abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 23 november 2016 @ 13:15:26 #51
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_166847364
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 13:19:52 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166847429
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Laten ze dan eerst eens zorgen dat elk huis een glasvezelaansluiting krijgt
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 23 november 2016 @ 13:23:33 #53
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_166847489
De kretologiemikser druppelde nog wat na :')

quote:
Reizigers tussen Den Haag en Utrecht en tussen Schiphol en Nijmegen moeten vandaag rekening houden met een langere reistijd. Vanwege 'herfsthinder' rijden er minder treinen, laat de NS weten.
"vanwege herfsthinder".

Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_166847586
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
De kretologiemikser druppelde nog wat na :')

[..]

"vanwege herfsthinder".

Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Het zou NS sieren als ze gewoon zouden zeggen "Wegens algeheel falen onzerzijds is de dienstverlening ook vandaag weer beneden alle peil" maar dat zit er voorlopig nog niet in vrees ik.
  woensdag 23 november 2016 @ 13:33:14 #55
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166847660
Bonte verzameling materieel vandaag op de Apeldoorn Enschede lijn. Ik zie een VIRM, DM'90, DD-AR-3, DDZ-4. Alleen een ICM ontbreekt nog.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en 2008-2009
Held Blaise NKUFO All time topscoorder in Enschede
WE WON IT ELEVEN TIMES!
pi_166847766
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Liever gelijk de volgende stap: Verregaande automatisering en een basisinkomen zodat die mensen niet meer hoeven te werken.
Bier.
  woensdag 23 november 2016 @ 13:40:39 #57
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_166847796
Estland is daar mee bezig geloof ik he?
  woensdag 23 november 2016 @ 13:43:24 #58
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_166847841
http://nos.nl/artikel/214(...)emeester-winsum.html

En horen we nog wat van Eringa? Of staat die morgenochtend echt met de bulldozer aan de voordeur? :?
pi_166848768
En ook morgen sneuvelen Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag
pi_166848777
Had je het bordje van Gro Schlamin al Fles? Ik kwam er net langs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_166848790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:40 schreef b2py het volgende:
;( Het zal gezellig druk zijn in die toch al kleine treintjes, ik heb er nu al zin in
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 14:52:37 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166848944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:40 schreef b2py het volgende:
Waarom is dat eigenlijk? Omdat er een paar VIRM aan de kant staan? Die treinen rijden toch meestal met 2x4 bakken?
  woensdag 23 november 2016 @ 15:01:51 #63
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_166849097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk? Omdat er een paar VIRM aan de kant staan? Die treinen rijden toch meestal met 2x4 bakken?
Vanwege herfsthinder :Y
pi_166849240
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Blaadjes op spoor, waar is Greavy Snoeiwerken BV als je hem nodig hebt?
  woensdag 23 november 2016 @ 15:26:51 #65
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_166849543
Toch frappant dit:

"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )

Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.

Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman. :')

Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_166849743
gvd.. wil ik voor morgen mijn couponcode verzilveren, blijkt de webshop van NS offline te zijn:

"Het is momenteel niet mogelijk kaartjes te kopen en couponcodes te verzilveren. Probeert u het op een later moment nog een keer. Onze excuses voor het ongemak."

Fijn, maar ik wil morgen toch echt met de trein met mn coupon :(
pi_166849747
Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
pi_166849779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
pi_166850093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:26 schreef Eix het volgende:
Toch frappant dit:

"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )

Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.

Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman. :')

Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Typisch DriekOplopers.
Bier.
pi_166850133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:26 schreef Eix het volgende:
Best goed, want een Mat'64 had de overgang in Winsum nooit weten te bereiken :P
pi_166850153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Er zijn veel factoren die meespelen. Hoeveel loofbomen staan er in een land vs naaldbomen (vallend blad is veel minder een probleem tussen Hannover en Berlijn of in semi-poollanden of berglanden), hoeveel van die bomen staan dicht genoeg langs het spoor om voor problemen te kunnen zorgen, hebben de treinen nog vaker ouderwetse herriemakende remmen die de bladstroop beter verwijdert, et cetera.
Bier.
  woensdag 23 november 2016 @ 16:04:15 #72
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_166850306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:56 schreef dcm360 het volgende:

[..]

:D :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_166850373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:56 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Vandaag nog in de buurt van die overweg geweest. Was er een drukte van belang, want de vrachtwagenchauffeur werd er door RTV Noord genterviewd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166850527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Herinner me er straks even aan, dan ga ik wat data uitzoeken
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 16:43:37 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166851024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Blaadjes op spoor, waar is Greavy Snoeiwerken BV als je hem nodig hebt?
Met een Gardena accu-buxusschaar begin je weinig hoor :+

gr.gr.
Ludolf's boomverzorging
IMG_20160503_101755_zpsdbrugcf7.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')