abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170796734
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:01 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Maar een Nest is zoveel mooier (imo), en word tegenwoordig ook door Essent geleverd enz, maar geen enkel topic.
Anyway ik ben erg blij met mijn Nest V3. Voor 200 euro inclusief installatie krijg je (imo) wel waar voor je geld.
Nest zet alle radiatoren die open staan aan of uit, dat concept bestaat al tientallen jaren. Het onderscheid zit hem in de zelf lerende aanpassing aan de gebruiker. Maar, het hele huis wordt aangezet door de centrale thermostaat. Ook ruimtes die je op dat moment niet gebruikt worden verwarmd.

Evohome stuurt per ruimte of per radiator en kan per ruimte de radiator aan laten gaan of niet. De radiator van de badkamer bijvoorbeeld staat slecht n of twee uur per dag aan. Je hoeft dat zelf niet meer te regelen. Tel uit je winst en comfort.

Uiteraard kun je via een app per ruimte de zaak op afstand in of uitschakelen, temperaturen regelen etc. Daarnaast kun je het koppelen aan ITTT, om bijvoorbeeld automatisch als iedereen weg is alles uit te zetten of als er iemand een bepaald postcodegebied in komt, aan te zetten.

Omdat dit een nieuw concept is, is er veel info uitgewisseld en dat heeft geleid tot veel discussie, vragen, antwoorden en oplossingen
pi_170798140
Helemaal mee eens. Maar dat is niet altijd slecht. Ik heb mijn badkamer knop gewoon op 10% staan en dat mag hij altijd staan. Nest is wel gewoon opentherm enz dus besparen doe ik alsnog wel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171522970
Beste mensen,

Ik heb al weer een paar jaar een Evohome systeem en na een tijdje actief geweest te zijn in dit forum is de aandacht wat verslapt. Ook omdat ik het verversingstempo van Honeywell voor wat betreft nieuwe versies niet kan (en wil... ) bijbenen. Maar nu wend ik mij toch weer even tot deze bron van kennis, want dankzij mijn advies heeft een vriend ook Evohome laten installeren, maar dat gaat niet helemaal vlekkeloos. Hij heeft iig de laatste versie van de controller.

De eerste vraag is gelijk aan de eerste vraag van dit topic (maar die zie ik nergens beantwoord worden): hij heeft een zone waarin een radiator geregeld wordt door een HR92 en twee andere met een zoneklep. Dat leek een goeie oplossing, maar nu lijkt het erop dat dit niet samen in 1 zone kan. Althans: zijn installateur (ofwel: de slimme jongen van de administratie) weet niet hoe het moet en zegt dat Honeywell zegt dat het niet kan. Ik weet zeker dat het wel kon (bijv. met een multi-room zone), maar ik kan het nu zo 1-2-3 niet vinden. Wie weet het wel?

De tweede vraag hoort hier een beetje bij: ik heb zelf ook een oplossing waarbij twee radiatoren gekoppeld zijn, maar daar is destijds gekozen voor een HR80 als aansturing. Dat was voor de hand liggend omdat die ook als temperatuurvoeler moet optreden. Bij de situatie hierboven zou de zoneklep vervangen kunnen worden door een HR92, maar... ik lees hier verontrustende verhalen als zou de HR92 autonoom handelen. Dwz: zijn eigen temperatuurvoeler een rol laten spelen in de regeling. En dat is absoluut niet de bedoeling, want die HR92 komt dan in een hele andere ruimte te hangen. Ook hier is de vraag: is er iemand die echt weet hoe dit zit?

Tot slot - het is vragen naar de bekende weg, maar toch - we leven nog steeds in de situatie dat de centrale controllers die geen ingebouwde WiFi hebben niet te updaten zijn he...? Of is er inmiddels ergens een update beschikbaar?

Antwoorden worden zeer gewaardeerd :-)

*P*
pi_171547913
Evohome kan 12 zones na-regelen per zone kan je kiezen voor HR92 of Klep (BDR91) of vloerverwarming een combi is niet mogelijk. Dit was bij de vorige versie ook al zo.
Bij een zone met een zoneklep, plaats je in principe een extra ruimte voeler bij hiervoor kan je het beste de T87RF gebruiken.
De EvoWifi heeft een Update gekregen voor de overige modellen zijn geen update beschikbaar.
pi_171655145
@Ploink70
Zie dit draadje: http://www.automatedhome.(...)92-s-vs-HR80-s/page2
Hierin wordt ook verwezen naar een training: http://youlearn.honeywelluk.com
Succes
pi_171665245
Hier tref je alle info aan van de zone klep. https://products.ecc.emea(...)1p-0941nl01r1004.pdf
Deze is specifiek ontworpen om zone's aan of uit te schakelen. De logica om meerdere kleppen in n zone tegelijk te schakelen gaat dan ook aan mij voorbij. Maar misschien zijn de kleppen met een kabel te koppelen zodat ze gelijktijdig kunnen schakelen.

Combi met een HR92 gaat niet. O ja, kleppen werken het best met een aan / uit systeem.
pi_171953485
Hmmm op de een of andere manier werkt het notificeren van het forum niet of niet lekker, sorry dat ik niet eerder op de hulp heb gereageerd.

Dank voor de antwoorden in ieder geval. Ik weet niet of het historisch helemaal klopt, want bij mij was er destijds wel degelijk een keuze, maar nu (en waarschijnlijk dus al even) niet meer.

Overigens de vraag "waarom zou je dit willen": dat is vrij simpel en volgens mij staat dat ook in mijn toelichting. Denk een wat langere kamer met aan de kopse kanten radiatoren. Aan de ene kant zit er een en daar kan je een knop kwijt. Aan de andere kant zitten twee radiatoren in serie. In plaats van een knop zit daar een klep in de leiding zodat ze beide tegelijk aan (en uit) gaan.

Maar goed, we gaan even studeren op een andere oplossing. Waarschijnlijk ombouwen naar 3x een HR92.

*P*
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')