abonnement Unibet Coolblue
pi_166961898
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Door mensen die te hard rijden.

6 november 1990:
"Om 9.10 uur gaat het fout op de westelijke rijbaan van de A16 richting Antwerpen, vlak voor de afslag Rijsbergen. In een plotseling opdoemende mistbank remt een vrachtwagen met aanhanger hard af. De combinatie gaat scharen. Achteropkomende auto's botsen op de combinatie, die dwars over de weg staat. Vrijwel direct daarop is ook de oostelijke rijbaan richting Rotterdam het toneel van op elkaar botsende auto's en vrachtwagens. Om 9.20 uur is het verkeer in beide richtingen tot stilstand gekomen in de dichte mist. In de ravage ontstaat brand."

Of misschien toch niet door mensen die te hard rijden....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166961956
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:

Gebeuren die trouwens niet vaak bij opritten e.d. Auto's die dan te langzaam de weg opgaan en vervolgens door de stoere snelle hardrijder niet worden gezien.?
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962009
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
pi_166962197
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:09 schreef aloa het volgende:

[..]

Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?

Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?

Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch! :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962376
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:16 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?

Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?

Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch! :)
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.

Men zegt snelheid halveren, afstand verdubbelen (al lijkt mij je snelheid halveren ook wat overdreven...maar dat ligt dan weer aan de situatie).
pi_166962487
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.

Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962619
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
pi_166962657
Moderne auto's remmen nog amper bij gas los, daar moet je wel remmen.
.
pi_166962673
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166962733
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. :o Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
pi_166962802
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef aloa het volgende:

[..]

Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. :o Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
2007/2008 :P

*Edit*

"Paar jaar geleden" zei ze ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166962877
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:36 schreef Messina het volgende:

[..]

2007/2008 :P

*Edit*

"Paar jaar geleden" zei ze ;(
Die ook idd...

pi_166964932
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Die ook idd...

Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
pi_166967973
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 21:53 schreef Light het volgende:

[..]

Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
Die van 92/93 kan ik me beter herinneren, de weg terug naar huis was wel even een probleem.
Op een gegeven moment ben je echt gedesoriënteerd :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:30:45 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166968374
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.

Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166968467
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.

Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop :')
jaja :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:35:38 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166968561
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 23:33 schreef aloa het volgende:

[..]

jaja :')
Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166968676
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand ^O^
Absoluut waar ^O^
Helaas gaat dat niet gebeuren -O-
pi_166973698
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?

Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
pi_166973801
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je in? Hoe oud?

Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Peugeot 106 uit 1993 ;) Dus wel wat ouder dan 10 jaar :P
pi_166974027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
er al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:

quote:
Opmerkelijk is dat bij moderne wagens die afwijking substantieel is afgenomen en er geen afwijkingen meer worden gemeten van meer dan 10%. Acht jaar geleden was de snelheidsafwijking bij 50 km/u bij 6 op 10 wagens nog minimaal 10% of 5 km/u. Dus als de snelheidsmeter in de wagen 55 km/u aangaf, dan reed je in werkelijkheid slechts 50 km/u. VAB vermoedt dat automobilisten nog al te vaak verkeerdelijk uitgaan van zo’n ruime marge.

Dat de snelheidsmeter bij moderne wagens heel wat accurater is, blijkt het duidelijkst bij een lage snelheid zoals 50 km/u. Bij 50 km/u geeft de snelheidsmeter slechts 1 tot 4 km/u te veel aan, afhankelijk van merk of model. Volgens het VAB-Diagnosecentrum varieert de afwijking bij 70 km/u van 3 tot 6 km/u. En varieert de afwijking bij 120 km/u van 4 tot 8 km/u.
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 29-11-2016 10:41:31 ]
pi_166975865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:

[..]

Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
pi_166976190
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
ij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile a
Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 12:28:09 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166976238
Het heeft een keer gevroren en spontaan vergeet een grote groep vrouwen hoe ze moeten rijden ;(
Dat er gewoon gestrooid is en de wegen alles behalve glad zijn, maakt natuurlijk niet uit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166977151
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
Hoogte is sowieso erg onnauwkeurig, maar het ligt heel erg aan de kwaliteit van je gps-ontvanger.
En de meeste telefoons hebben geen ruimte voor een fatsoenlijke GPS-ontvanger zodat ook de horizontade precisie nogal matig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')