abonnement Unibet Coolblue
pi_166907351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 08:54 schreef govie het volgende:
Meester Hiddema had bij pauw helemaal gelijk, ik begin me te ergeren aan mensen die continu tweedeling proberen te kweken door nederlandse tradities te willen aanpassen. Een negerzoen is zoet en luchtig, maar laten we het racisme noemen.... Zwarte piet geeft kinderen snoep en kadootjes, maar laten we het racisme noemen, chocolademelk is ook donker... jaja... opgekankerd met je gemouw. En dat zeg ik dan als meermaals pvda stemmer! Als die racismetokkies door blijven gaan dan zit nederland op koers voor een burgeroorlog.
Hiddema bij Pauw?

Denk dat je in de wat bent met Humberto van RTL Late Night.
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:30:56 #227
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166907498
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Laten we ook maar meteen alle eisen van terroristen inwilligen om van het geweld af te zijn.

Het was een leuk feest voordat die achterlijke eisen op tafel kwamen. En omdat ze hun zin niet kregen, zelfs niet bij de rechter, gaan ze geweld gebruiken. Liefst waar kinderen bij zijn. En dan moeten we ze hun zin maar geven?

Doe normaal.

Gelukkig zorgen burgemeesters voor voldoende bescherming voor de kinderen, zodat het toch een leuk feest blijft.
Ik verwijs naar mijn post van 9:53. Je valt in herhaling.
pi_166907567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef Montagui het volgende:
De anti-Piet activisten die voor hun karretje worden gespannen en die echt voelen dat er sprake is van racisme, discriminatie, white guilt, white privilege, white innocence, etc.
De niet blanken van die groep wijten hun eigen falen en elk ander mogelijk probleem gelijk aan racisme, discriminatie, etnisch profileren etc.

"ik kan geen baan krijgen ?" discriminatie !!!
"ze vinden Sylvana een zeikwijf ?" racisme !!
"samen met mijn matties terroriseer ik de buurt en dan wordt ik lastiggevallen door de politie :( " discriminatie !!! etnisch profileren !!!

oO/ 8}
pi_166907631
De mening van een anti-Piet activist e/o sympathisant die met dit stuk iedere Sinterklaasvierder als 'rechts' beschouwd. Geen nuance, niks. Iedere Sinterklaasvierder en Zwarte Piet voorstander (minimaal zo'n 83%) is in wezen een PVV/VVD stemmer.

Ben benieuwd op 17 maart! Als hij gelijk heeft kan Geert misschien wel alleen regeren, of samen met Markie.

http://www.doorbraak.eu/kinderen-interesseren-me-geen-reet/

Gewoon ter illustratie van de blinde (inmiddels wel bijna) haat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166907798
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 08:54 schreef govie het volgende:
Meester Hiddema had bij pauw helemaal gelijk, ik begin me te ergeren aan mensen die continu tweedeling proberen te kweken door nederlandse tradities te willen aanpassen. Een negerzoen is zoet en luchtig, maar laten we het racisme noemen.... Zwarte piet geeft kinderen snoep en kadootjes, maar laten we het racisme noemen, chocolademelk is ook donker... jaja... opgekankerd met je gemouw. En dat zeg ik dan als meermaals pvda stemmer! Als die racismetokkies door blijven gaan dan zit nederland op koers voor een burgeroorlog.
De Nederlandse cultuur lijkt tegenwoordig wel heilig verklaard. Je mag alles willen behalve aanpassing van wat mensen als de Nederlandse cultuur zien. Nog even en we hebben weer een cultuurkamer die uitingen langs de ladder leggen van de Nederlandse cultuur. Is ook wel handig natuurlijk, je hoeft geen racist meer te zijn je zegt gewoon dat je opkomt voor de Nederlandse cultuur als mensen iets willen aanpassen dat Nederlanders gewend zijn te doen: dat hoort hier niet en zo hoort dat niet; geen argument meer nodig.
pi_166907836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:39 schreef Montagui het volgende:
De mening van een anti-Piet activist e/o sympathisant die met dit stuk iedere Sinterklaasvierder als 'rechts' beschouwd. Geen nuance, niks. Iedere Sinterklaasvierder en Zwarte Piet voorstander (minimaal zo'n 83%) is in wezen een PVV/VVD stemmer.

Ben benieuwd op 17 maart! Als hij gelijk heeft kan Geert misschien wel alleen regeren, of samen met Markie.

http://www.doorbraak.eu/kinderen-interesseren-me-geen-reet/

Gewoon ter illustratie van de blinde (inmiddels wel bijna) haat.
quote:
Als u écht zo begaan bent met het welzijn van kinderen, denk dan ook eens aan dat van alle zwarte kinderen in Nederland, voor wie het Sinterklaasfeest helemaal niet zo “leuk” of “magisch” is als voor de uwe. Of heeft u daar dan ineens géén boodschap aan? Want in dat geval, beste rechtse Nederlander, rot u wat mij betreft maar lekker zelf op. Met of zonder kinderen.
Bijna alle zwarte kinderen genieten net zoveel van het Sinterklaasfeest als de rest van de kinderen.
Maar volgens deze radicale piet hater vind elk zwart kind dit feest vreselijk. Tevens is voor hem iedereen die het feest met zwarte piet leuk vind een rechtse Nederlander.

En zo iemand vind dat zo'n beetje iedereen discrimineert :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166907837
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 01:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zwarte Piet is voor de Nederlander:

óf een blanke die door de schoorsteen zwart wordt (meerderheid van de bevolking)

óf een vorm van 'een' oertype.

Waar is die fucking NEGER? Niemand, echt NIEMAND ziet in Zwarte Piet een neger.
{Schoorsteen e/o oertype wijst niet naar negerschap)
Waarom is er dan zo'n gezeik over de roetpiet? Zijn dat de fanatiek oertype aanhangers? Wat een oertype dan ook mag zijn?

quote:
Mijn vraag nu is:

WAAROM zien andere mensen hem wél als een neger? W-A-A-R-O-M?

Het eventueel verwarrende karikaturale is al aangepast dus dat kan het niet zijn. Wat dan?
Waarom worden negers uitgemaakt voor zwarte piet? Waarom mag er van alle kanten gerommeld worden met de traditie maar moet de zwarte huid per se blijven?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166907869
Anti-Pieten zetten demonstratie in Rotterdam door

De actievoerders van Kick Out Zwarte Piet zetten hun demonstratie bij het grote Sinterklaasfeest morgen in Ahoy Rotterdam door. Dat melden de anti-Piet demonstranten vanochtend in een persbericht.

De actievoerders zeggen een 'krachtige manifestatie' te gaan houden, met toespraken en live-muziek. ,,We maken hierbij gebruik van ons grondrecht zoals vernoemd in artikel 9 van de Nederlandse grondrecht!", melden ze in hun persbericht.

Club van Sinterklaas
De demonstratie is morgenmiddag bij evenementenhal Ahoy in Rotterdam. Daar is het hele weekend het Club van Sinterklaas-feest. De demonstranten komen in actie tegen de aanwezigheid van traditionele Zwarte Pieten bij het feest.

De demonstratie is omstreden omdat twee weken geleden in Rotterdam 200 anti-piet actievoerders werden opgepakt. Zij waren in eerste instantie op weg naar Maassluis om te demonstreren bij de landelijk intocht van Sinterklaas, maar weken op het laatste moment uit naar Rotterdam. De politie pakte hen daarop omdat er op dat moment een demonstratieverbod in de stad gold.

Aboutaleb
Burgemeester Aboutaleb heeft de demonstratie deze zondag wel toegestaan, maar hij wil niet dat de actievoerders folders uitdelen aan ouders met kinderen op weg naar het feest. De demonstratie moet daarom plaats vinden op het parkeerterrein van Ahoy.

