abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2016 @ 12:16:45 #51
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167044151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:05 schreef ranja het volgende:
Opvallend hoe eensgezind de lijstjes zijn, of is dat elk jaar zo? De volgorde verschilt nog wel maar elke lijst bevat zo goed als dezelfde namen. Die van paste heeft dan weer Hinds en Tacocat maar ook die ben ik al in meerdere lijsten tegengekomen dus zijn ook al bijna gemeengoed geworden.
Valt mij ook op dit jaar. Er zijn zo'n 15 à 20 albums die overal genoemd worden.
En de top 10 is zelden verrassend.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_167044888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:05 schreef ranja het volgende:
Opvallend hoe eensgezind de lijstjes zijn, of is dat elk jaar zo? De volgorde verschilt nog wel maar elke lijst bevat zo goed als dezelfde namen. Die van paste heeft dan weer Hinds en Tacocat maar ook die ben ik al in meerdere lijsten tegengekomen dus zijn ook al bijna gemeengoed geworden.
Ja allemaal eenheidsworst inderderdaad. Heb ook nog geen goede lijst ertussen gezien bij wat hier gepost is. Het is wachten op de lijsten van iets eigengereidere media als thequietus.
Alsof die makers van die lijsten zelf geen smaak hebben en alleen maar bang zijn niet credible gevonden worden. Je kijkt toch juist naar die lijsten om dingen te zien die je niet zou verwachten?
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:09:25 #53
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_167045262
Gorilla vs bear is toch ook vrij eigenzinnig. Niet echt mijn genre, maar wel een lijst met karakter.

Ik wacht vooral op die van aquarium drunkard. Die van Pitchfork kan ik zelf wel opstellen, voortschrijdend inzicht doen ze daar niet aan.
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:10:11 #54
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_167045284
En ik wacht ook op die van jullie natuurlijk :Y

Wachten we weer op pfaf? Die weet nog niet dat het jaar stopt op 30/11 wsch.
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:39:10 #55
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_167045943
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:10 schreef Beregd het volgende:
En ik wacht ook op die van jullie natuurlijk :Y

Wachten we weer op pfaf? Die weet nog niet dat het jaar stopt op 30/11 wsch.
Laten we maar doen. Anders verbreek je zo'n traditie he ;)
De meeste van ons hebben het lijstje nog niet klaar denk ik..
pi_167045991
Ik heb nog geen idee van mijn lijstje, laat staan mijn #1.
Gaat wss tussen Car Seat, Gogo Penguin en Bon Iver.

Ik weet wel het beste nummer van het jaar en dat is denk ik A 1000 Times van Hamilton Leithauser :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_167046010
Car Seat #1 of bust.
pi_167046498
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:16 schreef DO2 het volgende:

[..]

Valt mij ook op dit jaar. Er zijn zo'n 15 à 20 albums die overal genoemd worden.
En de top 10 is zelden verrassend.
Nog even wachten op het lijstje van The Wire :P
nee, jij dan!
pi_167046948
Ik ben gisteren naar die Nick Cave-docu geweest. Erg mooi. Blij dat ze 'm nogmaals in de bios hebben vertoond - de cinematografie leende zich perfect voor groot scherm. Was op televisie toch tikkeltje minder geweest allemaal. Tilt de plaat voor mij ook naar een hoger level; hele andere luisterervaring nu.
pi_167047839
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben gisteren naar die Nick Cave-docu geweest. Erg mooi. Blij dat ze 'm nogmaals in de bios hebben vertoond - de cinematografie leende zich perfect voor groot scherm. Was op televisie toch tikkeltje minder geweest allemaal. Tilt de plaat voor mij ook naar een hoger level; hele andere luisterervaring nu.
Ik vond die film dus een beetje corny hier en daar :@

