ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zoals te zien rijdt de 2400 (Breda - Lelystad) tot Lage Zwaluwe achter de 6600 (Den Bosch - Dordrecht) aan. De 6600 staat vier minuten stil in Lage Zwaluwe, aannemelijk om de 2400 te laten passeren. Hoe zouden ze dat dan willen doen?
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Zoals te zien rijdt de 2400 (Breda - Lelystad) tot Lage Zwaluwe achter de 6600 (Den Bosch - Dordrecht) aan. De 6600 staat vier minuten stil in Lage Zwaluwe, aannemelijk om de 2400 te laten passeren. Hoe zouden ze dat dan willen doen?
Dat moet dan ook maar net passen... je moet voorlangs kruisen (spoor MI -> 902 -> 922 -> 924), of een ommetje maken via de fly-over (MI -> 903 ->921b/a -> RB). Of zouden ze dat willen doen via spoor 906?
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Ja dat wel natuurlijk. Sowieso is het eigenlijk heel vreemd welke kant de discussie nu op gaat. "Afsluiten, beveiligen, omrijden, land kopen, boer kwaad alles" Terwijl die homo met die melkwagen als een blind paard op die overweg af komt stuiven en die trein de sloot in rijdt
Dat moet gevierd worden met een groot feest waarbij per ongeluk alle poortjes sneuvelen.
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geīnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geīnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geīnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Dan kun de beveiliging op alle overgangen wel wegsaneren
Ondernemersverenigingen EVO, Transport en Logistiek Nederland en de Fenedex noemen de cijfers alarmerend, en vragen het kabinet om meer te investeren in asfalt.
Iets verderop waren de treinen ook niet opvallend korter dan anders. De treinen die wel reden that is.
In plaats van dat ze die lange treinen voor een iets korter hadden gemaakt, dan hoefde er niets opgeheven te worden. Maar NS kiest liever voor de makkelijke weg...
Op woensdag 23 november 2016 12:10 schreef Xetran het volgende: Een sprinter van drie schamele wagonnetjes die je moet nemen in plaats van de intercity van zo'n 10 wagons naar Nijmegen.. Hier is over nagedacht.
Daarnaast is er geen intercity die niet opgeheven is, of minder dan een kwartier vertraagd is.
Over welke trein heb je het dan? Sprinter Zuthpen-Nijmegen ipv IC Den-Helder-Nijmegen?
Op woensdag 23 november 2016 12:22 schreef MCH het volgende: Leuke plaatjes om te laten zien hoe ver je in 24 kunt reizen vanuit diverse Europese steden!
Die roep om nieuw asfalt vind ik te simpel, omdat als je het ene knelpunt oplost er ergens anders wel weer een nieuwe opduikt.
Niet voor niets is de discussie over rekeningrijden weer actueel geworden.
De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie.
Op woensdag 23 november 2016 11:48 schreef Zelfscanner het volgende: Ik sta in de trein van Schiphol naar Utrecht vanaf Bijlmer Arena. 15 minuten vertraging en maar een 4baks ICM. Dus 1 trein per 45 minuten eigenlijk
Als je dan de helft treinen weglaat....
Er moesten mensen achterblijven.
Ik heb altijd medelijden met jullie. ik stap gelukkig altijd een stationnetje vroeger in.
De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Laten ze dan eerst eens zorgen dat elk huis een glasvezelaansluiting krijgt
Reizigers tussen Den Haag en Utrecht en tussen Schiphol en Nijmegen moeten vandaag rekening houden met een langere reistijd. Vanwege 'herfsthinder' rijden er minder treinen, laat de NS weten.
"vanwege herfsthinder".
Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Het zou NS sieren als ze gewoon zouden zeggen "Wegens algeheel falen onzerzijds is de dienstverlening ook vandaag weer beneden alle peil" maar dat zit er voorlopig nog niet in vrees ik.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Liever gelijk de volgende stap: Verregaande automatisering en een basisinkomen zodat die mensen niet meer hoeven te werken.
"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )
Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.
Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman.
Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
gvd.. wil ik voor morgen mijn couponcode verzilveren, blijkt de webshop van NS offline te zijn:
"Het is momenteel niet mogelijk kaartjes te kopen en couponcodes te verzilveren. Probeert u het op een later moment nog een keer. Onze excuses voor het ongemak."
Fijn, maar ik wil morgen toch echt met de trein met mn coupon
Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
Op woensdag 23 november 2016 15:37 schreef b2py het volgende: Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )
Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.
Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman.
Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Op woensdag 23 november 2016 15:26 schreef Eix het volgende: Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Best goed, want een Mat'64 had de overgang in Winsum nooit weten te bereiken
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Er zijn veel factoren die meespelen. Hoeveel loofbomen staan er in een land vs naaldbomen (vallend blad is veel minder een probleem tussen Hannover en Berlijn of in semi-poollanden of berglanden), hoeveel van die bomen staan dicht genoeg langs het spoor om voor problemen te kunnen zorgen, hebben de treinen nog vaker ouderwetse herriemakende remmen die de bladstroop beter verwijdert, et cetera.
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Herinner me er straks even aan, dan ga ik wat data uitzoeken
Op woensdag 23 november 2016 16:56 schreef Dr_Flash het volgende: Beste Smullersvoer in tijden: broodje kebabsoufflé met sla en knoflooksaus. Prima te hachelen
Heb hem net gehaald in Arnhem En een gratis tube saus erbij. (Indirect bij de prijs in natuurlijk)
Wel gratis reizen vandaag, hutje mutje de halfuur dienst Komt geen conducteur doorheen
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Zie bijvoorbeeld hier. Wat in Nederland niet helpt is dat alle blokremmen zijn vervangen door schijfremmen of ED-remmen. Doordat er niet direct op het loopvlak wordt geremd wordt het vuil er ook niet afgeschraapt. En zie verder ook het blokkeer verhaal op Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem
Ook enig idee hoe de Japanners het doen? Ik kan me gezien de stiptheid van hun treinen niet voorstellen dat het daar net zo'n zootje wordt als hier als de bladeren vallen.
Gezien de reputatie van de Japanse spoorwegen zou het me niets verbazen als daar elke ochtend een legertje Japanners met tandenborstels het spoor gaat schoonschrobben voor de eerste trein rijdt.
Op woensdag 23 november 2016 19:03 schreef James1988 het volgende: Gezien de reputatie van de Japanse spoorwegen zou het me niets verbazen als daar elke ochtend een legertje Japanners met tandenborstels het spoor gaat schoonschrobben voor de eerste trein rijdt.
Het lastige is vooral tussen de treinenloop door de sporen schoon te houden
Je kunt het scharen onder commerciële doeleinden en daarvoor zullen ze geen toestemming hebben gehad.
Stel Als ik een filmpje van de zoveelste stiltecoupe ruzie op Dumpert.nl zet (stel dat) dan heeft er ook een partij commercieel belang bij.. Dus die vlieger gaat niet op dus dat mag wel...
Stel Als ik een filmpje van de zoveelste stiltecoupe ruzie op Dumpert.nl zet (stel dat) dan heeft er ook een partij commercieel belang bij.. Dus die vlieger gaat niet op dus dat mag wel...
Dat is gefilmd met jouw aardappel, terwijl ze bij StukTV veel professionelere apparatuur gebruiken. Dat is waar met name op gelet wordt
Sinds wanneer is het verboden te filmen in de trein. (en ik heb t dus niet over overlast veroorzaken)
er staat in de algemene voorwaarden sowieso al iets over dat het niet is toegestaan personeel to filmen of geluidsopnamen van te maken zonder dat daar vooraf toestemming voor gegeven is.(de v&s'er in dit geval)
Verder is het gewoon op overige wijze verstoren orde, rust, veiligheid of goede bedrijfsgang (art 72 wet personenvervoer)
er staat in de algemene voorwaarden sowieso al iets over dat het niet is toegestaan personeel to filmen of geluidsopnamen van te maken zonder dat daar vooraf toestemming voor gegeven is.(de v&s'er in dit geval)
Verder is het gewoon op overige wijze verstoren orde, rust, veiligheid of goede bedrijfsgang (art 72 wet personenvervoer)
Dan hadden ze ons met rondje Nederland er ook op moeten aanspreken destijds
Dat past beter op de Speld Ppeh Poeh, twee nachten per jaar >45dB, wat een verstoring moet dat geven. Zeker aangezien het anders altijd zo rustig is in Amsterdam
Schermen met normen van 45 dB zonder te weten waar het over gaat... En het opeisen van een deel van de publieke ruimte. FLAGRANTE SCHENDINGEN, dat zijn het!!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ohwja, ik ben vanochtend toegetreden tot een illuster gezelschap: slachtoffers van beperkte inzet van NS materieel en wachtenden van een geopende brug bij Gouda
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik ben blij dat ik toch nog een plaatsje gereserveerd had in Lyntog 41 van Kopenhagen naar Fredericia: die zit helemaal vol, maar ik heb nu een mooi plekje vooruit links tegen het raam
Stoelen zitten prima tweede klas, en ondanks de vierzitters toch zat beenruimte (maar er zit dan ook een 3 jarig jongetje tegenover me).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 24 november 2016 08:44 schreef Goverman het volgende: Ohwja, ik ben vanochtend toegetreden tot een illuster gezelschap: slachtoffers van beperkte inzet van NS materieel en wachtenden van een geopende brug bij Gouda
Toch handig dat een ambtenaar nu ook weet de NS niet alles goed doet en er ruimte voor verbetering is.
Op donderdag 24 november 2016 09:14 schreef dennistd het volgende: Ik ben blij dat ik toch nog een plaatsje gereserveerd had in Lyntog 41 van Kopenhagen naar Fredericia: die zit helemaal vol, maar ik heb nu een mooi plekje vooruit links tegen het raam
Stoelen zitten prima tweede klas, en ondanks de vierzitters toch zat beenruimte (maar er zit dan ook een 3 jarig jongetje tegenover me).
Toch handig dat een ambtenaar nu ook weet de NS niet alles goed doet en er ruimte voor verbetering is.
Joh, dat weten ambtenaren al heel lang. Er zijn zelfs hele treinen naar ambtenaren genoemd (de trein Den Haag CS - Utrecht CS wordt ook wel ambtenarenexpress of ambtenarentrein genoemd).
Maar goed, ik zit dus vooral op sturing van projecten (dus met ProRail). NS is 'slechts' een vervoerder... Eentje die mij te laat op mijn bestemming bracht vanochtend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Joh, dat weten ambtenaren al heel lang. Er zijn zelfs hele treinen naar ambtenaren genoemd (de trein Den Haag CS - Utrecht CS wordt ook wel ambtenarenexpress of ambtenarentrein genoemd).
Ja, alleen zijn die 'verdwenen'. IRM's 8498 en 8499 hadden extra eerste klas aan boord. Ik geloof ook na hun verlenging en vernummering naar normale nummers. (reden vanuit Arnhem naar Den Haag).
Voor Groningen Den Haag had je tot dienstregeling 2007 de treinen 501 en 502 waar stel 4444 (thans weer 4231) in meereed.
quote:
Maar goed, ik zit dus vooral op sturing van projecten (dus met ProRail). NS is 'slechts' een vervoerder... Eentje die mij te laat op mijn bestemming bracht vanochtend.
Ik zit nu ff aan het gangpad, de vrouw die op mijn plek zit hoort hier eigenlijk te zitten. Maar ik heb maar een zitplaats tot Padbord: heb de zitplaats los via DSB geboekt, aangezien DB je een willekeurige plaats toewijst. En DSB verkoopt losse reserveringen alleen binnen Denemarken. Vanaf Flensburg heb ik weer een ander plekje, gewoon bij DB eentje aangezien ik toch de rest naar Augsburg reserveerde (en het is gewoon ¤4,50 per reis, of ik nu voor één of alle treinen reserveer)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Net trouwens al de tweede lus van vandaag: eerst in Flensburg, om Flensburg Hbf aan te kunnen doen (ligt niet aan de doorgaande lijn namelijk). En net nog de Rendsburger Hochbrücke, wat echt een mooi bouwwerk blijft. 'Vaart' de veerpont eigenlijk al weer?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De sporen en de bovenleiding in en rondom de Willemsspoortunnel zijn aan vervanging toe. Daarom vernieuwen we het spoor en bovenleiding tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Bovendien vervangen we twee tunnelbuizen.
De perrons op station Rotterdam Blaak en station Rotterdam Zuid vernieuwen én verhogen we en de stations krijgen een nieuwe vloer en nieuw meubilair. Reizigers kunnen daardoor straks makkelijker gelijkvloers de trein instappen.
Hm, dat lijkt me wel heel erg ambitieus Ik gok dat daar wel iets anders mee bedoeld wordt dan dat er daadwerkelijk staat.
Ik heb gisteren de route Hagen - Siegen en de Talent 2 gekocht voor nog geen tientje.
HaSi is niet heel goed (de route is oud en zit vol onvolkomenheden), maar er is iemand die 'm helemaal heeft opgeknapt en gemoderniseerd.
Beetje matige sale LGV Marseille - Avignon niet in de bonus en die TransRapid lonkt wel een beetje Verder niet erg indrukwekkend, heb wel tot -80% gezien
Beetje matige sale LGV Marseille - Avignon niet in de bonus en die TransRapid lonkt wel een beetje Verder niet erg indrukwekkend, heb wel tot -80% gezien
Die twee routes vind ik sowieso niet bijster interessant omdat er niet heel veel te doen is.
De Transrapid is leuk omdat je 430 km/u aantikt, maar na 2 minuten moet je alweer in de ankers. En na één retourtje heb je de hele route wel gezien. Er zijn namelijk maar twee stations.
LGV Marseille - Avignon is een grafisch mooie route, maar ik vind 'm zijn geld niet waard voor wat je ervoor krijgt. Het is... 70 km? En dat voor 30 euro?
Als je een HSL wil zou je eens kunnen kijken naar de Atlantic Highspeed-route die Just Trains verkoopt. Kost ook 30 euro, maar dan krijg je meer dan 200 km aan HSL van Parijs naar St-Pierre-des-Corps. En een TGV Atlantique.
