abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166997970

- Michał Bartosiewicz, My little schizofrenia

Wat is schizofrenie?

Schizofrenie is een ziekte van (bepaalde delen van) de hersenen waarbij gebleken is dat iemand psychotisch (wat is psychose) kan worden en niet meer goed kan functioneren. Met 'niet goed meer functioneren' wordt bedoeld dat iemand minstens een half jaar minder goed functioneert dan men op grond van z'n talenten, opvoeding, opleiding en kansen zou mogen verwachten. Men spreekt van "een knik in de levenslijn".
Voor het functioneren geldt dat men de situatie moet kunnen vergelijken met vroeger.
Psychotisch is men als men, gedurende een maand, door verstoring van de waarneming (hallucinaties), het denken (verstoorde gedachtegang en wanen) en/of het gedrag (schokkerige bewegingen, zich terugtrekken, verwaarlozing), het contact met de realiteit (ten dele) verliest.
Hallucinaties zijn waarnemingen zonder dat de zintuigen geprikkeld worden en komen het meeste voor in de vorm van een stem of meerdere stemmen die vaak commentaar geven op wat degene die hallucineert net denkt of aan het doen is. Hallucinaties kunnen ook de andere zintuigen betreffen, zoals de reuk, de smaak, de tast-/aanrakingszin en het gezichtsvermogen. Vaak ziet men wel aan iemand of hij of zij hallucineert. Familieleden merken dat iemand zit te luisteren naar iets wat zij niet kunnen horen.

Verstoorde gedachtegang blijkt direct wanneer we iemand niet meer kunnen volgen omdat wat gezegd wordt onlogisch is, onsamenhangend of verward. Het is een heel nare ervaring om te merken dat op deze manier geen echt contact meer mogelijk is.
Wanen zijn denkbeelden of overtuigingen die onjuist zijn. Iemand is er bijvoorbeeld van overtuigd dat hij of zij afgeluisterd wordt door de televisie of dat de dingen die men op de televisie ziet een speciale boodschap voor betrokkene inhouden.

Verstoorde bewegingen worden vaak ervaren als bewegingen die door iemand anders gedaan worden. Soms is er verminderde beweging, tot volledige stilstand toe. De patiënt heeft er meestal geen verklaring voor en als als hij die wel heeft, dan zien we de verstoorde gedachten: "Buitenaardse krachten hebben chips in mijn hersenen geplaatst waardoor zij precies weten wat ik denk en waardoor zij mij kunnen bewegen."

Bij verstoord sociaal gedrag leeft de patiënt vaak teruggetrokken en dreigt men sociaal geïsoleerd te raken. Ook zelfverwaarlozing en vervuiling zou je hier onder kunnen rekenen. Zwerven over straat, in zichzelf lopen te praten of juist zomaar tegen iemand beginnen te schreeuwen is ook verstoord sociaal gedrag. Voor familieleden en vrienden is het meestal snel duidelijk of iemand "verstoord" gedrag heeft.

Om goed in kaart te brengen om welke ziekteverschijnselen (symptomen) het gaat onderscheidt men zgn. positieve en negatieve symptomen.

Positieve symptomen zijn verschijnselen die aanwezig zijn en er niet horen te zijn. Hieronder vallen:

• wanen
• hallucinaties
• vreemd gedrag

Negatieve symptomen zijn verschijnselen die ontbreken waar ze wel zouden moeten zijn. Hieronder vallen:

• geen of weinig gevoelsmatige betrokkenheid (afgevlakt affect, apathie)
• geen spontane deelname aan een gesprek (apathie)
• geen of weinig vermogen om initiatieven te nemen (avolitie, apathie)
• weinig wilskracht/doorzettingsvermogen (apathie)
• onvermogen om ergens plezier aan te beleven (anhedonie, apathie)
• geen of weinig deelname aan sociale interacties (apathie)
• weinig aandacht en concentratievermogen

Negatieve symptomen kunnen aan een eerste psychose vooraf gaan. Ze worden dan vaak niet herkend als symptomen van schizofrenie. De diagnose "schizofrenie" kan pas worden gesteld als er een psychotische episode van een maand (geweest) is en iemand minstens een half jaar minder goed kan functioneren.

Bron: http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/schizofrenie.php
pi_166999516
Centraal gezet.
Lambo of Rekt
pi_166999561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:08 schreef EggsTC het volgende:
Centraal gezet.
Thanks.

Ben vergeleken met vanochtend weer rustiger geworden. Kom altijd tot rust als ik alleen thuiszit. Geen last van paranoia (meer).
pi_166999582
De hulpverlening maakt zich zorgen om mij. _O- Krijg ook altijd de vraag "Denk je wel eens aan de dood?". Willen ze gewoon checken of ik van plan ben mezelf iets aan te doen. Nee, hoor. Denk nooit aan de dood. *;
pi_167000831
quote:
17s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:10 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Thanks.

Ben vergeleken met vanochtend weer rustiger geworden. Kom altijd tot rust als ik alleen thuiszit. Geen last van paranoia (meer).
Waren de geesten ook gewoon paranoia?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_167000847
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:07 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Waren de geesten ook gewoon paranoia?
Kan best. Dacht dat ik vanochtend bezeten was door een demon. Voelde me zeer eng.
  woensdag 30 november 2016 @ 18:53:46 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167005828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:08 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Kan best. Dacht dat ik vanochtend bezeten was door een demon. Voelde me zeer eng.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:08 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Kan best. Dacht dat ik vanochtend bezeten was door een demon. Voelde me zeer eng.
De geest van de führer is aan het spoken in je huis. ;) Om even terug te komen op je vorige posts. Ik stop altijd met kijken naar Der Untergang als Hitler zelfmoord heeft gepleegd. Voor mij is de film dan over z'n hoogtepunt heen.
soooo, da's mooi!
pi_167027855
Lijkt me niet verstandig/gezond om je in te laten met satanisme, heavy metal-muziek, en dat soort zaken terwijl je schizofreen bent. Versterkt dat niet je negatieve ervaringen (paniek, angstaanvallen, nachtmerries, etc)? Is een vraag aan -Hildr-
pi_167038921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:53 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

[..]

De geest van de führer is aan het spoken in je huis. ;) Om even terug te komen op je vorige posts. Ik stop altijd met kijken naar Der Untergang als Hitler zelfmoord heeft gepleegd. Voor mij is de film dan over z'n hoogtepunt heen.
Ben ik gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant, de pure wanhoop nadat Hitler zelfmoord had gepleegd is ook interessant. Dat ze zichzelf door hun kop schoten nadat bekend werd dat ze gekapiduleert hadden. Ik vind het zeer fascinerend.
pi_167038940
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:54 schreef Tevik het volgende:
Lijkt me niet verstandig/gezond om je in te laten met satanisme, heavy metal-muziek, en dat soort zaken terwijl je schizofreen bent. Versterkt dat niet je negatieve ervaringen (paniek, angstaanvallen, nachtmerries, etc)? Is een vraag aan -Hildr-
Ik hou van duistere zaken. :P Net als met dat geesten oproepen van de week. Ik kijk ook altijd horrorfilms om in slaap te vallen.

