abonnement Unibet Coolblue
pi_168998147
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
pi_168998288
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem.
Vreemd genoeg was de Garmin navigatie in een voorloper (VW Up) vele malen beter en ook in een Mercedes B klasse is de navigatie wat dat betreft superieur.

Veel autofabrikanten lopen qua software wat achter de ontwikkelingen aan. Vandaar dat Apple Carplay en Android Car (oid) voor veel mensen ook een uitkomst is.

Mara bedankt voor je antwoord, beter iets dan niets. :)
  woensdag 8 maart 2017 @ 13:56:03 #54
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169371348
Een kleine kick, wil toch de vraag eens hier stellen.

Vanwege telkens terugkomende klachten in mijn linkerknie ben ik aan het overwegen om een automaat te kopen. Heb er ooit één korte tijd gehad, een Citroën C5 Break, maar de automaat van dit exemplaar was slecht en revisie was economisch niet te doen.

Ik rijd nu een tijd een Clio uit 2011, benzine, met een lichter te bedienen koppeling dan de diesels die ik jaren gehad. Maar toch houd ik knieklachten af en toe (vooral bij filerijden) en, na 2 C5'en Break, missen we af en toe de flinke ruimte.

Nou wil het feit dat de Clio te goed is om weg te doen (we hebben hem nu ongeveer een jaar), maar de 206 van mijn echtgenote begint na 13 jaar wel matig te worden.
Ik speel dus met het idee om zelf weer een automaat te kopen, de 206 in te ruilen en dat mijn vrouw in de Clio gaat rijden (dat is geen probleem).

Ik ben me dus aan het oriënteren en kwam op het idee om eens naar een 940 Estate te kijken.
Het artikel in AutoWeek laatst deed me wel bevestigen wat ik verwachtte, nl. dat wat voor andere merken echt hoge kilometerstanden zijn eigenlijk niets zeggen bij deze 'laatste oer-Volvo', mits het onderhoud netjes wordt gedaan.

Wat is dan nu de twijfel?
Tja... je kijkt naar een auto van toch gauw 20 jaar aan.
Zijn deze auto's nog wel geschikt om als dagelijks vervoer (tegen de 30dkm/jaar) in te zetten?
Het brandstofverbruik is fors, vandaar dat ik LPG-G3 zou kiezen.
Hoe zit het met roest?
De automaat, flushen? En hoe betrouwbaar is die?

Concreet... ik zag dit exemplaar. Op de foto's ziet hij er goed uit, het enige wat ik uit de foto's kan zien is dat ie één gasveer van de achterklep mist, de achterruitenwisser wat raar staat in rust en dat de LPG-dop mist.

Zelf zou ik een andere radio in zetten met USB, maar dat zal wel geen punt zijn mag ik aannemen.
Zijn deze auto's zonder afdekzeil (ze lijken bijna nooit een afdekzeil in de bagageruimte te hebben) niet een enorme klankkast? De C5 dreunde nogal wat als het afdekzeil eruit was en de bagageruimte leeg.

Ik ben niet van plan om op onderhoud te bezuinigen bij zo'n auto, maar ik ben geen enorme eigen knutselaar dus hoop in principe tussen onderhoudsbeurten door niet teveel langs de garage te moeten.

Alle ideeën welkom...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:31:22 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169375935
Je kan voor zo'n bedrag net zo goed een nette en veel jongere V70 kopen. Die gaan net zo lang mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:41:01 #56
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169376072
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:10:57 #57
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_169376595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000.
Stuurkogeltje,draagarm en koplampreflectoren..that's it..
Graag verwijderen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:29:38 #58
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169376978
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:47:23 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169377321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:53:23 #60
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169377426
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:00:47 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169377554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169410448
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:09:43 #63
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169410784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
pi_169411195
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 21:24:34 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169420638
Goed lezen helpt :')
pi_169454386
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Schip ahoy!
  zondag 12 maart 2017 @ 10:04:25 #67
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_169455122
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
Graag verwijderen.
pi_169462198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 13 maart 2017 @ 09:11:03 #69
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169477602
Ik neig i.i.g. meer naar de 'classic' dan naar de nieuwere modellen.
De 940 blijft me wel aanspreken, o.a. vanwege het eenvoudige (en daardoor relatief goedkope) sleutelwerk er aan. De 850 heeft dat toch minder makkelijk gemaakt.

Anyway, eerst nog maar even de gedachten ordenen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_169486454
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:

[..]

Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.
Schip ahoy!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:11:36 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169489946
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
pi_169502671
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169899327
Heb laatst een V40 gekocht uit 1999. Mijn tweede auto. Redelijk verliefd er op.

Nu heeft het lichtmetalen velgen met in het midden van de velgen een plastic kap met daar in het midden een Volvo logo. Helaas zijn deze dingen rondom nogal verneukt en is de lak aan het afbladderen.

Ik heb ik internet gezocht op "center hub cap" maar dan vind ik voornamelijk het uiterste midden, alleen het logo.

Ik ben op een autosloop geweest waar vier V40's van deze generatie stonden maar bij geen enkele dit onderdeel aanwezig.

Heeft iemand dit wel eens op de sloop gezien of is er een webshop waar ik deze nieuw kan bestellen?

pi_169899638
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598.
Enkel de kapjes los wordt nogal lastig.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_169903759
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598.
Enkel de kapjes los wordt nogal lastig.
Die kappies heb ik ook wel een onderdeelnummer van: PA6-GF12 M20 (30813593)

Kom daarmee alleen op een Engelstalige forumpost uit 2007 van iemand die die dingen te koop aanbied en dat hij ze gevonden heeft op de sloop. En een Lets forum. En wat verlopen eBay adverenties.
En deze webshop waar ze ¤25 per stuk zijn dus dat is een beetje te veel van het goede, om ¤100 uit te geven voor die kapjes.

Dus ga binnenkort wel een rondje autoslopen doen.
pi_170218944
Heeft iemand enig idee hoe dit onderdeel in het Nederlands heet?

http://auctions.c.yimg.jp(...)41821rgenp921643.jpg
  maandag 17 april 2017 @ 22:07:15 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170296478
Iemand van hier?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170300150
Lijkt me een mooie Carbagerunner.
Schip ahoy!
  zaterdag 6 mei 2017 @ 11:36:32 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170723053
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol.

Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco.

Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken? O-)

Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats" }:|

[ Bericht 11% gewijzigd door Papierversnipperaar op 06-05-2017 11:46:41 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170723328
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum *O*
  zaterdag 6 mei 2017 @ 12:55:01 #81
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170724328
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol.

Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco.

Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken? O-)

Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats" }:|
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?

Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik ;)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:15:27 #82
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170724619
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?

Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik ;)
Hoest met jouw spul?
Graag verwijderen.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:01:48 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170725248
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?

Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik ;)
Bedankt, ik ga wel even rommelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170729111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum *O*
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.
Schip ahoy!
  zaterdag 6 mei 2017 @ 21:04:10 #85
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170732851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.
Eens. De V70 is gewoon een forse bak en het autojournaille vond bij introductie al dat de auto wat ondergemotoriseerd was. Naar de standaarden van nu is dat helemaal zo. Zeker in een dieselconfiguratie die veel km-rijdt lijkt me dat geen garantie voor het probleemloze Volvo-hypermilen wat in andere modellen zo goed kan. Bovendien, maar dat is mijn mening, zou ik ook niet in een auto met de uitstraling van een V70 willen rijden die nog trager is dan de instap VW Golf TDI van nu. De oude D4 of D5 vijfcilinders hadden mijn opties geweest voor een V70 (non-classic) met diesel.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170739161
Mja, ieder z'n keuze natuurlijk. Genoeg mensen die geen bak pk's hoeven hebben, maar wel ruimte en comfort willen. Dan is zo'n 1.6D best prima. Het houdt niet over, maar als je altijd rustig rijdt merk je daar niets van.
Schip ahoy!
pi_170742495
Ik gebruik m vooral om woon-werk te cruisen en dan wil ik graag omdat ik soms flinke reisafstanden maak een comfortabele, grote en zuinige auto. Ik ga niet met een sleurhut er achter de Alpen in.
pi_170951677
@ Irish


en niet eens koffie gegeven _O- _O- _O-
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 15 mei 2017 @ 09:05:56 #89
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170953762
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 00:02 schreef winterstorm666 het volgende:
@ Irish


en niet eens koffie gegeven _O- _O- _O-
Haha, was ook best druk en ik moest om 8 uur in de buurt van Houten zijn :P Geen probleem dus ;)

Volgende keer blijf ik even kletsen!
pi_170958309
Ik heb een olieverbruik van ongeveer 2 liter op 5000 km met de S80 2.9 (eerste serie, 204 pk)

PCV gecheckt, geen rook uit de peilstok en onderdruk op de vulopening.

Laten we het er maar op houden dat het bij de kilometerstand hoort (360.000) of heeft iemand een ander idee?

Overigens
pi_170959456
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek?
Schip ahoy!
pi_170959717
Misschien een keer een goede toevoeging voor de motorolie er in, kan zomaar een hoop schelen...

Zelf best te spreken over 5-in-1 olie stabilisator.
  maandag 15 mei 2017 @ 17:47:26 #93
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170962983
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 14:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek?
Dit dus. Ook juiste viscositeit gebruikt?
pi_170971018
Ik denk dat de krukaskeering iets lekt aangezien de motorsteun aan de rechterkant overleden is door olie maar ook ouderdom (heb ik vervangen).

Dit zijn echter druppels, geen liters.

Het blok is sowieso aardig droog aan de onderzijde.

Olie was 5w30 maar ben overgestapt op 5w40. Dit gooi ik in al onze voitures.

Ben nu op vakantie in de Eifel met BMW en Volvo, beide 6-cilinders. Heb 10 liter olie mee, de BMW heeft na 35 ronden Nordschleife en 300km autobahn 2 liter verbruikt (normaal voor circuitgebruik) en 2 andere flessen zijn in de Volvo gegaan (niet normaal).

Irritant, onze Japanners verbruiken geen druppel :(
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:47:12 #95
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171908714
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)

Ik heb een P1800 gekocht:



Beste aankoop evarrrr
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:52:36 #96
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_171908857
Schitterende wagen _O_
pi_171909012
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook!
Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me.
Schip ahoy!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:34:24 #98
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171909738
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)

Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beste aankoop evarrrr
Kerel,wow!! _O_

Meer pics graag
Graag verwijderen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:35:01 #99
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171909749
Mooie bak!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:36:20 #100
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_171909770
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)

Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beste aankoop evarrrr
Wauw _O_
pi_171910628
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)

Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beste aankoop evarrrr
50 jaar oud beestje _O_
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:56:57 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171911705
Mooie aankoop.
Toeval of zoektocht? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')