Op vrijdag 25 november 2016 10:20 schreef b2py het volgende: Ohja, hebben jullie al gehoord wat de werknaam is van het definitief opnemen van Rotterdam station in de dienstregeling? Stadionpark
Als Amsterdam het station "Amsterdam Bijlmer ArenA" heet, dan moet het in Rotterdam toch dit worden: "Rotterdam Feyenoord de Kuip"?
Tussen Heerlen en Sittard hebben gisteren een groot deel van de dag geen treinen gereden door blaadjes die aan de rails vastgekoekt zaten. Schoonspuiten en schoonborstelen hielp niet, waardoor er vannacht een slijptrein overheen is geweest om het spoor weer 'schoon' te krijgen ...
in de krant stond nog een kaartje met de drie varianten er in getekend. (kan ik ff niet zo snel online vinden )
[ Bericht 19% gewijzigd door bork op 25-11-2016 13:10:37 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe ze dat willen doen, geen idee, er gaan echt geen rails lopen over Rhijnauwen en langs fort Voordorp.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeer goed idee, dit gaat de binnenstad gigantisch ontlasten. Alleen de lijn vanuit Arnhem zie ik echt niet gebeuren zonder een volledige spoorverdubbeling naar Arnhem.
Dat het nu een DDZ6 is heeft er misschien ook mee te maken dat de helft van de IC's naar Ede-Wageningen niet rijden? (Nijmegen-Schiphol)
Nee, ik zag op Arnhem dat de stroomafnemer van de 1700 + DDAR die 'm eigenlijk had moeten rijden afgesleten was en de RET machinist op Arnhem zou 'm al af gaan rangeren. Vervanging in de vorm van DDZ6 dus.
Zeer goed idee, dit gaat de binnenstad gigantisch ontlasten. Alleen de lijn vanuit Arnhem zie ik echt niet gebeuren zonder een volledige spoorverdubbeling naar Arnhem.
Volgens mij komt de trein dan ook niet verder dan het derde spoor in Driebergen-Zeist.
De IC Arnhem-Zwolle 14:10 reed niet door wisselstoring, bij Oss. Toen klapte Bakker de Baksteen met een vrachtwaggel tegen een spoorviaduct en zou er tot 16u niets meer rijden, om via Utrecht dus. Ik zit inmiddels in een nog stilstaande IC maar Utrecht maar er wordt omgeroepen dat de wisselstoring voorbij is en er om 14:40 een trein naar Zwolle gaat. Lekkere communicatie, ik blijf mooi zitten.
Nee, ik zag op Arnhem dat de stroomafnemer van de 1700 + DDAR die 'm eigenlijk had moeten rijden afgesleten was en de RET machinist op Arnhem zou 'm al af gaan rangeren. Vervanging in de vorm van DDZ6 dus.
Ik heb liever U-tube i.p.v. trein, hebben we er in de stad ook nog wat aan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeer goed idee, dit gaat de binnenstad gigantisch ontlasten. Alleen de lijn vanuit Arnhem zie ik echt niet gebeuren zonder een volledige spoorverdubbeling naar Arnhem.
En weet iemand hoe het kan dat de Pimpel op tijd vertrokken is uit Amsterdam, nergens stil gestaan heeft en een kwartier te laat in Hilversum aan kwam?
Op vrijdag 25 november 2016 17:56 schreef Dr_Flash het volgende: En weet iemand hoe het kan dat de Pimpel op tijd vertrokken is uit Amsterdam, nergens stil gestaan heeft en een kwartier te laat in Hilversum aan kwam?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Met +20 aangekomen in Deventer, waar omgeroepen wordt dat precies die trein een nog onbekende vertraging heeft vanwege een aangereden spoorbrug. Borden zeggen +60 terwijl de trein er dus al staat. Hij is wel weg inmiddels
Op vrijdag 25 november 2016 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: Met +20 aangekomen in Deventer, waar omgeroepen wordt dat precies die trein een nog onbekende vertraging heeft vanwege een aangereden spoorbrug. Borden zeggen +60 terwijl de trein er dus al staat. Hij is wel weg inmiddels
Heh, dat is toch allang voorbij dat gedoe?
Hoop ik ten minste, want ik kom er over een paar minuutjes langs
De uitwerking is vooral erg interessant. Je wilt hem ergens aan een bestaande treinserie koppelen om echt voordeel te halen, een overstap maakt het namelijk niet zo interessant. De tram is namelijk ook maar met 1 overstap binnen de terminal te Centraal of op Vaartsche Rijn. De sprinterreizigers ben je in ieder geval al kwijt daar. Oftewel, je moet ervoor zorgen dat het aantal overstappen 0 is want anders is de tram een prima alternatief, die is namelijk ook met 1 overstap. Verder is een voordeel van de tram dat die langs alle belangrijke plekken op de Uithof rijdt terwijl je vanaf een treinstation wellicht nog een flinke wandeling moet maken, afhankelijk van de locatie. Ja, er is markt voor 2 verbindingen, nee er is geen markt voor een dubbele zeer hoogfrequente verbinding.