Kick Out Zwarte Piet meldt in het persbericht niet of ze zich daaraan zullen houden. ,,We gaan onze mening over racisme uiten op een vreedzame manier."
http://www.ad.nl/binnenla(...)erdam-door~ae95e89a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:52:05 #234
3542 Gia
User under construction
pi_166907890
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:30 schreef BadderHaring het volgende:

Ik verwijs naar mijn post van 9:53. Je valt in herhaling.
Ik verval in herhaling? Wanneer heb ik dit dan eerder gepost?

Overigens is dit onderwerp al 71 topics lang een herhaling van zetten.
pi_166907954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom is er dan zo'n gezeik over de roetpiet? Zijn dat de fanatiek oertype aanhangers? Wat een oertype dan ook mag zijn?
Omdat er niets mis is met een gitzwarte Zwarte Piet. De zwarte Zwarte Piet zoals iedereen hem kent, waardeert en waar dus niets mis mee is. Waarom iets moeten veranderen waar niets mis mee is?

quote:
[..]

Waarom worden negers uitgemaakt voor zwarte piet?
Vraag het aan de pesters en de racisten. Zwarte Piet is niet racistisch.

quote:
Waarom mag er van alle kanten gerommeld worden met de traditie maar moet de zwarte huid per se blijven?
Lees je in in de traditie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:56:33 #236
3542 Gia
User under construction
pi_166907961
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom is er dan zo'n gezeik over de roetpiet? Zijn dat de fanatiek oertype aanhangers? Wat een oertype dan ook mag zijn?

[..]

Waarom worden negers uitgemaakt voor zwarte piet? Waarom mag er van alle kanten gerommeld worden met de traditie maar moet de zwarte huid per se blijven?
Waarom kan de zwarte huid niet ook blijven? Overigens is het geen zwarte huid, maar zwarte schmink.
pi_166907963
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Anti-Pieten zetten demonstratie in Rotterdam door

De actievoerders van Kick Out Zwarte Piet zetten hun demonstratie bij het grote Sinterklaasfeest morgen in Ahoy Rotterdam door. Dat melden de anti-Piet demonstranten vanochtend in een persbericht.

De actievoerders zeggen een 'krachtige manifestatie' te gaan houden, met toespraken en live-muziek. ,,We maken hierbij gebruik van ons grondrecht zoals vernoemd in artikel 9 van de Nederlandse grondrecht!", melden ze in hun persbericht.

Club van Sinterklaas
De demonstratie is morgenmiddag bij evenementenhal Ahoy in Rotterdam. Daar is het hele weekend het Club van Sinterklaas-feest. De demonstranten komen in actie tegen de aanwezigheid van traditionele Zwarte Pieten bij het feest.

De demonstratie is omstreden omdat twee weken geleden in Rotterdam 200 anti-piet actievoerders werden opgepakt. Zij waren in eerste instantie op weg naar Maassluis om te demonstreren bij de landelijk intocht van Sinterklaas, maar weken op het laatste moment uit naar Rotterdam. De politie pakte hen daarop omdat er op dat moment een demonstratieverbod in de stad gold.

Aboutaleb
Burgemeester Aboutaleb heeft de demonstratie deze zondag wel toegestaan, maar hij wil niet dat de actievoerders folders uitdelen aan ouders met kinderen op weg naar het feest. De demonstratie moet daarom plaats vinden op het parkeerterrein van Ahoy.

Kick Out Zwarte Piet meldt in het persbericht niet of ze zich daaraan zullen houden. ,,We gaan onze mening over racisme uiten op een vreedzame manier."
http://www.ad.nl/binnenla(...)erdam-door~ae95e89a/
Vandaag zijn ze in Utrecht bij het Zapp Sinterklaasfeest.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166907982
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Anti-Pieten zetten demonstratie in Rotterdam door

De actievoerders van Kick Out Zwarte Piet zetten hun demonstratie bij het grote Sinterklaasfeest morgen in Ahoy Rotterdam door. Dat melden de anti-Piet demonstranten vanochtend in een persbericht.

De actievoerders zeggen een 'krachtige manifestatie' te gaan houden, met toespraken en live-muziek. ,,We maken hierbij gebruik van ons grondrecht zoals vernoemd in artikel 9 van de Nederlandse grondrecht!", melden ze in hun persbericht.

Club van Sinterklaas
De demonstratie is morgenmiddag bij evenementenhal Ahoy in Rotterdam. Daar is het hele weekend het Club van Sinterklaas-feest. De demonstranten komen in actie tegen de aanwezigheid van traditionele Zwarte Pieten bij het feest.

De demonstratie is omstreden omdat twee weken geleden in Rotterdam 200 anti-piet actievoerders werden opgepakt. Zij waren in eerste instantie op weg naar Maassluis om te demonstreren bij de landelijk intocht van Sinterklaas, maar weken op het laatste moment uit naar Rotterdam. De politie pakte hen daarop omdat er op dat moment een demonstratieverbod in de stad gold.

Aboutaleb
Burgemeester Aboutaleb heeft de demonstratie deze zondag wel toegestaan, maar hij wil niet dat de actievoerders folders uitdelen aan ouders met kinderen op weg naar het feest. De demonstratie moet daarom plaats vinden op het parkeerterrein van Ahoy.

Kick Out Zwarte Piet meldt in het persbericht niet of ze zich daaraan zullen houden. ,,We gaan onze mening over racisme uiten op een vreedzame manier."
http://www.ad.nl/binnenla(...)erdam-door~ae95e89a/
Als ze zich weer niet aan de regels houden, mag er van mij wel harder op geslagen worden dan vorige keer.
pi_166908019
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom kan de zwarte huid niet ook blijven? Overigens is het geen zwarte huid, maar zwarte schmink.
Doe dan tenminste een poging om de vragen waar je op reageert te beantwoorden. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166908078
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom is er dan zo'n gezeik over de roetpiet? Zijn dat de fanatiek oertype aanhangers? Wat een oertype dan ook mag zijn?

[..]

Waarom worden negers uitgemaakt voor zwarte piet? Waarom mag er van alle kanten gerommeld worden met de traditie maar moet de zwarte huid per se blijven?
Op zichzelf lijkt mij dat laatste juist het kenmerk van ZWARTE Piet.
pi_166908538
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 01:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niemand, echt NIEMAND ziet in Zwarte Piet een neger.

<...>

Mijn vraag nu is:

WAAROM zien andere mensen hem wél als een neger?
Ben ik nou gek, of spreek je jezelf direct tegen hier?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166908729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ze zich weer niet aan de regels houden, mag er van mij wel harder op geslagen worden dan vorige keer.
Je hebt natuurlijk atijd haters van de vrijheid van meningsuiting, met name in rechtse hoek. Maar het lijkt mij hoog tijd worden dat de overheid zich een keer aan de regels houdt.

quote:
Aboutaleb
Burgemeester Aboutaleb heeft de demonstratie deze zondag wel toegestaan, maar hij wil niet dat de actievoerders folders uitdelen aan ouders met kinderen op weg naar het feest. De demonstratie moet daarom plaats vinden op het parkeerterrein van Ahoy.
Dan is hij nog niet zo goed geintegreerd, want in onze joods-christelijke traditie kan een burgermeester van alles willen, hij gaat daar helemaal niet over.

quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op zichzelf lijkt mij dat laatste juist het kenmerk van ZWARTE Piet.
Volgens Montagui ziet de grote meerderheid als zwart van de schoorsteen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:37:10 #243
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166908743
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op zichzelf lijkt mij dat laatste juist het kenmerk van ZWARTE Piet.
Zwarte Piet moet inderdaad zwart blijven. Anders is het gewoon gek.

