abonnement Unibet Coolblue
pi_166939840
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:32 schreef Szura het volgende:
Dadelijk komen we amper tot 25.000 burgers die uit Oost-Aleppo komen ipv die verzonnen 250.000 :').
de 250 duizend sloeg inderdaad nergens op
  zondag 27 november 2016 @ 19:55:13 #77
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166940204
@DrPartizan_
260 fighters join the Manbij Military Council and are prepared to defend #Manbij from Turkish occupiers and ISIS terrorists.

Say what?
  zondag 27 november 2016 @ 20:03:15 #78
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166940429
Allah Mheyii al Jeish!!
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166940562
wat probeert doe Bosnjo hier precies duidelijk te maken? zijn bron is een turkse soldaat zegt ie

https://twitter.com/BosnjoBoy/status/802469184454135808

@BosnjoBoy (37) Turkey already broke their agreement with Russia when nearing Al Bab & taking Qabasin village. This shouldnt have happened

Qabasin should be under YPG control as per demand from Russia, the same as the area N. of Al Bab. Turkey made a mistake

Now as they came 2close to Al Bab, they don't know what to do, as the town should be under #SAA control. Airstrikes on their

position was a warning, so they withdrew their troops to Akhtaren. Rebels stayed & are delusional, attacking #YPG instead

Full conversation. BUT, As #Aleppo is already under siege, theres no difference if Rebels enter Al Bab, which can still happen

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 27 november 2016 @ 20:06:56 #80
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_166940566
Julian Roepcke is helemaal de weg kwijt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_166941056
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:06 schreef Szura het volgende:
Julian Roepcke is helemaal de weg kwijt
wieso?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 27 november 2016 @ 20:26:08 #82
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166941206
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

wieso?
JihadiJulian
quote:
Say what?
pi_166941306
quote:
Exclusive: Turkish delegation (Head of Intel & Foreign Minister) to Iran discussed the north of Syria (al-Bab) following last attack.
quote:
Iran President Rouhani & FM Zarif received Turkish counterpart Mevlut Cavusoglu & Hakan Fidan Head of Turkey's National Intel in Tehran.
https://twitter.com/EjmAlrai/status/802818955874332673







  zondag 27 november 2016 @ 21:08:42 #84
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166943062
MIG29_ twitterde op zondag 27-11-2016 om 21:04:26 #Aleppo : The Tiger issued a statement giving militants last warning to leave Aleppo city or suffer total annihilat… https://t.co/z6o5O45s8W reageer retweet
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166943296
quote:
Ik zie het liefst verregaande samenwerking tussen Turkije en Iran (en Rusland). Dat lijkt mij met het oog op een stabiel(er) Midden-Oosten een betere alternatief dan wat er nu is.

Op die manier kan de VS buitenspel gezet worden en hopelijk ook de zieke ideologie waar Saoedie-Arabië‎ voor staat.

Het brengt natuurlijk veel problemen met zich mee. Het wantrouwen is groot, de religieuze stromingen botsen, er zijn tegenstrijdige belangen en er zal van buitenaf ook veel weerstand zijn.

Het gaat me even om de twee naties, zonder te kijken naar de (huidige) regeringen. Ik denk dat er veel winst te behalen valt voor die hele regio wanneer de soennitische Turkije en de sjiitische Iran meer begrip voor elkaar kweken en de spanningen zoveel mogelijk wegnemen.

Ik vind het gewoon enorm triest hoe al die landen in het Midden-Oosten elkaar zo enorm tegenwerken, uiteindelijk is de bevolking constant de pineut. Het zou voor iedereen fijner zijn als er wat meer ruimte is voor andersdenkenden in het Midden-Oosten, want 'we' slaan nu al decennia elkaars koppen in. Denk bijvoorbeeld aan de minderheden, of dat nou de Druzen, Assyriërs, Yezidi's, Turkmenen, Koerden, christenen, joden zijn maakt verder niet uit.

Hoe zie jij dit voor je? Kun je het los zien van al het nationalistische meuk dat het teweegbrengt?

Ik zeg overigens niet dat het überhaupt haalbaar is. Ik vind dat conflictzoekende schreeuwerige toon van Erdoğan echt helemaal niets. Het is in ieder geval ergens hoopgevend dat het op diplomatiek vlak goed blijft lopen tussen Turkije en Iran, no?

Anyways, ik zou het dus fijn vinden als die twee landen de kar trekken in het Midden-Oosten. Hoe denk jij daarover?‎
pi_166943466
Klopt dit zou geweldig zijn, als de Turken zich bij een Iraans-Russisch-Egyptische alliantie aansluiten.. amerikanen en saudis buitenspel!
pi_166943710
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:03 schreef Zahreddine het volgende:
Allah Mheyii al Jeish!!
Wil je aub stoppen? :')
pi_166943793
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wil je aub stoppen? :')
wat zegt ie dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 27 november 2016 @ 21:27:41 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166943816
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zie het liefst verregaande samenwerking tussen Turkije en Iran (en Rusland). Dat lijkt mij met het oog op een stabiel(er) Midden-Oosten een betere alternatief dan wat er nu is.

Op die manier kan de VS buitenspel gezet worden en hopelijk ook de zieke ideologie waar Saoedie-Arabië voor staat.

Het brengt natuurlijk veel problemen met zich mee. Het wantrouwen is groot, de religieuze stromingen botsen, er zijn tegenstrijdige belangen en er zal van buitenaf ook veel weerstand zijn.

Het gaat me even om de twee naties, zonder te kijken naar de (huidige) regeringen. Ik denk dat er veel winst te behalen valt voor die hele regio wanneer de soennitische Turkije en de sjiitische Iran meer begrip voor elkaar kweken en de spanningen zoveel mogelijk wegnemen.

Ik vind het gewoon enorm triest hoe al die landen in het Midden-Oosten elkaar zo enorm tegenwerken, uiteindelijk is de bevolking constant de pineut. Het zou voor iedereen fijner zijn als er wat meer ruimte is voor andersdenkenden in het Midden-Oosten, want 'we' slaan nu al decennia elkaars koppen in. Denk bijvoorbeeld aan de minderheden, of dat nou de Druzen, Assyriërs, Yezidi's, Turkmenen, Koerden, christenen, joden zijn maakt verder niet uit.

Hoe zie jij dit voor je? Kun je het los zien van al het nationalistische meuk dat het teweegbrengt?

Ik zeg overigens niet dat het überhaupt haalbaar is. Ik vind dat conflictzoekende schreeuwerige toon van Erdoğan echt helemaal niets. Het is in ieder geval ergens hoopgevend dat het op diplomatiek vlak goed blijft lopen tussen Turkije en Iran, no?

Anyways, ik zou het dus fijn vinden als die twee landen de kar trekken in het Midden-Oosten. Hoe denk jij daarover?
Ik ben het er grondig mee eens. Een machtsblok Turkije-Rusland-Iran betekent dat Saudi-Arabië definitief buitenspel wordt gezet, gezien zij simpelweg niet tegen dat machtsblok op kunnen, militair gezien niet en economisch gezien ook niet meer. Dat lijkt me een nobel streven.

Tevens voorkomt het buitenspel zetten van Saudi-Arabië een machtstrijd tussen Saudi-Arabië en Iran, welke momenteel voor veel ellende zorgt. Ook lijkt het mij ergens wel gezond als landen als Turkije en Iran elkaar in toom houden.

Het staat buiten kijf dat Amerika sowieso buiten het Midden-Oosten moet worden gehouden. Grote verliezer in dit scenario is echter wel Israël.
pi_166943863
Zolang de Islam er is zal het toch een puinhoop blijven.
pi_166944136
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:28 schreef BEFEM het volgende:
Zolang de Islam er is zal het toch een puinhoop blijven.
Nou ja, als het de protestanten en de katholieken lukt, lukt het de soennieten en sjiieten ook wel
pi_166944200
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou ja, als het de protestanten en de katholieken lukt, lukt het de soennieten en sjiieten ook wel
Moet er wel een verlichting komen. En dat zit er voorlopig niet in.

En ook bij de protestanten en katholieken kwam de druk vanuit de niet religieuzen. In Nederland is het humanisme bijvoorbeeld al 400 jaar groot. Dat zorgt dat de religieuzen ook zien van 'ey, zonder elkaar de kop in slaan kunnen we óók normaal leven en onze religie volgen'. Die luitjes heb je natuurlijk niet in het Midden-Oosten. Op Israël na, wat ook geen puinhoop is.
pi_166944246
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 21:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat zegt ie dan?
God met het leger. Maar de manier hoe hij het zomaar zegt is pure cringe.
  zondag 27 november 2016 @ 21:38:15 #94
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166944257
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wil je aub stoppen? :')
waarom zou ik?
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166944287
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:38 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

waarom zou ik?
Cringe. Beetje nutteloze slogans zeggen. Zelfde als iemand steeds aan het akbarren is.
  zondag 27 november 2016 @ 21:40:29 #96
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166944336
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Cringe. Beetje nutteloze slogans zeggen. Zelfde als iemand steeds aan het akbarren is.
Oneliners FTW
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166944385
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou ja, als het de protestanten en de katholieken lukt, lukt het de soennieten en sjiieten ook wel
de protestanten en de katholieken is het pas gelukt in de 20ste eeuw na een totaal vernietigende 2de wereldoorlog en met druk van de VS en de Sovjets.

daarvoor zaten de europeanen net zo hard zo niet erger elkaars hersenen in te slaan als de volkeren in het M-O.

ik weet zeker dat op het moment de EU echt uit elkaar valt we terug gaan naar dat praktijk wat dood en begraven leek.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166944543
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

de protestanten en de katholieken is het pas gelukt in de 20ste eeuw na een totaal vernietigende 2de wereldoorlog en met druk van de VS en de Sovjets.

daarvoor zaten de europeanen net zo hard zo niet erger elkaars hersenen in te slaan als de volkeren in het M-O.

ik weet zeker dat op het moment de EU echt uit elkaar valt we terug gaan naar dat praktijk wat dood en begraven leek.
De oorlogen daarvoor waren geen religeuze oorlogen. Niet in 1800/1900 in ieder geval. Grootste gedeelte was gewoon vanuit nationalistisch oogpunt.

Eigenlijk zou een grotere rol van Turkije wel beter zijn voor het Midden-Oosten aangezien zij traditioneel meer gericht zijn op een 'gematigde' islam. Alleen jammer dat het met Erdogan compleet de verkeerde kant op gaat.
pi_166944638
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De oorlogen daarvoor waren geen religeuze oorlogen. Niet in 1800/1900 in ieder geval. Grootste gedeelte was gewoon vanuit nationalistisch oogpunt.

of het religieus geinspireerd is of niet maakt weinig uit, je slaat elkaars de hersens in of niet. de waarom is niet relevant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166944818
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 21:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

of het religieus geinspireerd is of niet maakt weinig uit, je slaat elkaars de hersens in of niet. de waarom is niet relevant.
Om het te voorkomen is de waarom natuurlijk wel relevant. Als IS verslagen is zal Irak nog steeds een puinhoop zijn. Zelfde geldt in Syrië. Alle niet-homogene landen hebben een groot probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')