In Leeuwarden moet je sinds ergens deze week in- en uitchecken bij de onlangs geplaatste poortjes. Om bijna alle paaltjes op de perrons zitten nu grote vuilniszakken.
Eén voordeel bij de poortjes is wel dat het veel sneller gaat dan die trage Arriva-paaltjes
Op vrijdag 25 november 2016 19:56 schreef Peterselieman het volgende: In Leeuwarden moet je sinds ergens deze week in- en uitchecken bij de onlangs geplaatste poortjes. Om bijna alle paaltjes op de perrons zitten nu grote vuilniszakken.
Eén voordeel bij de poortjes is wel dat het veel sneller gaat dan die trage Arriva-paaltjes
Nooit gesnapt die palen. Waarom niet dezelfde als de NS, maar dan rood bestickerd? In die schuine palen moet ik zowat mn kaart erin stampen voordat die wat doet.
Bij connexxion kan het immers ook. (Gezien op Amersfoort)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Nooit gesnapt die palen. Waarom niet dezelfde als de NS, maar dan rood bestickerd? In die schuine palen moet ik zowat mn kaart erin stampen voordat die wat doet.
Bij connexxion kan het immers ook. (Gezien op Amersfoort)
Nooit gesnapt die palen. Waarom niet dezelfde als de NS, maar dan rood bestickerd? In die schuine palen moet ik zowat mn kaart erin stampen voordat die wat doet.
Bij connexxion kan het immers ook. (Gezien op Amersfoort)
Ze werken met software en apparatuur van ProData en die werkt op een of andere manier minder snel dan Thales dat gebruikt wordt door NS, cxx en GVB.
Omdat ik al voor de tweede keer vandaag dik een uur vertraging oploop omdat er zit weer zo'n kutmof voor de trein heeft gegooid, er geen enkele vervanging is met bussen (na dik twee uur), ik heb cent terugkrijg omdat je dan eerst minstens 3x een uur vertraging moet hebben (op één dag) en ik door desinformatie (trein zou niet wachten, net voor aankomst: trein wacht toch, ik gauw door de tunnel heen, ik kom boven en de trein rijdt weg, net als die waar ik uit kwam, met blijven zitten was de vertraging minder geweest) nog langer onderweg ben.
Al met al heb ik maar één conclusie: ze hebben na de oorlog de grote fout gemaakt dat ze niet alle moffen voor het vuurpeloton hebben gezet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 25 november 2016 21:09 schreef b2py het volgende: Wat ben je af en toe ook lekker hopeloos Dennis. Mag je nog wel als beste de individuele ronde maken, reizen heb je geen koek van gegeten
nou, ik kots erop. Vodafone heeft hier waar ik woon in huis geen enkel bereik en dat terwijl ik me dichtbij een grote stad bevind. KPN zit gemiddeld op twee van de vijf streepjes. Niet ideaal, maar wel beter.
Alleen tmobile is kut... Bij mijn ouders heb ik dan alleen bij het raam ontvangst, op. het Duitse netwerk. Terwijl ze toch wel 5km van de grens wonen hemelsbreed.
Ik kwam vanochtend aan in München (CNL was gewoon op tijd!), lekker rondgetourd in de regio, geen last gehad van grote vertragingen. Veel 218'en op de foto gezet, lekkere koffie in de alex, lekkere worst in Buchloe, lekker bier in Ulm. Prima dag gehad alles bij elkaar.
Op vrijdag 25 november 2016 22:33 schreef ReisT het volgende: Ik kwam vanochtend aan in München (CNL was gewoon op tijd!), lekker rondgetourd in de regio, geen last gehad van grote vertragingen. Veel 218'en op de foto gezet, lekkere koffie in de alex, lekkere worst in Buchloe, lekker bier in Ulm. Prima dag gehad alles bij elkaar.
Blijkbaar heb ik dan iets verkeerd gedaan....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zo te zien ligt er weer lekker wat rijp op de bovenleiding. De buitenkant van de eerste trein is mooi fel wit-blauw verlicht met een knipperende interval
Mag ik er met een Hema kaartje er toch voor kiezen om met werkzaamheden de originele route aan te houden. Zodat ik een maat kan treffen op een station op de origineel geplande route?
Op zaterdag 26 november 2016 07:53 schreef Darkwing_Duck het volgende: Mag ik er met een Hema kaartje er toch voor kiezen om met werkzaamheden de originele route aan te houden. Zodat ik een maat kan treffen op een station op de origineel geplande route?
Ja, waarom niet? Is natuurlijk een ander verhaal als je eerst langs Maastricht gaat
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Waarom kijken ze niet naar institutionele barrieres om ook echt in Dld of in BE te gaan wone en werken? Ze kijken in feite alleen maar naar redenen waarom de input in een vervoersmodel anders zou moeten.
Is het vandaag nationale 'spot de trein voor het te laat is'-dag of zo? Ik heb vandaag een paar slagen Gouda - Alphen te doen, en bij elke dikke boomstronk staat er wel een treinspotter met zo'n fotokanon
Op zaterdag 26 november 2016 14:00 schreef MTL het volgende: Is het vandaag nationale 'spot de trein voor het te laat is'-dag of zo? Ik heb vandaag een paar slagen Gouda - Alphen te doen, en bij elke dikke boomstronk staat er wel een treinspotter met zo'n fotokanon
ik heb er gisteren ook van genoten. Het had zomaar mijn laatste slag kunnen zijn. Waddinxveen is toch het mooist in het donker!
Greavy, mocht je binnenkort een telefoontje krijgen vanuit vanuit Oberneufnach: ik heb je telefoonnummer doorgegeven, aangezien ze daar nog last hadden van struiken langs het spoor (en zelfs schurend langs de trein).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ook met een raam open hoor ik eigenlijk niks van het station. Het enige treingeluid wat ik dan hoor is dat van naderende goederentreinen, en dat geluid is niet heel hard.
23 Juni 2015 - Zoals bij de vorige foto beschreven, is het treinverkeer in Albanië stilgelegd. De oorzaak hiervan is dat het geld echt opgeraakt is, en de bankrekeningen bevroren zijn. Er kan niks meer betaald worden door de Albanese Spoorwegen.
Op 23 juni 2015 was er nog weinig van te merken, het slechte uiterlijk van de rijtuigen is normaal in Albanië, net als de staat van het spoor.
In 2015 werd ik toch elke keer weer vriendelijk begroet toen ik een trein fotografeerde, en tijdens de achtervolging tussen Dürres - Librazhd - Dürres werd ik tijdens de pauze zelfs uitgenodigd in de locomotief om een kijkje te nemen, ondanks dat we niet konden communiceren (ik spreek enkele woorden Albanees, de machinist sprak geen Engels). Op de terugreis werd er steeds vrolijk een hand naar buiten gestoken, een groet via de toeter, en een duimpje. De treinbegeleidster die kaartjes verkoopt en controleert, hing ook steeds naar buiten en zwaaide vrolijk. Ik werd gelukkig niet geweerd!
Ter vergelijking: De Albanese overheid geeft miljoenen uit aan de erbarmelijke wegen in het land, maar geeft nauwelijks steun aan de Spoorwegen.
Ondanks het stilleggen van het treinverkeer in Albanië heeft de EBRD een financiering toegekend om het Albanese spoornetwerk op te knappen, de treinen weer naar Tirana te laten rijden én een spoorlijn naar het vliegveld aan te leggen. Onbekend is wanneer hier uberhaupt mee begonnen wordt.
Op zondag 27 november 2016 16:15 schreef greavy het volgende: Ondanks het stilleggen van het treinverkeer in Albanië heeft de EBRD een financiering toegekend om het Albanese spoornetwerk op te knappen, de treinen weer naar Tirana te laten rijden én een spoorlijn naar het vliegveld aan te leggen. Onbekend is wanneer hier uberhaupt mee begonnen wordt.
Daarover gesproken trouwens: hoe zou het hiermee inmiddels staan?
Goeie vraag wel! Ik zie met enige regelmaat wel eens een stationsgebouw te koop of andere spoorweggebouwen maar meestal in Schubbekutteveen of Daarwiljeniedoodgevondenwordendam. Heb je hier heel bewust naar gezocht of kwam het op je pad en dacht je; waarom ook niet?
Goeie vraag wel! Ik zie met enige regelmaat wel eens een stationsgebouw te koop of andere spoorweggebouwen maar meestal in Schubbekutteveen of Daarwiljeniedoodgevondenwordendam. Heb je hier heel bewust naar gezocht of kwam het op je pad en dacht je; waarom ook niet?
De verbouwing van het station is iets wat ik al een lange tijd gevolgd heb, zodoende wist ik dus dat er woningen zouden komen. Toen de website online verscheen - met tekeningen en plattegronden - had ik al contact opgenomen met NS, maar die konden me nog geen prijzen vertellen.
Een hele tijd later zag ik op Facebook een keer een advertentie voorbijkomen van "SEIN Breda, wonen bij het station". Dat wekte mijn interesse en ik ben het gaan volgen: het bleek niet het appartementengebouw te zijn waar ik in eerste instantie interesse in had (het blok helemaal links), maar het ging om het gebouw pal voor het station:
Intussen waren ook de prijslijsten van het gebouw links bekend geworden, en bleek dat ik die in m'n eentje niet kan betalen. Bij dit blok stonden er wel meteen prijzen bij, die binnen mijn financiële mogelijkheden lagen. Zodoende heb ik gereageerd, ben ik gaan kijken (nu ongeveer 2 jaar geleden), en heb ik het uiteindelijk ook daadwerkelijk gekocht.
Het is een bewuste keuze geweest om hier te gaan wonen. Ik wilde een modern appartement, goed bereikbaar, en in Breda. Mijn familie woont hier in de buurt, ik zit ongeveer in het midden van vrienden, en voor m'n werk is het ook een goed uitvalspunt.
De verbouwing van het station is iets wat ik al een lange tijd gevolgd heb, zodoende wist ik dus dat er woningen zouden komen. Toen de website online verscheen - met tekeningen en plattegronden - had ik al contact opgenomen met NS, maar die konden me nog geen prijzen vertellen.
Een hele tijd later zag ik op Facebook een keer een advertentie voorbijkomen van "SEIN Breda, wonen bij het station". Dat wekte mijn interesse en ik ben het gaan volgen: het bleek niet het appartementengebouw te zijn waar ik in eerste instantie interesse in had (het blok helemaal links), maar het ging om het gebouw pal voor het station:
Intussen waren ook de prijslijsten van het gebouw links bekend geworden, en bleek dat ik die in m'n eentje niet kan betalen. Bij dit blok stonden er wel meteen prijzen bij, die binnen mijn financiële mogelijkheden lagen. Zodoende heb ik gereageerd, ben ik gaan kijken (nu ongeveer 2 jaar geleden), en heb ik het uiteindelijk ook daadwerkelijk gekocht.
Het is een bewuste keuze geweest om hier te gaan wonen. Ik wilde een modern appartement, goed bereikbaar, en in Breda. Mijn familie woont hier in de buurt, ik zit ongeveer in het midden van vrienden, en voor m'n werk is het ook een goed uitvalspunt.
Mooi! Heb je nog meer foto's van het uitzicht over het station vanuit je woning?
De verbouwing van het station is iets wat ik al een lange tijd gevolgd heb, zodoende wist ik dus dat er woningen zouden komen. Toen de website online verscheen - met tekeningen en plattegronden - had ik al contact opgenomen met NS, maar die konden me nog geen prijzen vertellen.
Een hele tijd later zag ik op Facebook een keer een advertentie voorbijkomen van "SEIN Breda, wonen bij het station". Dat wekte mijn interesse en ik ben het gaan volgen: het bleek niet het appartementengebouw te zijn waar ik in eerste instantie interesse in had (het blok helemaal links), maar het ging om het gebouw pal voor het station:
Intussen waren ook de prijslijsten van het gebouw links bekend geworden, en bleek dat ik die in m'n eentje niet kan betalen. Bij dit blok stonden er wel meteen prijzen bij, die binnen mijn financiële mogelijkheden lagen. Zodoende heb ik gereageerd, ben ik gaan kijken (nu ongeveer 2 jaar geleden), en heb ik het uiteindelijk ook daadwerkelijk gekocht.
Het is een bewuste keuze geweest om hier te gaan wonen. Ik wilde een modern appartement, goed bereikbaar, en in Breda. Mijn familie woont hier in de buurt, ik zit ongeveer in het midden van vrienden, en voor m'n werk is het ook een goed uitvalspunt.
Goed verhaal! Ik zou ook wel op het station willen wonen, of er tegenover. Maar dan wel een beetje een actief station zoals inderdaad Breda, Zwolle, waar Fles woont is ook een goeie plek, tegenover Amersfoort zou ook wel cool zijn.
Goed verhaal! Ik zou ook wel op het station willen wonen, of er tegenover. Maar dan wel een beetje een actief station zoals inderdaad Breda, Zwolle, waar Fles woont is ook een goeie plek, tegenover Amersfoort zou ook wel cool zijn.
Leeuwarden station naast wonen is ook prima te doen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Goed verhaal! Ik zou ook wel op het station willen wonen, of er tegenover. Maar dan wel een beetje een actief station zoals inderdaad Breda, Zwolle, waar Fles woont is ook een goeie plek, tegenover Amersfoort zou ook wel cool zijn.
Ik heb een beetje gepusht om per sé dit appartement te krijgen, vanwege het uitzicht en de ruimte. De andere appartementen hebben geen zijramen en worden steeds wat kleiner, de verdiepingen boven de mijne kijken uit op het kantorenpand en niet in het station.
Toen ik het optiefomulier invulde had ik daarom als eerste keuze mijn huisnummer ingevuld, als tweede keuze mijn huisnummer, en als derde keuze hetzelfde huisnummer
Ik heb een beetje gepusht om per sé dit appartement te krijgen, vanwege het uitzicht en de ruimte. De andere appartementen hebben geen zijramen en worden steeds wat kleiner, de verdiepingen boven de mijne kijken uit op het kantorenpand en niet in het station.
