abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 7 december 2016 @ 22:49:00 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167179023
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn moeder 'dreigt' weleens met de zin "ik ga een brief sturen!" als ik weer eens moet ventileren over iets. :') Het blijft eng. Sterker nog, ik ben op de middelbare school een keer genaaid met plagiaat en een brief naar alle ouders. Toen wilde mijn moeder al woest naar school stormen, maar dat mocht niet van mij. Ik wilde dat zelf oplossen. Ze zegt nog steeds weleens dat dat by far een van de moeilijkste dingen was die ze ooit gedaan heeft; niks doen. :P
Nouja wat meespeelt is dat dit ook wel erg heftig is. Wat ik niet verteld heb is dat ik de 10-jaar brief van de Duo inmiddels gekregen heb :X als je je voorstelt dat ik het niet eens ben met hoe het gegaan is kan je je misschien voorstellen hoe gefrustreerd ik me daar over voel.
Not all those who wander are lost.
  woensdag 7 december 2016 @ 22:51:56 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167179112
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn moeder 'dreigt' weleens met de zin "ik ga een brief sturen!" als ik weer eens moet ventileren over iets. :') Het blijft eng. Sterker nog, ik ben op de middelbare school een keer genaaid met plagiaat en een brief naar alle ouders. Toen wilde mijn moeder al woest naar school stormen, maar dat mocht niet van mij. Ik wilde dat zelf oplossen. Ze zegt nog steeds weleens dat dat by far een van de moeilijkste dingen was die ze ooit gedaan heeft; niks doen. :P
Plagiaat? Op de middelbare school? Huh? :? Wil je er iets meer over vertellen?
pi_167179128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja wat meespeelt is dat dit ook wel erg heftig is. Wat ik niet verteld heb is dat ik de 10-jaar brief van de Duo inmiddels gekregen heb :X als je je voorstelt dat ik het niet eens ben met hoe het gegaan is kan je je misschien voorstellen hoe gefrustreerd ik me daar over voel.
Zet dat dan ook even op je lijstje. Geen idee hoe streng DUO is, maar je kunt allicht proberen of ze een uitzondering willen maken.

Maar eh, even serieus... Hoe kan dat? :{ Je hebt toch gewoon een bachelordiploma gehaald, of niet dan?
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  woensdag 7 december 2016 @ 22:55:00 #79
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167179196
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Zet dat dan ook even op je lijstje. Geen idee hoe streng DUO is, maar je kunt allicht proberen of ze een uitzondering willen maken.

Maar eh, even serieus... Hoe kan dat? :{ Je hebt toch gewoon een bachelordiploma gehaald, of niet dan?
Dan hoef je alleen de stufi voor je master terug te betalen, dus niet je ba en ook niks van je ov.
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
  woensdag 7 december 2016 @ 22:56:01 #80
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167179225
Moet je overigens wel zelf achteraan door middel van het schrijven van een briefje.
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
  woensdag 7 december 2016 @ 22:56:22 #81
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167179234
Voor die tien jaar voorbij zijn.
pi_167179313
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Plagiaat? Op de middelbare school? Huh? :? Wil je er iets meer over vertellen?
Groepsopdracht, vierde klas. Ik nam alle schuld op me want ik wist dat ik een één gemakkelijk kon ophalen en de rest niet. Daar was m'n moeder het al niet mee eens, maar toen de docent een brief naar alle ouders stuurde met mij als boeman en de rest van de groep als slachtoffer, was m'n moeder helemaal laaiend. De rest van de groep mocht de opdracht herkansen, ik kreeg inderdaad een één. Ik ben zelf het gesprek met de docent opnieuw aangegaan dat ik die brief niet netjes vond. Daarop heeft zij haar excuses aangeboden in een nieuwe brief aan alle ouders, wat ik zeker waardeerde. Aan het einde van het jaar gaf de docente me alsnog een kans de één te herkansen, omdat ik het zo volwassen had aangepakt. Maar ook met de één stond ik nog een acht, dus daar heb ik uiteindelijk voor bedankt, al waardeerde ik het gebaar. :)
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_167179347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan hoef je alleen de stufi voor je master terug te betalen, dus niet je ba en ook niks van je ov.
Stufi voor de master... Good old times. :') Maar dan is het ook niet zo'n big deal toch?
  woensdag 7 december 2016 @ 23:04:40 #84
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167179475
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Stufi voor de master... Good old times. :') Maar dan is het ook niet zo'n big deal toch?
12*uitwonend?!
pi_167179535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:04 schreef MCH het volgende:

[..]

