abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167341233
Heeft iemand de kerst trein al gebouwd?

Ik had bij Lego nagevraagd of alle power functions nodig waren voor de set. Ze zeiden toen dat ik alleen de motor en de batterijen houder nodig had om de trein te laten rijden, de rest was optioneel. Wat ook klopt, aangezien de trein wel rijdt, maar hij rijdt zo hard dat hij de bocht uit vliegt.
Dus ik heb uiteindelijk maar ook het onderdeel besteld waarbij je kan aangeven hoe hard de trein moet rijden, maar dan doet hij helemaal niets. Ik heb nu het idee dat hij het alleen doet als je ook de controller er nog bij hebt. Of doet hij het bij iemand anders wel?
pi_167341383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:25 schreef HyrulePrincess het volgende:
Heeft iemand de kerst trein al gebouwd?

Ik had bij Lego nagevraagd of alle power functions nodig waren voor de set. Ze zeiden toen dat ik alleen de motor en de batterijen houder nodig had om de trein te laten rijden, de rest was optioneel. Wat ook klopt, aangezien de trein wel rijdt, maar hij rijdt zo hard dat hij de bocht uit vliegt.
Dus ik heb uiteindelijk maar ook het onderdeel besteld waarbij je kan aangeven hoe hard de trein moet rijden, maar dan doet hij helemaal niets. Ik heb nu het idee dat hij het alleen doet als je ook de controller er nog bij hebt. Of doet hij het bij iemand anders wel?
Met dat batterijenblok kun je toch gewoon de snelheid regelen?

Of heb je deze:


?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2016 12:35:56 ]
pi_167342185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:25 schreef HyrulePrincess het volgende:
Heeft iemand de kerst trein al gebouwd?

Ik had bij Lego nagevraagd of alle power functions nodig waren voor de set. Ze zeiden toen dat ik alleen de motor en de batterijen houder nodig had om de trein te laten rijden, de rest was optioneel. Wat ook klopt, aangezien de trein wel rijdt, maar hij rijdt zo hard dat hij de bocht uit vliegt.
Dus ik heb uiteindelijk maar ook het onderdeel besteld waarbij je kan aangeven hoe hard de trein moet rijden, maar dan doet hij helemaal niets. Ik heb nu het idee dat hij het alleen doet als je ook de controller er nog bij hebt. Of doet hij het bij iemand anders wel?
Volgens het boekje heb je 8879 (IR Remote control), 8884 (IR receiver), 88000 (battery box) en 88002 (Motor) nodig. Met alleen de battery en motor rijdt hij op 1 snelheid, met de IR control en receiver erbij kan je de snelheid instellen.

Heb ze hier allemaal in huis, maar zelf niet geprobeerd in te bouwen vooralsnog, maar kan geen probleem zien waarom het niet zou werken met die 4 dingen. (Bij elke trein met powerfunctions krijg je die er namelijk standaard bij, dus het is de default kit.)
pi_167343250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:34 schreef HPLC het volgende:

[..]

Met dat batterijenblok kun je toch gewoon de snelheid regelen?

Of heb je deze:

[ afbeelding ]
?
nee batterij blok heeft geen snelheidsoptie, ik heb niet die van jouw plaatje

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Volgens het boekje heb je 8879 (IR Remote control), 8884 (IR receiver), 88000 (battery box) en 88002 (Motor) nodig. Met alleen de battery en motor rijdt hij op 1 snelheid, met de IR control en receiver erbij kan je de snelheid instellen.

Heb ze hier allemaal in huis, maar zelf niet geprobeerd in te bouwen vooralsnog, maar kan geen probleem zien waarom het niet zou werken met die 4 dingen. (Bij elke trein met powerfunctions krijg je die er namelijk standaard bij, dus het is de default kit.)
ja klopt maar toen ik ze gebeld had zeiden ze dat er maar 2 echt nodig waren en 2 optioneel, die twee die je echt nodig hebben zijn ook groter gedrukt in het boekje. Maar ik moet dus wss toch alsnog de remote erbij gaan kopen want zonder die werkt het niet
pi_167343433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:58 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

nee batterij blok heeft geen snelheidsoptie, ik heb niet die van jouw plaatje

[..]

ja klopt maar toen ik ze gebeld had zeiden ze dat er maar 2 echt nodig waren en 2 optioneel, die twee die je echt nodig hebben zijn ook groter gedrukt in het boekje. Maar ik moet dus wss toch alsnog de remote erbij gaan kopen want zonder die werkt het niet
Dat is ook zo, met alleen de battery en motor rijdt hij op 1 snelheid. Om hem te laten rijden heb je die andere twee inderdaad niet nodig. Wil je er fatsoenlijk mee kunnen rijden moet je de twee optionele dingen ook hebben. Die werken ook alleen als duo, dus het is of alle twee of niets. De receiver doet niets zonder de controller en andersom.

