Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht _______! Ik hoop dat je haast had.
Dat helaas niet, leerling met talentquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.
Of simpelweg geen zonnebril wilt dragen of laat staan kopen 🙊quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die bij deze gevaarlijk laag staande zon geen zonnebril bij zich hebben....
Jezus, wat sneuquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht _______! Ik hoop dat je haast had.
Gebeurt nog relatief vaak hoor. Ik zwaai altijd lekker naar die personen , alsof die het nooit zelf hebben moeten leren.quote:
Dit deed ik tijdens mn rijlessen express als ze gingen toeterenquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.
Of hem in de tas hebben laten zitten omdat het regende toen je wegreedquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Of simpelweg geen zonnebril wilt dragen of laat staan kopen 🙊
Hebben ze bij mij ook gedaan tijdens rijles. Gelukkig had ik een relaxte rijinstructeur. Maar ook toen ik net m'n auto had en hij een keer afsloeg begonnen mensen te toeteren achter me. Van stress is de auto drie keer afgeslagen. Eikels.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht _______! Ik hoop dat je haast had.
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht _______! Ik hoop dat je haast had.
quote:Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Mooie actiequote:Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
quote:Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Dat kan soms net het verschil zijn tussen vele kilometers achter een irritant rijdende medeweggebruiker zitten of niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 08:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Saillant detail: bij het volgende stoplicht stond ik weer vlak achter hem. Aantal meters opgeschoten door rode stoplicht te negeren: 5
En dan ga je maar voorsorteerstroken misbruiken, door rood rijden en onschuldige fietsers bijna dood rijdenquote:Op woensdag 23 november 2016 08:57 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat kan soms net het verschil zijn tussen vele kilometers achter een irritant rijdende medeweggebruiker zitten of niet.
Maar is het het waardquote:Op woensdag 23 november 2016 09:11 schreef ambertje90 het volgende:
Ontegenzeggelijk was het een idiote actie. Ik heb ze zelf ook wel gezien.
Mijn opmerking stond los van jouw omstandigheden. De 5 meter winst kan weldegelijk een verschil maken.
Dat is inderdaad te gek, wie rekent er nou in afstand als het om tijd gaat?quote:Op woensdag 23 november 2016 09:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat er überhaubt mensen zijn die er bewust over nadenken: "zal ik 3 overtredingen maken om 5m winst te behalen"?
oh die is wel leukquote:Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht _______! Ik hoop dat je haast had.
Hey Hans van de afdeling sterke verhalen is ook nog wakker.quote:Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Jij denkt serieus dat instructeurs zich daardoor opgejaagd voelen?quote:Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?quote:Op woensdag 23 november 2016 11:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat instructeurs zich daardoor opgejaagd voelen?
Oh, ik zie het weinig, zelf heb ik er geen last van eigenlijk, gewoon even zwaaien en klaar. (ik heb immers alle tijd) Wel komt het nog eens voor dat juist de leerling zich opgejaagd gaat voelen, dát is dan wat vervelender (vooral ook voor de claxonnerende persoon, gezien die dan vaak nog langer moet wachten).quote:Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
trolololoquote:Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Ik denk dat mijn rijinstructeur waarvan ik motorrijles heb gehad, zo gek zou zijn geweest .quote:Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn rijinstructeur waarvan ik motorrijles heb gehad, zo gek zou zijn geweest .
Lekker provoceren. Zoals jij nu ook doet .
quote:Op woensdag 23 november 2016 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer.
Mooi voorbeeld jaquote:Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.
De toeteraar in deze situatie is de aso, schattebout.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer.
Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:39 schreef Anne het volgende:
[..]
De toeteraar in deze situatie is de aso, schattebout.
Ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef MCH het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje. Ben je altijd de lul als je een fietser zonder licht doodrijdt? Ik word aardig moe van alle fietsers die op slecht verlichte wegen zonder licht fietsen en ik heb de politie nog geen enkele keer zien controleren dit seizoen. Als de politie al eens ergens controleert dan is het in een goed verlichte binnenstad of gaan ze lichtjes uitdelen die daarna toch weer weggeflikkerd worden.
Op verzoek heb ik er even een apart topic over gemaakt!quote:Op woensdag 23 november 2016 11:43 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja.
Ze zijn immers een "zwakke verkeersdeelnemer". Wel bloedirritant inderdaad, vooral als het een beetje mistig is, hier houden ze eens in de zoveel maanden (aangekondigde) controles voor fietsers zonder licht, dan zie je ineens allemaal lichtjes. Na zo'n actie staat de helft weer uit
Grote kans dat de leerling daar uiteraard niet mee bezig is. Toeteren naar een lesauto is gewoon kansloos.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.
Ja, want die hebben ook allemaal een dakbord.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.
Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, want die hebben ook allemaal een dakbord.
Dat ding zit er niet voor niets, het geeft aan dat er meestal iemand achter het stuur zit die het nog moet leren. Maar jij komt nog uit de tijd dat je je rijbewijs zo kon afhalen?
Ik zou die van mij er ook wel voor aanzien.quote:Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Omaatjes die 1x in de twee weken met hun auto boodschappen doen en voor de rest van de tijd hun auto parkeren onder een boom waar veel kakkende vogels in zitten. Echt zo'n pijnlijk gezicht vind ik dat en ze laten het er ook stug opzitten.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:11 schreef DrMarten het volgende:
Lui die toeteren naar ee. Lesbak omdat ie niet snel genoeg weg is bij een stoplicht verdienen een kwak reigerstront op de vooruit
Het is misschien niet gevaarlijk, maar je mag in die situatie helemaal niet toeteren.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.
Moraalridder gespot. Even snel googlen leert mij dat daarvoor wel eens boetes voor worden gegeven maar iedereen heeft toch wel eens getoeterd als de bestuurder voor jou zat te slapen?quote:Op woensdag 23 november 2016 13:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het is misschien niet gevaarlijk, maar je mag in die situatie helemaal niet toeteren.
Toeteren is volgens mij alleen toegestaan bij een mogelijk gevaarlijke situatie. Als jij stil staat, en de (les)auto voor je stilstaat is dat helemaal niet aan de orde, kun je dus zelfs een boete voor krijgen.
Ja, maar iedereen hierboven heeft je ook al duidelijk proberen te maken dat er een groot verschil is tussen een slapende bestuurder en een lesauto-leerling die de auto laat afslaan...quote:Op woensdag 23 november 2016 13:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Moraalridder gespot. Even snel googlen leert mij dat daarvoor wel eens boetes voor worden gegeven maar iedereen heeft toch wel eens getoeterd als de bestuurder voor jou zat te slapen?