Maar over muziek. Heb gister 2 nieuwe cd's van Bob Dylan gekregen.

  vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:39 #11
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167040976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:06 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ben ik gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant, de pure wanhoop nadat Hitler zelfmoord had gepleegd is ook interessant. Dat ze zichzelf door hun kop schoten nadat bekend werd dat ze gekapiduleert hadden. Ik vind het zeer fascinerend.
Klopt helemaal. Veel officieren komen op mij helemaal stuurloos over. Hitler is dood en ze weten niet meer wat te moeten doen. De Russen stonden bekend als meedogenloos en dan moet je er niet aan denken om in hun handen te vallen. Dan liever zelfmoord plegen of vluchten naar het Westen.
soooo, da's mooi!
pi_167072765
R&P / Paranoia

Ik heb vannacht enorm lang geslapen en voel me nu een stuk beter. Lijkt wel alsof ik oververmoeid was. Vandaag geen verplichtingen en ga het huis schoonmaken en voetbal kijken. Ga vandaag de deur ook niet uit om prikkels te vermijden.
pi_167076613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:31 schreef -Hildr- het volgende:
R&P / Paranoia

Ik heb vannacht enorm lang geslapen en voel me nu een stuk beter. Lijkt wel alsof ik oververmoeid was. Vandaag geen verplichtingen en ga het huis schoonmaken en voetbal kijken. Ga vandaag de deur ook niet uit om prikkels te vermijden.
Je topic is op slot gezet.

Ik ben zelf van mening dat je beter niet TV kunt kijken om te ontprikkelen en dat je beter helemaal geen TV meer kunt kijken. Beter zet je je favoriete muziek op (op repeat is ook goed en niet een muziekzender met gelul er doorheen!) en ga je dingen doen.

Ga schrijven (dagboek, cognitief lanterfanten, de meest geweldige ideeën bedenken waarmee je de wereld kunt verbeteren, redden of zelfs vernietigen opdat niemand dezelfde fouten nog maakt, dingen uitvinden, gewoon alleen maar gamen of op een andere manier je creativiteit de vrije loop laten).

Na afloop zal je dan op z'n minst nog een stapel gematerialiseerde creativiteit als beloning hebben overgehouden (en daarbij is het niet echt relevant of je je nog kunt herinneren dat je die gemaakt hebt of niet).

Zelf ga ik dan langdurige klusjes doen waarbij ik later (zodra zeg maar de mist weer geklaard is) weer de resultaten van dit werk kan gebruiken om het mezelf weer leuker te maken. Foto's schieten van insecten, dieren of van de herfst. Desnoods foto's van alle verschillende type huizen in Noord-Holland (geen idee in welke provincie je woont) of verschillende patronen van weet ik veel wat. (neem dan wel voldoende reserve-accu's en reserve-geheugenkaartjes mee).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_167089833
Voel me godzijdank eindelijk weer echt goed. Ik denk dat ik 4 dagen psychotisch ben geweest. Kan dat eigenlijk?

Ik ga nu een week effe niet meer zo veel posten op Fok! Krijg een drukke week (vrijwilligerswerk, psycholoog, detoxgroep en diëtiste). Denk (en hoop) dat het me goed zal doen als ik weer 'onder de mensen' kom.
pi_167089941
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2016 17:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je topic is op slot gezet.

Ik ben zelf van mening dat je beter niet TV kunt kijken om te ontprikkelen en dat je beter helemaal geen TV meer kunt kijken. Beter zet je je favoriete muziek op (op repeat is ook goed en niet een muziekzender met gelul er doorheen!) en ga je dingen doen.

Ga schrijven (dagboek, cognitief lanterfanten, de meest geweldige ideeën bedenken waarmee je de wereld kunt verbeteren, redden of zelfs vernietigen opdat niemand dezelfde fouten nog maakt, dingen uitvinden, gewoon alleen maar gamen of op een andere manier je creativiteit de vrije loop laten).

Na afloop zal je dan op z'n minst nog een stapel gematerialiseerde creativiteit als beloning hebben overgehouden (en daarbij is het niet echt relevant of je je nog kunt herinneren dat je die gemaakt hebt of niet).

Zelf ga ik dan langdurige klusjes doen waarbij ik later (zodra zeg maar de mist weer geklaard is) weer de resultaten van dit werk kan gebruiken om het mezelf weer leuker te maken. Foto's schieten van insecten, dieren of van de herfst. Desnoods foto's van alle verschillende type huizen in Noord-Holland (geen idee in welke provincie je woont) of verschillende patronen van weet ik veel wat. (neem dan wel voldoende reserve-accu's en reserve-geheugenkaartjes mee).
Dank voor je bericht man.

Ik moet inderdaad weer wat met hobby's gaan doen. Vermaak me over het algemeen altijd goed met muziek, tekenen en gamen.

Heb nog enkele tekeningen die ik vanmiddag ga bewerken. En vanmiddag Kerstboom opzetten.
pi_167096595




DARKNESS IS GROWING
THE ETERNITY OPENSSSSSSSSSSSS
pi_167096606
Ik heb vandaag de Kerstboom opgezet. Als iemand een foto wil zien zeg je het maar.
pi_167096842
Leuk! Wil graag een foto zien!
  zondag 4 december 2016 @ 18:14:56 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167099763
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 15:38 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

DARKNESS IS GROWING
THE ETERNITY OPENSSSSSSSSSSSS
Prachtig ook weer. Weer begonnen met tekenen? Maak er maar eens één van je kerstboom. ;)
soooo, da's mooi!
  zondag 4 december 2016 @ 18:33:47 #20
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167100223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:54 schreef Tevik het volgende:
Lijkt me niet verstandig/gezond om je in te laten met satanisme, heavy metal-muziek, en dat soort zaken terwijl je schizofreen bent. Versterkt dat niet je negatieve ervaringen (paniek, angstaanvallen, nachtmerries, etc)? Is een vraag aan -Hildr-
Lijkt mij ook.

Maar ja, kip-ei-verhaal misschien.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167100897
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 15:48 schreef Coraline het volgende:
Leuk! Wil graag een foto zien!
pi_167100910
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:14 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Prachtig ook weer. Weer begonnen met tekenen? Maak er maar eens één van je kerstboom. ;)
Thanks.

Tekening van een Kerstboom zou ik wel eens kunnen doen. Dit waren twee oudere tekeningen die ik bewerkt heb.
pi_167100939
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:33 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.

Maar ja, kip-ei-verhaal misschien.
Als we het ppuur over black metal hebben, daar word ik rustig van. Geesten oproepen was misschien niet zo handig.

Wat bedoel je precies met kip-ei verhaal?
  zondag 4 december 2016 @ 19:29:07 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167101409
quote:
17s.gif Op zondag 4 december 2016 19:05 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Thanks.

Tekening van een Kerstboom zou ik wel eens kunnen doen. Dit waren twee oudere tekeningen die ik bewerkt heb.
Maar dan wel een satanische kerstboom hé? Leuke echte kerstboom btw.
soooo, da's mooi!
pi_167106780
Hildr, je boom ziet er warm uit, mooi gedaan!
pi_167119098
Bedankt, LordofLeaves en Coraline.

Ik ging net naar de avondwinkel om wat eten te halen, hangt er een bordje met de tekst dat hij "zo terug" is. Dus ik denk, ik blijf gewoon wachten. Ben een kwartier rondjes gaan lopen in de straat en toen hij nog steeds niet terug was besloten naar de supermarkt te gaan.

In de supermarkt was het extreem druk. Toen ik bij de kassa's kwam stonden er rijen van 8 man en toen voelde ik een gigantische paniek opkomen. Het voelde alsof ik "klem" zat bij de kassa. Bij het afrekenen trilden mijn handen zo erg dat het bijna niet lukte om de pincode in te toetsen. Schaamde me kapot, zag alle mensen in de rij al kijken.

Vandaag weer alles hermetisch afsluiten. Heb ook totaal geen zin in die afspraken deze week.
  maandag 5 december 2016 @ 20:31:18 #27
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167127519
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:01 schreef -Hildr- het volgende:
Bedankt, LordofLeaves en Coraline.

Ik ging net naar de avondwinkel om wat eten te halen, hangt er een bordje met de tekst dat hij "zo terug" is. Dus ik denk, ik blijf gewoon wachten. Ben een kwartier rondjes gaan lopen in de straat en toen hij nog steeds niet terug was besloten naar de supermarkt te gaan.

In de supermarkt was het extreem druk. Toen ik bij de kassa's kwam stonden er rijen van 8 man en toen voelde ik een gigantische paniek opkomen. Het voelde alsof ik "klem" zat bij de kassa. Bij het afrekenen trilden mijn handen zo erg dat het bijna niet lukte om de pincode in te toetsen. Schaamde me kapot, zag alle mensen in de rij al kijken.

Vandaag weer alles hermetisch afsluiten. Heb ook totaal geen zin in die afspraken deze week.
Rot voor je zeg. En je stond er zo positief voor. Hopelijk gaat het snel beter met je.
soooo, da's mooi!
pi_167140034
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:31 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Rot voor je zeg. En je stond er zo positief voor. Hopelijk gaat het snel beter met je.
Voel me vandaag helaas niet beter. Moet straks naar de psycholoog en ga vragen of ik de detoxgroep deze week kan laten schieten. Met die angstaanvallen trek ik het niet om 2 uur met een hele groep aan tafel te zitten.

Heb net een tekening gemaakt. Wacht effe dan upload ik hem.
pi_167140109
  dinsdag 6 december 2016 @ 18:57:05 #30
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167149424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Voel me vandaag helaas niet beter. Moet straks naar de psycholoog en ga vragen of ik de detoxgroep deze week kan laten schieten. Met die angstaanvallen trek ik het niet om 2 uur met een hele groep aan tafel te zitten.

Heb net een tekening gemaakt. Wacht effe dan upload ik hem.
Balen ja. Werken je meds er dan niet tegen?

Je tekening is weer een juweeltje. Mooi hoor. :)
soooo, da's mooi!
pi_167163815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 18:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Balen ja. Werken je meds er dan niet tegen?

Je tekening is weer een juweeltje. Mooi hoor. :)
Thanks O+
Van alle tekeningen tot nu toe ben ik met deze het meest blij. Vooral omdat het een hele impulsieve tekening was. Geeft een fijn gevoel als je je gevoelens op papier kan zetten.

Mijn paranoia is soms zo sterk dat de medicatie soms niet lijkt te werken ondanks dat ik aan de hoogste dosering zit (Olanzapine 20mg). De psycholoog zei dat het niet ongebruikelijk is om in bepaalde situaties de dosering te verhogen naar 30mg maar ben bang dat ik dan echt een zombie wordt.

Ze vonden het niet erg dat ik vandaag niet naar de detoxgroep ga (ik zit daar voor alcoholproblematiek).

Ga straks vis halen bij mijn ouders. Ze zorgen goed voor me. *;
  woensdag 7 december 2016 @ 20:10:09 #32
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167173655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:05 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Thanks O+
Van alle tekeningen tot nu toe ben ik met deze het meest blij. Vooral omdat het een hele impulsieve tekening was. Geeft een fijn gevoel als je je gevoelens op papier kan zetten.

Mijn paranoia is soms zo sterk dat de medicatie soms niet lijkt te werken ondanks dat ik aan de hoogste dosering zit (Olanzapine 20mg). De psycholoog zei dat het niet ongebruikelijk is om in bepaalde situaties de dosering te verhogen naar 30mg maar ben bang dat ik dan echt een zombie wordt.

Ze vonden het niet erg dat ik vandaag niet naar de detoxgroep ga (ik zit daar voor alcoholproblematiek).

Ga straks vis halen bij mijn ouders. Ze zorgen goed voor me. *;
Wat versta je precies onder het zombie gevoel?
soooo, da's mooi!
pi_167233392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder het zombie gevoel?
Gewoon enorm duf zijn en veel behoefte aan slapen, slecht kunnen concentreren. Ik heb het met name 's avonds nadat ik de medicatie heb genomen. Dan kan ik maar beter niet op de fiets stappen en wil dan ook geen mensen om me heen hebben omdat alles het ene oor ingaat en het andere uit.



Heb net die tekening van Jezus aangepast.
  zaterdag 10 december 2016 @ 19:14:08 #34
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167238797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:32 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Gewoon enorm duf zijn en veel behoefte aan slapen, slecht kunnen concentreren. Ik heb het met name 's avonds nadat ik de medicatie heb genomen. Dan kan ik maar beter niet op de fiets stappen en wil dan ook geen mensen om me heen hebben omdat alles het ene oor ingaat en het andere uit.

[ afbeelding ]

Heb net die tekening van Jezus aangepast.
Pfff... dat lijkt mij maar niets. Maar goed, jij hebt het tenslotte nodig. Soms kan een numb gevoel ook weleens fijn zijn.

Jezus! _O_
soooo, da's mooi!
pi_167251324
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 19:14 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Pfff... dat lijkt mij maar niets. Maar goed, jij hebt het tenslotte nodig. Soms kan een numb gevoel ook weleens fijn zijn.

Jezus! _O_
Ja idd, dat verdoofde gevoel heeft ook voordelen. Met name rust in mijn hoofd.

Ben overigens dit weekend helemaal tot rust gekomen. :) Lijkt erop dat het ergste voorlopig voorbij is. Huis is helemaal schoon en vanmiddag naar een verjaardag. Zin om effe mensen te zien.

Die Jezus tekening is wel fucking gestoord nu ik achteraf terugkijk.
  zondag 11 december 2016 @ 10:33:29 #36
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167252519
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 07:54 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ja idd, dat verdoofde gevoel heeft ook voordelen. Met name rust in mijn hoofd.

Ben overigens dit weekend helemaal tot rust gekomen. :) Lijkt erop dat het ergste voorlopig voorbij is. Huis is helemaal schoon en vanmiddag naar een verjaardag. Zin om effe mensen te zien.

Die Jezus tekening is wel fucking gestoord nu ik achteraf terugkijk.
Ah, al met al komt het dus wel weer goed dit weekend. :) Hopelijk heb je een fijne middag.

Niks met die Jezus. Ook Hij keek bezeten uit Z'n ogen. :P
soooo, da's mooi!
pi_167257320
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 10:33 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ah, al met al komt het dus wel weer goed dit weekend. :) Hopelijk heb je een fijne middag.

Niks met die Jezus. Ook Hij keek bezeten uit Z'n ogen. :P
Ik wil niet te veel klagen maar die verjaardag was veel te druk. Zaten echt iets van 30 mensen in de huiskamer. Was effe een paar sigaretten gaan roken maar werd er niet rustiger van. Ben na 20 minuten weer vertrokken.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in de feestdagen. En mijn verjaardag in januari heb ik ook geen zin in.
pi_167257350


Eerdere tekening bewerkt met houtskool. Vanochtend gemaakt.
pi_167259609
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:27 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

Eerdere tekening bewerkt met houtskool. Vanochtend gemaakt.
Prachtig weer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  zondag 11 december 2016 @ 18:13:27 #40
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167260849
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:25 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik wil niet te veel klagen maar die verjaardag was veel te druk. Zaten echt iets van 30 mensen in de huiskamer. Was effe een paar sigaretten gaan roken maar werd er niet rustiger van. Ben na 20 minuten weer vertrokken.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in de feestdagen. En mijn verjaardag in januari heb ik ook geen zin in.
Ach... eigenlijk vind ik alle verjaardagen zwaar kut. Als het kan, dan vermijd ik ze het allerliefste. Mijn eigen verjaardag vier ik ook nooit. Feestdagen? Blegh! Doe mij maar een tweedaagse coma! ;)

Mooi tekening ook weer. Je zou dat schip zo inlijsten!
soooo, da's mooi!
pi_167281623
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 17:16 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Prachtig weer.
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 18:13 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ach... eigenlijk vind ik alle verjaardagen zwaar kut. Als het kan, dan vermijd ik ze het allerliefste. Mijn eigen verjaardag vier ik ook nooit. Feestdagen? Blegh! Doe mij maar een tweedaagse coma! ;)

Mooi tekening ook weer. Je zou dat schip zo inlijsten!
Dank allebei.

Ik geef ook niks om feestdagen. Ben sowieso niet gelovig, zou niet eens weten waar kerstmis precies over gaat. _O- _O-

Ik voel me al de hele dag supergoed. Ben helemaal uit het dal geklommen.

Binnen half uur komt er nieuwe tekening.
pi_167282181
  maandag 12 december 2016 @ 20:46:01 #43
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167287290
quote:
Do I like this! :D Omschrijf de tekening eens voor mij.
soooo, da's mooi!
pi_167294125
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 20:46 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Do I like this! :D Omschrijf de tekening eens voor mij.
De letters aan de onderkant zijn PESTE NOIRE (1 van mijn favo Franse black metal bands) en die silhoutten tussen de bomen moeten een soort van geesten voorstellen. Verder moet je je fantasie de vrije loop laten. Ben er blij mee omdat het een 100 procent eigen creatie is. :)
pi_167294180


Ben al de hele nacht LP's aan het luisteren. Met name deze van Cat Stevens is zo'n superplaat.

Ik heb op dit moment bergen energie en blijf de hele nacht wakker. Straks om 8 uur wat broodjes en boodschappen halen bij de supermarkt. Heb letterlijk niks te eten meer in huis.
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:00:14 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167296257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 01:16 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

Ben al de hele nacht LP's aan het luisteren. Met name deze van Cat Stevens is zo'n superplaat.

Ik heb op dit moment bergen energie en blijf de hele nacht wakker. Straks om 8 uur wat broodjes en boodschappen halen bij de supermarkt. Heb letterlijk niks te eten meer in huis.
Prachtige albumhoes. Ben verder niet bekend met het werk van Cat Stevens. Denk niet dat het m'n ding is.

Voor mij beeldde je tekening de Hellemond uit. Ik zag al die arme zielen al naar hun verdoemenis vallen. Heerlijk! :)
soooo, da's mooi!
pi_167297321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Prachtige albumhoes. Ben verder niet bekend met het werk van Cat Stevens. Denk niet dat het m'n ding is.

Voor mij beeldde je tekening de Hellemond uit. Ik zag al die arme zielen al naar hun verdoemenis vallen. Heerlijk! :)
Ik geloof dat Cat Stevens deze hoes zelf had geschilderd. Was altijd een zeer creatieve geest en ben altijd enorm gefascineerd geweest door deze man. Niet alles is even goed wat hij gemaakt heeft maar Tea For The Tillerman is werkelijk een briljant album.

Ik vind het altijd leuk dat iedereen iets anders ziet in dit soort tekeningen. :)
pi_167297342
Hoop overigens niet dat mijn vele berichten andere mensen met schizofrenie afschrikken om hier te posten. Heb deze uitlaatklep gewoon nodig.

Of zitten er uitzonderlijk weinig schizo's meer op Fok? O-)
pi_167302697


Deze tekening vanmiddag gemaakt.

Nog steeds niet geslapen. Ben niet kapot te krijgen. _O- _O-
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:50:16 #50
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_167305894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:15 schreef -Hildr- het volgende:
Hoop overigens niet dat mijn vele berichten andere mensen met schizofrenie afschrikken om hier te posten. Heb deze uitlaatklep gewoon nodig.

Of zitten er uitzonderlijk weinig schizo's meer op Fok? O-)
Ach, mensen met psychische problemen zijn tenminste gezellig! Haha. Er mogen gerust meer schizo's bij komen.

Zeer mooie tekening van een kerk. Hoe doe je dat toch?
soooo, da's mooi!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')