6 november 1990:quote:
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?quote:Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:
Gebeuren die trouwens niet vaak bij opritten e.d. Auto's die dan te langzaam de weg opgaan en vervolgens door de stoere snelle hardrijder niet worden gezien.?
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?quote:Op maandag 28 november 2016 20:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:16 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?
Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?
Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch!
Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.quote:Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...quote:Op maandag 28 november 2016 20:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
2007/2008quote:Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
Die ook idd...quote:Op maandag 28 november 2016 20:36 schreef Messina het volgende:
[..]
2007/2008
*Edit*
"Paar jaar geleden" zei ze
Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.quote:
Die van 92/93 kan ik me beter herinneren, de weg terug naar huis was wel even een probleem.quote:Op maandag 28 november 2016 21:53 schreef Light het volgende:
[..]
Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
jajaquote:Op maandag 28 november 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.
Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop
Absoluut waarquote:Op maandag 28 november 2016 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?quote:Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.
Peugeot 106 uit 1993 Dus wel wat ouder dan 10 jaarquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?
Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
er al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.quote:Opmerkelijk is dat bij moderne wagens die afwijking substantieel is afgenomen en er geen afwijkingen meer worden gemeten van meer dan 10%. Acht jaar geleden was de snelheidsafwijking bij 50 km/u bij 6 op 10 wagens nog minimaal 10% of 5 km/u. Dus als de snelheidsmeter in de wagen 55 km/u aangaf, dan reed je in werkelijkheid slechts 50 km/u. VAB vermoedt dat automobilisten nog al te vaak verkeerdelijk uitgaan van zo’n ruime marge.
Dat de snelheidsmeter bij moderne wagens heel wat accurater is, blijkt het duidelijkst bij een lage snelheid zoals 50 km/u. Bij 50 km/u geeft de snelheidsmeter slechts 1 tot 4 km/u te veel aan, afhankelijk van merk of model. Volgens het VAB-Diagnosecentrum varieert de afwijking bij 70 km/u van 3 tot 6 km/u. En varieert de afwijking bij 120 km/u van 4 tot 8 km/u.
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:
[..]
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.
Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
ij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile a
Hoogte is sowieso erg onnauwkeurig, maar het ligt heel erg aan de kwaliteit van je gps-ontvanger.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |