abonnement Unibet Coolblue
pi_7170484
Fox heeft bekend gemaakt dat binnenkort de opnames starten van 'I, Robot', een film die o.a. gebaseerd zal zijn op de SF klassieker 'I, Robot' van Isaac Asimov. Volgens het bericht gaat Will Smith 1 van de hoofdrollen vervullen. De opnames starten in april 2003, en de regie is in handen van Alex Proyas. ('Dark City' & 'The Crow')

Het project is van origine gestart met het script 'Hardwired' van Jeff Vintar ('Final Fantasy') waarbij elementen van 'I Robot' geintegreerd zijn, nadat Fox de rechten daarvan gekocht had. De verdere versies van het script zijn geschreven door Hillary Seitz ('Insomnia') en Akiva Goldsman ('A Beautiful Mind', 'Batman & Robin' en screenplay van 'Practical Magic' en 'The Client'), die de (tot nu toe) laatste versie voor zijn rekening heeft genomen.

(bron: Reuters)

Ik moet zeggen dat ik heel benieuwd ben in wat voor vorm (en welke!) aspecten van 'I Robot' naar voren gaan komen. Ik vermoed dat het op hetzelfde zal neerkomen als bijvoorbeeld 'Minority Report', waar in de film eigenlijk slechts gebruik is gemaakt van een paar thema's en concepten uit het originele verhaal. Maar, dat terzijde, gezien de namen die achter dit project zitten denk ik dat het zeer de moeite waard wordt!

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 6 december 2002 @ 00:48:07 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_7170903
Mijn interesse heb je er iig mee
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_7170996
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 00:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Mijn interesse heb je er iig mee
.

Ik begon al bang te worden dat ik de enige was die van dat bericht in een "yes! YES! hubba hubba yes, YES, YYEEEHHAAWWW" stemming raakte.

.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_7171311
van mij hoeft het eigenlijk niet. het boek is onverfilmbaar (dus het wordt idd zo'n film die wat leuke dingen uit het boek gebruikt), en bij de naam Will Smith ga ik ook niet echt juichen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 24 juli 2003 @ 23:40:22 #5
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_11999160

The Three Laws Of Robotics


    1. A robot may not injure a human being or, through inaction allow a human being to come to harm.
    2. A robot must obey orders given it by human beings except where such orders would conflict with the First Law.
    3. A robot must protect its own excistence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan verfilmen of wat ze gaan gebruiken.
Zeker omdat ze Will Smith een hoofdrol hebben gegeven, en ik heb dus niet veel vertrouwen in hem.

Dr. Susan Calvin word gespeeld door Bridget Moynahan

Ik heb haar nog in te weinig films gezien om een beeld van haar te schetsen.

We hoeven trouwens nog maar een jaar te wachten:
Release Date: 22 Juli 2004

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Moderator zondag 17 augustus 2003 @ 20:20:16 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12506483
quote:
[b]Op donderdag 24 juli 2003 23:40 schreef victorinox het

Dr. Susan Calvin word gespeeld door Bridget Moynahan
[afbeelding]
Ik heb haar nog in te weinig films gezien om een beeld van haar te schetsen.


Ik heb haar onlangs in The Recruit zien spelen. Hoewel ik het een waardeloze film vond, overtuigde zij wel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_12509412
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:20 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb haar onlangs in The Recruit zien spelen. Hoewel ik het een waardeloze film vond, overtuigde zij wel.


Net als in Coyote ugly en The Sum of All Fears
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 17 augustus 2003 @ 22:20:57 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_12509452
Hmm, ik hoop dat ze er wat moois van maken. De boeken van Asimov zijn iig altijd geniaal
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_15648611
Tijd voor een subtiele kick .

De film is inmiddels dik in het post-production stadium, en in de VS draait er al een teaser in de bioscopen. De release datum voor de VS is 16 juli 2004. We moeten dus nog even geduld hebben.

De teaser is trouwens heel gaaf opgezet, namelijk als "advertentie" voor de NS-5. "The world's first fully automated domestic assistant." Het schijnt dat er ook behoorlijk wat mensen ingetrapt zijn, en dachten dat zo'n robot echt geintroduceerd ging worden.

Klik op het plaatje om op de site van de film te komen. Daar kun je o.a. de trailer bekijken.

Dit wordt een film waar ik naar ga uitkijken .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 24 december 2003 @ 01:52:19 #10
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_15658277
Leuke teaser en een erg mooie website.
Nu begin ik helemaal benieuwd te raken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 24 december 2003 @ 03:24:08 #11
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15658977
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het deze keer lukt er geen standaard hollywood-kwijl van te maken. Robin Williams liet in Bicentennial Man goed zien hoe het niet moet. Een hot chick vers uit de Coyote Ugly bar als Susan Calvin lijkt me in ieder geval al op voorhand een twijfelachtige beslissing.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_15663041
quote:
Op woensdag 24 december 2003 03:24 schreef Vibromass het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het deze keer lukt er geen standaard hollywood-kwijl van te maken. Robin Williams liet in Bicentennial Man goed zien hoe het niet moet.
Ik vond Bicentennial Man juist erg goed gedaan eigenlijk...
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 24 december 2003 @ 16:24:49 #13
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15671429
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik vond Bicentennial Man juist erg goed gedaan eigenlijk...


Ik vond het op zich geen hele slechte film, maar ik had een verfilming van dat verhaal liever anders gezien. Bijvoorbeeld zonder het nodeloos toegevoegde liefdesverhaal of die vrouwelijke robot die voor de komische noot moest zorgen. Andrew leek teveel op Data uit Star Trek met zijn aandoenlijke stijve gestuntel, afgewisseld met wel heel erg kleffe warmte.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:52:26 #14
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_15931259
The short weekend begins with longing...
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:58:12 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_15931431
De film zal helemaal niet over het boek gaan. Behalve de titel worden er ook nog wat naampjes en personages uit het gehele oeuvre van Asimov genomen, en dat dan allemaal 'vakkundig' in één film gepropt. Zie http://www.filmjerk.com/nuke/article408.html . Voor de rest wordt het natuurlijk gewoon een domme Hollywood-film, wat wil je ook anders met Will Smith.
pi_16596516
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:58 schreef Zelva het volgende:
De film zal helemaal niet over het boek gaan. Behalve de titel worden er ook nog wat naampjes en personages uit het gehele oeuvre van Asimov genomen, en dat dan allemaal 'vakkundig' in één film gepropt. Zie http://www.filmjerk.com/nuke/article408.html . Voor de rest wordt het natuurlijk gewoon een domme Hollywood-film, wat wil je ook anders met Will Smith.
Bedankt voor de link. Als ze dan toch in deze richting denken, laat ze dan gewoon de Caves of Steel verfilmen. Op zich is er wat mij betreft niet echt een reden waarom de Elijah Bailey-figuur geen zwarte huidskleur zou mogen hebben, alhoewel Will Smith niet echt mijn eerste keus zou zijn. Asimov maakt in die periode toch alleen maar uitzondering tussen Aardlingen en Kosmieten/Auroreanen (en robots natuurlijk).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:18:24 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_16629585
quote:
Op zich is er wat mij betreft niet echt een reden waarom de Elijah Bailey-figuur geen zwarte huidskleur zou mogen hebben.
Dat maakt mij ook geen ene bal uit. Werd dat dan duidelijk uit mijn bericht? Ik heb alleen bijzonder weinig vertrouwen in Will Smith als iemand die een goed Asimov-personage zou kunnen neerzetten.
pi_16629934
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:18 schreef Zelva het volgende:
Dat maakt mij ook geen ene bal uit. Werd dat dan duidelijk uit mijn bericht? Ik heb alleen bijzonder weinig vertrouwen in Will Smith als iemand die een goed Asimov-personage zou kunnen neerzetten.
Nee, dat deed je niet. Binnen de setting die Asimov beschrijft wordt er eigenlijk geen onderscheid gemaakt tussen bestaande rassen, maar tussen Aardlingen en Ruimters/Auroreanen (onder diverse betitelingen) dus past een zwarte acteur daar prima binnen. Morgan Freeman moet het volgens mij wel doen als een zwarte Elijah Bailey.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 10:35:00 #19
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_17684184
En de trailer is uit:

http://www.apple.com/trailers/fox/i_robot/

Doet me een beetje denken aan Terminator 4...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 13 maart 2004 @ 11:52:22 #20
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_17685082
De trailer ziet er goed uit. De special effects van anno 2004 en Will Smith in de hoofdrol. Moet wel erg komisch worden
The night hides a world, but unveils a universe
  zaterdag 13 maart 2004 @ 12:42:12 #21
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_17685777
Ik ken het bronmateriaal helemaal niet, maar het lijkt me niet dat het dezelfde sfeer heeft als de trailer. Will Smith die "grappig" doet ?

De enige reden dat ik 'm nu zou willen zien is Chi McBride. Oh, en het feit dat ik wel vertrouwen heb in Proyas, maar ik zie net dat Akiva Goldsman medeverantwoordelijk is voor het scenario.
The short weekend begins with longing...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:02:00 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_17686127
Dit lijkt me, met enige afstand, de meest voorspelbare film ooit. Da's best en hij lijkt me ook wel leuk, maar geef het dan niet zo'n pretentieuze titel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:01:09 #23
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_17690881
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 12:42 schreef California het volgende:
Ik ken het bronmateriaal helemaal niet, maar het lijkt me niet dat het dezelfde sfeer heeft als de trailer. Will Smith die "grappig" doet ?
In het boek "I, Robot" komt vrijwel geen actie voor.
Ik had dan ook gehoopt op een thriller, maar zoals het er nu uitziet wordt het een ordinaire actiefilm met sci/fi elementen.
Het kan best nog een goede film worden, maar niet wat ik er van verwacht had.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_17945966
Ik vind de Teaser poster toch een stuk mooier! Ik hoop dat dit een Try-out is

pi_17955437
Hmmm, de trailer ziet er niet *echt* geweldig uit. Ik kan totaal niet zien dat het door dezelfde regisseur als 'Dark City' & 'The Crow' is gedaan. En het enige wat er van het boek is overgebleven, zijn de three laws of robotics. En het feit dat het script door tig mensen onder handen is genomen, voorspelt meestal niet veel goeds .
[i]We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')