12*uitwonend?!
Ongeveer tweeduizend euro. Is het kut? Tuurlijk. Maar het is een stuk minder kut dan 48*uitwonend.
  woensdag 7 december 2016 @ 23:07:02 #86
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167179552
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:06 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ongeveer tweeduizend euro. Is het kut? Tuurlijk. Maar het is een stuk minder kut dan 48*uitwonend.
Niemand die dat zal betwisten. :P
  woensdag 7 december 2016 @ 23:37:52 #87
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167180422
Ik zie al dat m'n ma gaat lopen bellen. Dan zou ik m'n gezicht helemaal niet meer durven laten zien.…
Well done Baku!!
  donderdag 8 december 2016 @ 04:20:04 #88
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167182560
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja dat is wel al kwijtgescholden maar de master nu niet.
  donderdag 8 december 2016 @ 04:22:24 #89
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167182564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:59 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Groepsopdracht, vierde klas. Ik nam alle schuld op me want ik wist dat ik een één gemakkelijk kon ophalen en de rest niet. Daar was m'n moeder het al niet mee eens, maar toen de docent een brief naar alle ouders stuurde met mij als boeman en de rest van de groep als slachtoffer, was m'n moeder helemaal laaiend. De rest van de groep mocht de opdracht herkansen, ik kreeg inderdaad een één. Ik ben zelf het gesprek met de docent opnieuw aangegaan dat ik die brief niet netjes vond. Daarop heeft zij haar excuses aangeboden in een nieuwe brief aan alle ouders, wat ik zeker waardeerde. Aan het einde van het jaar gaf de docente me alsnog een kans de één te herkansen, omdat ik het zo volwassen had aangepakt. Maar ook met de één stond ik nog een acht, dus daar heb ik uiteindelijk voor bedankt, al waardeerde ik het gebaar. :)
Mooie actie.
  donderdag 8 december 2016 @ 04:24:56 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167182568
Dat mijn moeder belt zie ik trouwens hetzelfde als dat mijn partner belt bijvoorbeeld. De emoties zijn bij mij te hoog en ik ben qua emotionele energie op eerlijk gezegd. Het voelt fijn dat iemand tijdelijk even het stokje over kan nemen die er emotioneel verder vanaf staat.
  donderdag 8 december 2016 @ 05:30:34 #91
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167182611
Weet iemand trouwens hoe de financiering van hoger onderwijs geregeld is tegenwoordig? Krijgen zij minder geld omdat ik langstudeerder ben bijvoorbeeld?
  donderdag 8 december 2016 @ 08:27:57 #92
43556 miss_dynastie
Met vlag en Wayple #ESF2018
pi_167183177
Maar Mishu, ik heb bij jou wel het idee dat jij het gevoel hebt dat tegenover hard werken als beloning een goedgekeurde scriptie moet staan. Hoe rot ook, zo werkt het natuurlijk niet. Ik zou gewoon even afwachten wat er nu precies mis is: dat zijn ze nu als het goed is aan het beschouwen en daarop kun je verder een inhoudelijk stappenplan maken. Laat die tien jaar even los; de studieadviseur kan en gaat je daar vast bij helpen, maar nu zijn er belangrijkere issues. Goed dat je naar een psycholoog gaat!
So let me clue you in... I'm not in danger. I am the danger.
  donderdag 8 december 2016 @ 08:32:54 #93
43556 miss_dynastie
Met vlag en Wayple #ESF2018
pi_167183211
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 04:24 schreef Mishu het volgende:
Dat mijn moeder belt zie ik trouwens hetzelfde als dat mijn partner belt bijvoorbeeld. De emoties zijn bij mij te hoog en ik ben qua emotionele energie op eerlijk gezegd. Het voelt fijn dat iemand tijdelijk even het stokje over kan nemen die er emotioneel verder vanaf staat.
Ik denk niet dat je moeder er emotioneel verder af staat. Wel van de scriptie, maar niet van jou. Overigens is ook het laten bellen door een partner nou niet echt gebruikelijk.

Over de financiering van universiteiten vind je hier meer informatie: https://www.rijksoverheid(...)ring-hoger-onderwijs
So let me clue you in... I'm not in danger. I am the danger.
pi_167185166
Je prestatiebeurs hoef je in het ergste geval maar voor een vierde deel terug te betalen. Dat kwijtschelden van 3/4 van je bachelor moet je wel zelf regelen.

Dat je er doorheen zit snap ik, dat je moeder gaat bellen iets minder, maar ik zou je nog altijd aanraden om een makkelijk onderwerp te kiezen en een geheel nieuwe scriptie te schrijven. Want de kans dat die docent je een 6 gaat geven acht ik inmiddels vrijwel nul.

Sterkte met alles iig, het is idd deels herkenbaar dat je eerst feedback krijgt, alles aanpast en vervolgens alsnog een onvoldoende. Maar imo was (althans voor mij) het een goede stap om geheel overnieuw te beginnen. Ookal is dat het laatste wat je zou willen.
  donderdag 8 december 2016 @ 13:22:38 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167188246
Ik verwacht trouwens niet zomaar een voldoende, ik verwacht echter wel dat docenten eerlijk zijn. En je een eerlijke kans geven. Ik kan echt geen touw vastknopen aan hoe die man geopereerd heeft en de veelheid aan boodschappen die hij afgegeven heeft.
  donderdag 8 december 2016 @ 13:29:25 #96
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167188390
De enige keren dat iemand anders dan de student zelf contact op zou moeten nemen is wanneer 1) je bewusteloos of in veel pijn in het ziekenhuis ligt of dood bent om te laten weten dat je er voorlopig/nooit meer zult zijn en eventueel wat dingen regelen, of als het minder ernstig/levensbedreigend is alleen om een boodschap van afwezigheid door te geven, geen zaken regelen, iig niet inhoudelijk, of 2) wanneer je juridische hulp ingeschakeld hebt en je advocaat / vertegenwoordiger, een professionele relatie tot jou hebbende dus, de instelling moet benaderen. Verder is het vanaf jaar 1 gewoon eigen boontjes doppen.

Mijn tweede versie is af-achtig. Maar er moet nog veel gesleuteld worden. Dit ga ik simultaan doen met m'n tweede supervisor die er ook naar gaat kijken nu. Het begint wel op een echt boekwerk te lijken inmiddels. Heb zelfs al een inhoudsopgave. 347 pagina's, 97.970 woorden. *kras* straks maar weer verder met doorlezen van begin af aan. Maar ook even op zoek naar wat vacatures voor wat extra motivatie!

[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 08-12-2016 13:44:51 ]
Well done Baku!!
pi_167188655
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:22 schreef Mishu het volgende:
Ik verwacht trouwens niet zomaar een voldoende, ik verwacht echter wel dat docenten eerlijk zijn. En je een eerlijke kans geven. Ik kan echt geen touw vastknopen aan hoe die man geopereerd heeft en de veelheid aan boodschappen die hij afgegeven heeft.
En wat als de docenten denken dat je ook bij een eerlijke kans niet in staat bent er een voldoende van te maken?
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
De enige keren dat iemand anders dan de student zelf contact op zou moeten nemen is wanneer 1) je bewusteloos of in veel pijn in het ziekenhuis ligt of dood bent om te laten weten dat je er voorlopig/nooit meer zult zijn, of 2) wanneer je juridische hulp ingeschakeld hebt en je advocaat / vertegenwoordiger, een professionele relatie tot jou hebbende dus, de instelling moet benaderen. Verder is het vanaf jaar 1 gewoon eigen boontjes doppen.

Mijn tweede versie is af-achtig. Maar er moet nog veel gesleuteld worden. Dit ga ik simultaan doen met m'n tweede supervisor die er ook naar gaat kijken nu. Het begint wel op een echt boekwerk te lijken inmiddels. Heb zelfs al een inhoudsopgave. 347 pagina's, 97.970 woorden. *kras* straks maar weer verder met doorlezen van begin af aan. Maar ook even op zoek naar wat vacatures voor wat extra motivatie!
Eerste stukje ben ik het mee eens. Dat iemand er doorheen zit snap ik, dat je niet zelf je zaken kan regelen vind ik onzin.

Lekker bezig moblo, op naar de 100.000 woorden?
  donderdag 8 december 2016 @ 13:45:41 #98
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167188731
Kom daar uiteindelijk inclusief alles wel aan denk ik, maar het doel/minimum was 80.000, dus ik zit qua woorden wel goed inmiddels. :) nu nog zorgen dat de inhoud kwaliteit heeft :')
Well done Baku!!
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:55:31 #99
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167212040
quote:
Dear Moblo,
I know this can be a stressful time so I wanted to tell you I am reading your thesis an hour at a time here and there and am very impressed with it! You have come on such a long way and you do have a thesis here! I am enjoying it. Well done.
Hopelijk doen mijn supervisors geen 'Mishu'tje' :o
Well done Baku!!
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:09:06 #100
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167212294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hopelijk doen mijn supervisors geen 'Mishu'tje' :o
:')
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')