Als een Fiat Panda het doet is het óók asogedrag, heeft niets met het merk auto te makenquote:Op donderdag 1 december 2016 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien het BMW was is het gewoon aso gedrag , maar er zijn zat mensen die het echt niet zien hoor
Hij rijdt gewoon "sportief" snap je dat nietquote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Oké bedankt.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:17 schreef Blue_note het volgende:
[..]
De geldende maximale snelheid op traject.
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:27 schreef Tunafish het volgende:
Net weer een sterk staaltje ikke-ikke-ikke. Slagbomen van een spoorwegovergang waren dicht en er stond een flinke rij voor te wachten. De weghelften zijn daar van elkaar gescheiden door een groene strook en men stond redelijk netjes aan de rechterkant van de weg te wachten, zodat ik er op mijn motor met niet al te veel moeite voorbij kon. Af en toe eentje die wat meer naar links stond, maar het paste. Ongeveer halverwege ziet een of ander figuur mij aankomen, draait hem snel naar links terwijl ik krap twee meter achter hem was en keek een beetje glazig in zijn spiegel en uit het raam naar mij. Gaf hem een mooie 'wat doe je ', voor zover dat overkomt door een helm, doe even alsof ik niet meer verder kan en kruip er vervolgens alsnog voorbij omdat die druif hem niet ver genoeg opzij drukte om me daadwerkelijk te blokkeren.
Wat een ontzettend triest leven moet je hebben als je tijdens het wachten op de trein anderen gaat lopen treiteren Alsof hij door mij werd belemmerd ofzo, er stonden nog dik 30 auto's voor hem te wachten
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.
Volgens mij mag het trouwens niet en dan bedoel ik dus motors die dan tussen de auto's doorrijden in een file. Meer een gedoogbeleid.
De echte klacht is natuurlijk de persoon die niet harder ging dan 100. Die BMW ging gewoon netjes naar rechts zodra hij klaar was met inhalen.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Het ligt volgens mij al enkele decennia vast dat het 'mag', en zo lang wordt het ook al gedaan.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.
Volgens mij mag het trouwens niet en dan bedoel ik dus motors die dan tussen de auto's doorrijden in een file. Meer een gedoogbeleid.
Het is file voor iedereen hè.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:27 schreef Tunafish het volgende:
Net weer een sterk staaltje ikke-ikke-ikke. Slagbomen van een spoorwegovergang waren dicht en er stond een flinke rij voor te wachten. De weghelften zijn daar van elkaar gescheiden door een groene strook en men stond redelijk netjes aan de rechterkant van de weg te wachten, zodat ik er op mijn motor met niet al te veel moeite voorbij kon. Af en toe eentje die wat meer naar links stond, maar het paste. Ongeveer halverwege ziet een of ander figuur mij aankomen, draait hem snel naar links terwijl ik krap twee meter achter hem was en keek een beetje glazig in zijn spiegel en uit het raam naar mij. Gaf hem een mooie 'wat doe je ', voor zover dat overkomt door een helm, doe even alsof ik niet meer verder kan en kruip er vervolgens alsnog voorbij omdat die druif hem niet ver genoeg opzij drukte om me daadwerkelijk te blokkeren.
Wat een ontzettend triest leven moet je hebben als je tijdens het wachten op de trein anderen gaat lopen treiteren Alsof hij door mij werd belemmerd ofzo, er stonden nog dik 30 auto's voor hem te wachten
Anderzijds kan ik mij ook wel eens irriteren aan de hoeveelheid rode kruizen. Zijn ze bij Schiphol bezig met de A9, kom je zodra je bij afrit 4 bent, al rode kruizen tegen. Je rijdt dan dus 6 km met onnodig afgesloten rijstroken. Stop daar eens mee.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:32 schreef Pizzahut het volgende:
Ik snap het niet.. vanochtend weer op de A12. Twee linkerrijbanen afgesloten met een rood kruis en toch zijn er mensen die stug doorrijden ondanks er ruimte is om in te voegen...
Ik keek ook in mijn spiegel om te kijken hoe lang de file nu was en zie zo een witte BMW uit de file rijden en op de meest linker afgesloten baan vol gas doorrijden!... Echt, dit snap ik dus totaal niet...
Hoezo?quote:Op donderdag 1 december 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.
Rij eens in bijvoorbeeld Parijs....quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Nouja, ziedaar het type motorrijder dat de boel nog wel eens wil verpesten voor de rest. Als de boel weer serieus rijdt (50, 60km/u) ga ik ook weer netjes tussen het overige verkeer rijden. Soms zit je op het moment dat het tempo er weer in komt net tussen twee andere voertuigen, dan gaat het gas er even op om te zorgen dat ik daar vandaan kom, maar verder is het geven en nemen voor beide partijen.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Ja, precies die mentaliteitquote:
Dan had ik dat er waarschijnlijk ook uit op kunnen maken. Meneer probeerde een punt te maken richting de bestuurder voor mij. Ik ben ook geen fan van dat 100 rijdende volk op een 130 weg, maar op dat moment had diegene echt kans om op een normale manier die BMW langs te laten.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De echte klacht is natuurlijk de persoon die niet harder ging dan 100. Die BMW ging gewoon netjes naar rechts zodra hij klaar was met inhalen.
Kwam laatst dus ook zo'n mafklapper tegen die met die snelheid tussen het verkeer door kwam. Ook nog richting iemand die uitvoegde met 't licht knipperen.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Gedrag van de BMW-rijder vind ik helemaal niet zo vreemd. Doe het zet zelf een enkele keer ook wel eens (zou het aan het merk liggen?). En dan gaat het dus niet om jou, maar om de linksplakker voor je, in de hoop dat die ook in z'n spiegels kijkt en het signaal oppikt. Waarbij het signaal is: joehoe, kijk eens! dit kun jij ook! je kunt naar rechts!quote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Heb het net nog wat genuanceerd in een andere post. Er was gewoon op dat moment geen redelijkeruimte om normaal uit te voegen en ons langs te laten, zodoende had ik zelf al zoiets van ik wacht wel even. Dat het de BMW rijder niet om mij ging was mij al duidelijk. Weet overigens niet of het een BMW dingetje is, vertoef zelf ook nog redelijk wat km's in een 2 serie (en dan niet die bejaardenbus) en heb daar niet zo'n handje van.quote:Op vrijdag 2 december 2016 01:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Gedrag van de BMW-rijder vind ik helemaal niet zo vreemd. Doe het zet zelf een enkele keer ook wel eens (zou het aan het merk liggen?). En dan gaat het dus niet om jou, maar om de linksplakker voor je, in de hoop dat die ook in z'n spiegels kijkt en het signaal oppikt. Waarbij het signaal is: joehoe, kijk eens! dit kun jij ook! je kunt naar rechts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |