.quote:Op maandag 5 december 2016 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat wil je met een tweeliter dieselblok van BMW in je Volvo?
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWDquote:
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:46 schreef Parzival het volgende:
[..]
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWD
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef IrishBastard het volgende:
Hey Charges, nog op zoek naar vervanging van de V?
Sprak gisteravond een collega over 'haar coole V70 classic', blijkt dat ze hem weg wil doen. Is een zilvergrijze Classic van '99 met atmosferische motor, zwart leer en handbak. Heeft maar 150k gelopen
Moet ongeveer ¤4k opbrengen.
Niet met deze OP,de S70 stond er al bij maar is niet meegenomen.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..
Is gewoon benzine denk ikquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Charged het volgende:
[..]
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.
G3 wagen? Anders is het een nee.
Ze is nog aan het uittellen wat het beste is..een G3 of dieselen.
Persoonlijk zie ik haar het liefste in een N (maar dat is mijn dingetje gewoon,don't ask)
En echt haast heeft het niet,de V heeft een verse APK en beurt gehad en kan er nog even tegenaan.
Mijn 4 eisen zijn,5 cylinder,station,volleder en Dirk moet er mee overweg kunnen.
Fingers crossed!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:54 schreef Charged het volgende:
S70 gaat de 31-ste op voor een voorkeuring bij onze Dirk,het zal me benieuwen..merk zelf geen gekke dingen behalve een wat vreemd lichtbeeld,niks nieuws voor een classic dus evt. 2 andere units.
Me too en Dirk ook blijkbaar..we gaan het zien,als dit allemaal goed gaat wil ik wel wat verder gaan met de S.quote:
Ow shit....waar is dat dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn mooie Volvo!
[ afbeelding ]
Vanochtend in Doorwerth. Schade valt nog mee trouwens. Het dak is niet plat meer en er moet een nieuwe motorkap op. Maar verder doet alles het nog.quote:
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....quote:Op zondag 25 december 2016 15:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
Staat die V70 nog te koop? Zoek een benzine 5 cilinder handbak met leder.
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
V70 op gas. 1999, 504.000kmquote:
De grill is bijna heel, alleen een plastic klemmetje ziet er stuk uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:08 schreef Charged het volgende:
[..]
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.
Mooi. Hier 940, lpg, '95, kmstand 566 duizend nogwat. Fijne auto's Succes met het herstel.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
V70 op gas. 1999, 504.000km
Vorig jaar?quote:
Heb je daar meer info van?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:14 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....
moest mijn antwoord nog even checken maar drukte op post voor ik het door had.quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder nog ideeën hoe ik de achterbumper, spatlappen en wielkasten weer mooi zwart kan maken? Bumpershine en zo blijft maar even zitten, en dan zijn ze weer grijzig..
Lijnolie? Of iets anders?
Zie PMquote:Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Heb je daar meer info van?
en zou je " een beetje werk " iets meer kunnen definieren?
Zicht achteruit en de spiegels vond ik ook destijds tegenvallen. In de D3 die ik gereden heb vond ik de koppeling relatief zwaar.quote:Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?
Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 en ik heb geen enkel probleem met de grootte van de kofferbak. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen woon en +/- 95% van de tijd alleen in de auto zit.quote:Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?
Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)quote:Op zondag 19 februari 2017 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem.quote:Op zondag 19 februari 2017 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)
Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?
Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zoquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).
Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.
Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.quote:Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?
Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.quote:Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.
Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug
Die kappies heb ik ook wel een onderdeelnummer van: PA6-GF12 M20 (30813593)quote:Op vrijdag 31 maart 2017 07:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598.
Enkel de kapjes los wordt nogal lastig.
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol.
Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco.
Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken?
Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats"
Hoest met jouw spul?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Bedankt, ik ga wel even rommelen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum
Eens. De V70 is gewoon een forse bak en het autojournaille vond bij introductie al dat de auto wat ondergemotoriseerd was. Naar de standaarden van nu is dat helemaal zo. Zeker in een dieselconfiguratie die veel km-rijdt lijkt me dat geen garantie voor het probleemloze Volvo-hypermilen wat in andere modellen zo goed kan. Bovendien, maar dat is mijn mening, zou ik ook niet in een auto met de uitstraling van een V70 willen rijden die nog trager is dan de instap VW Golf TDI van nu. De oude D4 of D5 vijfcilinders hadden mijn opties geweest voor een V70 (non-classic) met diesel.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.
Haha, was ook best druk en ik moest om 8 uur in de buurt van Houten zijn Geen probleem dusquote:Op maandag 15 mei 2017 00:02 schreef winterstorm666 het volgende:
@ Irish
en niet eens koffie gegeven
Dit dus. Ook juiste viscositeit gebruikt?quote:Op maandag 15 mei 2017 14:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek?
Kerel,wow!!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Wauwquote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
50 jaar oud beestjequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |