abonnement Unibet Coolblue
pi_166842017
Dit is misschien beetje een domme vraag maar ik zou graag hier antwoord op willen hebben.

Mijn vriendin zit al meer dan een jaar aan de pil. Vorige maand was ze de pil vergeten in haar 3de week. Volgens de bijsluiter ben je dan alsnog veilig, en kon ze kiezen om door te slikken of direct te stoppen. Ze koos om door te slikken.

Nu min of meer een maandje verder is ze weer haar pil in de 3de week vergeten. Blijkbaar is dit ook nog veilig maar ze stond weer open voor de 2 de zelfde keuzes.

1 ding wat we over het hoofd hadden gezien was dat er bijvoorbeeld op internet staat : METEEN aan de stopweek beginnen als je rond die periode de pil vergeten was. De dag dat ze de pil vergat van de dag van te voren (2 dagen geleden, ze slikt elke avond rond 9 uur) heeft ze gelijk 2 pillen geslikt. En sinds gisteren (1 dag geleden) heeft ze er geen meer gehad, dus voor de stop week gekozen. Zullen deze ingehaalde pillen invloed hebben op de stopweek? (Slecht doorkomende stopweek of toch een kans dat ze niet beschermt is?) Of was het juist slim om die dosis in te halen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 07:29:30 ]
pi_166842233
Ik zou de map halen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_166842339
Geen map, nergens voor nodig. Ze kan als ze een pil vergeet in de derde week een stopweek inlassen (Max 7 dagen) of nu weer doorslikken. De vergeten pil telt dan als stopweek.
En twee pillen slikken is ook geen ramp, alleen niet nodig in week drie. Misschien samen eens goed de bijsluiter doorkijken?
pi_166842487
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:30 schreef Koettie het volgende:

[..]

Als ze onveilig geweest was was ze na zeven dagen correct slikken weer veilig. Een week is dus genoeg.
Dus moet ze weer de draad oppakken totdat deze strip leeg is of dit als "stopweek" laten tellen? En ik neem dus aan dat ze niet veilig is dan beweerd wordt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 08:39:54 ]
pi_166842606
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:39 schreef vorkot3 het volgende:

[..]

Dus moet ze weer de draad oppakken totdat deze strip leeg is of dit als "stopweek" laten tellen? En ik neem dus aan dat ze niet veilig is dan beweerd wordt?
Ze is veilig.
Kijk, bij het vergeten van een pul kan je hem de dag daarna nog slikken om veilig te blijven. Dit heeft ze gedaan, dus veilig.
In week drie heb je daarnaast nog meer opties en ook dan blijf je veilig. Je hoeft geen stopweek in te lassen.

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.
pi_166842611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:42 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

waar maak je je eigenlijk druk om? :')
Omdat het waarschijnlijk totaal verkeerd geinterpreteerd is van wat de stappen waren van de vergeten pil vraag ik me af of nu daadwerkelijke stopweek is of niet.

We hadden 2 dagen geleden ook seks gehad.
pi_166842677
Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:
week 1:
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.
Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 5 dagen waren niet veilig. Heb je in de afgelopen 5 dagen seks gehad dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in! (binnen 72 uur na de vergeten pil!)
Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.
week 2:
Bij het vergeten van 2 of 3 pillen: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Er is geen verminderde werking.
Bij het vergeten van 4 pillen of meer: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Gebruik daarnaast zeven dagen aansluitend op je vergeten pillen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.
week 3:
Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:
- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.
- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.

Je geeft aan dat ze een pil vergeten is in week drie, right? Dan telt het bovenste stuk.
Is ze meer pillen vergeten in week drie, dan telt het onderste stuk uit week drie.
pi_166842771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:52 schreef Koettie het volgende:
Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:
week 1:
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.
Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 5 dagen waren niet veilig. Heb je in de afgelopen 5 dagen seks gehad dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in! (binnen 72 uur na de vergeten pil!)
Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.
week 2:
Bij het vergeten van 2 of 3 pillen: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Er is geen verminderde werking.
Bij het vergeten van 4 pillen of meer: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Gebruik daarnaast zeven dagen aansluitend op je vergeten pillen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.
week 3:
Je hebt 2 mogelijke opties, waarbij de eerste optie alleen kan als je nog geen pil hebt genomen na je vergeten pillen:
- Houdt gelijk een stopweek van maximaal zeven dagen (inclusief de dagen waarop je de pillen bent vergeten). Tel je eerste vergeten pil dus als het begin van je stopweek. De werking van de pil is niet verminderd.
- Neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Sla je stopweek over en ga aansluitend aan deze pilstrip gelijk verder met het slikken van de volgende pilstrip. Ook hier de werking van de pil niet verminderd.

Je geeft aan dat ze een pil vergeten is in week drie, right? Dan telt het bovenste stuk.
Is ze meer pillen vergeten in week drie, dan telt het onderste stuk uit week drie.
Uit verkeerde interpretatie dachten we dat ze in de onderste kader viel (stoppen of doorgaan) en nog de pillen moest inhalen.

2 dagen geleden was ze de pil vergeten. Heeft die 2 geslikt. Door die verkeerde intepretatie heeft ze dus gister niks geslikt voor de quote unquote stopweek.

Nu inziend dat dit totaal dom en verkeerd is gegaan vraag ik me af wat ze nu moet doen, strip afmaken of nu stoppen? Omdat ze 2 pillen
in korte tijd min of meer niet had geslikt (Die van 3 dagen geleden En gisteren)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 09:03:29 ]
pi_166842972
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:58 schreef vorkot3 het volgende:

[..]

Uit verkeerde interpretatie dachten we dat ze in de onderste kader viel (stoppen of doorgaan) en nog de pillen moest inhalen.

2 dagen geleden was ze de pil vergeten. Heeft die 2 geslikt. Door die verkeerde intepretatie heeft ze dus gister niks geslikt voor de quote unquote stopweek.

Nu inziend dat dit totaal dom en verkeerd is gegaan vraag ik me af wat ze nu moet doen, strip afmaken of nu stoppen? Omdat ze 2 pillen
in korte tijd min of meer niet had geslikt (Die van 3 dagen geleden En gisteren)
Huisarts bellen en om advies vragen en in de tussentijd andere voorbehoedsmiddelen gebruiken bij de seks lijkt me de enige juiste combinatie nu!
pi_166842975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Huisarts bellen en om advies vragen en in de tussentijd andere voorbehoedsmiddelen gebruiken bij de seks lijkt me de enige juiste combinatie nu!
Dit als je in dit geval niet zeker weet de huisarts bellen.
Redacted
pi_166843012
Hoezo twee vergeten, je geeft aan dat ze die eerste nog geslikt heeft (dubbele pil). Dus die is veilig. Nu zou ik als ik jullie was een stopweek inlassen. Is ook het makkelijkste. Max zeven pilloze dagen. Ze blijft gewoon veilig.
pi_166843328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:16 schreef Koettie het volgende:
Hoezo twee vergeten, je geeft aan dat ze die eerste nog geslikt heeft (dubbele pil). Dus die is veilig. Nu zou ik als ik jullie was een stopweek inlassen. Is ook het makkelijkste. Max zeven pilloze dagen. Ze blijft gewoon veilig.
Bedankt voor de hulp. Voel me echt verschrikkelijk dom..
pi_166843607
waarom slikt ze hem niet dan de ochtend erna?
binnen 11 uur kan je hem nog gewoon sliken
pi_166843623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:16 schreef Koettie het volgende:
Hoezo twee vergeten, je geeft aan dat ze die eerste nog geslikt heeft (dubbele pil). Dus die is veilig. Nu zou ik als ik jullie was een stopweek inlassen. Is ook het makkelijkste. Max zeven pilloze dagen. Ze blijft gewoon veilig.
Als laatste vraag:

Omdat je zegt dat dat "dubbel slikken" niet geld als het vergeten zijn van de pil. Zou ze vandaag weer 2 kunnen slikken (pil van gisteren en vandaag) en gewoon de strip kunnen afmaken toch? Of begrijp ik dat verkeerd
pi_166843640
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:55 schreef tailfox het volgende:
waarom slikt ze hem niet dan de ochtend erna?
binnen 11 uur kan je hem nog gewoon sliken
Het is hem juist dat het haar niet binnenschiet ookal heb ik vaak gezegt om het na te kijken voor de zekerheid.
pi_166843699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:56 schreef vorkot3 het volgende:

[..]

Als laatste vraag:

Omdat je zegt dat dat "dubbel slikken" niet geld als het vergeten zijn van de pil. Zou ze vandaag weer 2 kunnen slikken (pil van gisteren en vandaag) en gewoon de strip kunnen afmaken toch? Of begrijp ik dat verkeerd
lees de bijsluiter er zijn zoveel verschillende.
pi_166844719
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:01 schreef tailfox het volgende:

[..]

lees de bijsluiter er zijn zoveel verschillende.
Zal het eventueel ook maar aan de huisarts navragen. Bedankt voor de reacties en excuses voof de iets wat domme vragen en langdradigheid
pi_166845832
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:56 schreef vorkot3 het volgende:

[..]

Als laatste vraag:

Omdat je zegt dat dat "dubbel slikken" niet geld als het vergeten zijn van de pil. Zou ze vandaag weer 2 kunnen slikken (pil van gisteren en vandaag) en gewoon de strip kunnen afmaken toch? Of begrijp ik dat verkeerd
Ik zou gewoon een stopweek houden. Puur om het overzichtelijk te houden voor jullie zelf want het begint nogal door elkaar te lopen.

Optie 1: stopweek
Optie 2: doorslikken.

Maar t een of het ander, nu is het half half en dat maakt het heel onhandig. Ik zou zelf dus voor optie 1 gaan en dan blijft ze veilig.
  Vis een optie? woensdag 23 november 2016 @ 13:28:52 #19
70532 loveli
N
pi_166847577
Gemiste pil zien als eerste dag stopweek, max. 7 dagen geen pil en daarna weer verder gaan.

Of stopweek overslaan en nu doorslikken. Niks aan de hand.
crap in = crap out
pi_166847965
En zeggen dat ze stopt met in het wilde weg twee pillen te slikken zonder reden.. Als ze van plan is om zichzelf flink te ontregelen dan is ze goed bezig.
Ofwel de pil correct nemen,ofwel een andere anticonceptie kiezen.
Misschien is het een aanrader om na het vergeten van een pil evenzeer een week maar met condoom te vrijen ipv gewoon door te doen zonder condoom en hopen dat dubbele pillen nemen helpen en rare halve stopweken in te voeren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 23 november 2016 @ 22:38:19 #21
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166860180
Hoe lang is je vriendin al aan de pil?

Ik vergeet hem zelf ook weleens, maar ik ik denk je hebt toch al zoveel van die hormonen in je lichaam na 11 jaar de pil slikken. Ik pak de 2e dan soms alsnog of laat de vergeten pil achterwegen.
pi_166860311
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een stopweek houden. Puur om het overzichtelijk te houden voor jullie zelf want het begint nogal door elkaar te lopen.

Optie 1: stopweek
Optie 2: doorslikken.

Maar t een of het ander, nu is het half half en dat maakt het heel onhandig. Ik zou zelf dus voor optie 1 gaan en dan blijft ze veilig.
optie 3 je slikt de pil binnen 11 uur.
dus de ochtend er na en niks aan de hand ideeetje hoor
  Vis een optie? woensdag 23 november 2016 @ 22:43:33 #23
70532 loveli
N
pi_166860320
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:38 schreef Vansschoen het volgende:
Hoe lang is je vriendin al aan de pil?

Ik vergeet hem zelf ook weleens, maar ik ik denk je hebt toch al zoveel van die hormonen in je lichaam na 11 jaar de pil slikken. Ik pak de 2e dan soms alsnog of laat de vergeten pil achterwegen.
De halfwaardetijd is iets korter dan 11 jaar, vandaar de richtlijnen. Zomaar iets doen is niet heel slim.

1 pil vergeten is niks aan de hand, tweede pil vergeten is in bepaalde gevallen actie ondernemen.
crap in = crap out
pi_166863398
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

optie 3 je slikt de pil binnen 11 uur.
dus de ochtend er na en niks aan de hand ideeetje hoor
Ja, kan ook. Bij de andere twee opties is ook niets aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')