abonnementen ibood.com bol.com
pi_168997885
registreer om deze reclame te verbergen
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
pi_168998147
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
pi_168998288
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem.
Vreemd genoeg was de Garmin navigatie in een voorloper (VW Up) vele malen beter en ook in een Mercedes B klasse is de navigatie wat dat betreft superieur.

Veel autofabrikanten lopen qua software wat achter de ontwikkelingen aan. Vandaar dat Apple Carplay en Android Car (oid) voor veel mensen ook een uitkomst is.

Mara bedankt voor je antwoord, beter iets dan niets. :)
pi_169371348
registreer om deze reclame te verbergen
Een kleine kick, wil toch de vraag eens hier stellen.

Vanwege telkens terugkomende klachten in mijn linkerknie ben ik aan het overwegen om een automaat te kopen. Heb er ooit n korte tijd gehad, een Citron C5 Break, maar de automaat van dit exemplaar was slecht en revisie was economisch niet te doen.

Ik rijd nu een tijd een Clio uit 2011, benzine, met een lichter te bedienen koppeling dan de diesels die ik jaren gehad. Maar toch houd ik knieklachten af en toe (vooral bij filerijden) en, na 2 C5'en Break, missen we af en toe de flinke ruimte.

Nou wil het feit dat de Clio te goed is om weg te doen (we hebben hem nu ongeveer een jaar), maar de 206 van mijn echtgenote begint na 13 jaar wel matig te worden.
Ik speel dus met het idee om zelf weer een automaat te kopen, de 206 in te ruilen en dat mijn vrouw in de Clio gaat rijden (dat is geen probleem).

Ik ben me dus aan het orinteren en kwam op het idee om eens naar een 940 Estate te kijken.
Het artikel in AutoWeek laatst deed me wel bevestigen wat ik verwachtte, nl. dat wat voor andere merken echt hoge kilometerstanden zijn eigenlijk niets zeggen bij deze 'laatste oer-Volvo', mits het onderhoud netjes wordt gedaan.

Wat is dan nu de twijfel?
Tja... je kijkt naar een auto van toch gauw 20 jaar aan.
Zijn deze auto's nog wel geschikt om als dagelijks vervoer (tegen de 30dkm/jaar) in te zetten?
Het brandstofverbruik is fors, vandaar dat ik LPG-G3 zou kiezen.
Hoe zit het met roest?
De automaat, flushen? En hoe betrouwbaar is die?

Concreet... ik zag dit exemplaar. Op de foto's ziet hij er goed uit, het enige wat ik uit de foto's kan zien is dat ie n gasveer van de achterklep mist, de achterruitenwisser wat raar staat in rust en dat de LPG-dop mist.

Zelf zou ik een andere radio in zetten met USB, maar dat zal wel geen punt zijn mag ik aannemen.
Zijn deze auto's zonder afdekzeil (ze lijken bijna nooit een afdekzeil in de bagageruimte te hebben) niet een enorme klankkast? De C5 dreunde nogal wat als het afdekzeil eruit was en de bagageruimte leeg.

Ik ben niet van plan om op onderhoud te bezuinigen bij zo'n auto, maar ik ben geen enorme eigen knutselaar dus hoop in principe tussen onderhoudsbeurten door niet teveel langs de garage te moeten.

Alle ideen welkom...
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:31:22 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169375935
Je kan voor zo'n bedrag net zo goed een nette en veel jongere V70 kopen. Die gaan net zo lang mee.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169376072
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
pi_169376595
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000.
Stuurkogeltje,draagarm en koplampreflectoren..that's it..
pi_169376978
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:47:23 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169377321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169377426
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:00:47 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169377554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169410448
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:09:43 #63
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169410784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
pi_169411195
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 21:24:34 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169420638
Goed lezen helpt :')
pi_169454386
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Schip ahoy!
pi_169455122
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
pi_169462198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.
"Did my sarcasm hurt your feelings? Get over it!".
pi_169477602
Ik neig i.i.g. meer naar de 'classic' dan naar de nieuwere modellen.
De 940 blijft me wel aanspreken, o.a. vanwege het eenvoudige (en daardoor relatief goedkope) sleutelwerk er aan. De 850 heeft dat toch minder makkelijk gemaakt.

Anyway, eerst nog maar even de gedachten ordenen.
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
pi_169486454
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:

[..]

Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.
Schip ahoy!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:11:36 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169489946
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
pi_169502671
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar. :)
"Did my sarcasm hurt your feelings? Get over it!".
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')