Geef daarnaast ook de juiste volgorde aan van het screenshot.

De antwoorden zullen er dus als volgt uitzien:

Film X: 3, 70, 31, 45, 88, 17, 21, 25, 51, 7
Film Y: 73, 37, 40, 85, 19, 22, 28, 24, 50, 5
enz.

Je krijgt een punt per goed gerade screenshot. Je krijgt 3 punten als je ook nog de volgorde van het screenshot goed hebt. Er zijn dus maximaal 270 punten te scoren ^O^

Succes *O*







Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 12 december 2016 @ 18:49:09 #12
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_167284138
In het onderstaande overzicht zie je 50 muzikanten die een rol hebben gespeeld in films. Voor elke goed geraden artiest krijg je 1 punt + voor elke correcte titel van de film waarin ze te zien zijn op het plaatje hieronder krijg je nog 1 punt. In totaal zijn er dus 100 punten te verdienen.
Let op: Ik wil de (artiesten)naam van de personen in kwestie! Als er bijvoorbeeld een film tussen zit met Paul McCartney en je geeft het antwoord The Beatles dan reken ik dat NIET goed.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_167291525
Hier is mijn vraag dan *O*

Onderaan heb ik 100 screenshots uit animatiefilms waarvan ik de titels wil weten
- Voor elke goede titel krijg je 1 punt.
- Bonuspunten zijn te behalen door alle titels juist te beantwoorden per level. Hieronder zie je een overzicht van het aantal bonuspunten wat je kan verdienen per compleet level.

Level 01 = 5 bonuspunten
Level 02 = 5 bonuspunten
Level 03 = 10 bonuspunten
Level 04 = 15 bonuspunten
Level 05 = 20 bonuspunten
Level 06 = 100 bonuspunten

Hint: Er zitten geen sequels tussen

  zaterdag 17 december 2016 @ 21:59:28 #14
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_167404418
In de onderstaande afbeelding zie je 29 letters die gejat zijn van titels van films.
Graag de juiste filmtitel bij de juiste letter.

Eén punt per goede film.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 19 december 2016 @ 07:59:22 #15
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167437357
Vragen kunnen uiterlijk deze vrijdag, 23 december, gepost worden in dit topic ^O^

Hierna kunnen jullie t/m 4 januari je antwoorden via PM doorsturen naar mij. Ik zal dan ervoor zorgen dat de antwoorden bij de juiste mensen terechtkomen zodat het nagekeken kan worden.

Game on *O*
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_167437813
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 07:59 schreef hornage het volgende:
Vragen kunnen uiterlijk deze vrijdag, 23 december, gepost worden in dit topic ^O^

Hierna kunnen jullie t/m 4 januari je antwoorden via PM doorsturen naar mij. Ik zal dan ervoor zorgen dat de antwoorden bij de juiste mensen terechtkomen zodat het nagekeken kan worden.

Game on *O*
Kan het niet beter naar de personen zelf? Anders kan je zelf niet meedoen?
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  maandag 19 december 2016 @ 10:07:55 #17
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167438545
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:03 schreef Asap het volgende:

[..]

Kan het niet beter naar de personen zelf? Anders kan je zelf niet meedoen?
Vind ik ook goed, mijn voorgestelde opzet heb ik overgenomen van de jubileumtopics en dat werkte toen blijkbaar fijn ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 22 december 2016 @ 07:49:10 #18
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167519091
Vandaag en morgen kunnen er nog vragen gepost worden *O*

Vanaf komende zaterdag is het tijd voor iedereen om alle vragen te beantwoorden en de antwoorden, zoals Asap voorstelde, via PM door te sturen naar de vraagstellers. Dit kan t/m woensdag 4 januari. ^O^
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_167521248
Oh Captain, My Captain!

Hieronder zien jullie een vijftiental Captains. Ze dragen de (militaire) rang of nautische titel van kapitein of worden consequent zo genoemd. Ik wil per foto (de nummers staan onder de foto) de volgende 4 dingen van jullie weten:
1. De naam van de Captain in kwestie,
2. De naam van de acteur/actrice die de Captain speelt,
3. De naam van het schip of de (leger)eenheid waarvan deze persoon Captain is,
4. De naam van de film of films waarin deze Captain als Captain voorkomt.

Alles levert een punt per goed antwoord op. Bij vraag 4 kunnen er dus soms meerdere goede antwoorden zijn en dus ook meerdere punten worden verdiend. Degene met de meeste punten krijgt de 5 punten enzovoort. Zijn er mensen met evenveel punten dan wordt er geloot.

Oh en ik meld het maar vast, er zit 1 instinker tussen. Hij is wel een kapitein maar niet in de film. Eén bonuspunt als je kunt vertellen waar hij dan wel Captain van is en één voor het juist hebben van waar hij bekend van is.

Succes!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167543884
40 sceenshots van de opening sequence van bekende films. Welke films?
40 punten zijn er in totaal te verdienen.





The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_167579704
Ik vind de vragen erg leuk bedacht allemaal, complimenten! Dit wordt leuk om in te vullen ^O^
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 25 december 2016 @ 15:19:49 #22
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_167599293
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:12 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vind de vragen erg leuk bedacht allemaal, complimenten! Dit wordt leuk om in te vullen ^O^
Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik ben benieuwd hoeveel antwoorden er binnen gaan komen!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 december 2016 @ 19:37:00 #23
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167754836
Zo, ik denk dat ik mijn antwoorden min of meer heb.
Naar de vraagstellers PM'en toch? Of toch naar hornage?
En is er compensatie voor vraagstellers die meedoen?
Aangezien je dan sowieso minder punten hebt.
Misschien dat voor iedereen de vraag waarbij je de minste punten hebt niet meetelt?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2016 @ 20:03:14 #24
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_167755844
Antwoorden moeten sowieso naar de vraagstellers aangezien die de enigen zijn met de antwoorden. Anders kan Hornage zelf niet meedoen en dat is niet leuk.
Ben benieuwd of ik nog antwoorden binnen ga krijgen.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 januari 2017 @ 16:19:13 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_167809396
Zo, ik heb alles ingestuurd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')