Toen ik het optiefomulier invulde had ik daarom als eerste keuze mijn huisnummer ingevuld, als tweede keuze mijn huisnummer, en als derde keuze hetzelfde huisnummer
Goed verhaal! Ik zou ook wel op het station willen wonen, of er tegenover. Maar dan wel een beetje een actief station zoals inderdaad Breda, Zwolle, waar Fles woont is ook een goeie plek, tegenover Amersfoort zou ook wel cool zijn.
Foekie en ik hadden huis op het oog waarvan de punt lag tussen Ama en Amf. Kan alleen de locatie even niet vinden mobiel, zou wel echt maximaal fappen zijn als dat het was geworden
Ik heb een beetje gepusht om per sé dit appartement te krijgen, vanwege het uitzicht en de ruimte. De andere appartementen hebben geen zijramen en worden steeds wat kleiner, de verdiepingen boven de mijne kijken uit op het kantorenpand en niet in het station.
Toen ik het optiefomulier invulde had ik daarom als eerste keuze mijn huisnummer ingevuld, als tweede keuze mijn huisnummer, en als derde keuze hetzelfde huisnummer
Zo enorm duur was het uiteindelijk niet toch, ommenabij 2 ton?
Foekie en ik hadden huis op het oog waarvan de punt lag tussen Ama en Amf. Kan alleen de locatie even niet vinden mobiel, zou wel echt maximaal fappen zijn als dat het was geworden
En Foekie ondertussen Friends bingewatchen met een emmer Ben&Jerry's.
En daarvoor heb ik een tweekamerappartement met 73 m˛ bruikbare oppervlakte. Inclusief badkamer, exclusief keuken.
De appartementen in de Anna van Lotharingentoren (het gebouw hiernaast) worden verkocht vanaf zo'n ¤ 240.000. Die zijn wel een stuk groter (100 m˛, drie kamers).
edit: Oh, en ik heb een parkeerplaats op het dak. Bewoners van de AvL moeten die nog los huren!
Lijkt me niet dat je dan nog een plek gaat huren toch?
"Hé, jij komt op bezoek. Ik heb een privé parkeerplaats, dus mag je daar staan. Deze maand krijg ik 3 bezoekers met een auto, dus dan moet je bijna ¤22 aftikken." Fles heeft toch ook een parkeerplaats erbij, maar geen auto?
ik hebbwel eens gehoord over nieuwbouwprojecten waar je verplicht een parkeerplaats bij moest nemen ook als je geen auto had
Is bij ons nu ook. 6 appartementen, 4 parkeerplaatsen. Er hebben er al 2 een appartement zonder pk gekocht, degene die het laatste appartement koopt, moet er de laatste pk bij nemen. Ik heb er zelf ook eentje, hoewel geen auto. Puur uit strategisch belang. ten eerste is het hier in de buurt overal betaald of vergunninghouders, dus als ik gasten heb kunnen ze bij mij gratis parkeren. En ten tweede: als ik over X tijd ooit de boel weer verkoop krijg ik voor die parkeerplaats veel meer dan ik er nu voor betaald heb De druk op parkeerruimte gaat namelijk niet afnemen voorlopig
Hier in de omgeving is er ook een parkeerprobleem, overal is vergunningparkeren. Voor niet-vergunninghouders staan er automaten en mag je maximaal 3 uur per dag op straat parkeren.
Ik kan mijn bezoek wel aan gereduceerd tarief laten parkeren (25 cent per uur, maximaal 40 uur per maand). Dat moet ik vooraf via de website van de gemeente regelen
Op zondag 27 november 2016 20:21 schreef James1988 het volgende: Hier in de omgeving is er ook een parkeerprobleem, overal is vergunningparkeren. Voor niet-vergunninghouders staan er automaten en mag je maximaal 3 uur per dag op straat parkeren.
Ik kan mijn bezoek wel aan gereduceerd tarief laten parkeren (25 cent per uur, maximaal 40 uur per maand). Dat moet ik vooraf via de website van de gemeente regelen
Dan heb ik het liever zoals bij mij Wat een geklier zeg
Op zondag 27 november 2016 20:21 schreef James1988 het volgende: Hier in de omgeving is er ook een parkeerprobleem, overal is vergunningparkeren. Voor niet-vergunninghouders staan er automaten en mag je maximaal 3 uur per dag op straat parkeren.
Ik kan mijn bezoek wel aan gereduceerd tarief laten parkeren (25 cent per uur, maximaal 40 uur per maand). Dat moet ik vooraf via de website van de gemeente regelen
Wat een gemartel zeg... In Wageningen kan ik gratis parkeren (parkeerplaats achter de flat, ¤150 borg betalen voor afstandsbediening voor de bollard) bij m'n ouders kunnen tot 6 auto's makkelijk op de oprit