abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167032792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja want als wij in een Formule 1 wagen zitten zijn we binnen 10 seconden dood.

Dus van het Hilton afspringen is ook een sport, zo kan je er wel van alles van maken.
Als wij gaan darten gooien we ook niks raak. :P
Door ervaring leert men en dan ligt het er maar aan hoe bedreven je er in bent.
pi_167032994
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Als wij gaan darten gooien we ook niks raak. :P
Door ervaring leert men en dan ligt het er maar aan hoe bedreven je er in bent.
Ja maar dat is met alles zo dat je het moet oefenen om er echt goed in te worden.

En dat is ook niet allemaal een sport, dus daarom is het een vrij vaag begrip natuurlijk.
Oh.
pi_167035614
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar dat is met alles zo dat je het moet oefenen om er echt goed in te worden.

En dat is ook niet allemaal een sport, dus daarom is het een vrij vaag begrip natuurlijk.
Niks vaags aan. Sport hoeft niet alleen fysiek of kracht te zijn.
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:58:49 #154
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167040559
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Niks vaags aan. Sport hoeft niet alleen fysiek of kracht te zijn.
Ik associeer sport toch wel degelijk met iets waar je conditie voor nodig hebt. Maar goed, dat is dan denk ik per persoon anders.

Formule 1 is in mijn optiek veel meer een sport, omdat je daarvoor top fit moet zijn. Vissen, darten, dammen, pokeren, backgammon, Monopoly, ganzenbord.... Waar leg je de grens tussen sport en spelletjes dan?
  Forum Admin vrijdag 2 december 2016 @ 09:04:16 #155
35723 crew  GGMM
pi_167040613
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Niks vaags aan. Sport hoeft niet alleen fysiek of kracht te zijn.
Wel.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_167049247
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik associeer sport toch wel degelijk met iets waar je conditie voor nodig hebt. Maar goed, dat is dan denk ik per persoon anders.

Formule 1 is in mijn optiek veel meer een sport, omdat je daarvoor top fit moet zijn. Vissen, darten, dammen, pokeren, backgammon, Monopoly, ganzenbord.... Waar leg je de grens tussen sport en spelletjes dan?
Terechte vraag. Zelfs bij schaken is de norm tegenwoordig om fysiek topfit te zijn. Als van Gerwen een sporter is, moest hij zich kapot schamen.
  vrijdag 2 december 2016 @ 16:11:25 #157
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167049443
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik associeer sport toch wel degelijk met iets waar je conditie voor nodig hebt. Maar goed, dat is dan denk ik per persoon anders.

Formule 1 is in mijn optiek veel meer een sport, omdat je daarvoor top fit moet zijn. Vissen, darten, dammen, pokeren, backgammon, Monopoly, ganzenbord.... Waar leg je de grens tussen sport en spelletjes dan?
Zodra er een wedstrijdelement aanwezig is (oftewel competities, toernooien en eventueel wereldkampioenschappen), je talent nodig hebt om te excelleren, je jezelf t.o.v. anderen kunt onderscheiden door o.a. toewijding, en je er actief mee bezig bent om beter te zijn/worden dan de andere deelnemers.
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:00:19 #158
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167050294
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 16:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zodra er een wedstrijdelement aanwezig is (oftewel competities, toernooien en eventueel wereldkampioenschappen), je talent nodig hebt om te excelleren, je jezelf t.o.v. anderen kunt onderscheiden door o.a. toewijding, en je er actief mee bezig bent om beter te zijn/worden dan de andere deelnemers.
Dan is Risk volgens jouw definitie een sport. En Stratego ook.
pi_167050488
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik associeer sport toch wel degelijk met iets waar je conditie voor nodig hebt. Maar goed, dat is dan denk ik per persoon anders.

Formule 1 is in mijn optiek veel meer een sport, omdat je daarvoor top fit moet zijn. Vissen, darten, dammen, pokeren, backgammon, Monopoly, ganzenbord.... Waar leg je de grens tussen sport en spelletjes dan?
Het verschil tussen sport en spel is de manier om ermee om te gaan. Als je zin hebt om keer te gaan darten omdat je het leuk vind dan is het een spel. Ga je het oefenen met het doel beter te worden dan word het al snel sport.

Darten is wel degelijk een sport omdat je ervoor moet trainen om beter te worden. Ganzenbord is geluk hebben je het juiste vakje van de dobbelsteen aan de bovenkant krijgt. Dat kan je niet trainen of ontwikkelen. Kortgezegd waar je voor kan oefenen is sport waar geluk de boventoon speelt is geen sport.
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:11:33 #160
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167050544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:09 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Het verschil tussen sport en spel is de manier om ermee om te gaan. Als je zin hebt om keer te gaan darten omdat je het leuk vind dan is het een spel. Ga je het oefenen met het doel beter te worden dan word het al snel sport.

Darten is wel degelijk een sport omdat je ervoor moet trainen om beter te worden. Ganzenbord is geluk hebben je het juiste vakje van de dobbelsteen aan de bovenkant krijgt. Dat kan je niet trainen of ontwikkelen. Kortgezegd waar je voor kan oefenen is sport waar geluk de boventoon speelt is geen sport.
Zoals hierboven aangegeven, dan zijn volgens jouw definitie Stratego en Risk sport. Sorry, maar dat devalueert het begrip 'sport' tot een punt dat we misschien maar een andere term moeten verzinnen voor serieuze sporten.
pi_167050650
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven, dan zijn volgens jouw definitie Stratego en Risk sport. Sorry, maar dat devalueert het begrip 'sport' tot een punt dat we misschien maar een andere term moeten verzinnen voor serieuze sporten.
Wie opent het topic "Is darten een serieuze sport?"
pi_167050746
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie opent het topic "Is darten een serieuze sport?"
Er is tegenwoordig flink wat geld mee gemoeid, dus ook een serieuze sport .
pi_167050988
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:21 schreef aloa het volgende:

[..]

Er is tegenwoordig flink wat geld mee gemoeid, dus ook een serieuze sport .
Is #viesdik zijn optimaal voor darten? Ik heb wel eens gehoord dat het de arm stabiliseert.
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:33:32 #164
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167051017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is #viesdik zijn optimaal voor darten? Ik heb wel eens gehoord dat het de arm stabiliseert.
Ik heb ooit tegen een kroeg team gegooid dat zichzelf M.I.S. noemde. Massa Is Stabiel.

Ik denk, ik deel het even.
pi_167051080
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik heb ooit tegen een kroeg team gegooid dat zichzelf M.I.S. noemde. Massa Is Stabiel.

Ik denk, ik deel het even.
Zou wel betekenen dat Simon Whitlock, James Wade en Coos Tompé niet echt leven voor hun sport. Kunnen een voorbeeld nemen aan Febo van Barneveld.
pi_167051279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is #viesdik zijn optimaal voor darten? Ik heb wel eens gehoord dat het de arm stabiliseert.
Ach gossie het gaat je om viesdik zijn :')

Zwaargewicht boksen/worstelen etc etc is ook geen sport :D
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:48:56 #167
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167051352
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Ach gossie het gaat je om viesdik zijn :')

Zwaargewicht boksen/worstelen etc etc is ook geen sport :D
Fordham of Klitschko is wel een verschilletje hoor.
  Moderator vrijdag 2 december 2016 @ 17:54:54 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_167051471
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven, dan zijn volgens jouw definitie Stratego en Risk sport. Sorry, maar dat devalueert het begrip 'sport' tot een punt dat we misschien maar een andere term moeten verzinnen voor serieuze sporten.
ligt er maar net aan hoeveel waarde je aan zo een term hecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:55:19 #169
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167051476
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan is Risk volgens jouw definitie een sport. En Stratego ook.
Risk en Stratego staan bekend als bordspelen, het feit dat er een WK of competities voor zijn verandert niks aan het feit dat het een spel is dat gespeeld wordt op een bord. Tevens betwijfel ik of je om er goed in te worden ECHT talent voor nodig hebt. Er is 0,0 van je motoriek voor nodig. Tevens is er voor beide spellen wel degelijk behoorlijk wat geluk nodig om te winnen en veel te winnen.

Darts is officieel erkend als sport en er zijn mensen die het professioneel beoefenen. Tevens word je zonder het nodige talent de beste van de wereld, ongeacht hoeveel je traint. Niet iedereen is gezegend met een motoriek die benodigt is om keer op keer een dart over een afstand van 2.37 mtr. op een vlakke van enkele vierkante centimeters te mikken. En ja dat kun je trainen, maar om een hoog percentage te halen heb je wel dagelijk talent nodig.
pi_167051521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven, dan zijn volgens jouw definitie Stratego en Risk sport. Sorry, maar dat devalueert het begrip 'sport' tot een punt dat we misschien maar een andere term moeten verzinnen voor serieuze sporten.
Wat is in jouw ogen serieuze sport dan?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 december 2016 @ 17:59:17 #171
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_167051555
SportAccord heeft darts toch erkend? Dat vind ik genoeg :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167051975
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Ach gossie het gaat je om viesdik zijn :')

Zwaargewicht boksen/worstelen etc etc is ook geen sport :D
In die sporten zijn ze wel degelijk bezig met de optimale preparatie van hun lichaam. Dat lijkt bij darten niet het geval te zijn (ik hield de optie nog open, maar je komt niet bepaald met een overtuigend antwoord helaas) :)
  vrijdag 2 december 2016 @ 19:02:11 #173
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167053082
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Risk en Stratego staan bekend als bordspelen, het feit dat er een WK of competities voor zijn verandert niks aan het feit dat het een spel is dat gespeeld wordt op een bord. Tevens betwijfel ik of je om er goed in te worden ECHT talent voor nodig hebt. Er is 0,0 van je motoriek voor nodig. Tevens is er voor beide spellen wel degelijk behoorlijk wat geluk nodig om te winnen en veel te winnen.

Darts is officieel erkend als sport en er zijn mensen die het professioneel beoefenen. Tevens word je zonder het nodige talent de beste van de wereld, ongeacht hoeveel je traint. Niet iedereen is gezegend met een motoriek die benodigt is om keer op keer een dart over een afstand van 2.37 mtr. op een vlakke van enkele vierkante centimeters te mikken. En ja dat kun je trainen, maar om een hoog percentage te halen heb je wel dagelijk talent nodig.
Darten speel je ook op een bord. En bij Stratego is de geluksfactor net zo nihil als bij darten.

Ergo, Stratego is een sport.
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:07:53 #174
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167055016
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Darten speel je ook op een bord. En bij Stratego is de geluksfactor net zo nihil als bij darten.

Ergo, Stratego is een sport.
Dus omdat je darts op een bord speelt, en voor Stratego ook vrijwel geen geluk nodig hebt, is Stratego net zo goed een sport als darts? Wat een drogreden.

Ik weet niet of je vaak Stratego hebt gespeeld?
Het is gewoon een spel, vergelijk het desnoods met poker, is ook een (kaart)spel.

Maar nogmaals wat voor talent heb je nodig voor Stratego wat niet te trainen is? Voor wereldtop niveau darts heb je gewoon talent nodig en een verfijnde motoriek waar niet iedereen mee gezegend is. Al oefen je nog zoveel, wellicht gooi je niet eens 180. Of wil je beweren dat je voor het verplaatsen van de majoor, een ontiegelijk talent nodig hebt? Pak je maarschalk, ontwijk met wat mazzel de bommen en je pakt de vlag. Daar kan geluk je gewoon laten winnen. Stratego is ook gewoon erkend als spel, waar darts officieel een sport is.
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:46:57 #175
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167056375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dus omdat je darts op een bord speelt, en voor Stratego ook vrijwel geen geluk nodig hebt, is Stratego net zo goed een sport als darts? Wat een drogreden.

Ik weet niet of je vaak Stratego hebt gespeeld?
Het is gewoon een spel, vergelijk het desnoods met poker, is ook een (kaart)spel.

Maar nogmaals wat voor talent heb je nodig voor Stratego wat niet te trainen is? Voor wereldtop niveau darts heb je gewoon talent nodig en een verfijnde motoriek waar niet iedereen mee gezegend is. Al oefen je nog zoveel, wellicht gooi je niet eens 180. Of wil je beweren dat je voor het verplaatsen van de majoor, een ontiegelijk talent nodig hebt? Pak je maarschalk, ontwijk met wat mazzel de bommen en je pakt de vlag. Daar kan geluk je gewoon laten winnen. Stratego is ook gewoon erkend als spel, waar darts officieel een sport is.
Erkenning is irrelevant voor de discussie of je het wel of niet als sport ziet. Bij Stratego is strategisch inzicht nodig, overzicht en tactiek. Dat is allemaal te trainen, maar ook deels afhankelijk van talent. Maar, jij komt terecht tot de conclusie dat Stratego een spel is, dat is voor mij ook geen discussiepunt hoor.

Maar als Stratego een spel is, waarom darts dan een sport? Zoals je terug kunt lezen is elk argument dat jij aanvoert voor Darts als sport, ook van toepassing op Stratego. Nogmaals: waar leg je de grens?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')