Dat zal wel zo zijn, ik ben eigenlijk ook alleen maar getriggerd door de user die het zo'n stoer verhaal vindt dat er blijkbaar instructeurs zijn die na zo'n actie moeten uitstappen en een heel theaterstukje gaan opvoeren.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen hierboven heeft je ook al duidelijk proberen te maken dat er een groot verschil is tussen een slapende bestuurder en een lesauto-leerling die de auto laat afslaan...
Nee, want ik heb verkeersinzicht. Ik zou eerder mongolen uit de auto willen trekken die mij de doorgang belemmeren als ik groen heb maar zij wilden toch nog snel door het oranje licht om in de rij op het kruispunt aan te sluiten.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Trouwens, ben jij er ook zo-een die toetert als de auto voor je voor het groene licht stil blijft staan omdat die anders midden op het kruispunt in de file aansluit?
Maar het wel prima vinden om te toeteren naar mensen die nog moeten leren rijden Als je daadwerkelijk dat verkeersinzicht hebt houd je er rekening mee dat een lesauto af kan slaan bij verkeerslichten of andere rare dingen kan doen, en heb je er gewoon geduld mee tot je er voorbij kunt.quote:
Hap hap hapquote:Op woensdag 23 november 2016 13:40 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maar het wel prima vinden om te toeteren naar mensen die nog moeten leren rijden Als je daadwerkelijk dat verkeersinzicht hebt houd je er rekening mee dat een lesauto af kan slaan bij verkeerslichten of andere rare dingen kan doen, en heb je er gewoon geduld mee tot je er voorbij kunt.
Dan spijt het me heel erg voor je, maar als instructeur heb ik dat zelf ook gedaan.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat zal wel zo zijn, ik ben eigenlijk ook alleen maar getriggerd door de user die het zo'n stoer verhaal vindt dat er blijkbaar instructeurs zijn die na zo'n actie moeten uitstappen en een heel theaterstukje gaan opvoeren.
Misschien kun je een ergernissen als rijinstructeur topic openen?quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan spijt het me heel erg voor je, maar als instructeur heb ik dat zelf ook gedaan.
Als je denkt dat het slechts een stoer verhaal is en dat dat je triggert kun je nu maar beter je dubbelloops geweer pakken.
Nou, nee, ik heb echt geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. De rijinstructeurs die ik ontmoet heb waren stuk voor stuk hele capabele, normale mensen.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:45 schreef MCH het volgende:
Ach, we weten allemaal dat rijinstructeurs vaak bijzondere figuren zijn.
Ja, ga zo'n puistenkop lekker lopen opjagen. Om het verkeer nog een beetje veiliger te maken.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek.
Daar gaat het toch om? Maar als jij al bij bij een verkeerslicht begint te toeteren omdat diegene voor je niet snel genoeg begint te rijden dan weet ik al wat voor een bestuurder je bent. En nee, dat geeft je geen verkeersinzicht, hooguit voer voor een kort lontje.quote:
Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om? Maar als jij al bij bij een verkeerslicht begint te toeteren omdat diegene voor je niet snel genoeg begint te rijden dan weet ik al wat voor een bestuurder je bent. En nee, dat geeft je geen verkeersinzicht, hooguit voer voor een kort lontje.
Je zult maar zo gestressed achter het stuur zitten.
Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).quote:Op woensdag 23 november 2016 14:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?
Wanneer mensen meteen op de claxon hangen als het groen wordt stap ik altijd uit om mijn achterlichten te inspecteren.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).
Wat fantastisch, dan wil ik wel altijd achter jou staan.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).
Nee, dat wil je niet. Iedereen zegt dat ik rij als een oud wijf. (maargoed, ik rij doordeweeks standaard 80, dan is 120 in een luxe wagen opeens heel snel)quote:Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat fantastisch, dan wil ik wel altijd achter jou staan.
Ik dacht dat het ging over het irritatieniveau bij groenlichtslapers.quote:
Hadden we het toch over iets anders.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging over het irritatieniveau bij groenlichtslapers.
Ik had laatst bijna het tegenovergestelde. Het was donker en de Mediamarkt vlak naast het stoplicht ging ineens reclame maken voor energiezuinige stoplichten. Met een groot groen licht. Ik was bijna vertrokkenquote:Op woensdag 23 november 2016 14:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?
Over irritaties op de weg.quote:
Wat een gekquote:Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:
Wat een totale oetlul
Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:
Wat een totale oetlul
Lijkt mij meer een zelfmoordactie...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.
Wat een randdebiel Je schrikt je toch helemaal kapot als je die ineens recht op je af ziet komen...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:
Wat een totale oetlul
Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan de andere kant: Als de overige bestuurders gewoon hun afstand hadden gehouden, dan:
1. Konden zij overzien wanneer het wel mogelijk was om in te halen
2. Konden zij snelheid maken en zelf ook gewoon normaal inhalen
3. Had de auto nog een uitweg gehad
Maar nee, we kruipen in de wielen van een landbouwvoertuig, durven niet in te halen omdat we geen overzicht hebben en geen snelheid hebben en houden het hele zooitje daarmee lekker op. Dit filmpje is weer typerend voor het gedrag van de doorsnee Nederlander bij een landbouwvoertuig.
Verder vind ik de snelheid van de inhaler ook niet bepaald hoog. Er is maar 1 ding dat je moet doen bij inhalen op een weg met tegenliggers en dat is even stampen. Gas erop. Niet rustig met de vmax-10 voorbij tuffen.
Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
De auto's vallen daar niet onder.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
Al was die machine 15 meter korter geweest dan was het nog steeds niet gelukt.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.
Onderbordje onder een inhaalverbod, ja. Maar dan ligt er geen doorgetrokken streep hoor.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:
Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
Hij rijdt behoorlijk hard t.o.v. de rest en hij nadert zo te zien nog een afslag / kruispunt of iets dergelijks. Waarschijnlijk is het niet tot een ongeluk gekomen omdat de tegemoetkomende automobilist de berm in ging.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan de andere kant: Als de overige bestuurders gewoon hun afstand hadden gehouden, dan:
1. Konden zij overzien wanneer het wel mogelijk was om in te halen
2. Konden zij snelheid maken en zelf ook gewoon normaal inhalen
3. Had de auto nog een uitweg gehad
Maar nee, we kruipen in de wielen van een landbouwvoertuig, durven niet in te halen omdat we geen overzicht hebben en geen snelheid hebben en houden het hele zooitje daarmee lekker op. Dit filmpje is weer typerend voor het gedrag van de doorsnee Nederlander bij een landbouwvoertuig.
Verder vind ik de snelheid van de inhaler ook niet bepaald hoog. Er is maar 1 ding dat je moet doen bij inhalen op een weg met tegenliggers en dat is even stampen. Gas erop. Niet rustig met de vmax-10 voorbij tuffen.
Omdat "uitgezonderd [tractoren]" zou suggereren dat tractoren wel in mogen halen.quote:Op donderdag 24 november 2016 05:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Onderbordje onder een inhaalverbod, ja. Maar dan ligt er geen doorgetrokken streep hoor.
Is overigens ook wel een irritatie "uitgezonderd tractoren" ipv "inhalen tractoren toegestaan"
Persoonlijk vind ik dat je altijd respect moet hebben voor mensen die rijles hebben. Ik vind het ook niet leuk als er een verdomd trage rijlesauto voor mij rijdt. Maar ik ga absoluut niet claxoneren. Ik wacht geduldig af totdat ik kan inhalen. En dan zul je zien dat zo'n instructeur zich nergens druk overmaakt.I heb zelfs een keer gehad dat een leerling 3 keer de motor afsloeg bij groen en daardoor 2 keer bij groen moest wachtten. Niet leuk en ik ergerde me groen en geel. Masr het irriteerde me nog meer dat het ze niet lukte. Ik gun ze het beste.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.
Dubbel nog wel.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
Ik zou het meer dan suggereren willen noemen.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:33 schreef Ridocar het volgende:
Omdat "uitgezonderd [tractoren]" zou suggereren dat tractoren wel in mogen halen.
Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.quote:Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
Dat is niet aan jou om te beslissen.quote:
Heb jij echt de illusie dat oom agent ergens in de rimboe gaat staan controleren op verlichting terwijl hij dat ook op 100 m van het bureau kan doen waar hij vlak bij de koffie etc is?quote:Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef MCH het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje. Ben je altijd de lul als je een fietser zonder licht doodrijdt? Ik word aardig moe van alle fietsers die op slecht verlichte wegen zonder licht fietsen en ik heb de politie nog geen enkele keer zien controleren dit seizoen. Als de politie al eens ergens controleert dan is het in een goed verlichte binnenstad of gaan ze lichtjes uitdelen die daarna toch weer weggeflikkerd worden.
Dat is een trekker met een aardappelrooier. Denk een Grimme SE 150-60, die is zo'n 11m lang. Dan zit er nog een trekker voor van 5m en met een beetje mazzel voorop ook nog een loofklapper waarvoor je 1,50m extra mag optellenquote:Op donderdag 24 november 2016 08:18 schreef padlarf het volgende:
Waar is dat landbouwvoertuig dan precies? Ik zie alleen een vrachtwagen
Wat is een oom agent?quote:Op donderdag 24 november 2016 12:33 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Heb jij echt de illusie dat oom agent ergens in de rimboe gaat staan controleren op verlichting terwijl hij dat ook op 100 m van het bureau kan doen waar hij vlak bij de koffie etc is?
gebrek aan kennis bij mij dus,checkquote:Op donderdag 24 november 2016 12:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is een trekker met een aardappelrooier. Denk een Grimme SE 150-60, die is zo'n 11m lang. Dan zit er nog een trekker voor van 5m en met een beetje mazzel voorop ook nog een loofklapper waarvoor je 1,50m extra mag optellen
Eens. Maar als een aantal mensen besluit om die trekker niet in te halen (want mag niet/eng/geen haast), dan ben je natuurlijk wel een behoorlijke idioot als je dan het hele treintje plus trekker alsnog gaat inhalen zonder goed overzicht. Doorgetrokken streep of niet.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.
Er zijn in Nederland maar heel weinig plekken waar een dubbel doorgetrokken streep zonder nut neergelegd wordt. Meestal houdt het in dat er meerdere doden zijn gevallen...quote:Op donderdag 24 november 2016 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.
Een politieagent...quote:
Dat is een ietwat sarcastische omschrijving uit mijn jeugd om een agent mee aan te duiden.quote:
En het is een polderweg zonder straatverlichting. Als ze dan de moeite nemen om ergens wel een paar lantaarnpalen neer te zetten (zoals aan het begin van het filmpje al te zien is), is dat al een goede indicatie dat je een kruising oid nadert.quote:
Oh gadver...je zult het maar op je af zien komen...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:
Wat een totale oetlul
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?quote:Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
Heb het ook wel eens een enkele keer gezien hoor. Zou zo even niet weten waar.quote:Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Doorgetrokken streep heeft geen bord natuurlijkquote:Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hierquote:Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Met al die schijttoeristen in de zomer tegenwoordig trap ik ze gewoon voorbij. Gaan die lui een beetje 40 of 50 rijden op een 80 weg. Of 30. Ga dan lekker fietsen. Gat laten vallen, wachten op ruimte op de andere rijstrook, snelheid maken en er voorbij vliegen.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te beslissen.
Het enige dat je moet doen is de betekenis van die dingen respecteren.
In stapjes en bij opdoemende tegenliggers je er op tijd tussen wurmen/drukken. Letterlijk drukken, want op de een of andere manier gaan we op elkaars bumper rijden als we achter een landbouwvoertuig zitten.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:07 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Eens. Maar als een aantal mensen besluit om die trekker niet in te halen (want mag niet/eng/geen haast), dan ben je natuurlijk wel een behoorlijke idioot als je dan het hele treintje plus trekker alsnog gaat inhalen zonder goed overzicht. Doorgetrokken streep of niet.
Alle Nwegen in NH met 100 km/h als max snelheid zijn naar 80 gebracht, ongeacht of er ongelukken waren gebeurt of niet. En hoeveel van die doden zijn door inhalen gevallen? Op de N9 vallen ook nog steeds regelmatig doden terwijl je daar niet eens kan inhalen. Mensen zijn met andere dingen dan het verkeer bezig, raken in de berm, sturen overdreven terug en klappen de andere weghelft op.quote:Op donderdag 24 november 2016 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland maar heel weinig plekken waar een dubbel doorgetrokken streep zonder nut neergelegd wordt. Meestal houdt het in dat er meerdere doden zijn gevallen...
Je doet maar. Het is prima als je de veiligheid maar in acht houdt.quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met al die schijttoeristen in de zomer tegenwoordig trap ik ze gewoon voorbij. Gaan die lui een beetje 40 of 50 rijden op een 80 weg. Of 30. Ga dan lekker fietsen. Gat laten vallen, wachten op ruimte op de andere rijstrook, snelheid maken en er voorbij vliegen.
Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.quote:Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Bijzonder! Dus vrachtwagens mogen tractoren inhalen zolang ze maar rechts van de doorgetrokken streep blijven.quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Hoezo?quote:Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Wat is het dan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Dat is geen doorgetrokken streep.quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Jazeker wel.quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is geen doorgetrokken streep.
Niet? Jij rijdt geen motor zeker?quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:40 schreef aloa het volgende:
Je mag in ieder geval niet over de streep, dus inhalen is niet mogelijk.
Die is inderdaad wel interessant. Ik ga er vanuit dat het als doorgetrokken streep geldt ja met die kleine ruimtes ertussen, maar dan geldt er toch sowieso in een inhaalverbod, waarom dan apart voor vrachtwagens zo'n bord erbij? En het bord daaronder zegt dus dat vrachtwagens wel tractors in mogen halen, maar personenauto's niet?quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Dan moeten de auto's wel heel smal zijn om elkaar in te halen Deze bijv:quote:Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Ik bedoel dat je niet in mag halenquote:Op vrijdag 25 november 2016 09:09 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Niet? Jij rijdt geen motor zeker?
Nee.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga er vanuit dat het als doorgetrokken streep geldt ja met die kleine ruimtes ertussen, maar dan geldt er toch sowieso in een inhaalverbod,
quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan moeten de auto's wel heel smal zijn om elkaar in te halen Deze bijv:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Q5 smal genoeg?Nee hoor, dat bedoel je niet. Of tenminste niet als je de betekenis van een doorgetrokken streep kent.quote:Kom ook naar http://www.hilversumseponyclub.nl/
quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:21 schreef ambertje90 het volgende:
[..]Ja daar noem je een stuk weg... waar sowieso inhalen gewoon is toegestaan. Op de gemiddelde N-weg met doorgetrokken streep kun je niet inhalen zonder de streep te overschrijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Q5 smal genoeg?Facts don't care about your feelings
quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:21 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee.
[..]Dat bedoel ik wel. Over een doorgetrokken streep mag je niet heen (uitzonderingen daargelaten).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Q5 smal genoeg?
[..]
Nee hoor, dat bedoel je niet. Of tenminste niet als je de betekenis van een doorgetrokken streep kent.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2016 10:23:57 ]
Dat weet ik, maar kijk wat je zei:quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:06 schreef aloa het volgende:
Dat bedoel ik wel. Over een doorgetrokken streep mag je niet heen
quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:40 schreef aloa het volgende:
Je mag in ieder geval niet over de streep, dus inhalen is niet mogelijk.
quote:
Dan is het nu duidelijkquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:25 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar kijk wat je zei:
[..]
[..]
Blijkbaar is dat voor veel mensen niet helemaal duidelijk, wat voor veel irritatie in het verkeer zorgt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.
Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.quote:Op donderdag 24 november 2016 23:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je doet maar. Het is prima als je de veiligheid maar in acht houdt.
En niet gaan lopen janken als je hier een keer een boete of erger nog, een ongeval, door krijgt.
Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor jou blijkbaar.
Dus elke irritatie of klacht die je vanaf nu nog post is vanuit jouw perspectief gezien en volgens de geldende regelgeving eigenlijk verwaarloosbaar dus.
Dan zit er niets anders op dan te wachten op jurisprudentie. Skelterautist moet dan maar net zo lang zo blijven rijden tot iemand op deze manier betrokken is bij een aanrijding en/of een verbaal heeft gekregen en deze voor heeft laten komen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.
En dat is dan een professionele verkeerskundige!
quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Kunnen we terug naar irritaties in het verkeer, in plaats van syntax en semantiek?
Dat is idd om van te gruwelen. Dat zulke mensen überhaupt het rijbewijs hebben gehaald. Het verkeer is logisch nadenken en vooral aanpassen aan het overige verkeer en de weersomstandigheden etc etcquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.
Ik had je hoger zitten dan het laatste deel van deze reactie: ik ben actief bezig met veiligheid: niet naast een busje naar rechts/links, maar ervoor of erachter, zodat je niet zijn dode hoek in kruipt. Bumperklevers niet afstraffen met een braketest, maar lekker negeren, gaten laten vallen voor groot verkeer indien nodig, gaten laten vallen voor normale auto's indien nodig/handig voor hun, langzamer dan toegestaan als het moet (komt die school weer), harder als het kan (rustige stukken snelweg), ver vooruit kijken en tijdig het gas los laten, vroeg op voorrangsvoertuigen reageren en ruimte maken en geen telefoon gebruik in de auto of alcohol nuttigen voor het rijden.
ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:27 schreef Fer het volgende:
[..]
ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.
Behalve de N9, maar die is zo druk, daar kunnen ze beter dubbele stroken van maken.
Gedeelde schade? vindt vooral de verzekering leukquote:Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.
Heb de veranderingen ook gezien.
Het is een lange, saaie rotweg. En ook best wel overzichtelijk op de meeste punten.
Maar maakt dat het oké om best wel belangrijke regels aan je laars te lappen?
Ik vind van niet.
Goed plan, doen we.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gedeelde schade? vindt vooral de verzekering leuk
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.
Maar even eerlijk: Het gaat om veiligheid. Hoeveel veiliger wordt een rechte weg van dit soort chicanes? Neem even mee dat aan de linkerkant van de weg een sloot ligt, een meter of 2 lager. Vroeger was dit recht en mocht je 80.
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.
Zelfs op wegenwiki, doorgaans zeer objectief, wordt het genoemd. Snelheidsverlaging ongeacht veiligheidscijfers.
En toch kan je dan nog de fout ingaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed plan, doen we.
[..]
[..]
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg.
Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
En toch kan je dan nog de fout ingaan.
Laatst een ingehaald die idd echt irritant en zonder reden langzaam reed. Dus toch er maar omheen maar komt er een wat onopvallende auto zonder licht van de andere kant. Die ik dus niet had gezien. Ging net goed.
Die weg van middenmeer naar Alkmaar vond ik ook altijd zo'n doodvermoeiende weg. Eerste stuk was altijd 80 en laatste stuk 100 (paar jaar terug, kom er nu niet vaak meer). Maar saai, slaapverwekkend en dus gevaarlijk.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.
En ik denk ook dat juist op zo'n saaie weg daarom ook een doorgetrokken streep ligt júist omdat het zo saai is.
Google maar eens op "polderblindheid".
Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingersquote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.
Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Spookrijden dan, maakt het wat spannenderquote:Op vrijdag 25 november 2016 21:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai.
Of in z'n achteruit dat stuk rijden, dat is goed bij te houden met de gemiddelde snelheid daar.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Spookrijden dan, maakt het wat spannender
Dat heeft dan weer niks met regels te maken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingers
Hier in de buurt was laatst onderhoud, werd een 30 bord neergezet waar je normaal 70 mocht. Zijn ze klaar, dacht later stond het bord er nog wel. En dan heb je er dus een enkele mongol tussen zitten die echt 30 gaat rijden en bijna een kettingbotsing veroorzaakt. Lang leve de veiligheid.
Ik zie het zo, als er een bord staat met 80. Dan mag je best 100, met de kans dat het je ¤170 kost.
En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Of idioten die borden niet kunnen lezen en ze interpreteren als snelheidsbeperking. Als je in Arnhem door de Willemstunnel wil staan er borden dat het een milieuzone is. Iedere ochtend weer heb je daar debielen die dan in de ankers gaan en 30 rijden, want rond bord met rode rand en iets wat ze niet helemaal kunnen lezen, dus zal wel langzaam zijn. Dat die bochten zo ruim zijn dat ze met ruim 70km/u gedaan kunnen worden vergeten we maar even, want onbekend bordje.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer niks met regels te maken.
Wel zeer irritant dat ze dan vergeten om borden weg te halen. Zo vaak gezien...staat er opeens ergens een bord waar je dan ineens 70 mag, geen idee waarom maar degene die niet vaak langs dezelfde weg rijdt gaat uiteraard meteen langzamer rijden.
Maar regels zijn er niet voor niks.
Of van die gasten die wel het vermogen hebben om voorop te rijden en dus wegplanken naar 70 en dan ook 70 blijven rijden waar je 80 mag.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Langzaamrijders die BEWUST de persoon achter hun de lul laten zijn door het rode stoplicht....
Zelf dus door oranje tergend langzaam.....
en dat bij stoplichten die minimaal 3 minuten duren voor een roulatie
Mooi, zijn we het daar over eens. Ik ga niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben, maar inhalen is iets dat ik wel beheers. En op tijd afbreken (bijvoorbeeld omdat de auto direct achter de tractor ook besluit te gaan inhalen maar wil versnellen in zijn 5 en jij dus in de ankers kan) hoort imho ook daarbij.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg.
Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Oh, zeer herkenbaar. Het is een binnendoorweg van de A4, dus je kan wel raden hoe veel mensen die weg inmiddels hebben gevondenquote:Op vrijdag 25 november 2016 22:47 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen die overduidelijk de sluiproutes kennen en rijden, maar vervolgens wel doodleuk 50 doen waar je 60 mag op een open, vrij brede polderweg waar ik indien vrij gewoon lekker 80 kan rijden en dan ook nog zo in het midden dat je net niet veilig kan inhalen. Ik werd vanmiddag echt een paar keer heel verdrietig.
Anti-klacht: ondanks bovenstaande klacht flink sneller thuis dan via de snelweg in de vrijdagmiddagspits.
Net zo triest als moedwillig 15km onder de maximum snelheid rijden op een weg waar je niet kan inhalen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Waar is die marge voor?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.quote:
Dat is voor afwatering. Dit is een doorgetrokken streep.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....
Nouja ik rij 100 a 110 maximaal omdat mijn auto het gewoon zwaar krijgt bij 130 en ik vind 130 toch net iets te snel voor een constante snelheid. Weet ook niet welke pipo bedacht heeft om de maximumsnelheid van 120 naar 130 te verhogenquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Want je kent de flitshotspots van je vaste routes niet?quote:Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten. Echter met de technologie van tegenwoordig waarmee wij automobilisten steeds meer gecontroleerd mee worden, neem ik geen onnodige risico's.
Gister reed ik echter op GPS en dan zie ik de ware snelheid, zodra de navigatie mij waarschuwt dat ik te hard rij laat ik direct het gas los.
Nee, besluiten voor een ander dat 70 niet snel genoeg is omdat jij haast hebt is veel minder triest.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.quote:Op zondag 27 november 2016 12:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee die ken en wil ik niet kennen: Als ik mij gewoon netjes aan de snelheid hou dan is er ja ook niets aan de hand! Maar afremmen voor flitspalen omdat je constant 10km gemiddeld te hard rijd?
Dus nee dan ben ik liever een burger die zich aan de regeltjes in het verkeer houdt, dus ook niet even door een oranje verkeerslicht racen terwijl ik makkelijk kon stoppen.
De maximale snelheid aanhouden is niet irritant. Flink eronder gaan rijden (70 rijden terwijl je weet dat je teller ook nog 5 km/h afwijking heeft, dan rijd je dus bewust 65) wel.quote:Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
Wat maakt Flitsmeister zo betrouwbaar?quote:Op zondag 27 november 2016 13:25 schreef Randy_S het volgende:
Kwestie van flitsmeister aanzetten.. dan zie je én je snelheid op gps én flitsers wordt je voor gewaarschuwd waardoor je op dat specifieke punt extra kam opletten. Hoef je geen mensen te ergeren/hinderen door overal langzamer te rijden op plekken waar het niet nodig is.
Want als je een te dure auto hebt (wat is te duur, trouwens?) zit je te wachten op verkeersboetes?quote:Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Als je auto meer dan 10 jaar oud is misschien... In alle nieuwere auto's waarin ik heb gereden komt de teller akelig nauwkeurig overeen met de gps-snelheid die m'n navigatie aangeeft.quote:Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.quote:Op zondag 27 november 2016 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is voor afwatering. Dit is een doorgetrokken streep.
Over het algemeen rij ik hoe duurder de auto, hoe langzamer. En langzamer is nog steeds Vmax + 10 daar niet van.quote:Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
1 miljoen gebruikers kan statistisch gezien als betrouwbaar gezien worden. Flitsers worden gemeld door gebruikers maar ook weer gevalideerd.quote:Op zondag 27 november 2016 14:35 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat maakt Flitsmeister zo betrouwbaar?
De richtlijnen voor de bebakening en markering van wegen schrijven voor dat 3-5 cm gebruikt kan worden voor waterafvoer. De rechter en politie neemt dit mee in zijn oordeel en beschouwd dus een streep die met dermate korte stukken onderbroken is als een 'ondoorbroken' streep.quote:Op zondag 27 november 2016 16:36 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.
Volgens mij hebben heel veel doorgetrokken strepen dat, maar als je rijdt zie je het niet eens.quote:Op zondag 27 november 2016 16:36 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.
Waarom zou je altijd hard moeten rijden als je een dure / snelle auto hebt? Soms heb ik gewoon zin om rustig naar huis te keutelen. Relaxt met 100 op de rechter baan pruttelen, heeft niemand last van.quote:Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Ik reed laatst achter een Ferrari...maar ga dan geen 90 rijden waar je 100 magquote:Op zondag 27 november 2016 14:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Want als je een te dure auto hebt (wat is te duur, trouwens?) zit je te wachten op verkeersboetes?
Ja, dat zei je al. De vraag was: waarom niet?quote:Op zondag 27 november 2016 17:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik reed laatst achter een Ferrari...maar ga dan geen 90 rijden waar je 100 mag
Je hoeft ook niks meer te bewijzen. Alsof ik snel op moet trekken om te laten zien dat mijn auto sneller is dan een Astra of zo. Dat snappen ze ook wel als ik rustig weg rijdt.quote:Op zondag 27 november 2016 18:02 schreef Fer het volgende:
Toen ik iets kraxhtiger auto's ben gaan rijden, ben ik ook rustiger gaan rijden. Omdat je toch de power tot je beschikking hebt om een keer door te trekken als het moet.
Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.quote:Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
hij vroeg wat duur wasquote:Op zondag 27 november 2016 18:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat zei je al. De vraag was: waarom niet?
Ik ben een zijquote:Op zondag 27 november 2016 20:10 schreef aloa het volgende:
[..]
hij vroeg wat duur was
Het irriteert me dat iemand 90 gaat rijden op een weg waar je 100 mag.
Ik rij persoonlijk, zolang de omstandigheden dat toelaat, 80 waar ik 80 mag en 100 waar ik 100 mag.
In de stad pas ik me aan en wil nog wel langzamer rijden dan toegestaan.
Ja, nou weet ik nog steeds niet waarom het daarbij uitmaakt of je een dure auto hebt.quote:Op zondag 27 november 2016 20:10 schreef aloa het volgende:
[..]
hij vroeg wat duur was
Het irriteert me dat iemand 90 gaat rijden op een weg waar je 100 mag.
Ik rij persoonlijk, zolang de omstandigheden dat toelaat, 80 waar ik 80 mag en 100 waar ik 100 mag.
In de stad pas ik me aan en wil nog wel langzamer rijden dan toegestaan.
Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijdenquote:Op zondag 27 november 2016 20:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben een zij
Ik rijd ook gewoon 80 waar 80, en 100 waar 100
130 rijd ik vrijwel nooit, maar dan blijf ik gewoon lekker op de rechterbaan, heeft niemand last van mijn 110-120
Daar heeft mijn auto geen last van, ik heb een Mini Cooper S.quote:Op zondag 27 november 2016 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijden
Oh, excuusquote:Op zondag 27 november 2016 20:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben een zij
Ik rijd ook gewoon 80 waar 80, en 100 waar 100
130 rijd ik vrijwel nooit, maar dan blijf ik gewoon lekker op de rechterbaan, heeft niemand last van mijn 110-120
Wat rij jij danquote:Op zondag 27 november 2016 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijden
Oh ja, een 106.quote:Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik rij een auto die charme heeft: Niet zo'n modern bakbeest met toeters en bellen Nee een echt oudje uit 1993 toen menig Fok! lid nog geproduceerd moest worden 🙊
[ afbeelding ]
Auto is welgeteld 5 jaar jonger dan mijzelf Is trouwens een 1.0 motor: Die heeft zoals gezegd niet veel kracht, maar meer dan genoeg om mee te komen met het verkeer. Mooiste is zelfs bij verbruikt best weinig benzine, 18km op 1 liter
Mijn productiejaar.quote:Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee een echt oudje uit 1993 toen menig Fok! lid nog geproduceerd moest worden
Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.quote:Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef Mister-Bradge het volgende:
Want in dit topic mogen ze niet.
Vijf jaar later kreeg ik m'n eerste kindquote:
Belhamels!quote:Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
Ben je al vergeten van je eigen topic?quote:Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef Mister-Bradge het volgende:
Is er nou trouwens al een topic voor Dashcambeelden of niet?
Want in dit topic mogen ze niet.
In dat andere topic over dashcams mogen ze ook niet
Die zijn amper 10 jaar.quote:Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
Nog niet te laat voor abortie bedoel je?quote:
Haha..quote:Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nog niet te laat voor abortie bedoel je?
Stoerquote:Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
Ja, daar krijg je last mee!quote:
Een beetje onder de 80 snap ik, maar "voor de zekerheid" 70 gaan rijden is echt overdreven. Overigens krijg je (waar 80 is toegestaan) bij 84 pas fanmail van Leeuwarden.quote:Op zondag 27 november 2016 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:57 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Of idioten die borden niet kunnen lezen en ze interpreteren als snelheidsbeperking. Als je in Arnhem door de Willemstunnel wil staan er borden dat het een milieuzone is. Iedere ochtend weer heb je daar debielen die dan in de ankers gaan en 30 rijden, want rond bord met rode rand en iets wat ze niet helemaal kunnen lezen, dus zal wel langzaam zijn. Dat die bochten zo ruim zijn dat ze met ruim 70km/u gedaan kunnen worden vergeten we maar even, want onbekend bordje.
quote:A3
Maximumsnelheid op een electronisch signaleringsbord
Ook matrixborden geven een maximum snelheid aan.
Op sommige matrixborden is de maximum snelheid voorzien van een rode ronde rand, om duidelijker te maken dat het niet om een adviessnelheid gaat maar om een maximum snelheid. Denk er aan dat ook de snelheden zonder zo'n rode rand op matrixborden maximum snelheden zijn!
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:
Mijn quote komt rechtstreeks uit de bijlage van het RVV (http://www.bijzondereverrichting.nl/regels/borden/) en dus is het volgens de wetgever wél een maximum snelheid, ongeacht wat jij er van vindt.quote:Op maandag 28 november 2016 12:11 schreef Tunafish het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Het bord in kwestie. Niks maximum snelheid, gewoon mensen die geen bochten durven te nemen. Je hebt daar een groene golf die soepel loopt, als ik vooraan rijd kan ik met ruim 50km/u doorrijden zonder ergens gas terug te hoeven nemen omdat er iets op rood staat of de bocht te scherp is of wat dan ook.