Er moeten alleen Pieten bij in andere kleuren. Voor mijn kinderen is dat al heel normaal. Mijn oudste dochter maakt het Sinterklaasfeest al een paar jaar bewust mee en voor haar is het allemaal heel normaal dat er andere soorten Pieten bij zijn gekomen. Sterker nog, dat is gewoon hartstikke onbewust gegaan voor haar. Kinderen zien geen kleur, die zien mannetjes in kekke pakjes die snoep en cadeautjes uitdelen. Zal ze een zorg zijn welke kleur die zijn.

Het is voor de essentie van het feest gewoon irrelevant. De transformatie van de oorspronkelijke Zwarte Piet als dommige, boze en ietwat slechte man naar de goedlachse Churandy Martina die hij nu is, was een veel grotere stap en raakte de essentie van het feest veel harder. Maar daar hoor je niemand over.
pi_166908748
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ben ik nou gek, of spreek je jezelf direct tegen hier?
Haha, klopt ja. Het was laat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:39:40 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166908791
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur lijkt tegenwoordig wel heilig verklaard. Je mag alles willen behalve aanpassing van wat mensen als de Nederlandse cultuur zien. Nog even en we hebben weer een cultuurkamer die uitingen langs de ladder leggen van de Nederlandse cultuur. Is ook wel handig natuurlijk, je hoeft geen racist meer te zijn je zegt gewoon dat je opkomt voor de Nederlandse cultuur als mensen iets willen aanpassen dat Nederlanders gewend zijn te doen: dat hoort hier niet en zo hoort dat niet; geen argument meer nodig.
Als de reden van aanpassing de opvattingen en gebruiken etc. van een andere cultuur zijn, waarom zou je dan de Nederlandse cultuur voor een andere opzij willen schuiven? Is die andere cultuur meer waard of zo?
Vergeet niet dat er niet zoiets is als een maakbare cultuur, een cultuur erf je en maakt deel uit van je etnische identiteit. Dat mensen de Nederlandse cultuur willen aanpassen te gunste van een andere cultuur -en dat gaat echt niet alleen om Zwarte Piet- raakt de identiteit van veel Nederlanders, iets dat ze niet kunnen wijzigen. Tegelijkertijd wordt die cultuur en identiteit, die uniek is voor Nederland, als ongewenst neergezet. Nederlanders kunnen niet oprotten naar hun eigen land als hun cultuur botst met wat buitenstaanders als leitkultur willen hebben. Nederlanders kunnen hooguit hopen dat ze kunnen vluchten uit de puinhopen van de "multiculturele" samenleving naar Nederlandse plaatsen die de Nederlandse cultuur nog wel hoog in het vaandel hebben staan, vaak het (overwegend blanke) platteland. Zogenaamde tokkies, de boze pvv-stemmers kunnen niet weg uit de zwarte wijken van de grote steden waar ze in eigen land onderdrukt worden, veelal door mensen die zich niet als Nederlander identificeren en waarvan een groot deel een tweede nationaliteit heeft.
Waar anders dan in Nederland heeft de Nederlandse cultuur bestaansrecht en.wordt deze (vooralsnog) beschermd?

Voor wat betreft Zwarte Piet: je bijna kunt overal ter wereld Sinterklaas zonder Zwarte Pieten vieren, waarom moet een van de weinige landen waar dat nog wel kan -omdat het onderdeel is van de leitkultur daar- die Zwarte Piet afschaffen?
Sinds we hier "Black Friday" moeten ondergaan zie ik de culturele vervlakking met al zijn negatieve gevolgen, zoals egoïsme en egocentrisme, de rede van de onderbuik en het verwoestende globalisme, slechts toenemen in de toekomst.
pi_166908802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zwarte Piet moet inderdaad zwart blijven. Anders is het gewoon gek.

