abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 juni 2017 @ 12:56:57 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171911705
Mooie aankoop.
Toeval of zoektocht? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171912270
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
  zaterdag 24 juni 2017 @ 13:32:06 #104
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171912402
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
Chicken iets?
Graag verwijderen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:16:50 #105
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913314
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook!
Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me.
nope
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:34 schreef Charged het volgende:

[..]

Kerel,wow!! _O_

Meer pics graag













Inmiddels alweer een ander stuurtje erop gekocht gelukkig, een moto-lita
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:17:28 #106
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913329
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
rubber kip
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:37 #107
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913355
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:56 schreef Hyperdude het volgende:
Mooie aankoop.
Toeval of zoektocht? :)
Ik zocht al een tijdje zoiets. Ik dacht, ik kan een huis kopen, maar ik kan ook een P1800 kopen haha

Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand)
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:22:19 #108
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913433
Ohja, dit is ook nog wel een leuke:


En een videootje van de vorige eigenaar:
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:23:27 #109
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171913457
Prachtig,echt mooi en gefeliciteerd met je aanwinst!
Graag verwijderen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:41 #110
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913509
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha!
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:27:53 #111
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171913548
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:25 schreef Hyman het volgende:
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha!
Geloof ik wel,ja,damn...beetje jaloers.
Graag verwijderen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:30:37 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171913605
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Hyman het volgende:

[..]

...

Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand)
Huizenprijzen gaan nergens over idd. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:32:06 #113
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913638
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Huizenprijzen gaan nergens over idd. :P
Dit ging over de P1800 in het algemeen :')
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:33:24 #114
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171913662
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic?
Graag verwijderen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:34:58 #115
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171913683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:33 schreef Charged het volgende:
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic?
Nee hoor :o.

Hij is net een 10cm korter dan een amazon denk ik. Het zijn niet hele grote auto's (al helemaal niet van binnen)
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 15:35:50 #116
347415 r8v2
Relbie.
pi_171915058
Geen B20E?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 15:52:50 #117
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_171915504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:35 schreef r8v2 het volgende:
Geen B20E?
Is een S, dus met carburateur, wel met late b20A kop
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:11:03 #118
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_171916047
Boooh, dikke bak Human!
pi_171917638
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)

Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beste aankoop evarrrr
^O^
pi_171917861
Mooie auto hoor, misschien wel mijn favo Volvo model.
pi_171927867
De seizoenen wisselen snel daar :P

Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk :)): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen? :)
Schip ahoy!
  zondag 25 juni 2017 @ 09:52:37 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171928190
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar :P

Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk :)): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen? :)
Ach, als redelijk crisisbestendige uitgave kan je iedere klassieker wel beschouwen. :) Of je er rijk van wordt? Zit al aardig wat gebakken lucht in de prijzen en rente lijkt, in de VS tenminste, langzaam iets aan te trekken. Meeste winsten zijn volgens mij wel gemaakt.

En je kan er ook nog leuk ritjes mee maken enzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:09:09 #123
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_172050002
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar :P

Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk :)): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen? :)
gekocht gewoon voor de lol. De middenconsole komt uit een 1800e, maar ik heb eeen S, dus eigenlijk is ie er niet voor gemaakt. Daarbij heb ik een heel kort schakelpookje, omdat er wss airco origineel in zat.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_172051568
Voor de lol? Ik zat even rond te kijken, maar zo lollig vind ik die prijzen niet :D
Schip ahoy!
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:53:24 #125
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_172520781
Ik heb trouwens weer een v70 in de aanbieding, want ik heb dit monster terug gekocht haha:


(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_172554196
Vandaag met mijn vader op pad geweest om de opvolger voor zijn 740 te kopen.. Het is dit keer een XC90 V8 Ocean Race geworden.. Wat een heerlijk blok is dat zeg!

Heeft er iemand ergens een forum / handleiding oid met veel informatie over onderhoud en dergelijke van de XC90?
Nee.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:22:29 #127
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174149777
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Als ik airco of achterruitverwarming aanzet, blijft het aanwezig. Zijn er nog meer grote gebruikers die automatisch of perongelikk vanzelf in en uitschakelen? Of kan heg iets totaal anders zijn?
nerovetsrethca
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:52:09 #128
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174156957
Klinkt mij toch als een aircocompressor die in- en uitschakelt.
Zeker als de druk te laag is.
Heb ik ook bij mijn 945.

Heb je een handmatige airco of CC?
Trek anders eens de lagedrukschakelaar los (op de verdamper). Als het dan ophoudt kun je er zeker van zijn dat het de compressor is, en dat je airco (bijna) leeg (en misschien lek) is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03:40 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174164794
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef slangpie het volgende:
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Gratz. :)

quote:
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:56:56 #130
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174171003
Hmz..2 Volvo's in de familie erbij,zuslief een 940.


En mijn zwager een nieuwe V90 T5,helaas geen pics van,levering deze maand.

5 stuks in de familie nou,S en V70,S60,940 en een V90.
Graag verwijderen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16:01 #131
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174178154
Heb met cc. Airco is inderdaad zo goed als leeg. Maar heb airco standaard uitstaan. Vanmorgen niks aan de hand, maar als ik airco aan zet schakelt het relais idd wel steeds. Heeft er dus wel iets mee te maken. Tot nu toe is het dus opgelost :)
Thnx.
nerovetsrethca
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:23:41 #132
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174265408
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
nerovetsrethca
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:14:40 #133
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174542919
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:23 schreef slangpie het volgende:
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
En? wat verder gekomen ermee?

Onze V70 classic heeft een nieuwe MAP en krukas positiesensor gekregen en loopt sindsdien weer als een zonnetje,eigenlijk beter sinds aanschaf. De G3 pomp moet nog gedaan worden maar dat doen we na de apk.
Bij voorkeuren kwam een achterband,ashoes en draagarm naar voren icm een rechter voorportier wat niet meer open wilde. Iets is gebroken in de deur en is met geen mogelijkheid meer open te krijgen. Mja,dan maar een nieuwe deur erin..oude openslijpen van de buitenkant,slot gangbaar maken,deur vervangen en weer een jaartje apk als het meezit.
Winterstorm heeft een mooie strakke deur met de goede kleurcode kunnen vinden voor 6 tientjes dus de schade valt wel mee.
Bijkomend voordeel,een paar jaar geleden heeft een of andere lamlul dat portier getikt ergens en die deuk is dus nou ook verholpen.
Graag verwijderen.
pi_174608292
Iemand hier ervaring met een Volvo C30? Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden en afgezien van één slechte Volvo 340 begin jaren 90 zijn de ervaringen echter gewoon goed te noemen. Desalniettemin is de laatste Volvo die ze gekocht hebben in 97 een Volvo 940 Polar geweest, die staat nog altijd op de oprit maar wordt vanwege de voorkeur voor kleiner en zuiniger rijden tegenwoordig vergezeld van een Renault Clio uit 2012. Ik heb dus geen uitgebreide persoonlijke ervaring met meer recente Volvo's.

Ik heb zelf een Renault Clio uit 2001, maar gezien mijn bedenkelijke ervaringen met mijn huidige auto en het eveneens Franse exemplaar van mijn ouders wil ik dus graag overstappen naar een benzinevariant van de kleinste recente Volvo. Wat ik me afvraag is of die auto een beetje een fatsoenlijke reputatie heeft en voor welke motor ik zou moeten gaan. 1.6 en ook 1.8 zonder turbo lijken me voor een auto van dik 1,3 ton toch wat aan de zuinige kant, mij lijkt 2.0 een geschikter formaat maar wellicht zitten daar, afgezien van het verbruik, ook weer nadelen aan...