Bij mij zijn ze in het boekje overigens alle 4 even groot afgedrukt.
pi_167344380
Mijn zoon heeft lang gespaard en met een laatste bijdrage van ons zal er een Mindstorms onder de kerstboom liggen. Nu willen oma en opa ook nog een kerstcadeautje geven. Uiteraard is een bijdrage aan de Mindstorms zo gemaakt, maar het zou leuker zijn om er een fysiek presentje van te maken. Daarom de vraag aan de deskundigen hier of er uitbreidingen zijn die erg de moeite waard zijn.
  donderdag 15 december 2016 @ 15:49:42 #67
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_167345379
Er zijn verschillende boeken te koop met Mindstorms-bouwsels die verder gaan dan wat er op de cd staat. Of extra motoren en sensoren, dat is ook altijd handig :)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_167347419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:49 schreef BillsGate het volgende:
Er zijn verschillende boeken te koop met Mindstorms-bouwsels die verder gaan dan wat er op de cd staat. Of extra motoren en sensoren, dat is ook altijd handig :)
Heb je ook boeken in het Nederlands? Ik heb even gegoogled maar kom uitsluitend engelstalige boeken tegen. Voor een 10-jarige nog niet te doen..
  maandag 19 december 2016 @ 10:59:05 #69
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_167439371
Oe dat weet ik niet. Dan zou ik gaan zoeken naar de Mindstorms Education sets. Die waren voor scholen bedoeld en daarbij zaten Nederlandse boeken.

Maar hoe je daaraan zou moeten komen, zou ik zo ook niet weten
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_167443424
Voor diegene die nog iets wil bestellen bij de Wehkamp met 12,50 korting:

kerst7322
kerst8529
Werken 1x per account en kunnen allebei op 1 bestelling gebruikt worden voor 12,50 euro korting.

geldig van 18 dec tot 20 dec

Heb net zelf de Bucket Wheel Excavator besteld voor EUR 167,50 :D
  Lieve Belg vrijdag 30 december 2016 @ 19:37:34 #71
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167754853
wiiiii. Nieuwjaarskado voor mijzelf :)



quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:30 schreef _Flea_ het volgende:


Heb net zelf de Bucket Wheel Excavator besteld voor EUR 167,50 :D
Als je ziet dat de adviesprijs van Lego 250 euro is, is dat een zeer mooie prijs. Al vind je de BWE wel vaker terug voor iets rond de 170 euro.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_167757790
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:37 schreef Jump het volgende:
wiiiii. Nieuwjaarskado voor mijzelf :)

[ afbeelding ]

[..]

Als je ziet dat de adviesprijs van Lego 250 euro is, is dat een zeer mooie prijs. Al vind je de BWE wel vaker terug voor iets rond de 170 euro.
je hebt even alle beschikbare technic sets besteld van 2017?
  Lieve Belg vrijdag 30 december 2016 @ 21:17:22 #73
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167759641
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt even alle beschikbare technic sets besteld van 2017?
:@
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_167760830
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:17 schreef Jump het volgende:

[..]

:@
ik neem aan dat dat een ja is :D

ik heb wat geėxperimenteerd met de onderkant van het ferris wheel en kan, zonder aangepaste grondplaten of een extra rij plates, niet wat ik wilde (1 grondplaat ipv de standaard losse)

waar het mis/vastloopt is het mischanisme aan de rechterkant (ik vermoed van het laad platform)

de grote groene plates gebruiken op een grondplaat trekt laatstgenoemde helemaal krom
pi_167761061
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:17 schreef Jump het volgende:

[..]

:@
_O_
pi_167831632
Van de nieuwe Technic sets ben ik het meest geļnteresseerd in de Ocean Explorer en dat rc model.
  woensdag 4 januari 2017 @ 11:00:16 #77
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_167874008
Lego komt dit jaar met een nieuwe tak binnen de wedo en Mindstormfamilie genaamd lego boost
https://www.bright.nl/bri(...)rammeren-met-blokjes


[ Bericht 11% gewijzigd door Da hopman op 04-01-2017 11:01:11 (plakplaatje erbij geplakt) ]
De mensen zijn gek geworden
pi_168067996
Ben nu met de Arocs bezig. Erg leuke bouw moet ik zeggen :Y En een meter of 4 aan slang _O-
pi_168068254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:00 schreef Da hopman het volgende:
Lego komt dit jaar met een nieuwe tak binnen de wedo en Mindstormfamilie genaamd lego boost
https://www.bright.nl/bri(...)rammeren-met-blokjes
[ afbeelding ]
Mindstorms Junior of een echte opvolger?
pi_168068355
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mindstorms Junior of een echte opvolger?
volgens mij is de doelgroep tussen de wedo en de mindstorms...
pi_168144338
Arocs is klaar *O*

Leuke bouw, erg afwisselend. Ook al ben ik niet van de trucks. Kan 'm aanbevelen :Y
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 08:55:33 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_168316168
Het klinkt als een grap,maar het is
echt waar:de Universiteit van Cambridge
is op zoek naar een 'Lego-professor'.

