dennistd | zondag 27 november 2016 @ 21:43 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 21:44 |
Plaatje is trouwens vers van de pers: iets meer dan drie uur geleden op München Hbf | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 21:47 |
Dat spul wordt toch allemaal vervangen door diesel-Traxxen? (BR245?) | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 22:00 |
Klopt, heb ook al een aantal 245'ers gezien (maar nog niet op de foto in DB-kleurstelling, kan de komende 25 jaar nog wel). Maar de 218 is nog niet weg | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 22:02 |
Vandaag trouwens dit geinige treintje op de Laabertalbahn gedaan: Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 22:04 |
hehe geinig | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 22:36 |
Waar gaat die IC naartoe dan? W | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 22:48 |
Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daar komt ie over 5 minuten aan. In Lindau zijn de 218'en als het goed in vervangen door twee SBB 421'ers (uiteraard aan het andere einde van de trein, het is immers een kopstation) | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 22:50 |
Gaaf | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 22:52 |
Deze trein is het: http://vagonweb.cz/razeni(...)ev=&rok=2016&lang=de | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 22:56 |
Fapje macht | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 22:58 |
Heb je al een abonnement genomen op het blad uit de laatste post van het vorige topic dan? | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 23:08 |
Oh nee die had ik nog niet gezien. Ik ken het blad eerlijk gezegd niet maar ziet er niet echt heel diepgaand uit. Ze hebben wel hele goede vakbladen in Dld. Topagrar lees ik graag. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 28 november 2016 @ 08:39 |
Verdomme Dit is echt een naaistreek... Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept. Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan. Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is. Roep dat gvd om VOOR je weg rijdt sukkel | |
Duvel | maandag 28 november 2016 @ 09:14 |
| |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 10:14 |
Ik wed je een kratje dat er ook geen intercity's rijden tussen Rijssen en Wierden | |
De_Hertog | maandag 28 november 2016 @ 10:28 |
Aanrijding geweest in Nijmegen, zo te zien richting Mook: http://nos.nl/artikel/214(...)ang-in-nijmegen.html Klinkt best bizar: twee mensen overleden, politie gaat uit van zelfdoding.. | |
dennistd | maandag 28 november 2016 @ 10:50 |
Wellicht een stel dat in zulke grote problemen zat dat ze er samen een eind aan gemaakt hebben? | |
dennistd | maandag 28 november 2016 @ 10:54 |
Lekker schuin door de bochten met deze ICE-T trouwens | |
J.B. | maandag 28 november 2016 @ 11:01 |
Ik zag gisteren dat de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck door een VIRM werd gereden. Overigens gaat over twee weken de nieuwe concessie van Arriva in, waarbij ook Arriva-stoptreinen gaan rijden op hetzelfde traject als waar de NS IC's nu ook rijden. Nu hangt er al boven de poortjes in Sittard een balk met daarop de logo's van Arriva en NS erop. De poortjes aan de linkerkant is voor het inchecken bij NS, de rechterkant voor inchecken bij Arriva. Tevens staan er overstapzuilen op de perrons, maar ik vind het allemaal maar een vage bedoening Dat moet dagelijks toch talloze keren misgaan? | |
Mr_Klaasje | maandag 28 november 2016 @ 11:16 |
Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima. (Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?) | |
ReisT | maandag 28 november 2016 @ 11:19 |
Met poortjes zal het ook beter werken dan met die slome incheck-paaltjes van Arriva... (Je hebt er nooit eerder om gevraagd waarschijnlijk?) | |
b2py | maandag 28 november 2016 @ 11:23 |
In Amersfoort hebben ze een digitaal paneel bijgezet met links NS en rechts CXX omdat het te vaak mis ging | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 11:32 |
Dat is omdat niemand een ruk geeft om de OP. Dat ding is al jaren niet meer veranderd. | |
b2py | maandag 28 november 2016 @ 11:34 |
Niks te doen op maandagochtend? | |
Peterselieman | maandag 28 november 2016 @ 11:44 |
Jup. Dat is spul van Thales en dat werkt razendsnel | |
Mr_Klaasje | maandag 28 november 2016 @ 11:45 |
Masterscriptieontwijkend gedrag.... | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 11:49 |
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen. Puik werk! | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 11:55 |
Goverman Igen en MCH hebben zichzelf dit jaar toegevoegd, vrij recentelijk zelfs dacht ik. Dus Klaas, zorg dat je een lapo te pakken hebt en zet jezelf er bij | |
b2py | maandag 28 november 2016 @ 11:57 |
Herkenbaar, wel ernstig aan het begin van de week | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 12:22 |
Ach ja, je kunt je er kwaad om BLIJVEN maken. Je kunt het ook laten Dit is gewoon het beste wat ze ervan blijken te kunnen maken. Meer zit er niet in.
| |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 12:33 |
Ja, ik ben ook niet echt kwaad, het is gewoon allemaal zo onhandig en gedoe en blergh.