Graag hoor ik dus eventuele ervaringen over de Volvo C30, en tevens zou ik graag willen weten wat speciale aandachtspunten zijn bij de eventuele aankoop van een dergelijke auto.
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:41:53 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175509233
Elandproef voor dit topic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:46:22 #136
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_175509306
Hey Volvoboys,

Ik sta op punt een C70 2.0D over te nemen met zo'n 150K op de teller.
Maar aangezien ik weinig van volvo ken wou ik ff vragen; Hoe zijn die 2.0 motors, hoeveel is haalbaar met normaal onderhoud.
Andere zaken die ik in de gaten moet houden ivm de C70?

Alle input is welkom
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:13:16 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175509751
Hey, leuk dat het topic gevonden hebt man, goed bezig 14.gif

Een oude werkgever van me had een V40 met een 2.0D (wel tig jaar geleden), en die stond al op bijna 500k.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175517633
meld me hier ook ff: vorige week een XC40 besteld...introduction edtion luxery line, levering eind maart...kan niet wachten :-)
Portemonnee wel weer leeg :-(
  donderdag 21 december 2017 @ 08:09:28 #139
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175885558
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Worteltjestaart op 21-12-2017 08:14:35 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 11:58:36 #140
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175889013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^
Dat is geen misselijk bedrag,jammer dat je het zelf niet kan doen.
Maar mooi dat er geen twijfel is. :)

Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:37:31 #141
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175891499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Maar mooi dat er geen twijfel is. :)
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.

En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.

Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest :)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.

Het nieuwe AW Klokje Rond al gezien?
Toch wel een bewijs dat een Volvo zonder onderhoud veel kan, maar dat het ook eens ophoudt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:56:21 #142
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175891873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.

En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.

Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest :)

[..]

Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.

Klopt helemaal,herkenbaar.

S70 is voor mij,mijn vriendin heeft een V70 ivm de honden en haar biatlon en langlauf hobby. (ook een Classic met dik 5 ton achter de kiezen.)
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 15:44:03 #143
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175894082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^
Ik heb precies hetzelfde, 940 uit '95 en een rekening van een kleine 1000 voor de eerste onderhoudsbeurt. Is schrikken ja, maar bij zo'n leeftijd met die kilometerstand kun je niet verwachten dat er niks verslijt. Ondertussen zijn er alweer wat andere dingetjes stuk ;(

De mijne heeft binnenkort 600k op de teller trouwens 8-) Paar maandjes nog.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 december 2017 @ 16:34:11 #144
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175895193
Nou, ik heb de 940 bijna een jaar en toch al zo'n 5500 er aan verspijkerd...
Wat overigens deels bekend was bij aanschaf, zoals 4 nieuwe banden, nieuwe uitlaat, enz.

Maar het blijft een flink bedrag en daarmee zeker niet de goedkoopste auto per km die ik ken.
Aan de andere kant, hij is nu wel op de airco na helemaal goed, dus als ik nu een jaar met alleen een oliebeurt door kom tot de volgende APK vallen de kosten per km erg mee. En dan ben ik zeker een stuk goedkoper uit dan iemand die elke 3 jaar een nieuwe D-segmenter de showroom uit rijdt...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 18:15:40 #145
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_175897762
Die klokje rond _O- Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.

Is gewoon een knakenbak :') Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.

Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is :Y
  donderdag 21 december 2017 @ 18:40:19 #146
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175898344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:15 schreef IrishBastard het volgende:
Die klokje rond _O- Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.

Is gewoon een knakenbak :') Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.

Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is :Y
Met wat ik zag (interieur en blok geloof ik op hun blauwe ogen) is dit best goed op te lossen.
Knul wilde goedkoop snel rond rossen.
Rode olie lekkage is stuurhuis of bak?
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 19:20:28 #147
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_175899431
Was zwart, kwam van de turbo. Maar alle draagarmen en rubbers, kogels etc moesten en de bak was ral :')
pi_175901361
Nog wel Apk tot 3/11/2018; ben benieuwd wat een Apk keuring inhoud....
pi_175901480
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold _O-.

5ton op de teller. Op LPG 8)7
pi_175901536
Das nog zo’n old skool Volvo :P

Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
  donderdag 21 december 2017 @ 20:30:32 #151
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175901815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo :P

Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
De red block is legendarisch in dat opzicht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 december 2017 @ 20:47:13 #152
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175902482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo :P

Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
Nope,echt niet.

Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 20:55:21 #153
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175902789
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:21 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold _O-.

5ton op de teller. Op LPG 8)7
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.
Beetje geluk, soms pech denk ik!

Doe je goed ^O^
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 20:57:28 #154
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175902866
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:55 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.
Beetje geluk, soms pech denk ik!

Doe je goed ^O^
Onderhoud vorige eigenaren doet veel.
Graag verwijderen.
pi_175902903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:

[..]

Nope,echt niet.

Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.

Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?
  donderdag 21 december 2017 @ 20:59:24 #156
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175902951
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef cofi het volgende:

[..]

Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?
Roffel is een 5 cylinder.
geluid ;)

Of lees ik je bericht nou fout,kan ook nog?
Graag verwijderen.
pi_175903245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:59 schreef Charged het volgende:

[..]

Roffel is een 5 cylinder.
geluid ;)

Of lees ik je bericht nou fout,kan ook nog?

Volgens mij lees je hem goed; die red blocks waren volgens mij 4 cilinders en hadden dus niet de welbekende roffel :D
pi_175903314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:

[..]

Nope,echt niet.

Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.

Opmerking kwam voort vanuit de bovenstaande ‘geen roffel, nee, geen vertrouwen’
pi_175903359
Maar hoe zijn de 2.4 blokken in de v50 uit 2004? Nog wel de oersterke blokken?
  donderdag 21 december 2017 @ 21:16:43 #160
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175903644
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:09 schreef cofi het volgende:
Maar hoe zijn de 2.4 blokken in de v50 uit 2004? Nog wel de oersterke blokken?
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.
Met de V70N is het gestopt qua betrouwbare 5+ ton blokken voor zoverre ik weet.
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 21:17:50 #161
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175903698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:57 schreef Charged het volgende:

[..]

Onderhoud vorige eigenaren doet veel.
De mijne was in de basis ook echt goed onderhouden, maar uiteindelijk kwam er nog heel wat bij.

Maar is niet erg, de auto rijdt erg goed, kosten neem ik voor lief, want zo'n karakterbak is gewoon tof.
En ik investeer voor mezelf, want ik ben niet van plan hem snel weg te doen. Dus de kosten zijn voor eigen bezit behouden.

Ik meende dat de 2.4 geen echte Volvo-motor is?
Tenminste geen onbetrouwbare Redblock.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 21:34:05 #162
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175904289
Het is volgens mij vrij normaal om in elk geval om de paar jaar wel zo'n bedrag kwijt te zijn als je alles bij de garage laat doen. Je kan natuurlijk meer of minder geluk hebben, maar slijtage hou je niet tegen.

Voordeel is wel dat je bijna geen afschrijving meer hebt, en een auto die destijds in het meest luxe segment zat en dat laat zien in kwaliteit en leuke opties. En als je op gas wilt rijden is er weinig beters.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175905140
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is volgens mij vrij normaal om in elk geval om de paar jaar wel zo'n bedrag kwijt te zijn als je alles bij de garage laat doen. Je kan natuurlijk meer of minder geluk hebben, maar slijtage hou je niet tegen.

Voordeel is wel dat je bijna geen afschrijving meer hebt, en een auto die destijds in het meest luxe segment zat en dat laat zien in kwaliteit en leuke opties. En als je op gas wilt rijden is er weinig beters.
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoud ;)

Ik heb al een v50 2.4; daarmee betaal ik toch gauw ¤0,14 per kilometer aan benzine; dat zul je met gas niet hebben gok ik zo.
  donderdag 21 december 2017 @ 22:12:31 #164
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175905819
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:56 schreef cofi het volgende:

[..]

En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoud ;)

Ik heb al een v50 2.4; daarmee betaal ik toch gauw ¤0,14 per kilometer aan benzine; dat zul je met gas niet hebben gok ik zo.
Wel jammer van de wegenbelasting ;( Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.

Met de huidige prijzen betaal ik 8 cent per kilometer als ik het goed heb berekend. Gas is helaas weer duur de laatste tijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175906109
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wel jammer van de wegenbelasting ;( Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.

Met de huidige prijzen betaal ik 8 cent per kilometer als ik het goed heb berekend. Gas is helaas weer duur de laatste tijd.
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious :@
  donderdag 21 december 2017 @ 22:52:46 #166
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175907182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:

[..]

Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious :@
Ik betaal 300 per kwartaal, op benzine 100 minder. Auto is een Volvo 940 estate met een leeggewicht van 1499 kilo. Bakkie rijdt 1 op 8 op gas, op benzine misschien iets zuiniger maar dat weet ik niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:12:49 #167
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175914054
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious :@
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.
Op LPG (Vialle LPi) met G3 status.
MRB is ongeveer 130 per maand.
Verbruik op LPG op dit moment 1:7, maar ik heb dan ook wel een automaat en een iets opgevoerde turbo, wat het verbruik iets slechter maakt.
En het is nu winter, dan zit er meer propaan in LPG en dat geeft een lagere calorische waarde dus hoger verbruik.
In de zomer rijd ik 1:8. Dus brandstofkosten 8-10 cent per kilometer.
Benzine rijdt ongeveer 1:10.
In de praktijk doe ik zo'n 5 maanden met een volle tank benzine, want de mijne start op benzine en schakelt na 1 tot 2 km om naar LPG, afhankelijk van de omstandigheden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175919509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:

[..]

Nope,echt niet.

Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.

komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.

de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:57:15 #169
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175927079
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.
Op LPG (Vialle LPi) met G3 status.
MRB is ongeveer 130 per maand.
Verbruik op LPG op dit moment 1:7, maar ik heb dan ook wel een automaat en een iets opgevoerde turbo, wat het verbruik iets slechter maakt.
En het is nu winter, dan zit er meer propaan in LPG en dat geeft een lagere calorische waarde dus hoger verbruik.
In de zomer rijd ik 1:8. Dus brandstofkosten 8-10 cent per kilometer.
Benzine rijdt ongeveer 1:10.
In de praktijk doe ik zo'n 5 maanden met een volle tank benzine, want de mijne start op benzine en schakelt na 1 tot 2 km om naar LPG, afhankelijk van de omstandigheden.
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175927913
Valt me nog tegen wat de km prijs is met gas icm de hogere mrb. Had verwacht dat het goedkoper zou zijn. Maar hoe dan ook, je rijdt wel in een tank :)
  vrijdag 22 december 2017 @ 18:49:38 #171
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175928169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:38 schreef cofi het volgende:
Valt me nog tegen wat de km prijs is met gas icm de hogere mrb. Had verwacht dat het goedkoper zou zijn. Maar hoe dan ook, je rijdt wel in een tank :)
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar toch :P

Vergeleken met mijn vorige auto, een Swift uit '99, zit ik een paar euro goedkoper. Het verschil in luxe is me echter veel meer waard.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175928775
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar toch :P

Vergeleken met mijn vorige auto, een Swift uit '99, zit ik een paar euro goedkoper. Het verschil in luxe is me echter veel meer waard.
Is natuurlijk nogal afhankelijk van hoeveel je rijdt O-)

Morgen naar Duitsland; even de v50 uitlaten; ben benieuwd wat ie doet :@
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:18:23 #173
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175930138
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:01:48 #174
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175931431
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:18 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg het omdat je denk ik iets minder zuinig rijdt dan ik, en mijn verbruik is er echt door gedaald zonder dat ik grip verloor. Heb ook een automaatje, wel een normale turbo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:31:49 #175
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175934759
Tja, het verbruik... Ik sta helaas nog wel es in de file, dat helpt ook niet echt...

Maar daarom ben ik blij dat ik lpg heb. Als ik dan 1:7.5 moet rijden, dan liever op lpg dan benzine...

De MBC op de turbo zorgt dat ik denk ik een halve km minder haal per liter.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175935986
MBC?
pi_175936185
Manual Boost Controller, bij bepaalde oudere Volvo's (bijvoorbeeld 940 2.3t) zijn low pressure en high pressure turbo's geleverd die technisch eigenlijk vrijwel gelijk zijn. Een MBC kan je dus gebruiken als je een auto met een low pressure turbo hebt om zo dezelfde turbodruk te krijgen als bij een high pressure turbo; zo krijg je dus meer vermogen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:19:33 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175941239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:16 schreef Charged het volgende:

Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.

Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:48:34 #179
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Graag verwijderen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:53:29 #180
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Edit,geen idee hoe het zit met de 2004 2.4 versie.
Ik praat eigenlijk over de Classic.
Graag verwijderen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:00:58 #181
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:00 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.

de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc.
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.

Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
Graag verwijderen.
pi_175943968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:00 schreef Charged het volgende:

[..]

Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.

Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
S60 vind ik zelf ook niks, heb alleen de v70n en S80 gehad, s60 vond ik het net niet.

S60 T5 awd handbak is dan wel Mega gaaf, alleen jammer dat awd kansloos is (tot 2003).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175948317
Mijn buurman rijdt een V90 D4. Om te zien is het echt een magistrale wagen.
pi_175965115
Mezelf ook maar toegevoegd aan de OP

Sinds begin dit jaar al het andere opgeruimd en enige waar ik nog in rij is een V70 2.4D (2009)
De combi van een vijfcilinder diesel en automaat, had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_176113826
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)







https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
pi_176114930
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas *O*
pi_176117979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas *O*
Ben erg benieuwd hoe deze motoren het doen op LPG. Je hoort altijd verhalen dat het met de moderne motoren een lastig verhaal is, maar dat komt meestal niet uit de praktijk.

Dus hopelijk af en toe wat updates te lezen hier!

Hoeveel staat er al op de (LPG) teller?
pi_176119714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
Hadden ze die in Nederland ook maar gekocht ;(
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:15:01 #189
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176123095
Vroeger met de mannen:


9 vd 10 keer kwam je er mee af met waarschuwing. Als je maar hard genoeg ging :P
pi_176291423
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:

In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.

Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.

Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?

Dank alvast!
pi_176298330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:33 schreef cofi het volgende:
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:

In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.

Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.

Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?

Dank alvast!
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.

Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.

Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.

in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.

wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_176315726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.

Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.

Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.

in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.

wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).

Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.

Zoals ik de constructie zie:

Lamp —> lens —> kunststof kap

[ Bericht 3% gewijzigd door cofi op 06-01-2018 00:55:21 ]
pi_176370486
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:37 schreef cofi het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).

Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.

Zoals ik de constructie zie:

Lamp —> lens —> kunststof kap
Lenzen zijn vaak dof, clear lenses zie je niet vaak.

wordt ook wel reflector genoemd, zie exploded view hieronder:
life happens while you're pusing the throttle.
pi_176460857


ik tik net zelf vanaf de binnenkant het ruitje rechtsachter van mijn Volvo V40 '99 in... ;(

Ben bang dat het me honderden euro's zou kosten via Carglass of zo'n bedrijf, en dat heb ik niet. Bovendien staan er genoeg V40's op de sloop hier in de buurt.

Mijn vraag is dus; is het te doen om zo'n raam zelf te vervangen? Het zit zeker met kit vast? Hoe demonteer ik zorgvuldig het ruitje van een sloopauto en hoe monteer ik hem weer? Maakt me niet uit als ik er een dag mee bezig ben.

Ik heb gegoogled maar alles wat ik tegenkom gaat over de ruiten van de deuren, ik weet niet eens hoe je dit ruitje helemaal achterin noemt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:05 #195
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176462599
Balen man :'( Ben wel benieuwd hoe en of je het oplost.

Kan je helaas niet helpen met tips ;(
pi_176465751
Wat enorm klote idd. Ook ik kan he helaas niet verder helpen, maar ben ook wel benieuwd. Wellicht loont het om een paar glaszetters te bellen voor een offerte? Onderlinge prijs maakt nogal eens uit.

Succes!
  zaterdag 13 januari 2018 @ 08:19:10 #197
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_176470207
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...

Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_176470466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...

Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
Das makkelijk gezegd maar als man, 24 jaar, nul schadevrije jaren betaal ik 64 euro per maand voor WA voor mijn auto :')

Beperkt casco zou ¤86/maand zijn.

Binnenkort gaat de verzekering wel echt flink omlaag met schadevrij jaar en leeftijd 25 jaar.
pi_176478448
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.

Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
pi_176574341
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:21 schreef racerdkb het volgende:
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.

Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
Gelukt?

Dan heb ik ook nog een vraag. Momenteel staat mijn bolide op de winterbandjes. Reden hiervoor is niet eens het extreme weer deze winter, maar meer dat mijn zomervelgen opgeknapt moet worden. Ik wil dit nu in gang gaan zetten, alleen twijfel ik of ik ze het best kan laten poedercoaten of natlakken. Beiden hebben voor- en nadelen;

Poedercoaten:
+ hardere laklaag
- wanneer de laklaag beschadigd is, is het niet meer te herstellen

Natlak:
+ meer glans
+ te herstellen met een lakstiftje
- zachtere laag, dus sneller beschadigd

Wat is voor een setje velgen de betere behandeling?

Weet iemand toevallig ook een goede spuiterij / coaterij in de omgeving Utrecht? Naast opnieuw lakken, moeten er ook stoeprand schades opgeknapt worden.

Dank alvast! :P
pi_176578258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:22 schreef cofi het volgende:

[..]

Gelukt?
Heb wel dat raam maar nog geen garage kunnen vinden die op korte termijn kan helpen :') Maak wel een afspraak voor volgende week, de acht lagen tape die momenteel als raam fungeren houden het aardig goed uit, ondanks de storm en regen.

quote:
Dan heb ik ook nog een vraag. Momenteel staat mijn bolide op de winterbandjes. Reden hiervoor is niet eens het extreme weer deze winter, maar meer dat mijn zomervelgen opgeknapt moet worden. Ik wil dit nu in gang gaan zetten, alleen twijfel ik of ik ze het best kan laten poedercoaten of natlakken. Beiden hebben voor- en nadelen;
Naast dat poedercoaten of natlakken kan je ook nog "plastidip" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee maar schijnbaar is het een goedkope en laagdrempelige (tussen)oplossing.

http://www.auto-spuiten.nl/velgen-spuiten-met-plasti-dip/
https://plastidip.nl/faq
Google zoeken naar plastidip velgen
pi_176578480
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:02 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Heb wel dat raam maar nog geen garage kunnen vinden die op korte termijn kan helpen :') Maak wel een afspraak voor volgende week, de acht lagen tape die momenteel als raam fungeren houden het aardig goed uit, ondanks de storm en regen.

[..]

Naast dat poedercoaten of natlakken kan je ook nog "plastidip" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee maar schijnbaar is het een goedkope en laagdrempelige (tussen)oplossing.

http://www.auto-spuiten.nl/velgen-spuiten-met-plasti-dip/
https://plastidip.nl/faq
Google zoeken naar plastidip velgen
Heb je morgen een uitdaging met de code oranje >:) Ben benieuwd naar hoe het afloopt. Keep us posted!

Plastidip is helaas geen optie. Door de erosie is het wachten tot het moment dat de band niet meer goed aansluit op de velg, waardoor de banden leeg gaan lopen. Het moet dus structureel aangepakt worden....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')