abonnement Unibet Coolblue
pi_166870273
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


pi_166870878
Zal ik het nog ingewikkelder maken?
Kinderen krijgen eerst 4 snijtanden onder, 4 snijtanden boven, 4 hoektanden en 4 kiezen (in willekeurige volgorde).
Tussen de 2 en de 3 jaar krijgen ze er nog 4 kiezen bij en dan is het melkgebit met 20 "onderdelen" compleet.

Als ze gaan wisselen, krijgen ze op den duur de eerste volwassen kiezen achter hun melkkiezen.

Als volwassene heb je:
8 snijtanden
4 hoektanden
8 kleine kiezen
8 grote kiezen
en eventueel nog 4 verstandskiezen.
In totaal dus 28 (32) elementen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166871332
Malteser: wat fijn dat er zoveel uitgesloten is nu! En gelukkig gaat het weer wat beter met Twix! Hopelijk weten ze nu snel wat er precies aan de hand is!

A speelt in bad het liefst met die plastic wasbolletjes (voor wasmiddel) en met mijn spullen die op de rand van de badkuip staan. Van de week was ze lekker in haar badje in het grote bad aan het spelen en leunde ze op haar handjes op de rand van haar badje. Toen glipte dr ene handje weg en kwam ze met haar koppie op de rand van het grote bad...een oppvervlakkig bloedend wondje boven haar oog en veel blauw eromheen ;(

Vanochtend werd ze huilerig wakker. Dat past totaal niet bij haar, dus ik heb haar maar thuis gehouden van de crčche en ben zelf ook thuis gebleven. Na een halfuur de dokter maar gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze blijkt een dubbele oorontsteking te hebben :'( Omdat ze gister nog fit was moet ik het eerst 2 dagen aankijken met pcm en daarna eventueel ab. Hoop dat m'n kleine meisje snel opknapt (ze doet iig goed haar best: hele boterham op, 1.5 beker thee leeg en lekker rozijntjes gesnoept O+ )!
pi_166871640
Aerenia, heb je/geef je ook neusspray? Hier heeft dat al een paar keer enorm geholpen en Koen heeft dus nog geen ab nodig gehad. Thijs had op deze leeftijd al 4 kuren gehad.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166873082
Fijn Twix-nieuws! *O* Hopen dat ze er nu snel achter zijn wat er aan de darmpjes mankeert...

Hier is de lopende kraan in bad favoriet.

Beterschap voor A, wat sneu...
pi_166873767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:40 schreef McLaura het volgende:
Aerenia, heb je/geef je ook neusspray? Hier heeft dat al een paar keer enorm geholpen en Koen heeft dus nog geen ab nodig gehad. Thijs had op deze leeftijd al 4 kuren gehad.
Jep, vanavond voor het slapen gaan maar Otrivin Baby sprayen! Dank je voor de tip! Ze lijkt er nu iets minder last van te hebben (ook 1.5u gedut vanmiddag).
pi_166874158
Malteser, wat fijn dat ze wat dingen hebben kunnen uitsluiten (maar wat moet het heftig geweest zijn dat ze sommige van die dingen overwogen hebben! :o ). Hopelijk snel uitsluitsel! :*

Hier geen bad, maar onder de douche is vooral de douchekop erg interessant (lees: als je die recht op papa's gezicht richt :+ ).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166876980
Met dreumesje en al van de trap stuiteren is de schrik van je leven zeg ik je. Jezus. ;(. Hij mankeer goddank niets, ik daarentegen lig helemaal open van billen tot schouders.. die matjes op de trap schuren nogal op je huid. (Shirt was onhoog geschoten ;( )
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166877456
Auw! Beterschap Kuuks..... Paracetamol kan geen kwaad ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166879050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Auw! Beterschap Kuuks..... Paracetamol kan geen kwaad ;)
Daar zeg je wat. Thanks.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166879465
Oef Kuuks, dat is schrikken inderdaad! Paracetamolletje en rustig aan doen inderdaad. :*
pi_166879835
Aerenia beterschap voor A! Niet leuk.

Ohh Kuukse wat een schrik :o! Auw :X.. rustig aan hoor!

Vorig jaar rond deze tijd hadden vriend en ik de partner-pufcursus-avond achter de rug. Nietsvermoedend gingen we naar bed, ik met het idee dat ik de volgende ochtend gewoon weer ging werken. Liep het even héél anders! :o wat vliegt een jaar..
  vrijdag 25 november 2016 @ 06:31:01 #13
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166885485
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Aerenia beterschap voor A! Niet leuk.

Ohh Kuukse wat een schrik :o! Auw :X.. rustig aan hoor!

Vorig jaar rond deze tijd hadden vriend en ik de partner-pufcursus-avond achter de rug. Nietsvermoedend gingen we naar bed, ik met het idee dat ik de volgende ochtend gewoon weer ging werken. Liep het even héél anders! :o wat vliegt een jaar..
Whaaat, nu al. Gefeliciteerd, jullie kleine E. *O*
pi_166887141
Gefeliciteerd zusjevan! *O*
pi_166887211
gefeliciteerd en welkom hier zusje!

Boh, bijna weekend. Ben ik wel aan toe. Helaas moet de duutser bijna het hele weekend werken.
pi_166888068
Gefeliciteerd zusjevan en welkom bij de dreumessen!
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:13:17 #17
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166888364
Gefeliciteerd zusje en E!

Oef Kuukske, pas op :o hier ook enge trappen, gelukkig wel met zachte vloerbedekking...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166889203
Gefeliciteerd zusje!

Ik ben pissig. Volgend jaar gaat de kinderopvangtoeslag omhoog, dus ik dacht wat minder geld aan de opvang kwijt te zijn. Niks is minder waar, de opvang gooit gewoon hun tarieven enorm omhoog. Moeten we 70 euro meer per maand betalen. :(

Ervaren meer mensen dit?
pi_166889405
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:10 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd zusje!

Ik ben pissig. Volgend jaar gaat de kinderopvangtoeslag omhoog, dus ik dacht wat minder geld aan de opvang kwijt te zijn. Niks is minder waar, de opvang gooit gewoon hun tarieven enorm omhoog. Moeten we 70 euro meer per maand betalen. :(

Ervaren meer mensen dit?
poh, dat is een boel geld.

Wij betalen nu 120 euro, en vanaf august 2017 maar 23 euro :@
pi_166889422
Gefeliciteerd zusje! *O*

Bah Kuuks, niet meer doen!

Over trappen in huis gesproken, wij krijgen onze eigen trappen in ons eigen huis! We hebben een huis *O* driemaal is toch scheepsrecht gebleken hier. En dankzij de ervaringen van de eerdere twee keer hebben we nu gelijk de vraagprijs geboden, wat wij het waard vonden (maar waren daar zelfs nog wel iets overheen gegaan indien nodig). Daardoor vielen de andere bieders af en ze hebben het ook gelijk geaccepteerd *O* volgende week voorlopig koopcontract tekenen!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166889443
@ Jagar: ik verhuis naar Duitsland denk ik... Wij gaan van 324 naar 393 eigen bijdrage.

Gefeliciteerd FF!
pi_166889827
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:27 schreef LuDann het volgende:
@ Jagar: ik verhuis naar Duitsland denk ik... Wij gaan van 324 naar 393 eigen bijdrage.

Gefeliciteerd FF!
is daar de zorgtoeslag al in berekend? Wat een boel geld zeg.

@FF: gefeliciteerd!

Wat doen jullie als je dreumessen 's avonds slecht eten? T at gisteravond niet zo bijster goed, en wou daarna ook niet echt bv drinken. Hij ging goed slapen, maar werd om 4 uur wakker en kon daarna slecht weer in slaap vallen, met denk ik honger. Ik wil eigenlijk snachts geen eten of drinken geven meer, met het idee dat hij dan waarschijnlijk weer steeds vaker wakker wordt (maar misschien denk ik daar wel te moeilijk). De duutser heeft het idee om hem dan maar een boterham te geven als hij 's avonds slecht eet, dus gelijk na het eten die aanbieden. Ik ben bang dat hij dan altijd denkt 'als ik nu niet eet, krijg ik straks brood'. Maar, misschien denk ik wel weer te moeilijk..
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:58:13 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_166889875
/ikhoorhiernietmaar

Wij betalen netto bijna ¤800 aan kinderopvang :X. Ik ben erg blij als de jongste over 2 jaar (:')) ook naar school gaat...
pi_166890060
Als het goed is blijven de tarieven bij ons gastouderbureau gewoon gelijk (nog niks gehoord in elk geval). Nu gaan we er komend jaar ivm mini2 sowieso hard op achteruit, maar hopelijk komen we niet op dat bedrag uit, Soesa. :X Hoeveel uur/dagen gaan E. en S. naar het kdv/ de bso?

Jagar, lastig.. wij zijn gezegend met een kleine bouwvakker die hooguit 1x in de maand eens wat minder eet en dan volgens mij alsnog op een gemiddelde dreumesportie uitkomt. :') Ik zou in jullie situatie toch neigen naar een boterham (of een flinke kom volvette yoghurt misschien?) geven omdat jullie het slapen nu net op de rit hebben en het me niet verstandig lijkt dat nu weer in gevaar te brengen.

Gefeliciteerd FF! Wat een fijn vooruitzicht. O+

Hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad/onder de douche? N. vandaag 3x. :') x 1000. Vanochtend gewoon gezellig met mij mee, toen moest ik ruimte in de schuur maken (badkameronderdelen worden vanmiddag bezorgd en vanaf maandag begint de verbouwing *O* ) en liet ik haar in de zandbak spelen. Het schijnt een leuk spelletje te zijn om scheppen vol zand in je haar en achter je romper te gooien en als het dan na een paar minuten niet meer leuk is keihard te gaan huilen omdat je zo vies ("Bahbahbahbahbah", tranen met tuiten :') O+ ) bent geworden. Dus hoppa, weer onder de douche ("Mama! Ahahaha! Pettete (spetteren)! Eend! Nat! Ahahaha") en alvast in de pyjama voor het middagslaapje. Oh nee wacht, eerst nog even lunchen, en wat is er dan een beter idee om (per ongeluk) een volle beker melk over je haren en nieuwe schone outfit te gooien om vervolgens weer "Bahbahbahbah" te gaan huilen?

Mama is moe, hopelijk slaapt ze even zodat ik mijn ogen ook nog even dicht kan doen. :z
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:32:47 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_166890556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:10 schreef Selvaria het volgende:
Als het goed is blijven de tarieven bij ons gastouderbureau gewoon gelijk (nog niks gehoord in elk geval). Nu gaan we er komend jaar ivm mini2 sowieso hard op achteruit, maar hopelijk komen we niet op dat bedrag uit, Soesa. :X Hoeveel uur/dagen gaan E. en S. naar het kdv/ de bso?

Jagar, lastig.. wij zijn gezegend met een kleine bouwvakker die hooguit 1x in de maand eens wat minder eet en dan volgens mij alsnog op een gemiddelde dreumesportie uitkomt. :') Ik zou in jullie situatie toch neigen naar een boterham (of een flinke kom volvette yoghurt misschien?) geven omdat jullie het slapen nu net op de rit hebben en het me niet verstandig lijkt dat nu weer in gevaar te brengen.

Gefeliciteerd FF! Wat een fijn vooruitzicht. O+

Hoe vaak gaan jullie kindjes per week in bad/onder de douche? N. vandaag 3x. :') x 1000. Vanochtend gewoon gezellig met mij mee, toen moest ik ruimte in de schuur maken (badkameronderdelen worden vanmiddag bezorgd en vanaf maandag begint de verbouwing *O* ) en liet ik haar in de zandbak spelen. Het schijnt een leuk spelletje te zijn om scheppen vol zand in je haar en achter je romper te gooien en als het dan na een paar minuten niet meer leuk is keihard te gaan huilen omdat je zo vies ("Bahbahbahbahbah", tranen met tuiten :') O+ ) bent geworden. Dus hoppa, weer onder de douche ("Mama! Ahahaha! Pettete (spetteren)! Eend! Nat! Ahahaha") en alvast in de pyjama voor het middagslaapje. Oh nee wacht, eerst nog even lunchen, en wat is er dan een beter idee om (per ongeluk) een volle beker melk over je haren en nieuwe schone outfit te gooien om vervolgens weer "Bahbahbahbah" te gaan huilen?

Mama is moe, hopelijk slaapt ze even zodat ik mijn ogen ook nog even dicht kan doen. :z
Nohh, wat een dag zo :D O+

E gaat 2 dagen 1,5 uur naar de BSO en S gaat 3 hele dagen naar het kdv. Het is bizar duur :X, iets met de korting op het 'verkeerde' kind...
pi_166891138
Gefeliciteerd met jullie huis FF!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166891784
Hier valt het reuze mee, 2 kindjes 1 dag per week KDV en we gaan in totaliteit 50 euro per maand meer betalen. Vanavond de wijziging van het uurloon bij de BD doorgeven, misschien krijgen we dan nog een paar kwartjes meer terug ook!

Ik zag eerder nog fijn twix-nieuws langskomen en een huis voor FF, gefeliciteerd!
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:49:17 #28
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166892003
Haha Sel, het zou leuk zijn als het niet zo vermoeiend was!

Hoe gaan jullie met je dreumes op weg? De mijne loopt nu dus *O*
En dan neem ik dus de buggy mee voor als ze moe is. Maar meestal rent ze weg en hou ik haar met een hand vast terwijl ik de buggy achter me aan sleep. In de buggy zitten is keihard krijsen en rondkronkelen, dus dan draag ik haar op één arm terwijl ik de buggy met de andere duw :{
Zonder buggy lijkt me ook niet handig, want wat dan als ze moe wordt?
Draagzak wil ze ook niet in, en dat is ook niet handig om haar steeds in en uit te doen.
En hoe sporen jullie je kind aan om door te lopen? Ik vind het best als alles vijf keer zo lang duurt, maar je moet toch op een gegeven moment weer verder. Maar dat is dus ook instant gillen en op de grond liggen.

Tips anyone? :?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166892021
Wat een dag Selvaria :D Hier is twee keer per week over het algemeen voldoende, maar we hebben dan ook geen zandbak... :P

Ik had het gisteren met m'n zus over opvang, die betaalde netto 60 euro voor twee dagen, en voor het tweede kind zelfs maar 10 (zegt ze). En dat was een regulier kdv... Wij zijn duidelijk 10 jaar te laat aan kinderen begonnen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166893083
Saskia, momenteel meestal zonder iets, maar N. loopt dan ook al echt heel goed. We hebben er nog maar 1x (van de tig keer) spijt van gehad omdat ze niet doorliep, steeds de andere kant op ging en als iets haar niet aanstond zichzelf op de grond gooide. :') Alle andere keren gingen goed. Als ik zonder man langer met haar weg ga neem ik vanaf nu wel de buggy mee, mijn lichaam is niet meer zo fit en sterk als ik zou willen. ;(

Oh en tips: niet teveel willen en accepteren dat je 10 keer minder in dezelfde tijd kan doen dan eerder. *)
  vrijdag 25 november 2016 @ 16:00:04 #31
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166893306
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef Selvaria het volgende:
Saskia, momenteel meestal zonder iets, maar N. loopt dan ook al echt heel goed. We hebben er nog maar 1x (van de tig keer) spijt van gehad omdat ze niet doorliep, steeds de andere kant op ging en als iets haar niet aanstond zichzelf op de grond gooide. :') Alle andere keren gingen goed. Als ik zonder man langer met haar weg ga neem ik vanaf nu wel de buggy mee, mijn lichaam is niet meer zo fit en sterk als ik zou willen. ;(

Oh en tips: niet teveel willen en accepteren dat je 10 keer minder in dezelfde tijd kan doen dan eerder. *)
Oh dat doe ik ook wel, maar uiteindelijk moet je toch ooit verder. Als het aan haar lag stond ze urenlang bij de eendjes ('kakkak! Kakakakakak'!).
En het is hier in de stad ook best druk, dus ze mag niet zomaar weglopen. Ik heb al een tuigje gekocht, misschien dat maar eens gebruiken. Of naar het park gaan, waar ze wel mag rondrennen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 25 november 2016 @ 17:52:50 #32
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_166894884
Misschien zo'n driewieler waar je ze in kunt duwen? Die gebruikten wij totdat ze groot genoeg waren voor een loopfietsje. Vinden ze vaak prachtig en jij kunt het tempo bepalen :)

http://www.decathlon.nl/d(...)yrZLE-R0UaAtE48P8HAQ

[ Bericht 32% gewijzigd door __Isis__ op 25-11-2016 17:58:04 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_166895505
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF!

Hier gaat M. nog in de buggy. Ik geniet ervan zolang ze dat nog leuk vindt :P

Kinderopvang gaat hier iets van ¤12,- omhoog (voor 1 dag kdv). Ik ben benieuwd hoeveel we terug krijgen van de belastingdienst, aangezien mijn salaris waarschijnlijk nogal gaat schommelen. (Ik heb nu ouderschapsverlof en als het goed gaat dan heb ik in de zomer zwangerschapsverlof met mijn oude fulltime salaris). Verder ben ik ook benieuwd of mijn schoonmoeder wel op 2 kindjes wil passen. Anders wordt het kdv ook flink duurder voor ons.
pi_166896239
T loopt nog lang niet zo zeker dat hij los kan lopen, dan valt hij elke 5e stap ofzo! Hij gaat nog altijd in de draagdoek of zak, soms op de buik en soms op de rug. Vind hij ook geen probleem. Zo in de stad heeft hij dan ook veel aanspraak en sjans, en daar geniet hij heel erg van, de kleine charmeur.
pi_166896272
Bedankt voor de felicitaties :). Was een geslaagde dag, maar wel heeeel veel indrukken haha. Morgen nog een dag dus ben benieuwd hoe ze er morgen aan toe is :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF gefeliciteerd met jullie huis!

Jeetje wat een bedragen voor kinderopvang :X daar wil ik nog even niet over nadenken :P.

Haha selvaria wat een dag! Stiekem is het wel grappig maar kan me voorstellen dat het vermoeiend was.

[ Bericht 4% gewijzigd door hetzusjevan op 26-11-2016 09:14:51 ]
pi_166897377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
T loopt nog lang niet zo zeker dat hij los kan lopen, dan valt hij elke 5e stap ofzo! Hij gaat nog altijd in de draagdoek of zak, soms op de buik en soms op de rug. Vind hij ook geen probleem. Zo in de stad heeft hij dan ook veel aanspraak en sjans, en daar geniet hij heel erg van, de kleine charmeur.
Koen loopt sinds 2 weken pas echt, en kan buiten voorlopig nog niet lopen. Binnen wandelt hij wel rond, maar zodra hij buiten is laat hij zich op zijn knieën zakken. Die zit dus buitenshuis ook nog altijd in drager of buggy.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166897695
Leuk die lopende kindjes! Ik kijk er naar uit.

Onze dreumes geeft kusjes, met smak geluidje en hij pakt je gezicht om op je mond te mikken. O+ zo schattig. Deed de oudste niet :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166898197
Gefeliciteerd met E zusje! Wat een lieve foto! Mooie taart ook! O+

En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF! Blijf je in dezelfde wijk?

Dat was schrikken Kuukske! Gelukkig valt het bij jou mee en heeft dreumes niets!

Ach Selvaria, 4x onder de douche... vond N het wel erg leuk? ;)

Hier gaat de kinderopvang 12e per maand voor 2 dagen omhoog. Valt an sich nog mee!

A is een stuk opgeknapt! We laten het Sinterklaasfeest op mijn werk morgen niettemin toch aan ons voorbij gaan. Volgende week ben ik jarig en vieren we onze verjaardag samen (dus veel visite over de vloer), en dan kan ze beter fit zijn. Dus neem nu geen risico! :)

Hoop dat A altijd in de buggy wil ( :') ) als we de stad in gaan. Delft is gewoon totaal niet geschikt voor kleine kinderen om vrij rond te rennen. Al die grachten, smalle straatjes met auto's en fietsers die fietsen alsof er verder niemand op straat is... :{
pi_166899231
O mag buiten ook amper lopen, die let totaal niet op en gaat elke drie meter onderuit ongeacht of hij los loopt of aan de hand. Vandaag heeft hij in de tien meter van de fiets naar het zwembad zowel op de heen als op de terugweg de grond een kopstoot gegeven. Binnenshuis loopt hij wel makkelijk, zeker als hij iets in zijn handen heeft. Hier is het dus kinderwagen, draagzak of duwfiets, waarbij die laatste wel veruit favoriet is bij O.

Hier krijgen alleen papa en oma's echte kusjes. Maar ik moet toegeven dat ik O ook vrijwel altijd op z'n wang zoen ipv op z'n mond, ik vind die zachte bolle wangetjes veel leuker. Plus dat je daar proet-kusjes op kan geven en dat is op een mond een beetje raar :P

Aerenia
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  vrijdag 25 november 2016 @ 21:32:52 #40
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166899562
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:46 schreef Aerenia het volgende:
Gefeliciteerd met E zusje! Wat een lieve foto! Mooie taart ook! O+

En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis FF! Blijf je in dezelfde wijk?

Dat was schrikken Kuukske! Gelukkig valt het bij jou mee en heeft dreumes niets!

Ach Selvaria, 4x onder de douche... vond N het wel erg leuk? ;)

Hier gaat de kinderopvang 12e per maand voor 2 dagen omhoog. Valt an sich nog mee!

A is een stuk opgeknapt! We laten het Sinterklaasfeest op mijn werk morgen niettemin toch aan ons voorbij gaan. Volgende week ben ik jarig en vieren we onze verjaardag samen (dus veel visite over de vloer), en dan kan ze beter fit zijn. Dus neem nu geen risico! :)

Hoop dat A altijd in de buggy wil ( :') ) als we de stad in gaan. Delft is gewoon totaal niet geschikt voor kleine kinderen om vrij rond te rennen. Al die grachten, smalle straatjes met auto's en fietsers die fietsen alsof er verder niemand op straat is... :{
Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijk :P
Trouwens wel bizar hoe snel dat gaat, vorige week maandag deed ze de eerste stapjes los, en nu houdt ze het zo een half uur vol.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166899787
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, dus als je mij achter een dreumes aan ziet rennen, dan ben ik het waarschijnlijk :P
Trouwens wel bizar hoe snel dat gaat, vorige week maandag deed ze de eerste stapjes los, en nu houdt ze het zo een half uur vol.
ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...
pi_166899806
Los lopen doe ik met Sjaak eigenlijk nooit, dat vind ik gevaarlijk want hij is heel snel weg. Op straat zit hij in de Tula. Als we op een plek zijn waar hij niet zo snel weg kan of waar weinig breekbare dingen zijn, dan mag hij lopen.
Gelukkig vindt Sjaak de Tula helemaal de bom. Sjaak heeft ook maar 2 opties: stil staan of RENNEN! En dan vooral heel hard. Het liefst door de parkeerplaatsen heen en de straat op enzo. Doodeng.
pi_166903187
Gefeliciteerd zusjevan! Wat een lieve foto! ♡

Oh L was vanavond echt niet lekker. 4 x overgegeven. Ook temperatuur gemeten maar ze had geen koorts. Nu ligt ze al wel even te slapen. Hopelijk is ze morgen weer wat opgeknapt. Nu net wakker weer! Dus gauw even gaan kijken. Welterusten : )
  zaterdag 26 november 2016 @ 05:58:58 #44
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166905325
Gefeliciteerd FF met jullie huis! Fijn dat 3x scheepsrecht was.

Wat een lieve foto van E met haar prachtige taart!

O Malteser, fijn van het goede nieuws van Twix!

Lopen doen N en L alleen op veilige plaatsen en als ik met 2 volwassenen ben. Ze luisteren niet echt en lopen gerust allebei een andere kant op.
pi_166905529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat is echt bizar snel! T deed al een stukje eerder een stapje los, en kan echt nog geen 10 meter lopen buiten...
Is vast jongensachtig. Koen loopt nu ruim 2 weken en kan best van de ene naar de andere kant van de kamer (inc gang, ongeveer 11 meter) lopen, maar hij "neemt de benen" nog niet automatisch. Sowieso vind ik het wel prettig dat hij buiten niet loopt, hij luistert nergens naar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166905610
Hier duurde het een maand voor we van losse stapjes naar flink doorstappen gingen, en ook echt zo ineens. Uiteraard laat ik haar ook alleen los waar het veilig is (binnenstad, winkelcentrum, speeltuin, bos), maar ik kom met haar lopend ook eigenlijk nooit langs drukke wegen oid. Dan zitten we altijd op fiets of in de auto.

Man, een vriend van man en ik zijn gisteren naar de bios geweest (Dr Strange, was leuk. *O* ) en mijn moeder paste op. Was de eerste keer dat ze N. bij ons in huis in bed heeft gelegd terwijl wij al weg waren. Toen ze welterusten zei tegen N. riep N. een paar keer "Daa oma!" en heeft ze zich vervolgens tot 7.00 niet meer laten horen, om op dat moment wakker te worden met een heel hard "ooooomaaaaa!" :D O+ Gelukkig mag ze er vanavond weer logeren zodat ik morgen als man ook weer moet werken mijn bekken even rust kan gunnen en de hele dag ongegeneerd op de bank kan liggen. O+

Nog even een leuke in de categorie: zinnen waarvan je je niet voor kon stellen ze ooit te zeggen: "N., haal die broodkorst eens uit je oor." :') _O-
pi_166905654
Eerste stapjes zijn O+ .

Ik laat R eigenlijk altijd lopen, de buggy komt alleen maar de schuur uit als we naar een dierentuin ofzo gaan. Gaat prima, geen driftbuien over welke kant we op moeten en als ze geen zin meer heeft komen we met een liedje of renspelletje wel weer thuis.

Kusjes geeft ze liefst met tong. O+
pi_166920044
Wij dachten vandaag leuk een dagje Efteling te doen, wat al begon met een klein uur file rijden het laatste stukje vanaf de snelweg. In het park was het dus erg druk, dus wij snel naar de droomvlucht omdat die alleen maar drukker zou worden, en nu nog maar 40 minuten wachttijd had. O weigerde te lopen en zat te krijsen bij z'n vader, dus die heb ik de hele tijd mogen tillen. Droomvlucht zelf vond hij wel heel interessant. Daarna door naar de carroussel waar hij niet echt enthousiast van werd. De rij voor carnaval festival begon buiten al... eerst maar even eten dus, en daarna weer in de rij bij carnaval festival alwaar we op de app zagen dat er vrijwel geen wachtrij was bij de fata morgana, dus dan eerst maar daarheen.

Ik loop vooruit om vast de kinderwagen de pakken (de draagzak waren we lekker handig vergeten), hoor ik opeens achter me wat gebeuren, is man met O in zijn armen gestruikeld over een trekkar die er tussendoor kwam. O viel dus uit zijn armen en heeft een mooie smakker gemaakt met tanden door lippen en flink bloedend natuurlijk. We hebben hem in de toiletten een beetje op kunnen lappen waarna hij uiteindelijk in slaap viel.

Na een minuut of tien werd hij echter weer wakker, hard huilend waarna hij wat spuugde. Drie minuten later kwam echter de hele lunch eruit, vol over mij heen :( en dat was ook geen klein beetje en oa banaan... Bij andere toiletten hebben we hem weer schoongepoetst en mij voor zover mogelijk, zelfs de trui onder m'n jas was vies van vocht wat er doorheen kwam en alles was dus nat. Toen waren we er wel klaar mee en zijn we om 3 uur naar huis gegaan terwijl O eindelijk in slaap viel op weg naar de uitgang. Voorlopig dus geen Efteling meer hier, en zeker geen Efteling meer in het weekend :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166921440
Occhhh FF wat een vreselijke dag.
Ik vind t wel een beetje eng, spugen na zo'n smakkerd.
Hopelijk voelt hij zich morgen beter!
pi_166925744
FF wat een drama! Hoe is het nu met O?
  zondag 27 november 2016 @ 07:50:21 #51
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166925747
FF, arme O! Hopelijk volgende keer en geslaagder dagje Efteling! Zonder spugend kind en zonder zoveel drukte.
  zondag 27 november 2016 @ 07:58:17 #52
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166925759
Arme O, volgende keer beter hopelijk! :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166925818
Oei FF, arme O. :'( Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen? :*
pi_166925825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:26 schreef Missladybug het volgende:
Ik vind t wel een beetje eng, spugen na zo'n smakkerd.
Snap ik, maar de oorzaak ligt vaak in het inslikken van bloed (door tand door de lip). Daar word je misselijk van.

Hoe ging het vannacht, Fish? Wat zal je man geschrokken zijn.... en kwam er nog een reactie van de veroorzaker van de valpartij?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166925835
Ach arme O. Gaat het weer beter met hem?

Zusjevan nog gefeliciteerd trouwens!
pi_166925878
Ontzettend sneu FF! Hoe gaat het nu met O?
  zondag 27 november 2016 @ 08:30:22 #57
409579 LuDann
All the way
pi_166925883
Omg FF, wat een horror dagje weg! :X
pi_166926049
Oh nee FF, wat een drama-dagje! -O-

Gaat het weer een beetje met O (en je man)? Goed geslapen?

Zag vanochtend op het AD dat er dit weekend de "ledendagen" (of whatever) waren...misschien was het daarom zo abnormaal druk. Zoiets moet je ook maar net toevallig weten :{
pi_166926068
bah FF. Kan me voorstellen dat je dan naar huis gaat!

Wij waren gistermiddag op een feestje bij vrienden. T was mee en heeft zich zo fijn gedragen. Het was een koekjesbakken feestje, traditioneel duits om met de advent dagen koekjes te bakken. Hij was zo geobserdeerd door de koekjes, alsof we hem thuis niet te eten geven. Was zo leuk om te zien hoe hij in z'n eentje op onderzoek uit ging, en steeds in de keuken uit kwam...Daarna nog 40 minuten in het OV op weg naar huis, en om kwart voor 8 is hij heerlijk gaan slapen, tot kwart voor 7 vanmorgen. Best ok!
pi_166926822
Balen van zon dag FF.
Die drukte is enorm balen en zonde van zon dag.. hadden wij ook een tijd terug.

En dan zo spugen, tis sund manneke.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166927813
FF, wat schrikken en wat een rotdag heb je dan. Gaat het nu wat beter met O?

Ik heb tot nu toe een heel brave dreumes, die soms graag in de kinderwagen zit en anders meestal braaf bij me in de buurt loopt. Hij weet heel goed dat hij niet van de oprit af mag, blijft op een parkeerplaats bij de auto staan als ik de boodschappen in de auto zet. Hopelijk blijft dat nog even zo :+

Jagar, wat fijn dat het zo goed gaat met T! Het is je zo gegund.

Ik heb vanochtend kruidnootjes gebakken met J. O+ hij plukte stukjes van het deeg en sloeg de bolletjes die ik maakte plat.
pi_166927831
We zijn na het spugen voor de zekerheid nog even langs de EHBO gelopen en zij gaven aan dat dat op een hersenschudding kon wijzen, maar ook gewoon door de schrik en het bloed kon komen dus dat we zijn gedrag even goed aan moesten kijken. Dat was gisteren na thuiskomst wel weer redelijk normaal gelukkig, dus we zijn niet meer langs de huisartsenpost gegaan. Vannacht heeft hij redelijk geslapen en hij ziet er ook al een stuk beter uit, geen dikke lippen meer, alleen nog wat lichte schuurplekken in zijn gezicht.

De mevrouw van de trekkar voelde zich duidelijk heel erg schuldig, maar zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren heb ik ook tegen haar gezegd. En man voelt zich uiteraard ook schuldig. Het is vooral jammer dat dit O's eerste ervaring met een pretpark is. Maar dat geldt vooral voor ons, hij is daar zelf toch nog te jong voor om dat te onthouden.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166929424
Oh FF wat sh*t zo'n dag :X. Hopelijk een volgende keer een betere ervaring.. wat een schrik ook zo, bah.

Wow jagar wat gaat dat goed met slapen nu, wat fijn!

Wij hebben net een hele leuke fotoshoot thuis gehad, fijne sfeer en E was zo vrolijk en relaxed. Ben heel benieuwd naar het resultaat, maar op de camera zaten er echt al hele mooie plaatjes tussen O+. Kerstcadeautje voor de opa's en oma's :).
pi_166930883
FF, wat een schrik. :*

Leuk zusje! Ik hoop dat er wat moois tussen zit. Ikben nog steeds heel blij met de foto's van m'n fotoshoot. O+

Verder heb ik wel meegelezen maar weinig onthouden hier. Het is een beetje veel balletjes hooghouden hier met kind, werk, huis en geen weekenden omdat we nog steeds voor vrouw van de overleden beste vriend van man zorgen.

Dit weekend zijn we echter niet bij die vriendin geweest omdat we sinterklaas hebben gevierd met alle opa's, oma's, ooms en tantes. L. vond het geweldig. Vond de oneindige tas met cadeautjes het einde. Druk met alles uitpakken en daarna spelen. En iedereen kusjes en knuffels geven. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166936618
Wat heftig op zo'n jonge leeftijd Kris. Heel fijn dat jullie voor de vrouw zorgen! maar tjeminee dat moet ook een behoorlijke impact hebben op jullie gezinsleven.

Ik had een vraagje over melk: ik ben binnenkort toe aan een nieuw pak KV maar ik weet niet of ik dat nu nog moet kopen. Hoeveel flesjes geef je een 1-jarige nog? E krijgt er nog drie (ochtend 180/middag 90-120/avond 180) maar kunnen die nou allemaal weg en vervangen worden? Of is het raadzaam de laatste fles nog even te houden?
  zondag 27 november 2016 @ 18:09:38 #66
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166936988
F krijgt nog steeds melk (halfvolle koemelk). Eigenlijk alleen voor het slapen gaan, dus 2 (of soms 3) keer per dag. Bij de middagslaap een klein flesje van 90ml, in de avond iets meer. Met een flesje wordt ie fijn rustig en gaat ie eigenlijk altijd meteen slapen :Z :z
pi_166937208
L. (ruim 16 maanden) krijgt sinds 13 maanden alleen halfvolle koemelk. Ik zou wel iets qua kunstvoeding achter de rug houden. Niet alle kleintjes pikken meteen de overstap.

Wij zitten inmiddels op 2 flessen. Soms maar eentje.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166941396
@ zusjevan, ik gebruik eigenlijk voor in de twee flesjes nog opvolgmelk. Omdat ie verder vaak niet heel goed drinkt, hou ik die twee er nog ff lekker in. :) (als ie wel goed drinkt wil ie ook maar weinig van de fles, het regelt zichzelf.)
En wat een tof kerstcadeautje!

He tseueueuj, wat balen FF! Wel fijn dat O er nu weinig last van lijkt te hebben. Phew!

Slaapkampioentje voor Jagar! Heeeerlijk! *O*

Hier wil mr. T. eigenlijk alleen nog maar zelf rondsjouwen. De kinderwagen werkt alleen nog met een soepstengel oid in de hand. Na een minuut gillend planken that is. En waag het niet om daarna langer dan 12 seconden stil te staan...
pi_166942181
Over melk: hoe hebben jullie die overstap naar gewone melk gemaakt?
W. wil namelijk niks, behalve live bv. Geen afgekolfde melk, geen kv, geen gewone melk, niks. Manier van aanbieden maakt niks uit; geen fles, geen beker, zelfs geen slokjes uit mijn glas...
Ik word er inmiddels moedeloos van; ik wil eigenlijk naar ochtend + avond bv zo zachtjes aan, maar omdat W. niet anders wil drinken lukt dat dus niet -O- . Iemand tips?
pi_166942432
Jagar, ik moest lachen om je "best ok." :D Supergoed van T. zeg!

N. krijgt 2x per dag volle koemelk. Bij de lunch gewoon koud uit een beker en in de avond warm uit een flesje. Ze is dan weer even zo klein. O+ De overstap ging hier helemaal zonder probleem, het heeft alleen wel even geduurd voor ze koude melk pikte.

Herkenbaar Sara, kinderwagen/buggy is hier ook maar even oké. Gelukkig kan ze al heel goed zelf lopen.

Pfff hectisch hier. Vanaf morgen wordt onze badkamer verbouwd en gaan we tijdelijk ons huis uit omdat we anders helemaal zonder wc zouden zitten en dat niet echt een optie is. :+ (Vriendin opperde nog een Dixie in de tuin, maar koekoek, echt niet dat ik 's nachts met mijn zwangere lijf naar buiten ga waggelen _O- ). Vandaag van alles ingepakt, afgeplakt in de keuken (grenst aan badkamer), opgeruimd in de badkamer enz.

Morgen na mijn laatste les ga ik ook met mijn teamleider en oud-mentor van mijn overleden leerling langs bij zijn ouders + zusjes, wordt vreselijk heftig natuurlijk en ik zie daar nu al heel erg tegenop. ;( Daarna ook nog eens doorsjeesen naar huis voor N. en man -> vakantiehuis -> eten koken - > zwangerschapsgym om 19.00. :') Gelukkig dinsdag en woensdag vrij, ik kijk er nu al naar uit. *O*
pi_166944598
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Over melk: hoe hebben jullie die overstap naar gewone melk gemaakt?
W. wil namelijk niks, behalve live bv. Geen afgekolfde melk, geen kv, geen gewone melk, niks. Manier van aanbieden maakt niks uit; geen fles, geen beker, zelfs geen slokjes uit mijn glas...
Ik word er inmiddels moedeloos van; ik wil eigenlijk naar ochtend + avond bv zo zachtjes aan, maar omdat W. niet anders wil drinken lukt dat dus niet -O- . Iemand tips?
drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..

Verder had T vandaag alweer 39 graden koorts, het lijkt hier nu elke 2 weken raak te zijn. Hopenlijk is het na een goede nacht slaap weer voorbij...
pi_166944759
Ah, bedankt voor de info! We zullen het morgen eens gaan proberen :).
pi_166944814
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

drinkt hij ook geen water dan? T drinkt eigenlij 2-3x bij mij, maar drinkt verder geen gewone melk. Wel 's morgens havermout vaak, met melk gemaakt, en vaak nog iets van kaas ofzo..

Verder had T vandaag alweer 39 graden koorts, het lijkt hier nu elke 2 weken raak te zijn. Hopenlijk is het na een goede nacht slaap weer voorbij...
Minimaal; over een hele dag maximaal 30 ml oid. En hetzelfde geldt voor sapjes en thee; hij drinkt echt heel slecht.
pi_166945366
T doet nu trouwens iets wat in zijn ogen hilarisch is. Plassen als je zijn luier open maakt. Tegenwoordig doet hij dat minstens 1x per dag, en hij moet dan altijd zo hard lachen... Ik vind het wat minder grappig _O- _O-
pi_166945900
O heeft dat een tijdje gehad na het douchen, tijdens het afdrogen, ook niet zo grappig... Maar wellicht is het wel een teken dat T al wat controle over z'n blaas heeft, bij O leek het vooral een reactie op de kou na een warme douche. Beterschap voor hem!

Sillie, misschien vochtrijk fruit geven? Als O naar mijn mening te weinig drinkt krijgt hij sappige peer of mandarijn. En ik leng zijn ochtendpap (het enige echt melk-achtige dat hij nog krijgt) wat extra aan met water. Maar ik heb het voordeel dat O eigenlijk alles wel eet, behalve broodkorstjes tegenwoordig. Die worden kaalgegeten en dan apart gelegd en dan soms helemaal aan het eind toch nog opgegeten.

Wij zijn nu ook aan hopelijk de laatste zak kv bezig, die al maanden alleen voor ochtendpap wordt gebruikt. Echte melk vond hij tot nu toe het drinken niet waard (puur), dus we willen nu echte melk pap gaan proberen voor de overgang.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166949045
@FF eet O wel yoghurt? Anders kun je karnemelk proberen. M wilde eerst niet anders maar drinkt inmiddels net zo lief gewone melk.
Kwak
  maandag 28 november 2016 @ 08:08:15 #77
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166949062
N hier is helemaal gek van die zoute yoghurt van de Turk (ayran).
En qua yoghurt en kwark verschilt het per soort, het moet voor haar dik van structuur en sterk smakend zijn.
Maar ze krijgt nog steeds best veel bv, dus lastig aan te geven hoeveel dat precies is.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166964045
Heb je de dag overleefd, Selvaria?

Silliegirl, geen ervaring met koemelk hier, maar water drinken uit een rietjesbeker was interessant en lukte al gauw voor een slokje. Consequent aanbieden en binnen handbereik zetten zorgde er na een poosje wel voor dat hij genoeg dronk.

J zingt ineens liedjes! O+ Zo aandoenlijk. Zie ginds komt de stoomboot, zwarte piet ging uit fietsen, in de maneschijn, we maken een kringetje... hij vult alle laatste woorden van de zinnen aan. Hoe kan dat nou ineens?!
pi_166964245
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:05 schreef kwakz0r het volgende:
@FF eet O wel yoghurt? Anders kun je karnemelk proberen. M wilde eerst niet anders maar drinkt inmiddels net zo lief gewone melk.
Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166964343
Lief dat je het vraagt Hupje. :) Ja, het huisbezoek was heel erg heftig, maar toch ook heel mooi en bijzonder. Het is wel heel vreemd daar te zitten met ouders die net hun kind zijn verloren terwijl mijn aankomende mini mijn buik aan het verbouwen is. :{ Verder was het een race tegen de klok, maar ik zit inmiddels alweer bijna een uur te niksen op de bank, heerlijk! Morgen en overmorgen lekker vrij en N. knuffelen, ik heb haar gemist deze twee dagen (gisteren is ze bij mijn moeder geweest de hele dag). O+
pi_166972781
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 21:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja, yoghurt eet hij wel. Karnemelk vind ik zelf heel erg vies, dus ben dan niet zo geneigd het te kopen... maar komend weekend is mijn geitenwollenzus er, en die drinkt dat wel! Kan hij makkelijk even proeven!
:D
Ik vind dat ook zo goor! ;)

A weigert sinds een week of 3 om 's ochtends een boterham te eten. Ze wil gewoon niet en zit steeds dringend naar haar beker thee te wijzen. Dus ben begonnen met die papjes van Nestle waar je alleen water bij hoeft te gooien (en daarvoor heb ik alle andere papjes geprobeerd, incluis die soorten die je met bv kan aanmaken...want heb nog een hele voorraad in de vriezer). Maargoed...die Nestle-papjes zijn dus een hit! Nu zit ze elke ochtend te stralen naast de magnetron als het flesje erin gaat en roept ze: "pappie!" O+ En dan heel blij dat ding leegdrinken voor de tv O+

Ben blij dat ik haar niet met een lege maag bij de crčche hoef af te zetten. Ja ok, ze krijgt ook bv 's ochtends na het wakker worden, maar na 13mnd vult dat niet meer zo denk ik!

Genietze vandaag en morgen Selvaria! :)
pi_166977292
Jongens, d'r komen hele verhalen uit m'n kind en ik begrijp d'r niet en daar wordt ze boos om. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166978928
Heftig hoor, Selvaria.

Houden jullie bij wat je kindjes drinken? Wolk drinkt de hele dag dag telkens kleine beetjes dus ik heb geen idee wat erin gaat. Voor mijn gevoel niet zoveel, maar meer krijg ik er echt niet in.

Aerenia, ik vind ontbijt ook belangrijk maar hier is dat bij tijden ook lastig. Als Wolk geen brood of pap wil dan heb ik pannekoeken van banaan, havermelk en boekweitmeel in de vriezer liggen. Dat lust ze meestal wel.

Verder ben ik vanochtend met haar naar de KA geweest. Ze was weer maar minimaal gegroeid, echte 'failure to thrive' noemde ze het. Nare benaming vind ik.

Omdat Wolk naast het slechte groeien zo vaak ziek is wordt nu onderzocht of er misschien sprake is van een afweerstoornis. Scary stuff.

Het bloedprikken daarop ging gelukkig goed en snel, voor het eerst in haar arm in plaats van haar vingers. Daarna kreeg ze een popje, maar die vond ze geen blik waardig dus mocht ze iets anders uitzoeken. Het is dus een monstertruck geworden. _O-



O+ Dappere dodo. :)
pi_166979874
Noch, zie de kleine heldin nou zitten met dr monstertruck O+. Da's idd een beetje eng, maar fijn dat ze het nu goed onderzoeken. Hoe gaat het nu met jou en je partner eigenlijk?

Haha Kris, succes zo zonder vertaler :D

Selvaria, knap van je dat het lukt om zo'n bezoek af te leggen. Pfoe!

Heb daarstraks -geinspireerd door dit topic- karnemelk gekocht. (in het kader van: veel dingen laten proeven.)
De tranen sprongen hem letterlijk in de ogen. :') _O-
pi_166979917
Ach die stoere Wolk! Hoe was de lengtemeting nu, heb je een idee welke van de vorige metingen niet kon kloppen? Gaan jullie nieuwe onderzoeken in? Heb je het nog gehad over de uitslag van het vorige onderzoek, en wil je daar nog wat mee doen? Succes. :*

Ik hou niet echt bij wat J drinkt, maar ik heb in het begin eens gemeten hoeveel een volle rietjesbeker was, en ik weet meestal wel hoe vaak ik de beker bijgevuld heb op een dag.

Kris, snel een tolk inhuren dus ;). Heel vermoeiend is dat.

Ontbijt: melk gaat er hier altijd wel in, brood heel wisselend. Als we thuis zijn, bied ik J dan gewoon wat eerder fruit aan. Op het kdv mag hij altijd nog aanschuiven aan het ontbijt als ik dat vraag. Kindjes die voor 7.45u komen mogen daar ontbijten, maar ik vind het belangrijk om te leren dat je niet zonder ontbijt de deur uit gaat, dus eten we samen thuis. Wel fijn om dat vangnet te hebben.
pi_166980513
@Sara: met ons gaat alles zijn gangetje, al is het soms lastig met het vele ziekzijn van Wolk om te bepalen wie er nu weer vrij neemt. Afgelopen paar weken 2 keer RS virus, 1 keer een longontsteking en een keer onverklaarbare koorts. Voor de kerst hebben we beiden een week vrij, Wolk gaat dan wel 3 dagen naar de opvang. Als alles goed gaat dan gaan we met zijn tweeën naar de Efteling of iets anders leuks doen dan.

@Hupje: Ze was nu 73 cm, dus de vorige meting bij de KA was gewoon te lang. In de curve hieronder had ik een vorige meting al een keer gecorrigeerd, maar ik weet niet meer welke. Meten lukt kennelijk gewoon zelden zorgvuldig, dat is ook wel te zien in de curve. Lastig, want er hangt gevoelsmatig toch best wat van af voor mij, hoewel ik het nu wat beter los kan laten dan voorheen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich volgt ze nu het -2 lijntje wel goed, maar haar lengte past niet bij wat ze zou moeten zijn. De KA zegt dat ze met al het ziek zijn nooit eens een keer flink aankomt en dat is eigenlijk wel nodig. De bloedonderzoeken die voorheen zijn gedaan waren allemaal goed, maar dat was geen diepgaand onderzoek. Behalve dan de genetische predispositie voor coeliakie, maar dat is voorlopig een kwestie van jaarlijks bloedprikken om te kijken of ze ook daadwerkelijk antistoffen tegen gluten ontwikkeld. Nu wordt er specifiek gekeken naar immuundeficiënties en ook haar ijzer wordt bepaald, dat was eerder achterwege gelaten. Ze heeft inmiddels haar 7e antibioticakuur gehad en dat is wel een tikje veel op deze leeftijd.

Hoe gaat het met de groei van J trouwens? Ik heb Wolk een paar dagen geleden trouwens ei gegeven en dat ging goed!
pi_166985863
Wat fijn dat ei goed lijkt te gaan (en hoe zit het met de andere allergenen?) *O* Ik hoop dat de nieuwe onderzoeken duidelijkheid geven. Was dit dezelfde KA als de vorige keer?
Met J's groei gaat het, voor zover ik kan beoordelen, goed. Maat 80 begint te klein te worden en laatst zette ik hem op onze weegschaal en die gaf 11,1 kg aan, veel meer dan ik verwachtte. In de groeigidsapp kun je helaas na 15 mnd geen gewicht meer invoeren zonder lengte, dus hoe het lijntje loopt, weet ik niet.
We hadden alleen de pech vorige week dat hij tķch reageerde op sporen van melk in het brood en/of de kruidnootjes die we gaven, en na een aantal dagen achter elkaar bouwt zich dat dan op ofzo en krijgt hij er toch last van. (Maar dit hoort misschien in het allergietopic?)
pi_166986774
Zo'n monstertruck is ook veel toffer Wolk, ik geef je groot gelijk! Jammer dat er iets fout is gegaan bij het meten, frustrerend ook omdat je nu niet weet hoe het lijntje echt hoort te lopen en het blijkt dat je vorige keer blij was met wat achteraf dus een dode mus lijkt. Hopelijk volgende keer een echte stijgende lijn.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166987123
LuDann, wat rot. Wat ik uit je post begrijp is dat ze nu wat meer dingen gaan nakijken in het bloed. Hopelijk geeft dat duidelijkheid.

Sara, geen karnemelk voor T dus c_/.
pi_166987689
Schattige foto LuDann O+! Wat balen dat het nog steeds zo wisselend gaat met de groei, hopelijk bieden de nieuwe onderzoeken nu snel wat duidelijkheid.. Is dit een beetje een fijne KA?

Malteser, hoe gaat het met Twix?

Haha sara :') arme T :P.

Hier zijn we ķf uit het ikganietslapenmaarheelhardhuilen-faaaaase, of mijn vriend heeft een beter avondritueel ontdekt. That is: gewoon geen poespas. Luier verschonen, pyjama aan, tandjes poetsen, wassen, kind het bed in, instoppen, gejammer negeren, lamp uit en de kamer af. En ze píkt het gewoon :o. Gewoon stil. Snel slaaps. Geen hard-huilen meer.

Daar ga ik met mijn goede bedoelingen met liedje zingen, boekje lezen voor het slapen gaan en de dag goed afsluiten enzovoorts ;( :').
pi_166988243
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Schattige foto LuDann O+! Wat balen dat het nog steeds zo wisselend gaat met de groei, hopelijk bieden de nieuwe onderzoeken nu snel wat duidelijkheid.. Is dit een beetje een fijne KA?

Malteser, hoe gaat het met Twix?

Haha sara :') arme T :P.

Hier zijn we ķf uit het ikganietslapenmaarheelhardhuilen-faaaaase, of mijn vriend heeft een beter avondritueel ontdekt. That is: gewoon geen poespas. Luier verschonen, pyjama aan, tandjes poetsen, wassen, kind het bed in, instoppen, gejammer negeren, lamp uit en de kamer af. En ze píkt het gewoon :o. Gewoon stil. Snel slaaps. Geen hard-huilen meer.

Daar ga ik met mijn goede bedoelingen met liedje zingen, boekje lezen voor het slapen gaan en de dag goed afsluiten enzovoorts ;( :').
Niet zo goed. We komen vandaag aan een schamele 240 cc, één fles van 105 en eentje van 135. Verder werd ALLES geweigerd. Ondanks de goede ziekenhuisberichten word ik daar heel verdrietig van.

Wat fijn van het slapen!! Daar moeten wij ook eens aan gaan werken.
pi_166988610
Even een ego vraag; W. heeft 40.2 koorts :o . Hij heeft wel goed gegeten en gedronken en slaapt nu sinds 20. Kan ik hem nu beter laten slapen of toch nog een zetpil geven voor de nacht?

Wat rot van het eten Malteser! :*
pi_166989414
Dat vind ik altijd lastige vragen, silliegirl. Ik denk dat ik hem zou laten slapen als hij er 'goed' uitziet. En dan bij wakker worden vannacht pcm indien nodig (dus bij last hebben). Maar het hangt af van mijn gevoel dan.

Ach Malteser, wat lastig toch :*
pi_166992930
Haha zusjevan, nou, mooi dat het werkt zo... Hier ook een zuiver functioneel bedritueel. Tot voor twee weken terug knuffelde ik nog ff flink voordat ik hem weglegde, maar nu is het: slaapzak aan, speen in, en dan begint ie zelf te trekken aan z'n ledikant. Hij zegt nog net niet: "mens, schiet op!"

Shit hey Malteser, dan blijf je je wel zorgen maken... :*

Koorts heeft een functie, en als W er niet beroerd van is, zou ik het zo laten Sillie.
pi_166993043
Ach, lieve Twix en Wolk. ;( Ik hoop zo dat er snel een oorzaak wordt gevonden zodat ze eindelijk lekker centimeters en kilo's kunnen maken. Sterkte. :*

Hier ook een bedritueel zonder gedoe. Na Sesamstraat gewoon alles dat 'moet' gebeuren, dikke knuffel en naar bed. Gaat erg goed de laatste weken. ^O^ Boekje lezen en liedjes zingen hebben we overdag al zo'n 5839231x gedaan altijd, dus daar voel ik me niet zo schuldig over. :7

Haha Sara, mens schiet op. _O- No nonsense for Mr. T. :Y)

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen Sillie? Hier geef ik niet per se pcm bij koorts, maar wel bij duidelijk(e) ongemak/pijn voor de nacht. Gisteravond ook gedaan en ze heeft de nacht verder goed doorgetrokken.

Mijn kind doet leuk mee met L. van Kris. Elke dag zo'n 5 nieuwe woordjes die niet allemaal even duidelijk worden uitgesproken :+ , dus ik hou haar niet meer zo goed bij en begrijp haar lang niet altijd meer. Tot Grote Frustratie van mijn grote meisje. O+ "Mama hajoe aan" Whut? "Oh ja schat, mama heeft haar handschoenen aan inderdaad." "Jijn op!" *hersens ratelen* "Oh ja lieverdje, je mandarijn is inderdaad op."

Verder is ze ook gewoon lui (denk ik :P ). Sinterklaas noemt ze bijvoorbeeld "Sss" en Piet "T". _O- O+
pi_166993091
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:35 schreef Hupje het volgende:
Dat vind ik altijd lastige vragen, silliegirl. Ik denk dat ik hem zou laten slapen als hij er 'goed' uitziet. En dan bij wakker worden vannacht pcm indien nodig (dus bij last hebben). Maar het hangt af van mijn gevoel dan.

Ach Malteser, wat lastig toch :*
nu te laat, maar dat zou ik ook doen...
pi_166993095
En verder hoop ik zo op eens een rustige tijd voor LuDann en malteser. :*
pi_166993261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:09 schreef silliegirl het volgende:
Even een ego vraag; W. heeft 40.2 koorts :o . Hij heeft wel goed gegeten en gedronken en slaapt nu sinds 20. Kan ik hem nu beter laten slapen of toch nog een zetpil geven voor de nacht?

Wat rot van het eten Malteser! :*
Wat slaapt, lijdt niet.... zegt onze huisarts. Mocht hij wakker worden, dan kun je altijd nog een zetpil geven.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166993272
Ik hoop ook echt dat er een oplossing komt voor Twix en Wolk. Als in: dat ze de oorzaak vinden en beide kindjes in elk geval hun lijntjes vasthouden en niet nog meer afdwalen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166993425
Thanks allemaal! Na gedoe met koortsstuip vind ik koorts bij W. 10x niks.

Ik heb 'm uiteindelijk laten slapen. Ik hoorde hem pas rond 5:30 en na een slokje bv viel hij weer in slaap, tot nu. :o Als 'ie zo wakker wordt maar is kijken wat zijn temperatuur nu doet...
  woensdag 30 november 2016 @ 09:10:58 #101
409579 LuDann
All the way
pi_166993922
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:28 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn dat ei goed lijkt te gaan (en hoe zit het met de andere allergenen?) *O* Ik hoop dat de nieuwe onderzoeken duidelijkheid geven. Was dit dezelfde KA als de vorige keer?
Met J's groei gaat het, voor zover ik kan beoordelen, goed. Maat 80 begint te klein te worden en laatst zette ik hem op onze weegschaal en die gaf 11,1 kg aan, veel meer dan ik verwachtte. In de groeigidsapp kun je helaas na 15 mnd geen gewicht meer invoeren zonder lengte, dus hoe het lijntje loopt, weet ik niet.
We hadden alleen de pech vorige week dat hij tķch reageerde op sporen van melk in het brood en/of de kruidnootjes die we gaven, en na een aantal dagen achter elkaar bouwt zich dat dan op ofzo en krijgt hij er toch last van. (Maar dit hoort misschien in het allergietopic?)
Ja, ei gaat goed, soja ook, melk in kleine hoeveelheden en pinda gaat goed via de bv, nog niet zo geprobeerd. Dezelfde KA als vorige keer ja, ze heeft voorgesteld om Wolk's vaste te worden en daar ben ik mee akkoord gegaan.

11,1 kilo, dat klinkt echt als veel in mijn oren. Wat fijn dat het zo op het oog goed lijkt te gaan! Rot van die groeiapp inderdaad, na de 15 maanden is het ook een grafiek van gewicht/lengte en niet meer van lengte/tijd. De KA en ik maakten tot nu toe gebruik van de gegevens die ik zelf in de groeiapp heb ingevuld omdat zij nog maar 3 meetpunten in haar systeem heeft staan. Maar dat gaat nu dus ook niet meer op. Misschien maar even kijken of ik een papieren grafiek ergens kan vinden, op de website van het TNO misschien.

Vervelend van de melk, dat gaat hier hetzelfde. Kleine hoeveelheden gaan goed maar vaker kleine hoeveelheden of een grotere hoeveelheid gaat nog mis.

@zusjevan: ja, dit is wel een fijne KA op zich. :Y
  woensdag 30 november 2016 @ 09:14:56 #102
409579 LuDann
All the way
pi_166993961
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Niet zo goed. We komen vandaag aan een schamele 240 cc, één fles van 105 en eentje van 135. Verder werd ALLES geweigerd. Ondanks de goede ziekenhuisberichten word ik daar heel verdrietig van.

Wat fijn van het slapen!! Daar moeten wij ook eens aan gaan werken.
-O- Wat rot, ik kan me goed voorstellen dat je daar heel verdrietig van wordt.
  woensdag 30 november 2016 @ 09:19:53 #103
409579 LuDann
All the way
pi_166994023
Hier ook een bedtijdritueel zonder gedoe. Ze gaat altijd eerst onder de douche en dan is ze supervrolijk aan het spelen, maar zodra ze er onder vandaan komt is het vermoeid huilen. Boekje of iets is dan niet iets waar ze zin in heeft, dus het is tanden poetsen, aankleden, bv en in bed.

Ik maak Wolk nooit wakker voor pcm, maar als ze dan uit zichzelf wakker wordt en moet huilen terwijl ze koorts heeft, dan geef ik die wel. Heeft hij nog steeds koorts, sillie?
pi_166994131
Hier wel uitgebreid bedritueel. Soms duurt het me wat te lang. Na het eten is het bv samen op de bank (terwijl de duutser afwast *O* ), daarna doet de duutser luier wisselen en pyama aan en tandenpoetsen. Slaapzak aan, en dan lezen T en z'n beer bij de duutser op schoot een boekje. Altijd hetzelfde boek ook nog...Dan zingt de duutser nog een liedje, en dan gaat hij slapen.
pi_166994421
Koen krijgt zijn pyjama aan, drinkt zijn fles leeg en gaat naar bed. Babyfoon aan, projector aan en hij gaat liggen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_166994618
Voor het naar bed gaan gaan we 'samen' opruimen (oftewel hij doet z'n best en gooit de boekjes en duplo min of meer in de richting van de kast ;)), daarna kleedt mijn vriend hem om, komt nog even met hem naar beneden voor een kusje en dan legt vriend hem in bed. Geen bijzonder ritueel.
pi_166994692
Doucht wolk elke dag LuDann? Dat redden wij qua tijd echt niet... twee keer per week is vaak al puzzelen.

Hier is het schone luier, pyjama aan, vitamine druppels, tanden poetsen en slaapzak aan. Dan nog een kort boekje en naar bed. Meestal draait hij dan gelijk op z'n Bumba-knuffel om te gaan slapen. Wie wat doet wisselt per dag, meestal doet de een O klaar maken en de ander voorlezen en naar bed brengen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  woensdag 30 november 2016 @ 10:30:25 #108
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_166995067
Wolk en twix :* Lijkt me erg moeilijk om te zien als moeder. J. is ook al 1,5 maand aan het kwakkelen en dat vind ik zooo rot. En dat zijn dan normale dingen als buikgriep, bronchitis, virus hier, virus daar, kiezen from hell... Niet weten wat er precies aan de hand is lijkt me echt killing.

Ons bedritueel is vrij simpel, schone luier, slaapzak aan, tanden poetsen, bv en naar bed. De ene keer gaat hij gelijk slapen en de andere keer moet ik er nog een tijd bij zitten.

Heeft iemand trouwens tips qua tandenpoetsen? J. heeft inmiddels best wat tanden en kiezen maar poetsen is hij geen fan van. Ik heb geluk als ik 2 veegjes in zn mond mag geven. Dan doet hij zelf nog even de borstel in zijn mond, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk natuurlijk :+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_166997788
Hier is poetsen ook stom. We gebruiken inmiddels drie tandenborstels tegelijk :+ eentje waar A mijn tanden mee poetst, eentje waar ik af en toe een schrobje in zijn mond mee doe, en een elektrische, die gebruiken we ombeurten. Het gaat wel steeds beter, vooral als er tandenpijn is wil hij niet (logisch).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 november 2016 @ 13:22:45 #110
409579 LuDann
All the way
pi_166998464
FF: ja, Wolk gaat elke avond onder de douche. Zij staat of zit in de douchecabine te spelen terwijl ik de douchekop op haar richt. Het kost ons niet veel tijd, een minuutje of 5-10 denk ik. Ik maak niet altijd haar haren nat en we gebruiken geen zeep, dus dat scheelt ook weer. Ze geniet er erg van en als ze er onder vandaan komt dan wil ze ook echt haar bed in.

Tandenpoetsen... het was echt een drama, op zich gaat het nu wel, al vindt ze het niet leuk. We zetten een youtube filmpje op de telefoon, van Elmo die een liedje over tanden poetsen zingt. Dan weet ze al wat er gaat gebeuren. We hebben twee tandenborstels, eentje waarmee zij poetst en eentje waarmee ik haar nog even na-poets. Maar ik ben blij dat ze alleen nog maar 6 voortanden heeft want daar kan ik nog redelijk bij.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:39:47 #111
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166998835
Met welke elektrische tandenborstel poetsen jullie? Ik was op zoek naar eentje met muziekje, zoals de Oral B stages, maar overal zie ik alleen maar iets voor 3 jaar en ouder. Of maakt dat niet uit?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166998905
Hier gaat het tandenpoetsen alweer een tijd goed. Het was een tijd belabberd, maar nu heeft de duutser het weer voor elkaar. Hij maakt er een spelletje van, met heel veel giechelenen kusjes, en een tandenborstel die net als zo'n kickstart brommer aangetrokken moet worden, met heel veel geluiden en uiteindelijk een zelfverzonnen liedje. Nu laat T weer gewillig z'n tandjes poetsen..
pi_166998981
Tanden poetsen is ook gewoon niet leuk :7
Sjaak heeft zijn eigen tandenborstel uit mogen zoeken (met de Wolf van de Efteling) en die is nu echt de bom! Dus tanden poetsen is nu eventjes weer geen probleem. Maar ja, dat geeft geen garanties voor morgen. Of vanavond...

Lieve Twix en Wolk, ik hoop toch dat jullie een keer in rustig vaarwater terecht mogen komen :*
pi_167003538
Saskia: als die tanden maar enigszins schoon worden lijkt mij!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167005253
Het is slaapritueel is hier normaal gesproken: bad, tanden poetsen, pyjama aan, een (of twee of drie) verhaaltjes en dan slaapliedjes.

Vandaag niet. Vandaag had Frits weer niet geslapen op het kdv en liep hij tegen het einde van de dag met een verhoging rond.
Na drie hapjes soep en een paar plakjes spek wilde hij echt niet meer aan tafel zitten. Huilend naar de slaapkamer. Geen badje, geen verhaaltje, alleen een liedje en toen lag hij al te slapen. Dus nu zit ik sinds 18.00 uur op de bank. Ongelooflijk dit!

Tanden poetsen gaat met hobbels. De ene keer is het prima, de dag erop is houdt hij zijn lippen stijf op elkaar. Brommergeluiden zijn wel een hit bij het poetsen.
pi_167006540
LuDann, voor bv kun je de WHO-curves downloaden (ik heb de getallen ook ingevuld op borstvoeding.com, maar J krijgt geen bv meer), maar ik heb nog niet gezocht voor een andere grafiek, weet ook niet of het veel uitmaakt.
11 vond ik ook veel, we hebben zķ lang onder de 10 gezeten. Ik hoop dat het jullie ook snel gegund is.

Slaapritueel 's avonds is (soms douchen, slaapzak aan), melk op de bank, tanden poetsen, (soms slaapzak aan), boekje lezen, heel kort vertellen wat hij vandaag heeft gedaan en wat hij morgen gaat doen, in bed, muziekje aan.

Tanden poetsen gawt hier aardig met altijd hetzelfde liedje zingen zodat hij weet hoe lang het duurt. Net als shampoo uitspoelen, na 3 tellen gaat de straal altijd weg en dat werkt.
pi_167007814
Lu, fijn dat er qua allergieën iets verbetering is. De continue zorgen lijken me erg zwaar.

Ach Malteser, ik gun jullie zo dat het gewoon even meezit. :*

Tandenpoetsen is hier stom. Behalve met mamma's tandenborstel. Dus euh, dat soms dan maar ofzo?

Cho, je arme kleine vermoeide man. Ik hoop dat de slaap hem goed doet. Groetjes aan de bank vanavond. ;)

Ik maak nooit wakker voor pcm. Tenzij ik het echt niet vertrouw. Maar in die gevallen wordt ze vaak van lamlendigheid niet eens wakker van pcm geven.

Slaapritueel is hier bad, keihard lachen terwijl pappa achter je aan de trap op komt, fles, tandenpoetsen, knuffelen, konijn pakken, kusjezwaaien.

En verder is het hier heerlijk saai. Ik geniet met volle teugen van L. Zelfs als ze een tantrum krijgt omdat ze niet alleen de weg op moet rennen en ze bijna onder een auto komt. Of wanneer d'r hapje macaroni niet snel genoeg afkoelt, want HON-GER :(
Gister kwam er een vriendje van bijna 3 hier spelen. Ik ben ineens bekend met het concept 'delen is stom'.
"L., maar T. even met jouw hamer spelen?"
" :( :( :( NEEEE :( :( :( "
So much to learn
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167009744
Ohja, Koens tanden worden ook gepoetst natuurlijk. Met zo'n tandenborstel-met-gat. Hij vindt het geweldig en schatert het uit. Kan ik er nog beter bij ook.

Een elektrische krijgt hij als hij gaat wisselen, net als Thijs. Die heeft een Sonicare Junior.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167009807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Doucht wolk elke dag LuDann? Dat redden wij qua tijd echt niet... twee keer per week is vaak al puzzelen.

Koen gaat één keer per week met mijn man mee douchen, één keer met mij mee douchen of in bad en één keer na het babyzwemmen douchen in het zwembad. Effectief is dat ongeveer om de dag en dat vind ik prima. Een keer minder komt ook wel voor. Wel gaat er elke ochtend een lap over zijn gezicht, handen en billen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167010194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:48 schreef McLaura het volgende:

[..]

Koen gaat één keer per week met mijn man mee douchen, één keer met mij mee douchen of in bad en één keer na het babyzwemmen douchen in het zwembad. Effectief is dat ongeveer om de dag en dat vind ik prima. Een keer minder komt ook wel voor. Wel gaat er elke ochtend een lap over zijn gezicht, handen en billen.
zelfs dat gebeurt hier niet, die lap elke morgen. Viespeuken die we zijn.

Al krijgt hij wel een lap over z'n gezicht en handen na het eten.

En hij gaat gemiddeld 1x per week in bad. En na het zwemmen onder de douche. that's it.
pi_167010372
Hč verdorie Malteser ;(. Ik snap dat je daar verdrietig van wordt, jullie hebben natuurlijk ook al alles geprobeerd.. wat frustrerend. Ik blijf duimen voor jullie :*.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat slaapt, lijdt niet.... zegt onze huisarts. Mocht hij wakker worden, dan kun je altijd nog een zetpil geven.
Ah dat vind ik wel een goede op zich.. iig ik kan me daar wel in vinden :Y.

Elke dag in bad / onder de douche doen we hier niet. Twee keer per week is genoeg, ik vind het ook teveel werk :') :P. Elke ochtend/avond wel met een washandje gezichtje, handjes en voetjes, billetjes etc. - maar E is ook licht gevoelig voor eczeem dus HA adviseerde ook om niet te vaak te wassen en alleen met water enzovoorts.
pi_167010793
:* voor Wolk en Twix. Ik gun jullie zo ontspannener tijden.

We mikken hier op 2x per week in bad, maar redden dat niet altijd. :@ #viesnekkenunite Ach, hij wordt ook niet heul vies doorgaans.

Tanden poetsen gaat meestal best goed, tenzij te moe. Maar dan is alles drama, dat is niet exclusief voorbehouden aan tanden poetsen. :P
pi_167016461
Ze hoeft van mij niet iedere dag in bad, maar de hel breekt los als ze niet in bad mag. :') Als het aan haar ligt gaat ze drie keer per dag.

Wij hadden vanacht het buikvirus te pakken. Drie keer overgegeven. Maar even niet naar de opvang vandaag dus. :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 1 december 2016 @ 08:25:48 #124
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167016997
Hier ook maar twee keer per week in bad, ze vindt er ook niet zoveel aan. Behalve als ik zelf ga douchen, dan kruipt ze er zo bij in :P

Wolk en Twix :* hopelijk snel goed nieuws!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167017437
Hier juist een dreumes met douchehekel en badliefde, we overwegen nu een bibabad te kopen. Verbouwing van de badkamer staat op de planning maar niet op korte termijn aangezien we net de rest hebben gehad, dus een bibabad is misschien wel een leuke tijdelijke oplossing.

En hier ook circa twee keer per week trouwens, bij vaker wordt zijn huid ook beetje droog.
pi_167019004
Wij zitten momenteel in een vakantiehuisje met bad omdat onze badkamer verbouwd wordt (en daarna nog steeds geen bad zal hebben. :7 ) en N. trekt elke ochtend zelf haar pyjamabroek uit en rent dan al JAAAAA gillend naar de badkamer. _O- O+ Gisteren was ik vrij en had ik tijd om haar in bad te mikken, maar vandaag moesten we met z'n allen om half 8 de deur uit, dus dat was wat lastiger.

Thuis vindt ze de douche overigens net zo leuk. "Douche! Nat! Ahahaha pettette (=spetteren)!"
  donderdag 1 december 2016 @ 12:44:47 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167020832
Ik heb een kleine waterrat. F gaat denk ik 5-6 keer per week in bad samen met grote broer. Met een hoop bakjes, flesjes en schepjes hebben ze enorme lol in bad. Vast avondritueel dus, behalve als we erg laat thuis zijn.
pi_167022585
Hier ook geen bad, maar onder de douche vindt ze best gezellig :) meestal zo'n 3x per week, vaker is hier ook niet aan te raden met haar huidje denk ik. Maar sowieso elke dag even snel wassen met een washandje anders :Y

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg en gingen we zwemmen, dat was wel écht een hit! :D In het diepe worstelde ze zich steeds bijna uit onze armen en 3 dagen later had ze het nog over 'Sjemme sjemme!' O+ Binnenkort dus toch maar eens kijken voor zwemles :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167022823
Twist, wat klinkt dat leuk O+ Sjemme O+

Sjaak is een waterrat, maar heeft in zwembaden wel altijd even tijd nodig om te wennen. We gaan om de week zwemmen (ongeveer). We blijven dan in het peuterbadje, waar Sjaak al heeft geleerd om zelf op te staan als hij omvalt en kopje onder gaat.
Douchen is overigens nog steeds drama hier, bad is wel prima.
Mousemicky, het lijkt me leuk om twee jongens lekker in het water te laten spelen! Leuk als ze zo met z'n tweetjes zijn.

Ik ben ziek, heb de griep, Sjaak snapt er niets van. Ik ben in zijn leven nog nooit ziek geweest. Hij wil steeds komen knuffelen O+ Ik heb echt zo'n leuk kind!

We doen samen aan ouder-peuter-gymmen en afgelopen maandag was het pietengym. Sjaak snapt er weinig van, maar heeft toch een nep-pakje in een nep-schoorsteen gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167023795
Wolk jij kleine stoere dappere dodo met je monstertruck O+ wat spannend van de bloedonderzoeken Lu. Fijn dat het qua allergieën wat beter gaat nu. Fijn dat er een vaste fijne KA is!

Pff wat een vervelende toestand Malteser. Die lieve twix!

Mies gaat drie keer per week in bad. Verder elke dag wassen met een washandje. Badderen vind ze heerlijk. Tandenpoetsen is nog steeds drama hier.
Ze heeft een nieuwe feature, als ze moe is, loopt ze zelf naar de gangdeur en wijst naar boven O+

Even een random filmpje.
pi_167024109
Hier ook een dreumes die gek is op douchen en in bad gaan, dus zij wordt ook bijna dagelijks gepoetst (doorgaans zonder zeep). Vooral haartjes wassen is the bomb. Dat zegt ze nu ook zelf het liefst de hele dag door: haatjes wasse! en dan aait ze ons allemaal over ons hoofd :D

Avondritueel is sinds het drinkweigerincident iets aangepast (geen fles meer): vit D + tanden poetsen (met ook hier wisselend succes), douche/bad, aankleden en dan mag ze boven alle lampen uitdoen, dag zeggen en :Z
pi_167027538
Pietje Sjaak! Goed gedaan met je cadeau :D

Mies, staat je goed hoor! Laat je niks wijsmaken door mamma, kan best!

Zeg, euh, ik vind het wel weer eens tijd voor een rondje foto's van jullie kinders. Vieze vuilnekken of niet. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 1 december 2016 @ 19:18:26 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167028420
Wow wat een meid is ze al, kris! :o O+
Als ik L al niet 2 x had laten knippen had hij ook al zo'n bos haar. :)

Ik kom even met een vraag, L heeft een grote bobbel in z'n tandvlees ter hoogte van hoeksnijtand. Is dat normaal bij een doorkomende tand? Het is echt een flinke bult, het voelt verder zacht aan. Het lijkt zowat wel een abces. Voor zover ik kan beoordelen natuurlijk, want goed voelen of bekijken is uit den boze.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_167028567
Wow, die bos haar Kris, geweldig!! Begint bij M nu wel echt te groeien, maar haalt het nog niet bij deze bos ;-)

Geen idee Mari, heb ik bij M nog niet gezien als er tanden kwamen.

Hier is het weer rustig *O* Werk is nog wel gewoon lekker druk, maar heb m'n opleiding gehaald *O* Dus kan 's avonds en in het weekend weer dingen voor mezelf doen :)

M doet het echt supergoed. Kletst de hele dag. Zingt poesje mauw, bouwt torentjes van duplo, is dol op boekjes, wat minder op avondeten en slaapt sinds een week de hele nacht door en in haar eigen bed *O* *afkloppen*afkloppen*afkloppen*
pi_167029267
Sjaak O+ , Mies O+ en de leukerd met enorm mooi haar van Kris O+!

Mari, geen idee over de bobbel. Heeft L er last van? Hoe is het verder met jullie?

IMA, gefeliciteerd! Wat fijn!
pi_167029269
wow, wat een bos haar, krisvc! Wat een leukerd. En sjaak, en Mies. Wat een leuke kinderen hebben jullie!

Mijnes is verkouden en hoest lekker en voelt zich er niet zo lekker bij. En volgens mij krijgt hij minstens 2 tanden. Ik vind het op het moment maar lastig, want 's morgens als hij wakker wordt is hij eigenlijk nog heel moe maar wil niet meer slapen, en heeft honger en is dan niet zo gezellig. En 's middags na het kdv is hij weer moe en is niet zo gezellig. Dus al mijn tijd met hem is niet zo gezellig. Vandaag was echt niets goed. Op m'n arm niet goed. Op de grond niet goed. Duplo niet goed, auto's niet goed, boekjes niet goed, rijstwafels niet goed, banaan niet goed. En dan heeeel hard huilen. Ik zat echt met m'n handen in m'n haar.

Maar, morgen gaan we met de trein naar NL, sinterklaas vieren. Zin in!
pi_167029367
O+ cuteness all over met al die dreumesjes die zo dol zijn op water :Y.

Awh cactus wat een lieve knul heb je, en wat leuk samen gymmen! Wist helemaal niet dat zoiets kon. Leuk initiatief.

MLB, wat is Mies al wijs :o :)!

Kris wat een haaaaarr en wat een leuk meisje!

Gefeliciteerd IMA *O*!

Vandaag was een goede dag. Met E gaat het nu beter bij het kdv, ze speelt nu regelmatig op de vloer tussen de kindjes. Vooruitgang! Mama opgelucht :+. Voorheen wilde ze alleen maar op schoot of in een stoel zitten. Het wordt nog wel wat ^^.
pi_167029851
Kris leuke foto's en wat een bos haar heeft ze! M. is jaloers (ik hoor wekelijks in de supermarkt: wat een leuk ventje! :') )

IMA weer vrije tijd: heerlijk! Geniet ervan.

Mari: M. had geen grote bobbels bij doorkomende tanden. Alleen bij kiezen eigenlijk (en voor zover we mochten voelen, voelden die stevig), maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze nog geen hoektanden heeft, dus misschien is het daar anders? (Oke dit helpt niet he :'))
pi_167030452
Ohh foto's / filmpjes!! :o O+
Sjaak O+
Mies O+
Kris wat een knapperd op die tweede foto O+

Kan het inhoudelijk even niet bijhouden :+ want Sint-stress hier ;) oO/

Edit: vooruit, ook even onze dame showen :+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, en nu echt verder met m'n gedicht :')

[ Bericht 30% gewijzigd door twist02 op 01-12-2016 20:33:00 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167030627
Oh E zegt nu mama maar volgens mij roept ze het redelijk random en bedoelt ze niet specifiek mij. Komt dat nog goed :')?
  donderdag 1 december 2016 @ 20:42:20 #141
409579 LuDann
All the way
pi_167031016
Wat een heerlijke foto's en filmpje! Wat worden ze groot allemaal. O+ Mies en L. van Kris had ik al een tijdje niet gezien, extra leuk. :Y Wat een haar joh Kris! Mooi. Kleine pietjesSjaak, heerlijk, hij heeft het erg naar zijn zin met gymmen he?