Dat is inderdaad irritant.quote:Op maandag 28 november 2016 09:41 schreef Tunafish het volgende:
Oude vrouwtjes in auto's
Constant 20km/u onder de limiet rijden, remmen voor groen licht (echt, hoe ),
<knip>
Precies, en zodra het dan oranje wordt veranderen ze in een coureur, knallen ze hem nét voor rood erdoor en sta je zelf te wachten.quote:Op maandag 28 november 2016 12:20 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dat is inderdaad irritant.
Dan denken ze het wordt dadelijk rood dus ik ga alvast afremmen.
Wat dan natuurlijk ook klopt want steeds langzamer richting groen ... dan wordt het vanzelf rood.
Tellerafwijking 5km, 3km meetcorrectie onder de 100km/h, 3% boven de 100km/h.quote:Op zondag 27 november 2016 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.
Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".quote:Op maandag 28 november 2016 12:14 schreef CherryLips het volgende:
Mensen die in mist ineens 90 gaan rijden ipv 120 maar geen verlichting aan hebben
Je zag m'n remlicht toch? ?quote:Op maandag 28 november 2016 16:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".
Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.quote:Op maandag 28 november 2016 16:40 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Tellerafwijking 5km, 3km meetcorrectie onder de 100km/h, 3% boven de 100km/h.
M.a.w. als je 85km/h op de teller rijdt op een baanvak waar je 80 mag is de kans dat je een bon krijgt nul. Zelfs als je 90 rijdt op de teller zit je met de meeste auto's goed.
Zelfde geldt voor 130km/h op de teller op een 120km/h baanvak.
Het wordt pas tricky als je met je bandenmaat hebt zitten rommelen. Dan moet je je teller even ijken mbv je mobiel.
Dat is waarom je mij bij trajectcontroles altijd voorbij ziet komen en ik toch geen post van het CJIB krijg.
Op dit momenten wil ik een dashcam hebben en dan volledig NSB bij de Politie gaan.quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jihawti het volgende:
Vanavond een schoolmeester in een Mercedes. Dikke file op een afrit + ritsen, dus alles van de afrit moet in de ankers. Nou zijn de meeste mensen zo slim om te snappen dat het optimaal gebruik maken van de ruimte van allebei de stroken dan handig is zodat de hele afrit niet aankoekt tot op de snelweg ervoor.
Maar ja, dan kan het dus wel eens zijn dat er iemand uitkomt voor meester Mercedes en dat mocht natuurlijk niet. Hop, ervoor! Op twee stroken tegelijk rijden! Harmonica-effect erachter in full swing. Maar hij was wel mooi de baas!
Wat zeggen ze ook weer over Mercedes? Boeren en taxi-chauffeurs?quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jihawti het volgende:
Vanavond een schoolmeester in een Mercedes. Dikke file op een afrit + ritsen, dus alles van de afrit moet in de ankers. Nou zijn de meeste mensen zo slim om te snappen dat het optimaal gebruik maken van de ruimte van allebei de stroken dan handig is zodat de hele afrit niet aankoekt tot op de snelweg ervoor.
Maar ja, dan kan het dus wel eens zijn dat er iemand uitkomt voor meester Mercedes en dat mocht natuurlijk niet. Hop, ervoor! Op twee stroken tegelijk rijden! Harmonica-effect erachter in full swing. Maar hij was wel mooi de baas!
Aannemers en varkensboeren.quote:Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Wat zeggen ze ook weer over Mercedes? Boeren en taxi-chauffeurs?
Door mensen die te hard rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 16:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".
Met mistachterlicht aan.quote:Op maandag 28 november 2016 17:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Je zag m'n remlicht toch? ?
Sowieso, mensen die opeens 30 km/h langzamer rijden bij lichte mist of regen
6 november 1990:quote:
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?quote:Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:
Gebeuren die trouwens niet vaak bij opritten e.d. Auto's die dan te langzaam de weg opgaan en vervolgens door de stoere snelle hardrijder niet worden gezien.?
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?quote:Op maandag 28 november 2016 20:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:16 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?
Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?
Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch!
Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.quote:Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...quote:Op maandag 28 november 2016 20:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
2007/2008quote:Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
Die ook idd...quote:Op maandag 28 november 2016 20:36 schreef Messina het volgende:
[..]
2007/2008
*Edit*
"Paar jaar geleden" zei ze
Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.quote:
Die van 92/93 kan ik me beter herinneren, de weg terug naar huis was wel even een probleem.quote:Op maandag 28 november 2016 21:53 schreef Light het volgende:
[..]
Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
jajaquote:Op maandag 28 november 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.
Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop
Absoluut waarquote:Op maandag 28 november 2016 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?quote:Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.
Peugeot 106 uit 1993 Dus wel wat ouder dan 10 jaarquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?
Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
er al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.quote:Opmerkelijk is dat bij moderne wagens die afwijking substantieel is afgenomen en er geen afwijkingen meer worden gemeten van meer dan 10%. Acht jaar geleden was de snelheidsafwijking bij 50 km/u bij 6 op 10 wagens nog minimaal 10% of 5 km/u. Dus als de snelheidsmeter in de wagen 55 km/u aangaf, dan reed je in werkelijkheid slechts 50 km/u. VAB vermoedt dat automobilisten nog al te vaak verkeerdelijk uitgaan van zo’n ruime marge.
Dat de snelheidsmeter bij moderne wagens heel wat accurater is, blijkt het duidelijkst bij een lage snelheid zoals 50 km/u. Bij 50 km/u geeft de snelheidsmeter slechts 1 tot 4 km/u te veel aan, afhankelijk van merk of model. Volgens het VAB-Diagnosecentrum varieert de afwijking bij 70 km/u van 3 tot 6 km/u. En varieert de afwijking bij 120 km/u van 4 tot 8 km/u.
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:
[..]
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.
Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
ij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile a
Hoogte is sowieso erg onnauwkeurig, maar het ligt heel erg aan de kwaliteit van je gps-ontvanger.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat afstand/snelheid misgaat als er sprake is van hoogteverschillen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 12:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.
Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het trage reactievermogen van sommige medeweggebruikers
Waarom laten sommige mensen bij het filerijden er een halve kilometer tussen?
Is daar een bepaalde reden voor?
En als iedereen dat nou doet.. dan is de file toch 3x zo lang? Of denk ik te simpel?
Dat doe ik ook. Rijdt stukken comfortabeler dan dat opgefokte bumperrijden en je vermindert juist het harmonicaeffect waardoor files ontstaan.quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen.
