abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 19:57:03 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_166961643
Elke dag weer het gevecht aangaan tegen deze vreselijke situatie die bijna je leven overneemt. Hoe hard je ook je best doet, het keert elke keer toch weer terug.

Navelpluis is de naam voor het opeenhopen van wollig materiaal in je navel. Iedereen doet het wel eens, gewoon gezellig met maten of na een lange dag werken. Er is ook erg veel aanbod in navelpluis, op bijna elke lichaamshoek valt er wel wat te vinden. Kledingvezels, dode huidcellen en lichaamshaar zijn de meest populaire varianten.

Het lijkt onschuldig in eerste instantie, maar kan potentieel veel negatieve effecten hebben. Daarom is er ook een richtlijn opgesteld van maximaal 3,5 pluizen per week. Bij meer dan 5 pluizen per week, berokken je je lichaam schade en is de kwalificatie van ‘pluizenaar’ op je van toepassing.

Een aantal negatieve gevolgen die je als pluizenaar kan ervaren:
- Dwangmatig pluis produceren
- Niet meer het huis willen vertalen door de angst om je pluizenaars gedrag te laten zien
- De vrouwen knappen af op je overmatige gepluis
- Navelverstopping

Dit topic is voor iedereen die anoniem over zijn overmatig gepluis wil praten, vragen heeft of steun zoekt. Uiteraard volledig anoniem.

Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_166961684
Ik heb nooit navelpluis gehad en voel me nu dus buitengesloten.
De stem van de toekomst.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 19:58:50 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_166961699
quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef Jaccoo het volgende:
Ik heb nooit navelpluis gehad en voel me nu dus buitengesloten.
Wat doet dat met je?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_166961714
quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat doet dat met je?
Ik krijg er suïcidale trekjes van.
De stem van de toekomst.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 20:00:55 #5
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_166961746
quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 19:59 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Ik krijg er suïcidale trekjes van.
Waarin uit zich dat?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_166962105
Was zo een gast die spaaree ze :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_166967026
Foto mag in spoiler. Verder wel een terechte klacht
pi_167020567
Hallo allemaal, mijn naam is Arno Niem, en ik ben een pluizenaar.

Het begon allemaal in mijn jeugd. Al vanaf kinds af aan was ik gefascineerd door mijn navel. Ik stak er van alles in. Potloodjes, afgeknipte haren als een prop, die papiertjes van de Fruitella snoepjes en zeer regelmatig deed ik dat ook met kaarsvet.
Dit ging zo jaren door tot mijn ouders het tijd vonden voor psychologische hulp. Ik erkende absoluut niet dat ik een probleem had. Immers, het was fijn, ik deed er niemand kwaad mee (althans, dat dacht ik).
Het ging zelfs zo ver dat ik een Thaise arts heb geraadpleegt (zo'n arts die zijn eed van Hippocratus niet serieus nam), voor een navelvergroting.
Sindsdien heb ik een grotere navel, en zijn de spullen die in mijn navelruimte verdwijnen nog groter. Het grote nadeel is dat ik mijzelf niet meer durf te reinigen, rondom mijn navelstreek. Het is gevoelig, maar ik wil ook meer verzamelen, alvorens ik ga pluizen en graven in mijn navel.

Het is uit de hand gelopen, en ik hoop dat ik hier gelijkgestemden kan vinden, ik zoek hulp.
pi_167020720
Ik verzamel navelpluis tot ik genoeg heb om er een trui van te breien, ben al 12 jaar bezig met verzamelen.
Heb jij nog navelpluis dat je niet gebruikt? Stuur het naar mij zodat ik altijd een beetje van jou bij me kan dragen O+
  Moderator maandag 5 december 2016 @ 15:28:13 #10
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_167119676
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:29 schreef Monopoly het volgende:
Hallo allemaal, mijn naam is Arno Niem, en ik ben een pluizenaar.

Het begon allemaal in mijn jeugd. Al vanaf kinds af aan was ik gefascineerd door mijn navel. Ik stak er van alles in. Potloodjes, afgeknipte haren als een prop, die papiertjes van de Fruitella snoepjes en zeer regelmatig deed ik dat ook met kaarsvet.
Dit ging zo jaren door tot mijn ouders het tijd vonden voor psychologische hulp. Ik erkende absoluut niet dat ik een probleem had. Immers, het was fijn, ik deed er niemand kwaad mee (althans, dat dacht ik).
Het ging zelfs zo ver dat ik een Thaise arts heb geraadpleegt (zo'n arts die zijn eed van Hippocratus niet serieus nam), voor een navelvergroting.
Sindsdien heb ik een grotere navel, en zijn de spullen die in mijn navelruimte verdwijnen nog groter. Het grote nadeel is dat ik mijzelf niet meer durf te reinigen, rondom mijn navelstreek. Het is gevoelig, maar ik wil ook meer verzamelen, alvorens ik ga pluizen en graven in mijn navel.

Het is uit de hand gelopen, en ik hoop dat ik hier gelijkgestemden kan vinden, ik zoek hulp.

Hoi Arno,

De eerste stap is erkennen van het probleem. Dat heb je inmiddels dus al gedaan, hetgeen al erg knap van je is. De tweede stap is toch weer het reinigen van je navel, je zo hiervoor hulp kunnen zoeken bij een professionele wasstraat, zwembad of wasserette. (Dat laatste alleen doen als je in een wasmachine past). Als derde zou je kunnen proberen je navel weer te verkleinen door een professional. Dit is een erg kostbare ingreep en ik kan me indenken dat na de navelvergroting je financiële middelen enigszins zijn afgenomen. Daarom raad ik je aan om zelf aan de slag te gaan. Ik ken verhalen van mensen die hun navel verkleind hebben met pur en ducttape, maar ik zelf adviseer altijd kit, dat werkt wat secuurder.

Als je nog meer vragen hebt, kun je me altijd aan me aan de jas trekken. Maar wellicht is het verstandiger dat we nog een individuele afspraak plannen om je voortgang te kunnen monitoren.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:22:46 #11
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174790654
Het afgelopen jaar zijn er verscheidene personen geweest die succesvol of minder succesvol stappen hebben gezet om minder te gaan pluizen. Ben jij de volgende?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_174791016
Ik heb helaas een navelfobie, ik vind navels maar rare enge dingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')