En toch denk ik dan ook vaak, wie vond het nou precies een goed idee om een film te maken waarin je zo uitgebreid praat over je overleden kind? Terwijl hij zelf in die film dan ook zegt dat hij niet per sé op die aandacht zit te wachten.
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:05:31 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_167048075
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben gisteren naar die Nick Cave-docu geweest. Erg mooi. Blij dat ze 'm nogmaals in de bios hebben vertoond - de cinematografie leende zich perfect voor groot scherm. Was op televisie toch tikkeltje minder geweest allemaal. Tilt de plaat voor mij ook naar een hoger level; hele andere luisterervaring nu.
Waar had je 'm gezien, Arnhem? Want daar heb ik de film gisteren gezien namelijk. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:55 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik vond die film dus een beetje corny hier en daar :@
De vertolking van 'Distant Sky' vond ik echt afschuwelijk corny. De enige scene in kleur, een relatief saai, cheesy nummer, een over-the-top zangeres die ineens uit het niets opduikt, en dan die uitzoomvisuals totdat je de aarde vanuit de ruimte ziet... Vond het een hele sterke documentaire, maar dat moment haalde me er echt helemaal uit. Mijn vriendin en ik konden onze lach bij die scene maar amper bedwingen.
Het einde was daarentegen weer een emotionele stomp in de maag. Dat voelde je ook wel in de zaal; de lichten in de zaal gingen direct aan toen de credits begonnen, maar niemand maakte aanstalten om op te staan. ;(
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:17:27 #62
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167048326
Ken de docu ( en de vertolking ) niet, maar ik vind Distant Sky op het album wel n fantastisch nummer, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:23:54 #63
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_167048487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:17 schreef DO2 het volgende:
Ken de docu ( en de vertolking ) niet, maar ik vind Distant Sky op het album wel n fantastisch nummer, hoor.
Ik zal het nummer zo nog eens opzetten en kijken of ik er nu anders over denk, maar vond die vrouwelijke zang bij eerdere luisterbeurten sowieso al uit de toon vallen met de rest. Maar het is mogelijk dat de vieze smaak in m'n mond vooral door de docu wordt veroorzaakt.
pi_167049387
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:23 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik zal het nummer zo nog eens opzetten en kijken of ik er nu anders over denk, maar vond die vrouwelijke zang bij eerdere luisterbeurten sowieso al uit de toon vallen met de rest. Maar het is mogelijk dat de vieze smaak in m'n mond vooral door de docu wordt veroorzaakt.
Ben het me je eens. Door die docu ben ik sowieso helemaal niet meer in het album gekomen eigenlijk.
pi_167049798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:55 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik vond die film dus een beetje corny hier en daar :@

En toch denk ik dan ook vaak, wie vond het nou precies een goed idee om een film te maken waarin je zo uitgebreid praat over je overleden kind? Terwijl hij zelf in die film dan ook zegt dat hij niet per sé op die aandacht zit te wachten.
Hmm, zaten een paar corny momenten in, dat zeker, maar ik vond het niet zo heel storend (al kan ik me wel vinden in Grobbels Distant Sky-opmerking; dat 'ALLES IS OPEENS IN KLEUR!!!"-momentje en de daaropvolgende beelden, dat ging een stukkie te ver). Wat ik er persoonlijk wel mooi aan vond, is dat het de grenzen van Nick Cave als performance artist in beeld bracht.

De hele documentaire zit volgepropt met theater, dat past natuurlijk bij Cave, net zo goed dat het bij iemand als Tom Waits zou passen. Ze waren in de docu heel expliciet (soms overdreven) bezig met het artistieke proces, zowel die band als de regisseur, en het vinden van een diepere laag (volgens mij zegt een van die bandleden dat op een gegeven moment ook: het blootleggen van iets onbenoembaars; sowieso al dat bewustzijn-versus-onderbewustzijnsgebabbel). Maar na de dood van zijn zoon zegt Cave dat hij juist vooral níet kan dealen met de dood van zijn zoon d.m.v. kunst; het hele creatieproces juist stagneert door dat trauma en het voor hem absoluut geen uitlaatklep was (voor zijn vrouw dan nog meer, met haar kledingstukken). Hij kwam vlak voor het einde weer terug bij dat onbenoembare, en dat hij het alleen maar pijnlijk vond als-ie er taal aan ging verbinden, omdat het - in zijn eigen woorden - alleen maar bullshit zou zijn, en zijn zoon dat niet verdiende.

Ik vond dat alles in een heel pijnlijk/mooi perspectief plaatsen. Juist ook dat corny-achtige. En het hele idee van in hoeverre is een artiest een typetje en wat legt een performance artist als Cave nou echt bloot, vond ik persoonlijk wel interessant.

O ja, en waarom ik de plaat nu mooier vind, dat komt door de beelden van de documentaire. Is meer persoonlijk ook: toen ik in Londen woonde, ben ik redelijk vaak naar Brighton geweest. Die beelden hadden wat meer lading daardoor, herinneringen-dittes-dattes, en die zitten nu weer op hun beurt vast aan de nummers van Skeleton Tree.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Waar had je 'm gezien, Arnhem? Want daar heb ik de film gisteren gezien namelijk. :)
Amsterdam!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 02-12-2016 16:38:30 ]
pi_167054175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:34 schreef Zocalo het volgende:
Wat zijn de meningen over het album van Zimmerman, de tweede uit de solo Balthazar projecten?
Ik vind hem volgens mij wel aardig, maar geen Warhaus.
Best leuk inderdaad, maar kan ook voor mij in de verste verte niet tippen aan Warhaus. Maar ja, dat is dan ook een van de beste platen van 2016 wat mij betreft.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_167068854
@Max Mooie post, snap wel wat je er dan interessant aan vond ja. Voor mij raakte het die snaar helaas niet echt. Ik ben ook wel een beetje een cynische zak misschien ;)

Iemand gisteren bij Nico geweest? Ik ga vanavond, erg benieuwd.
  zaterdag 3 december 2016 @ 12:47:41 #68
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_167070730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:22 schreef Xrenity het volgende:
@Max Mooie post, snap wel wat je er dan interessant aan vond ja. Voor mij raakte het die snaar helaas niet echt. Ik ben ook wel een beetje een cynische zak misschien ;)

Iemand gisteren bij Nico geweest? Ik ga vanavond, erg benieuwd.
Dit schreef ik anderhalve week geleden over z'n Keulen gig:

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:40 schreef Grobbel het volgende:
Gisteren Nicolas Jaar in Keulen gezien. Veel abstract gefreak (niet altijd ergens naartoe gaand; zeker het volledige eerste half uur (!) was bij vlagen een pleidooi voor luciferhoutjes tussen de oogleden), af en toe wat lompe technostukken, maar gelukkig voor de rest genoeg smaakvolle, subtiele rendities van bekend materiaal voor een goede show. Aan superlatieven ga ik me verder niet wagen, maar een goede 7 was het wel waard.
  zaterdag 3 december 2016 @ 12:51:42 #69
13973 ranja
image means nothing
pi_167070816
Plato heeft ook hun jaarlijst:
https://www.platomania.nl/mania-30

Ik heb - op 1 na - toch hele andere dingen in die winkel gekocht...
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 13:01:41 #70
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_167070981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 12:51 schreef ranja het volgende:
Plato heeft ook hun jaarlijst:
https://www.platomania.nl/mania-30

Ik heb - op 1 na - toch hele andere dingen in die winkel gekocht...
Uitstekende jaarlijst. Zie er behoorlijk wat die er bij mij ook in komen. Morby sowieso op 1 :).
pi_167071165
Gisteren naar Nicolas Jaar geweest in TiVre. Wat een baas _O_

Verschrikkelijk publiek trouwens. Ik stoor me daar niet snel aan maar dit ging echt te ver. :r
pi_167071324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:10 schreef Tchock het volgende:
Gisteren naar Nicolas Jaar geweest in TiVre. Wat een baas _O_

Verschrikkelijk publiek trouwens. Ik stoor me daar niet snel aan maar dit ging echt te ver. :r
Dit. Goede show, maar een afschuwelijk bierhalpubliek. Zo gauw de beat verdween, het abstracter werd, begon het oeverloze gelal. Ongelooflijk.
pi_167071425
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:17 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dit. Goede show, maar een afschuwelijk bierhalpubliek. Zo gauw de beat verdween, het abstracter werd, begon het oeverloze gelal. Ongelooflijk.
Stelletje dronken mongolen om me heen die constant liepen te schreeuwen en krijsen en bellen, vaak met hun rug naar het podium. Heb het echt nog nooit zo erg meegemaakt in Nederland. Alsof je in een slechte kroeg staat in plaats van bij een concert dat ook nog razendsnel uitverkocht was. Bah bah bah.

Maar zijn set was wel klasse. De nieuwe nummers zijn heel goed en de oude nummers zijn beter geworden. Plus, hij speelt ineens saxofoon _O_
  zaterdag 3 december 2016 @ 13:32:49 #74
13973 ranja
image means nothing
pi_167071621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stelletje dronken mongolen om me heen die constant liepen te schreeuwen en krijsen en bellen, vaak met hun rug naar het podium. Heb het echt nog nooit zo erg meegemaakt in Nederland. Alsof je in een slechte kroeg staat in plaats van bij een concert dat ook nog razendsnel uitverkocht was. Bah bah bah.
Ja, wat heb je nou aan het bij een uitverkocht concert staan als je niet al je vrienden het hele concert laat weten dat jij er wel bent en zij losers zijn :P
pi_167072840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stelletje dronken mongolen om me heen die constant liepen te schreeuwen en krijsen en bellen, vaak met hun rug naar het podium. Heb het echt nog nooit zo erg meegemaakt in Nederland. Alsof je in een slechte kroeg staat in plaats van bij een concert dat ook nog razendsnel uitverkocht was. Bah bah bah.

Maar zijn set was wel klasse. De nieuwe nummers zijn heel goed en de oude nummers zijn beter geworden. Plus, hij speelt ineens saxofoon _O_
Precies dit ja. Goede set, wat vaag begin maar wat een verschrikkelijk publiek. Ook veel irritante buitenlanders....

Maar Jaar weer gezien _O_ tipt niet aan Darkside though...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')