IMA, gefeliciteerd met het halen van je opleiding! Mariposas, ik herken het niet van de bobbel, maar Wolk heeft nog geen hoektanden.

Jagar, herkenbaar zo'n bui. Ik pak Wolk dan meestal op en ga dan ergens naar toe met haar. Afleiding helpt, heb ik gemerkt.

Oh, ik zie nu ook de foto van Twist, lekker hoor, uitwaaien. O+

Ik heb natuurlijk ook weer iets, een filmpje van Wolk. :P

pi_167031178
Ja dat komt goed! :) Bij W was eerst elke vrouw mama en elke man papa ( komt ook door dat bij t kdv meer ouders komen natuurlijk). L maakte er voor t gemak mapa of apa van voor iedereen..
pi_167031223
Wolk O+ wat een lief leeuwtje!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 1 december 2016 @ 20:49:30 #144
409579 LuDann
All the way
pi_167031318
Wolk zegt sinds een dag of twee pappa als we het voorzeggen. Mamma zegt ze nog steeds niet. Wel opa en oma. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:47 schreef twist02 het volgende:
Wolk O+ wat een lief leeuwtje!
Dank. O+ Wat zegt de leeuw? Neeeeeh!

Succes met de Sintstress trouwens. Wij hebben besloten dit jaar toch maar heerlijk niets te doen, alleen op mijn werk een klein dingetje.
pi_167033343
Wat een lief leeuwtje! En een minion met oortjes!

Dan kan ik niet achterblijven, natuurlijk. Hier is hoe luiers verschonen het beste gaat, met een boekje dat nog van mij was:


en O+
pi_167033466
Kris, wat is/lijkt ze groot!
En ook de anderen zo leuk om te zien en te horen :)

Papa en mama zeggen duurde hier ook lang, en daarna nog veel langer voor het op de juiste manier werd gebruikt. Komt goed!

Mariposas, bij J stond het tandvlees heel strak om de hoektand heen, op een gegeven moment zag je er bijna de tand doorheen als het ware.

Wij hebben besloten om gewoon met z'n drietjes toch een paar pakjes te doen voor sint. Net het laatste (marktplaats)pakje voor J ingepakt. En dit weekend mag hij nog een keer zijn schoen zetten, dan heeft hij de houten fruitsnijset compleet. Dat is echt een hit hier!
pi_167033527
Twist! O+ Laat ze haar muts op? Twix trekt alles wat geen strikmuts is af.

Wolk O+

En Jagar, die benen van T! Wat heerlijk! Dat pak is tof trouwens. O+
pi_167034357
Verschonen doen wij hier ook altijd met boekjes Jagar :D is anders echt niet te doen (en zelfs met boekjes soms niet...). Wel leuk dat hij nog een oud boekje van jou van vroeger heeft. Ik heb een oud boekje van vroeger over maar die valt al uit elkaar dus is de komende jaren nog niet O proof.

Hier nog geen hoektanden Mariposas, maar zacht aanvoelen Klinkt niet bekend van andere tanden, plus dat hoektanden volgens mij ook pas als laatste komen, of heeft hij verder alle tanden al? Misschien even de huisarts bellen om te informeren?

Kazy, hier kreeg ik vandaag nog de opmerking "wat een vrolijk meisje". Terwijl O zijn stoere donkerblauwe jas met witte dino's erop aan had. Maar ja, een witte beestenmuts met een roze neusje erop, dus dat moet wel een meisje zijn :')

O is wel een grote dierenvriend. Katten vond hij altijd al leuk, maar we waren vanmiddag in de dierenwinkel voor wat Sint-kado's en daar was een vrouw met twee chihuahua's, waar hij super hard om heeft moeten lachen toen hij ze zag. En toen de mevrouw er ook nog eentje aan zijn hand liet snuffelen vond hij het helemaal geweldig! Er zijn weinig dingen leuker dan je kind horen schateren.

Wij gaan lekker een heel weekend sinterklaas vieren! Of nouja, eigenlijk alleen de zaterdag, maar we gaan het hele weekend weg met familie. Maar het voordeel van het buitenshuis vieren is dat het allemaal wat compacter moet. Maar desondanks zijn m'n drie rollen inpakpapier al op en moet ik nog wel wat dingen inpakken. Ik heb wel vandaag toevallig de drie andere boeken van Bertje Knabbel gevonden, dus daar gaat hij heel blij van worden. Voor de liefhebbers: voor 1,49 bij de action, en het zijn kartonboeken. De boerderij versie moet hier minimaal vier keer per dag worden voorgelezen. Maar O kan weer een heel weekend in bad, en natuurlijk 'sjemme', al zal hij dat nog niet zeggen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_167035348
Jagar! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:48 schreef Malteser het volgende:
Twist! O+ Laat ze haar muts op? Twix trekt alles wat geen strikmuts is af.
Ja, De Muts is heilig hier, die draagt ze het liefst de hele dag :+
"Muf op, muf op!" _O-

FF, Bertje Knabbel is hier ook een hit ja! ^O^ Wij hebben ze ook alle vier en ik kan ze onderhand bijna uit m'n hoofd voorlezen :')

Hier wel echt een heel weekend Sinterklaas: zaterdag met mijn ouders + zus/zwager (met kids) en zondag bij m'n schoonouders + schoonzus/zwager en neefje <O)
Ik zal blij zijn als het zondagavond is denk ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167039730
Wij hebben op de planning staan om vandaag met de trein naar nl te gaan, maar t hoest zo naar dat ik eerst even langs de dokter wil. Hij heeft de hele nacht gehoest, zo sneu...
pi_167040047
Wat een leuke dreumesjes hebben we allemaal! Helaas heb ik T gemist!


Koen:


And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167040977
Ik heb zin in een dreumesmeet begin januari. Lokatie: iets met ballen, centraal in NL. Wie wil?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167041010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:34 schreef McLaura het volgende:
Ik heb zin in een dreumesmeet begin januari. Lokatie: iets met ballen, centraal in NL. Wie wil?
Check!
  vrijdag 2 december 2016 @ 09:40:27 #154
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167041051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:34 schreef McLaura het volgende:
Ik heb zin in een dreumesmeet begin januari. Lokatie: iets met ballen, centraal in NL. Wie wil?
Check :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 2 december 2016 @ 09:56:18 #155
409579 LuDann
All the way
pi_167041318
T. met zijn spekbeentjes. O+ en Koen! Zulke leuke kleertjes altijd.

Veel plezier voor de mensen met een Sinterklaasweekend. Lijkt me harstikke gezellig, mijn familie is daar helaas niet zo voor in.

Check voor de ballen-meet!
  vrijdag 2 december 2016 @ 10:47:36 #156
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_167042351
Dreumesmeet lijkt mij ook leuk :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167042418
Meets *O*
pi_167042983
Willen degene die willen mij DM'en met hun echte naam? Dan maak ik een FB event.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167043142
Ik wil ook *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167043161
Ik vind iets met ballen wel een beetje raar klinken... :P maar hier ook interesse!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167043222
Ik heb een event gemaakt. Iedereen komt er vanzelf bij, lijkt me, en de datum staat niet vast. Er staat 3/1 omdat FB persé een datum wilde, maar die bepalen we natuurlijk samen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 2 december 2016 @ 11:49:24 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167043616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:18 schreef Mariposas het volgende:
Wow wat een meid is ze al, kris! :o O+
Als ik L al niet 2 x had laten knippen had hij ook al zo'n bos haar. :)

Ik kom even met een vraag, L heeft een grote bobbel in z'n tandvlees ter hoogte van hoeksnijtand. Is dat normaal bij een doorkomende tand? Het is echt een flinke bult, het voelt verder zacht aan. Het lijkt zowat wel een abces. Voor zover ik kan beoordelen natuurlijk, want goed voelen of bekijken is uit den boze.
Dat heeft A ook steeds met tanden. Dan is 't ook werkelijk een soort abces(je), het is een bobbel met vocht, en als ie stuk gaat zit er een tand :') het ziet er naar uit, ook omdat zijn tandvlees er eenbeejte week van wordt, dus wit/gelig en zacht, Brrr. Eigenlijk ziet het er ook flink pijnlijk uit, maar 't gaat dus wel gewoon over hier
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 2 december 2016 @ 11:50:14 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167043634
A had net z'n bmr en menc vaccinaties :'( hartpijn.

En foto update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder allesch gut hier! Alex groeit en ontwikkelt zich normaal, slaapt lekker en eet goed. Hij is wel nog steeds zijn eigen temperamentvolle zelf, dus dat maakt sommige dingen iets minder makkelijk, maar elke dag verschillende uitdagingen houdt de geest jong, ofzo *O* :P :')

[ Bericht 80% gewijzigd door pinquit op 02-12-2016 12:22:53 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167044508
Wat een leuke foto's!

Spekbeentjes T :9~ Hopelijk was alles ok bij de dokter en zijn jullie nu lekker op weg naar Nederland :).

Wat een leukerd is Koen! En wat is A gegroeid pinq, mooie foto's!

Ah ja CB vertelde vanmorgen dat de volgende vaccinatie idd een vervelende is.. arme A.

Wij moesten vanochtend ook maar ik was de afspraak vergeten :o haasten.. Maar E groeit mooi in verhouding en volgt haar lijntje nog steeds. Prikjesverdriet was heel snel over gelukkig.
  vrijdag 2 december 2016 @ 12:37:48 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167044543
:D Oh, ben je een stadsgenoot? Ik was vanochtend op het CB toen er iemand belde dat ze eraan kwam, maar de afspraak was vergeten :+ :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167044579
Ook nog even een fotoupdate:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167044633
Hallo :)

Ik heb een vraagje: met veiligheidssluitingen gebruiken jullie voor keukenkastjes? Er is zoveel aanbod dat ik niet goed weet wat ik nu moet halen :D :? .
pi_167044666
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:42 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hallo :)

Ik heb een vraagje: met veiligheidssluitingen gebruiken jullie voor keukenkastjes? Er is zoveel aanbod dat ik niet goed weet wat ik nu moet halen :D :? .
Wij gebruiken er geen. Sjaak heeft 2 lades waar hij in mag spelen en voor de rest komt hij nergens in.
pi_167044679
Wij hebben een simpele van Ikea.
pi_167044746
Jäger, ik heb de foto van T helaas gemist. Hoe is het met hem, ben je nog naar de huisarts geweest?

Wat een hoop mooie kinderen komen hier voorbij O+ Zo leuk om ze allemaal te zien! Een ballenmeeting lijkt me leuk!
pi_167044782
Leuk een dreumesmeet!

En leuke foto's weer O+ Ik zie net dat ik de laatste tijd helemaal geen (leuke) foto's heb gemaakt van M. Ontaarde moeder :o

Sluitingen voor de keukenkastjes: wij kochten ze bij Prenatal maar nooit gebruikt. M. is van alles "dikt!" doen. Echt alles moet dicht van haar, dus ook keukenkastjes. Het open maken van de kastjes is nog niet in haar opgekomen.
pi_167044805
A.'tje O+

IMA, jasje en twee staartjesboks :D

QB, ik heb ze van de Lidl. Werk best. En ook echt nodig hier. Ze klimt overal in, trekt alles overal uit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 2 december 2016 @ 12:55:09 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167044925
hier IKEA. Ik was een beetje lui, en ik dacht dat het wel met 1 schroefje kon. Dat werkt niet dus :+ Wordt gewoon hardhandig opengerukt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167045149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:37 schreef pinquit het volgende:
:D Oh, ben je een stadsgenoot? Ik was vanochtend op het CB toen er iemand belde dat ze eraan kwam, maar de afspraak was vergeten :+ :D
Nee haha dat denk ik niet, ik woon in een durrep, geen stad. Dichtstbijzijnde stad zal Nijmegen zijn denk ik.
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:10:09 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167045283
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:03 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Nee haha dat denk ik niet, ik woon in een durrep, geen stad. Dichtstbijzijnde stad zal Nijmegen zijn denk ik.
Ah nee, ver uit de richting ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167045554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:49 schreef kazy het volgende:
Leuk een dreumesmeet!

En leuke foto's weer O+ Ik zie net dat ik de laatste tijd helemaal geen (leuke) foto's heb gemaakt van M. Ontaarde moeder :o

Sluitingen voor de keukenkastjes: wij kochten ze bij Prenatal maar nooit gebruikt. M. is van alles "dikt!" doen. Echt alles moet dicht van haar, dus ook keukenkastjes. Het open maken van de kastjes is nog niet in haar opgekomen.
Hahaha ! Handig! Hier moet alles vooral open, uitgestald worden op de vloer, opgestapeld, weer omgooien en dan weglopen en mij achterlaten met een ravage :'(
pi_167045672
Begin januari wordt hier een beetje lastig waarschijnlijk, maar wie weet. Zal een last-minute beslissing worden in elk geval. :)

Wat een leuke foto's allemaal. O+ En Kris, wat een haartjes inderdaad. :o Bij N. groeit het eindelijk, maar duurt nog wel minstens een half jaar voor ik er iets van kan maken dat op een kapsel lijkt vrees ik. :+

Wij hebben niks voor de keukenkastjes. Alles dat gevaarlijk is staat hoog en N. zit er eigenlijk ook nooit aan. Ze kan ook niet bij de keuken komen als wij er niet zijn want er zit een schuifdeur tussen woonkamer en keuken.
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:53:03 #178
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167046270
Wij hebben die van Ikea, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278098/
werkt prima!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167046451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:55 schreef pinquit het volgende:
hier IKEA. Ik was een beetje lui, en ik dacht dat het wel met 1 schroefje kon. Dat werkt niet dus :+ Wordt gewoon hardhandig opengerukt
Hier ben ik ook bang voor, ook met van die zelfklevende dingen. Dat gaat hier echt binnen 1 dag eraf getrokken worden.
We noemen haar ook wel eens lieftallig "The Kraken" :D
  vrijdag 2 december 2016 @ 14:05:19 #180
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167046547
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:01 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Hier ben ik ook bang voor, ook met van die zelfklevende dingen. Dat gaat hier echt binnen 1 dag eraf getrokken worden.
We noemen haar ook wel eens lieftallig "The Kraken" :D
Ze zitten echt goed vast, die zelfklevende! Ik was ook verbaasd!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167046819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:18 schreef Mariposas het volgende:
Wow wat een meid is ze al, kris! :o O+
Als ik L al niet 2 x had laten knippen had hij ook al zo'n bos haar. :)

Ik kom even met een vraag, L heeft een grote bobbel in z'n tandvlees ter hoogte van hoeksnijtand. Is dat normaal bij een doorkomende tand? Het is echt een flinke bult, het voelt verder zacht aan. Het lijkt zowat wel een abces. Voor zover ik kan beoordelen natuurlijk, want goed voelen of bekijken is uit den boze.
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 11:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat heeft A ook steeds met tanden. Dan is 't ook werkelijk een soort abces(je), het is een bobbel met vocht, en als ie stuk gaat zit er een tand :') het ziet er naar uit, ook omdat zijn tandvlees er eenbeejte week van wordt, dus wit/gelig en zacht, Brrr. Eigenlijk ziet het er ook flink pijnlijk uit, maar 't gaat dus wel gewoon over hier
een eruptiecyste?
heb ik bij bijna alle tanden en kiezen gehad. pas ook nog bij de 2 verstandskiezen. kan geen kwaad en het is bij mij niet pijnlijk (niet gevoeliger dan een tand/kies die zonder cyste doorbreekt).
  vrijdag 2 december 2016 @ 14:25:18 #182
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167047027
Hier hebben we veiligheidsluiting van de bouwmarkt geloof ik. Goed vastgeschroefd op 2 kastjes. Alleen als je de kastjes te hard open trekt, trek je ze kapot ;)
Alleen kastje met schoonmaakspullen en de alcohol zat een haakje. Waar de alcohol staat is het haakje kapot, maar ze komen er toch niet in.

Dreumesmeet, leuk. Alleen krijgen we 6 januari de sleutel van ons huis. Dus dat zal lastig worden!

Wat een leuke foto's/filmpjes allemaal O+
  vrijdag 2 december 2016 @ 18:49:04 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167052739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 14:17 schreef Elleska het volgende:

[..]


[..]

een eruptiecyste?
heb ik bij bijna alle tanden en kiezen gehad. pas ook nog bij de 2 verstandskiezen. kan geen kwaad en het is bij mij niet pijnlijk (niet gevoeliger dan een tand/kies die zonder cyste doorbreekt).
Ah dankje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167052877
Eruptiecyste... dan moet ik altijd aan dit soort filmpjes denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit van gehoord bij tanden krijgen, lijkt me maar raar...
pi_167053991
Wij hebben een dichte keuken en de keukendeur is altijd dicht als we er niet zijn. Verder niks op de kastjes, J heeft een eigen kastje met plastic erin waar hij in mag en uit de rest blijft hij ook uit. (Maar alsnog staat er niks gevaarlijks of breekbaars op grijphoogte)

Dreumesmeet klinkt leuk, maar ik beloof niks gezien de vorige keer. Alleen geen FB, dus als er iets afgesproken wordt, laten jullie het hier dan ook nog weten?
pi_167055065
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 18:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Eruptiecyste... dan moet ik altijd aan dit soort filmpjes denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit van gehoord bij tanden krijgen, lijkt me maar raar...
is ook raar maar zo ranzig als dat filmpje is het gelukkig niet.
het woord eruptie staat voor het doorbreken van de tand/kies.
pi_167083006
Bluh, N. heeft sinds woensdag koorts (39,5 in de avond, best flink dus) en sinds eergisteren leek ze ook wat pijn in haar mond te hebben. Gisterochtend voor de zekerheid even langs de HA geweest om haar te laten checken zodat we niet in het weekend bij de HAP zouden zitten. Advies was de koorts lekker zijn werk laten doen, evt pcm voor de nacht en in haar mondje was het gewoon geīrriteerd door het virus dat ze heeft. Vandaag was echter haar hele tandvlees rood en opgezwollen en zaten er op de zijkanten en het puntje van haar tong allemaal zweertjes. Ze had ook heel duidelijk pijn aan haar mond en huilde alleen maar. :'(

Toch de HAP gebeld en vanmiddag langsgeweest. Deze arts zei dat dit klassieke symptomen waren van een eerste koortslipbesmetting en dat dat flink pijn kan doen (dat hadden we inmiddels zelf ook door :D ).

We hebben nu iets gekregen dat de pijnlijke plekjes tijdelijk verdooft zodat ze gewoon kan eten en drinken en we mogen zolang ze er nog zoveel last van heeft de maximale dosering pcm geven. Ik heb zo'n medelijden met mijn arme sneutje. Ze grijpt nu ook echt naar haar mond terwijl ze "au, pijn :'( " roept. ;(

Het zou binnen een week over moeten zijn, laten we het hopen.
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:37:28 #188
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167085010
Oe dat klinkt echt naar, beterschap!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167088785
Ach Selv. Wat sneu ;(.
Beterschap.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167089087
Ach die arme N. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Hoe gaat het eigenlijk met Faptist en Ro? Die gingen verhuizen, toch?
pi_167089579
Veel beterschap voor N!

Hier heeft A inmiddels 10 tanden. Gaat hard! Tandjes poetsen laat ze steeds meer toe. Ze zit dan achterstevoren op de commode tegen mij aan en haar muziekdoosje staat aan. Inmiddels een vast avondritueel vlak voordat het pyjamaatje aangaat (3x per week gaat ze tot haar grote vreugde ook nog in bad tussendoor ;) ).

