ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zoals te zien rijdt de 2400 (Breda - Lelystad) tot Lage Zwaluwe achter de 6600 (Den Bosch - Dordrecht) aan. De 6600 staat vier minuten stil in Lage Zwaluwe, aannemelijk om de 2400 te laten passeren. Hoe zouden ze dat dan willen doen?
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Zoals te zien rijdt de 2400 (Breda - Lelystad) tot Lage Zwaluwe achter de 6600 (Den Bosch - Dordrecht) aan. De 6600 staat vier minuten stil in Lage Zwaluwe, aannemelijk om de 2400 te laten passeren. Hoe zouden ze dat dan willen doen?
Dat moet dan ook maar net passen... je moet voorlangs kruisen (spoor MI -> 902 -> 922 -> 924), of een ommetje maken via de fly-over (MI -> 903 ->921b/a -> RB). Of zouden ze dat willen doen via spoor 906?
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Ja dat wel natuurlijk. Sowieso is het eigenlijk heel vreemd welke kant de discussie nu op gaat. "Afsluiten, beveiligen, omrijden, land kopen, boer kwaad alles" Terwijl die homo met die melkwagen als een blind paard op die overweg af komt stuiven en die trein de sloot in rijdt
Dat moet gevierd worden met een groot feest waarbij per ongeluk alle poortjes sneuvelen.
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geïnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geïnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geïnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand!
Dan kun de beveiliging op alle overgangen wel wegsaneren
Ondernemersverenigingen EVO, Transport en Logistiek Nederland en de Fenedex noemen de cijfers alarmerend, en vragen het kabinet om meer te investeren in asfalt.
Iets verderop waren de treinen ook niet opvallend korter dan anders. De treinen die wel reden that is.
In plaats van dat ze die lange treinen voor een iets korter hadden gemaakt, dan hoefde er niets opgeheven te worden. Maar NS kiest liever voor de makkelijke weg...
Op woensdag 23 november 2016 12:10 schreef Xetran het volgende: Een sprinter van drie schamele wagonnetjes die je moet nemen in plaats van de intercity van zo'n 10 wagons naar Nijmegen.. Hier is over nagedacht.
Daarnaast is er geen intercity die niet opgeheven is, of minder dan een kwartier vertraagd is.
Over welke trein heb je het dan? Sprinter Zuthpen-Nijmegen ipv IC Den-Helder-Nijmegen?
Op woensdag 23 november 2016 12:22 schreef MCH het volgende: Leuke plaatjes om te laten zien hoe ver je in 24 kunt reizen vanuit diverse Europese steden!
Die roep om nieuw asfalt vind ik te simpel, omdat als je het ene knelpunt oplost er ergens anders wel weer een nieuwe opduikt.
Niet voor niets is de discussie over rekeningrijden weer actueel geworden.
De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie.
Op woensdag 23 november 2016 11:48 schreef Zelfscanner het volgende: Ik sta in de trein van Schiphol naar Utrecht vanaf Bijlmer Arena. 15 minuten vertraging en maar een 4baks ICM. Dus 1 trein per 45 minuten eigenlijk
Als je dan de helft treinen weglaat....
Er moesten mensen achterblijven.
Ik heb altijd medelijden met jullie. ik stap gelukkig altijd een stationnetje vroeger in.
De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Laten ze dan eerst eens zorgen dat elk huis een glasvezelaansluiting krijgt
Reizigers tussen Den Haag en Utrecht en tussen Schiphol en Nijmegen moeten vandaag rekening houden met een langere reistijd. Vanwege 'herfsthinder' rijden er minder treinen, laat de NS weten.
"vanwege herfsthinder".
Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak.
Het zou NS sieren als ze gewoon zouden zeggen "Wegens algeheel falen onzerzijds is de dienstverlening ook vandaag weer beneden alle peil" maar dat zit er voorlopig nog niet in vrees ik.
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt.
Liever gelijk de volgende stap: Verregaande automatisering en een basisinkomen zodat die mensen niet meer hoeven te werken.
"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )
Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.
Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman.
Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
gvd.. wil ik voor morgen mijn couponcode verzilveren, blijkt de webshop van NS offline te zijn:
"Het is momenteel niet mogelijk kaartjes te kopen en couponcodes te verzilveren. Probeert u het op een later moment nog een keer. Onze excuses voor het ongemak."
Fijn, maar ik wil morgen toch echt met de trein met mn coupon
Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
Op woensdag 23 november 2016 15:37 schreef b2py het volgende: Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
"Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 )
Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal.
Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman.
Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Op woensdag 23 november 2016 15:26 schreef Eix het volgende: Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid.
Best goed, want een Mat'64 had de overgang in Winsum nooit weten te bereiken
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Er zijn veel factoren die meespelen. Hoeveel loofbomen staan er in een land vs naaldbomen (vallend blad is veel minder een probleem tussen Hannover en Berlijn of in semi-poollanden of berglanden), hoeveel van die bomen staan dicht genoeg langs het spoor om voor problemen te kunnen zorgen, hebben de treinen nog vaker ouderwetse herriemakende remmen die de bladstroop beter verwijdert, et cetera.
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Herinner me er straks even aan, dan ga ik wat data uitzoeken
Op woensdag 23 november 2016 16:56 schreef Dr_Flash het volgende: Beste Smullersvoer in tijden: broodje kebabsoufflé met sla en knoflooksaus. Prima te hachelen
Heb hem net gehaald in Arnhem En een gratis tube saus erbij. (Indirect bij de prijs in natuurlijk)
Wel gratis reizen vandaag, hutje mutje de halfuur dienst Komt geen conducteur doorheen
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben?
Zie bijvoorbeeld hier. Wat in Nederland niet helpt is dat alle blokremmen zijn vervangen door schijfremmen of ED-remmen. Doordat er niet direct op het loopvlak wordt geremd wordt het vuil er ook niet afgeschraapt. En zie verder ook het blokkeer verhaal op Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem
Ook enig idee hoe de Japanners het doen? Ik kan me gezien de stiptheid van hun treinen niet voorstellen dat het daar net zo'n zootje wordt als hier als de bladeren vallen.
Gezien de reputatie van de Japanse spoorwegen zou het me niets verbazen als daar elke ochtend een legertje Japanners met tandenborstels het spoor gaat schoonschrobben voor de eerste trein rijdt.
Op woensdag 23 november 2016 19:03 schreef James1988 het volgende: Gezien de reputatie van de Japanse spoorwegen zou het me niets verbazen als daar elke ochtend een legertje Japanners met tandenborstels het spoor gaat schoonschrobben voor de eerste trein rijdt.
Het lastige is vooral tussen de treinenloop door de sporen schoon te houden
Je kunt het scharen onder commerciële doeleinden en daarvoor zullen ze geen toestemming hebben gehad.
Stel Als ik een filmpje van de zoveelste stiltecoupe ruzie op Dumpert.nl zet (stel dat) dan heeft er ook een partij commercieel belang bij.. Dus die vlieger gaat niet op dus dat mag wel...
Stel Als ik een filmpje van de zoveelste stiltecoupe ruzie op Dumpert.nl zet (stel dat) dan heeft er ook een partij commercieel belang bij.. Dus die vlieger gaat niet op dus dat mag wel...
Dat is gefilmd met jouw aardappel, terwijl ze bij StukTV veel professionelere apparatuur gebruiken. Dat is waar met name op gelet wordt
Sinds wanneer is het verboden te filmen in de trein. (en ik heb t dus niet over overlast veroorzaken)
er staat in de algemene voorwaarden sowieso al iets over dat het niet is toegestaan personeel to filmen of geluidsopnamen van te maken zonder dat daar vooraf toestemming voor gegeven is.(de v&s'er in dit geval)
Verder is het gewoon op overige wijze verstoren orde, rust, veiligheid of goede bedrijfsgang (art 72 wet personenvervoer)