Bij degenen die er een halve km tussen laten is het volgens mij ook zodat ze wat makkelijker op hun telefoon kunnen kloten tijdens het filerijden.quote:Op dinsdag 29 november 2016 18:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen.
Hangt er van af. Xenon is ongelofelijk vervelend in het donker, verder valt het wel mee.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:09 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij zelf in de file altijd met mijn remlicht aan (automaat). Volgens mij vinden mensen dat irritant, niet?
Even buiten het technische aspect.
Denk er eigenlijk nu pas aan omdat het over files gaat.
Zijn dan de remlichten hequote:Op dinsdag 29 november 2016 20:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt er van af. Xenon is ongelofelijk vervelend in het donker, verder valt het wel mee.
Is irritant ja. Ook bij verkeerslicht. Al moet de oplossing daarvoor wmb eerder bij de auto gezocht worden. Al eerder opgemerkt dat ik het onlogisch vind dat remlichten ook branden als je al stil staat.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:09 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij zelf in de file altijd met mijn remlicht aan (automaat). Volgens mij vinden mensen dat irritant, niet?
Even buiten het technische aspect.
Denk er eigenlijk nu pas aan omdat het over files gaat.
Want? Ik sta gewoon stil in neutraal eventueel met handrem er op. En dan is het dus niet de bedoeling dat je gas geeft. Wel een keer zo iemand gehad die dacht alvast te kunnen rijdenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het wel handig, weet ik dat ik op kan trekken.
Zodra het remlicht uit gaat nadat ie al de hele tijd aan stond, weet je dat je voorganger op gaat trekkenquote:Op dinsdag 29 november 2016 21:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want? Ik sta gewoon stil in neutraal eventueel met handrem er op. En dan is het dus niet de bedoeling dat je gas geeft. Wel een keer zo iemand gehad die dacht alvast te kunnen rijden
Welke handelingen wil je anders doen dan met een handbak? Ik ga niet de koppeling ingetrapt houden. Hoe moeilijk is het om hem in neutraal te zetten? Poe poe. Dan werkt start/stop ook in mijn geval. Dat werkt niet als ik hem niet in neutraal zet. Handrem is alleen nodig bij een helling uiteraard. Ik laat de rem dus los zodra ik stil stil. En ook dan aub geen gas geven. Gewoon op de weg leggen aub.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra het remlicht uit gaat nadat ie al de hele tijd aan stond, weet je dat je voorganger op gaat trekken
En waarom zou je zo veel handelingen doen
Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Welke handelingen wil je anders doen dan met een handbak? Ik ga niet de koppeling ingetrapt houden. Hoe moeilijk is het om hem in neutraal te zetten? Poe poe. Dan werkt start/stop ook in mijn geval. Dat werkt niet als ik hem niet in neutraal zet.
[knip, nergens voor nodig] Nogmaals dan werkt start/stop niet. In file doe ik dat nog wel maar bij verkeerslichten zelden (en in beide gevallen zonder rem; die is om te remmen). Verkeerslicht duurt vaak langer dan 30s.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
Vaak mensen die voor 't zelfde bedrijf rijden. Moet er maar eens op letten, vaak rijd de vrachtwagen op jouw rijstrook met dezelfde livery.quote:Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo
Ja super irritant. Ik heb jaren gedacht dat ze voor flitsers waarschuwden.quote:Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo
Is niet goed voor je lager, die wordt dan warmer dan dat de bedoeling is.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
Denk dat de motor het ook niet helemaal fijn vindt om constant aan en uit te gaan... de echt onderhoudsvrije auto hapt stof in de garage.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is niet goed voor je lager, die wordt dan warmer dan dat de bedoeling is.
Vind het altijd wel handig als je op een file afrijdt met 130kmu. Geeft net dat stukje meer waarschuwing.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is irritant ja. Ook bij verkeerslicht. Al moet de oplossing daarvoor wmb eerder bij de auto gezocht worden. Al eerder opgemerkt dat ik het onlogisch vind dat remlichten ook branden als je al stil staat.
Jep, bekenden of hetzelfde bedrijf. Doe ik ook altijd. Sterker, als je het als chauffeur niet zou doen denken ze dat je contactgestoord bent.quote:Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.quote:Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.
O, bij reguliere verkeerslichten doe ik het ook niet. Enkel bij bruggen en spoorwegovergangen.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.
Als het echt vast staat, doe ik dat ook. Gelukkig komt dat zelden voor op mijn trajecten.
Ja hoor.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen)
Heb jij als baan file rijder?quote:Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.
Tegen de tijd dat ik kan rijden draait de motor al en staat ie al in zin één. Het systeem zit er niet voor niks op. Is vrijwel standaard tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 november 2016 00:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.
Als het echt vast staat, doe ik dat ook. Gelukkig komt dat zelden voor op mijn trajecten.
Dat is na de startknop het eerste knopje wat ik indruk om het uit te zetten. Niets zo irritant als start-stop bij een automaat.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik kan rijden draait de motor al en staat ie al in zin één. Het systeem zit er niet voor niks op. Is vrijwel standaard tegenwoordig.
Of als de rij wachtende auto's voor het stoplicht langer dan gebruikelijk is. Wel fijn als de achterste auto z'n remlichten aan heeft als die op een plek staat waar je normaal geen stilstaande auto's verwacht...quote:Op woensdag 30 november 2016 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Vind het altijd wel handig als je op een file afrijdt met 130kmu. Geeft net dat stukje meer waarschuwing.
Gelukkig niet. Maar rij door heel Nederland, de hele dag door. Mijn eigen tijd rij ik meestal file vrij, in de tijd van de werkgever sta ik gemiddeld 4 uur per dag in de file.quote:Op woensdag 30 november 2016 07:35 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Heb jij als baan file rijder?
Het werkt ook het beste bij de automaat. Rem los en je rijdt weg.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:48 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat is na de startknop het eerste knopje wat ik indruk om het uit te zetten. Niets zo irritant als start-stop bij een automaat.
Ok, ik reed vandaag de Coentunnel in met 100 en toen gingen we in de tunnel 80 rijden. Bij uitkomen was iedereen voor al weggereden, behalvr die k%t Aygo die met 85 omhoog kroop en voor me bleef k%tt@n.quote:
Sterktequote:Op woensdag 30 november 2016 22:23 schreef Charged het volgende:
Pre ergernis..morgenvroeg rond 6.30/6.45 het gesodemieter weer op de A12 richting Utrecht vanuit Arnhem..
Beers naar Alkmaar red ik tegenwoordig niet meer onder de 2,5 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |