abonnementen ibood.com bol.com
pi_167001077
registreer om deze reclame te verbergen
2qvz7a1.jpg
Van:
2011-volvo-s60-v60-r-design-001.jpg
Tot:
volvo_pv444.jpg

Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:

Amazon 131: TheSilencer / Hyman - '67 import
142: r8ality ('72 DL)
240: ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL
242: gias
244: DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)
340: powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86
345: mirelia
360: Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)
440: addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 / Charged
460: SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i
480: Garagefluit / Picht / Greetz
740: MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89
850: KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994)
940: DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996)
960: Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0)
C30: Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) / banaantjeEE (1.6 D Momentum - 2011)
S40: dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001
V40: ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D
V50: Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 / IkWilbert - 2.0 Edition 2 - 2009
S60: Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 / budvar - 2.4t / Maegrim 2.4
S70: Future_Echo - T5 / Arclight-S / Tosti-vreter (2.5 benzine)
V70: Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 / Kingjotte - 2.4 LPG-3 1999
XC70: GI - benzine 2007
S80: Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 / Hyman - 2.9 2000 / dh105 2.9 1999
XC90: ArcticBlizzard - D5

Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius)

Deze op is hier te vinden
|------------------ lengte van de arm ------------------|
|---------------------- waar de kat is ----------------------|
  woensdag 30 november 2016 @ 19:27:59 #2
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167006955
Fipo gemacht! :7
pi_167108041
Iemand nog een M47 liggen?
pi_167111199
registreer om deze reclame te verbergen
Wat wil je met een tweeliter dieselblok van BMW in je Volvo? :P
Schip ahoy!
pi_167111899
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat wil je met een tweeliter dieselblok van BMW in je Volvo? :P
:+.
pi_167151822
Helaas krabben moet ik soms nog wel..

Wat mij opvalt aan mijn c30 is dat er 5(!) Verschillende glasmerken in zitten..
Voorruit is een Chinees (origineel)
Voorste zijruiten zijn Italiaans
Achterste zijruiten Spaans
Achterruit is Frans..

Why?! Normaal is het maar 1 merk toch?

Verder nog ideen hoe ik de achterbumper, spatlappen en wielkasten weer mooi zwart kan maken? Bumpershine en zo blijft maar even zitten, en dan zijn ze weer grijzig..

Lijnolie? Of iets anders?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167151975
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Why?!
Goedkoper
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:53:30 #8
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167230353
Hey Charges, nog op zoek naar vervanging van de V?

Sprak gisteravond een collega over 'haar coole V70 classic', blijkt dat ze hem weg wil doen. Is een zilvergrijze Classic van '99 met atmosferische motor, zwart leer en handbak. Heeft maar 150k gelopen :o :O

Moet ongeveer 4k opbrengen. :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:46:36 #9
54408 Parzival
Where it happens
pi_167232546
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:22 schreef Maegrim het volgende:

Deze op is hier te vinden
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWD
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_167349637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:46 schreef Parzival het volgende:

[..]

waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWD
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..
pi_167372371
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef IrishBastard het volgende:
Hey Charges, nog op zoek naar vervanging van de V?

Sprak gisteravond een collega over 'haar coole V70 classic', blijkt dat ze hem weg wil doen. Is een zilvergrijze Classic van '99 met atmosferische motor, zwart leer en handbak. Heeft maar 150k gelopen :o :O

Moet ongeveer 4k opbrengen. :7
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.
G3 wagen? Anders is het een nee.
Ze is nog aan het uittellen wat het beste is..een G3 of dieselen.
Persoonlijk zie ik haar het liefste in een N (maar dat is mijn dingetje gewoon,don't ask)

En echt haast heeft het niet,de V heeft een verse APK en beurt gehad en kan er nog even tegenaan.

Mijn 4 eisen zijn,5 cylinder,station,volleder en Dirk moet er mee overweg kunnen.
pi_167372650
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..
Niet met deze OP,de S70 stond er al bij maar is niet meegenomen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:15:03 #13
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167375033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Charged het volgende:

[..]

150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.
G3 wagen? Anders is het een nee.
Ze is nog aan het uittellen wat het beste is..een G3 of dieselen.
Persoonlijk zie ik haar het liefste in een N (maar dat is mijn dingetje gewoon,don't ask)

En echt haast heeft het niet,de V heeft een verse APK en beurt gehad en kan er nog even tegenaan.