De beroemde Engelse universiteit zoekt
een afgestudeerde psycholoog die moet
onderzoeken welke effecten de plastic
blokjes hebben op de ontwikkeling en
het leervermogen van kinderen.Gezocht
wordt naar een kandidaat die affiniteit
heeft met het Deense speelgoed.

Volgens de universiteit is de waarde
van het spelen met Lego nooit echt
onderzocht,terwijl er veel beweringen
over worden gedaan:dat het helpt bij
het leren en dat het goed is voor het
welzijn van de kinderen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168322768
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 08:55 schreef tong80 het volgende:
Het klinkt als een grap,maar het is
echt waar:de Universiteit van Cambridge
is op zoek naar een 'Lego-professor'.

De beroemde Engelse universiteit zoekt
een afgestudeerde psycholoog die moet
onderzoeken welke effecten de plastic
blokjes hebben op de ontwikkeling en
het leervermogen van kinderen.Gezocht
wordt naar een kandidaat die affiniteit
heeft met het Deense speelgoed.

Volgens de universiteit is de waarde
van het spelen met Lego nooit echt
onderzocht,terwijl er veel beweringen
over worden gedaan:dat het helpt bij
het leren en dat het goed is voor het
welzijn van de kinderen.

:P
Lijkt me een fantastisch beroep eigenlijk als je er geschikt voor bent. Collega's van me hadden het ook naar mij gestuurd
pi_168341839
iemand hier wel eens gestoeit met een mindstorms brick en wifi?

ik heb een edimax N150 micro wifi ding gescoord, ding wordt herkend en zit ook op wifi, kan hem zelfs pingen vanaf de pc.. echter weigert de EV3 software de brick te herkennen via wifi ;(
  maandag 23 januari 2017 @ 17:37:47 #85
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_168376883
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:57 schreef mschol het volgende:
iemand hier wel eens gestoeit met een mindstorms brick en wifi?

ik heb een edimax N150 micro wifi ding gescoord, ding wordt herkend en zit ook op wifi, kan hem zelfs pingen vanaf de pc.. echter weigert de EV3 software de brick te herkennen via wifi ;(
Ik heb even navraag gedaan bij mijn computerdeskundige en die kreeg het ook niet voor elkaar. Maar die blijft nu waarschijnlijk door hobby'en want dan wil hij het wel aan de praat krijgen. Wordt waarschijnlijk vervolgd.
De mensen zijn gek geworden
pi_168379922
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:37 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Ik heb even navraag gedaan bij mijn computerdeskundige en die kreeg het ook niet voor elkaar. Maar die blijft nu waarschijnlijk door hobby'en want dan wil hij het wel aan de praat krijgen. Wordt waarschijnlijk vervolgd.
hmm, thnx

ik heb ook nog wat gezocht en heb gelezen dat het mogelijk alleen werkt als je op hetzelfde wifi netwerk zit.. :')

ik heb dit nog niet kunnen testen maar ga morgen of straks eens kijken of mijn windows tablet wel dat ding herkent
  maandag 23 januari 2017 @ 21:11:18 #87
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_168382972
Ook met een dongel schijnt het niet te werken.
De mensen zijn gek geworden
pi_168383286
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:11 schreef Da hopman het volgende:
Ook met een dongel schijnt het niet te werken.
net even met mijn tablet getest: die ziet hem wel op wifi.. :')

de brick staat er bekend om dat hij maar 2(!) usb stickjes ondersteund (vanaf firmware 1.06, daarvoor alleen maar de netgear): een netgear en de edimax die ik gekocht heb

het probleem is dus dat de software de brick op wifi alleen kan zien als het apparaat wat de software draait op hetzelfde wifi netwerk/access point zit, op een PC verbonden met een kabel aan hetzelfde netwerk kan de software de brick NIET zien..

een serieuze design flaw van lego.. (zowiezo dat er zo weinig support op zo'n dure brick zit is al ronduit lachwekkend :X)
pi_168413110
https://www.amazon.co.uk/(...)=lego+mindstorms+ev3

mindstorms EV3 aanbieding in de UK voor ruwweg 280 euro
pi_168592459
Iemand nog een collector's item nodig?

NWS / Gaaf legoblokje te koop

:D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')