| |
Mr_Klaasje | maandag 28 november 2016 @ 12:38 |
Er is genoeg ruimte voor verbetering. Zo blijkt maar weer. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 12:51 |
Ja. Wanneer dat iets positiefs is gaan lijken, dat moet een droevige dag geweest zijn. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 13:08 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rail-voor-de-rechter
Piertje komt zeker "met geweld grond onteigenen". | |
Mr_Klaasje | maandag 28 november 2016 @ 13:52 |
Want als de vrachtwagenchauffeur die er dagelijks komt een fout maakt dan zal die verkeersregelaar dat niet doen. Ontzettend naïef. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 14:02 |
Onze jeugdige vriend doet ook een duit in het zakje: | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 14:03 |
Als Piertje met geweld de grond komt onteigenen (heeft ie inmiddels al excuses aangeboden aan die boer?) dan denk ik dat hij vrij snel rennend het erf verlaat... | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 14:04 |
Gaaf overhemd heeft ie aan | |
Salatrel | maandag 28 november 2016 @ 14:21 |
| |
Peterselieman | maandag 28 november 2016 @ 19:55 |
Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/ | |
Darkwing_Duck | maandag 28 november 2016 @ 19:56 |
Dat niet echt, maar wie ben ik bijvoorbeeld om personen weg te halen | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 20:20 |
Darkwing zou daar niet over nadenken maar HET GEWOON LEKKER LINK GAAN DOEN | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 20:21 |
| |
Salatrel | maandag 28 november 2016 @ 20:21 |
goeie grap wel gaat december concessie in krijgen de mensen sgmm voor de kiezen ipv de slt's die er nu rijden zullen dan ook nog eens enkele 3tjes zijn want 2tjes rijden niet alleen in deze tijd van het jaar en 3+2 past niet in boskoop | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 20:22 |
Tweetjes mogen in de winter toch wel weer los rijden, omdat de bomen dan kaal zijn? | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 20:26 |
En negen maanden en tweehonderd achtentwintig topics later ziet iemand het eens. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 20:29 |
Volgens mij is het korter geleden. Klaasje heeft er ingestaan en nog samen met mij, ik ben er pas ingekomen toen Ardan besloten had dat hij er in wilde en toen zei iemand; dan voeg ik die doodslot ook wel toe. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 20:30 |
Het zal mij de schrikkeldag wel duren heel die OP | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 20:33 |
Ik vind 'm wel mooi (y) | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 20:45 |
Nieuwe speeltjes voor Renfe, Talgo gaat 15 hogesnelheidstreinen bouwen van het type AVRIL. De treinen krijgen een maximumsnelheid van 330 km/u, kunnen van spoorbreedte wisselen, en een deel wordt ook geschikt voor internationaal verkeer. De treinen bieden aan 521 reizigers een zitplaats, in de 2e klas komt er een 2+3-opstelling. | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 20:47 |
| |
Prins_Pils | maandag 28 november 2016 @ 20:48 |
Misschien zijn de treinen daar wel breder dan hier? | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 20:50 |
Ja, en die 2+3 wordt zeker automagisch 2+2 bij het omsporen. Welk PVR had Frankrijk ook alweer? | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 20:50 |
Een paar jaar terug had Talgo een prototype van de AVRIL op InnoTrans staan, ik vond het heel erg meevallen. Het is iets minder ruim dan 2+2, maar het was minder krap dan de 2+3-opstelling die we kennen van Veolia. Dit komt doordat de bak wat breder is dan gebruikelijk, door de bakken korter en wat lager te maken blijven ze alsnog binnen het profiel. | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 20:50 |
Als ze omgespoord kunnen worden naar normaalspoor? In Litouwen zijn IC's ook gewoon 2 om 2 ondanks breedspoor | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 20:53 |
Aha, kan mijn vorige reactie wel weg Dacht dat het breder was als de treinen hier | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 20:58 |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 21:08 |
Of die scharminkels wat smaller dan die Hollandse vetnekken Dan nog: 3 op een bank blijft kut. | |
b2py | maandag 28 november 2016 @ 22:30 |
Tourist Class noemen ze het, en 2+2 is business | |
ReisT | maandag 28 november 2016 @ 22:49 |
Nog veel te weinig plaatjes van 218'en in dit topic, ondanks de titel. Gelukkig ben ik er afgelopen weekend een aantal tegengekomen! 218 425 + Dosto in Geltendorf 418 494 + IC in Kempten (Allgäu) Hbf 218 463 + SBB EC in Buchloe 218 419 + n-Wagen in München Ost 218 434 + 218 595 + ÖBB IC in Stuttgart Hbf | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 22:53 |
Hier joh, vange Ja DIE kleur, ja DAT logo. How'bout THAT? Korbach, Sauerland. 2 december 2010. | |
dennistd | maandag 28 november 2016 @ 23:10 |
Van mij ook nog wat oudjes dan: Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken. Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken. Loc 218 813 komt samen met een soortgenoot door Köln Messe/Deutz vanuit Köln Hbf | |
ReisT | maandag 28 november 2016 @ 23:14 |
We zijn lekker bezig! Ik had ook dit oudje nog liggen: | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 23:16 |
Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen. | |
Nattekat | maandag 28 november 2016 @ 23:19 |
Dat zal de rijke managers met mooie Audi's leren | |
MTL | maandag 28 november 2016 @ 23:27 |
Doe ik ook maar mee met oude foto's van zulks een 218 spul. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 23:30 |
Deze zat nog in mijn jaaroverzicht, van 2008 Hannover Messe/Laatzen, 9 maart 2008. Ik had het wel gezien op de CeBit dus ging even treinen kijken | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 23:31 |
Mooiste locs ooit | |
DeaDLocK2K | maandag 28 november 2016 @ 23:33 |
Ik ga mezelf op één trakteren in december. Met geluid. | |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 23:36 |
Binnenkort maar weer eens plaatjes gaan verzamelen voor een jaaroverzicht | |
Prins_Pils | maandag 28 november 2016 @ 23:37 |
'Een jaar Deventer-Zutphen met Fles'? | |
James1988 | maandag 28 november 2016 @ 23:39 |
Dr_Flash | maandag 28 november 2016 @ 23:40 |
Nou, dat wordt nog lastig genoeg inderdaad | |
Prins_Pils | maandag 28 november 2016 @ 23:42 |
Mijn enige treinritje deze maand was Deventer-Dieren, Velp-Deventer gisteren Wel Flirts zien staan in Zutphen | |
MTL | maandag 28 november 2016 @ 23:52 |
Velp... Ah, gevonden http://nos.nl/artikel/214(...)politie-ophalen.html Je hebt je naam eer aan gedaan? | |
Prins_Pils | maandag 28 november 2016 @ 23:56 |
Betrapt | |
derLudolf | dinsdag 29 november 2016 @ 00:04 |
Zag er vrijdag nog een door Arnhem komen. Ziet er best degelijk gebouwd uit, maar blijkbaar nog niet zwaar genoeg om gedetecteerd te worden. | |
Prins_Pils | dinsdag 29 november 2016 @ 00:08 |
Ik moet zeggen dat ik die blauwe contrastband rond de deuren in het echt eigenlijk nog niet eens zo heel gek vind. Liever niet natuurlijk maar ach, het kan wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 00:15 |
Naah ik denk dat er toch wel genoeg afwisseling in mijn komende jaaroverzicht te vinden is hoor Maar 2 foto's uit Deventer en 1 uit Zutphen. En vijf verschillende buitenlanden. Toch weer voor elkaar, ondanks alle saaiheid verder | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 00:25 |
Massa zal het niet zijn, want die drietjes wegen rond de 100 ton. Het zal meer de loopeigenschappen van de stellen zijn die problemen veroorzaken. Die zijn namelijk vele malen beter dan het oude spul, waardoor detectie lastiger is. | |
_serial_ | dinsdag 29 november 2016 @ 00:28 |
Ik ben toch wel benieuwd wat hoe "ernstig" de detectieproblemen zijn met Flirt3. De lente zal het waarschijnlijk niet zijn, de SLT-4 is z'n 70 meter, de Flirt 80, de GTW-D 40 meter. Het gewicht van SLT-4 is z'n 130 ton, waar een Flirt-3 z'n 90 ton weegt, en een GTW-D-3 het doet met 70 ton We gaan het vast wel eens horen | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 00:35 |
In Venlo komt een tunnel onder het spoor door op de plek waar de sporen van/naar Duitsland en van/naar Roermond zich splitsen. Daar zit nu nog een dubbele overweg. http://www.blikopnieuws.n(...)ergang-in-venlo.html | |
WebHawk | dinsdag 29 november 2016 @ 03:00 |
Hallo lieve mensen, Mijn vader gaat in 2017 met pensioen na bijna 40 jaar bij NS als machinist (en her en der wat andere werkzaamheden) gewerkt te hebben. Met vrijwel landelijke wegbekendheid en bekendheid met al het materieel waar NS (Reizigers) mee heeft gereden, sluit hij een plezierige carriëre af. Hij heeft wel eens gegrapt dat hij na zijn pensioen op een museumtreintje bij bijvoorbeeld het openluchtmuseum wil gaan rijden. Nou wil ik hem graag een aandenken geven aan het spoor, en heb ik mijn zinnen gezet op het geven van een gebouwde simulator, maar dan wel een met een daadwerkelijke stuurtafel uit een echte trein. Omdat de Mat'64 momenteel gesloopt wordt is dat een beetje mijn doel geworden. Daarom via hier de vraag of iemand mij in deze zoektocht verder kan helpen of mij in contact kan brengen met iemand die dit kan. Ik vind het helemaal niet erg om ergens op een sloopterrein een middagje te zitten schroeven en/of zagen, en vervoer is ook wel te regelen. Het officiële antwoord van NS zal "nee" zijn (via via al gehoord dat ze er vrij streng mee zijn), net zoals dat het geval was bij de vraag of ik even in de cabine van de nieuwe Flirt mocht kijken. Gezien dat laatste uiteindelijk toch gelukt is, hoop ik erop dat ook deze uitdaging moet lukken. PS: Toen in de jaren 90 de Mat'54 gesloopt werd, heeft hij wat pogingen ondernomen om daar een meterpaneel van te regelen, maar toen dat niet meteen lukte heeft hij de hoop opgegeven. Contact kan per DM, PM, PD (postduif) of MP (motorpost) en de held die me verder helpt krijgt daar wat mij betreft een presentje voor (denk aan een krat bier of een zak houtsnippers naar keuze) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 07:21 |
Misschien is de sloper zelf nog wel het meest kansrijk? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 07:35 |
Hadden we trouwens geen winterwegsleepdienst ooit? | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 07:37 |
Is er nog steeds, hoezo? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 07:39 |
Vandaag weer 2 defecte treinen en ik vind het niet echt met enige snelheid opgeruimd worden. Gisteren ook niet echt. | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 07:49 |
Apeldoorn - Deventer? 35 minuten lijkt mij vrij vlot | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 08:24 |
in die tijd kun je het ook fietsen. Noem dat maar vlot. Tevens was het weer een zootje in Deventer. Heeft het soms gewaaid vannacht? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 09:02 |
35 minuten vrij vlot? Oh okay. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 09:05 |
Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... En daarmee mis ik dus de bus in Hengelo waardoor ik 10 minuten later op m'n werk ben. Domino-effect. Drie keer op tijd sinds de zomervakantie is gewoon niet okay. Niet okay. Helemaal niet op de terugweg. Ik ga tegenwoordig met een eerdere trein terug omdat het risico dat ik de aansluitende bus mis zo groot is dat ik er eigenlijk vanuit kan gaan dat ik 25 minuten moet wachten op de volgende. Bij die daarvoor hoef ik veel minder te wachten omdat er dan nog een kwartierdienst gereden wordt. En aangezien er in Zwolle geen normale verwarmde plek is waar je kan wachten (zoals de stationsrestauratie die we hadden, maar gelukkig zit er nu een HEMA, voor het geval je vergeten bent sokken te kopen of een vouwfiets, of een koffer, allemaal dingen die je bedenkt op het station natuurlijk) verleg ik mijn werktijden en dat is wat mij betreft de verkeerdomwereld. Ik ben best bereid om bepaalde concessies te doen in heel veel dingen maar sinds 18 januari (mijn verhuizing naar Hengelo) is het een terugkerende enge droom geworden om te forenzen met de trein. [ Bericht 30% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-11-2016 09:10:43 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 09:11 |
En nou weet ik wel, b2py, dat je dan met statistiekjes kan komen dat er hoge cijfers gegeven worden en dat er dingen zijn die ook belangrijk zijn en dat daarom in geïnvesteerd wordt; Prima. Weet je waar je die dingen kan steken? | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 09:13 |
Er zijn toch drie manieren om met statistieken te liegen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 09:15 |
Nee, er zijn drie soorten leugens. Leugens, verdomd heftige leugens en statistieken. | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 09:16 |
Ohja, dat | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 09:40 |
BROODJE ROOKWORST Aauwzaamheid | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 10:00 |
Neu, juist niet creatief. De actuele vertraging wordt bij de seinen gemeten. Sta je dus voor een rood sein, dan zal je alleen met de eerdere vertraging aangekondigd worden op de stations, ondanks dat je bij wijze van spreken al +10 hebt. Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is, maar er nog geen 'meetsein' (of ander infra-element dat de vertraging meet) gepasseerd is. Die 'meetseinen' (niet de officiële benaming, maar ik noem ze maar even zo) staan er gelukkig op vrij veel plekken, maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan als je voor de rode staat. De treindienstleider kan in zo'n geval wel handmatig vertraging in het systeem zetten, maar daar moet-ie creatief voor zijn. Ergo: dit is niet creatief | |
Kansenjongere | dinsdag 29 november 2016 @ 10:05 |
Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor dat NS op de informatieborden en in de omroepberichten met tijdseenheden van 5 minuten werkt om vertragingen aan te geven, terwijl men in de app een eenheid van 1 minuut hanteert. | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 10:10 |
Ze zouden ook de GPS informatie van de trein kunnen koppelen ipv die data uit de baan | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 10:11 |
Creatief of niet, het is in elk geval niet een klantvriendelijke manier van informatie verstrekken. Het mag NS misschien ontgaan zijn, maar reizigers staan doorgaans niet bij een sein te wachten, maar op een station. | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 10:17 |
Nee, dat systeem zit vziw direct gekoppeld aan de verkeersleiding. Registreert de vl daar een vertraging van 0 t/m 2 minuten, dan staat er niets op. 3 t/m 7 is 5 minuten, 8 t/m 12 is 10, enz. Dus zodra een trein de 3-minutengrens passeert zal het bord verspringen naar +5. Om die reden kan het zijn dat er soms heel even +5 komt te staan (+3 bij meting), die vervolgens weer weg is (+2 bij de volgende meting). Dus sta je voor een rood sein, en doet de verkeersleiding niets, dan zal de vertraging in de systemen niet automatisch bijgewerkt worden. | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 10:21 |
Nee dat werkt goed In tunnels geen actuele info, heeft ie geen GPS fix, kan je helemaal niets met het ding, om nog maar te zwijgen van de treinen die alweer een tijdje met een defecte GPS module rondrijden, en dus rapporteren dat ze bij Marseille rijden Vertraging: slechts een paar dagen | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 10:26 |
Wat een onwil-"argument" weer. Op 3000 km spoor hebben we misschien 20 km tunnel in Nederland. Maar nee, het is niet 100 % perfect dus we doen het maar helemaal niet. " /> | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 10:36 |
De data wordt zeker al gebruikt (ik dacht voor de datastroom met vertraging in seconden), maar is dus niet betrouwbaar genoeg omdat je afhankelijk bent van de informatie uit de trein zelf, in plaats van langs de baan. Gaat er iets niet goed met de GPS, dan krijg je opeens vertragingen en +30 omdat ie denkt dat ie net op een ander spoortje rijdt. Het mooiste is natuurlijk als je real time berekeningen kan maken van de prognose qua vertraging door middel van een continue bijgewerkte positie op de baan zelf, in combinatie met actuele snelheid en de seinbeelden voor die trein. Maar goed, ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 10:39 |
Ja precies Waarom niet? | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 10:42 |
Met ERTMS moet dat zeker kunnen | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 10:50 |
Daarbij denk ik dat het probleem in tunnels minder groot is dan jij schetst | |
Mr_Klaasje | dinsdag 29 november 2016 @ 10:52 |
ERTMS... Ja.. Maar als je ziet hoe VPT (de procesleidingssoftware) er nog altijd uitziet. Dat systeem behaalde in de jaren 90 al bij lange na de technische mogelijkheden niet en dat wordt nog steeds gebruikt. | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 11:13 |
Kosten/baten zullen voor Prorail daar niet goed genoeg voor zijn, gok ik zo. Zoiets zou miljarden kosten, gok ik zo, om het over het hele spoornet uit te rollen. ERTMS is helaas ook geen oplossing: wat ^^ al zegt: bijvoorbeeld bij de HSL wordt het ERTMS beheersysteem niet gebruikt en gebruikt Prorail de 'ouderwetse' software. Zo kwam het af en toe voor dat een treindienstleider vrolijk zei: ja, je hebt een geel sein. Heel erg leuk, maar een SMB heeft nou niet direct kleurtjes Om alle mogelijkheden van ERTMS te benutten moet er een heleboel veranderen. Wellicht in de toekomst...? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 29 november 2016 @ 11:36 |
We moeten wel een keer die kant op. Want als je ziet hoeveel vertragingen nu eigenlijk ontstaan omdat er niet of niet slim wordt bijgestuurd en wat je kan voorkomen door de verkeersleiding beter te doen dan is dat denk ik best wel schrikken. Zonde dat dat potentieel onvoldoende wordt benut want juist met steeds hogere frequenties worden de marges steeds kleiner en is op tijd rijden steeds belangrijker. | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 11:47 |
Zeker. Een voorbeeld is een stoptrein die voor een licht vertraagde IC gegooid wordt. Die IC raakt hierdoor nog meer vertraagd en haalt voor de terugweg de kering niet meer. Laat je die IC voor, dan kan het best zijn dat die verderop de vertraging eruit heeft gereden en de kering makkelijk haalt, terwijl de stoptrein ook nog op tijd op de eindbestemming is. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 11:50 |
Wellicht in de toekomst dat we Prorail eens met geweld gaan onteigenen. Want ik baal hier ook als een stekker van en ik kan u verzekeren, dit gaat geen tien jaar meer duren. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2016 @ 11:54 |
VPT doet dat toch nooit uit zichzelf? Ik dacht dat de volgorde van treinen alleen kan veranderen als de treindienstleider bewust de vertraging van de IC "verwerkt". | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 12:02 |
Ja, zoiets. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 12:06 |
Ik hoor net dat VPT in de jaren '90 al een archaïsch systeem was. Waarom hebben we het daar nog over dan? | |
derLudolf | dinsdag 29 november 2016 @ 12:09 |
ProRail gaat toch grond pachten: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)orwegovergang-Winsum
| |
derLudolf | dinsdag 29 november 2016 @ 12:10 |
Als dat de insteek is kunnen ze beter allemaal ontslag indienen en de hele boel opdoeken... | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2016 @ 12:14 |
Het is technisch nogal simpel. Er wordt grof gezegd een lijst met handelingen in gestopt (bijv. "Trein 1234 moet om 13:45 van spoor 3a naar spoor AB, sein om 13:43 alvast op groen zetten"). En die handelingen worden dan uitgevoerd, met wat checks. Bijvoorbeeld: - Is het al 13:43? - Staat trein 1234 op spoor 3a (of komt 'ie eraan)? Zo nee, wachten - Is er nog een andere trein die naar spoor AB moet en die eigenlijk eerst komt? Zo ja, wachten Die laatste check kan de verkeersleider beinvloeden, bijv. om de stoptrein toch voor de IC te gooien, maar dat is dus voor zover ik weet een bewuste handeling. | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 12:20 |
Volgens mij is het zo dat de trein die zich als eerste 'aandient' op een bepaald punt het eerst verwerkt wordt. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2016 @ 12:33 |
Ik zag net een nieuwe? trein van Deutsche Bahn met het provincielogo van Limburg in zuidwaartse richting bij station Haren (Groningen) rijden. Wat doet dat ding daar? | |
Zelfscanner | dinsdag 29 november 2016 @ 12:36 |
Hoevaak ik het meemaak dat er een vertraagde sprinter voor de IC zit tussen Houten en Geldermalsen.... Wacht dan eventjes bij Houten Castellum tot de IC voorbij is. Of het spoor verdubellen, maar dat is weer lastig. | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 13:28 |
Proefrijden | |
ReisT | dinsdag 29 november 2016 @ 13:43 |
Of dit bijvoorbeeld: als je vanuit Gouda komt met de IC, heb je net bij Vleuten de sprinter ingehaald, mag je bij station Leidsche Rijn voor de rooie wachten tot diezelfde sprinter daar is binnengekomen en weer vertrokken.. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 14:16 |
Dit is techniek van letterlijk honderd jaar oud, misschien nog wel meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 14:17 |
Overigens was het heel gezellig in Winsum, zo is vernomen Bron | |
Mr_Klaasje | dinsdag 29 november 2016 @ 14:20 |
Dat doet Eringa wel goed.. Niet in pak maar in een gewoon maar wel netjes kloffie. | |
Salatrel | dinsdag 29 november 2016 @ 14:26 |
hij was gewoon bang voor modder op zijn pak/schoenen | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 14:31 |
Wel vijf gebakjes voor twee man | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 14:53 |
En de fotograaf | |
MTL | dinsdag 29 november 2016 @ 15:28 |
Plus twee PR-spinnen | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 15:29 |
Ik denk eerder de vrouw van de boer | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 18:29 |
trouwens, zijn die gebakjes niet een statement in de Zwarte-Pietdiscussie? Iess Rassiessiezme! | |
derLudolf | dinsdag 29 november 2016 @ 19:55 |
Is platteland, daar doen we niet aan die non-discussie http://www.ad.nl/gezond/w(...)-problemen~a95376d7/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 november 2016 @ 20:00 |
Ja, als plattelander weet ik dat men op het platteland niet vies is van dom racisme. | |
b2py | dinsdag 29 november 2016 @ 20:08 |
Hebben jullie al gehoord van de nieuwste NS social media campagne? | |
Duvel | dinsdag 29 november 2016 @ 20:21 |
Dat gebeurt echt zo vaak. Er zit daar zo idioot veel rijtijdspeling dat de IC dan te vroeg is en ARI denkt dat de stoptrein dan toch nog voor moet gaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 november 2016 @ 20:24 |
Kop dicht boer | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 23:19 |
Er wordt 4 miljoen euro beschikbaar gesteld om het booggeluid van treinen bij Hilversum, Soest, Nijmegen en Leiden aan te pakken. Door een goedje op de rails te spuiten moet het geluid verminderen http://nos.nl/artikel/214(...)erpende-treinen.html | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2016 @ 23:27 |
Weer een nieuwe reden om geen treinen te laten rijden tussen Doetinchem en Winterswijk. Vermoedelijk een steenmarter heeft in de buurt van Aalten een kabel langs het spoorl doorgeknaagd. Alleen waar de storing zit weet ProRail niet http://www.gelderlander.n(...)pot-knaagt-1.6692365 | |
derLudolf | dinsdag 29 november 2016 @ 23:31 |
Rotbeesten... | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 november 2016 @ 08:44 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 30 november 2016 @ 08:44 |
En dan schuift er een lekker wijf bij je op schoot ofzo? | |
Ajaxfan | woensdag 30 november 2016 @ 13:29 |
Volgende week zondag reisje Schiphol > Diemen opzich niet heel spannende behalve dit: Amsterdam Centraal/Diemen Zuid-Almere Centrum/Amersfoort • er rijden geen Sprinters tussen Diemen Zuid en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • er rijden geen Sprinters tussen Amsterdam Muiderpoort en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • reizigers naar Amsterdam Science Park reizen via Amsterdam Muiderpoort • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort; reis via Utrecht Centraal • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Almere Centrum; reis via Duivendrecht Dan verwacht je dus de optie richting Zwolle (die sprinter word niet genoemd?) en Amersfoort sprinter die tot Muiderpoort gaat. Waarom stuurt die reisplanner mij dan via de route Schiphol > Duivendrecht > Weesp > Diemen? Blijkbaar gooien ze dat hele traject CS > Weesp er dus uit maar vermelden dat niet? | |
ReisT | woensdag 30 november 2016 @ 14:24 |
Die berichten zijn altijd wat cryptisch. Vermoedelijk met de bedoeling het beknopt te houden, maar het kan dus ook te beknopt zijn. Vroeger kreeg je tenminste nog een verhelderend kaartje bij... Ze vermelden dat er geen treinen rijden tussen Muiderpoort en Naarden-Bussum daar moet je dan uit afleiden dat dus ook niets rijdt tussen Muiderpoort en Weesp. | |
derLudolf | woensdag 30 november 2016 @ 15:23 |
Oops | |
_serial_ | woensdag 30 november 2016 @ 15:29 |
Linkje naar originele post : https://www.facebook.com/maarten.dankers/posts/979645748806109 | |
b2py | woensdag 30 november 2016 @ 15:49 |
Er geldt op za een andere buitendienststelling dan op zondag en blijkbaar is die er op zondag niet goed verwerkt. Bericht op zondag is niet correct in ieder geval | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 november 2016 @ 15:55 |
Vroeger kreeg je inderdaad zo een foldertje met stippellijntjes en streepjes enzo | |
ReisT | woensdag 30 november 2016 @ 16:11 |
Hier lijkt zaterdag juist niet goed verwerkt te zijn. Bericht over zondag lijkt wel correct maar alleen onduidelijk beschreven. | |
b2py | woensdag 30 november 2016 @ 16:29 |
Zaterdag is wel juist | |
_JdM_ | woensdag 30 november 2016 @ 16:31 |
Op Weesp-Gaasperdammerweg Aansluiting zijn de zuidelijke twee sporen het hele weekend buitendienst. Alleen op zondag ook Diemen-Dijksgracht | |
Dr_Flash | woensdag 30 november 2016 @ 16:32 |
Ik heb echt geen flauw idee wat hieruit zou moeten blijken. | |
Ajaxfan | woensdag 30 november 2016 @ 16:40 |
Het suffe is dat het veel korter kan en daardoor veel duidelijker. Wat ik zo zie gaat alleen Beverwijk <> Rotterdam als optie via Muiderpoort en dat is 1x per half uur. Hij lijkt mij onvolledig te zijn. Het cryptische van een overzicht bij de NS ben ik wel gewend inmiddels. Conclusie lijkt te zijn dat ik het beste trein Schiphol > CS > tram kan doen. Ben ik blij dat ik geen zware koffer mee heb. | |
ReisT | woensdag 30 november 2016 @ 17:42 |
O, jouw vraag was dus eigenlijk gewoon "waarom rijden er minder sprinters tussen CS en Muiderpoort"? Dat was voor mij dan weer cryptisch. | |
derLudolf | woensdag 30 november 2016 @ 17:57 |
Hij stond midden op de spoorwegovergang en toen zei de trekker "Doe het maar lekker zelf" | |
derLudolf | woensdag 30 november 2016 @ 17:59 |
Hebben wij een gemeenschappelijke vriend op FB? Of hoe vind jij dit zo snel? | |
_serial_ | woensdag 30 november 2016 @ 18:58 |
Ik had hem toevallig voorbij zien komen in mijn timeline ergens | |
Duvel | woensdag 30 november 2016 @ 22:57 |
Niemand wezen queenspotten in Utrecht vandaag? | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 november 2016 @ 22:58 |
Freddy Mercury is toch dood | |
derLudolf | woensdag 30 november 2016 @ 23:05 |
Die heeft idd al enige tijd een houten jasje aan | |
Dr_Flash | woensdag 30 november 2016 @ 23:08 |
Ja jij toch? | |
James1988 | woensdag 30 november 2016 @ 23:10 |
| |
Peter | woensdag 30 november 2016 @ 23:14 |
Moet dat in dit geval niet met dubbel s? | |
derLudolf | woensdag 30 november 2016 @ 23:18 |
De Galgenwaard kreeg nieuw gras? | |
dennistd | donderdag 1 december 2016 @ 00:07 |
Nee, ik mocht vandaag weer busje rijden na een week vakantie | |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2016 @ 00:22 |
Ik heb vandaag mijn eigen fallus met links aangeraakt. Dat was veel meer waard dan om in de kou op perron 7a op Utrecht CS te kijken naar een aantrekkelijke vrouw die je nooit kan versieren. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 00:22:35 ] | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 07:46 |
| |
Ajaxfan | donderdag 1 december 2016 @ 08:14 |
Het ene had verband met het ander. Dat er iets niet klopte bij dat NS overzicht begreep ik. Was ook vooral een afvinklijstje. 2x per uur met daarna een pendelbus waar je geen idee hebt hoe goed die rijd zit ik niet op te wachten. [ Bericht 16% gewijzigd door Ajaxfan op 01-12-2016 09:07:00 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 09:16 |
Euh wat is er bij leiden? Omroep klonk als aanrijding met een voertuig maar euh Hmm. | |
Ajaxfan | donderdag 1 december 2016 @ 09:19 |
Somda zegt: Tussen Voorschoten en De Vink. | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 09:19 |
http://www.ad.nl/den-haag(...)oorschoten~a070f1c7/ | |
Ajaxfan | donderdag 1 december 2016 @ 09:23 |
Aan de ingezoomde foto's te zien beste klap geweest. | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 09:29 |
Is er eentje door de geluidswal gereden en door een trein gegrepen | |
Ajaxfan | donderdag 1 december 2016 @ 09:48 |
Ondertussen in dezelfde hoek van het land:
| |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 10:00 |
Ik was dus nogal verbaasd vanwege het voertuig gedeelte op een van de eerste spoorlijnen van het land zonder overwegen | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 10:12 |
Hier ook, liep in Amsterdam onder een bord door met de melding 'Later vertrek ivm auto op spoor' Wtf | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 10:17 |
Wat doe jij in Amsterdam? Ga eens snel naar die ivoren toren die gemaakt is van baksteen in Utrecht jij! | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 10:37 |
Dagje regio | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 december 2016 @ 10:51 |
Het sluiten van overwegen is dus niet voldoende. Ik stel voor alle wegverkeer binnen 500 meter van een spoorbaan te verbieden. | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 11:00 |
En dan Rijkswaterstaat met geweld onteigenen.. Dat zal ze leren! | |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2016 @ 11:37 |
| |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2016 @ 11:43 |
Gewoon auto's verbieden. Wisten jullie dat Henry Ford een antisemiet was, en dat Adolf Hitler zorgde voor de opmars van de Volkswagen? Alle auto's hebben banden met de Nazi's en derhalve moeten alle auto's verboden worden. | |
ReisT | donderdag 1 december 2016 @ 11:50 |
Volgens dit bericht betreft het een bejaarde man die het gas indrukte in plaats van de rem. Desondanks best knap dat je daar het spoor op weet te komen. | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 12:15 |
Onbewaakte overweg he | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 12:51 |
Nieuwe S-Bahnen! Hamburg krijgt de BR490, die vanaf 2018 de oude treinen BR472 zal vervangen. En Berlijn krijgt in 2020-21 nieuwe. Een mock-up is klaar en uitgeprobeerd. Ik vind hem spuuglelijk De klassieke sluittoon zal ook verdwijnen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 december 2016 @ 13:08 |
Een autobestuurder bij Leiden Wilde de files vermijden Hij trok aan het stuur En reed door een muur Toen konden geen treinen meer rijden | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 13:53 |
Had James al gemeld dat de V250 mogelijk een nieuwe werkgever gevonden heeft? | |
Salatrel | donderdag 1 december 2016 @ 14:02 |
in engeland? | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 14:09 |
Italië. Voor een deel 250 km/h onder 25 kV en voor een deel 200 km/h onder 3 kV. | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 14:12 |
Dan weten we waar we een keer heen moeten: Italië | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 14:13 |
Ondertussen heeft CAF de eerste tram voor de Uithoflijn gereed en op transport naar Nederland gezet http://www.railjournal.co(...)-lrv-to-utrecht.html | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 14:24 |
Prima snelheden dus, levert dit NS ook nog wat op? | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 14:39 |
| |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 december 2016 @ 15:08 |
Laat limericks een trend worden. Ook leuker dan die gedichtjes van de NS op 5 december. | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 15:09 |
Geen idee. | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 15:09 |
Waarom zou ik dat moeten melden? | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 december 2016 @ 15:16 |
Omdat dat toch wel de belichamingen van een frustratie zijn.. Of niet? | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 15:50 |
Nee, die gare goederenhokken die nu voor HST moeten doorgaan, dát is de belichaming van frustratie Dat gezegd hebbende, mocht de V250 daadwerkelijk in Italië gaan rijden dan zie ik een tripje naar Italië wel gebeuren. | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 15:52 |
Zo kauwde een tuinman uit Druten op 'n Kiosk-croissant zonder gluten en hoorde wat ruis: "De trein terug naar huis vertrekt over enk'le minuten!" | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 15:54 |
Een meisje in Uithuizermeeden wilde graag naar haar vriendje in Rheden. Helaas met de bus, te laat voor een kus door uitgelopen werkzaamheden. | |
Salatrel | donderdag 1 december 2016 @ 16:10 |
Over werkzaamheden gesproken dat ging gisteravond in rotterdam niet helemaal goed niemand wist ergens van en de bussen waren ook niet besteld... Totdat de cta's opeens op zwart gingen | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 16:44 |
NS heeft de voorwaarden voor het groepsretour aangescherpt. Vanaf volgend jaar moet direct bij aankoop al allerlei gegevens van de reizigers ingevoerd worden. Dit in tegenstelling tot nu waar sites tickets kopen en op diverse plaatsen aanbieden aan dagjesmensen. http://nieuws.ns.nl/groep(...)orting-samen-reizen/ | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 17:09 |
| |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 17:10 |
Is een mooi ding geworden | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 17:14 |
En over S-Bahn gesproken, Berlijn wilt enorm uitbreiden met Light-Rail: http://www.railjournal.co(...)-rail-expansion.html | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 17:35 |
Man man man Gaan we het dan toch nog meemaken in dit leven? | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 17:35 |
*wil | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 17:36 |
In RM stonden al foto's van de baan! | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 17:38 |
Daar ga ik tzt echt wel even een keer een ritje mee maken | |
GlenSpey | donderdag 1 december 2016 @ 17:52 |
Mooi apparaatje. Alleen waarom hebben ze er 27 nodig voor 1 tramlijntje? | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 17:54 |
Omdat het wereldrecord tramproppen niet gebroken hoeft te worden. | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 17:55 |
Wat dacht je van "mensen vervoeren"? | |
GlenSpey | donderdag 1 december 2016 @ 17:57 |
27 lijkt me een beetje veel van het goeie, of gaan deze dingen om de minuut rijden? | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 17:58 |
Paar in onderhoud / reserve / reparatie. Als je er elke 2 minuten mee gaat rijden kun je er best een stuk of 20 kwijt op een hele omloop hoor. | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 18:02 |
16 keer per uur gekoppeld rijden + reserve, en volgens mij gaan ze ook naar Nieuwegein rijden enzo of was daar nou een extra bestelling van? | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:03 |
Een kwaaie stationschef in Vorden riep mokkend publiek tot de orde. "De trein is te laat wees blij dat hij gaat!" Dat is toen een bloedbad geworden | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 18:06 |
Jup. Er komen nog meer trams | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 18:06 |
Ben jij ook goed in Sinterklaasgedichten? | |
MTL | donderdag 1 december 2016 @ 18:09 |
Heerlijk die limericks | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:10 |
Een hoofdconducteur uit Zaltbommel die hoorde ineens wat gestommel Wat trof hij toen aan? Collega, banaan Het HC-hok onder de rommel! | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:12 |
Ach goed, wat heet goed. Je doet je best he | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:16 |
Een seinwachter in Wadenoyen ontdeed ooit zijn bedstee van vlooien. Toen riep hij zijn vrouw "Zeg schat, kom eens gauw! Dan zet ik je mooi voor de rooie!" | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 18:16 |
Tranen rollen over de wangen | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 18:20 |
Dus ze bouwen in de hele stad al 80 jaar enorme voorbereidingen voor metrolijn U10 en dan gaan ze er alsnog een tremmetje van maken | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:20 |
Een Indisch stationschef riep "Joepie! naar Delhi kost tweehonderd roepie!" De man zei toen zuur "Dat vind ik te duur" De chef: "Jij bent zeker b2py" | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 18:20 |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 18:24 |
Mooi, kan ik je inhuren? | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 18:24 |
Komende week iedere pauze even aapjes kijken: http://nieuws.ns.nl/julia-is-verhuisd-naar-oputrecht-centraal/ | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:26 |
Ja hoor. 5 cent per woord. Jij levert de inspiratie aan. | |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 18:30 |
| |
Peterselieman | donderdag 1 december 2016 @ 18:38 |
Een reiziger riep bij het uitstappen in Breda de conducteur iets achterna "Ik moet hier helemaal niet zijn" "Wat is dit voor ongein?" De conducteur zei: "De nieuwe treinen op de HSL rijden weldra"
| |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:42 |
Een peinzende leraar uit Eersel die sprak "wat een aardig probeersel" Helaas, maffe Fries, dit is nog wat vies. Voor jou rest nog aardig wat leersel | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 18:44 |
Tientje voor een A4'tje dus... Prima. Heb het budget voor Sinterklaas cadeau toch al overschreden | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 18:46 |
PB maar wat | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 18:50 |
Goede daad gedaan... een toerist met oordopjes in erop gewezen dat ze toch echt de trein uit moest omdat die zou worden afgerangeerd, en nog een troep reizigers verwezen naar wat wel de trein naar Tilburg en Breda was. Dat ik die trein vervolgens zelf heb gemist omdat ik niet wilde staan... tsja | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 19:07 |
Ik moest net ook staan van Diemen Zuid naar Weesp | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 19:08 |
Nou, dat was toch zeker wel vijf minuten Meid toch | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 19:09 |
Ik sta eigenlijk nooit. Toevallig afgelopen dinsdag een keer, van Breda tot aan Tilburg Universiteit. De vlak voor de sprinter rijdende intercity had +10, dus al dat IC-volk zat in de SPR samen met alle studenten/s die er daar uit gaan. | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 19:11 |
Als je hier in het oosten moet staan is het meestal één van de railtractoren Zutphen - Oldenzaal of Zutphen - Winterswijk. | |
#ANONIEM | donderdag 1 december 2016 @ 19:14 |
Er is al een U- en S-bahn. De tram heeft kortere halteringsafstanden en kan wrs. de "metrobus" vervangen. Warschauer Str , Hermannplatz werd/wordt trouwens ook wel eens tijd. Gentrificeerd daar enorm, beter als je dan ook snel naar hip Friedrichshain kan. | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 19:16 |
Whut | |
bork | donderdag 1 december 2016 @ 20:02 |
Er waren wel meer plannen en er ligt zat al klaar maar er is geen geld . U5 van Alexander Platznaar Branderburger tor zal wel voorlopig het laatste zijn. In Hamburg wordt nog wel flink gegraven -> http://dialog.hochbahn.de(...)nd-warum-eigentlich/ en http://dialog.hochbahn.de/tag/u4/ en http://dialog.hochbahn.de(...)ichtung-elbbruecken/ enz. | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 20:04 |
Hochbahn. Graven. Uhuh. | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 20:06 |
En ze gaan compleet Altona verplaatsen las ik laatst | |
bork | donderdag 1 december 2016 @ 20:07 |
yup, 2023 hopelijk klaar -> https://de.wikipedia.org/wiki/Neue_Mitte_Altona https://www.ndr.de/nachri(...)ittezeitplan100.html | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 20:26 |
Lieve help wat een gekronkel in die U5 | |
Goverman | donderdag 1 december 2016 @ 20:30 |
kuch, proest, ahum... Ja, dat zou best eens kunnen ja... | |
Duvel | donderdag 1 december 2016 @ 20:31 |
Nee, ik was treinspotten. Ineens een mensenmassa, niet normaal. Komen er twee van die vrouwen langskuieren, beetje lachen, beetje zwaaien, maffe hoedjes op. Nou ja, zal wel dacht ik. | |
JDude | donderdag 1 december 2016 @ 20:32 |
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gentrificatie tl;dr: Ouwe zooi slopen en vervangen door te dure appartementen en hipsterkoffiebarretjes. | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 20:33 |
Alles voor de elite! (Wat is de uitslag van referendum Rotterdam?) | |
James1988 | donderdag 1 december 2016 @ 20:33 |
Nu op RTL Z een documentaire over de London Underground. | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 20:43 |
Ongeldig, want maar 22% opkomst. | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 20:43 |
Is al deel 7 van 8 | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 20:44 |
Mooi! | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 20:46 |
Nog minder toch? Moest 30% zijn, volgens mij was er rond de 15% opkomst | |
ReisT | donderdag 1 december 2016 @ 20:52 |
Er was eens een Italiaanse HST, Die dacht, ik kap er mee! Maar NS Hispeed, Luisterde niet, En nu zitten wij in de puree! | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 21:03 |
16,9 http://www.rijnmond.nl/ni(...)-of-minder-referenda | |
Adrie072 | donderdag 1 december 2016 @ 21:31 |
http://www.spoorpro.nl/sp(...)ligheidsradicalisme/ | |
Zelfscanner | donderdag 1 december 2016 @ 21:43 |
Je kon mij opvegen met al deze gedichten | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 21:47 |
Een matig stuk schroot daar in Napels Dat bleek toch iets abominabels Zo viel er een plaat ja zomaar op straat Niet tegengehouden door kabels hmm dat kan beter. | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 21:48 |
Limerick is best moeilijk om dat goed te doen. Een limerick is een dichtvorm van 5 regels met een vrij strak metrum. Twee drievoetige amfibrachen (∪—∪ ∪—∪ ∪—∪), twee regels amfibrachen en jambe (∪—∪ ∪—) en afgesloten door weer een drievoetige amfibrachys. In de eerste regel wordt (meestal) een persoon of dier geïntroduceerd met een plaatsnaam. De regels 1, 2 en 5 rijmen met elkaar en er is een ander rijm tussen de kortere regels 3 en 4 (rijmschema: a a b b a). Voorts heeft een limerick vaak een wat dubbelzinnige inhoud, of kan zelfs zeer grof zijn. De laatste regel is een soort pointe of uitsmijter; de clou. | |
Claude_Viole | donderdag 1 december 2016 @ 22:06 |
Ik ga ook maar eens even langs morgenavond of anders zaterdag of zondag of maandag ofzo. Zou ze voor iedereen de deur open zetten voor een gezellig babbeltje ? | |
Kansenjongere | donderdag 1 december 2016 @ 22:08 |
Een korfbalcluppie uit Halle Wilde weer naar huis na het ballen Dat feest ging niet door Gedoe op het spoor Er waren wat blaadjes gevallen | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 22:09 |
Kijk jij snapt het | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 22:10 |
Ik had echt een hele grappige over een OVNL lid bedacht maar was tegelijkertijd ook veel te gemeen. Kak. | |
Zelfscanner | donderdag 1 december 2016 @ 22:12 |
Treinverkeer muurvast bij amsterdam sloterdijk nu | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 22:13 |
Babs? | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 22:14 |
Ohjee | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 22:14 |
Er was eens een jongen met borsten ..... worsten | |
Zelfscanner | donderdag 1 december 2016 @ 22:16 |
Persoon IN het spoor Trein staat al 25 minuten ergens stil tussen CS en SD Maar we hebben een Bigmac mee van een euro | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 22:17 |
Een haatdragend ventje uit 'Olle Die wilde een stakkertje mollen Helaas, dit is Fok dus dat is niet "ok" Nu gaat Danny zijn aars uitholle! | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 22:22 |
https://www.rijdendetrein(...)dijk-haarlem-zaandam Echt al 13 minuten opgelost, hup hup NS | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 22:23 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 1 december 2016 @ 22:24 |
Nou, dat kan Danny in ieder geval lopen vanaf waar ik woon. | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 22:25 |
Npo1 wat interessants nu. Over hoe infrastructuur de stad verandert. Oa Utrecht Centraal | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 22:27 |
aan jou om te zorgen dat de terugweg wat langer duurt | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 22:31 |
Nu Maastricht. Het had drie stations (buiten de stad) want die spoorwegen. Hoe de stad verandert na de komst van het centraal station. Hoe de Allee er kwam. | |
Zelfscanner | donderdag 1 december 2016 @ 22:44 |
Vertel dat de hele rij met treinen maar. Treinen naar den helder gingen ook via Haarlem namelijk. | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 22:58 |
Zat ook te kijken, was weer interessant | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 23:04 |
'Weer' ik dacht dat dit de eerste aflevering was? | |
dennistd | donderdag 1 december 2016 @ 23:08 |
Een limerickmaker uit de Koekstad Dacht toen opeens: weet je wat Hij ging zijn dichtkunsten verkopen maar raakte van de opbrengst volledig bezopen Hij vroeg per woord wel een krat! | |
b2py | donderdag 1 december 2016 @ 23:20 |
Onzichtbaar Nederland zeker? | |
Prins_Pils | donderdag 1 december 2016 @ 23:21 |
Nee, de derde | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 23:22 |
Zal wel even zorgen dat er een flesje Wagenings Tripel die kant op gaat Of blond mag ook, maar die is niet zo lekker volgens de slijter. | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 23:22 |
| |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 23:23 |
Aan een limerick worden heel wat meer eisen gesteld dan alleen het rijmschema Nogeens proberen | |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 23:27 |
Er was es een meid uit Epe Die had het voltooid deelwoord niet begrepe Ze vroeg na de daad, Met haar mond nog vol zaad: "Heb ik nu gepijpt of gepepe?" | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 23:28 |
idee heel aardig, uitvoering schort nog wat aan | |
Zelfscanner | donderdag 1 december 2016 @ 23:31 |
| |
derLudolf | donderdag 1 december 2016 @ 23:33 |
Er was es een man op Terschelling Die ging met zijn fiets van de helling Toen zei zijn fiets krak Met zijn kop in de kak Zijn zak in de vijfde versnelling Meer ken ik niet | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 23:33 |
Een boertje op klompen uit Drente die voelde zich als in de lente Hij kreeg voor zijn pik een jaar in de lik Zo doen we toch niet hier in Twente | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 23:34 |
Okee dit begint aan te slaan | |
Dr_Flash | donderdag 1 december 2016 @ 23:39 |
Kun je ook zelf wat van maken he Een treinspotter hier op Terschelling Die stond mooi op wacht bij de helling Al snel dacht hij "Kak!" Want 't spoor dat ontbrak Dus treinloos is deze vertelling Na ja of zoiets Als je er langer over nadenkt wordt het vast beter | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 00:03 |
Een Winsumse boer sprak met Piertje aan de koffie, een vrolijk kwartiertje. "geef jij me de grond naai ik je de kont" Toen zei de boer "scheer je weg, kliertje" | |
Prins_Pils | vrijdag 2 december 2016 @ 00:05 |
bork | vrijdag 2 december 2016 @ 00:06 |
Schoenmaker blijf bij je leest Het is is meer dan genoeg geweest Het gaat hier over treinen en niet over rijmen Het gaat hier over het spoor en niet over limericks hoor Ik wil een trein die over het spoor racet! ok, die klopt niet maar ik bedoel maar, kappen aub . | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 00:08 |
het is echt paarlen voor de zwijnen hier he. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 00:09 |
Waar heb je jeuk aan dan? | |
dennistd | vrijdag 2 december 2016 @ 00:11 |
In München stond laatst een ICE Die dacht: ik kap ermee, dag, tabee Rare tekens op het scherm Maar de conducteur sprak ferm: Het belangrijkste werkt nog: de plee | |
Prins_Pils | vrijdag 2 december 2016 @ 00:12 |
Lekker doorgaan joh Vol! |