Er moeten alleen Pieten bij in andere kleuren. Voor mijn kinderen is dat al heel normaal. Mijn oudste dochter maakt het Sinterklaasfeest al een paar jaar bewust mee en voor haar is het allemaal heel normaal dat er andere soorten Pieten bij zijn gekomen. Sterker nog, dat is gewoon hartstikke onbewust gegaan voor haar. Kinderen zien geen kleur, die zien mannetjes in kekke pakjes die snoep en cadeautjes uitdelen. Zal ze een zorg zijn welke kleur die zijn.

Het is voor de essentie van het feest gewoon irrelevant. De transformatie van de oorspronkelijke Zwarte Piet als dommige, boze en ietwat slechte man naar de goedlachse Churandy Martina die hij nu is, was een veel grotere stap en raakte de essentie van het feest veel harder. Maar daar hoor je niemand over.
Weet niet of Churandy hierop zit te wachten.
wooblabalurg
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:40:48 #247
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166908808
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als de reden van aanpassing de opvattingen en gebruiken etc. van een andere cultuur zijn, waarom zou je dan de Nederlandse cultuur voor een andere opzij willen schuiven? Is die andere cultuur meer waard of zo?
Vergeet niet dat er niet zoiets is als een maakbare cultuur, een cultuur erf je en maakt deel uit van je etnische identiteit. Dat mensen de Nederlandse cultuur willen aanpassen te gunste van een andere cultuur -en dat gaat echt niet alleen om Zwarte Piet- raakt de identiteit van veel Nederlanders, iets dat ze niet kunnen wijzigen. Tegelijkertijd wordt die cultuur en identiteit, die uniek is voor Nederland, als ongewenst neergezet. Nederlanders kunnen niet oprotten naar hun eigen land als hun cultuur botst met wat buitenstaanders als leitkultur willen hebben. Nederlanders kunnen hooguit hopen dat ze kunnen vluchten uit de puinhopen van de "multiculturele" samenleving naar Nederlandse plaatsen die de Nederlandse cultuur nog wel hoog in het vaandel hebben staan, vaak het (overwegend blanke) platteland. Zogenaamde tokkies, de boze pvv-stemmers kunnen niet weg uit de zwarte wijken van de grote steden waar ze in eigen land onderdrukt worden, veelal door mensen die zich niet als Nederlander identificeren en waarvan een groot deel een tweede nationaliteit heeft.
Waar anders dan in Nederland heeft de Nederlandse cultuur bestaansrecht en.wordt deze (vooralsnog) beschermd?

Cultuur is niet statisch.
pi_166908861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Cultuur is niet statisch.
Precies. En dat lijkt me een heel goede zaak. Ik moet er niet aan denken dat onze culturele gebruiken nu hetzelfde waren als 1000 jaar geleden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166908881
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 01:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zwarte Piet is voor de Nederlander:

óf een blanke die door de schoorsteen zwart wordt (meerderheid van de bevolking)

óf een vorm van 'een' oertype.

Waar is die fucking NEGER? Niemand, echt NIEMAND ziet in Zwarte Piet een neger.
{Schoorsteen e/o oertype wijst niet naar negerschap)

Mijn vraag nu is:

WAAROM zien andere mensen hem wél als een neger? W-A-A-R-O-M?

Het eventueel verwarrende karikaturale is al aangepast dus dat kan het niet zijn. Wat dan?
het is nog niet genoeg aangepast.
waarom doe je daar zo stug over? kennelijk vond je een eerdere aanpassing prima.
pi_166908897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 01:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wow, Darkie is controversieel geworden.

Zij hebben zich aangepast en zijn 'back to the roots' gegaan.

Precies zoas het Sinterklaasfeest dat ook zou moeten.

Back to the roots.
we zijn het een keer eens, alhoewel je het vast anders bedoelt dan ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')