Mijn 4 eisen zijn,5 cylinder,station,volleder en Dirk moet er mee overweg kunnen.
Is gewoon benzine denk ik ;(
pi_167375839
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:15 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Is gewoon benzine denk ik ;(
Ben d'r bang voor dan
Hoest met de jouwe btw?
  vrijdag 16 december 2016 @ 21:11:07 #15
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167380467
Ja gaat lekker hoor *O* Heb er bijna 30k op staan nu, zal tegen eind januari dus zo'n 32k in een jaar zijn. Wel significant minder dan de 45 die ik met de vorige in het laatste jaar deed :7

Binnenkort nog even de vrijloop van de dynamo vervangen, die maakt herrie ;(
pi_167494358
Heb de OP ook maar bijgewerkt.

Inmiddels de '86 340 weg, een '84 340 voor in de plaats gekomen.
De 360 GL en 360GLT (beide groene sedans) zijn al een jaar of 3 terug weggegaan (maar hebben nooit in de lijst gestaan)
En m'n absoluut geniale blauwe 740 2.3i '89 estate heeft ook een nieuwe eigenaar sinds begin dit jaar. Leuk detail: al mijn vorige Volvo's rijden nog steeds rond, al staat de 360GL geschorst :)

De 740, dat is de beste auto ooit. Maar in de plaats daarvan een zwart-op-zwart leer V90 3.0 van 1997 is ook wel O.K. Rij er zo'n 50K per jaar mee, alles in de spits, dus dat mag wel met wat meer decadentie. Om het missen van de 740 te compenseren gelijk ook een blauwe 960-II Estate met creme wit/hout interieur erbij gehaald.

Je moet immers wel een blauwe estate hebben :+
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_167580233
Beste wensen alvast,fijne dagen en veel veilige km's.
pi_167599349
Staat die V70 nog te koop? Zoek een benzine 5 cilinder handbak met leder. :)
  zondag 25 december 2016 @ 20:02:58 #19
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167602645
Voor zover ik weet wel. Blijkt 180 ipv 150 te zijn. Kan wel even voor je informeren, stuur maar even een DM met je gegevens ;)
  vrijdag 30 december 2016 @ 08:57:27 #20
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_167732157
Weet iemand wanneer normaal de distributie van een s40 uit 2007 moet worden vervangen? Heb m gekocht met 123000 3,5 jaar geleden, nu 207000 opstaan, en is bij mij weten nog niet vervangen..
nerovetsrethca
pi_168109048
S70 gaat de 31-ste op voor een voorkeuring bij onze Dirk,het zal me benieuwen..merk zelf geen gekke dingen behalve een wat vreemd lichtbeeld,niks nieuws voor een classic dus evt. 2 andere units.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:13:33 #22
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168112945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:54 schreef Charged het volgende:
S70 gaat de 31-ste op voor een voorkeuring bij onze Dirk,het zal me benieuwen..merk zelf geen gekke dingen behalve een wat vreemd lichtbeeld,niks nieuws voor een classic dus evt. 2 andere units.
Fingers crossed!
pi_168113361
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:13 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Fingers crossed!
Me too en Dirk ook blijkbaar..we gaan het zien,als dit allemaal goed gaat wil ik wel wat verder gaan met de S.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:52:01 #24
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168114630
Doe hem de groeten *O*
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:58:06 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_168114927
Mijn mooie Volvo! :(

wb4abc.jpg
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 13 januari 2017 @ 22:10:21 #26
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_168115547
Wow, balen man! Erge schade? :o
pi_168115563
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn mooie Volvo! :(

[ afbeelding ]
Ow shit....waar is dat dan?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 22:25:13 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_168116457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 22:10 schreef Charged het volgende:

[..]

Ow shit....waar is dat dan?
Vanochtend in Doorwerth. Schade valt nog mee trouwens. Het dak is niet plat meer en er moet een nieuwe motorkap op. Maar verder doet alles het nog. ;)
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 13 januari 2017 @ 22:27:39 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_168116579
112aglh.jpg

2crleg6.jpg
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_168120236
Beter zo'n tak op je volvo dan op je hoofd. :+
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168120653
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 15:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
Staat die V70 nog te koop? Zoek een benzine 5 cilinder handbak met leder. :)
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....
pi_168129434
quote:
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.
pi_168130867
quote:
;(

V70? 850? Op gas?
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't care what humans think is impossible.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:33:49 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_168136391
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

;(

V70? 850? Op gas?
V70 op gas. 1999, 504.000km
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:34:29 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_168136419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:08 schreef Charged het volgende:

[..]

ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.
De grill is bijna heel, alleen een plastic klemmetje ziet er stuk uit.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_168137440
Dat is behoorlijk klote :(
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_168143468
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

V70 op gas. 1999, 504.000km
Mooi. Hier 940, lpg, '95, kmstand 566 duizend nogwat. Fijne auto's O+ Succes met het herstel.
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't care what humans think is impossible.
  zondag 15 januari 2017 @ 14:43:21 #38
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_168160507
1iE0pza.jpg
Volvotokkies. :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_168168566
Carbagerun was dat!
Schip ahoy!
pi_168169907
Never mind, bubbeltjesdak komt door boom, niet door boem = ho :p
  zondag 15 januari 2017 @ 20:00:32 #41
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_168171914
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Carbagerun was dat!
Vorig jaar?
Zag ik ze in Dublin langsrammelen. :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_168183361
Poeh, ik durf het jaar niet te zeggen. Gezien de plaats op de weg is de foto in 2015 gemaakt, maar ik heb die sticker in n van de jaren daarvoor ook al eens gezien. Volgens mij reden ze in 2014 ook al mee met dat ding.
Schip ahoy!
pi_168186547
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 00:14 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....
Heb je daar meer info van?
en zou je " een beetje werk " iets meer kunnen definieren? ;)
  maandag 16 januari 2017 @ 22:33:41 #44
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_168208271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder nog ideen hoe ik de achterbumper, spatlappen en wielkasten weer mooi zwart kan maken? Bumpershine en zo blijft maar even zitten, en dan zijn ze weer grijzig..

Lijnolie? Of iets anders?
moest mijn antwoord nog even checken maar drukte op post voor ik het door had.
Het is niet owatrol, dat was antiroest. Kom er nog even op terug.

Verdomd, even in de schuur gekeken en het spul is wl van Owatrol. Heet dus Polytrol:
http://owatrol.com/nl/al-onze-producten/8088-polytrol.html

Werkte onwijs goed op de spoiler van m'n 944. Vantevoren goed ontvetten. Daar is duur spul voor maar ik gebruikte gewoon goedkope bussen remmenreiniger.

[ Bericht 16% gewijzigd door dcadapter op 16-01-2017 22:39:03 (gevonden!) ]
pi_168312623
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Heb je daar meer info van?
en zou je " een beetje werk " iets meer kunnen definieren? ;)
Zie PM
pi_168562610
De S70 voor laten keuren..stuurkogel rechts buiten en 2 nieuwe koplampen ivm lichtbeeld.
Dat valt me helemaal niet tegen!
Remblokken voor zijn nog wel oke maar niet voor lang meer dus direct meenemen incl. schijven.
Die neem ik origineel Volvo ivm piepen imitatie (ook Bosch)
Koplampen neem ik TYC vanwege verbeterde pasvorm,Depo is kut en Hella?,mja..aan de erg dure kant.
Direct de cligno's vervangen voor een setje usa exemplaren,staat net even beter.
pi_168677277
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?

Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
  zondag 5 februari 2017 @ 11:42:36 #48
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_168681361
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?

Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Zicht achteruit en de spiegels vond ik ook destijds tegenvallen. In de D3 die ik gereden heb vond ik de koppeling relatief zwaar.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_168686336
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?

Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 en ik heb geen enkel probleem met de grootte van de kofferbak. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen woon en +/- 95% van de tijd alleen in de auto zit.

De V40 bevalt mij nog steeds prima! Meer dan vlot genoeg in dagelijks verkeer met de D2, voorzien van alles wat ik nodig heb om comfortabel te kunnen rijden :)
pi_168712299
Zondagochtend mocht een stuk door Duitsland rijden over een nagenoeg verlaten autobahn. Wat een genot.

Ik was al vaker in Duitsland geweest met mijn V60 D6, maar toen was het veel te druk en dan rij ik liever met de rest mee, beetje op mijn gemak.

Maar nu met een lege 3-baansweg voor me, maar eens op zijn staart getrapt en zelfs met 200 km/h reed hij nog heerlijk.

Bij 240 km/h reed die wat minder comfortabel, dus lekker laten afzakken naar 160-180 km/h en geen enkel gevoel dan dat ik harder reed dan 120.

Ook op hogere snelheden blijf het een geweldige auto en kom je goed mee met de rest van de autobahn. Nog steeds erg tevreden over mijn Volvo.
pi_168997885
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
pi_168998147
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
pi_168998288
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)

Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem.
Vreemd genoeg was de Garmin navigatie in een voorloper (VW Up) vele malen beter en ook in een Mercedes B klasse is de navigatie wat dat betreft superieur.

Veel autofabrikanten lopen qua software wat achter de ontwikkelingen aan. Vandaar dat Apple Carplay en Android Car (oid) voor veel mensen ook een uitkomst is.

Mara bedankt voor je antwoord, beter iets dan niets. :)
pi_169371348
Een kleine kick, wil toch de vraag eens hier stellen.

Vanwege telkens terugkomende klachten in mijn linkerknie ben ik aan het overwegen om een automaat te kopen. Heb er ooit n korte tijd gehad, een Citron C5 Break, maar de automaat van dit exemplaar was slecht en revisie was economisch niet te doen.

Ik rijd nu een tijd een Clio uit 2011, benzine, met een lichter te bedienen koppeling dan de diesels die ik jaren gehad. Maar toch houd ik knieklachten af en toe (vooral bij filerijden) en, na 2 C5'en Break, missen we af en toe de flinke ruimte.

Nou wil het feit dat de Clio te goed is om weg te doen (we hebben hem nu ongeveer een jaar), maar de 206 van mijn echtgenote begint na 13 jaar wel matig te worden.
Ik speel dus met het idee om zelf weer een automaat te kopen, de 206 in te ruilen en dat mijn vrouw in de Clio gaat rijden (dat is geen probleem).

Ik ben me dus aan het orinteren en kwam op het idee om eens naar een 940 Estate te kijken.
Het artikel in AutoWeek laatst deed me wel bevestigen wat ik verwachtte, nl. dat wat voor andere merken echt hoge kilometerstanden zijn eigenlijk niets zeggen bij deze 'laatste oer-Volvo', mits het onderhoud netjes wordt gedaan.

Wat is dan nu de twijfel?
Tja... je kijkt naar een auto van toch gauw 20 jaar aan.
Zijn deze auto's nog wel geschikt om als dagelijks vervoer (tegen de 30dkm/jaar) in te zetten?
Het brandstofverbruik is fors, vandaar dat ik LPG-G3 zou kiezen.
Hoe zit het met roest?
De automaat, flushen? En hoe betrouwbaar is die?

Concreet... ik zag dit exemplaar. Op de foto's ziet hij er goed uit, het enige wat ik uit de foto's kan zien is dat ie n gasveer van de achterklep mist, de achterruitenwisser wat raar staat in rust en dat de LPG-dop mist.

Zelf zou ik een andere radio in zetten met USB, maar dat zal wel geen punt zijn mag ik aannemen.
Zijn deze auto's zonder afdekzeil (ze lijken bijna nooit een afdekzeil in de bagageruimte te hebben) niet een enorme klankkast? De C5 dreunde nogal wat als het afdekzeil eruit was en de bagageruimte leeg.

Ik ben niet van plan om op onderhoud te bezuinigen bij zo'n auto, maar ik ben geen enorme eigen knutselaar dus hoop in principe tussen onderhoudsbeurten door niet teveel langs de garage te moeten.

Alle ideen welkom...
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:31:22 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169375935
Je kan voor zo'n bedrag net zo goed een nette en veel jongere V70 kopen. Die gaan net zo lang mee.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169376072
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
pi_169376595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000.
Stuurkogeltje,draagarm en koplampreflectoren..that's it..
pi_169376978
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:47:23 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169377321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?

Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169377426
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:00:47 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_169377554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169410448
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:09:43 #63
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169410784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).

Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.

Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
pi_169411195
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo :7
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 21:24:34 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169420638
Goed lezen helpt :')
pi_169454386
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Schip ahoy!
pi_169455122
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?

Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
pi_169462198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.
"Did my sarcasm hurt your feelings? Get over it!".
pi_169477602
Ik neig i.i.g. meer naar de 'classic' dan naar de nieuwere modellen.
De 940 blijft me wel aanspreken, o.a. vanwege het eenvoudige (en daardoor relatief goedkope) sleutelwerk er aan. De 850 heeft dat toch minder makkelijk gemaakt.

Anyway, eerst nog maar even de gedachten ordenen.
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
pi_169486454
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:

[..]

Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.
Schip ahoy!
  maandag 13 maart 2017 @ 19:11:36 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169489946
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
pi_169502671
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.

Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug :')
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar. :)
"Did my sarcasm hurt your feelings? Get over it!".
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')