Kastjesbeveiliging: hier die goedkope van bol.com. Werkt prima, al zijn ze nu krom omdat A een volhoudertje is als het op kastjes open maken komt oO<

En wat een leuke foto's zie ik langskomen van jullie dreumesjes! Soms wil ik ook iets posten...maar doe het toch maar niet....wil haar liever niet herkenbaar op een openbaar forum :)

Ik was gister jarig en A trakteerde me op een korte nacht (5.30 wilde mevrouw er echt uit) en een romper onder de poep :Y). Gelukkig wilde ze vandaag weer uitslapen...want...zondag.. en stond ze te zwaaien in de box toen ze gepoept had, zodat ik haar op tijd kon verschonen ^O^

Verjaardag was verder wel geslaagd. We vierden meteen ook de verjaardag van A, en ze heeft weer mooi lawaaimakend speelgoed gekregen! Ik heb er toch geen last van ;)

Ze heeft nu trouwens ook ontdekt dat ze een leeg flesje onder de badkraan kan houden en dat ie dan vol loopt en dat ze er dan uit kan drinken! :D En ze loopt een paar meter mee aan de hand! O+
pi_167093204
Ahh wat sneu Selvaria, dat klinkt echt heel naar.

Gefeliciteerd Aerenia!

Iedereen fijne sinterklaas, voor wie het vandaag viert!
pi_167101305
Wat sneu selvaria ;( veel beterschap voor N! Kan dat nog kwaad voor jouw zwangerschap eigenlijk? Of is het koortslipvirus alleen gevaarlijk bij pasgeboren babies?

Gefeliciteerd nog Aerenia! Stapt ze al goed mee ja? Wat knap!

Oh jongens ik vind dit echt een leuke leeftijd O+. E doet nu veel na en leert vlot nieuwe dingen, ik vind het zo knap én leuk om te zien! De verhalen van jullie kindjes vind ik ook echt heel leuk om te lezen :Y. Kleine bijdehandjes.
pi_167102899
Leuk is dat, he, hetzusjevan! Ik zit me nu ook te bedenken dat ik de overstap naar dit topic best groot vond, want mijn kind kon 'dat' allemaal nog niet, en nu begin ik al dingen van het peutertopic te herkennen. Het is écht zo, je groeit er in mee O+ (en het gaat zo snel)
pi_167104425
Beterschap voor N. Selvaria! Voelt ze zich al een beetje beter inmiddels?
pi_167104775
Zusje, ik vermoed van niet aangezien ik zelf ook regelmatig een koortslip heb. Ik zal het woensdag nog even aan de vk navragen.

Sillie, ze is nog steeds heel sneu en huilerig, maar de avond verloopt tot nu toe stukken beter dan gisteren. Hopelijk hebben we het ergste nu gehad. Net met tanden poetsen wel weer bloeden als een rund. ;( Ik zal morgen eens vragen of we dat beter even kunnen overslaan of juist niet ivm bacteriën. Erg lastig vind ik het. :{
pi_167105484
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 21:29 schreef Selvaria het volgende:
Zusje, ik vermoed van niet aangezien ik zelf ook regelmatig een koortslip heb. Ik zal het woensdag nog even aan de vk navragen.

Sillie, ze is nog steeds heel sneu en huilerig, maar de avond verloopt tot nu toe stukken beter dan gisteren. Hopelijk hebben we het ergste nu gehad. Net met tanden poetsen wel weer bloeden als een rund. ;( Ik zal morgen eens vragen of we dat beter even kunnen overslaan of juist niet ivm bacteriën. Erg lastig vind ik het. :{
Ik weet dat ze je bij een "gewone" koortslip aanraden om je tandenborstel weg te gooien als het genezen is, omdat de bacteriën er dan nog in kunnen zitten..
Lijkt me inderdaad heel lastig! En sowieso is het al heel sneu als dreumesjes pijn hebben!
  zondag 4 december 2016 @ 22:08:23 #198
409579 LuDann
All the way
pi_167106212
Wat vreselijk sneu Selvaria. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Gefeliciteerd met je verjaardag Aerenia!

Wij hebben geen sloten op kastjes. De keukenkastjes en laatjes zijn te zwaar voor haar (al zou ik het ook niet zo'n probleem vinden als ze die leegtrok) en de kastjes en laatjes in de woonkamer zijn niet off limits.
pi_167106951
Selvaria, wat sneu voor N.! ;( Veel beterschap; hopelijk wordt de pijn snel minder! :*

Hier hebben we een weekend vol chaos achter de rug; 2 dagen Sinterklaas gevierd! <O)
Het is bijna schandalig hoe zeer onze Minion verwend is :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 5 december 2016 @ 07:49:25 #200
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167111196
Welkom Bloesem en N *O* *O*

Hier zaterdag Sinterklaas gevierd, N vond het erg gezellig en is best verwend. Wel vooral kleine cadeautjes, zoals boekjes en paardenfiguurtjes (ze is helemaal paardengek). En mijn ouders hadden wat van mijn oude speelgoed ingepakt, dat was leuk om weer te zien O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167111264
Arme N. Beterschap! En wat een heftige uitwerking op het virus.

Twist: herkenbaar. Hier (ook) een drukke schoonfamilie en die lijken ook echt niet te begrijpen dat die kleintjes ook een grens hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren trouwens ook. We vierden Sinterklaas en M. snapte helemaal niks van al die drukte en dan was het nog beperkt tot de oma's en opa. Al die cadeautjes! Zoveel papier! En dan mocht ze ook nog een paar kruidnootjes eten en 's avonds patatjes. Ze was ook enorm overprikkeld. Bijkomend voordeel: ze sliep uit tot net :P
pi_167111325
Leuk, al die sintverhalen! (Behalve als het te veel is, sneu voor jullie minion, twist!)

Wij gaan vanavond cadeautjes uitpakken. Ik vond op internet het principe one thing they want, one thing they need, one thing to wear, one thing to read en vond dat wel een mooie principe. En omdat het niet alleen om J draait, heb ik voor ons een paar dingen ingepakt die ik toch zou kopen.
pi_167111685
Jaaa, officieel welkom Bloesem en N! *O* O+ *O*

Wij hadden ook een Sinterklaasweekend. Vrijdag een half uurtje bij de GO, met echte Sint op bezoek. Ketel vond de pepernoten beduidend interessanter dan de Sint en cadeaus, dus terwijl alle andere kindjes ademloos naar de goedheiligman keken kroop hij de gang in om al het snoep weg te snaaien. _O-

Zaterdag bij mijn ouders. Heel gezellig, leuke spulletjes gekregen, waaronder veel badboekjes, een pop die hij vooralsnog een beetje eng vindt en een boek over Bing Bunny dat ik gisteren al zes keer achter elkaar moest voorlezen. ^O^ Hij was halverwege wel hevig overprikkeld, dus de rest hebben we maar met de familie uitgepakt terwijl hij sliep.
pi_167111793
Ach, sneu die overprikkelde kindjes. Wel fijn al jullie Sinterklaasverhalen. O+ Wij slaan pakjesavond toch maar over vrees ik, we zijn sowieso nog in het vakantiehuisje ivm de verbouwing dus kunnen het keukentje toch nog niet opzetten en ze is toch nog te sneu.

Vannacht van 22.00 tot 01:00 elke 5 minuten huilen en vragen om 'dinken'. Daarna gelukkig nog 'maar' elke 1,5 uur (stipt ook echt) zodat ik toch nog wat losse beetjes slaap heb kunnen pakken. Ik heb vandaag ivm Sinterklaas maar 2 uur les, dus moet lukken. Ik hoop toch echt dat dit rukvirus snel haar lichaam uit is, dit is echt zo vreselijk zielig. ;(

Maar over tot de orde van de dag: welkom Bloesem met je lieve N.! *O*
pi_167111823
Welkom lieve Bloesem met je mooie N! Gefeliciteerd! O+

Beterschap voor N, Selvaria!

Leuk om alle Sint verhalen te lezen. Wel sneu al die overprikkelde kindjes.

Hier ook veel Sint momenten bij alle opa's en oma's maar gelukkig vooraf met ons afgestemd dus Twix kreeg wat wij voor hem uitgezocht hadden.
Hij krijgt van ons vanavond het keukentje en kreeg dus gisteren bij opa en oma de pannetjes en spatels en oma had een schortje en ovenwanten genaaid.

Bij de andere twee opa's en oma's kreeg hij een houten treinbaan met uitbreiding.
pi_167111920
Hier ook sint gevierd, maar dan voor de volwassen. T hebben we lekker nog overgeslagen, hij snapt er toch niets van. Met de trein heen en terug naar NL, en T heeft het zo goed gedaan.

Alleen vanmorgen werd hij zo overstuur wakker, en heeft anderhalf uur alleen maar gehuild, totdat hij uit ellende aan de borst in slaap viel. Na een half uurtje slapen was alles weer goed, en nu is hij naar het kdv. Ik hoop dat het goed blijft gaan, het was natuurlijk een heftig weekend ook voor hem..
pi_167112257
Wij gaan vanavond Sint vieren, maar gisteren ivm mijn verjaardag wel een oververmoeide R op bed gelegd die er nog 3x uit kwam voor fles, knuffels en om op ons hoofd te springen. Vanochtend heeft ze nog tot 9 uur geslapen (normaal = 6 uur).
  maandag 5 december 2016 @ 10:22:37 #208
409579 LuDann
All the way
pi_167112686
Wij hebben last-minute toch ook Sinterklaas gevierd, wel erg kleinschalig. We werden uitgenodigd door een vriendin, er was 1 andere dreumes en 6 volwassenen. Erg gezellig. We hadden allemaal wat gekookt en Wolk heeft zich helemaal volgepropt met lasagna, tomatensoep, brood en pastei. De laatste dagen lijkt ze wel een vuilnisvat. :') Ik hoop dat ze wat inhaalt qua gewicht!

De nacht was wel weer drama, misschien toch ook een beetje overprikkeld?
pi_167112915
Pfoe selvaria slecht nachtje zo.. wat sneu voor N zeg, echt een rotvirus idd. Hopelijk knapt ze snel op nu..

Leuk al die sinterklaasverhalen. Kan me goed voorstellen dat ze er overprikkeld van raken.. Wij hebben niks gedaan voor E, ze snapt het toch niet en ze was ook vlak ervoor jarig natuurlijk.

Over jarig gesproken.. Gefeliciteerd bloesem en N!
En ingee alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :).
pi_167113646
Selvaria, wat klinkt het sneu, dat virus! Dat moet echt pijn doen... Ik hoop dat N er snel vanaf is.

Bloesem, welkom met je mini! Wat een mooie dag om jarig te zijn.

Wat een Sinterklaas-geweld voor alle kinderen zeg. Het lijkt me als klein kind ook ontzettend overweldigend.

Jäger, wat knap van T dat de treinreis zo goed is gegaan. Ik hoop dat vandaag ook goed gaat op het kdv.

Sjaak heeft net gegymd en hij vindt het echt zo leuk. Lekker rennen, klimmen en springen... Nu zit hij op de bank naar de tv te staren, hij is hartstikke moe O+ Ik ook, dus ik zit ook op de bank :')
pi_167118895
Bloesem gefeliciteerd en welkom met N! *O*

Ik moest net zo lachen. We hebben sinds gisteren de kattenmand verplaatst (stond in de gang maar nu weer in de woonkamer). M. en de kat vinden dat ding sindsdien weer helemaal geweldig, dus net hoor ik een hoop gerommel en gekraak. Ik ga even kijken. Zie ik M. bovenop de kat zitten.. De kat heeft zich vervolgens onder M. vandaan gewurmd en is ergens anders gaan liggen, terwijl M. intussen nog in de mand zit te spelen _O-
pi_167120124
Gefeliciteerd Bloesem en N!

Zo mooi dat ze spullen gewoon uitwisselen he Kazy. Was hier met de oppaskat ook dat ze gewoon met elkaars speelgoed speelden en elkaars zitplekjes gebruikten. Ik heb ook zoveel zin om straks weer katten te hebben in het nieuwe huis! We moeten alleen nog even kijken in hoeverre dat handig is met straks weer een mini-baby erbij of dat we hun komst wellicht toch nog eventjes uitstellen.

Wij hebben een super sinterklaasweekend gehad! O was zo uitgeput van het zwemmen en spelen met de drieling dat hij beide dagen van 8 tot 8:45~9:15 heeft geslapen. Van overprikkeling hier iig niets te merken, alleen bij de volwassenen :') hij heeft een heel grote houten puzzel gekregen, een basket en ballen voor in bad (waardoor hij nu 'bal' lijkt te kunnen zeggen) wat boekjes en Duplo treinrails (de trein krijgt hij met kerst van de andere kant van de familie), maar het leukste waren toch de kruidnootjes en de aanwezigheid van de drieling. Zoveel verschil ook in ontwikkeling tussen O en hen, ondanks dat ze gecorrigeerd maar 4 maanden schelen. Was de eerste keer een weekend weg met sinterklaas, maar voor iedereen voor herhaling vatbaar.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167122031
Koen kreeg een keukentje van de Sint en het is echt een hit!



Hij snapt er natuurlijk niks van, maar het was een erg leuke viering dit keer. Thijs gelooft niet meer en wist wat hij kreeg, dus die was relaxed O+

Koen is al een aantal dagen niet fit, nu bijna een week. Eetlust is minder en hij heeft nogal wisselende ontlasting. Of een virusje, of de hoektanden. Drinken gaat wel prima.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167122275
Dat heeft je vast een hoop inpakpapier gekost McLaura!

Volgens mij is O hier een van de weinigen zonder eigen keukentje. En dan mag hij ook nog eens niet onze echte oven gebruiken...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167122328
We hebben hem niet ingepakt, alleen de "accessoires" :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167123629
Hier ook geen keukentje FF! (Hoewel ik denk dat M. die voor haar 2e verjaardag krijgt, maar dat duurt gelukkig nog even.) Ze heeft nu een oud minikeukentje van mij (van plastic) maar ze snapt nog niet echt wat ze ermee moet doen. De pannetjes sjouwt ze wel het hele huis door.

Edit: en leuke foto natuurlijk McLaura!
pi_167124186
Zo leuk al die sinterklaas verhalen!
Wij hebben ook een superleuke avond gehad.
De vriend van mijn moeder is sinterklaas bij diverse zorginstellingen hier, en hij kom het niet laten om zijn pak aan te doen. Dat vond Mies fantastisch




Ze heeft ook een keukentje gehad, een toffe poppenwagen en beatbo! Hilarisch ding.


  maandag 5 december 2016 @ 19:00:10 #218
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167124523
Oh wat zijn al jullie kinders verwend!
En wat klinken de schoonfamilie perikelen bekend.
Mijn ro komt elke maandag zwaar overprikkeld thuis. Geen middagslaap.. te weinig drinken.. veel snoepen.. Ik vind het hartstikke leuk dat ze op mijn dochter past, maar de combi met mijn nichtje met adhd vind ik best lastig. Zij is ZO druk. Daar zit gewoon echt geen stop of grens op.
Helaas heb ik geen andere mogelijkheid tot oppas. Verder heb ik niemand of jawel, het kdv, maar dat is momenteel even op een laag pitje gezet ivm mn man die werkloos thuis zit. Best heftig allemaal.

maar waar ik advies voor kwam vragen..
Ro eet zo weinig savonds. Ze is 20/21 ( 8)7 tellen I can it not) maanden, maar ze eet nog steeds het liefst een half potje prut.
Ik krijg er zo weinig in. Vandaag heb ik even een slechte dag dus dan valt het me echt zwaar. Hoe doen jullie dat?
Dan maar potjes? Ik voel me zo falen ;(

(ze eet smorgens met geluk 3 eetlepels cornflakes met yoghurt of 3/4 boterham. smiddags op het kdv lukt het ze om soms 2 boterhammen te geven.. thuis lukt dat me nooit. hooguit 1. tussendoor krijgt ze 1/4 appel, smiddags 2 crackertjes of een plakje ontbijtkoek met boter.
Drinken is ook horror. *unbreak my heart*. )
pi_167124700
Fap, ik zou dan gewoon dat geven wat ze eet. Als een potje erin gaat, waarom zou je dan moeilijk doen? Zeker op zware dagen zou ik dat gewoon geven. Iets anders proberen kan ook prima op een minder zware dag.
pi_167124914
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:42 schreef Missladybug het volgende:
beatbo! Hilarisch ding.

Die heeft Koen ook! Leuk is hij, hč?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167125270
Hier ook geen keukentje, hoor. J zet zijn pannetje op een keukenstoel en kookt vrolijk mee.

Faptist, als ze goed groeit zou ik proberen om je niet te druk te maken om het eten. Het gaat zoals het gaat, en als af en toe een potje je een vertrouwder gevoel geeft, waarom niet.

J genoot van onze simpele pakjesavond, kreeg 2 speeldingetjes (Little People ark van Noach en een Duplo tractor, allebei tweedehands) en kon niet kiezen met welke hij ging spelen O+
pi_167125581
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die heeft Koen ook! Leuk is hij, hč?
Ja hoor. Soms. Twee minuten.
Ze mikt hem steeds in de poppenwagen en dan gaat ze met hem wandelen en dan komt er zo'n hele lichtshow uit de wagen haha.

Fap, ik zou dan inderdaad lekker potjes geven hoor. En inderdaad, als Ro gewoon goed groeit dan zou ik me niet te druk maken.
pi_167126051
Niks mis met potjes. En als je je niet kunt vinden in hoe je je kindje terugkrijgt van de oppas zou ik de oppas erop aanspreken. Of het nou oma of opa of wat ook is.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 5 december 2016 @ 19:59:40 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_167126294
Klinkt ongeveer als wat mauw gemiddeld eet hoor faptist. Tenzij worst. Worst gaat altijd op (oh ja en potjes vreet ze niet. Ze is vanavond zonder eten naar bed :'))
Geen zorgen maken, ze is gezond en ontwikkelt zich prima toch!
disclaimer
pi_167126572
Hallooo :W Wat een warm welkom O+ Ik heb dus een heuse dreumes :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die echt vreselijk verwend is vandaag O+ Vooral het cadeaupapier vond ze een fantastische gift *O* En het uitpakken een hele belevenis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ligt ze (klein als ze toch nog is) onder moeders vleugels heerlijk te slapen.. M'n grote kleintje O+
pi_167127365
Gefeliciteerd met N, Bloesem.

Hier eet T ook ff superslecht, maar ik geloof dat ie het de afgelopen 3 weken steeds iets onder de leden heeft. Van koorts tot megasnot tot diarree. Nou ja, dat trekt wel weer bij.

Wat nieuw is: als meneertje zijn zin niet krijgt, gaat ie over de grond liggen rollen krijsen. En dan niet een paar minuten, Neeee, vandaag bijvoorbeeld 40 minuten. Niets helpt. Vastpakken/laten uitrazen/afleiden helpt allemaal niet/zes seconden. Nouououou, en dat moet dan nog erger worden als ze 2 zijn...? ;(

Ff kwaad ben ik echt niet van onder de indruk. Maar hier word ik zelf haast hysterisch van joh... Iemand een gouden tip?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 05-12-2016 20:39:21 ]
pi_167127585
Sluit me aan bij de rest Fap! :Y

Sara klinkt heftig zo ja! :o Hier sinds kort wel instant-huilen als ze dr zin niet krijgt, maar dan is ze vrij makkelijk af te leiden.
Heb geen tips dus helaas...

Bloesem gefeliciteerd met je knapperd! O+

Toffe fiets! ;) Hier was het direct een hit (al is onze dame natuurlijk iets ouder), en ik vind het vooral zelf ook echt een cool ding! O+
Jullie hebben de houten versie als ik het goed zie?
Heb trouwens nog een paar splinternieuwe roze handvatten over hč? O-) ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167127848
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:00 schreef faptist het volgende:
Oh wat zijn al jullie kinders verwend!
En wat klinken de schoonfamilie perikelen bekend.
Mijn ro komt elke maandag zwaar overprikkeld thuis. Geen middagslaap.. te weinig drinken.. veel snoepen.. Ik vind het hartstikke leuk dat ze op mijn dochter past, maar de combi met mijn nichtje met adhd vind ik best lastig. Zij is ZO druk. Daar zit gewoon echt geen stop of grens op.
Helaas heb ik geen andere mogelijkheid tot oppas. Verder heb ik niemand of jawel, het kdv, maar dat is momenteel even op een laag pitje gezet ivm mn man die werkloos thuis zit. Best heftig allemaal.

maar waar ik advies voor kwam vragen..
Ro eet zo weinig savonds. Ze is 20/21 ( 8)7 tellen I can it not) maanden, maar ze eet nog steeds het liefst een half potje prut.
Ik krijg er zo weinig in. Vandaag heb ik even een slechte dag dus dan valt het me echt zwaar. Hoe doen jullie dat?
Dan maar potjes? Ik voel me zo falen ;(

(ze eet smorgens met geluk 3 eetlepels cornflakes met yoghurt of 3/4 boterham. smiddags op het kdv lukt het ze om soms 2 boterhammen te geven.. thuis lukt dat me nooit. hooguit 1. tussendoor krijgt ze 1/4 appel, smiddags 2 crackertjes of een plakje ontbijtkoek met boter.
Drinken is ook horror. *unbreak my heart*. )
Wat rot van je werkloze man! Is het geen optie Ro dan voorlopig op maandag bij man te laten zolang hij thuis is? En dat je dan na de drukke feestdagen wel weer verder kijkt qua schoonfamilie-oppas?

En wat het eten betreft, als ze potjes wel eet en je echt denkt dat ze voedingsstoffen te weinig binnen krijgt, dan maar een potje. Maar ze lijken soms ook te leven van lucht en liefde dus als je je geen grote zorgen maakt en Ro verder goed groeit, let it go. *zingt Frozen*
pi_167127882
Gefeliciteerd Bloesem! Wat een heerlijk kindje heb je toch! O+

Frits sluit zich aan bij de keukenbrigade. Het keukentje had hij voor zijn verjaardag beloofd gekregen, maar mijn schoonmoeder was er nog aan toe gekomen om hem te halen. Afgelopen week heb ik dat dus zelf gedaan.
Hij wilde net met zijn pannetje naar bed. O+

Het klinkt heftig voor je op het moment Fap!
Frits eet ook weleens minder goed. Vaak door doorkomende tanden/kiezen of gewoon minder fit. Ik geef hem dan wat hij op dat moment wel lekker vindt en zorg dat er op elk moment van de dag wat te eten voor hem is waar hij bij kan.

Ik las het een en ander over hele drukke (schoon)familie. Heel herkenbaar. Mijn ouders begrijpen het gelukkig als ik ze vraag om iets rustiger te doen. Ze zien namelijk zelf dat Frits dan eerst steeds drukker wordt en daarna instort en begint te huilen.
Mijn schoonmoeder daarentegen is dan enorm op haar tenen getrapt en begint te mokken dat ze nooooit iets mag en dat ze ook al geen *insert hier iets van snoep/koekjes/chocomel/jus d'orange/etc* mocht geven en vriendinnen van haar mogen dat wel. :') .

Peutergym klinkt echt heel tof Cactus!
pi_167127916
Welkom Bloesem! Gefeliciteerd :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167128084
Wishbonebike is hier ook een dikke hit! Vooral ermee tegen de muur botsen is fantastisch.

Frits doet sinds een week de stervende zwaan. Gelukkig is hij groot van de trein en die komt vier keer per uur langs, inclusief tingelende spoorbomen. Vooralsnog duurt Heel Erg Boos maximaal 15 minuten. ;)
pi_167129790
Gefeliciteerd Bloesem! *O*

Leuk al die Sint-verhalen! O+ En wat is Mies al groot, MLB! En al die keukentjes! O+ Hier is dat ding ook een enorme hit (en een perfecte speelgoedopberger...A is nog te klein om het concept te snappen) ;)

Nog bedankt voor de felicitaties :)

Oh ja... dat niet-willen-eten is erg herkenbaar. Ik probeer A altijd af te leiden met iets wat ze normaal niet mag hebben (pak toetendoekjes ofzo). Als ze verrukt met dat ding zit te spelen, gaat dat mondje automatisch open als ik er een lepel voor houd. Dus ze eet elke avond onbewust netjes haar bordje leeg :P

A is weer ziek. Alweer... :'( Hoop dat ze hierna even geen last meer heeft van die rondwaaiende virussen.
  maandag 5 december 2016 @ 22:21:08 #233
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167131752
maltheser
Dat oppassen op maandag laten we doorgaan, omdat hij ook tijd nodig heeft om dingen uit te zoeken. Afspraken bij uitzendbureaus/bedrijven, en dat soort dingen meer. En hij mag ook best een daagje voor zichzelf. Ook belangrijk.
Bedankt voor je lieve woorden.

Iedereen trouwens.. bedankt :*

quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt ongeveer als wat mauw gemiddeld eet hoor faptist. Tenzij worst. Worst gaat altijd op (oh ja en potjes vreet ze niet. Ze is vanavond zonder eten naar bed :'))
Geen zorgen maken, ze is gezond en ontwikkelt zich prima toch!
Dat inderdaad.. Vlees.. Achter elkaar gaat dat er in!

Wel fijn om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal zeggen dat het gaat zoals het gaat.
Ik vind het alleen zelf lastig om dit toe te passen, omdat ik dan bij anderen weleens uit eten wordt gevraagd met kindjes van dezelfde leeftijd B-) en dan zie dat zij een heel bord vol groente/aardappeltjes/vlees weggekauwd krijgen.
Voelt gewoon niet fijn.
Net als toegeven dat potjes gewoon een stuk beter gaat dan vers voedsel. Op de een of andere manier voel ik me toch een tokkiemoeder wanneer ik ze koop.

Oh en Sara,
40 minuten driftbuien? :o Lijkt me heel heftig. Sterkte.
Heeft het wellicht te maken met het verschuiven van zijn slaapritme?
Ik weet nog van mijn nichtje dat wanneer zij te weinig geslapen had ze bleef krijsen. Bij haar hielp het om op vaste tijden naar bed te gaan.
pi_167132554
Gefeliciteerd met N. Bloesem! *O*

Wat naar dat je man werkloos is Fap! En lastig van de maandag..
Hier leeft Q ook van de lucht.. Weer fijn die herkenning ook! Hij eet meestal wel z'n brood (1-2 boterhammen) en z'n banaan. Maar verder vooral crackers/rijstwafels. Avondeten weigert hij nou al maanden.. Potjes inmiddels ook 90% van de tijd.. Enige warme eten wat erin gaat is gebakken aardappeltjes en vissticks/visfriet. Maakte me er best druk om en vind het nog steeds niet fijn. Maar hij groeit gewoon door en lijkt niet af te vallen, dus probeer het nu zoveel mogelijk los te laten. Vanavond zat hij toch even naar mijn eten te kijken, weigerde eerst, maar at toen toch een aantal happen rijst met aardappel :o . Hij lustte eerst haast alles, ga er vanuit dat het een faaaase is en het weer goed komt :)

Sprak m'n moeder even terug over hoe het vandaag was gegaan "ik telde tot 6 en toen ging hij door met 8,9 en 10!" Ehh wut? Ik tel eigenlijk nooit zo ver met hem.. Thuis gelijk geprobeerd en hij telde inderdaad tot 5 en dan 8,9,10 :o . Je moet wel weten wat hij zegt om het te horen, maar toch!

Hier nog geen Sinterklaas gevierd. Hij krijgt toch alweer wat met Kerst, wat we met de familie vieren en hij snapt hij nu nog niet. Dus wilden het dit jaar nog even rustig houden en het dan volgend jaar voor het eerst vieren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167136955
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:21 schreef faptist het volgende:
maltheser
Dat oppassen op maandag laten we doorgaan, omdat hij ook tijd nodig heeft om dingen uit te zoeken. Afspraken bij uitzendbureaus/bedrijven, en dat soort dingen meer. En hij mag ook best een daagje voor zichzelf. Ook belangrijk.
Bedankt voor je lieve woorden.

Iedereen trouwens.. bedankt :*

[..]

Dat inderdaad.. Vlees.. Achter elkaar gaat dat er in!

Wel fijn om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal zeggen dat het gaat zoals het gaat.
Ik vind het alleen zelf lastig om dit toe te passen, omdat ik dan bij anderen weleens uit eten wordt gevraagd met kindjes van dezelfde leeftijd B-) en dan zie dat zij een heel bord vol groente/aardappeltjes/vlees weggekauwd krijgen.
Voelt gewoon niet fijn.
Net als toegeven dat potjes gewoon een stuk beter gaat dan vers voedsel. Op de een of andere manier voel ik me toch een tokkiemoeder wanneer ik ze koop.

Oh en Sara,
40 minuten driftbuien? :o Lijkt me heel heftig. Sterkte.
Heeft het wellicht te maken met het verschuiven van zijn slaapritme?
Ik weet nog van mijn nichtje dat wanneer zij te weinig geslapen had ze bleef krijsen. Bij haar hielp het om op vaste tijden naar bed te gaan.
Op haar 14e zal ze vast ook geen potjes meer eten. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik snap dat het lastig is. Ik vind nu tegenwoordig ook dat T zich 's avonds vol moet proppen, want wil niet dat hij niet slaapt omdat hij honger heeft. Daar moet ik nu voor oppassen dat ik dat niet in het extreme ga doortrekken...

Sara, wat heftig, zulke driftbuien. Hier kan T heel goed huilen omdat hij boos is, maar dat is meestal ook zo weer over. Even naar buiten auto's kijken helpt al heel goed.

T z'n eerste echte woordje is geloof ik auto. Hij wil op straat elke auto aanwijzen, en speelt ook alleen maar met z'n auto's. Het is zo'n lekker ding.

En vannacht heeft hij de hele nacht doorgeslapen, werd pas om 7.15 wakker. Ik heb nu ook voor het eerst echt een hele nacht doorgeslapen, andere nachten werd ik altijd om 6 een keer van T wakker. Nu niet. Manoman, dat had ik een dikke maand geleden nog niet durven dromen...Gek hoe snel dat nu weer gewoon wordt...
pi_167138710
J doet een detoxdagje :Y) hij at als ontbijt een banaan (en 1 stukje brood met hazelnootpasta) en nu als tussendoortje 2 (!) peren. Vannacht kon hij niet slapen door de verkoudheid en hij wil nu constant mijn volle aandacht (terwijl ik eigenlijk moet strijken, de zorgverzekering uit moet zoeken, enz). En vriendlief liet vanaf zijn werk weten dat hij de manflu heeft. Great.
pi_167138916
Het getuigt wel van zelfinzicht, Hupje, als hij weet dat het de manflu is.

Desalniettemin, sterkte. :*
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:18:10 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167141231
Driftbuien zijb maar lastig, al heb ik ze van 45mins nog nooit gehad :X
Hier wordt wel fervent op de vloer en muur gebonkt met z'n hoofd als 't zover is :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167143390
Lekker he Jagar, slapen? Super dat het dit resultaat heeft gehad!

Succes Hupje, manflu is verschrikkelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja, misschien is het ook wel omdat ie de afgelopen weken niet zo lekker in orde was. Ook hier is 40 minuten extreem gelukkig. Maar de afgelopen dagen was het steeds (laaang!)raak. Vandaag *knockonwood* gaat het nog goed.

Ah en verder is ie heel grappig en lief en bijdehand. Zo bijzonder om te wat dat kleine keuteltje allemaal al kan. <3

Ennnnn weer goedgekeurd door het CB. ^O^
pi_167145378
Driftbuien, hier is ze gelukkig nog goed af te leiden. Langer dan 5 ā 10 minuten heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Fap, het komt echt goed. Lekker geven waar ze behoefte aan heeft en ook 'gewoon' eten aan blijven bieden maar niks forceren.

Ik kreeg net een appje van man dat het vandaag een stuk beter met N. lijkt te gaan. *O* Ze huilt alleen nog tijdens het eten en is af en toe wat jengelig, een grote verbetering t.o.v. de afgelopen dagen. Ook vannacht maar 3 of 4 keer wakker voor een slokje water of haar speen. Ik hoop toch zo dat ze snel opgeknapt is. O+
pi_167145742
Dat zou fijn zijn, Selvaria!

T loopt al sinds dat we thuis zijn (ok, minus een driftbui omdat hij z'n eten niet snel genoeg kreeg) het huis op en neer met z'n speelgoed auto's in z'n hand, ondertussen auto auto auto roepend, en soms heel hard giechelend. En zo nu en dan komt hij nara mij toe en moet ik z'n auto's bewonderen. O+
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:13:03 #242
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167152103
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:47 schreef Gevalletje het volgende:
Gefeliciteerd met N. Bloesem! *O*

Wat naar dat je man werkloos is Fap! En lastig van de maandag..
Hier leeft Q ook van de lucht.. Weer fijn die herkenning ook! Hij eet meestal wel z'n brood (1-2 boterhammen) en z'n banaan. Maar verder vooral crackers/rijstwafels. Avondeten weigert hij nou al maanden.. Potjes inmiddels ook 90% van de tijd.. Enige warme eten wat erin gaat is gebakken aardappeltjes en vissticks/visfriet. Maakte me er best druk om en vind het nog steeds niet fijn. Maar hij groeit gewoon door en lijkt niet af te vallen, dus probeer het nu zoveel mogelijk los te laten. Vanavond zat hij toch even naar mijn eten te kijken, weigerde eerst, maar at toen toch een aantal happen rijst met aardappel :o . Hij lustte eerst haast alles, ga er vanuit dat het een faaaase is en het weer goed komt :)

Sprak m'n moeder even terug over hoe het vandaag was gegaan "ik telde tot 6 en toen ging hij door met 8,9 en 10!" Ehh wut? Ik tel eigenlijk nooit zo ver met hem.. Thuis gelijk geprobeerd en hij telde inderdaad tot 5 en dan 8,9,10 :o . Je moet wel weten wat hij zegt om het te horen, maar toch!

Hier nog geen Sinterklaas gevierd. Hij krijgt toch alweer wat met Kerst, wat we met de familie vieren en hij snapt hij nu nog niet. Dus wilden het dit jaar nog even rustig houden en het dan volgend jaar voor het eerst vieren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167153873
Ja, dat weet hij wel, Jagar, maar hij-doet-niks-met-die-informatie :')

Fijn dat het beter gaat met N.
Leuk om die kleine dingetjes te lezen over T en Q, zķ herkenbaar, ik zie het zo voor me.

Ik werd vanochtend even niet goed van J's geplak, omdat ik vanalles in mijn hoofd had wat moest gebeuren. Gelukkig kon ik de knop omzetten en hebben we een fijne dag (alles) samen gehad (en sliep hij 2 uur waarin ik in ieder geval wat uitzoekwerk kon doen). Dat blijf ik het lastigst vinden aan moeder zijn, de mentaliteit 'gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat'.
  woensdag 7 december 2016 @ 13:11:06 #244
409579 LuDann
All the way
pi_167165673
Bloesem nogmaals gefeliciteerd! Leuke foto's. O+

Gevalletje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed van het tellen trouwens. :o

Selvaria, fijn dat het beter gaat met N!

Faptist, wat balen van de baan van je man. -O- Heeft hij wel uitzicht op nieuw werk of wordt dat een hele zoektocht?

Driftbuien duren hier vooralsnog niet erg lang, gelukkig. Toen Wolk nog erg allergisch was en nog niet op dieet had ze ergere driftbuien dan nu.

Ik heb de groeicurves van Wolk even in de WHO curve uitgezet voor de kinderarts (ze gebruikt de data die ik heb omdat zij pas 3 meetmoment heeft staan) omdat ik pas later zag dat de laatste meting buiten de curve van de Groeiapp valt. Het valt me mee allemaal in deze curve, hoewel ze qua lengte echt wel een ukkie blijkt maar dat wisten we al wel. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is sinds een paar dagen aan het bunkeren, niet normaal! Gisteren hebben ze haar op het KDV nog een extra portie avondeten gegeven om 17 uur (ze eten tussen de middag warm) omdat ze bleef vragen om eten. Ik ben hier harstikke blij mee en net even met haar wat extra vullende dingen wezen kopen. Vooral vlees is favoriet, dus ik heb ook wat vleeswaren gehaald die ze gewoon uit het vuistje kan eten.
pi_167165969
Ik vind het eruit zien als een redelijke curve LuDann! Niets schokkend iig. Ik denk dat ze het in je buik gewoon heel goed heeft gehad waardoor ze haar curve te hoog is begonnen. O heeft dat ook met zijn 9 pond, die heeft door die start ook een rommelcurve aan het begin, terwijl hij eigenlijk een -0,5 lijntje zou moeten hebben ipv een +2,5, waar hij startte.

Maar fijn dat het nu iig beter lijkt te gaan! Veel eetlust is altijd een goed teken!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167166150
Smullende kindjes zijn zo leuk!
Fijn dat het beter gaat Lu.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167167781
Driftbuien, hebben we hier ook flink. Kunnen ook erg lang aanhouden. Ik heb nu ontdekt dat het het beste werkt als ik in W's zicht blijf maar iets anders ga doen. Vaak rommel ik nu wat of ruim op, dan komt 'ie bij me kijken wat ik aan het doen ben en dan is het weer over...

En over smullen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij weet 'ie nog niet precies hoe de chocopasta hem bevalt :D
pi_167169383
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:21 schreef faptist het volgende:

Net als toegeven dat potjes gewoon een stuk beter gaat dan vers voedsel. Op de een of andere manier voel ik me toch een tokkiemoeder wanneer ik ze koop.

Koen wil momenteel ook (bijna) alleen potjes. Prima. Er zit eten in.....

En Tokkiemoeders mailen naar de Mac wanneer er een "potje HappyMeal voor 4 maanden" komt en geven hun kinderen alleen patat en snacks. Volgens mij ben jij dus geen Tokkiemoeder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167169986
Met driftbuien ga je toch gewoon naast je kind liggen en meedoen?
pi_167170010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met driftbuien ga je toch gewoon naast je kind liggen en meedoen?
Dat werkt ook heel goed ja! Persoonlijk vind ik dat wel altijd even opletten hoeveel toeschouwers je hebt. ;)
pi_167170985
Hoeveel of wie? :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167172084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat werkt ook heel goed ja! Persoonlijk vind ik dat wel altijd even opletten hoeveel toeschouwers je hebt. ;)
Inderdaad, hoe meer hoe beter!
  woensdag 7 december 2016 @ 19:35:52 #253
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167172842
Jullie zijn wel oldskool hoor.
Hier worden zulke momenten gewoon gesnapt en gedeeld met mijn honderden volgers. Jwz.
pi_167173188
Lekker laten eten, Lu! En van genieten O+

'Patta' is lekker hoor, W!

Wat voor shampoo gebruiken jullie bij je dreumes? Mijn eerste (gekregen) tube is op en ik bleek alleen nog showergelachtig spul te hebben.
pi_167173283
LuDann, wat goed dat ze zo lekker eet nu! O+

Hupje, wij gebruiken Neutral babyshampoo. Eerst vooral omdat ze zo'n gevoelig huidje had (heeft?), nu vooral omdat we het gewend zijn :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167173749
Meeblerren is hier het startsein om de tantrum liggend op mamma voort te zetten en harder te brullen. :')

Hier zo eens in de twee weken Zwitsal shampoo. Verder is alleen water voldoende.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167173981
Shampoo? Wat is dat? 8)7
  woensdag 7 december 2016 @ 20:26:55 #258
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167174114
Hier nu babyshampoo die de Lidl laatst had. Ruikt enorm lekker O+
Maar verder alles waar 'baby' voorstaat en zolang het niet naar aardbeien ruikt vind ik het best :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_167174157
Wij gebruiken Etos shampoo, 1 a 2 keer per week. Als deze flacon leeg is gaan we ook over op Neutral, die hebben we al als douchegel en bevalt toch beter.

Tantrums, ik moet er stiekem wel om lachen altijd. Het valt me van mezelf enorm mee dat ik er heel rustig mee om kan gaan en me totaal niet druk maak om wat andere mensen in de supermarkt ervan zouden vinden. Het hoort er gewoon bij. :7 Het scheelt wel enorm dat ze hooguit een paar minuten drama maakt tot nu toe.

N. lijkt echt beter. *O* Gisteren een nacht zonder drama, vandaag een dag zonder drama, alleen tanden poetsen is vreselijk. ;( We hebben 2 dagen overgeslagen omdat haar mond er echt te pijnlijk uitzag, maar vandaag weer geprobeerd (met een nieuwe tandenborstel) en het bloedde weer zo vreselijk. :'( Gelukkig is dit het enige nog, maar wat is het sneu om te zien.
pi_167175452
Shampoo gebruiken de eigenlijk nooit. Maar kunnen de weleens gaan doen :p. L heeft ook nog niet zo veel haar.

L. zegt denk ik bewust een woordje neh ofwel nee. Telt dit als woord :p?
  woensdag 7 december 2016 @ 21:15:11 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167175622
Hier sprookjesboomshampoo van de Jumbo (die met de draak). De babyshampoo was op, en deze gebruiken we voor peuterbroer. Hier 1 keer per week shampoo, er gaat af en toe gel in z'n haar, dus wassen moet wel echt!
  woensdag 7 december 2016 @ 22:44:59 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167178897
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167179013
Fijn dat het beter gaat Selvaria! Kan dit nu vaker terug komen of was het vooral zo erg omdat het de eerste keer was?

Wij gebruiken nog steeds de Zwitsal die ik voor O's geboorte van m'n schoonmoeder heb gehad. Die fles is nog niet eens een kwart leeg :') en voor daarna heb ik nog twee gekregen flessen staan. Ik heb alleen ooit een kleine fles met eucalyptus gekocht toen hij heel erg verkouden was, die wordt veel gebruikt en is halfvol, verder lijkt de shampoo of douchegel nooit op te raken... maar een druppel is dan ook genoeg voor het dunne haar dat O heeft.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167182843
Vraagje tussendoor:
R is geen fan van zetpillen, geven jullie al paracetamol op een andere manier en wat werkt goed?
  donderdag 8 december 2016 @ 09:17:14 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167183718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 07:23 schreef ingee het volgende:
Vraagje tussendoor:
R is geen fan van zetpillen, geven jullie al paracetamol op een andere manier en wat werkt goed?
Ik heb nog nooit een zetpil gegeven, al vanaf 3 mnd vloeibare sinaspril. Gaat prima, beide jongens vinden het lekker (bananensmaak), dus er wordt enthousiast gehapt.
pi_167184625
Wat fijn dat het beter met N. gaat Selvaria. Wat sneu van het tandenpoetsen :'( ik snap dat het pijnlijk is ja.

Wij gebruiken neutral shampoo.
  donderdag 8 december 2016 @ 10:15:10 #267
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167184713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 07:23 schreef ingee het volgende:
Vraagje tussendoor:
R is geen fan van zetpillen, geven jullie al paracetamol op een andere manier en wat werkt goed?
H eet al sinaspril sinds hij een maand of 6 is? Ik brak ze in vieren en hij at het gewoon op. Nu breek ik ze in tweeën. Heel zou ook wel kunnen, maar in 2 vind ik net wat fijner :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 8 december 2016 @ 10:59:38 #268
409579 LuDann
All the way
pi_167185574
Ook even snel een vraagje want ik ga zo de deur uit: een electrische tandenborstel voor kinderen, waar haal je die ook alweer? Ik heb iets als de action in mijn hoofd, of was het de zeeman of kruitvat?
  donderdag 8 december 2016 @ 11:01:04 #269
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167185595
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:
Ook even snel een vraagje want ik ga zo de deur uit: een electrische tandenborstel voor kinderen, waar haal je die ook alweer? Ik heb iets als de action in mijn hoofd, of was het de zeeman of kruitvat?
Kruidvat heeft ze wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167185599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:
Ook even snel een vraagje want ik ga zo de deur uit: een electrische tandenborstel voor kinderen, waar haal je die ook alweer? Ik heb iets als de action in mijn hoofd, of was het de zeeman of kruitvat?
Action :)
  donderdag 8 december 2016 @ 11:07:21 #271
409579 LuDann
All the way
pi_167185671
Ik zie dat ze bij de Kruitvat de Oral-B verkopen, maar die is daar 33 euro terwijl hij bij de Mediamarkt 20 euro is. Das een best verschilletje zeg. :o

De action zit hier echt totaal niet in de buurt helaas.
pi_167186983
Misschien online?

https://nl.vitazita.com/n(...)word=google-product/{ef_campaign}/{ef_adgroup}/{Keyword}&ef_id=VjOaEAAAAGnwsQpP:20161208111517:s

Nog geen 9 euro.
pi_167187491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:48 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat het beter gaat Selvaria! Kan dit nu vaker terug komen of was het vooral zo erg omdat het de eerste keer was?
Ik heb het niet aan de arts gevraagd, maar zij gaf aan dat dit echt symptomen waren voor een eerste aanraking met het virus. Ik ga er maar gewoon vanuit dat een eventuele volgende keer zich gewoon uit als blaasjes op de lip, net als bij mij zelf altijd. :(
  donderdag 8 december 2016 @ 14:35:52 #274
409579 LuDann
All the way
pi_167189831
Bedankt, ik heb hem inderdaad maar online besteld. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:28 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het eruit zien als een redelijke curve LuDann! Niets schokkend iig. Ik denk dat ze het in je buik gewoon heel goed heeft gehad waardoor ze haar curve te hoog is begonnen. O heeft dat ook met zijn 9 pond, die heeft door die start ook een rommelcurve aan het begin, terwijl hij eigenlijk een -0,5 lijntje zou moeten hebben ipv een +2,5, waar hij startte.

Maar fijn dat het nu iig beter lijkt te gaan! Veel eetlust is altijd een goed teken!
Ja, dat en misschien dan in combinatie met veel ziek zijn ofzo.
  donderdag 8 december 2016 @ 14:42:31 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167189957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:45 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb het niet aan de arts gevraagd, maar zij gaf aan dat dit echt symptomen waren voor een eerste aanraking met het virus. Ik ga er maar gewoon vanuit dat een eventuele volgende keer zich gewoon uit als blaasjes op de lip, net als bij mij zelf altijd. :(
Klopt hoor, zo erg als de eerste keer wordt het niet meer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 december 2016 @ 18:56:54 #276
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167195244
Gelukkig dat het wat beter gaat met de zieken!

Hier heeft N. het idee van verhaaltjes lezen nu echt door. Ze kan zelf voorlezen uit Mama Kwijt: 'bam bam bam (dat roept ze bij alles wat valt). Bibibibi.... Mamamaaaa... Koekie O+ Byebye (boek uit)'. Toch wel de belangrijkste punten lijkt me :P

Ook kijkt ze graag op de ipad naar Ate-o (Buurman en Buurman). En als we het liedje fluiten herkent ze het meteen en roept Ate-o!

Kortom, alles goed hier, en bij jullie?

[ Bericht 10% gewijzigd door SaskiaR op 08-12-2016 19:09:38 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167196396
Ate-o O+
pi_167206820
Wat leuk Saskia O+

Hier gaat ook alles goed. M. kletst de oren van ons hoofd, zegt alles na, wil de hele dag boekjes lezen en setata (Sesamstraat) kijken, heeft zo haar dreumesbuien als iets niet loopt zoals zij zou willen en wordt kieskeurig met eten. (Hoewel: als doperwtjes vandaag vergif zijn, wil dat niet zeggen dat ze dat morgen ook nog zijn. Kortom geen idee wat ze tegenwoordig nu echt lust en wat niet :') )

Ik geniet wel enorm van d'r O+
pi_167207018
Wat worden ze allemaal nog veel leuker dan ze al waren he?

Mijn kan je ook opdweilen, N. zegt ineens "asje" als ze haar boekjes naast me op de bank dumpt of me een afgelebberd broodje komt brengen. O+ O+ O+ O+ O+
pi_167210869
Heerlijke dreumes verhalen O+ O+

Hier ook de hele dag door geklets, dat vind ik zo gezellig! O+ Zelfs 4 woord-zinnetjes zijn niet meer zeldzaam hier :o
"Mama samuh blokkuh bouwuh!"
"Bromesje proop lekkah ja!" Boterham met stroop is lekker ;)

Helaas wel weer flink verkouden, inclusief constant gehoest en overal snot ;( Waarschijnlijk aangestoken door papa, die ook al weken klinkt als een zeehond }:|
Alleen een beetje jammer dat zij er allebei doorheen slapen en ik er wel wakker van lig :{w terwijl ik m'n slaap op het moment goed kan gebruiken... en oordoppen doen zeer, dus da'ook geen optie meer...
/klaagmodus :@
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167211250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:01 schreef twist02 het volgende:
Heerlijke dreumes verhalen O+ O+

Hier ook de hele dag door geklets, dat vind ik zo gezellig! O+ Zelfs 4 woord-zinnetjes zijn niet meer zeldzaam hier :o
"Mama samuh blokkuh bouwuh!"
"Bromesje proop lekkah ja!" Boterham met stroop is lekker ;)

Helaas wel weer flink verkouden, inclusief constant gehoest en overal snot ;( Waarschijnlijk aangestoken door papa, die ook al weken klinkt als een zeehond }:|
Alleen een beetje jammer dat zij er allebei doorheen slapen en ik er wel wakker van lig :{w terwijl ik m'n slaap op het moment goed kan gebruiken... en oordoppen doen zeer, dus da'ook geen optie meer...
/klaagmodus :@
wow, 4 woord zinnen :o

Je man en minion op een andere kamer laten slapen?
pi_167211833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:01 schreef twist02 het volgende:
Heerlijke dreumes verhalen O+ O+

Hier ook de hele dag door geklets, dat vind ik zo gezellig! O+ Zelfs 4 woord-zinnetjes zijn niet meer zeldzaam hier :o
"Mama samuh blokkuh bouwuh!"
"Bromesje proop lekkah ja!" Boterham met stroop is lekker ;)

Helaas wel weer flink verkouden, inclusief constant gehoest en overal snot ;( Waarschijnlijk aangestoken door papa, die ook al weken klinkt als een zeehond }:|
Alleen een beetje jammer dat zij er allebei doorheen slapen en ik er wel wakker van lig :{w terwijl ik m'n slaap op het moment goed kan gebruiken... en oordoppen doen zeer, dus da'ook geen optie meer...
/klaagmodus :@
Ik heb zeker de halve zwangerschap tot nu toe alleen op een matras in de woonkamer gelegen 's nachts omdat ik slaapgebrek icm zwangerschap echt niet trok. Eerst het wekenlange kiezenleed van N., toen omdat ik van elke zucht en draaibeweging wakker werd, zelfs door oordoppen heen en later nog omdat ik zelf iedereen wakker hoestte en snotterde. :')

Vanavond als we eindelijk weer terug kunnen naar ons eigen huis ( O+ X 1000) ga ik overigens wel weer een dappere poging wagen. :7

Vierwoords"zinnen" klinken hier vooralsnog meer als "mama appel etuh toel" (ja schat, mama zit op de stoel een appel te eten) of "papa wc, poep bah!" :D _O-
pi_167211938
Vierwoordszinnen. Damn. Hier komen er hele zinnen uit, maar die begrijp ik niet. Verder is het losse woordjes. Of telt NeeNeeNeeNEEEE als 4 woordszin?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167211961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef Krisvc het volgende:
Vierwoordszinnen. Damn. Hier komen er hele zinnen uit, maar die begrijp ik niet. Verder is het losse woordjes. Of telt NeeNeeNeeNEEEE als 4 woordszin?
Ik reken hem goed. *)
pi_167212203
Mja, de Minion slaapt dus al op d'r eigen kamer, maar dan hoor ik het nog. Man uit bed schoppen is ook nog wel een idee ja ;)

Tsja, 'zinnen' inderdaad hč, het is niet alsof het grammaticaal gezien ook al klopt ofzo :+ maar ze breidt d'r zinnetjes wel steeds duidelijk uit, da's wel echt mooi om te zien horen.
"Mama bouwuh"
"Mama blokkuh bouwuh"
"Mama samen blokkuh bouwuh" O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167215457
Ik ben al trots op het 'boh' wat een koe zegt. En vannacht was hij lekker wakker en was het steeds 'aajjjj' terwijl hij m'n man zat te aaien om hem ook wakker te maken. Ik kan twee woord zinnetjes me nog niet eens voorstellen hier, laat staan vier... Maar het lijkt me wel een stuk handiger dan van 'blebahlalabuh' moeten uitvogelen wat hij nou wil :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_167215903
Wow Twist, 4 woorden op rij! Wat knap!!

Papa wc, poep bah _O-

Beterschap voor alle zieken en zeehonden.

Sjaak hoest ook als een zeehond, maar volgens mij alleen als ik probeer te slapen. Ik hoest overigens ook als een zeehond }:|

Sjaak begint nu pas echt met woordjes zeggen, wat is dat superleuk! Hij doet dat in 2 talen, gebruikt ze lekker door elkaar nog. Zo heeft hij een puzzel met "etuh", met daarop "nana's" en "nonion" (eten met banaan en ui).
Daarnaast is Sjaak begonnen met letters en cijfers. Hij herkent ze bijna allemaal en benoemd er nu 6. Ik schijn dat vroeger ook al snel gedaan te hebben.

Hebben jullie ook wel eens het idee dat je jezeld gekloond hebt?
pi_167216181
Haha, leuk die kletskousen! Hier ook wat beginnende 2-woordszinnetjes, als in 'mama/papa + opdracht' en dat kan bouwuh zijn, of mawk, sgoet (schoot), nijntje, diddiedi (dikkie dik), koekje! ;-)
pi_167216462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:23 schreef MevrouwCactus het volgende:

Hebben jullie ook wel eens het idee dat je jezeld gekloond hebt?
Ik heb wel eens het idee dat JIJ jezelf gekloond hebt, hieperdepieper :D En nonion O+

Ik vind die hele taalontwikkeling zo gaaf om van dichtbij mee te maken O+ Heb een echte kletskous in huis. Ze houdt hele gesprekken in enkel klanken (steeds meer verschillende) maar gaat sinds kort ook als een speer met woordjes :o boekje, baby, aaien, kippetje, water, waf waf enzovoorts. En ze zegt heel enthousiast HAIII!! O+ Er komt elke dag een woordje bij en ze zegt álles na (of althans, probeert alles na te zeggen) Bizar vind ik het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 09-12-2016 18:36:05 ]
pi_167217085
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]
zegt heel enthousiast HAIII!!
Tegen werkelijk ie-der-een in de supermarkt en op straat :')

En standaardzinnetjes of woorden van mezelf hoor ik steeds vaker letterlijk terug. Toppie ^O^ *) goetedaan, optapjuh opruimuh. Maar zijn eigen naam goed zeggen, ho maar :P Hij kan de lettergrepen los goed uitspreken, maar maakt toch iets anders van zijn naam O+
pi_167217334
Ik heb er een week over gedaan voor ik door had dat 'Tobauuuu' Toren bouwen betekent. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167220916
Leuk die pratende dreumesjes O+
A kreeg 's ochtends altijd een boterham met appelstroop. Maar sinds een paar weken blieft mevrouw die niet meer. 'S middags ging de boterham met appelstroop er alleen met heul veul afleiding in. Vandaag paste opa op en die was het zat. Vraagt ie aan A: "Wil je wat anders op je broodje dan?" Begon A helemaal te stralen en riep ze "Kaassss!". En ja hoor, daarna ging de boterham met kaas er probleemloos in :') Ze snapt zoveel!

En heb gemerkt dat ik mijn opruim- en poetswoede op haar heb overgebracht. :@ Ze kreeg gister een driftbui toen ze de swiffer niet mocht hebben. Dus toch maar gegeven en ze heeft de salontafel en tv kast afgenomen! Ze haalt ook vaak de "gootsteen" uit haar Ikea keukentje en gooit dan alle losse speelgoed erin! En vandaag ging ze in de badkamer de lege wc rol pakken om naar haar kamertje te kruipen waar het ding in de luieremmer moest. Vet handig dit! ^O^

Verder zijn we hier samen ook een stel zeehonden. Het heerst echt. De ha heeft geadviseerd om toch maar ab te geven omdat A nu al 2 maanden steeds verkouden is en dan koorts heeft. De oortjes zijn nog steeds rood, dus kennelijk wil de oorontsteking niet helemaal overgaan. Hoop dat het werkt!
pi_167221794
Mijne zegt niks. Ja.... "Baaaaaaa, dies en njnjaaaa". Maar wat het betekent? :?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167221972
Die van jou praat gewoon al Japans McLaura! Ninja!

Wel handig zo'n schoonmaakstertje Aerenia. O heeft wat dat betreft helaas duidelijk mijn genen...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:24:07 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167222023
Hier heeft F twee heel belangrijke woorden: mama en hap!
Dat laatste betekent eten/ drinken, en moet je vooral heel veel doen natuurlijk!

Ver nog niets wat ik snap, vooral veel aaah, gaaaa, gaga etc :?
pi_167222106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:22 schreef FlyingFish het volgende:
Die van jou praat gewoon al Japans McLaura! Ninja!

Jaaaa! Dat is het!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167222539
Het enige woord wat T doelgericht zegt is auto. Als we over straat lopen is het "auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto", ik: "Kijk, een lantaarnpaal :') " en T: ""auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto"
pi_167223052
L zegt dus alleen neh / nee bewust. Voor de rest niet! Ben zo ongeduldig als ik al jullie verhalen lees over die pratende dreumesen ♡! Lijkt me inderdaad echt superleuk :).

Maar het begin is er: nehhh :D
pi_167223153
Ik mis hier soms het lijstje van de leeftijd van de dreumesen. Gauw even spieken hoe veel ouder/jonger een kindje is, maakt de context soms net wat duidelijker.
  vrijdag 9 december 2016 @ 22:01:40 #300
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167223185
H zegt heit (papa) gericht en verder is de rest ook allemaal heit. Mem (mama) is vooral erg lachwekkend :')

En heet/hyt zegt hij goed. Hij maakt voor mij al de koffie ( O+ O+) en weet dat hij er dan vanaf moet blijven.

Oh, en hij zei poes, maar dat zegt hij nu niet meer zo vaak.

Wel luistert hij en loopt hij naar de juiste broer, dus hij begrijpt wel veel als we wat vragen of willen van hem.

En als ie een schone luier wil dan komt hij bij ons en mept hij op z'n kruis :D

Oh, hij is anderhalf. (Bijna 20 mnd)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_167223230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Het enige woord wat T doelgericht zegt is auto. Als we over straat lopen is het "auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto", ik: "Kijk, een lantaarnpaal :') " en T: ""auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto"
Zo begon N. ook, echt hilarisch vond ik het. Elke geparkeerde auto moest benoemd worden. Op een gegeven moment kwam het woordje boom erbij, toen was er helemaal geen moment stilte meer tijdens onze wandelingen. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')