abonnement Unibet Coolblue
pi_167021599


's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles

Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com

Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!

Alternatieve stores:


GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!

Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.

uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.

Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
pi_167022247
quote:
Welke sale was afgelopen week dan?
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
pi_167022304
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:00 schreef mjh487 het volgende:

[..]

Welke sale was afgelopen week dan?
Autumn/BlackFriday
pi_167027366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:29 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles

Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com

Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!

Alternatieve stores:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!

Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.

uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.

Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Ik had deel 159 al aangemaakt. De openingsreactie moest alleen nog worden toegevoegd door een bug van de forumsoftware. De "open een nieuw deel knop" ontbrak. Mogelijk valt die weg na X dagen of zo?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167027411
Hier dan maar de reactie die ik eergisteren in het reeds bestaande deel 159 had geplaatst.

Ik wou eerder spellen inslaan voor Steam, dat ging niet aangezien mijn bank het verprutste. Ideal werkte niet. Valve heeft nu weer de prijzen normaal gemaakt. :(
Idioot dat die prijzen niet even zo blijven zoals ze waren op het moment dat jij ze in je mandje stopte. Eerst gepruts van de bank en dan gepruts van Valve.

Dit was mijn lijstje.

Assassin's Creed™: Director's Cut Edition 2,80¤
Crysis® Maximum Edition 4,12¤
Limbo 1,64¤
Just Cause 2 3,09¤
Assassin's Creed II: Deluxe Edition 2,80¤
Lara Croft and the Guardian of Light 2,06¤
The Stanley Parable 1,98¤
Far Cry 3 4,12¤
Hitman: Absolution 4,12¤
Crysis 2 - Maximum Edition 4,12¤
Q.U.B.E: Director's Cut 0,82¤
Tomb Raider 4,12¤
Torchlight II 3,92¤
Mark of the Ninja 3,09¤
This War of Mine 3,13¤
This War of Mine - War Child Charity DLC 0,82¤
Darksiders Warmastered Edition 3,30¤
The Vanishing of Ethan Carter 3,13¤

Vanzelfdsprekend ga ik nu niets kopen! Wachten tot de winter sale of de summer sale, afhankelijk van wanneer de prijs hetzelfde of minder is. Ik sla het lijstje op op mijn computer zodat ik de prijzen de volgende keer kan vergelijken. Jammer, hier zitten een paar spellen tussen die op mijn oude hardware zeer goed zouden draaien en toch leuk zijn (War of Mine, QUBE, Limbo), die had ik graag in het begin van de kerstvakantie gespeeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167029467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Idioot dat die prijzen niet even zo blijven zoals ze waren op het moment dat jij ze in je mandje stopte
Dat is toch nogal logisch dat dat niet zo gaat?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_167029519
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:55 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Dat is toch nogal logisch dat dat niet zo gaat?
Vind jij? Valve weet dat er een technische storing is (automatische e-mail gekregen). Nadat ik het 3 keer probeerde in een kwartier tijd mocht ik het niet eens meer proberen ("Wij stellen vast dat u vandaag meerdere keren aankopen heeft gedaan..."). Het gevolg is nu voor Valve dat mensen niets kopen in plaats van dat ze wel wat kopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167040410
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had deel 159 al aangemaakt. De openingsreactie moest alleen nog worden toegevoegd door een bug van de forumsoftware. De "open een nieuw deel knop" ontbrak. Mogelijk valt die weg na X dagen of zo?
Geen idee...ik had ook niet gezien dat er een nieuw deel was want ik keek in de reeks en daar kon ik die knop gewoon zien. Sorry
  Moderator vrijdag 2 december 2016 @ 10:26:27 #10
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167041949
GOG heeft weer sales waarbij je XP kunt verdienen voor gratis games + er is weer een game in de giveavway (nog 24u).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 3 december 2016 @ 10:50:55 #11
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167068183
Bij de komende sale wil ik absoluut factorio, omdat ik op dit moment een puzzelgame mis. Verders kijk ik wel wat de aanbiedingen zijn, eventueel een fps shooter met een goede singleplayer zou leuk zijn voor een tientje.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167253686
Ik heb zin in wat nieuws en heb 40 euro op mijn account staan.

Welke game(s) moet ik halen?
pi_167253873
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2016 11:56 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zin in wat nieuws en heb 40 euro op mijn account staan.

Welke game(s) moet ik halen?
Even twee weken wachten tot de sale begint natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167253882
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 12:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Even twee weken wachten tot de sale begint natuurlijk.
Dat is geen slecht idee.
pi_167254284
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:50 schreef govie het volgende:
Bij de komende sale wil ik absoluut factorio, omdat ik op dit moment een puzzelgame mis. Verders kijk ik wel wat de aanbiedingen zijn, eventueel een fps shooter met een goede singleplayer zou leuk zijn voor een tientje.
factorio is een geweldige game, alleen niet een echte puzzelaar.
pi_167255732
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:50 schreef govie het volgende:
Bij de komende sale wil ik absoluut factorio, omdat ik op dit moment een puzzelgame mis. Verders kijk ik wel wat de aanbiedingen zijn, eventueel een fps shooter met een goede singleplayer zou leuk zijn voor een tientje.
• Are you planning to participate in Steam sales or Bundles?
No.

https://www.factorio.com/faq
  zondag 11 december 2016 @ 16:41:54 #17
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_167258873
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2016 11:56 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zin in wat nieuws en heb 40 euro op mijn account staan.

Welke game(s) moet ik halen?
Darksiders
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_167262745
Tot wanneer is winter sale?
pi_167263448
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 19:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Tot wanneer is winter sale?
2 januari als het goed is (van 22-12-16 t/m 02-01-17).
pi_167267438
Ik heb dus een Ubisoft spel gekocht (key) en geactiveerd in uPlay. In steam activeren kon niet. Kan ik nu wel die game (watchdogs2) in steam zetten? Dat het dus gelinkt is?

AC kocht ik via steam en moest ik toen vanuit de steam library activeren in uplay maar stond dus in beide...
pi_167267694
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2016 21:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb dus een Ubisoft spel gekocht (key) en geactiveerd in uPlay. In steam activeren kon niet. Kan ik nu wel die game (watchdogs2) in steam zetten? Dat het dus gelinkt is?

AC kocht ik via steam en moest ik toen vanuit de steam library activeren in uplay maar stond dus in beide...
je kan hooguit proberen watchdogs 2 als non-steam game toe te voegen, toevoegen aan steam als steamgame kan niet
pi_167267746
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:55 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan hooguit proberen watchdogs 2 als non-steam game toe te voegen, toevoegen aan steam als steamgame kan niet
Dat zal ik eens proberen. Gek wel, want ik kan hetzelfde spel dus wel in steam kopen en dan als hetzelfde spel in uplay zetten 8)7
pi_167267885
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2016 21:56 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dat zal ik eens proberen. Gek wel, want ik kan hetzelfde spel dus wel in steam kopen en dan als hetzelfde spel in uplay zetten 8)7
daar is opzich niks geks aan:

developer/platform A) (ubi) biedt zijn game op meerdere platformen aan, maar heeft toch wel heel graag dat iedereen zijn plaform gaat gebruiken en laat dus keys van developer/platform B (valve/steam) ook activeren op zijn eigen platform (sterker nog, dat is verplicht bij de meeste ubi games nu)

het hele trieste hieraan is dat je nu dus weer een versplintering van de markt hebt (er zijn games op uplay en origin te koop die elders niet te koop zijn), terwijl steam in het begin eigenlijk de perfecte manier was om alles in 1 client te hebben
pi_167267978
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:01 schreef mschol het volgende:

[..]

daar is opzich niks geks aan:

developer/platform A) (ubi) biedt zijn game op meerdere platformen aan, maar heeft toch wel heel graag dat iedereen zijn plaform gaat gebruiken en laat dus keys van developer/platform B (valve/steam) ook activeren op zijn eigen platform (sterker nog, dat is verplicht bij de meeste ubi games nu)
Snap ik, maar ik wilde hem gwn in steam activeren. Speel wel (helaas) via uplay, maar voor het overzicht gwn bij elkaar.

Dat is ook precies het probleem; ik wil alles in een. Achievements bij WD boeien me nu ook niet bijvoorbeeld. En het is meer gedoe. Als ze gewoon samenwerken of iig meer crossplay zouden bevorderen, denk ik dat iedereen op de long run er baat bij heeft.
pi_167268144
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2016 22:03 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik wilde hem gwn in steam activeren. Speel wel (helaas) via uplay, maar voor het overzicht gwn bij elkaar.

Dat is ook precies het probleem; ik wil alles in een. Achievements bij WD boeien me nu ook niet bijvoorbeeld. En het is meer gedoe. Als ze gewoon samenwerken of iig meer crossplay zouden bevorderen, denk ik dat iedereen op de long run er baat bij heeft.
ik had ook heel graag alles-in-1 gehad.. maar ben inmiddels er wel achter dat dat moment er nooit gaat komen..
95% van de games dan maar in steam, de andere 5% zal ik dan dus minder spelen..
pi_167268379
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ik had ook heel graag alles-in-1 gehad.. maar ben inmiddels er wel achter dat dat moment er nooit gaat komen..
95% van de games dan maar in steam, de andere 5% zal ik dan dus minder spelen..
Jep. Heel jammer, want het 1e SouthPark spel heb ik met veel plezier gespeeld. Deel 2 zal ik minder spelen. Achievements, community etcetc; draagt er voor mij allemaal aan bij. Hoop dat er op zn minst wat betere verbinding tussen de platforms komt.

Maar wat ik me afvraag; Ubisoft verdient er toch niet minder op als het via Steam verkocht wordt? Dat hele uPlay kost ook geld onder de streep. Of mis ik iets?
pi_167268584
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2016 22:13 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Jep. Heel jammer, want het 1e SouthPark spel heb ik met veel plezier gespeeld. Deel 2 zal ik minder spelen. Achievements, community etcetc; draagt er voor mij allemaal aan bij. Hoop dat er op zn minst wat betere verbinding tussen de platforms komt.

Maar wat ik me afvraag; Ubisoft verdient er toch niet minder op als het via Steam verkocht wordt? Dat hele uPlay kost ook geld onder de streep. Of mis ik iets?
valve wil een deel van de opbrengst, en ubisoft wil (denk ik) overal zoveel mogelijk dezelfde prijs hanteren
dus dan is steam in feite duurder
pi_167268923
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

valve wil een deel van de opbrengst, en ubisoft wil (denk ik) overal zoveel mogelijk dezelfde prijs hanteren
dus dan is steam in feite duurder
Dat begrijp ik, maar wat ik al zei; uPlay runnen en ontwerpen enalles kost ook geld, dus hoeveel ze er onder de streep mee winnen vraag ik me af. Kunt zelfs gemist klanten meerekenen :P
pi_167278044
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 19:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

2 januari als het goed is (van 22-12-16 t/m 02-01-17).
oh gutje ;(
pi_167291672
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

oh gutje ;(
:?

steam store en community laden hier niet, andere mensen er toevallig ook last van?
  dinsdag 13 december 2016 @ 09:30:10 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167295847
Ik niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 december 2016 @ 09:30:42 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167295864
Iemand nog leuke tips voor spellen die op een 4 jaar oud systeem goed draaien voor de komende sale?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games dinsdag 13 december 2016 @ 09:53:17 #33
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167296147
Was het systeem vier jaar geleden top-notch, mid-range of budget? :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167297419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:30 schreef Verbal het volgende:
Ik niet.

V.
het is echt heel vreemd: in steam zelf laad niets behalve de library (phew..)
in de browser werken de community en de store wel goed..
reboot werkt niet, ik heb een steam update getriggerd (1 bestand verwijderd) wat niet werkt

ik ga zo hem maar eens verwijderen en opnieuw installeren...

[ Bericht 13% gewijzigd door mschol op 13-12-2016 12:04:07 ]
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:50:23 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167297893
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:53 schreef 2dope het volgende:
Was het systeem vier jaar geleden top-notch, mid-range of budget? :P
i5 3570K
ATI Radeon HD 7850
8 gig geheugen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167298713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:30 schreef Verbal het volgende:
Iemand nog leuke tips voor spellen die op een 4 jaar oud systeem goed draaien voor de komende sale?

V.
wolfenstein the new order en old Blood
Cities Skyline
Payday II
blablablabla
pi_167302856
steam soap gaat hier door, store doet het na reinstallen nog niet en diverse andere opties (caches flushen, directwrite uitzetten enzo) werken allemaal niet..
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 16:44:36 #38
8781 crew  Frutsel
pi_167303544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:11 schreef mschol het volgende:
steam soap gaat hier door, store doet het na reinstallen nog niet en diverse andere opties (caches flushen, directwrite uitzetten enzo) werken allemaal niet..
is dat sinds de laatste update van Steam?
Grote Steam-update brengt nieuwe features en bugfixes
pi_167303752
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

is dat sinds de laatste update van Steam?
Grote Steam-update brengt nieuwe features en bugfixes
hmm, dat kan, ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat ik er eergisteren ook al last van had...
pi_167314357
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:56 schreef mschol het volgende:

[..]

:?

steam store en community laden hier niet, andere mensen er toevallig ook last van?
Ik kan Steam niet eens gebruiken op mijn Kubuntu Linux bak. _O- :')
pi_167314627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik kan Steam niet eens gebruiken op mijn Kubuntu Linux bak. _O- :')
ze hebben toch gewoon een linux client?
pi_167325546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ze hebben toch gewoon een linux client?
Client werkt niet meer. :'(
  woensdag 14 december 2016 @ 20:07:30 #43
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167328721
Bij mij werkt het gewoon. Al dagen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167365328
steam doet het weer..

nadat ik steam had verwijderd en opnieuw geinstalleerd heb op een NIET gemounte locatie
C:\games is een ssd gemount onder die folder, daar deed hij het niet.
nu ergens op C: geinstalleerd en voila, de browser in steam functioneert weer.. :|W
(kennelijk kan de sandbox van de steamwebhelper nu even niet omgaan met gemounte disks.. als je een schijfletter daar aan toevoegt en via die weg steam aanroept schijnt het ook te werken
pi_167401116
vond ik wel een goeie :P
pi_167402583
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 12:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Even twee weken wachten tot de sale begint natuurlijk.
Gaat Rise of the Tombraider daar meer dan 50% korting zijn? Die is nu in de weekendaanbieding en lijkt me wel leuk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167403504
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gaat Rise of the Tombraider daar meer dan 50% korting zijn? Die is nu in de weekendaanbieding en lijkt me wel leuk :)
Ze kunnen nu voor de winter sale een ander percentage kiezen ten opzichte van de autumn sale. Dus in theorie zou het een hogere korting kunnen krijgen.
  Donald Duck held zondag 18 december 2016 @ 00:47:05 #48
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167409893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:36 schreef mschol het volgende:
steam doet het weer..

nadat ik steam had verwijderd en opnieuw geinstalleerd heb op een NIET gemounte locatie
C:\games is een ssd gemount onder die folder, daar deed hij het niet.
nu ergens op C: geinstalleerd en voila, de browser in steam functioneert weer.. :|W
(kennelijk kan de sandbox van de steamwebhelper nu even niet omgaan met gemounte disks.. als je een schijfletter daar aan toevoegt en via die weg steam aanroept schijnt het ook te werken
Ik had ook problemen met de browser in de client sinds de laatste update. Maar ik draai dan eigenlijk ook niet een typische installatie. Steam en de geïnstalleerde games draaien geheel in een sandbox op zich. Nooit problemen mee gehad, tot deze laatste update dus. Steams eigen sandbox-systeem voor de browser geeft blijkbaar problemen icm met de omvattende sandbox.
In normale mode werkte dus niks in de in-client browser, in Big Picture nog wel.
Maar Steam opstarten met -no-cef-sandbox toegevoegd was de oplossing.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167523617
Hoe laat begint de sale eigenlijk?
History became legend, legend became myth.
pi_167523649
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:45 schreef valek het volgende:
Hoe laat begint de sale eigenlijk?
Zeven uur volgens mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 22 december 2016 @ 12:59:04 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167523860
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:30 schreef redboyke het volgende:
vond ik wel een goeie :P
[ afbeelding ]
_O- _O- _O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167525565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:45 schreef valek het volgende:
Hoe laat begint de sale eigenlijk?
Altijd om 19:00 Nederlandse tijd
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_167530440
Nog een half uurtje...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_167530929
jetz geht los
pi_167531118
en wat zijn de leuke deals? is 't nu weer elke dag iets nieuws?
pi_167531614
Wat een kutdeals :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_167531673
Ik had gehoopt op een sale uit mij verlanglijst maar ik zie geen enkele. Wat een simpele sale zeg... ik had gehoopt op:

-DLCs voor Eu4
-gta V
-hitman 2016
-beholder
  donderdag 22 december 2016 @ 19:33:24 #58
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_167531840
Hoop dat veel dingen nog moeten updaten. Zie nog veel te veel dingen zonder korting.
You know, I've learned something today
pi_167531910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:33 schreef ImMaxa het volgende:
Hoop dat veel dingen nog moeten updaten. Zie nog veel te veel dingen zonder korting.
Verwacht het wel, dat is zo ongeveer traditie bij de eerste dag van de sales. :P
pi_167532309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:28 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik had gehoopt op een sale uit mij verlanglijst maar ik zie geen enkele. Wat een simpele sale zeg... ik had gehoopt op:

-DLCs voor Eu4
-gta V
-hitman 2016
-beholder
Ik pak mijn prijslijstje erbij waarop de eerdere laagste prijzen staan vermeld toen Ideal niet functioneerde. :')
Als de prijzen lager zijn (o.a. Limbo, Dirt 3 en de rest van het lijstje wat ik hier meldde) dan koop ik ze, anders laat ik ze liggen voor de zomersale of later. Principekwestie.

Is het niet zo dat later in de sale periode ook nog bepaalde aanbiedingen komen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167532389
Even iets anders: 61 MB update voor Steam weer. Zolang geleden (een week, maximaal 2, ik ben nu weer even Assassin's Creed 2 aan het spelen) is het niet dat ik Steam opstartte. Ik vraag me af waarom er zo vaak zulke grote updates zijn terwijl ik niets merk van wijzigingen. Iemand van jullie een idee hierover? :)

De website van Steam heeft nu wat probleempjes: http://store.steampowered.com/app/222880/
Een lege pagina. Ik wou zien tot wanneer de korting geldt aaangezien het weer eens niet in het programma van Steam (wat je op je computer opstart) wordt vermeld. Link via Google.
https://www.google.nl/?gf(...)l#q=insurgency+steam
Een probleempje met dat Valve iets wijzigde terwijl Google het indexeerde voordat het gewijzigd werd?
Nee, ook als je het via de website van Steam zoekt krijg je een lege pagina. :?

Rise of the Tomb Raider (speciale editie) weer voor 50% met dezelfde basisprijs, je kan je klok er gelijk op zetten, ik heb deze aanbieding inmiddels 4 keer gezien sinds augustus (publisher weekends, Halloween sale en midweek). :)
Voor de rest moet ik nog even kijken maar Dirt 3 gaat in mijn mandje.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 19:59:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167532643
Ik wil teveel met te weinig tijd. :')

Praktisch alles op mijn "verlanglijst" op steam heeft dikke sale.
pi_167532666
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik wil teveel met te weinig tijd. :')

Praktisch alles op mijn "verlanglijst" op steam heeft dikke sale.
Mooi! :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Donald Duck held donderdag 22 december 2016 @ 20:01:36 #64
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167532688
Humble Bundle deelt gratis steamcodes uit voor Grid:
https://www.humblebundle.com/store/grid-free-game
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167532854
Homefront Revolution is dat nog wat?
pi_167532918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Humble Bundle deelt gratis steamcodes uit voor Grid:
https://www.humblebundle.com/store/grid-free-game
Thanks, ik heb net even een account aangemaakt. :)
Ubisoft speelde laatst voor Sinterklaas.
ACII (die had ik al, legaal bij een grafische kaart), AC III, Beyond Good and Evil, Far Cry Blood Dragon, PoP SoT, Rayman Origins, The Crew en good old classic Splinter Cell voor 0 euro en 0 cent. Allemaal in 1 weekeinde op te halen vorige week als je spellen had gemist, ze gaven er 1 per maand weg. Ik heb alleen geen idee hoe het met ACII zit, ik denk dat dat gewoon bij Uplay komt.
Pretty Sweet als Uplay niet al teveel teleurstelt (lees: geen dips veroorzaakt door UPlay in het algemeen en DRM-geneuzel in het bijzonder). Wellicht is dit Ubisoft's manier om mensen ertoe te bewegen om Uplay toch weer eens een kans te geven, ik zeg er geen nee tegen al moet ik nog even wachten voordat ik The Crew kan spelen, dat trekt mijn huidige grafische kaart niet.
Ik zou het hier hebben gemeld als het een algemene game-draad zou zijn maar aangezien het hier om Steam gaat...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 20:16:21 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167532986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:07 schreef Frutsel het volgende:
Homefront Revolution is dat nog wat?
Ik heb het laatst een uurtje of 4-6 gespeeld in een weekeinde waarin je het gratis kon spelen. Het deel wat ik speelde vond ik leuk maar naar het schijnt wordt het daarna wel wat repetitiever. Denk aan een combinatie van FPS met Ubisoft-spellen (toren-equivalent, veel zijmissies waarbij je eigenlijk steeds hetzelfde doet, ook een overkoepelend verhaal met wat hoofdmissies, open speelwereld). Een van de grotere problemen is dat de AI nogal problematisch is, het enige wat de vijanden eventueel lastig maakt is als je domme dingen doet waardoor ze met 20 man tegelijkertijd op je schieten. Wel hebben ze een aardige wereld opgebouwd. My two cents: als je het met flinke korting kan krijgen dan is het de moeite waard maar wacht rustig op een flinkere korting of een lagere basisprijs want dat komt nog wel. Voor wat het waard is, met mijn HD 7850 haalde ik 35-55 (meer tegen de 40 als ondergrens) FPS met hoge instellingen, afhankelijk van het deel van het spel. Voor een RX 480 mag je pak hem beet het dubbele rekenen. Voor mij was de performance redelijk stabiel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167533468
Homefront revolution is misschien wel de meest overbodige game van dit jaar.
Conscience do cost.
pi_167533590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:24 schreef ems. het volgende:
Homefront revolution is misschien wel de meest overbodige game van dit jaar.
Ik denk dat hij er meer aan heeft als je dat wat toelicht. ;)
Maar goed, kijk bij Steam naar de best beoordeelde positieve en negatieve reviews en de rating en je krijgt een goed beeld van een spel, zo doe ik het altijd. Als je toegang krijgt tot de Steam Store pagina, het lijkt erop dat Valve de drukte niet aankan. Verrassend aangezien het toch niet echt een verrassing is dat het druk is. :)
Het zal de komende dagen vast wel wat minder druk worden.

Nu wel toegang na de eerste gefaalde poging. Ik ben het aardig eens met deze reviews.
this game deffinately had a troubled lauch. devs are still sticking by it. this wasn't a cash grab. this was an honest effort to do the best they could and it's above average. it's above good. it's not great, but it's not even near mediocre/horrible. Game ran terribly when it launched for me. this has been fixed, runs smooth on an i7 and 970. no frame dips or anything. actual gameplay is fun, maybe a bit repetitive at times, but if you fancy the collector's mindset of the later far cry games, this will be fun for a while. not all tactics work on everything (shooting tanks won't do much, and not recruiting help from the other resistance fighters will mean you will die a lot) AI is horrible. most of the time they pose zero challenge, but once in a blue moon they seem ♥♥♥♥♥♥♥t difficulty at a few moments. (forgot that one, thanks!) stealth isn't really doable in redzones, but thats to be expected. I would have prefered the game stay in a yellow zone during the start before switching over to a redzone after the tutorial is done, and also the motorbikes aren't a good vehicle choice for these environments, but the game is solid, fun, and now really polished. I'd reccomend it on sale if you liked far cry type games and are willing to look past the issues.

en

- Week story, bad gameplay.
+ Nice graphics and the city looks good.

If they made some good multieplayer modes or even better a mp survival it could be a gamechanger for this production.

Ik voeg er zelf aan toe dat mijn indruk is dat ze wat teveel hooi op hun vork namen waardoor delen onvoldoende goed zijn uitgewerkt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 20:33:52 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167533688
Homefront Revolution trekt me toch wel moet ik eerlijk zeggen. Staat op mijn lijstje, maar had gehoopt op een lagere prijs.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ook een shooter als Enemy Front (nu ¤2,99) vond ik goed te pruimen. Compleet generieke WW2 shooter zonder eigen smoelwerk, maar toch de moeite waard. Smaken verschillen.
pi_167533820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:31 schreef Blobje het volgende:
Homefront Revolution trekt me toch wel moet ik eerlijk zeggen. Staat op mijn lijstje, maar had gehoopt op een lagere prijs.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ook een shooter als Enemy Front (nu ¤2,99) vond ik goed te pruimen. Compleet generieke WW2 shooter zonder eigen smoelwerk, maar toch de moeite waard. Smaken verschillen.
Een spel om over 1-2 jaar eens voor 4 euro te kopen naar mijn mening.
Enemy Front ken ik eerlijk gezegd nog niet.

Wat is er trouwens aan de hand met This War of Mine? Het gewone spel kost weer net onder de 4 euro maar de DLC is duurder. Op het eerste gezicht heeft die DLC nu ook weer niet zo heel erg veel om het lijf qua extra content, op basis van wat ik erover heb gelezen (er worden wat extra opties aan toegevoegd). Is die DLC zo populair bij de mensen dat die prijs hoger ligt dan de prijs van het spel zelf?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 22:50:23 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167533922
Ik heb de Steam Link besteld. :)

Ben benieuwd.
  donderdag 22 december 2016 @ 20:37:32 #73
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167533958
Ik sla over vandaag.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167533971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een spel om over 1-2 jaar eens voor 4 euro te kopen naar mijn mening.
Enemy Front ken ik eerlijk gezegd nog niet.
Ja, ik wacht ook nog even. Dit is me net teveel.

Enemy Front komt uit 2014. De meesten hier zullen er wel niks aan vinden, maar ik heb er toch 9 uur plezier uit gehaald. :P
pi_167534004
edit: al gepost

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 20:39:43 ]
pi_167534048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er meer aan heeft als je dat wat toelicht. ;)
Het spel ziet er redelijk uit maar doet niets nieuws, het verhaal is weak, de karakters zijn de definitie van cliche, het is repetitief, game zat (zit?) vol met (performance)bugs, AI is meer dood dan levend. Letterlijk elk aspect van de game is al eens eerder en beter gedaan in de afgelopen 10 jaar.

Kortom: Overbodig. Het Homefront-idee had al moeten sterven na het eveneens nutteloze deel 1, wat alleen de meest positieve goedprater hoogstens een matige game kon vinden. Ik vertrouw erop dat ze na dit deel hun lesje wel hebben geleerd :P
Conscience do cost.
pi_167534124
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:37 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ja, ik wacht ook nog even. Dit is me net teveel.

Enemy Front komt uit 2014. De meesten hier zullen er wel niks aan vinden, maar ik heb er toch 9 uur plezier uit gehaald. :P
Normaal gesproken koop ik enkele spellen die vooral positieve reviews hebben maar afhankelijk van wat de redenen zijn voor de negatieve reviews maak ik soms uitzonderingen, net als met films.

Mijn eerste teleurstelling van vandaag: ik heb QUBE director's cut op mijn verlanglijstje staan maar nu kost het 1,99 euro terwijl het een paar weken geleden 1 euro kostte. Dan maar ten koste van de gift die ik toen zou hebben gedaan via This war of mine (in ruil voor wat plaatjes van streetart in het spel), dat compenseert het precies, blame de Rabobank. De enige uitzondering die ik maak, voor andere spellen geldt dat ik ze niet koop als ze duurder kosten dan toen. Het is het spel waar ik me het meest op verheugde, hoe gek het misschien ook klinkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167534196
Iemand hier de Steam Link heeft?
pi_167534335
Ik niet in ieder geval.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Het spel ziet er redelijk uit maar doet niets nieuws, het verhaal is weak, de karakters zijn de definitie van cliche, het is repetitief, game zat (zit?) vol met (performance)bugs, AI is meer dood dan levend. Letterlijk elk aspect van de game is al eens eerder en beter gedaan in de afgelopen 10 jaar.
Alles klopt behalve de performance bugs, die zijn echt verwijderd. Daarom vermeldde ik de prestaties met mijn 4,5 jaar oude grafische kaart. ;)
Verder mag er ook wel bij gezegd worden dat het grafisch gezien een mooi spel is en dat het een aardige spelwereld heeft, + dat het rijden met een motor niet meevalt bij dit spel (negatief).
Het eerste deel heb ik niet gespeeld en daar heb ik ook niets van gezien.

Terzijde, ze moeten echt eens stoppen met spellen uit te brengen voordat de bugs eruit zijn gehaald. Dishonored 2 maakte het nog bonter; onspeelbaar op alles behalve de Titan XP. :')
Naar het schijnt inmiddels aardig opgelost. Breng het spel dan een paar weken tot 2 maanden later uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167534563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Naar het schijnt inmiddels aardig opgelost. Breng het spel dan een paar weken tot 2 maanden later uit.
Of regel een degelijke beta. Maar dan zijn ze weer bang voor negatieve recensies en dat vermindert de delicious pre-orders ;(
Conscience do cost.
pi_167534698
Vraagje. Ik herinner me een spel waarvan ik een uitgebreide gameplay-video zag waarvan ik de titel niet weet. Hopelijk kan iemand van jullie mij de titel geven. Het spel is 3D, grotendeels zwartwit met wat primaire kleuren hier en daar en je moet door in het spel jezelf te verplaatsen leren hoe je verder moet gaan. Geen instructies. Het spel is 1 grote mindfuck waarbij er gespeeld wordt met je verwachtingen; een onzichtbare brug over een afgrond terwijl je eerst in die afgrond valt, het terug uitkomen bij een punt waar je eerder was maar die keer met een twist, dat soort dingen. Als ik het mij goed herinner dan had TotalBiscuit hier aandacht aan besteedt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167534792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Of regel een degelijke beta. Maar dan zijn ze weer bang voor negatieve recensies en dat vermindert de delicious pre-orders ;(
Ja, die pre-orders moeten ook zo snel mogelijk verdwijnen. :{
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167534844
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, die pre-orders moeten ook zo snel mogelijk verdwijnen. :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
pi_167534905
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:45 schreef Typisch het volgende:
Iemand hier de Steam Link heeft?
Nee. Net zoals jij net besteld. Stond al wel lang op mijn verlanglijst want de controller had ik al en daar ben ik zeer tevreden over.
  Donald Duck held donderdag 22 december 2016 @ 21:02:37 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167534933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vraagje. Ik herinner me een spel waarvan ik een uitgebreide gameplay-video zag waarvan ik de titel niet weet. Hopelijk kan iemand van jullie mij de titel geven. Het spel is 3D, grotendeels zwartwit met wat primaire kleuren hier en daar en je moet door in het spel jezelf te verplaatsen leren hoe je verder moet gaan. Geen instructies. Het spel is 1 grote mindfuck waarbij er gespeeld wordt met je verwachtingen; een onzichtbare brug over een afgrond terwijl je eerst in die afgrond valt, het terug uitkomen bij een punt waar je eerder was maar die keer met een twist, dat soort dingen. Als ik het mij goed herinner dan had TotalBiscuit hier aandacht aan besteedt.
NaissanceE
http://store.steampowered.com/app/265690/

Of deze, maar da's kleurrijker:
Antichamber
http://store.steampowered.com/app/219890/
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167534945
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee. Net zoals jij net besteld. Stond al wel lang op mijn verlanglijst want de controller had ik al en daar ben ik zeer tevreden over.
Controller laat ik nog even voor wat het is, heb twee ps4 controllers en een handje vol 360 controllers liggen. :+
pi_167535603
Hmmmm... ga me dr nog ff in verdiepen. 12 euro is ie nu. Thx bram

Zat te kijken hoe de Co-OP is en of dat wat toevoegt.
  donderdag 22 december 2016 @ 21:20:26 #88
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_167535657
Squad is ook in de aanbieding. Geweldige game.
pi_167537007
Arkham Knight Premium Edition maar gekocht voor ¤9,99.

Zou moeten kunnen draaien op mijn pc, alhoewel dat bij Arkham Knight geen garantie is. _O-
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 22:26:06 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167538847
Op Humble krijg je nu GRID gratis.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_167539618
quote:
Ik bedoelde Antichamber. :)
Dank je. Ik ga naar de beide spellen kijken.

Antichamber net toegevoegd, Naissance moet ik nog uitgebreider bekijken. Een goede kans dat ik die vroeg of laat koop, alleen even zien of dat het vroeger gaat zijn. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 22:55:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167539703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:48 schreef Blobje het volgende:
Arkham Knight Premium Edition maar gekocht voor ¤9,99.

Zou moeten kunnen draaien op mijn pc, alhoewel dat bij Arkham Knight geen garantie is. _O-
1 of 2 jaar nadat het spel uitkomt komt het wel eens een keer goed. Vooral als je een Nvidia-kaart hebt aangezien het een Gimpworks-titel is. ;)
Ik heb die andere twee Batman-spellen (de twee die meer populair zijn en inmiddels goed schijnen te draaien) gekocht tijdens de laatste zomersale, ik ga het alleen pas spelen wanneer ik een nieuwe grafische kaart heb, mijn HD 7850 wil ik het niet aandoen.
Nu ja, misschien voor de fun als experiment. Ik was wel begonnen met Metro (2033, latere editie) maar dat zette ik in de ijskast na het leven in de sneeuw. Ik was optimistisch; 50-60 FPS bij de rest van het spel. Tot daar, ineens zakte het naar 30-35. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee. Net zoals jij net besteld. Stond al wel lang op mijn verlanglijst want de controller had ik al en daar ben ik zeer tevreden over.
Ik ben nieuwsgierig naar die controller maar ik moet er eerst eens een gewone kopen. Puur voor racespelletjes. Of beter nog, een stuur met pedalen, zo een die weerstand geeft. Ooit. :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167540972
Steam sales! *O*

Maar laat het qua aanschaffen van het eea ook deze ronde maar weer aan mij voorbij gaan (al staat mijn wishlist aardig vol en is ook veel daarvan in de aanbieding). Moet eerst nog maar eens een hoop zien (uit) te spelen van wat ik al heb.

En verder wordt het voor mij gewoon heel rustig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(af)wachten totdat Mass Effect Andromeda uitkomt...
Tails tell tales
  donderdag 22 december 2016 @ 23:17:08 #94
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_167541081
Met enhanced steam plugin kan je gewoon prijshistorie zien vanuit is there any deal.

Ik kijk niet eens naar het kortingspercentage vanwege die onzin van adviesprijs omhooggooien.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_167541650
Hoe is Origin tegenwoordig? Vergelijkbaar met Steam of problematisch. Omwille van de door EA uitgegeven spellen die pas laat (of nooit) op Steam komen. Klopt het dat je met Ideal kan betalen bij Origin?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167541795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:14 schreef Forbry het volgende:
(af)wachten totdat Mass Effect Andromeda uitkomt...
Daarmee wacht ik nu. Ik heb met veel plezier de eerste 3 ME-spellen gespeeld vanwege het verhaal, de goede stemmen (grotendeels), de interactie tussen de crew members en Shepard en met name in het derde spel ook vanwege de actie, in het bijzonder bij de DLC's, maar eerst maar eens even zien of dat het spel goed wordt en even wachten totdat de prijs daalt en je de DLC's gewoon erbij kan kopen in plaats van 60 euro te betalen en dan de helft van het spel te krijgen zoals bij ME3 het geval was. Naar het schijnt zijn er nogal wat mensen vertrokken die meewerkten aan ME2 en ME3. Ik hoop dat Bioware het weer flikt en dat ze ook de ballen hebben om de verhaallijn weer door te trekken naar volgende ME-spellen. Het kunnen kiezen voor verschillende uitkomsten behoort voor mij tot de kern van het spel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167541920
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:17 schreef BurnaBoy het volgende:
Met enhanced steam plugin kan je gewoon prijshistorie zien vanuit is there any deal.

Ik kijk niet eens naar het kortingspercentage vanwege die onzin van adviesprijs omhooggooien.
Ik ga er eens naar kijken, altijd handig.
http://www.enhancedsteam.com/download/
Het is voor FF nog in bèta, dus even zien of dat het goed werkt. Hoe zit het met de kleurtjes? Rood wil zeggen dat de prijs lager is geweest en groen wil zeggen dat de prijs nog niet lager is geweest?
Ik zie dat je soms ook een SecuROM (DRM-meuk) waarschuwing krijgt via deze add-on (rood vlak), hoe problematisch is het in jullie ervaring dat dat erop zit als je het via Steam speelt? De waarschuwing wordt gegeven voor Cyrsis (1).

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-12-2016 23:57:01 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167542458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarmee wacht ik nu. Ik heb met veel plezier de eerste 3 ME-spellen gespeeld vanwege het verhaal, de goede stemmen (grotendeels), de interactie tussen de crew members en Shepard en met name in het derde spel ook vanwege de actie, in het bijzonder bij de DLC's, maar eerst maar eens even zien of dat het spel goed wordt en even wachten totdat de prijs daalt en je de DLC's gewoon erbij kan kopen in plaats van 60 euro te betalen en dan de helft van het spel te krijgen zoals bij ME3 het geval was. Naar het schijnt zijn er nogal wat mensen vertrokken die meewerkten aan ME2 en ME3. Ik hoop dat Bioware het weer flikt en dat ze ook de ballen hebben om de verhaallijn weer door te trekken naar volgende ME-spellen. Het kunnen kiezen voor verschillende uitkomsten behoort voor mij tot de kern van het spel.
De 'frantic' smileys waren een beetje een geintje. Ik kijk er erg naar uit, dat absoluut (het is mijn meest favoriete spel(reeks) ooit), maar ik denk dat ik ook nog wel eventjes wacht/kan wachten met kopen totdat 'de kwaliteit duidelijk is' en de prijs wat gedaald. ;)

Sowieso zal ik er eerst nog een nieuwe computer voor moeten aanschaffen en idd, het hele pakket (game inclusief alle DLC) in één keer aanschaffen geniet op zich de voorkeur, weet echter niet of ik dáár op zal kunnen wachten. :@.
Tails tell tales
  Donald Duck held vrijdag 23 december 2016 @ 00:07:08 #99
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167542708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik bedoelde Antichamber. :)
Dank je. Ik ga naar de beide spellen kijken.

Antichamber net toegevoegd, Naissance moet ik nog uitgebreider bekijken. Een goede kans dat ik die vroeg of laat koop, alleen even zien of dat het vroeger gaat zijn. ;)
Ik heb ze ook allebei, dat soort spellen vind ik geweldig. Firstperson waarbij de focus niet ligt op directe snelle actie, maar juist verkennen en puzzelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167543119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe is Origin tegenwoordig? Vergelijkbaar met Steam of problematisch. Omwille van de door EA uitgegeven spellen die pas laat (of nooit) op Steam komen. Klopt het dat je met Ideal kan betalen bij Origin?
ja je kan met ideal betalen, en ik zelf ondervind geen problemen met origin (al gebruik ik het niet vaak)
Het is dan ook eigenlijk alleen maar een game installer en launcher voor mij..
pi_167543268
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

De 'frantic' smileys waren een beetje een geintje. Ik kijk er erg naar uit, dat absoluut (het is mijn meest favoriete spel(reeks) ooit), maar ik denk dat ik ook nog wel eventjes wacht/kan wachten met kopen totdat 'de kwaliteit duidelijk is' en de prijs wat gedaald. ;)

Sowieso zal ik er eerst nog een nieuwe computer voor moeten aanschaffen en idd, het hele pakket (game inclusief alle DLC) in één keer aanschaffen geniet op zich de voorkeur, weet echter niet of ik dáár op zal kunnen wachten. :@.
Afgaande op de geschiedenis met ME2 en ME3 heel erg lang. Hoe oud die spellen ook zijn, EA vraagt nog steeds een hoop geld voor het complete pakket. En dit terwijl de spellen eigenlijk al vele jaren achterliepen terwijl ze uitkwamen, deze spellen zijn echt puur voor de console gemaakt, zelfs op mijn PC (CPU uit 2009 en de HD 7850) komt de FPS niet lager dan 80-90 bij de zwaarst draaiende stukjes (Leviathan DLC, het stukje op dat eilandje waarbij je de zee in gaat). :')
Het spel speelt daardoor wel heerlijk. Niet dat ze de graphics niet mooi hebben gemaakt met alle beperkingen die ze hebben (integendeel) maar het liep enorm achter in vergelijking met spellen zoals Crysis.
Daarover gesproken, ik was van plan om Crysis 1 en Warhead te kopen maar helaas, de SecuRom doet me ervan af zien. Ik heb geen zin in gezeik omdat het aantal installaties beperkt is of omdat de server van dat DRM-meuk-bedrijf offline gaat of wat dan ook. Bovendien moeten we dit slechte gedrag niet stimuleren. Dan maar eens op Youtube naar het verhaal kijken. Ik had 2 en 3 gespeeld dus ik zou puur voor het verhaal wel eens 1 en Warhead willen spelen. In theorie zou je 5/10 installaties hebben en elke installatie terug moeten krijgen na een bepaalde tijdsduur maar theorie en praktijk verschillen vaak van elkaar, ik brand er mijn vingers niet aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167543319
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

ja je kan met ideal betalen, en ik zelf ondervind geen problemen met origin (al gebruik ik het niet vaak)
Het is dan ook eigenlijk alleen maar een game installer en launcher voor mij..
Mooi, dan ga ik het maar eens gebruiken voor sommige spellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167543331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1 of 2 jaar nadat het spel uitkomt komt het wel eens een keer goed. Vooral als je een Nvidia-kaart hebt aangezien het een Gimpworks-titel is. ;)
Ik heb die andere twee Batman-spellen (de twee die meer populair zijn en inmiddels goed schijnen te draaien) gekocht tijdens de laatste zomersale, ik ga het alleen pas spelen wanneer ik een nieuwe grafische kaart heb, mijn HD 7850 wil ik het niet aandoen.
Nu ja, misschien voor de fun als experiment. Ik was wel begonnen met Metro (2033, latere editie) maar dat zette ik in de ijskast na het leven in de sneeuw. Ik was optimistisch; 50-60 FPS bij de rest van het spel. Tot daar, ineens zakte het naar 30-35. _O-
[..]

Ik heb zelf een Radeon 7870. Werd echt als het minimale aangegeven bij de specs. Valt me mee hoe het draait. Had al met een refund rekening gehouden, maar dat hoeft niet. Zit een ingebouwde benchmark test in, dus elke keer de video settings tweaken en kijken hoe het gaat. Alleen elke keer als er een nieuwe scene in een cutscene wordt geladen duurt het even een seconde voordat het draait. Verder geen problemen.

Metro games zijn nice. Heb de boeken ook. Zou het zelf niet als een probleem ervaren als ik 30-35 fps op de buitenlocaties zou hebben. Ik ben dan ook niet zo veeleisend wat dat betreft. Arkham Knight heb ik nu op 1920x1080 draaien met de meeste settings op low of medium. Ik vind het prima.
pi_167543380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik heb ze ook allebei, dat soort spellen vind ik geweldig. Firstperson waarbij de focus niet ligt op directe snelle actie, maar juist verkennen en puzzelen.
Dan vind jij Portal 2 zeker ook leuk om te spelen? :)
En The Talos principle? Wel puzzlen maar niet echt veel verkennen voor zo ver ik het tot nu toe heb gezien (net de hub gehaald).

De meeste genres hebben wel wat leuks te bieden. Ik moet wel nog eens ervaring opdoen met het sims genre, ik ben er niet zeker van of dat ik dat leuk vindt, ik denk dat het afhangt van hoe dynamisch het is (opdrachten zien te halen, strategisch moeten handelen om het te doen slagen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167543467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:43 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Radeon 7870.
Ik had voor 35 euro meer de 7870 kunnen kopen maar ik durfde het niet aan met mijn voeding (op papier 400/450 W maar van een B-merk want prebuilt computer). |:(
Over een paar maanden een zelfbouw, even rustig de prestaties en prijzen van de Zen-CPU's afwachten en dan ga ik er een samenstellen, vervolgens een Vega-kaart of de cut ervan in, vermoedelijk een cut ervan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rise of the Tomb Raider bewaar ik ook voor dan. Sterker nog, dat bewaar ik voor wanneer ik een 1440p/4k monitor heb. Voor de monitors wacht ik nog even CES af, naar het schijnt gaan ze daar wat interessante nieuwe modellen presenteren wat een gunstige invloed kan hebben op de prijzen van de bestaande modellen. Het lijkt erop dat het 1440p wordt. Dat spel wil ik de eerste keer in volle glorie zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel heb ik een 24'' IPS monitor van LG (86% sRGB), niets miss mee maar ik wil wel graag eens wat meer ruimte. Ik hoop dat ik die 24'' (perfecte staat) kan verkopen.


quote:
Metro games zijn nice.
Het begin van 2033 beviel me erg goed. Ik heb het gespeeld tot iets na dat stuk waarbij je moest vluchten van de koude en een draak (oh, ik haat die draak ;)). De eerste ervaring moet goed zijn en dit spel verdient gewoon wat krachtigere hardware en een wat betere monitor. ;)

quote:
Heb de boeken ook.
Ik had niet van die boeken gehoord todat ik het spel speelde. :@
Dat is weer eens iets anders, een boek leren kennen dankzij een spel. :)

quote:
Zou het zelf niet als een probleem ervaren als ik 30-35 fps op de buitenlocaties zou hebben.
Het is niet dat ik het als een probleem ervaar maar het speelt zoveel lekkerder met een hogere FPS en een hogere refreshrate, ik heb nog genoeg spellen om te spelen tot die tijd. ;)
Binnen een half jaar ga ik een ander systeem en een andere monitor aanschaffen na mijn computer niet te hebben geupgrade sinds 2012.

quote:
Ik ben dan ook niet zo veeleisend wat dat betreft. Arkham Knight heb ik nu op 1920x1080 draaien met de meeste settings op low of medium. Ik vind het prima.
Mooi, houden zo! Het feit dat ik nu nog met de HD 7850 speel geeft aan dat ik niet heel erg veeleisend ben of op zijn minst geduldig kan wachten als het aanbod qua prijs en performance mij onvoldoende bevalt (de 390 was niet slecht maar ik vond het te weinig vooruitgang om die investering te rechtvaardigen) maar aangezien ik weet dat ik die binnen een half jaar ga upgraden...
Ik kies er alleen wel eerder voor om dan bepaalde spellen uit te stellen totdat ik wel de hardware heb die daar geschikt voor is.

[ Bericht 66% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-12-2016 01:08:58 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167543505
wordt securom nog wel ondersteund? of was dat de safedisc driver die was uitgeschakeld in windows?
pi_167543568
Oh ja, voor die paar mensen die nog geen Crysis 3 hebben, momenteel op EA voor 2,49 euro.
https://www.origin.com/nl(...)andard-edition#terms
De Deluxe Editie voegt m.i. niets toe (de soundtrack, 1 skin en twee gamebreaking wapens :N).

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:58 schreef mschol het volgende:
wordt securom nog wel ondersteund? of was dat de safedisc driver die was uitgeschakeld in windows?
Ik heb net het een en ander uitgezocht, de samenvatting is dat Microsoft het niet ondersteunt voor W8 en W10 omdat het een beveiligingsrisico geeft (virussen) doordat het te diep in systeem zit. Voor W8 gaf MS nog een optie aan de gebruikers om het wel in te schakelen (de service zat erop maar stond inactief), voor W10 is ook die ondersteuning verwijderd.
http://www.howtogeek.com/(...)0-8.1-8-7-and-vista/
Ik vind het een begrijpelijke actie van Microsoft (jij weet dat ik een hekel heb aan tal van beslissingen die ze hebben genomen m.b.t. W10, als ik het niets zou vinden dan zou ik het laten weten..;)) maar ze hadden natuurlijk in eerste instantie nooit SecuRom moeten toestaan.
Op Steam wordt hier een discussie gevoerd over hoe SecuRom in de praktijk uitpakt.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2682602

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-12-2016 01:14:28 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167543919
.

[ Bericht 100% gewijzigd door superniger op 23-12-2016 02:20:48 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 13:08:48 #109
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167549827
Wat een kutsales weer. Kortingen zijn niet meer wat ze geweest zijn :(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_167553907
quote:
An error occurred while processing your request.
Reference #236.2b2c1ab8.1482506985.4a3227
:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167554062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het feit dat ik nu nog met de HD 7850 speel geeft aan dat ik niet heel erg veeleisend ben of op zijn minst geduldig kan wachten als het aanbod qua prijs en performance mij onvoldoende bevalt (de 390 was niet slecht maar ik vond het te weinig vooruitgang om die investering te rechtvaardigen)
Ik kwam van een 6970 2GB (geen idee uit mn hoofd hoe die zich verhoudt tot de 7850, maar ik denk dat de mijne sneller was? :@ ) en ben naar een 290X gegaan. Behoorlijk verschil moet ik zeggen. Veel groter dan ik op voorhand had verwacht. Ben er nog altijd blij mee.

Enige game die wat hickups heeft tot dusver is Enderal, maar die draai ik dan wel met een erg zware ENB eroverheen, compleet maxed qua ini files en met een grasmod erover die ook veel resources vreet.

An sich draait het prima, al is het wel zo dat elke "cell" die ik binnenkom de game even stottert en hapert. Geen lage framerate dus maar gewoon dia's kijken. Letterlijk. Tot je een rondje gemaakt hebt en dan draait ie weer harstikke soepel.

Ergo: ik denk dat die 390 best een goeie upgrade was geweest voor je :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167554380
Wat is er mis met steam, ik kan niet in de online modus komen en de site is ook al onbereikbaar?
* Verwijderd *
pi_167554824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:48 schreef zoekeenleven het volgende:
Wat is er mis met steam, ik kan niet in de online modus komen en de site is ook al onbereikbaar?
https://www.issteamdown.com/
https://steamstat.us/
  Redactie Games vrijdag 23 december 2016 @ 18:10:32 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_167556332
Altijd hetzelfde op de steamsalesdagen.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_167558060
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:45 schreef Typisch het volgende:
Iemand hier de Steam Link heeft?
Staat op mijn verlanglijstje. Nog niet dus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik heb ze ook allebei, dat soort spellen vind ik geweldig. Firstperson waarbij de focus niet ligt op directe snelle actie, maar juist verkennen en puzzelen.
Ik heb net The Witness uit. Als jij zulk soort games geweldig vind dan is dit echt wat voor jou.

Het is wel echt een game uit mijn top 3. Ik had hem in 44u uit, en het was echt awesome. Ik hoop echt op een deel 2 :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:36:33 #117
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167558438
Beste puzzelspel ooit is phantasmagoria 1 en 2!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167558474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:36 schreef govie het volgende:
phantasmagoria
Dat vond ik echt niets :@ sorry.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:40:05 #119
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167558524
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:38 schreef Moeraskat het volgende:
phantasmagoria
1995 uitgebracht. Wat een parel.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167558540
quote:
Ochja, lizardsquad, die had destijd ook BF1 beta geddossed onder noemer van we moeten niet zoveel achter de pc ":') De grootste nerds zeggen dat we teveel achter PC zitten....
pi_167558547
Maar schijt irritant....
pi_167558574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:40 schreef govie het volgende:

[..]

1995 uitgebracht. Wat een parel.
I know. :Y
Maar dan nog, zou je het nu nog spelen dan?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167558954
Al iets bekend wanneer Steam weer online komt? Kan er vrij weinig wat over lezen, of ik ben gewoon slecht in zoeken...op de steam support twitter lees ik iniedergeval niks, alsof het niet eens down is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2016 19:54:45 ]
pi_167559001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:54 schreef Syd het volgende:
Al iets bekend wanneer Steam weer online komt? Kan er vrij weinig wat over lezen, of ik ben gewoon slecht in zoeken...op de steam support twitter lees ik iniedergeval niks, alsof het niet eens down is.
Nee, als 't een attack is weten ze vast niet wanneer het online komt.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167559071
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:55 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Nee, als 't een attack is weten ze vast niet wanneer het online komt.
Ze hebben het iniedergeval goed kapot gemaakt:

http://www.techworm.net/2(...)bring-christmas.html

pi_167559131
https://twitter.com/PhantomLairr

Ze zijn ergens boos over :P
pi_167559175
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:57 schreef Syd het volgende:

[..]

Ze hebben het iniedergeval goed kapot gemaakt:

http://www.techworm.net/2(...)bring-christmas.html

[ afbeelding ]
kakzooi ;(
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167559302
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:01 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

kakzooi ;(
Ik was ff online maar alles liep vast
pi_167559323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:05 schreef Syd het volgende:

[..]

Ik was ff online maar alles liep vast
wel een stap vooruit! ik kan wel gewoon in de offlinemodus, maar meh. :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167559338
Hier werkt ie weer gewoon :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_167559360
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hier werkt ie weer gewoon :)
Nu ook bij mij :)
pi_167559574
*O*
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  vrijdag 23 december 2016 @ 20:27:20 #133
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167560102
Portal 2
Dishonored
Black Mesa
Castlevania: Lords of Shadow
Grim fandango

Dat alles voor 24 euro

En ik twijfel nog over Age of Empires II HD of Age of Empires III Complete. Welke van de 2 AoE is de beste koop?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167560379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:27 schreef govie het volgende:
Portal 2
Dishonored
Black Mesa
Castlevania: Lords of Shadow
Grim fandango

Dat alles voor 24 euro

En ik twijfel nog over Age of Empires II HD of Age of Empires III Complete. Welke van de 2 AoE is de beste koop?
ik vind persoonlijk 2 beter (niet perse de HD versie)
  vrijdag 23 december 2016 @ 20:42:50 #135
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167560661
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk 2 beter (niet perse de HD versie)
Met alle dishonered dlc + AoE II erbij is het 35 euro, opzich niet zo gekke prijs.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Donald Duck held vrijdag 23 december 2016 @ 22:18:41 #136
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167564950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan vind jij Portal 2 zeker ook leuk om te spelen?
En The Talos principle? Wel puzzlen maar niet echt veel verkennen voor zo ver ik het tot nu toe heb gezien (net de hub gehaald).
Portal 2 is absoluut een favoriet inderdaad. Interessante puzzels met van de standaard afwijkende physics, erg vermakelijk. En de humor is ook geweldig.
Talos Principe zit al in m'n bibliotheek van een vorige sale, maar nog ongespeeld. Binnenkort ook maar eens een begin mee maken!

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:21 schreef Moeraskat het volgende:

Ik heb net The Witness uit. Als jij zulk soort games geweldig vind dan is dit echt wat voor jou.

Het is wel echt een game uit mijn top 3. Ik had hem in 44u uit, en het was echt awesome. Ik hoop echt op een deel 2 :@
Dat ziet er inderdaad interessant uit, ik kende hem nog niet. Eentje voor op de wenslijst, bedankt voor de suggestie!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167565012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Portal 2 is absoluut een favoriet inderdaad. Interessante puzzels met van de standaard afwijkende physics, erg vermakelijk. En de humor is ook geweldig.
Talos Principe zit al in m'n bibliotheek van een vorige sale, maar nog ongespeeld. Binnenkort ook maar eens een begin mee maken!

[..]

Dat ziet er inderdaad interessant uit, ik kende hem nog niet. Eentje voor op de wenslijst, bedankt voor de suggestie!
Graag gedaan! écht overwegen hoor!
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167565497
iemand nog tips voor nieuwere/onbekendere point & click adventures die nu leuk geprijsd zijn?

ik kom net silent age voor 99 cent tegen dus die nemen we zowiezo mee maar ben altijd wel voor goeie/grappige point en clicks.. (deponia vond ik ook een leuke serie omdoor heen te wandelen b.v.)
pi_167565513
* Grand Theft Auto V (single player al op PS3 uitgespeeld destijds) - ¤30

* Fallout 4 - ¤20

* Deus Ex Mankind Divided - ¤17

* Tom Clancys The Division - ¤25

* Hitman 2016 - ¤25

* Metal Gear Solid V - ¤25

* Dead by Daylight - ¤15

* Prison Architect ¤7

Welke zal ik overwegen te kopen en is het geld zeker waard?
pi_167565522
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:30 schreef mschol het volgende:
iemand nog tips voor nieuwere/onbekendere point & click adventures die nu leuk geprijsd zijn?

ik kom net silent age voor 99 cent tegen dus die nemen we zowiezo mee maar ben altijd wel voor goeie/grappige point en clicks.. (deponia vond ik ook een leuke serie omdoor heen te wandelen b.v.)
Beholder !
pi_167565718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:30 schreef Frank_Underwood het volgende:
* Grand Theft Auto V (single player al op PS3 uitgespeeld destijds) - ¤30

* Fallout 4 - ¤20

* Deus Ex Mankind Divided - ¤17

* Tom Clancys The Division - ¤25

* Hitman 2016 - ¤25

* Metal Gear Solid V - ¤25

* Dead by Daylight - ¤15

* Prison Architect ¤7

Welke zal ik overwegen te kopen en is het geld zeker waard?
ik hoorde dat hitman erg goed is..
en prison architect vind ik persoonlijk dat geld wel waard..

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:30 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Beholder !
ziet er niet echt als point en click adventure uit, maar ik ga nog eens wat lets plays bekijken :)
pi_167565746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:35 schreef mschol het volgende:

[..]

ik hoorde dat hitman erg goed is..
en prison architect vind ik persoonlijk dat geld wel waard..

[..]

ziet er niet echt als point en click adventure uit, maar ik ga nog eens wat lets plays bekijken :)
GTA V overslaan?

Vind replayability erg belangrijk, tenzij er een actieve multiplayer is.
  vrijdag 23 december 2016 @ 22:37:22 #143
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167565805
Uiteindelijk Bastion+Dishonored+Black mesa opgepikt voor 20 euro. Zo heb ik HL2 ten minste compleet en kan bij de volgende sale dishonored 2 proberen op te pikken.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167566146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:36 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

GTA V overslaan?

Vind replayability erg belangrijk, tenzij er een actieve multiplayer is.
ik heb niet echt veel lol aan gta 5 beleefd, dat zijn een beetje mijn "even snel chaos creeeren" games..

online 1x geprobeerd en daar was het toen hackerfest
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 22:58:30 #145
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167566569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:36 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

GTA V overslaan?

Vind replayability erg belangrijk, tenzij er een actieve multiplayer is.
GTA V is top, online is ook erg druk nog, maar ik hou niet van online.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_167568942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:48 schreef zoekeenleven het volgende:
Wat is er mis met steam, ik kan niet in de online modus komen en de site is ook al onbereikbaar?
De server kan het aantal bezoekers niet aan.

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef Geralt het volgende:
Ik kwam van een 6970 2GB (geen idee uit mn hoofd hoe die zich verhoudt tot de 7850, maar ik denk dat de mijne sneller was?
Ze zijn niet echt te vergelijken, de een was krachtiger binnen de generatie, heeft meer kernen, een wat hogere kloksnelheid etc. , de ander heeft een meer moderne architectuur. Al met al presteren ze in games volgens mij ongeveer vergelijkbaar.
quote:
Ergo: ik denk dat die 390 best een goeie upgrade was geweest voor je :)
Dat is het punt niet, het probleem is dat ik dan nu alweer had geupgrade, dan maar iets langer wachten en 1 keer upgraden, dat kost minder. Met die kaart moet ik niet 1440p gamen met een FPS van >60. ;)
Ik wacht altijd totdat het gat voldoende groot is naar mijn zin, dat is niet het geval wanneer je op een factor 2 zit en >400 euro betaalt, nu kan je voor 260 euro een kaart kopen die twee keer zoveel kan en binnenkort voor iets meer dan 400 euro een kaart die ongeveer 4 (misschien net eronder, ik zou even moeten opzoeken hoe de RX 1070 zich verhoudt tot de RX 480 voor HD) keer zoveel aankan. In principe doe ik 6-8 jaar voor een CPU en 4 jaar voor een grafische kaart, nu doe ik er wat langer mee aangezien AMD wat laat is. Misschien de volgende keer eens tussentijds iets tweedehands verkopen als de restwaarde hoog genoeg is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-12-2016 00:51:02 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167569129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:08 schreef djkoelkast het volgende:
Wat een kutsales weer. Kortingen zijn niet meer wat ze geweest zijn :(
Het ligt eraan wat je zoekt. Ik zie er aardig wat leuke spellen tussen staan die goed zijn afgeprijsd, er zitten ook forse teleurstellingen tussen. Ik heb een shuin oog gericht op TW3 en DAI maar helaas zijn de beide spellen nog wat te duur voor mij als je heel het spel (inclusief de relevante DLC) wil kopen. Dan nog maar even wachten voor die twee spellen. Ik moet toch eerst nog TW2 uitspelen. ;)

quote:
Kleuters. }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:40 schreef Syd het volgende:

[..]

Ochja, lizardsquad, die had destijd ook BF1 beta geddossed onder noemer van we moeten niet zoveel achter de pc ":') De grootste nerds zeggen dat we teveel achter PC zitten....
Of hij is een aandachtshoer. :')
Het vervelende van dat DDOS'en is dat je geen enkele vaardigheid nodig hebt om het te doen, net als voor het gebruiken van hacksoftware waarmee je geneg schade kan aanrichten (doordat bekende kwetsbaarheden worden gebruikt).
Hoe dan ook, het komt blijkbaar niet bij hem of haar op dat je prima het gamen kan combineren met sporten of musiceren en dat het niet per se voor andere mensen een verslaving is omdat het voor hem is als dat het motief zou zijn. De meeste mensen die graag gamen doen het af en toe veel maar kunnen wel prioriteiten stellen. Nu lijkt het in ieder geval weer normaal te werken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-12-2016 00:38:21 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167569392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Portal 2 is absoluut een favoriet inderdaad. Interessante puzzels met van de standaard afwijkende physics, erg vermakelijk. En de humor is ook geweldig.
En goede voice-acting.

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:21 schreef Moeraskat het volgende:
Ik heb net The Witness uit.
Ik herken dat spel, ik had er eens een klein stukje van gezien bij een walkthrough waarbij de nadrukkelijke waarschuwing werd gegeven om niet te kijken als je het nog gaat spelen. Het gaat op mijn wensenlijstje, ik vind de prijs nu nog wat te hoog terwijl ik nog genoeg te spelen heb, ik heb er dus geen haast mee. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-12-2016 00:55:51 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:50:42 #149
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167573083
Aangeschaft:

* Doom 3 BFG (eindelijk maar eens, de recente Doom moet maar wachten tot ik mijn pc wat heb opgeklooid)
* Ori and the Blind Forest
* The Long Dark
* Abzu
* Firewatch

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167573493
nog niets gekocht, wel een aantal dingen gespot die ik mogelijk wil hebben
pi_167576477
De schade zo ver:

* Witcher III GOTY
* Subnautica
pi_167577109
Mortal Kombat XL voor 14 euro gekocht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_167577897
toch ook maar die link & controller besteld :)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_167578105
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:28 schreef Fukushima het volgende:
toch ook maar die link & controller besteld :)
de controller moet wel iets meer korting krijgen voor ik hem bestel
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:50:13 #155
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_167578270
Zover

Onward
Vanishing Realms
Dragons Dogma
Parkitect

En zit te twijfelen over de witcher season pass op GOG.

Verder waarschijnlijk chronos op Oculus home die ik wil bestellen maar dan hebben we het wel gehad denk ik
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 25 december 2016 @ 10:21:00 #156
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167592861
Worden jullie niet ook knettergek van die wishlist-mailtjes?
Ik krijg ongeveer 6 x per dag een mail met 'An item on your wishlist is on sale'.

Nu vind ik het verder wel een prettige service dat je in het dagelijks leven een update krijgt (meestal pas na een dag, overigens), maar dit is hysterisch. Kunnen ze niet in één mail zeggen: er zijn diverse items van je wensenlijstje in de uitverkoop?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167593051
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:50 schreef BurnaBoy het volgende:
Zover

Onward
Vanishing Realms
Dragons Dogma
Parkitect

En zit te twijfelen over de witcher season pass op GOG.

Verder waarschijnlijk chronos op Oculus home die ik wil bestellen maar dan hebben we het wel gehad denk ik
Dragons Dogma is awesome.
  Forum Admin zondag 25 december 2016 @ 11:30:34 #158
58651 crew  murp
murp
pi_167594231
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 10:21 schreef Verbal het volgende:
Worden jullie niet ook knettergek van die wishlist-mailtjes?
Ik krijg ongeveer 6 x per dag een mail met 'An item on your wishlist is on sale'.

Nu vind ik het verder wel een prettige service dat je in het dagelijks leven een update krijgt (meestal pas na een dag, overigens), maar dit is hysterisch. Kunnen ze niet in één mail zeggen: er zijn diverse items van je wensenlijstje in de uitverkoop?

V.
en van Steam en vanisthereanydeal.. heerlijk :')
pi_167594956
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 10:21 schreef Verbal het volgende:
Worden jullie niet ook knettergek van die wishlist-mailtjes?
Ik krijg ongeveer 6 x per dag een mail met 'An item on your wishlist is on sale'.

Nu vind ik het verder wel een prettige service dat je in het dagelijks leven een update krijgt (meestal pas na een dag, overigens), maar dit is hysterisch. Kunnen ze niet in één mail zeggen: er zijn diverse items van je wensenlijstje in de uitverkoop?

V.
volgens mij is het "probleem" dat er telkens deals bijkomen..
maar irritant is het wel ja..
  zondag 25 december 2016 @ 12:43:10 #160
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167596181
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 12:00 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij is het "probleem" dat er telkens deals bijkomen..
maar irritant is het wel ja..
Hoezo, de deals zijn toch hetzelfde vanaf dag 1 van de sale?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 12:45:42 #161
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167596265
De deals blijven hetzelfde, die mailtjes lijken wel random.

Aankopen tot nu toe:

.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 25 december 2016 @ 12:51:18 #162
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167596401
Da's best veel _O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167596992
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 12:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoezo, de deals zijn toch hetzelfde vanaf dag 1 van de sale?

V.
nope, een deel van mijn wishlist was de eerste dag niet in de aanbieding (rond 23:00) en op de 2de dag (ook ruwweg 23:00) wel
pi_167599627
Stomme sales altijd weer. Mijn aankopen:

Hitman 2016
Anno 1404 Gold
Mini Metro
Hacknet
Miscreated
  zondag 25 december 2016 @ 16:33:52 #165
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_167600271
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 10:32 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dragons Dogma is awesome.
Haha en die heb ik ge refund na een 1,5 uur spelen.
Vooral omdat ik ook de season pass van witcher 3 zat te bekijken. :P

Het was een beetje saai en clunky. :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_167616483
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2016 16:33 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Haha en die heb ik ge refund na een 1,5 uur spelen.
Vooral omdat ik ook de season pass van witcher 3 zat te bekijken. :P

Het was een beetje saai en clunky. :P
:{ gast
pi_167645509
Nu heb ik alle DLC's _O_

Children of the night. What music they make.
pi_167646118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:52 schreef DeHovenier het volgende:
Nu heb ik alle DLC's _O_

[ afbeelding ]
_O_

Bazengame.
pi_167646912
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2016 17:10 schreef Typisch het volgende:

[..]

_O_

Bazengame.
Idd.

Ik ben er nog steeds slecht in :')

Maar bij een game als dit maakt dat niet eens uit eigenlijk.
Children of the night. What music they make.
pi_167647117
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2016 16:33 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Haha en die heb ik ge refund na een 1,5 uur spelen.
Vooral omdat ik ook de season pass van witcher 3 zat te bekijken. :P

Het was een beetje saai en clunky. :P
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

:{ gast
Ik ben groot fan van Dragon's Dogma, maar het begin van het spel is echt niet fantastisch.
Een tijd geleden had ik het een goeie vriend ook aangeraden, hij zei ook dat hij het maar wat matig vond en niet goed in het spel kwam, maar hoe langer hij speelde hoe tevredener hij was.
Doe eens niet.
pi_167654052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:50 schreef Verbal het volgende:
Aangeschaft:

* Doom 3 BFG (eindelijk maar eens, de recente Doom moet maar wachten tot ik mijn pc wat heb opgeklooid)
* Ori and the Blind Forest
* The Long Dark
* Abzu
* Firewatch

V.
Ori and the Blind Forest is eindelijk verkrijgbaar op Steam? Dat spel stond al op mijn lijstje. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167654279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ori and the Blind Forest is eindelijk verkrijgbaar op Steam? Dat spel stond al op mijn lijstje. :)
al ruim een jaar ofzo?
pi_167657330
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:16 schreef mschol het volgende:

[..]

al ruim een jaar ofzo?
Ik meen mij te herinneren dat ik het tijdens de Steam zomer sale nog niet kon vinden op Steam, ik had er specifiek naar gezocht. Ik wist op dat moment nog niet dat het spel door Microsoft is uitgegeven.
Hoelang duurt het spel? Heeft het enige herspeelwaarde?

Even iets anders, klopt dat het MS geen DX12 ondersteunt voor Quantum Break onder Steam? Dat is een beetje een probleem als je een AMD-kaart hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-12-2016 22:20:07 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167657765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat ik het tijdens de Steam zomer sale nog niet kon vinden op Steam, ik had er specifiek naar gezocht. Ik wist op dat moment nog niet dat het spel door Microsoft is uitgegeven.
Hoelang duurt het spel? Heeft het enige herspeelwaarde?
ik heb hem nog niet aangeslingerd, dus die vragen kan ik niet beantwoorden helaas

https://steamdb.info/app/261570/
hij staat er inmiddels al bijna 2 jaar op zelfs (en eigenaren van de originele versie hebben de definitive versie gratis gekregen)
quote:
Even iets anders, klopt dat het MS geen DX12 ondersteunt voor Quantum Break onder Steam? Dat is een beetje een probleem als je een AMD-kaart hebt.
als ik even snel wat reviews lees lijkt het bij iedereen zijn ups en downs qua performance te hebben, ongeacht het merk
pi_167657794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Portal 2 is absoluut een favoriet inderdaad. Interessante puzzels met van de standaard afwijkende physics, erg vermakelijk. En de humor is ook geweldig.
Talos Principe zit al in m'n bibliotheek van een vorige sale, maar nog ongespeeld. Binnenkort ook maar eens een begin mee maken!

[..]

Dat ziet er inderdaad interessant uit, ik kende hem nog niet. Eentje voor op de wenslijst, bedankt voor de suggestie!
Heb jij trouwens Quantum Conundrum gespeeld? Best een aardig puzzlespel van Kim Swift en nu 2,24 euro voor het spel zelf en de helft voor de DLC's die erbij komen (de DLC's zijn echt extra, het hoofdspel heeft een goede speelduur).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167658906
In de categorie interessant maar nog wat prijzig: Mirror's Edge Catalyst voor 15 euro bij Origin. Misschien meer iets voor de Zomersale of volgend jaar? Ik neem aan dat Origin dan weer meedoet met Steam. Daarnaast vind ik Rise of the Tomb Raider en TW3 (GOTY uiteraard) verleidelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:25 schreef mschol het volgende:
als ik even snel wat reviews lees lijkt het bij iedereen zijn ups en downs qua performance te hebben, ongeacht het merk
Ja, maar AMD heeft bij DX12 wel een gigantisch groot voordeel. Dit spel is immers direct in DX12 uitgewerkt en het gaat hier niet om een slappe DX12-patch zoals bij o.a. Rise of The Tomb Raider (inmiddels iets verbeterd maar nog steeds huilen met de pet op).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167677986
Steam Link is binnen en het werk in ieder geval goed tot nu toe.

Wel even kijken of ik misschien toch een Steam Controller moet regelen. Mijn PS4 controller connect automatisch met mijn PS4 en dus zou ik dan steeds de stekker daar uit moeten trekken om draadloos aan de slag te gaan. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2016 16:42:54 ]
pi_167678494
Hitman, Dishonored 2 en Sorcery! gekocht. Dan red ik het wel weer even tot de volgende sale als ik mijn backlog bekijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Donald Duck held woensdag 28 december 2016 @ 19:45:20 #179
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_167683358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij trouwens Quantum Conundrum gespeeld? Best een aardig puzzlespel van Kim Swift en nu 2,24 euro voor het spel zelf en de helft voor de DLC's die erbij komen (de DLC's zijn echt extra, het hoofdspel heeft een goede speelduur).
Ziet er ook zeker geinig uit. En aan een lekker lage prijs, daarvoor wil ik wel een poging wagen wellicht tijdens deze sale.
Ik probeer nieuwe aankopen nu wel te beperken. Nog een flinke collectie aan totaal ongespeelde spellen ook in de bibliotheek. Zo veel om te spelen, maar zo weinig tijd tegenwoordig. Wat dat betreft is Portal coop voor later wellicht een leuk idee, maar voorlopig kan ik er echt nog niet aan toekomen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_167685474
Guys, wat voor couch co-op games raden jullie aan die op Steam te vekrijgen zijn en niet op de PS4?

Nu heb ik eindelijk een set-up om daar eens serieus naar te kijken. _O_
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 20:59:10 #181
8781 crew  Frutsel
pi_167686351
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
Hitman, Dishonored 2 en Sorcery! gekocht. Dan red ik het wel weer even tot de volgende sale als ik mijn backlog bekijk.
Dishonored 2 ja? :{

40 euri trekt me nog nie :{
pi_167698394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dishonored 2 ja? :{

40 euri trekt me nog nie :{
In dit geval was het meer omdat ik Dishonored 1 echt supertof vond, en 2 graag wilde spelen. Tot nu toe bevalt het mij prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167700701
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:40 schreef Typisch het volgende:
Guys, wat voor couch co-op games raden jullie aan die op Steam te vekrijgen zijn en niet op de PS4?

Nu heb ik eindelijk een set-up om daar eens serieus naar te kijken. _O_
Geen idee wat er op de PS4 te vinden is maar wat ik regelmatig op de Link samen speel:
- Fifa
- Speedrunners
- Trine
- Lego-games
- Super Mario Kart via SNES-emulator :)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_167700739
Gisteren toch maar overstag gegaan en Transport Fever gekocht, geen spijt van tot nu toe, tof spel :)
pi_167700994
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:40 schreef Typisch het volgende:
Guys, wat voor couch co-op games raden jullie aan die op Steam te vekrijgen zijn en niet op de PS4?

Nu heb ik eindelijk een set-up om daar eens serieus naar te kijken. _O_
http://store.steampowered.com/app/285900/
Eerste wat in mij op komt.
Doe eens niet.
  Eindredactie Games donderdag 29 december 2016 @ 11:37:23 #186
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167701673
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:11 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

http://store.steampowered.com/app/285900/
Eerste wat in mij op komt.
Hardop gelachen om die trailer.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167750197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ziet er ook zeker geinig uit. En aan een lekker lage prijs, daarvoor wil ik wel een poging wagen wellicht tijdens deze sale.
Ik probeer nieuwe aankopen nu wel te beperken. Nog een flinke collectie aan totaal ongespeelde spellen ook in de bibliotheek. Zo veel om te spelen, maar zo weinig tijd tegenwoordig. Wat dat betreft is Portal coop voor later wellicht een leuk idee, maar voorlopig kan ik er echt nog niet aan toekomen.
Prima, laat het maar weten als je er later wel zin in hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167750317
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit geval was het meer omdat ik Dishonored 1 echt supertof vond, en 2 graag wilde spelen. Tot nu toe bevalt het mij prima.
Ik moet eerst 1 nog spelen, het staat al een tijdje in mijn bibliotheek. :)
Ik weet voor 99% zeker dat ik 2 in de toekomst ga kopen. Ik had trouwens Hitman Absolution gekocht. Ik had het al gespeeld (minder dan halverwege) maar deze keer niet 'illegaal'. Een van de spellen waarvoor ik wacht op mijn volgende systeem, ik vind de FPS net wat te laag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 31 december 2016 @ 13:27:40 #189
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167781750
Eergisteren toch nog maar een paar titels toegevoegd:

* The Room
* Unreal Tournament 2004 (nostalgie)
* Wolfenstein: The Old Blood
* Sniper Elite 3

Nu stop ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 31 december 2016 @ 14:49:29 #190
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167784706
Ik dacht nog een leuke game mee te pikken voor het nieuwjaar begint.

16 euro : Pillars of eternity
07 euro : Wolfenstein Old Blood 2015
07 euro : Wolfenstein New Order 2014
05 euro : Crysis 2 Maximum edition
05 euro : Crysis + Crysis Warhead Maximum edition 2007 + 2008
07 euro : Outlast+DLC 2013

1 of 2 titels wil ik nog wel kopen, wat zouden jullie nemen of toch iets anders? (ik heb dualcore processor)

[ Bericht 5% gewijzigd door govie op 31-12-2016 14:57:00 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 31 december 2016 @ 14:57:37 #191
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_167785044
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:49 schreef govie het volgende:
Ik dacht nog een leuke game mee te pikken voor het nieuwjaar begint.

16 euro : Pillars of eternity
07 euro : Wolfenstein Old Blood 2015
07 euro : Wolfenstein New Order 2014
05 euro : Crysis 2 Maximum edition
05 euro : Crysis + Crysis Warhead Maximum edition 2007 + 2008
07 euro : Outlast+DLC 2013

1 of 2 titels wil ik nog wel kopen, wat zouden jullie nemen?
New Order vond ik erg vermakelijk.

Heb zelf gister even Middle-Earth: Shadow of Mordor gehaald(was 4,50 voor GOTY editie met alle DLC erbij op bundlestarts). Prima spel. :)
pi_167785558
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:58 schreef bagpiper001 het volgende:
Gisteren toch maar overstag gegaan en Transport Fever gekocht, geen spijt van tot nu toe, tof spel :)
Ook net aangeschaft, ben benieuwd!
Gisteren ook Planetbase maar even gekocht, ook een heerlijk uitdagend spel tot nog toe!
  zaterdag 31 december 2016 @ 15:22:07 #193
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_167785911
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:57 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

New Order vond ik erg vermakelijk.

Heb zelf gister even Middle-Earth: Shadow of Mordor gehaald(was 4,50 voor GOTY editie met alle DLC erbij op bundlestarts). Prima spel. :)
Ik kan daar niet ideal-en, that sux.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_167787429
na een middag kutten werkt mijn - g27 weer, pleueis windows 10 updates
pi_167796622
Fuck,2 januari a.s is te laat voor mij om aankopen te doen. :') ;(
pi_167796696
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Fuck,2 januari a.s is te laat voor mij om aankopen te doen. :') ;(
Gewoon mobiel.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_167796727
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:28 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gewoon mobiel.
Doe maar niet. :P
pi_167796961
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Doe maar niet. :P
werkt prima ^O^
pi_167797629
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:42 schreef mschol het volgende:

[..]

werkt prima ^O^
Heb geen idee/ :+
  zondag 1 januari 2017 @ 01:14:44 #200
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167800689
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:42 schreef mschol het volgende:

[..]

werkt prima ^O^
Zeker.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 januari 2017 @ 01:15:14 #201
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167800697
En ook hier, ouwe gamerts, veel sterkte in 2017 (maar ik heb niet veel hoop voor het jaar).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167800718
Beste wensen!!

2017 kan een topjaar worden voor LinuxOS gaming!! :P
  zondag 1 januari 2017 @ 02:06:32 #203
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_167801852
Eerste aankoop dit jaar,

ori en Thhis war of minee
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_167805696
Inkopen gedaan;

Left4dead
Oxenfree
Dyscourse
The walking dead: a new frontier

The walking dead was natuurlijk nog niet in de sale maar die wilde ik gewoon hebben.
pi_167824035
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ook net aangeschaft, ben benieuwd!
Gisteren ook Planetbase maar even gekocht, ook een heerlijk uitdagend spel tot nog toe!
Ik heb me er in het weekend prima mee vermaakt, erg leuk spel!
pi_167825461
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ook net aangeschaft, ben benieuwd!
Gisteren ook Planetbase maar even gekocht, ook een heerlijk uitdagend spel tot nog toe!
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:16 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik heb me er in het weekend prima mee vermaakt, erg leuk spel!
Er is ook een topic over!

GAM / Planetbase - Banished in de ruimte

Eén van mijn laatste creaties, inmiddels al wat uitgebreider 8-)

  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 11:40:35 #207
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167825497
Nou vooruit, The room two gekocht, 97 cent had ik nog in mijn wallet vanwege die stomme kaarten, dus ¤ 1.52 betaald.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 januari 2017 @ 14:07:52 #208
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167828376
Òp het laatst lekker eigenwijs ook nog even de X-mas dlc van Euro Truck 2 binnengeharkt.

Dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167835648
RotTR, TW3 en Doom heb ik nog laten liggen, die koop ik waarschijnlijk tijdens de zomersale, ik heb nog niet de vereiste hardware. Wel nog DA:I gekocht (Origin), die kon ik niet laten liggen en mijn hardware kan dit spel wel prima aan.
Ook AC:S overweeg ik voor de zomersale. Het zal natuurlijk wel van de basisprijzen en de kortingen afhangen.

Van TW3 vind ik het ergerlijk dat het hier 5 euro meer kost dan in de UK (ongeveer 20 pond). Kom op, ik weet dat prijzen wat kunnen verschillen maar dat is wel erg veel. Hoewel het spel met de DLC's vast wel 30 euro waard is...
Hopelijk is dat de volgende keer niet zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167835832
Nu is het officieel voorbij, Steam gaf nog een minuut of 10 korting voor het afrekenen maar nu zijn de prijzen weer 100%. Applicatie gesloten. :)
De store 'crashte' trouwens weer vlak voor de deadline, je kan bij die sales blijkbaar beter de eerste en de laatste dag mijden, de servers van Steam kunnen zoveel trafick niet aan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-01-2017 19:34:44 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167836384
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 01:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Beste wensen!!

2017 kan een topjaar worden voor LinuxOS gaming!! :P
En het gaat alleen maar mooier worden zo gauw Vulkan de dominante API wordt, intern wordt er al flink geklaagd over DX12 bij een van de grote developers. :)
Een jaartje of 2-3?

quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 02:06 schreef De_Dakgoot het volgende:
Eerste aankoop dit jaar,

ori en Thhis war of minee
This war of mine heb ik ook gekocht, Ori liet ik nog even liggen, ik ga die zeker later nog eens kopen, het staat op mijn wensenlijst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167837621
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En het gaat alleen maar mooier worden zo gauw Vulkan de dominante API wordt, intern wordt er al flink geklaagd over DX12 bij een van de grote developers. :)
Een jaartje of 2-3?

[..]

This war of mine heb ik ook gekocht, Ori liet ik nog even liggen, ik ga die zeker later nog eens kopen, het staat op mijn wensenlijst.
Wait....what??
pi_167842898
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wait....what??
Via iemand die iemand kent die voor Bethesda werkt. Ze zouden DX12 niet zo leuk vinden.
Los hiervan: open code vs. gesloten code (werkt gemakkelijker, beter te optimaliseren), tal van developers die zelf hebben gevraagd aan KG om een moderne opvolger van OpenGL, het orgineel vs. plagiaat. MS gaat dit verliezen.
https://pbs.twimg.com/media/CBBu9COWwAAPzZB.jpg:large
Liever DX12 dan DX11 maar nog veel liever Vulkan dan DX11. Al moeten ze natuurlijk ook wel leren omgaan met Vulkan, de programmeurs van The Talos Principle hebben er nog veel moeite mee, bij ID ging het daarentegen blijkbaar relatief gemakkelijk gezien het resultaat. Als ik TTP start met Vulkan dan krijg ik niet alleen een hele slechte performance (<50% van de FPS, flinke framedrops) maar ook rare effecten buiten het spel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167844544
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Via iemand die iemand kent die voor Bethesda werkt. Ze zouden DX12 niet zo leuk vinden.
Los hiervan: open code vs. gesloten code (werkt gemakkelijker, beter te optimaliseren), tal van developers die zelf hebben gevraagd aan KG om een moderne opvolger van OpenGL, het orgineel vs. plagiaat. MS gaat dit verliezen.
https://pbs.twimg.com/media/CBBu9COWwAAPzZB.jpg:large
Liever DX12 dan DX11 maar nog veel liever Vulkan dan DX11. Al moeten ze natuurlijk ook wel leren omgaan met Vulkan, de programmeurs van The Talos Principle hebben er nog veel moeite mee, bij ID ging het daarentegen blijkbaar relatief gemakkelijk gezien het resultaat. Als ik TTP start met Vulkan dan krijg ik niet alleen een hele slechte performance (<50% van de FPS, flinke framedrops) maar ook rare effecten buiten het spel.
Kortom een gekkenhuis!!! _O-
pi_167844857
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Kortom een gekkenhuis!!! _O-
Ik krijg een soort van shaking cam gedoe op mijn desktop als ik TTP met Vulkan draai. :s)
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kaart van de eerste GCN-generatie is, in theorie zou die echter wel compatibel moeten zijn en voor Doom is het bekend dat het werkt (maar wel veel minder profijt natuurlijk dan de latere generaties).
Maar goed, dat zal ongetwijfeld meer aan de developer liggen dan aan Vulkan. ID had er geen problemen mee om er hele goede resultaten mee te halen en de developer laat zelf ook vermelden in het spel dat het om een bètaversie gaat (voor Vulkan) dus laten we maar niet al te streng zijn richting de developers en hen nog wat tijd geven. ;)
Het is trouwens een grote vooruitgang, de keer daarvoor (een maand of twee eerder) crashte heel het spel als ik het probeerde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167844968
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik krijg een soort van shaking cam gedoe op mijn desktop als ik TTP met Vulkan draai. :s)
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kaart van de eerste GCN-generatie is, in theorie zou die echter wel compatibel moeten zijn en voor Doom is het bekend dat het werkt (maar wel veel minder profijt natuurlijk dan de latere generaties).
Maar goed, dat zal ongetwijfeld meer aan de developer liggen dan aan Vulkan. ID had er geen problemen mee om er hele goede resultaten mee te halen en de developer laat zelf ook vermelden in het spel dat het om een bètaversie gaat (voor Vulkan) dus laten we maar niet al te streng zijn richting de developers en hen nog wat tijd geven. ;)
Het is trouwens een grote vooruitgang, de keer daarvoor (een maand of twee eerder) crashte heel het spel als ik het probeerde.
Doom2016 toch? en welke grafische kaart?
pi_167845021
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Doom2016 toch? en welke grafische kaart?
Uiteraard Doom van 2016. De originele draait zelfs nog prima met een emulator van een emulator of zoiets. :)
HD 7850. Ik heb het zelf nog niet gespeeld, ik speel niet graag met 30-40 FPS dus ik koop het waarschijnlijk tijdens de zomersale, samen met RotTR en TW3 en misschien ME:C.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 2 januari 2017 @ 23:47:36 #218
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_167847201
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Via iemand die iemand kent die voor Bethesda werkt. Ze zouden DX12 niet zo leuk vinden.
Los hiervan: open code vs. gesloten code (werkt gemakkelijker, beter te optimaliseren), tal van developers die zelf hebben gevraagd aan KG om een moderne opvolger van OpenGL, het orgineel vs. plagiaat. MS gaat dit verliezen.
https://pbs.twimg.com/media/CBBu9COWwAAPzZB.jpg:large
Liever DX12 dan DX11 maar nog veel liever Vulkan dan DX11. Al moeten ze natuurlijk ook wel leren omgaan met Vulkan, de programmeurs van The Talos Principle hebben er nog veel moeite mee, bij ID ging het daarentegen blijkbaar relatief gemakkelijk gezien het resultaat. Als ik TTP start met Vulkan dan krijg ik niet alleen een hele slechte performance (<50% van de FPS, flinke framedrops) maar ook rare effecten buiten het spel.
Euh, amd heeft toch juist gezegd van alles is open, gebruik maar zoveel als je kan?
https://tweakers.net/nieu(...)aats-van-mantle.html

Dus ik zie het probleem niet zo direct.
Alleen dat MS er niet teveel aan heeft toegevoegd.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_167848506
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2017 23:47 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Euh, amd heeft toch juist gezegd van alles is open, gebruik maar zoveel als je kan?
https://tweakers.net/nieu(...)aats-van-mantle.html

Dus ik zie het probleem niet zo direct.
Alleen dat MS er niet teveel aan heeft toegevoegd.
Het probleem is dat MS er niet eerlijk over is dat je Mantle hebben geplagieerd. Dat ze het wiel overnemen in plaats van het uit te vinden vind ik niet erg maar ben er gewoon eerlijk over. Dan kunnen mensen ook des te gemakkelijker inschatten dat Vulkan waarschijnlijk beter in elkaar zal steken dan DX12. AMD had in de voorwaarden moeten opnemen dat het wel gebruikt mag worden maar niet gekopieerd mag worden voor proprietary software zonder dat AMD hiervoor expliciet toestemming geeft of iets dergelijks.
De proprietar ybullshit van Nvidia - al dan niet gejat van Github - is al erg genoeg, we kunnen de proprietary bullshit van MS missen als kiespijn. Ik heb niets tegen proprietary software, ik heb wel problemen met het misbruik van proprietary software (zulke API's en om de concurrent een oor aan te naaien (Gameworks en PhysX)).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167855942
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard Doom van 2016. De originele draait zelfs nog prima met een emulator van een emulator of zoiets. :)
HD 7850. Ik heb het zelf nog niet gespeeld, ik speel niet graag met 30-40 FPS dus ik koop het waarschijnlijk tijdens de zomersale, samen met RotTR en TW3 en misschien ME:C.
Geen geld om een nieuwe graka te halen? :P
pi_167869112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Geen geld om een nieuwe graka te halen? :P
Dat ook in de zin dat het geen prioriteit was. :)
Combintie van dat ik het geld voor andere zaken kon gebruiken, de performance van de kaart nog redelijk was (crysis 2/3 hoog 50 FPS, niet zo heel erg slecht), ik toch maar een 60 Hz monitor heb (die wil ik ook nog eens upgraden, ik hoop dat na CES het aanbod IPS-monitors met een hoge refresh rate en een hoge resolutie (1440p of meer) toeneemt, er zijn geruchten dat er 4k IPS-monitors met een hoge refresh rate komen), ik niet tevreden was over de 200-serie en de 300-serie omdat die teveel lawaai maken terwijl ik het vermogen niet wou riskeren met mijn voeding. De laatste keer had ik een prebuild computer, een fout die ik niet nog een keer maak. Deze keer stel ik het systeem volledig zelf samen. Vega gaat een uitstekende upgrade zijn, de RX 480 was ook een goede upgrade geweest maar gezien het feit dat Vega niet ver weg was en ik toch ook wel graag eens met een hogere resolutie en refresh rate wil gaan gamen vind ik iets zoals een 490/580 kaart interessanter.

Jij zal inmiddels wel weten dat Nvidia er bij mij niet inkomt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 4 januari 2017 @ 00:37:21 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_167870578
Waarom niet?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_167871236
Dat gedoe met refreshrates is helemaal in he, tegenwoordig.
pi_167871448
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 00:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Waarom niet?
In het kort.
- Gameworks/PhysX-fratsen
- Finewine-theorie (AMD-kaarten winnen t.o.v. Nvidiakaarten van dezelfde generatie naarmate ze ouder worden): https://www.youtube.com/results?search_query=fine+wine+theory+amd
- G-Sync vs. FreeSync
- slechtere performance voor Vulkan en DX12 en tegenwoordig ook slechter voor nieuwe spellen (9 van de 10 presteerden beter voor de RX 480 etc. dan voor de GTX 1060 etc.)
- in het algemeen meer bang for the buck (een belangrijke reden dat ik de laatste keer voor een AMD-kaart kocht, de kaart was goedkoper terwijl het betere presteerde dan de concurrent van die tijd)
- AMD is de underdog en we hebben de concurrentie nodig
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167871459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 01:46 schreef ChickenMan het volgende:
Dat gedoe met refreshrates is helemaal in he, tegenwoordig.
Jij verwart dat blijkbaar met een hype. Het is geen hype. Nu ja, voor veel mensen niet, er zijn natuurlijk ook mensen die het kopen terwijl ze er niets aan hebben, net als dat er mensen zijn die een een GTX 1080 kopen voor HD-gaming. :')
Echter, als je een klein beetje gevoelig bent voor inputlag dan merk je direct het verschil tussen 60 Hz en 120 Hz, of dat je het verschil merkt tussen 120 Hz en 164 Hz is een ander verhaal, geen idee. De mensen die ook nog met een CRT hebben gegamed kennen ook het verschil.
Het gaat erom hoe het aanvoelt.
Je kan trouwens in een paar milliseconden een voorwerp herkennen, straaljagerpiloten hebben gemiddeld aan 4-5 milliseconden genoeg, gewone mensen kunnen gemakkelijk in 1/100ste seconde merken. Bij beweging en ander veranderend beeld verandert het een beetje (laat eerst de ene kleur zien en dan de andere en je brein maakt er een mengkleur van als het kort genoeg is dat je het ziet en het snel genoeg elkaar opvolgt, als er beweging is dan maakt je brein er ook iets anders van), je kan erover speculeren of dat je het verschil tussen 60 Hz en hoger ziet, waarschijnlijk wel tot een bepaalde hoogte (100 Hz in ieder geval) maar het punt is niet hoe het beeld eruit ziet, het punt is dat het fijner speelt omdat de inputlag kleiner is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167871931
Ik geloof ook niet dat het niks uitmaakt. Zelfs met fps heb je dat soort dingen. Eerst was 30 fps zogenaamd de barrière, toen 60 fps. Maar speel een spel met 300 fps en schakel daarna terug naar 60-100 fps en je merkt het verschil. Een 144hz scherm staat in ieder geval wel op m'n verlanglijstje.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:33 #227
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_167872382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het kort.
- Gameworks/PhysX-fratsen
- Finewine-theorie (AMD-kaarten winnen t.o.v. Nvidiakaarten van dezelfde generatie naarmate ze ouder worden): https://www.youtube.com/results?search_query=fine+wine+theory+amd
- G-Sync vs. FreeSync
- slechtere performance voor Vulkan en DX12 en tegenwoordig ook slechter voor nieuwe spellen (9 van de 10 presteerden beter voor de RX 480 etc. dan voor de GTX 1060 etc.)
- in het algemeen meer bang for the buck (een belangrijke reden dat ik de laatste keer voor een AMD-kaart kocht, de kaart was goedkoper terwijl het betere presteerde dan de concurrent van die tijd)
- AMD is de underdog en we hebben de concurrentie nodig
Idealist dus. Prima, maar hoewel ik je sympatie jegens AMD deel, heb ik alweer een paar generaties nVidia ivm bang for buck. Dat het er smerige praktijken op nahoudt, absoluut.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 4 januari 2017 @ 10:22:13 #228
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167873490
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 08:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik geloof ook niet dat het niks uitmaakt. Zelfs met fps heb je dat soort dingen. Eerst was 30 fps zogenaamd de barrière, toen 60 fps. Maar speel een spel met 300 fps en schakel daarna terug naar 60-100 fps en je merkt het verschil. Een 144hz scherm staat in ieder geval wel op m'n verlanglijstje.
Ik speel al jaren op een 60hz scherm. Op zich vind ik dat prima, al merk ik al een tijdje dat de concurrentie in shooters steeds vaker confrontaties wint door zaken als meer fps en grotere schermen. De keren dat ik eerst schiet en daarna zelf omlig zonder ook maar een hitmarker (terwijl ik point blank diverse kogels in iemand pomp) is best hinderlijk. Al speelt het verschil in pings daar natuurlijk ook wel een rol.
Maar ook types die mij van een afstand headshotten met een ak47, terwijl ze zelf voor mij amper een zichtbare pixel zijn... -O-

Dus een groter scherm met meer hzzen komt er dit jaar. Heb mijn maandenlange zoektocht van vorig jaar maar even afgebroken, omdat het ideale (fatsoenlijk geprijsde) scherm nog ontbrak. Zeker omdat ik er ook een godsvermogen aan videokaart bij moet aanschaffen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167876882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 10:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik speel al jaren op een 60hz scherm. Op zich vind ik dat prima, al merk ik al een tijdje dat de concurrentie in shooters steeds vaker confrontaties wint door zaken als meer fps en grotere schermen. De keren dat ik eerst schiet en daarna zelf omlig zonder ook maar een hitmarker (terwijl ik point blank diverse kogels in iemand pomp) is best hinderlijk. Al speelt het verschil in pings daar natuurlijk ook wel een rol.
Maar ook types die mij van een afstand headshotten met een ak47, terwijl ze zelf voor mij amper een zichtbare pixel zijn... -O-

Dus een groter scherm met meer hzzen komt er dit jaar. Heb mijn maandenlange zoektocht van vorig jaar maar even afgebroken, omdat het ideale (fatsoenlijk geprijsde) scherm nog ontbrak. Zeker omdat ik er ook een godsvermogen aan videokaart bij moet aanschaffen.

V.
Ik zag er lang ook het nut niet van in, tot die reaction tests met 60 en 120/144. Dat verschil is wel erg groot.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_167877038
Ik weet niet hoor. Ik speel al jaren ook op een 60hz scherm, daarvoor crt. Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik nadeel heb in games als cs:go (ik heb hoge rank). Dus voor mij voelt het allemaal maar een beetje als leuke marketing enzo. Maar misschien komt dat omdat ik het verschil nog niet ervaren heb.
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:29:32 #231
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167880441
CS:GO daar ben ik niet precies genoeg voor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_167884616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ook in de zin dat het geen prioriteit was. :)
Combintie van dat ik het geld voor andere zaken kon gebruiken, de performance van de kaart nog redelijk was (crysis 2/3 hoog 50 FPS, niet zo heel erg slecht), ik toch maar een 60 Hz monitor heb (die wil ik ook nog eens upgraden, ik hoop dat na CES het aanbod IPS-monitors met een hoge refresh rate en een hoge resolutie (1440p of meer) toeneemt, er zijn geruchten dat er 4k IPS-monitors met een hoge refresh rate komen), ik niet tevreden was over de 200-serie en de 300-serie omdat die teveel lawaai maken terwijl ik het vermogen niet wou riskeren met mijn voeding. De laatste keer had ik een prebuild computer, een fout die ik niet nog een keer maak. Deze keer stel ik het systeem volledig zelf samen. Vega gaat een uitstekende upgrade zijn, de RX 480 was ook een goede upgrade geweest maar gezien het feit dat Vega niet ver weg was en ik toch ook wel graag eens met een hogere resolutie en refresh rate wil gaan gamen vind ik iets zoals een 490/580 kaart interessanter.

Jij zal inmiddels wel weten dat Nvidia er bij mij niet inkomt.
Ik heb slechte ervaring met Nvidia graka. :Y
pi_167900738
Meer mensen toevallig die Project Zomboid spelen?
Conscience do cost.
pi_167906115
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Idealist dus.
Ja maar momenteel is het ook de pragmatische keuze. De RX 480 wint het van de GTX 1060 etc. naar onderen toe:
Ik moet nog vernemen wat AMD vandaag bekend heeft gemaakt over Vega (het was te mooi weer) maar het zou me verbazen als die kaarten niet meer bang for the buck bieden dan de 1070 en de 1080, al is het maar omdat AMD nu wel moet.

quote:
Prima, maar hoewel ik je sympatie jegens AMD deel, heb ik alweer een paar generaties nVidia ivm bang for buck. Dat het er smerige praktijken op nahoudt, absoluut.
Ja, dat laatste was voor mij aanvankelijk het breekpunt, door niet FreeSync te ondersteunen maakte Nvidia het voor mij erg gemakkelijk om voor AMD te kiezen. :?
Op het moment zelf leverde de 970 aardige bang for the buck, nu ligt de 390 op kop. Dat gezegd hebbende, de 390 wou ik niet hebben wegens het lawaai maar dat had ik hier volgens mij al aangegeven. Waarschijnlijk kies ik nu voor een Vega-kaart, al denk ik dan stiekem dat ik misschien op Navi zou moeten wachten maar dat duurt nog zo lang en mijn huidige kaart loopt zo sterk achter dus dat zal wel niet gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-01-2017 18:21:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167906430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaring met Nvidia graka. :Y
Ik heb eerlijk gezegd ook pech gehad met 1 AMD-kaart (HD 6850) maar dat kan gebeuren en het is natuurlijk ook afhankelijk van voor welk bedrijf je kiest. Voor de Vega-kaarten ga ik de prestaties bij de RX 480 als indicator gebruiken. Asus presteerde redelijk, Sappire deed het behoorlijk (niet meer dan dat wegens de stommiteit om standaard omhulsels te gebruiken waardoor de metalen pijpen nogal veel nut verliezen) en XFX deed het top (netjes de temperatuur laag gehouden.
MSI, Gigabyte en Powercolor - met name de eerste twee - hebben zichzelf gedisqualificeerd bij mij voor deze ronde door te bezuinigen op het PCB. Het gaat mij er nu niet om of dat dit technisch gezien problemen geeft (Koduri gaf bij de presentatie van de RX 480 aan dat de PCB voor de RX 480 referentiekaart overkill was, dat had hij misschien beter niet gedaan ;)) maar hierop bezuinigen maar ondertussen wel een veel hogere prijs rekenen is not done. Dat standaaard omhulsel met twee kleine ventilatortjes en die pijpjes kosten niet genoeg om dat te rechtvaardigen bij die prijs om nog maar te zwijgen over het feit dat die pijpjes totaal niet goed liggen. Bovendien had de referentiekaar voor de 4 GB 8 GB aan geheugen, wat te unlocken was door de BIOS voor de 8 GB erop te flashen, gotta love that. :)

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Als Gigabyte en MSI het in de toekomst beter doen dan zal ik die bedrijven weer de kans geven, nu even niet. Voor Gigabyte was dit niet de eerste uitglijder: https://nl.hardware.info/(...)m-hd3-inclusief-test
Het probleem was dat Gigabyte niet het modelnummer veranderde, als ze dat hadden gedaan dan was er weinig aan de hand geweest en dan was het voldoende transparant geweest, ook voor de minder goed geïnformeerde klanten. Nu dachten klanten dat ze een beter product kochten dan dat het geval was, bovendien vermelden veel winkels niet om welke 'revisie' het gaat. Natuurlijk ga ik wel op de reviews af maar helaas duurt het eventjes voordat alle details duidelijk worden, in dat geval kan je een half jaar later pas een kaart kopen. ;(
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167906519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:46 schreef ems. het volgende:
Meer mensen toevallig die Project Zomboid spelen?
Ik niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167906641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 08:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik geloof ook niet dat het niks uitmaakt. Zelfs met fps heb je dat soort dingen. Eerst was 30 fps zogenaamd de barrière, toen 60 fps. Maar speel een spel met 300 fps en schakel daarna terug naar 60-100 fps en je merkt het verschil. Een 144hz scherm staat in ieder geval wel op m'n verlanglijstje.
Laat ik het zo zeggen, ik merk direct bij een nieuw spel hoe hoog de FPS ongeveer is , 40-50 voelt heel anders aan dan 60 en 30 voelt weer veel slechter. Ik merk het ook altijd als ik vergeet om de VSync uit te zetten. Bij Mass Effect was ik eens bij een herinstallatie vergeten om het config-bestandje aan te passen, ik merkte direct dat het niet lekker speelde. Ik kan me goed aanpassen aan een lagere FPS en een grotere inputlag maar ik vind het veel fijner spelen met een hogere FPS en een kleinere inputlag.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik zag er lang ook het nut niet van in, tot die reaction tests met 60 en 120/144. Dat verschil is wel erg groot.
Vertel? Ik schrok me namelijk een ongluk toen ik laatst een reactietest deed, de score was een halve seconde lager dan wat ik gewend was toen ik een CRT-monitor gebruikte. Ik voelde me ineens erg sloom. :s)

Ik overweeg de Asus 1440p >=144 Hz, een bezwaar is dat Asus een zooitje schijnt te maken (of hebben gemaakt) van de softwarematige calibratie. Je kan dat zelf oplossen voor de desktopomgeving maar spellen volgen vaak gewoon de standdaardinstellingen van de monitor. :{
Google maar eens op washed out colors Asus. Hopelijk maken andere merken zoals LG deze week een scherm met 1440p en een hoge refreshrate bekend, dan kies ik toch liever voor zo'n merk. Op dit moment kan je kiezen tussen Asus (duur), Acer (duurder) en Eizo (absurd duur, zeker met 4k en HDR om de hoek).

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-01-2017 18:31:25 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167912224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook pech gehad met 1 AMD-kaart (HD 6850) maar dat kan gebeuren en het is natuurlijk ook afhankelijk van voor welk bedrijf je kiest. Voor de Vega-kaarten ga ik de prestaties bij de RX 480 als indicator gebruiken. Asus presteerde redelijk, Sappire deed het behoorlijk (niet meer dan dat wegens de stommiteit om standaard omhulsels te gebruiken waardoor de metalen pijpen nogal veel nut verliezen) en XFX deed het top (netjes de temperatuur laag gehouden.
MSI, Gigabyte en Powercolor - met name de eerste twee - hebben zichzelf gedisqualificeerd bij mij voor deze ronde door te bezuinigen op het PCB. Het gaat mij er nu niet om of dat dit technisch gezien problemen geeft (Koduri gaf bij de presentatie van de RX 480 aan dat de PCB voor de RX 480 referentiekaart overkill was, dat had hij misschien beter niet gedaan ;)) maar hierop bezuinigen maar ondertussen wel een veel hogere prijs rekenen is not done. Dat standaaard omhulsel met twee kleine ventilatortjes en die pijpjes kosten niet genoeg om dat te rechtvaardigen bij die prijs om nog maar te zwijgen over het feit dat die pijpjes totaal niet goed liggen. Bovendien had de referentiekaar voor de 4 GB 8 GB aan geheugen, wat te unlocken was door de BIOS voor de 8 GB erop te flashen, gotta love that. :)

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Als Gigabyte en MSI het in de toekomst beter doen dan zal ik die bedrijven weer de kans geven, nu even niet. Voor Gigabyte was dit niet de eerste uitglijder: https://nl.hardware.info/(...)m-hd3-inclusief-test
Het probleem was dat Gigabyte niet het modelnummer veranderde, als ze dat hadden gedaan dan was er weinig aan de hand geweest en dan was het voldoende transparant geweest, ook voor de minder goed geïnformeerde klanten. Nu dachten klanten dat ze een beter product kochten dan dat het geval was, bovendien vermelden veel winkels niet om welke 'revisie' het gaat. Natuurlijk ga ik wel op de reviews af maar helaas duurt het eventjes voordat alle details duidelijk worden, in dat geval kan je een half jaar later pas een kaart kopen. ;(
Al mijn gekochte Radeon kaarten zijn van Asus sinds begin 2005,dus heb geen/weinig problemen mee. :P
pi_167915280
Long War X-COM2 mod!! *O*
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:21:35 #240
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167918592
Heb nu een Radeon HD 7850 (ga nu het 4e jaar in). Sapphire, zeer tevreden, maar wil die ook upgraden ivm ouderdom en een nieuwe monitor op termijn. Ik heb 1 keer een brakke kaart gehad van Nvdia, maar zoals Bram al zegt: dat kan altijd gebeuren.

Als ik NU zou moeten kopen, zou het Nvidia worden, maar ik heb besloten nog even te wachten. Heb de afgelopen maand al voldoende geld uitgegeven aan een nieuw bureau en een nieuwe bureaustoel, wat mij al bijna 2000 euro verder heeft geholpen (voor belastingaftrek dan).
Ik zou een nieuwe monitor wel kunnen aftrekken, maar de videokaart niet, dus dat zou weer een brok geld zijn.

Dus wellicht wordt de volgende toch weer een AMD, afhankelijk van prestaties/beoordelingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games vrijdag 6 januari 2017 @ 10:00:09 #241
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167919114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:46 schreef ChickenMan het volgende:
Ik weet niet hoor. Ik speel al jaren ook op een 60hz scherm, daarvoor crt. Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik nadeel heb in games als cs:go (ik heb hoge rank). Dus voor mij voelt het allemaal maar een beetje als leuke marketing enzo. Maar misschien komt dat omdat ik het verschil nog niet ervaren heb.
Zo schokkend is het ook allemaal niet. Als je echt m4d sk1llz hebt dan ben je niet afhankelijk van fancy hardware. Het kan helpen om nét ietsje beter te presteren.

Ik geef zelf wel altijd de voorkeur aan refresh/framerate boven resolutie. Vorige week eindelijk geslaagd in een nieuwe monitor en wel de BenQ 3501. Ding was begin 2016 nog 1400 euro, vorige week voor 500 gekocht bij bol.

Pc-hardware is nog niet binnen dus heb 'm nu aan m'n pauperige laptop hangen. Die draait echter wel gewoon Age of Empires 2 HD, welke native ultrawide-resolutie ondersteunt _O_ #genot
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:38:01 #242
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_167922381
Ik zie hem vanaf bijna 700 :?

En is die 1080p+ niet erg pixels tellen op 35"?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games vrijdag 6 januari 2017 @ 13:39:57 #243
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167923632
Dat was het grootste bezwaar inderdaad, maar 2560 pixels in de breedte is prima. Tekst in browsers en applicaties als Office/VisualBasic etc. is erg groot, maar binnen ongeveer alle Windows-applicaties is venster/tekstgrootte gewoon handmatig aan te passen indien gewenst.

Het argument tegen de relatief lage pixeldichtheid waarmee ik mezelf uiteindelijk overtuigd heb is dat ik ergens medio 2017 toch een 4K-televisie wil hebben voor kijken van UHD/hoger-dan-Full-HD-materiaal (en om de PS4 Pro aan te hangen). Qua gamen heeft bij mij framerate altijd de voorkeur over resolutie, en 1440p gamen met hoge framerates vereist toch wel érg krachtige hardware, laat staan 2160p. Mijn -nog samen te stellen- pc krijgt een GTX 1070 en die heeft volgens menig benchmark al best wat moeite met 1440p en 60 fps bij nieuwere games.

Laagste prijs staat weer op 700 euro inderdaad. Rond de kerst was het scherm in de aanbieding bij bol voor 499. Aanbieding is alweer afgelopen zie ik.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167950490
Deze digitale actie-held dacht eens wat te gaan gamen via steam.
steam gedownload, twee spellen gedownload te weten F! 2016 en Raceroom
en wat denk je beide werken niet
F1 start niet op, of valt spontaan halverwege uit, en raceroom start niet eens op.
allerlei rare foutmeldingen krijg ik.

Wat kan het probleem zijn, ik heb een laptop met windows 10
Geforce 940m kaart erin.
Volgens mij is alles up-to-date (hoe check ik dat eventueel)

Wie helpt mij, want ik wordt hier echt bloedchaggrijnig van.
pi_167950621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:38 schreef Legwieh het volgende:
Deze digitale actie-held dacht eens wat te gaan gamen via steam.
steam gedownload, twee spellen gedownload te weten F! 2016 en Raceroom
en wat denk je beide werken niet
F1 start niet op, of valt spontaan halverwege uit, en raceroom start niet eens op.
allerlei rare foutmeldingen krijg ik.
[ afbeelding ]
Wat kan het probleem zijn, ik heb een laptop met windows 10
Geforce 940m kaart erin.
Volgens mij is alles up-to-date (hoe check ik dat eventueel)

Wie helpt mij, want ik wordt hier echt bloedchaggrijnig van.
https://forum.sector3stud(...)rowser-texture.4722/
quote:
in the Topic "Crash" was another user that had the same-Problem with the webbrowser-texture. That user added the Option "-cefNoGPU" in the Steam Launch-Options and that solves his problems.

Please try if that solves your problem, too.

How to set Launch-Options in Steam: https://support.steampowe(...)-JWMT-2947&l=english
  Eindredactie Games zaterdag 7 januari 2017 @ 14:43:04 #246
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167950630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:38 schreef Legwieh het volgende:
Deze digitale actie-held dacht eens wat te gaan gamen via steam.
steam gedownload, twee spellen gedownload te weten F! 2016 en Raceroom
en wat denk je beide werken niet
F1 start niet op, of valt spontaan halverwege uit, en raceroom start niet eens op.
allerlei rare foutmeldingen krijg ik.
[ afbeelding ]
Wat kan het probleem zijn, ik heb een laptop met windows 10
Geforce 940m kaart erin.
Volgens mij is alles up-to-date (hoe check ik dat eventueel)

Wie helpt mij, want ik wordt hier echt bloedchaggrijnig van.
Heb je die parameter geprobeerd die wordt gesuggereerd (weet je hoe dat moet)?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167951919
Raceroom start nu wel, hij vindt ook het stuur (logitech drice force gt) maar helaas doet het stuur niks. Iemand enig idee wat het probleem kn zijn
pi_167954518
Raceroom werkt, inclusief stuur
Nu F1 2016 nog, iemand enig idee waarom deze uitvalt. Spel start wel op. maar als ik in de pits sta (filmpje en dan op enter druk) dan valt hij uit. Iemand enig idee wat deze bug veroorzaakt?
  zondag 8 januari 2017 @ 22:54:38 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_167992332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Al mijn gekochte Radeon kaarten zijn van Asus sinds begin 2005,dus heb geen/weinig problemen mee. :P
Ideaal gesproken wil ik een kaart kopen waarbij de hittepijpen netjes onder de GPU en het RAM-geheugen liggen, als ze het nu weer verpesten door die hittepijpen verkeerd te leggen (of het PCB niet aan te passen op het omhulsel waar ze het in stoppen) dan is het wel heel erg triestig, gemakkelijker dan met HBM kan je het niet krijgen. ;)
Voor de RX 480 was volgens mij XFX de enige die dit goed deed en zij kwamen pas een half jaar later met een kaart, dat belooft wat.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Long War X-COM2 mod!! *O*
Een van de X-COM-spellen ga ik nog eens spelen. X-COM2 krijgt helaas ook een flink aantal negatieve reviews op Steam; optimalisatieproblemen, gezeur over de moeilijkheidsgraad (te gemakkelijk) en dat soort dingen. Ik heb wel interesse. Ik wil ook nog eens een meer tactisch schietspel proberen (iets met sniper in de naam, het staat ook op mijn lijstje). Ik hoop dat bij de zomer sale RotTR en TW3 (het complete spel, inclusief DLC's) goed zijn afgeprijs, die twee spellen staan bovenaan op mijn lijst. .
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 8 januari 2017 @ 23:00:16 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_167992652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:21 schreef Legwieh het volgende:
Raceroom werkt, inclusief stuur
Nu F1 2016 nog, iemand enig idee waarom deze uitvalt. Spel start wel op. maar als ik in de pits sta (filmpje en dan op enter druk) dan valt hij uit. Iemand enig idee wat deze bug veroorzaakt?
Een stuur, leuk. Ook pedalen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:21 schreef Verbal het volgende:
Heb nu een Radeon HD 7850 (ga nu het 4e jaar in). Sapphire, zeer tevreden, maar wil die ook upgraden ivm ouderdom en een nieuwe monitor op termijn. Ik heb 1 keer een brakke kaart gehad van Nvdia, maar zoals Bram al zegt: dat kan altijd gebeuren.

Als ik NU zou moeten kopen, zou het Nvidia worden, maar ik heb besloten nog even te wachten. Heb de afgelopen maand al voldoende geld uitgegeven aan een nieuw bureau en een nieuwe bureaustoel, wat mij al bijna 2000 euro verder heeft geholpen (voor belastingaftrek dan).
Ik zou een nieuwe monitor wel kunnen aftrekken, maar de videokaart niet, dus dat zou weer een brok geld zijn.

Dus wellicht wordt de volgende toch weer een AMD, afhankelijk van prestaties/beoordelingen.

V.
Ik heb dezelfde kaart, dus ook van Sapphire. Het werkt nog steeds prima; maximale overklok voor de GPU waarbij ik de powerlimiet en de spanning minimaal heb verhoogd omdat ik de indruk heb dat dat het stabieler maakt. Maximale temperatuur mid 80 wat prima is voor een grafische kaart (ook al doet Nvidia alsof dat niet veilig is omwille van marketinggedoe :')). Nadeel: veel te lawaaierig. Ook helpt het niet dat de ventilators niet op een lagere stand dan 1545 rpm kunnen. Het schijnt de afgelopen jaren wel fors verbeterd te zijn qua koelers, als ze nu nog eens aandacht zouden besteden aan passieve koeling en niet slechts voor de show metalen pijpjes eronder leggen... ;)
Het selectiecriterium voor mij voor de volgende kaart: geen goede temperaturen en geen goed geluidsniveau, geen aankoop van dat model. Voor mij sowieso een Vega-kaart. Binnenkort komen er leuke kaarten uit, als je ongeveer 1,5 jaar wacht - als het 7 nm. proces op tijd onder de knie wordt gekregen zoals gepland is - dan kan je Vega-kaarten op 7 nm. krijgen, met hetzelfde aantal kernen en een vermogen van 150-300 W (dus ook kaarten die ergens in het midden zitten: rond de 200-400 euro). Als het je niet uitmaakt om nog 1,5 jaar te wachten dan is dat een hele aaantrekkelijke optie.

quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:00 schreef 2dope het volgende:

[..]

Zo schokkend is het ook allemaal niet. Als je echt m4d sk1llz hebt dan ben je niet afhankelijk van fancy hardware. Het kan helpen om nét ietsje beter te presteren.

Ik geef zelf wel altijd de voorkeur aan refresh/framerate boven resolutie. Vorige week eindelijk geslaagd in een nieuwe monitor en wel de BenQ 3501. Ding was begin 2016 nog 1400 euro, vorige week voor 500 gekocht bij bol.

Pc-hardware is nog niet binnen dus heb 'm nu aan m'n pauperige laptop hangen. Die draait echter wel gewoon Age of Empires 2 HD, welke native ultrawide-resolutie ondersteunt _O_ #genot
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:46 schreef ChickenMan het volgende:
Ik weet niet hoor. Ik speel al jaren ook op een 60hz scherm, daarvoor crt. Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik nadeel heb in games als cs:go (ik heb hoge rank). Dus voor mij voelt het allemaal maar een beetje als leuke marketing enzo. Maar misschien komt dat omdat ik het verschil nog niet ervaren heb.
Slomobeelden van de Heaven benchmark, in die zin interessant dat je duidelijk ook verschil ziet in hoe vloeiend de beweging is, naast dat het gewoon lekkerder speelt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-01-2017 23:16:27 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')