Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zoquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).
Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.
Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.quote:Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?
Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.quote:Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.
Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug
Die kappies heb ik ook wel een onderdeelnummer van: PA6-GF12 M20 (30813593)quote:Op vrijdag 31 maart 2017 07:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598.
Enkel de kapjes los wordt nogal lastig.
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol.
Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco.
Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken?
Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats"
Hoest met jouw spul?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Bedankt, ik ga wel even rommelen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum
Eens. De V70 is gewoon een forse bak en het autojournaille vond bij introductie al dat de auto wat ondergemotoriseerd was. Naar de standaarden van nu is dat helemaal zo. Zeker in een dieselconfiguratie die veel km-rijdt lijkt me dat geen garantie voor het probleemloze Volvo-hypermilen wat in andere modellen zo goed kan. Bovendien, maar dat is mijn mening, zou ik ook niet in een auto met de uitstraling van een V70 willen rijden die nog trager is dan de instap VW Golf TDI van nu. De oude D4 of D5 vijfcilinders hadden mijn opties geweest voor een V70 (non-classic) met diesel.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.
Haha, was ook best druk en ik moest om 8 uur in de buurt van Houten zijn Geen probleem dusquote:Op maandag 15 mei 2017 00:02 schreef winterstorm666 het volgende:
@ Irish
en niet eens koffie gegeven
Dit dus. Ook juiste viscositeit gebruikt?quote:Op maandag 15 mei 2017 14:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek?
Kerel,wow!!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Wauwquote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
50 jaar oud beestjequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Chicken iets?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
nopequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook!
Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me.
quote:
rubber kipquote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
Ik zocht al een tijdje zoiets. Ik dacht, ik kan een huis kopen, maar ik kan ook een P1800 kopen hahaquote:
Geloof ik wel,ja,damn...beetje jaloers.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:25 schreef Hyman het volgende:
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha!
Huizenprijzen gaan nergens over idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
...
Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand)
Dit ging over de P1800 in het algemeenquote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan nergens over idd.
Nee hoor .quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:33 schreef Charged het volgende:
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic?
Is een S, dus met carburateur, wel met late b20A kopquote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |