abonnement Unibet Coolblue
pi_166836243
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_166836258
Nieuw topic. Nieuwe kansen. Nieuwe irritaties.
pi_166836419
Mensen die bij deze gevaarlijk laag staande zon geen zonnebril bij zich hebben....

En dus als een blinde torpedo door het verkeer knallen :( :(

Koop nou een 8-) of een B-) lapzwansen o|O o|O
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166836761
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
pi_166836826
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.
pi_166836844
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.
Dat helaas niet, leerling met talent B-)
pi_166837005
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mensen die bij deze gevaarlijk laag staande zon geen zonnebril bij zich hebben....
Of simpelweg geen zonnebril wilt dragen of laat staan kopen 🙊
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:30 #8
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166837161
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
Jezus, wat sneu :')
pi_166837195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:52 schreef Voszje het volgende:

[..]

Jezus, wat sneu :')
Gebeurt nog relatief vaak hoor. Ik zwaai altijd lekker naar die personen :W, alsof die het nooit zelf hebben moeten leren.
pi_166837355
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik hoop dat de lesauto van schrik nog een keer afsloeg.
Dit deed ik tijdens mn rijlessen express als ze gingen toeteren :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 22:58:03 ]
pi_166838843
Inhalende vrachtwagens.
Die dan maar liefst 1 km harder gaan dan de andere vrachtwagen :')

WTF |:(
pi_166839207
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Of simpelweg geen zonnebril wilt dragen of laat staan kopen 🙊
Of hem in de tas hebben laten zitten omdat het regende toen je wegreed ;(
Tap tap tap
pi_166839242
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
Hebben ze bij mij ook gedaan tijdens rijles. Gelukkig had ik een relaxte rijinstructeur. Maar ook toen ik net m'n auto had en hij een keer afsloeg begonnen mensen te toeteren achter me. Van stress is de auto drie keer afgeslagen. Eikels.
Tap tap tap
pi_166841118
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 01:23:11 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166841207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
_O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166841856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Mooie actie :D
pi_166842213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
:D _O_
pi_166842684
Vooroordeel over petjes in polo's weer bevestigd gisteren hoor:

Ik rem af voor een oranje stoplicht, polo achter mij gaat op voorsorteervak-linksaf staan, geeft even flink gas en rijdt door rood toch nog even het kruispunt over. Echt rakelings voor een overstekende fietser langs :X

Saillant detail: bij het volgende stoplicht stond ik weer vlak achter hem. Aantal meters opgeschoten door rode stoplicht te negeren: 5 :N
pi_166842753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Saillant detail: bij het volgende stoplicht stond ik weer vlak achter hem. Aantal meters opgeschoten door rode stoplicht te negeren: 5 :N
Dat kan soms net het verschil zijn tussen vele kilometers achter een irritant rijdende medeweggebruiker zitten of niet.
pi_166842913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:57 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat kan soms net het verschil zijn tussen vele kilometers achter een irritant rijdende medeweggebruiker zitten of niet.
En dan ga je maar voorsorteerstroken misbruiken, door rood rijden en onschuldige fietsers bijna dood rijden :?

Goed, ik zal de situatie voor jou nog even duidelijker maken: midden in de stad, spitsuur, dat volgende stoplicht was 100m verder, hij heeft misschien wel 20m achter mij gezeten voor hij deze domme capriolen uithaalde.
pi_166842958
Ontegenzeggelijk was het een idiote actie. Ik heb ze zelf ook wel gezien.
Mijn opmerking stond los van jouw omstandigheden. De 5 meter winst kan weldegelijk een verschil maken.
pi_166842965
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:11 schreef ambertje90 het volgende:
Ontegenzeggelijk was het een idiote actie. Ik heb ze zelf ook wel gezien.
Mijn opmerking stond los van jouw omstandigheden. De 5 meter winst kan weldegelijk een verschil maken.
Maar is het het waard ;)
Tap tap tap
pi_166843132
Dat is een afweging die de overtreder maakt. Zoals in de situatie van Scarlet_Dragonfly lijkt mij het vrij zinloos en idioot..
pi_166843229
Dat er überhaubt mensen zijn die er bewust over nadenken: "zal ik 3 overtredingen maken om 5m winst te behalen"?

Dat soort mensen zou je toch meteen hun rijbewijs af moeten pakken? Dat soort afwegingen zou helemaal nooit in je hoofd op moeten komen vind ik!
pi_166843378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat er überhaubt mensen zijn die er bewust over nadenken: "zal ik 3 overtredingen maken om 5m winst te behalen"?
Dat is inderdaad te gek, wie rekent er nou in afstand als het om tijd gaat?

En dat hoeft dus ook nog eens geen argument te zijn. Je kunt zeeën van tijd hebben maar toch niet achter iemand willen rijden die bijvoorbeeld zijn snelheid tussen 30 en 70 laat schommelen.

Maar vind je mensen die op de snelweg bewust een paar km te snel rijden eveneens rijp voor een rijbewijsonderzoekje? Ze wegen die overtreding immers ook af tegen de tijdswinst (of andere redenen)
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 09:56:15 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166843617
Nu hebben we wel weer genoeg op elkaar geëmmerd kinders. Post irritaties kom niet met hypothetische situatie waarin de overtreding te verdedigen zou kunnen zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166844858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
:D oh die is wel leuk _O-
pi_166845206
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef LompeHork het volgende:
Mensen die gaan claxonneren omdat een lesauto een keer af slaat voor een verkeerslicht :')_______! Ik hoop dat je haast had.
Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.
pi_166845244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 01:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent nu zelf instructeur en ik was er 1 maar van een collega heb ik de volgende tip gekregen en die werkt best goed eigenlijk (mits ze er niet omheen kunnen rijden) :
Als instructeur uitstappen en het lesbordje oppoetsen terwijl je de toeteraar aankijkt.
Blijkbaar was dat bordje smerig of niet duidelijk genoeg.
Hey Hans van de afdeling sterke verhalen is ook nog wakker.
pi_166845341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.
Jij denkt serieus dat instructeurs zich daardoor opgejaagd voelen?
pi_166845367
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat instructeurs zich daardoor opgejaagd voelen?
Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
pi_166845426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Oh, ik zie het weinig, zelf heb ik er geen last van eigenlijk, gewoon even zwaaien en klaar. (ik heb immers alle tijd) Wel komt het nog eens voor dat juist de leerling zich opgejaagd gaat voelen, dát is dan wat vervelender (vooral ook voor de claxonnerende persoon, gezien die dan vaak nog langer moet wachten).
pi_166845427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
trolololo
pi_166845444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Ik denk dat mijn rijinstructeur waarvan ik motorrijles heb gehad, zo gek zou zijn geweest :P.
Lekker provoceren. Zoals jij nu ook doet :+.
pi_166845460
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn rijinstructeur waarvan ik motorrijles heb gehad, zo gek zou zijn geweest :P.
Lekker provoceren. Zoals jij nu ook doet :+.
Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer. :Y)
pi_166845478
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer. :Y)
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Instructeurtjes opjagen, ik vind leuk.
Mooi voorbeeld ja :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_166845488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelijk een praktijkvoorbeeldje aso's in het verkeer. :Y)
De toeteraar in deze situatie is de aso, schattebout.
pi_166845502
Ik heb trouwens een vraagje. Ben je altijd de lul als je een fietser zonder licht doodrijdt? Ik word aardig moe van alle fietsers die op slecht verlichte wegen zonder licht fietsen en ik heb de politie nog geen enkele keer zien controleren dit seizoen. Als de politie al eens ergens controleert dan is het in een goed verlichte binnenstad of gaan ze lichtjes uitdelen die daarna toch weer weggeflikkerd worden. |:(
pi_166845548
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:39 schreef Anne het volgende:

[..]

De toeteraar in deze situatie is de aso, schattebout.
Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.
pi_166845564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef MCH het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje. Ben je altijd de lul als je een fietser zonder licht doodrijdt? Ik word aardig moe van alle fietsers die op slecht verlichte wegen zonder licht fietsen en ik heb de politie nog geen enkele keer zien controleren dit seizoen. Als de politie al eens ergens controleert dan is het in een goed verlichte binnenstad of gaan ze lichtjes uitdelen die daarna toch weer weggeflikkerd worden. |:(
Ja.

Ze zijn immers een "zwakke verkeersdeelnemer". Wel bloedirritant inderdaad, vooral als het een beetje mistig is, hier houden ze eens in de zoveel maanden (aangekondigde) controles voor fietsers zonder licht, dan zie je ineens allemaal lichtjes. Na zo'n actie staat de helft weer uit :')
pi_166845942
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja.

Ze zijn immers een "zwakke verkeersdeelnemer". Wel bloedirritant inderdaad, vooral als het een beetje mistig is, hier houden ze eens in de zoveel maanden (aangekondigde) controles voor fietsers zonder licht, dan zie je ineens allemaal lichtjes. Na zo'n actie staat de helft weer uit :')
Op verzoek heb ik er even een apart topic over gemaakt!

PTA / Aanrijding auto vs. fietser zonder licht. Auto's altijd de klos?
  woensdag 23 november 2016 @ 12:20:27 #42
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166846273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.
Grote kans dat de leerling daar uiteraard niet mee bezig is. Toeteren naar een lesauto is gewoon kansloos.
pi_166846644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan je altijd zien dat een auto afslaat, vaak staan mensen ook te slapen voor een stoplicht omdat ze Facebook, Tinder, nu.nl moeten checken.
Ja, want die hebben ook allemaal een dakbord.

Dat ding zit er niet voor niets, het geeft aan dat er meestal iemand achter het stuur zit die het nog moet leren. Maar jij komt nog uit de tijd dat je je rijbewijs zo kon afhalen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166847078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, want die hebben ook allemaal een dakbord.

Dat ding zit er niet voor niets, het geeft aan dat er meestal iemand achter het stuur zit die het nog moet leren. Maar jij komt nog uit de tijd dat je je rijbewijs zo kon afhalen?
Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.
pi_166847293
Lui die toeteren naar ee. Lesbak omdat ie niet snel genoeg weg is bij een stoplicht verdienen een kwak reigerstront op de vooruit :{
A mind with a heart of it's own
pi_166847329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zie ik vaak genoeg inderdaad. Dat aangehaalde voorbeeld zegt al genoeg. Welke koekwaus gaat nu midden op de openbare weg uitstappen en zoiets doen?
Ik zou die van mij er ook wel voor aanzien.
Tap tap tap
pi_166847358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:11 schreef DrMarten het volgende:
Lui die toeteren naar ee. Lesbak omdat ie niet snel genoeg weg is bij een stoplicht verdienen een kwak reigerstront op de vooruit :{
Omaatjes die 1x in de twee weken met hun auto boodschappen doen en voor de rest van de tijd hun auto parkeren onder een boom waar veel kakkende vogels in zitten. Echt zo'n pijnlijk gezicht vind ik dat en ze laten het er ook stug opzitten. :'(
pi_166847361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.
Het is misschien niet gevaarlijk, maar je mag in die situatie helemaal niet toeteren.
Toeteren is volgens mij alleen toegestaan bij een mogelijk gevaarlijke situatie. Als jij stil staat, en de (les)auto voor je stilstaat is dat helemaal niet aan de orde, kun je dus zelfs een boete voor krijgen.
pi_166847413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het is misschien niet gevaarlijk, maar je mag in die situatie helemaal niet toeteren.
Toeteren is volgens mij alleen toegestaan bij een mogelijk gevaarlijke situatie. Als jij stil staat, en de (les)auto voor je stilstaat is dat helemaal niet aan de orde, kun je dus zelfs een boete voor krijgen.
Moraalridder gespot. :') Even snel googlen leert mij dat daarvoor wel eens boetes voor worden gegeven maar iedereen heeft toch wel eens getoeterd als de bestuurder voor jou zat te slapen?
pi_166847449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Moraalridder gespot. :') Even snel googlen leert mij dat daarvoor wel eens boetes voor worden gegeven maar iedereen heeft toch wel eens getoeterd als de bestuurder voor jou zat te slapen?
Ja, maar iedereen hierboven heeft je ook al duidelijk proberen te maken dat er een groot verschil is tussen een slapende bestuurder en een lesauto-leerling die de auto laat afslaan...

Trouwens, ben jij er ook zo-een die toetert als de auto voor je voor het groene licht stil blijft staan omdat die anders midden op het kruispunt in de file aansluit?
pi_166847482
quote:
15s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, maar iedereen hierboven heeft je ook al duidelijk proberen te maken dat er een groot verschil is tussen een slapende bestuurder en een lesauto-leerling die de auto laat afslaan...
Dat zal wel zo zijn, ik ben eigenlijk ook alleen maar getriggerd door de user die het zo'n stoer verhaal vindt dat er blijkbaar instructeurs zijn die na zo'n actie moeten uitstappen en een heel theaterstukje gaan opvoeren. :r
pi_166847509
Ik heb echt nog maar één keer getoeterd :') Iemand die de verkeerde oprit nam en wilde gaan spookrijden. Schrok me wild.
Tap tap tap
pi_166847520
quote:
15s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]
Trouwens, ben jij er ook zo-een die toetert als de auto voor je voor het groene licht stil blijft staan omdat die anders midden op het kruispunt in de file aansluit?
Nee, want ik heb verkeersinzicht. :') Ik zou eerder mongolen uit de auto willen trekken die mij de doorgang belemmeren als ik groen heb maar zij wilden toch nog snel door het oranje licht om in de rij op het kruispunt aan te sluiten. :{w :r :{w :r :{w :r :{w :r :{w :r
pi_166847785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, want ik heb verkeersinzicht. :')
Maar het wel prima vinden om te toeteren naar mensen die nog moeten leren rijden :') Als je daadwerkelijk dat verkeersinzicht hebt houd je er rekening mee dat een lesauto af kan slaan bij verkeerslichten of andere rare dingen kan doen, en heb je er gewoon geduld mee tot je er voorbij kunt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166847803
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:40 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Maar het wel prima vinden om te toeteren naar mensen die nog moeten leren rijden :') Als je daadwerkelijk dat verkeersinzicht hebt houd je er rekening mee dat een lesauto af kan slaan bij verkeerslichten of andere rare dingen kan doen, en heb je er gewoon geduld mee tot je er voorbij kunt.
Hap hap hap
pi_166847855
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zal wel zo zijn, ik ben eigenlijk ook alleen maar getriggerd door de user die het zo'n stoer verhaal vindt dat er blijkbaar instructeurs zijn die na zo'n actie moeten uitstappen en een heel theaterstukje gaan opvoeren. :r
Dan spijt het me heel erg voor je, maar als instructeur heb ik dat zelf ook gedaan.
Als je denkt dat het slechts een stoer verhaal is en dat dat je triggert kun je nu maar beter je dubbelloops geweer pakken. ;)
pi_166847874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan spijt het me heel erg voor je, maar als instructeur heb ik dat zelf ook gedaan.
Als je denkt dat het slechts een stoer verhaal is en dat dat je triggert kun je nu maar beter je dubbelloops geweer pakken. ;)
Misschien kun je een ergernissen als rijinstructeur topic openen?
pi_166847883
Ach, we weten allemaal dat rijinstructeurs vaak bijzondere figuren zijn. :P
pi_166848058
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:45 schreef MCH het volgende:
Ach, we weten allemaal dat rijinstructeurs vaak bijzondere figuren zijn. :P
Nou, nee, ik heb echt geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. De rijinstructeurs die ik ontmoet heb waren stuk voor stuk hele capabele, normale mensen.

Maar blijkbaar kom jij andere instructeurs tegen ;)
pi_166848142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek.
Ja, ga zo'n puistenkop lekker lopen opjagen. Om het verkeer nog een beetje veiliger te maken.
Dit, dus.
pi_166848601
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Hap hap hap
Daar gaat het toch om? Maar als jij al bij bij een verkeerslicht begint te toeteren omdat diegene voor je niet snel genoeg begint te rijden dan weet ik al wat voor een bestuurder je bent. En nee, dat geeft je geen verkeersinzicht, hooguit voer voor een kort lontje.
Je zult maar zo gestressed achter het stuur zitten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166848636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar gaat het toch om? Maar als jij al bij bij een verkeerslicht begint te toeteren omdat diegene voor je niet snel genoeg begint te rijden dan weet ik al wat voor een bestuurder je bent. En nee, dat geeft je geen verkeersinzicht, hooguit voer voor een kort lontje.
Je zult maar zo gestressed achter het stuur zitten.
Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?
pi_166848694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?
Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 23 november 2016 @ 14:36:45 #64
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166848704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).
Wanneer mensen meteen op de claxon hangen als het groen wordt stap ik altijd uit om mijn achterlichten te inspecteren.
pi_166848707
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, hooguit dat ik niet in 0,3 seconden weg reed en iemand achter me begon te toeteren. Maar daar heb ik ook schijt aan. Ik ga er niet eerder/harder van rijden (maar ook niet de boel op zitten houden en expres langzaam rijden ofzo).
Wat fantastisch, dan wil ik wel altijd achter jou staan.
pi_166848770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat fantastisch, dan wil ik wel altijd achter jou staan.
Nee, dat wil je niet. Iedereen zegt dat ik rij als een oud wijf. (maargoed, ik rij doordeweeks standaard 80, dan is 120 in een luxe wagen opeens heel snel)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166848805
Waar ging het eigenlijk nou over hier?
pi_166848845
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:42 schreef MCH het volgende:
Waar ging het eigenlijk nou over hier?
Ik dacht dat het ging over het irritatieniveau bij groenlichtslapers.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166848880
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht dat het ging over het irritatieniveau bij groenlichtslapers.
Hadden we het toch over iets anders.
pi_166848891
Van die kloothommels die al 500 meter voordat jij aankomt rijden stil staan bij een zebrapad en niet eens opletten op de weg en wanneer jij dan nadert spontaan lopen..
Ik ben geil
  woensdag 23 november 2016 @ 15:09:38 #71
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166849234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is jou echt nog nooit overkomen dat je het groene licht vergeten bent?
Ik had laatst bijna het tegenovergestelde. Het was donker en de Mediamarkt vlak naast het stoplicht ging ineens reclame maken voor energiezuinige stoplichten. Met een groot groen licht. Ik was bijna vertrokken :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 23 november 2016 @ 20:22:44 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166855987
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:42 schreef MCH het volgende:
Waar ging het eigenlijk nou over hier?
Over irritaties op de weg.

Over trollen staat iets in de topicpointer..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166860126
Niet mijn filmpje, toch even posten:


Wat een totale oetlul :r
pi_166860177
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:


Wat een totale oetlul :r
Wat een gek :X
Waar is het verstand gebleven van sommige automobilisten :{
pi_166860323
Die ander ook de berm in :X ik had echt verwacht dat de inhalende bestuurder hem nog net achter die vrachtwagen had geprakt. Dat is wel heel close!
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 22:47:05 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166860416
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:


Wat een totale oetlul :r
Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166860480
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.
Lijkt mij meer een zelfmoordactie...
  woensdag 23 november 2016 @ 23:17:52 #78
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166861251
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:


Wat een totale oetlul :r
Wat een randdebiel :N Je schrikt je toch helemaal kapot als je die ineens recht op je af ziet komen...
  FOK!fotograaf donderdag 24 november 2016 @ 00:17:23 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166862624
Aan de andere kant: Als de overige bestuurders gewoon hun afstand hadden gehouden, dan:
1. Konden zij overzien wanneer het wel mogelijk was om in te halen
2. Konden zij snelheid maken en zelf ook gewoon normaal inhalen
3. Had de auto nog een uitweg gehad

Maar nee, we kruipen in de wielen van een landbouwvoertuig, durven niet in te halen omdat we geen overzicht hebben en geen snelheid hebben en houden het hele zooitje daarmee lekker op. Dit filmpje is weer typerend voor het gedrag van de doorsnee Nederlander bij een landbouwvoertuig.

Verder vind ik de snelheid van de inhaler ook niet bepaald hoog. Er is maar 1 ding dat je moet doen bij inhalen op een weg met tegenliggers en dat is even stampen. Gas erop. Niet rustig met de vmax-10 voorbij tuffen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166862849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan de andere kant: Als de overige bestuurders gewoon hun afstand hadden gehouden, dan:
1. Konden zij overzien wanneer het wel mogelijk was om in te halen
2. Konden zij snelheid maken en zelf ook gewoon normaal inhalen
3. Had de auto nog een uitweg gehad

Maar nee, we kruipen in de wielen van een landbouwvoertuig, durven niet in te halen omdat we geen overzicht hebben en geen snelheid hebben en houden het hele zooitje daarmee lekker op. Dit filmpje is weer typerend voor het gedrag van de doorsnee Nederlander bij een landbouwvoertuig.

Verder vind ik de snelheid van de inhaler ook niet bepaald hoog. Er is maar 1 ding dat je moet doen bij inhalen op een weg met tegenliggers en dat is even stampen. Gas erop. Niet rustig met de vmax-10 voorbij tuffen.
Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
pi_166862860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:

[..]

Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
.
pi_166862922
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
De auto's vallen daar niet onder.
pi_166863327
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ofniet dan. Veel mensen verkijken zich nog op de lengte van zo'n machine.
Al was die machine 15 meter korter geweest dan was het nog steeds niet gelukt.
pi_166863409
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:

Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
Onderbordje onder een inhaalverbod, ja. Maar dan ligt er geen doorgetrokken streep hoor.
Is overigens ook wel een irritatie "uitgezonderd tractoren" ipv "inhalen tractoren toegestaan"
  donderdag 24 november 2016 @ 08:18:37 #85
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_166863811
Waar is dat landbouwvoertuig dan precies? Ik zie alleen een vrachtwagen
Ok stelletje hokboeren
pi_166863875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan de andere kant: Als de overige bestuurders gewoon hun afstand hadden gehouden, dan:
1. Konden zij overzien wanneer het wel mogelijk was om in te halen
2. Konden zij snelheid maken en zelf ook gewoon normaal inhalen
3. Had de auto nog een uitweg gehad

Maar nee, we kruipen in de wielen van een landbouwvoertuig, durven niet in te halen omdat we geen overzicht hebben en geen snelheid hebben en houden het hele zooitje daarmee lekker op. Dit filmpje is weer typerend voor het gedrag van de doorsnee Nederlander bij een landbouwvoertuig.

Verder vind ik de snelheid van de inhaler ook niet bepaald hoog. Er is maar 1 ding dat je moet doen bij inhalen op een weg met tegenliggers en dat is even stampen. Gas erop. Niet rustig met de vmax-10 voorbij tuffen.
Hij rijdt behoorlijk hard t.o.v. de rest en hij nadert zo te zien nog een afslag / kruispunt of iets dergelijks. Waarschijnlijk is het niet tot een ongeluk gekomen omdat de tegemoetkomende automobilist de berm in ging.

Kamikaze actie.
pi_166863911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 05:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Onderbordje onder een inhaalverbod, ja. Maar dan ligt er geen doorgetrokken streep hoor.
Is overigens ook wel een irritatie "uitgezonderd tractoren" ipv "inhalen tractoren toegestaan"
Omdat "uitgezonderd [tractoren]" zou suggereren dat tractoren wel in mogen halen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 24 november 2016 @ 08:47:04 #88
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_166864043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap de hele heisa sowieso niet. Lesauto's zijn naar mijn weten nog altijd normale weggebruikers en dan vind ik toeteren bij een niet wegrijdende auto voor mij niet heel gek. Desnoods had de instructeur maar wat beter z'n pedalen moeten gebruiken. Bovendien is toeteren in deze niet gevaarlijk. Ik zou eerder willen stellen (en dat zie je best vaak) dat instructeurs die allerlei wilde handgebaren maken naar andere weggebruikers behoorlijk het foute voorbeeld aan het geven zijn.
Persoonlijk vind ik dat je altijd respect moet hebben voor mensen die rijles hebben. Ik vind het ook niet leuk als er een verdomd trage rijlesauto voor mij rijdt. Maar ik ga absoluut niet claxoneren. Ik wacht geduldig af totdat ik kan inhalen. En dan zul je zien dat zo'n instructeur zich nergens druk overmaakt.I heb zelfs een keer gehad dat een leerling 3 keer de motor afsloeg bij groen en daardoor 2 keer bij groen moest wachtten. Niet leuk en ik ergerde me groen en geel. Masr het irriteerde me nog meer dat het ze niet lukte. Ik gun ze het beste.
Horrible Cunt!
pi_166864360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:

[..]

Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
Dubbel nog wel.
pi_166864666
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 08:33 schreef Ridocar het volgende:

Omdat "uitgezonderd [tractoren]" zou suggereren dat tractoren wel in mogen halen.
Ik zou het meer dan suggereren willen noemen.


Als een bord aan de linkerkant staat geldt het voor de linkerzijde. Dus op de rechterstrook mag je tractoren inhalen, maar als je op de linkerstrook komt mag je alleen inhalen als je tractor bent. 8)7
  FOK!fotograaf donderdag 24 november 2016 @ 10:38:15 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166865335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:42 schreef BlackStar2k het volgende:

[..]

Kijk nog eens. Doorgetrokken streep.
Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166865569
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

te pas en te onpas
Dat is niet aan jou om te beslissen.
Het enige dat je moet doen is de betekenis van die dingen respecteren.
pi_166867163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef MCH het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje. Ben je altijd de lul als je een fietser zonder licht doodrijdt? Ik word aardig moe van alle fietsers die op slecht verlichte wegen zonder licht fietsen en ik heb de politie nog geen enkele keer zien controleren dit seizoen. Als de politie al eens ergens controleert dan is het in een goed verlichte binnenstad of gaan ze lichtjes uitdelen die daarna toch weer weggeflikkerd worden. |:(
Heb jij echt de illusie dat oom agent ergens in de rimboe gaat staan controleren op verlichting terwijl hij dat ook op 100 m van het bureau kan doen waar hij vlak bij de koffie etc is?
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  Moderator donderdag 24 november 2016 @ 12:43:40 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166867324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 08:18 schreef padlarf het volgende:
Waar is dat landbouwvoertuig dan precies? Ik zie alleen een vrachtwagen
Dat is een trekker met een aardappelrooier. Denk een Grimme SE 150-60, die is zo'n 11m lang. Dan zit er nog een trekker voor van 5m en met een beetje mazzel voorop ook nog een loofklapper waarvoor je 1,50m extra mag optellen

[ Bericht 15% gewijzigd door derLudolf op 24-11-2016 12:50:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166867575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:33 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Heb jij echt de illusie dat oom agent ergens in de rimboe gaat staan controleren op verlichting terwijl hij dat ook op 100 m van het bureau kan doen waar hij vlak bij de koffie etc is?
Wat is een oom agent?
  donderdag 24 november 2016 @ 13:31:17 #96
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_166868223
quote:
3s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is een trekker met een aardappelrooier. Denk een Grimme SE 150-60, die is zo'n 11m lang. Dan zit er nog een trekker voor van 5m en met een beetje mazzel voorop ook nog een loofklapper waarvoor je 1,50m extra mag optellen
gebrek aan kennis bij mij dus,check
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 24 november 2016 @ 14:07:57 #97
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166868898
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.
Eens. Maar als een aantal mensen besluit om die trekker niet in te halen (want mag niet/eng/geen haast), dan ben je natuurlijk wel een behoorlijke idioot als je dan het hele treintje plus trekker alsnog gaat inhalen zonder goed overzicht. Doorgetrokken streep of niet. :')
pi_166869004
Ik had gister een Golfje voor me die tussen de drempels door veel te hard reed, maar bij een drempel dusdanig moest afremmen dat hij me alsnog ophield. Kon er ook niet langs, want hij moest er overdwars overheen.

Fijn, zo'n verlaagde auto. :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166869071
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, en? Daar struikel je tegenwoordig over, die worden te pas en te onpas neergelegd.
Er zijn in Nederland maar heel weinig plekken waar een dubbel doorgetrokken streep zonder nut neergelegd wordt. Meestal houdt het in dat er meerdere doden zijn gevallen...
  donderdag 24 november 2016 @ 14:48:44 #100
444149 Eejit
What's the craic?
pi_166869511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is een oom agent?
Een politieagent... |:(

Grootste irritatie van vandaag. Een oude vrouw die midden op een rotonde besloot vol op de rem te gaan om een fietser (die geen voorrang had) voor te laten. De fietser kon doorfietsen maar achter het oude vrouwtje ontstond bijna een kettingbotsing.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_166870401
vanmorgen nog mee gemaakt, bijna iemand met zijn auto tegen een vrachtwagen die afsloeg. -O-
auto voor hem/ haar ging afslaan naar rechts om de rijksweg op te kunnen en hij/ zij dacht er om heen te gaan rijden en de auto voor bij te gaan via de afslag voor linksaf.

Maar er een vrachtwagen die al klaarstond om linksaf te slaan en van de rijksweg af kwam dacht, ik sla mooi linksaf want van rechts komt niks en andere auto slaat toch mijn kant op. Dus die gaf gas en stak over

Dus auto die voor mij reed en via dat linksaf vak wou inhalen moest flink in de ankers en knalde nog net niet tegen die vrachtwagen. hopelijk wel flink van het voorval geschrokken en doet het niet weer.

dus gevalletje haastige spoed is zelden goed dit.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_166870884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is een oom agent?
Dat is een ietwat sarcastische omschrijving uit mijn jeugd om een agent mee aan te duiden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166878600
quote:
17s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dubbel nog wel.
En het is een polderweg zonder straatverlichting. Als ze dan de moeite nemen om ergens wel een paar lantaarnpalen neer te zetten (zoals aan het begin van het filmpje al te zien is), is dat al een goede indicatie dat je een kruising oid nadert.
pi_166879420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Niet mijn filmpje, toch even posten:


Wat een totale oetlul :r
Oh gadver...je zult het maar op je af zien komen... :X
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_166880481
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Vaak is er een uitzondering voor landbouw voertuigen.
Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Facts don't care about your feelings
pi_166881122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Heb het ook wel eens een enkele keer gezien hoor. Zou zo even niet weten waar.
Flesje bier
pi_166881196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Doorgetrokken streep heeft geen bord natuurlijk :6
.
  FOK!fotograaf donderdag 24 november 2016 @ 23:39:29 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166883712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou om te beslissen.
Het enige dat je moet doen is de betekenis van die dingen respecteren.
Met al die schijttoeristen in de zomer tegenwoordig trap ik ze gewoon voorbij. Gaan die lui een beetje 40 of 50 rijden op een 80 weg. Of 30. Ga dan lekker fietsen. Gat laten vallen, wachten op ruimte op de andere rijstrook, snelheid maken en er voorbij vliegen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:07 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Eens. Maar als een aantal mensen besluit om die trekker niet in te halen (want mag niet/eng/geen haast), dan ben je natuurlijk wel een behoorlijke idioot als je dan het hele treintje plus trekker alsnog gaat inhalen zonder goed overzicht. Doorgetrokken streep of niet. :')
In stapjes en bij opdoemende tegenliggers je er op tijd tussen wurmen/drukken. Letterlijk drukken, want op de een of andere manier gaan we op elkaars bumper rijden als we achter een landbouwvoertuig zitten.

quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2016 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland maar heel weinig plekken waar een dubbel doorgetrokken streep zonder nut neergelegd wordt. Meestal houdt het in dat er meerdere doden zijn gevallen...
Alle Nwegen in NH met 100 km/h als max snelheid zijn naar 80 gebracht, ongeacht of er ongelukken waren gebeurt of niet. En hoeveel van die doden zijn door inhalen gevallen? Op de N9 vallen ook nog steeds regelmatig doden terwijl je daar niet eens kan inhalen. Mensen zijn met andere dingen dan het verkeer bezig, raken in de berm, sturen overdreven terug en klappen de andere weghelft op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166883831
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

Met al die schijttoeristen in de zomer tegenwoordig trap ik ze gewoon voorbij. Gaan die lui een beetje 40 of 50 rijden op een 80 weg. Of 30. Ga dan lekker fietsen. Gat laten vallen, wachten op ruimte op de andere rijstrook, snelheid maken en er voorbij vliegen.

Je doet maar. Het is prima als je de veiligheid maar in acht houdt.
En niet gaan lopen janken als je hier een keer een boete of erger nog, een ongeval, door krijgt.
Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor jou blijkbaar.
Dus elke irritatie of klacht die je vanaf nu nog post is vanuit jouw perspectief gezien en volgens de geldende regelgeving eigenlijk verwaarloosbaar dus.

Maar prima, je doet maar.
pi_166885454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:

Nog nooit gezien... heb je een street view van een weg met doorgetrokken streep maar waar je wel tractors mag inhalen?
Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
pi_166885455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Bijzonder! Dus vrachtwagens mogen tractoren inhalen zolang ze maar rechts van de doorgetrokken streep blijven.

Fijne belijning voor een 60 weg ook!
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 08:34:25 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166886013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Hoezo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166886068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Wat is het dan?

Je mag in ieder geval niet over de streep, dus inhalen is niet mogelijk.
pi_166886207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Dat is geen doorgetrokken streep.
pi_166886342
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is geen doorgetrokken streep.
Jazeker wel.
Die paar centimeter er tussen zijn afwateringsgootjes. De kortste tussenruimte die toegepast wordt is 1 meter
pi_166886376
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:40 schreef aloa het volgende:
Je mag in ieder geval niet over de streep, dus inhalen is niet mogelijk.
Niet? Jij rijdt geen motor zeker?
pi_166886481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier

Die is inderdaad wel interessant. Ik ga er vanuit dat het als doorgetrokken streep geldt ja met die kleine ruimtes ertussen, maar dan geldt er toch sowieso in een inhaalverbod, waarom dan apart voor vrachtwagens zo'n bord erbij? En het bord daaronder zegt dus dat vrachtwagens wel tractors in mogen halen, maar personenauto's niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 05:16 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Plenty! Een doorgetrokken streep is immers geen inhaalverbod.
Dan moeten de auto's wel heel smal zijn om elkaar in te halen :') Deze bijv:

Facts don't care about your feelings
pi_166886500
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:09 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Niet? Jij rijdt geen motor zeker?
Ik bedoel dat je niet in mag halen :)
En nee ik rijd geen motor.
pi_166886559
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga er vanuit dat het als doorgetrokken streep geldt ja met die kleine ruimtes ertussen, maar dan geldt er toch sowieso in een inhaalverbod,
Nee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:

Dan moeten de auto's wel heel smal zijn om elkaar in te halen :') Deze bijv:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Q5 smal genoeg? ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:16 schreef aloa het volgende:
Ik bedoel dat je niet in mag halen :)
Nee hoor, dat bedoel je niet. Of tenminste niet als je de betekenis van een doorgetrokken streep kent.
pi_166886724
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:21 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Q5 smal genoeg? ;)

Ja daar noem je een stuk weg... waar sowieso inhalen gewoon is toegestaan. Op de gemiddelde N-weg met doorgetrokken streep kun je niet inhalen zonder de streep te overschrijden.
Facts don't care about your feelings
pi_166886944
Klinkt als een uitdaging:
pi_166886983
Wat voor auto is dat? :P
Facts don't care about your feelings
pi_166887148
Opel Corsa
pi_166887267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:21 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Q5 smal genoeg? ;)

[..]

Nee hoor, dat bedoel je niet. Of tenminste niet als je de betekenis van een doorgetrokken streep kent.
Dat bedoel ik wel. Over een doorgetrokken streep mag je niet heen (uitzonderingen daargelaten).



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2016 10:23:57 ]
pi_166887520
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:06 schreef aloa het volgende:

Dat bedoel ik wel. Over een doorgetrokken streep mag je niet heen
Dat weet ik, maar kijk wat je zei:
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:40 schreef aloa het volgende:

Je mag in ieder geval niet over de streep, dus inhalen is niet mogelijk.
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:16 schreef aloa het volgende:

Ik bedoel dat je niet in mag halen :)
pi_166887671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:25 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar kijk wat je zei:

[..]


[..]

Dan is het nu duidelijk :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2016 10:34:42 ]
pi_166887803
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.



Kunnen we terug naar irritaties in het verkeer, in plaats van syntax en semantiek? Ik begin wel:

Vanmorgen op de A50 reed ik op de meest linkerstrook van de drie. Rechts reed een vrachtwagen met daarachter een auto, ik had zojuist op een auto op de middelste strook ingehaald en bleef nog even links omdat ik verwachtte dat de auto achter de vrachtwagen wel een strook naar links zou gaan, en dat zou enig conflict opleveren als ik ook daarheen zou willen. Daar was de driftkikker achter me het niet mee eens, of hij zag het niet, want hij besloot om met groot vertoon strak achter me toch naar rechts te gaan om me daar te passeren, precies op hetzelfde moment dat de auto helemaal rechts naar links ging. Getoeter en gedoe, beiden vol in de ankers, ging lekker. Een paar seconden later kon ik wel naar rechts zonder anderen te hinderen of erop te botsen, ging dat ook en werd een minuut later alsnog door Driftkikker ingehaald, met een mooie middelvinger mijn kant op.

Het is niet mijn schuld dat jij het inzicht van een aardappel hebt, malloot.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166887956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.

Blijkbaar is dat voor veel mensen niet helemaal duidelijk, wat voor veel irritatie in het verkeer zorgt. :)
pi_166888100
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.
Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.
En dat is dan een professionele verkeerskundige!
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2016 @ 15:24:52 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166892600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je doet maar. Het is prima als je de veiligheid maar in acht houdt.
En niet gaan lopen janken als je hier een keer een boete of erger nog, een ongeval, door krijgt.
Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor jou blijkbaar.
Dus elke irritatie of klacht die je vanaf nu nog post is vanuit jouw perspectief gezien en volgens de geldende regelgeving eigenlijk verwaarloosbaar dus.
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.

Ik had je hoger zitten dan het laatste deel van deze reactie: ik ben actief bezig met veiligheid: niet naast een busje naar rechts/links, maar ervoor of erachter, zodat je niet zijn dode hoek in kruipt. Bumperklevers niet afstraffen met een braketest, maar lekker negeren, gaten laten vallen voor groot verkeer indien nodig, gaten laten vallen voor normale auto's indien nodig/handig voor hun, langzamer dan toegestaan als het moet (komt die school weer), harder als het kan (rustige stukken snelweg), ver vooruit kijken en tijdig het gas los laten, vroeg op voorrangsvoertuigen reageren en ruimte maken en geen telefoon gebruik in de auto of alcohol nuttigen voor het rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166893889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.
En dat is dan een professionele verkeerskundige!
Dan zit er niets anders op dan te wachten op jurisprudentie. Skelterautist moet dan maar net zo lang zo blijven rijden tot iemand op deze manier betrokken is bij een aanrijding en/of een verbaal heeft gekregen en deze voor heeft laten komen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166894184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Kunnen we terug naar irritaties in het verkeer, in plaats van syntax en semantiek?
pi_166894289
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.

Dat is idd om van te gruwelen. Dat zulke mensen überhaupt het rijbewijs hebben gehaald. Het verkeer is logisch nadenken en vooral aanpassen aan het overige verkeer en de weersomstandigheden etc etc
pi_166894956
Ik zal eerlijk toegeven dat ik nooit echt goed kijk naar zo'n inhaalverbod. Ik houd mij doorgaans aan de maximum snelheid en haal vrijwel nooit in op N wegen. Tenzij er heeeeel ruim zicht is en geen tegenliggers of als de klojo voor me als een jojo gedraagd kwa snelheid.
.
pi_166895040
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.

Ik had je hoger zitten dan het laatste deel van deze reactie: ik ben actief bezig met veiligheid: niet naast een busje naar rechts/links, maar ervoor of erachter, zodat je niet zijn dode hoek in kruipt. Bumperklevers niet afstraffen met een braketest, maar lekker negeren, gaten laten vallen voor groot verkeer indien nodig, gaten laten vallen voor normale auto's indien nodig/handig voor hun, langzamer dan toegestaan als het moet (komt die school weer), harder als het kan (rustige stukken snelweg), ver vooruit kijken en tijdig het gas los laten, vroeg op voorrangsvoertuigen reageren en ruimte maken en geen telefoon gebruik in de auto of alcohol nuttigen voor het rijden.
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
pi_166895269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.

Behalve de N9, maar die is zo druk, daar kunnen ze beter dubbele stroken van maken.
.
pi_166895404
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:27 schreef Fer het volgende:

[..]

ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.

Behalve de N9, maar die is zo druk, daar kunnen ze beter dubbele stroken van maken.
Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.
Heb de veranderingen ook gezien.
Het is een lange, saaie rotweg. En ook best wel overzichtelijk op de meeste punten.
Maar maakt dat het oké om best wel belangrijke regels aan je laars te lappen?
Ik vind van niet.
pi_166896019
Mijn irritatie zijn twee vrouwen die het nodig vonden om midden op de weg te gaan lopen ipv van op de stoep. Terwijl er aan beide kanten ruime stoepen aanwezig zijn. Tijdje stapvoets achter ze blijven rijden en uiteindelijk hadden ze door dat ik achter ze reed :{
Ik wou nog toeteren, maar kijkend naar de leeftijd heb ik dat maar niet gedaan. :P
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2016 @ 19:22:09 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166896094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
Gedeelde schade? :P vindt vooral de verzekering leuk

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.
Heb de veranderingen ook gezien.
Het is een lange, saaie rotweg. En ook best wel overzichtelijk op de meeste punten.
Maar maakt dat het oké om best wel belangrijke regels aan je laars te lappen?
Ik vind van niet.
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.

Maar even eerlijk: Het gaat om veiligheid. Hoeveel veiliger wordt een rechte weg van dit soort chicanes? Neem even mee dat aan de linkerkant van de weg een sloot ligt, een meter of 2 lager. Vroeger was dit recht en mocht je 80.
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.

Zelfs op wegenwiki, doorgaans zeer objectief, wordt het genoemd. Snelheidsverlaging ongeacht veiligheidscijfers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166898357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gedeelde schade? :P vindt vooral de verzekering leuk
Goed plan, doen we. ^O^

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.

Maar even eerlijk: Het gaat om veiligheid. Hoeveel veiliger wordt een rechte weg van dit soort chicanes? Neem even mee dat aan de linkerkant van de weg een sloot ligt, een meter of 2 lager. Vroeger was dit recht en mocht je 80.
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.

Zelfs op wegenwiki, doorgaans zeer objectief, wordt het genoemd. Snelheidsverlaging ongeacht veiligheidscijfers.
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg. ;)
pi_166898788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed plan, doen we. ^O^

[..]

[..]

Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg. ;)
En toch kan je dan nog de fout ingaan.
Laatst een ingehaald die idd echt irritant en zonder reden langzaam reed. Dus toch er maar omheen maar komt er een wat onopvallende auto zonder licht van de andere kant. Die ik dus niet had gezien. Ging net goed. :P
pi_166899032
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:05 schreef aloa het volgende:

[..]

En toch kan je dan nog de fout ingaan.
Laatst een ingehaald die idd echt irritant en zonder reden langzaam reed. Dus toch er maar omheen maar komt er een wat onopvallende auto zonder licht van de andere kant. Die ik dus niet had gezien. Ging net goed. :P
Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.
En ik denk ook dat juist op zo'n saaie weg daarom ook een doorgetrokken streep ligt júist omdat het zo saai is.
Google maar eens op "polderblindheid".
pi_166899436
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.
En ik denk ook dat juist op zo'n saaie weg daarom ook een doorgetrokken streep ligt júist omdat het zo saai is.
Google maar eens op "polderblindheid".
Die weg van middenmeer naar Alkmaar vond ik ook altijd zo'n doodvermoeiende weg. Eerste stuk was altijd 80 en laatste stuk 100 (paar jaar terug, kom er nu niet vaak meer). Maar saai, slaapverwekkend en dus gevaarlijk.
pi_166899643
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.

Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingers :')

Hier in de buurt was laatst onderhoud, werd een 30 bord neergezet waar je normaal 70 mocht. Zijn ze klaar, dacht later stond het bord er nog wel. En dan heb je er dus een enkele mongol tussen zitten die echt 30 gaat rijden en bijna een kettingbotsing veroorzaakt. Lang leve de veiligheid.

Ik zie het zo, als er een bord staat met 80. Dan mag je best 100, met de kans dat het je ¤170 kost. :Y)

En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Facts don't care about your feelings
pi_166899750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:

En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai. :P
pi_166899949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai. :P
Spookrijden dan, maakt het wat spannender >:)
Facts don't care about your feelings
pi_166900306
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Spookrijden dan, maakt het wat spannender >:)
Of in z'n achteruit dat stuk rijden, dat is goed bij te houden met de gemiddelde snelheid daar. :P
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:47:41 #148
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_166901604
Mensen die overduidelijk de sluiproutes kennen en rijden, maar vervolgens wel doodleuk 50 doen waar je 60 mag op een open, vrij brede polderweg waar ik indien vrij gewoon lekker 80 kan rijden en dan ook nog zo in het midden dat je net niet veilig kan inhalen. Ik werd vanmiddag echt een paar keer heel verdrietig. ;(

Anti-klacht: ondanks bovenstaande klacht flink sneller thuis dan via de snelweg in de vrijdagmiddagspits. :+
pi_166902141
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingers :')

Hier in de buurt was laatst onderhoud, werd een 30 bord neergezet waar je normaal 70 mocht. Zijn ze klaar, dacht later stond het bord er nog wel. En dan heb je er dus een enkele mongol tussen zitten die echt 30 gaat rijden en bijna een kettingbotsing veroorzaakt. Lang leve de veiligheid.

Ik zie het zo, als er een bord staat met 80. Dan mag je best 100, met de kans dat het je ¤170 kost. :Y)

En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Dat heeft dan weer niks met regels te maken.
Wel zeer irritant dat ze dan vergeten om borden weg te halen. Zo vaak gezien...staat er opeens ergens een bord waar je dan ineens 70 mag, geen idee waarom maar degene die niet vaak langs dezelfde weg rijdt gaat uiteraard meteen langzamer rijden.

Maar regels zijn er niet voor niks.
pi_166902559
Langzaamrijders die BEWUST de persoon achter hun de lul laten zijn door het rode stoplicht....

Zelf dus door oranje tergend langzaam.....

:r en dat bij stoplichten die minimaal 3 minuten duren voor een roulatie :( :( :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166903544
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer niks met regels te maken.
Wel zeer irritant dat ze dan vergeten om borden weg te halen. Zo vaak gezien...staat er opeens ergens een bord waar je dan ineens 70 mag, geen idee waarom maar degene die niet vaak langs dezelfde weg rijdt gaat uiteraard meteen langzamer rijden.

Maar regels zijn er niet voor niks.
Of idioten die borden niet kunnen lezen en ze interpreteren als snelheidsbeperking. Als je in Arnhem door de Willemstunnel wil staan er borden dat het een milieuzone is. Iedere ochtend weer heb je daar debielen die dan in de ankers gaan en 30 rijden, want rond bord met rode rand en iets wat ze niet helemaal kunnen lezen, dus zal wel langzaam zijn. Dat die bochten zo ruim zijn dat ze met ruim 70km/u gedaan kunnen worden vergeten we maar even, want onbekend bordje.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 november 2016 @ 00:14:57 #152
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166903928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Langzaamrijders die BEWUST de persoon achter hun de lul laten zijn door het rode stoplicht....

Zelf dus door oranje tergend langzaam.....

:r en dat bij stoplichten die minimaal 3 minuten duren voor een roulatie :( :( :(
Of van die gasten die wel het vermogen hebben om voorop te rijden en dus wegplanken naar 70 en dan ook 70 blijven rijden waar je 80 mag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg. ;)
Mooi, zijn we het daar over eens. :) Ik ga niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben, maar inhalen is iets dat ik wel beheers. En op tijd afbreken (bijvoorbeeld omdat de auto direct achter de tractor ook besluit te gaan inhalen maar wil versnellen in zijn 5 en jij dus in de ankers kan) hoort imho ook daarbij.

Net even op en neer geweest naar Amsterdam. 2 irritaties: 1. Iemand die bij Badhoevedorp voor een vrachtwagen die aan het begin van de invoegstrook naar links komt. Persoon reed nog geen 90... Thanks, kon hem terugremmen naar 70, zo dichtbij zat ik. Vrachtwagen bleef demonstratief op de invoegstrook totdat wij voorbij waren.
Terugrit: bij Schiphol werkzaamheden en dan eentje die gaat kijken. Rijd je lekker het hele stuk 40 in plaats van 70 omdat kijken boeiender is dan doorrijden. En bij ieder voertuigje dat er stond ging het gas er weer af en liep ik weer in. ;( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 26 november 2016 @ 00:41:16 #153
66083 Platina
78th Element
pi_166904347
Mensen die eerst 110 rijden waar je 100 mag en in een tunnel opeens 95 rijden :')

Maar nog niet zo erg als debielen die 72 rijden waar je 80 mag en dan in iedere flauwe bocht (die je met 100 ook kan nemen) afremmen tot 60 :r
pi_166908539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier

Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2016 @ 12:43:48 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166908856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 22:47 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen die overduidelijk de sluiproutes kennen en rijden, maar vervolgens wel doodleuk 50 doen waar je 60 mag op een open, vrij brede polderweg waar ik indien vrij gewoon lekker 80 kan rijden en dan ook nog zo in het midden dat je net niet veilig kan inhalen. Ik werd vanmiddag echt een paar keer heel verdrietig. ;(

Anti-klacht: ondanks bovenstaande klacht flink sneller thuis dan via de snelweg in de vrijdagmiddagspits. :+
Oh, zeer herkenbaar. Het is een binnendoorweg van de A4, dus je kan wel raden hoe veel mensen die weg inmiddels hebben gevonden :')

Als er voor de verandering weer eens 20km file staat, is de gemiddelde snelheid altijd onder de 70 omdat er een doos niet harder durft. Als ik vrij baan heb, rij ik er 85 op de gps.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166914319
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2016 @ 17:36:33 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166914361
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Net zo triest als moedwillig 15km onder de maximum snelheid rijden op een weg waar je niet kan inhalen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 26 november 2016 @ 17:51:43 #158
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_166914679
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Waar is die marge voor?
pi_166915000
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Waar is die marge voor?
Een ander soort compensatie voor z'n piemeltje.
pi_166922973
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Waar is die marge voor?
Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.
pi_166923048
100 op de snelweg die ik vaak, moet kunnen, maar 70 op een N-weg is maar 64 ofzo op de gps voor de gemiddelde auto. Dat is wel heel weinig en overal inhaalverbod. Zo trek je het ook wel aan.
.
  FOK!fotograaf zondag 27 november 2016 @ 00:19:11 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166923958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....
Dat is voor afwatering. Dit is een doorgetrokken streep.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166928108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Nouja ik rij 100 a 110 maximaal omdat mijn auto het gewoon zwaar krijgt bij 130 en ik vind 130 toch net iets te snel voor een constante snelheid. Weet ook niet welke pipo bedacht heeft om de maximumsnelheid van 120 naar 130 te verhogen ;)

Gister mocht ik in iedere geval maar 50 rijden op een stuk buiten de bebouwde kom, was i.v.m. wegwerkzaamheden. Nou werd ik mij toch even door twee auto's ingehaald die blijkbaar lak aan de maximumsnelheid hadden, ik vroeg mij dan nog af of ik het einde 50 bord gemist had?

Maar nee even later zag ik het gewoon staan: Dus al die tijd reed ik gewoon netjes de toegestaande snelheid, alleen er zijn altijd automobilisten die daar lak aan hebben. Als er dus een flitser stond hadden ze mooi een dikke prent! Ik let trouwens erg op mij snelheid, want het is net een big brother op de openbare weg.

Er kan altijd ergens een snelheidscontrole plaats vinden, dan wil ik gewoon niet gestraft worden voor 10km te hard rijden!
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 12:11:10 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166928207
Je kan gewoon 90 rijden op een N-weg en zonder problemen langs een flitser komen. Figuren die precies 80 op de teller rijden zijn ook zo doodvermoeiend...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166928680
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten. Echter met de technologie van tegenwoordig waarmee wij automobilisten steeds meer gecontroleerd mee worden, neem ik geen onnodige risico's.

Gister reed ik echter op GPS en dan zie ik de ware snelheid, zodra de navigatie mij waarschuwt dat ik te hard rij laat ik direct het gas los.
  FOK!fotograaf zondag 27 november 2016 @ 12:49:51 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166928790
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten. Echter met de technologie van tegenwoordig waarmee wij automobilisten steeds meer gecontroleerd mee worden, neem ik geen onnodige risico's.

Gister reed ik echter op GPS en dan zie ik de ware snelheid, zodra de navigatie mij waarschuwt dat ik te hard rij laat ik direct het gas los.
Want je kent de flitshotspots van je vaste routes niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166928848
Nee die ken en wil ik niet kennen: Als ik mij gewoon netjes aan de snelheid hou dan is er ja ook niets aan de hand! Maar afremmen voor flitspalen omdat je constant 10km gemiddeld te hard rijd?

Dus nee dan ben ik liever een burger die zich aan de regeltjes in het verkeer houdt, dus ook niet even door een oranje verkeerslicht racen terwijl ik makkelijk kon stoppen.
pi_166929395
Kwestie van flitsmeister aanzetten.. dan zie je én je snelheid op gps én flitsers wordt je voor gewaarschuwd waardoor je op dat specifieke punt extra kam opletten. Hoef je geen mensen te ergeren/hinderen door overal langzamer te rijden op plekken waar het niet nodig is.
  zondag 27 november 2016 @ 13:45:46 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166929689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.
Nee, besluiten voor een ander dat 70 niet snel genoeg is omdat jij haast hebt is veel minder triest.

Als het je echt zoooooo vreselijk steekt, haal je toch gewoon lekker in? :7
Ik snap dat nooit zo.. ik rijd ook liever 100 als 80 op een provinciale weg, en een dubbele streep is niet meer als extra verf op de weg. Als je bereid bent om je kont af te vegen met de Vmax voor je eigen gewin/gevoel, moet je ook niet mauwen over een inhaalverbod. Een inhaalverbod negeer je 10 seconden, die Vmax daarna constant.

Als ik morgenochtend om 5 uur hier 35km binnendoor over N-wegen moet naar de A50 om daar ook nog 175km op te doen blijf ik écht niet achter een vrachtwagen hangen, ook al spuiten ze 12 strepen naast elkaar op de weg; de groeten voor ze :W
Als ik dat in spitstijd moet doen (vrijdag op de terugweg ofzo), heb ik die neiging sowieso veel minder, want 2 minuten later zit je achter de volgende slak, dan is risico/winst/nut gewoon niet in verhouding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166929758
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee die ken en wil ik niet kennen: Als ik mij gewoon netjes aan de snelheid hou dan is er ja ook niets aan de hand! Maar afremmen voor flitspalen omdat je constant 10km gemiddeld te hard rijd?

Dus nee dan ben ik liever een burger die zich aan de regeltjes in het verkeer houdt, dus ook niet even door een oranje verkeerslicht racen terwijl ik makkelijk kon stoppen.
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166930195
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
  FOK!fotograaf zondag 27 november 2016 @ 14:19:35 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166930547
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
De maximale snelheid aanhouden is niet irritant. Flink eronder gaan rijden (70 rijden terwijl je weet dat je teller ook nog 5 km/h afwijking heeft, dan rijd je dus bewust 65) wel.

Gisteravond ook nog zo'n grapjas voor mij. Op de 60 weg nipt de 50 aantikken (op mijn teller) en vervolgens als je de 30 zone in gaat, waar ik hem laat afzakken tot 45 op mijn teller, versnellen en flink weglopen. 8)7 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166930992
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:25 schreef Randy_S het volgende:
Kwestie van flitsmeister aanzetten.. dan zie je én je snelheid op gps én flitsers wordt je voor gewaarschuwd waardoor je op dat specifieke punt extra kam opletten. Hoef je geen mensen te ergeren/hinderen door overal langzamer te rijden op plekken waar het niet nodig is.
Wat maakt Flitsmeister zo betrouwbaar?
pi_166931057
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Want als je een te dure auto hebt (wat is te duur, trouwens?) zit je te wachten op verkeersboetes?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166931317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten.
Als je auto meer dan 10 jaar oud is misschien... In alle nieuwere auto's waarin ik heb gereden komt de teller akelig nauwkeurig overeen met de gps-snelheid die m'n navigatie aangeeft.
pi_166934671
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is voor afwatering. Dit is een doorgetrokken streep.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166935189
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Over het algemeen rij ik hoe duurder de auto, hoe langzamer. En langzamer is nog steeds Vmax + 10 daar niet van.
Weet eigenlijk niet waar dat door komt.
pi_166935379
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:35 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Wat maakt Flitsmeister zo betrouwbaar?
1 miljoen gebruikers kan statistisch gezien als betrouwbaar gezien worden. Flitsers worden gemeld door gebruikers maar ook weer gevalideerd.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:36 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.
De richtlijnen voor de bebakening en markering van wegen schrijven voor dat 3-5 cm gebruikt kan worden voor waterafvoer. De rechter en politie neemt dit mee in zijn oordeel en beschouwd dus een streep die met dermate korte stukken onderbroken is als een 'ondoorbroken' streep.
pi_166936496
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:36 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor mij is dat geen doorgetrokken streep.
Volgens mij hebben heel veel doorgetrokken strepen dat, maar als je rijdt zie je het niet eens. :)
pi_166936553
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Waarom zou je altijd hard moeten rijden als je een dure / snelle auto hebt? Soms heb ik gewoon zin om rustig naar huis te keutelen. Relaxt met 100 op de rechter baan pruttelen, heeft niemand last van. :)
pi_166936667
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Want als je een te dure auto hebt (wat is te duur, trouwens?) zit je te wachten op verkeersboetes?
Ik reed laatst achter een Ferrari...maar ga dan geen 90 rijden waar je 100 mag :{
pi_166936793
Toen ik iets kraxhtiger auto's ben gaan rijden, ben ik ook rustiger gaan rijden. Omdat je toch de power tot je beschikking hebt om een keer door te trekken als het moet.
.
pi_166936831
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 17:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik reed laatst achter een Ferrari...maar ga dan geen 90 rijden waar je 100 mag :{
Ja, dat zei je al. De vraag was: waarom niet?
pi_166936878
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 18:02 schreef Fer het volgende:
Toen ik iets kraxhtiger auto's ben gaan rijden, ben ik ook rustiger gaan rijden. Omdat je toch de power tot je beschikking hebt om een keer door te trekken als het moet.
Je hoeft ook niks meer te bewijzen. Alsof ik snel op moet trekken om te laten zien dat mijn auto sneller is dan een Astra of zo. Dat snappen ze ook wel als ik rustig weg rijdt. :)
pi_166938676
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.
pi_166940661
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 18:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat zei je al. De vraag was: waarom niet?
hij vroeg wat duur was ;)

Het irriteert me dat iemand 90 gaat rijden op een weg waar je 100 mag.
Ik rij persoonlijk, zolang de omstandigheden dat toelaat, 80 waar ik 80 mag en 100 waar ik 100 mag.
In de stad pas ik me aan en wil nog wel langzamer rijden dan toegestaan.
pi_166942081
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:10 schreef aloa het volgende:

[..]

hij vroeg wat duur was ;)

Het irriteert me dat iemand 90 gaat rijden op een weg waar je 100 mag.
Ik rij persoonlijk, zolang de omstandigheden dat toelaat, 80 waar ik 80 mag en 100 waar ik 100 mag.
In de stad pas ik me aan en wil nog wel langzamer rijden dan toegestaan.
Ik ben een zij :P

Ik rijd ook gewoon 80 waar 80, en 100 waar 100 :)
130 rijd ik vrijwel nooit, maar dan blijf ik gewoon lekker op de rechterbaan, heeft niemand last van mijn 110-120 :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166942170
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:10 schreef aloa het volgende:

[..]

hij vroeg wat duur was ;)

Het irriteert me dat iemand 90 gaat rijden op een weg waar je 100 mag.
Ik rij persoonlijk, zolang de omstandigheden dat toelaat, 80 waar ik 80 mag en 100 waar ik 100 mag.
In de stad pas ik me aan en wil nog wel langzamer rijden dan toegestaan.
Ja, nou weet ik nog steeds niet waarom het daarbij uitmaakt of je een dure auto hebt.
pi_166942457
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben een zij :P

Ik rijd ook gewoon 80 waar 80, en 100 waar 100 :)
130 rijd ik vrijwel nooit, maar dan blijf ik gewoon lekker op de rechterbaan, heeft niemand last van mijn 110-120 :)
Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijden :)
pi_166942548
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijden :)
Daar heeft mijn auto geen last van, ik heb een Mini Cooper S.
In de rechterbaan, met twee handjes aan het stuur. :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166943235
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben een zij :P

Ik rijd ook gewoon 80 waar 80, en 100 waar 100 :)
130 rijd ik vrijwel nooit, maar dan blijf ik gewoon lekker op de rechterbaan, heeft niemand last van mijn 110-120 :)
Oh, excuus :P

Op een snelweg maakt het verder niet uit. :7
pi_166944209
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mijn auto heeft zelfs moeite om die 130 te halen, dan moet ik echt het gas flink indrukken. Is sowieso een stuk relaxer 100 a 110 rijden :)
Wat rij jij dan :')
Zelfs mijn Twingo heeft daar geen moeite mee.
pi_166944605
Ik rij een auto die charme heeft: Niet zo'n modern bakbeest met toeters en bellen ;) Nee een echt oudje uit 1993 toen menig Fok! lid nog geproduceerd moest worden 🙊



Auto is welgeteld 5 jaar jonger dan mijzelf :) Is trouwens een 1.0 motor: Die heeft zoals gezegd niet veel kracht, maar meer dan genoeg om mee te komen met het verkeer. Mooiste is zelfs hij verbruikt best weinig benzine, 18km op 1 liter :D
pi_166944739
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik rij een auto die charme heeft: Niet zo'n modern bakbeest met toeters en bellen ;) Nee een echt oudje uit 1993 toen menig Fok! lid nog geproduceerd moest worden 🙊

[ afbeelding ]

Auto is welgeteld 5 jaar jonger dan mijzelf :) Is trouwens een 1.0 motor: Die heeft zoals gezegd niet veel kracht, maar meer dan genoeg om mee te komen met het verkeer. Mooiste is zelfs bij verbruikt best weinig benzine, 18km op 1 liter :D
Oh ja, een 106.
Die hebben inderdaad wel moeite met de 130 :')

Ik doe ook 1:18 en haal wél snelheden boven de 130 _O-
  zondag 27 november 2016 @ 22:26:38 #195
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166945842
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee een echt oudje uit 1993 toen menig Fok! lid nog geproduceerd moest worden

Mijn productiejaar. :7
pi_166946108
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mijn productiejaar. :7
JONKIE!!!!
pi_166946122
Is er nou trouwens al een topic voor Dashcambeelden of niet?
Want in dit topic mogen ze niet.
In dat andere topic over dashcams mogen ze ook niet :')
pi_166946465
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef Mister-Bradge het volgende:
Want in dit topic mogen ze niet.
Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
pi_166946593
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mijn productiejaar. :7
Vijf jaar later kreeg ik m'n eerste kind :D

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
Belhamels! :D

quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef Mister-Bradge het volgende:
Is er nou trouwens al een topic voor Dashcambeelden of niet?
Want in dit topic mogen ze niet.
In dat andere topic over dashcams mogen ze ook niet :')
Ben je al vergeten van je eigen topic?

WEB / Dashcam filmpjes topic #1
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166946617
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar niet ter illustratie van de ergernis van een ander.
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
:D Die zijn amper 10 jaar.
Maar idd, niet echt nodig.
pi_166946709
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 22:50 schreef aloa het volgende:

:D Die zijn amper 10 jaar.
Nog niet te laat voor abortie bedoel je?
pi_166946764
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nog niet te laat voor abortie bedoel je?
Haha..
Te jong om echt serieus te nemen.
pi_166947095
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:46 schreef ambertje90 het volgende:
Een nieuwe irritatie mag wel. Dus bij dezen, onopgevoed tuig van de richel:
_O- :D Stoer
pi_166947565
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 22:55 schreef aloa het volgende:

Te jong om echt serieus te nemen
Ja, daar krijg je last mee!
pi_166948629
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.
Een beetje onder de 80 snap ik, maar "voor de zekerheid" 70 gaan rijden is echt overdreven. Overigens krijg je (waar 80 is toegestaan) bij 84 pas fanmail van Leeuwarden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166949827
Oude vrouwtjes in auto's }:|
Constant 20km/u onder de limiet rijden, remmen voor groen licht (echt, hoe :') ), bochten zo ruim nemen dat je op de andere strook uitkomt, stiekem wel gas kunnen geven als je wordt ingehaald en uiteindelijk 50 rijden waar het 70 is.

Als je niet durft te rijden, ga dan met de bus of fiets.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166952375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:57 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Of idioten die borden niet kunnen lezen en ze interpreteren als snelheidsbeperking. Als je in Arnhem door de Willemstunnel wil staan er borden dat het een milieuzone is. Iedere ochtend weer heb je daar debielen die dan in de ankers gaan en 30 rijden, want rond bord met rode rand en iets wat ze niet helemaal kunnen lezen, dus zal wel langzaam zijn. Dat die bochten zo ruim zijn dat ze met ruim 70km/u gedaan kunnen worden vergeten we maar even, want onbekend bordje.
quote:
A3
Maximumsnelheid op een electronisch signaleringsbord

Ook matrixborden geven een maximum snelheid aan.

Op sommige matrixborden is de maximum snelheid voorzien van een rode ronde rand, om duidelijker te maken dat het niet om een adviessnelheid gaat maar om een maximum snelheid. Denk er aan dat ook de snelheden zonder zo'n rode rand op matrixborden maximum snelheden zijn!
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166952463
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:07 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

[..]

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Het bord in kwestie. Niks maximum snelheid, gewoon mensen die geen bochten durven te nemen. Je hebt daar een groene golf die soepel loopt, als ik vooraan rijd kan ik met ruim 50km/u doorrijden zonder ergens gas terug te hoeven nemen omdat er iets op rood staat of de bocht te scherp is of wat dan ook.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166952520
Mensen die in mist ineens 90 gaan rijden ipv 120 maar geen verlichting aan hebben ^O^
Tap tap tap
pi_166952538
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:11 schreef Tunafish het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Het bord in kwestie. Niks maximum snelheid, gewoon mensen die geen bochten durven te nemen. Je hebt daar een groene golf die soepel loopt, als ik vooraan rijd kan ik met ruim 50km/u doorrijden zonder ergens gas terug te hoeven nemen omdat er iets op rood staat of de bocht te scherp is of wat dan ook.
Mijn quote komt rechtstreeks uit de bijlage van het RVV (http://www.bijzondereverrichting.nl/regels/borden/) en dus is het volgens de wetgever wél een maximum snelheid, ongeacht wat jij er van vindt.

Oeps, had niet gezien dat het hier niet om een matrixbord ging. Excuses.

[ Bericht 3% gewijzigd door BMWK111RS op 28-11-2016 12:26:35 (foute interpretatie.) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166952678
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:41 schreef Tunafish het volgende:
Oude vrouwtjes in auto's }:|
Constant 20km/u onder de limiet rijden, remmen voor groen licht (echt, hoe :') ),

<knip>
Dat is inderdaad irritant.
Dan denken ze het wordt dadelijk rood dus ik ga alvast afremmen.
Wat dan natuurlijk ook klopt want steeds langzamer richting groen ... dan wordt het vanzelf rood.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_166952896
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:20 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dat is inderdaad irritant.
Dan denken ze het wordt dadelijk rood dus ik ga alvast afremmen.
Wat dan natuurlijk ook klopt want steeds langzamer richting groen ... dan wordt het vanzelf rood.
Precies, en zodra het dan oranje wordt veranderen ze in een coureur, knallen ze hem nét voor rood erdoor en sta je zelf te wachten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166957033
Als je dan een agent achter je hebt dan heb je een probleem ;)
pi_166957246
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat nodigt zo'n trajectcontrole eigenlijk ook uit soms: Dan ga je als automobilist het onzekere voor het zekere nemen, want het is altijd jou word tegen die van de staat. Dus ja dan willen ze er plots wel onder zitten i.p.v. boven de max, puur omdat je wel eens een bon voor 5KM te hard rijden zou kunnen krijgen lijkt mij.
Tellerafwijking 5km, 3km meetcorrectie onder de 100km/h, 3% boven de 100km/h.

M.a.w. als je 85km/h op de teller rijdt op een baanvak waar je 80 mag is de kans dat je een bon krijgt nul. Zelfs als je 90 rijdt op de teller zit je met de meeste auto's goed.
Zelfde geldt voor 130km/h op de teller op een 120km/h baanvak.

Het wordt pas tricky als je met je bandenmaat hebt zitten rommelen. Dan moet je je teller even ijken mbv je mobiel.

Dat is waarom je mij bij trajectcontroles altijd voorbij ziet komen en ik toch geen post van het CJIB krijg. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166957275
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:14 schreef CherryLips het volgende:
Mensen die in mist ineens 90 gaan rijden ipv 120 maar geen verlichting aan hebben ^O^
Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166957901
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:42 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".
Je zag m'n remlicht toch? :(?

Sowieso, mensen die opeens 30 km/h langzamer rijden bij lichte mist of regen :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 17:19:55 ]
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2016 @ 17:30:17 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166958069
Van die mensen die vmax+30 rijden, bij voorkeur op een provinciale onverlichte weg, in de mist terwijl ze wél hun mistachterlicht voeren... 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166960311
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:40 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tellerafwijking 5km, 3km meetcorrectie onder de 100km/h, 3% boven de 100km/h.

M.a.w. als je 85km/h op de teller rijdt op een baanvak waar je 80 mag is de kans dat je een bon krijgt nul. Zelfs als je 90 rijdt op de teller zit je met de meeste auto's goed.
Zelfde geldt voor 130km/h op de teller op een 120km/h baanvak.

Het wordt pas tricky als je met je bandenmaat hebt zitten rommelen. Dan moet je je teller even ijken mbv je mobiel.

Dat is waarom je mij bij trajectcontroles altijd voorbij ziet komen en ik toch geen post van het CJIB krijg. :)
Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.
pi_166960865
Vanavond een schoolmeester in een Mercedes. Dikke file op een afrit + ritsen, dus alles van de afrit moet in de ankers. Nou zijn de meeste mensen zo slim om te snappen dat het optimaal gebruik maken van de ruimte van allebei de stroken dan handig is zodat de hele afrit niet aankoekt tot op de snelweg ervoor.

Maar ja, dan kan het dus wel eens zijn dat er iemand uitkomt voor meester Mercedes en dat mocht natuurlijk niet. Hop, ervoor! Op twee stroken tegelijk rijden! Harmonica-effect erachter in full swing. Maar hij was wel mooi de baas! *)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 19:42:10 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166961240
Iemand voor me op een hele drukke rotonde waar fietsers voorrang hebben die in plaats van rustig uit te rollen constant vol op de rem ging staan :')
En toen ie eenmaal kon, ging ie alsnog vol op de rem omdat er 100m verderop een fietser naderde, bijna mij in zijn kofferbak...

En even later precies hetzelfde riedeltje. Ik zie voor me auto's remmen op een hele rare plek en ga van mijn gas af. Langzaam kom ik dichterbij tot mijn voorgangers vol in de ankers gaan. Bleek dat er een pechgeval stond die werd weggesleept met politie erbij.

Echt, is het nou zo moeilijk om fatsoenlijk te anticiperen? :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166961241
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jihawti het volgende:
Vanavond een schoolmeester in een Mercedes. Dikke file op een afrit + ritsen, dus alles van de afrit moet in de ankers. Nou zijn de meeste mensen zo slim om te snappen dat het optimaal gebruik maken van de ruimte van allebei de stroken dan handig is zodat de hele afrit niet aankoekt tot op de snelweg ervoor.

Maar ja, dan kan het dus wel eens zijn dat er iemand uitkomt voor meester Mercedes en dat mocht natuurlijk niet. Hop, ervoor! Op twee stroken tegelijk rijden! Harmonica-effect erachter in full swing. Maar hij was wel mooi de baas! *)
Op dit momenten wil ik een dashcam hebben en dan volledig NSB bij de Politie gaan. :@
pi_166961696
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jihawti het volgende:
Vanavond een schoolmeester in een Mercedes. Dikke file op een afrit + ritsen, dus alles van de afrit moet in de ankers. Nou zijn de meeste mensen zo slim om te snappen dat het optimaal gebruik maken van de ruimte van allebei de stroken dan handig is zodat de hele afrit niet aankoekt tot op de snelweg ervoor.

Maar ja, dan kan het dus wel eens zijn dat er iemand uitkomt voor meester Mercedes en dat mocht natuurlijk niet. Hop, ervoor! Op twee stroken tegelijk rijden! Harmonica-effect erachter in full swing. Maar hij was wel mooi de baas! *)
Wat zeggen ze ook weer over Mercedes? Boeren en taxi-chauffeurs?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166961760
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wat zeggen ze ook weer over Mercedes? Boeren en taxi-chauffeurs?
Aannemers en varkensboeren.
pi_166961779
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:42 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Of nog erger, mensen die een mistbank inrijden en boven op hun rem gaan staan. "Goh, hoe zouden die kettingbotsingen nou toch ontstaan?".
Door mensen die te hard rijden.
Gebeuren die trouwens niet vaak bij opritten e.d. Auto's die dan te langzaam de weg opgaan en vervolgens door de stoere snelle hardrijder niet worden gezien.?
pi_166961809
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Je zag m'n remlicht toch? :(?

Sowieso, mensen die opeens 30 km/h langzamer rijden bij lichte mist of regen :')
Met mistachterlicht aan. :)

(Huh? Is dat niet het knopje van de achterruitverwarming?)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166961898
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Door mensen die te hard rijden.

6 november 1990:
"Om 9.10 uur gaat het fout op de westelijke rijbaan van de A16 richting Antwerpen, vlak voor de afslag Rijsbergen. In een plotseling opdoemende mistbank remt een vrachtwagen met aanhanger hard af. De combinatie gaat scharen. Achteropkomende auto's botsen op de combinatie, die dwars over de weg staat. Vrijwel direct daarop is ook de oostelijke rijbaan richting Rotterdam het toneel van op elkaar botsende auto's en vrachtwagens. Om 9.20 uur is het verkeer in beide richtingen tot stilstand gekomen in de dichte mist. In de ravage ontstaat brand."

Of misschien toch niet door mensen die te hard rijden....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166961956
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef aloa het volgende:

Gebeuren die trouwens niet vaak bij opritten e.d. Auto's die dan te langzaam de weg opgaan en vervolgens door de stoere snelle hardrijder niet worden gezien.?
Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962009
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Trouwens, als mensen 'te' langzaam de snelweg opkomen, hoe is het dan toch de schuld van de 'stoere hardrijder'?
Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
pi_166962197
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:09 schreef aloa het volgende:

[..]

Die past zich niet aan aan de weersomstandigheden door veel te hard te rijden.
Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?

Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?

Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch! :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962376
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:16 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar het invoegend verkeer rijdt 'te' langzaam. Dan is dat toch de schuld van het invoegend verkeer?

Trouwens, hoe bepaal jij wat de juiste snelheid is bij 'weersomstandigheden'?

Had je toevallig gisteren in de Telegraaf dat berichtje gelezen van die meneer met de nieuwe winterbanden? Hilarisch! :)
Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.

Men zegt snelheid halveren, afstand verdubbelen (al lijkt mij je snelheid halveren ook wat overdreven...maar dat ligt dan weer aan de situatie).
pi_166962487
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik ben het trouwens wel met je eens dat je niet bovenop je rem moet gaan staan als je de mist inrijd, maar bij dichte tot zeer dichte mist moet je je snelheid aanpassen en je afstand op je voorligger vergroten.

Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166962619
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het ging me natuurlijk specifiek om het remmen. Eigenlijk moet je op een snelweg nooit remmen, behalve als je door niet remmen een aanrijding krijgt. Dat je bij mist niet 130 moet blijven rijden, lijkt me evident. Maar je hebt gelijk dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
pi_166962657
Moderne auto's remmen nog amper bij gas los, daar moet je wel remmen.
.
pi_166962673
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik denk dat de (overgrote) meerderheid zich wel aanpast aan de mist, maar je hebt er gekken tussen zitten die gewoon op de linkerbaan +130 blijven rijden.
Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166962733
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Zelfs bij die vreselijke mist met oud & nieuw een paar jaar geleden reden sommige mensen wel erg hard voorbij...
Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. :o Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
pi_166962802
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef aloa het volgende:

[..]

Die mist van 1994? Ook met oud en nieuw was dat. :o Gekkenwerk dat mensen toen nog gingen rijden.
2007/2008 :P

*Edit*

"Paar jaar geleden" zei ze ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166962877
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:36 schreef Messina het volgende:

[..]

2007/2008 :P

*Edit*

"Paar jaar geleden" zei ze ;(
Die ook idd...

pi_166964932
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 20:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Die ook idd...

Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
pi_166967973
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 21:53 schreef Light het volgende:

[..]

Boem is ho. Kun je daarna uitstappen om te kijken wat (of wie) je geraakt hebt, want dat kon je niet zien.
Die van 92/93 kan ik me beter herinneren, de weg terug naar huis was wel even een probleem.
Op een gegeven moment ben je echt gedesoriënteerd :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:30:45 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166968374
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.

Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166968467
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die in de mist spontaan 50km onder vmax gaan rijden zijn levensgevaarlijk. Zij zijn ook de oorzaak van ALLE ongelukken.

Mensen die nog 130 blijven rijden knallen er alleen maar harder bovenop :')
jaja :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:35:38 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166968561
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 23:33 schreef aloa het volgende:

[..]

jaja :')
Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166968676
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iedereen 100 zou blijven rijden, is er niks aan de hand ^O^
Absoluut waar ^O^
Helaas gaat dat niet gebeuren -O-
pi_166973698
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Heb vandaag met flitsmeister naar huis gereden ( waardeloze app offline ) en inderdaad als de teller tegen de 60 aan zit dan zegt de GPS dat het 50/52 is.
Wat voor auto rij je in? Hoe oud?

Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
pi_166973801
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je in? Hoe oud?

Ik heb het hier al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Peugeot 106 uit 1993 ;) Dus wel wat ouder dan 10 jaar :P
pi_166974027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
er al vaker genoemd volgens mij, maar in mijn ervaring is dat verschil tussen teller en gps-snelheid echt verwaarloosbaar in vrijwel alle auto's jonger dan een jaar of 10.
Heb het tot nu toe alleen bij oudere auto's gemerkt...
Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:

quote:
Opmerkelijk is dat bij moderne wagens die afwijking substantieel is afgenomen en er geen afwijkingen meer worden gemeten van meer dan 10%. Acht jaar geleden was de snelheidsafwijking bij 50 km/u bij 6 op 10 wagens nog minimaal 10% of 5 km/u. Dus als de snelheidsmeter in de wagen 55 km/u aangaf, dan reed je in werkelijkheid slechts 50 km/u. VAB vermoedt dat automobilisten nog al te vaak verkeerdelijk uitgaan van zo’n ruime marge.

Dat de snelheidsmeter bij moderne wagens heel wat accurater is, blijkt het duidelijkst bij een lage snelheid zoals 50 km/u. Bij 50 km/u geeft de snelheidsmeter slechts 1 tot 4 km/u te veel aan, afhankelijk van merk of model. Volgens het VAB-Diagnosecentrum varieert de afwijking bij 70 km/u van 3 tot 6 km/u. En varieert de afwijking bij 120 km/u van 4 tot 8 km/u.
Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 29-11-2016 10:41:31 ]
pi_166975865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Onderzoek uit 2013:

[..]

Mijn vorige week op basis van GPS ook 10% af en die kwam uit 2010. Verschilt erg per merk.
GPS is trouwens ook niet nauwkeurig. Fiets geregeld samen met iemand die de rit bijhoudt via zijn GPS horloge terwijl ik doe met het aantal omwentelingen van mijn wiel en omwentelingen van de trapas. Dat scheelt soms tientallen meters per km.
Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
pi_166976190
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:
ij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile a
Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 12:28:09 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166976238
Het heeft een keer gevroren en spontaan vergeet een grote groep vrouwen hoe ze moeten rijden ;(
Dat er gewoon gestrooid is en de wegen alles behalve glad zijn, maakt natuurlijk niet uit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166977151
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:06 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ligt het onnauwkeurige bij GPS niet vooral bij hoogteverschillen?
Ik heb op de MTB al eens 110 km/u gereden terwijl ik misschien net 40 ging. Was een hele korte steile afdaling.
Hoogte is sowieso erg onnauwkeurig, maar het ligt heel erg aan de kwaliteit van je gps-ontvanger.
En de meeste telefoons hebben geen ruimte voor een fatsoenlijke GPS-ontvanger zodat ook de horizontade precisie nogal matig is.
pi_166979896
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ook bij afstand. GPS positie op google maps wijkt bijv. ook af.
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat afstand/snelheid misgaat als er sprake is van hoogteverschillen.
pi_166983067
Het trage reactievermogen van sommige medeweggebruikers :|W

Waarom laten sommige mensen bij het filerijden er een halve kilometer tussen?
Is daar een bepaalde reden voor?
En als iedereen dat nou doet.. dan is de file toch 3x zo lang? :') Of denk ik te simpel?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166983335
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het trage reactievermogen van sommige medeweggebruikers :|W

Waarom laten sommige mensen bij het filerijden er een halve kilometer tussen?
Is daar een bepaalde reden voor?
En als iedereen dat nou doet.. dan is de file toch 3x zo lang? :') Of denk ik te simpel?
Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor :P ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 29 november 2016 @ 19:05:16 #254
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_166984003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor :P ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen. ;)
Dat doe ik ook. Rijdt stukken comfortabeler dan dat opgefokte bumperrijden en je vermindert juist het harmonicaeffect waardoor files ontstaan.

Wel heb je dan om de zoveel tijd weer zo'n chappie die je rechts moet inhalen en dan vlak voor je weer op de rem moet staan voor de volgende. :') Om dat te voorkomen ga ik ook meestal naar rechts wanneer dat kan, ik zit sowieso liever achter zulke mensen dan ervoor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 19:08:40 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166984053
Of idioten die denken dat die ruimte voor hen is :{

Blijf gewoon op je baan godverdomme :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166984190
Ah ja, van die links-rechts-links gekkies. 'Oh die baan is sneller' 'Oh nu is de andere baan sneller', etc. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 november 2016 @ 20:01:34 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_166985280
Vrachtwagens die van onder tot boven vol met lichtjes zitten. Net rijdende kerstbomen.

En dan bij voorkeur ook nog een blauw kruis in de cabine :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_166985384
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik laat ook wat ruimte over (een halve kilometer niet, hoor :P ), zodat ik minder last heb van het eeuwige optrekken - remmen. Ik laat dan gewoon uitrollen als ik weer remlichten zie i.p.v. remmen. ;)
Bij degenen die er een halve km tussen laten is het volgens mij ook zodat ze wat makkelijker op hun telefoon kunnen kloten tijdens het filerijden.
pi_166985455
Ik rij zelf in de file altijd met mijn remlicht aan (automaat). Volgens mij vinden mensen dat irritant, niet?
Even buiten het technische aspect.
Denk er eigenlijk nu pas aan omdat het over files gaat.
pi_166986030
beste SUV bestuurder. als u echt 70 gaat rijden waar je 130 mag en dan schaapachtig naar mij kijk als ik naar je toeter mag je per direct door naar het CBR om je rijbewijs in te leveren.

groetjes een verbaasde Twingo bestuurder
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 20:37:22 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166986067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:09 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij zelf in de file altijd met mijn remlicht aan (automaat). Volgens mij vinden mensen dat irritant, niet?
Even buiten het technische aspect.
Denk er eigenlijk nu pas aan omdat het over files gaat.
Hangt er van af. Xenon is ongelofelijk vervelend in het donker, verder valt het wel mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166986795
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hangt er van af. Xenon is ongelofelijk vervelend in het donker, verder valt het wel mee.
Zijn dan de remlichten he ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 21:09:57 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166986865
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zijn dan de remlichten he ;)
Ja, precies :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166987199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:09 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij zelf in de file altijd met mijn remlicht aan (automaat). Volgens mij vinden mensen dat irritant, niet?
Even buiten het technische aspect.
Denk er eigenlijk nu pas aan omdat het over files gaat.
Is irritant ja. Ook bij verkeerslicht. Al moet de oplossing daarvoor wmb eerder bij de auto gezocht worden. Al eerder opgemerkt dat ik het onlogisch vind dat remlichten ook branden als je al stil staat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 21:24:07 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166987228
Ik vind het wel handig, weet ik dat ik op kan trekken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166987499
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het wel handig, weet ik dat ik op kan trekken.
Want? Ik sta gewoon stil in neutraal eventueel met handrem er op. En dan is het dus niet de bedoeling dat je gas geeft. Wel een keer zo iemand gehad die dacht alvast te kunnen rijden :N
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 21:37:25 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166987624
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Want? Ik sta gewoon stil in neutraal eventueel met handrem er op. En dan is het dus niet de bedoeling dat je gas geeft. Wel een keer zo iemand gehad die dacht alvast te kunnen rijden :N
Zodra het remlicht uit gaat nadat ie al de hele tijd aan stond, weet je dat je voorganger op gaat trekken :P

En waarom zou je zo veel handelingen doen :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166987863
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zodra het remlicht uit gaat nadat ie al de hele tijd aan stond, weet je dat je voorganger op gaat trekken :P

En waarom zou je zo veel handelingen doen :?
Welke handelingen wil je anders doen dan met een handbak? Ik ga niet de koppeling ingetrapt houden. Hoe moeilijk is het om hem in neutraal te zetten? Poe poe. Dan werkt start/stop ook in mijn geval. Dat werkt niet als ik hem niet in neutraal zet. Handrem is alleen nodig bij een helling uiteraard. Ik laat de rem dus los zodra ik stil stil. En ook dan aub geen gas geven. Gewoon op de weg leggen aub.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 21:45:53 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166987906
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Welke handelingen wil je anders doen dan met een handbak? Ik ga niet de koppeling ingetrapt houden. Hoe moeilijk is het om hem in neutraal te zetten? Poe poe. Dan werkt start/stop ook in mijn geval. Dat werkt niet als ik hem niet in neutraal zet.
Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166988010
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
[knip, nergens voor nodig] Nogmaals dan werkt start/stop niet. In file doe ik dat nog wel maar bij verkeerslichten zelden (en in beide gevallen zonder rem; die is om te remmen). Verkeerslicht duurt vaak langer dan 30s.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 29-11-2016 23:01:50 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 21:54:27 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166988123
*kitkat.jpg*

Ok, blijkbaar moet ik wat duidelijker zijn;

nokken met bekvechten en kibbelen en ontopic, en nee, niet alsjeblieft.

irritaties posten en hi ha ho, of doorfietsen naar een Unox-verdeelstation.

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 29-11-2016 22:59:51 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166990571
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal :{
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo :D
  dinsdag 29 november 2016 @ 23:48:50 #273
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_166991541
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal :{
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo :D
Vaak mensen die voor 't zelfde bedrijf rijden. Moet er maar eens op letten, vaak rijd de vrachtwagen op jouw rijstrook met dezelfde livery.

OT: Mensen die zoals aangehaald opgefokt lopen te rijden in kleven in de file. Je schiet er niks mee op en zorgt voor een start stop werking. Beter tokkel je rustig op je gemak in z'n 1 of 2 door en laat je je gas los.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_166992126
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal :{
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo :D
Ja super irritant. Ik heb jaren gedacht dat ze voor flitsers waarschuwden.
  FOK!fotograaf woensdag 30 november 2016 @ 00:33:57 #275
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166992292
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
Is niet goed voor je lager, die wordt dan warmer dan dat de bedoeling is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 november 2016 @ 00:37:57 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166992327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is niet goed voor je lager, die wordt dan warmer dan dat de bedoeling is.
Denk dat de motor het ook niet helemaal fijn vindt om constant aan en uit te gaan... de echt onderhoudsvrije auto hapt stof in de garage.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 30 november 2016 @ 00:39:42 #277
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166992348
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

Is irritant ja. Ook bij verkeerslicht. Al moet de oplossing daarvoor wmb eerder bij de auto gezocht worden. Al eerder opgemerkt dat ik het onlogisch vind dat remlichten ook branden als je al stil staat.
Vind het altijd wel handig als je op een file afrijdt met 130kmu. Geeft net dat stukje meer waarschuwing.
pi_166992349
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Wat ik wel irritant vind is die vrachtwagens die elkaar begroeten met een groot lichtsignaal :{
Waarom? Kennen ze elkaar ofzo :D
Jep, bekenden of hetzelfde bedrijf. Doe ik ook altijd. Sterker, als je het als chauffeur niet zou doen denken ze dat je contactgestoord bent.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 30 november 2016 @ 00:41:33 #279
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166992367
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou maar 30 seconden de koppeling ingetrapt moeten houden...
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 november 2016 @ 00:46:04 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166992419
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.
Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.

Als het echt vast staat, doe ik dat ook. Gelukkig komt dat zelden voor op mijn trajecten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 30 november 2016 @ 01:07:12 #281
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166992646
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.

Als het echt vast staat, doe ik dat ook. Gelukkig komt dat zelden voor op mijn trajecten.
O, bij reguliere verkeerslichten doe ik het ook niet. Enkel bij bruggen en spoorwegovergangen.
pi_166993219
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen)
Ja hoor.
  woensdag 30 november 2016 @ 07:35:14 #283
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_166993228
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Met echt lange files (sta in ongeveer 200km file per dag door de dag heen) krijg ik geen houten poot van het remmen, maar van de koppeling.
Heb jij als baan file rijder?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_166993635
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een stoplicht waar je zo weer weg bent en anderen op je staan te wachten.

Als het echt vast staat, doe ik dat ook. Gelukkig komt dat zelden voor op mijn trajecten.
Tegen de tijd dat ik kan rijden draait de motor al en staat ie al in zin één. Het systeem zit er niet voor niks op. Is vrijwel standaard tegenwoordig.
pi_166993714
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ik kan rijden draait de motor al en staat ie al in zin één. Het systeem zit er niet voor niks op. Is vrijwel standaard tegenwoordig.
Dat is na de startknop het eerste knopje wat ik indruk om het uit te zetten. Niets zo irritant als start-stop bij een automaat.
pi_166993775
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Vind het altijd wel handig als je op een file afrijdt met 130kmu. Geeft net dat stukje meer waarschuwing.
Of als de rij wachtende auto's voor het stoplicht langer dan gebruikelijk is. Wel fijn als de achterste auto z'n remlichten aan heeft als die op een plek staat waar je normaal geen stilstaande auto's verwacht...
pi_166994063
Beste haastige automobilisten,

Ik begrijp best dat u door wilt rijden om op tijd bij die enorm belangrijke afspraak te zijn, en dat het moeilijk is om dan gewoon wat eerder te vertrekken. Ik snap ook dat ik dan in de weg rij met slechts vijf tot tien kilometer per uur boven de snelheidslimiet. Gelukkig hebben we daarvoor doorgaans een linkerstrook waar je me mooi over kunt inhalen, in plaats van mij lopen op te jagen op de rechterstrook. Ik rij daar niet voor niets, maar in het vervolg zal ik gewoon even de vluchtstrook op gaan zodat u kunt passeren. ^O^

Ook begrijp ik in deze weeromstandigheden dat ik mij maar aanstel wanneer ik wat voorzichtiger rijd. Het is inderdaad mijn schuld dat de wegen in onze woonwijk spekglad waren en dat ik daarom wat voorzichtiger door de bochten ging. Ik heb gewoon niet dezelfde grip op de weg en stabiliteit met mijn twee wielen in vergelijking met uw vier wielen, maar dat zal ik gewoon schijt aan moeten hebben en als een ware Rossi die bochten moeten nemen. Verder is het simpelweg abonimabel dat ik me daar dan aan de Vmax van 30km/u houd, tussen de fietsende moeders en kroost, in plaats van er met 50 tussendoor te racen. Het is volledig terecht dat u me dan op een meter afstand volgt en gaat toeteren wanneer u vol in de ankers moet omdat ik rem voor iemand die van rechts komt. Hoe durf ik! :N

In het vervolg zal ik me meer gedragen als u, zodat iedereen hetzelfde stressniveau als u heeft. *O*

Groetjes,
Tunafish
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 30 november 2016 @ 11:06:40 #288
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166995794
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 07:35 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Heb jij als baan file rijder?
Gelukkig niet. Maar rij door heel Nederland, de hele dag door. Mijn eigen tijd rij ik meestal file vrij, in de tijd van de werkgever sta ik gemiddeld 4 uur per dag in de file.
pi_166996407
*als je wilt zuigen zoek je maar een vriend op*

[ Bericht 48% gewijzigd door derLudolf op 30-11-2016 13:29:49 ]
  FOK!fotograaf woensdag 30 november 2016 @ 17:41:07 #290
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_167003989
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is na de startknop het eerste knopje wat ik indruk om het uit te zetten. Niets zo irritant als start-stop bij een automaat.
Het werkt ook het beste bij de automaat. Rem los en je rijdt weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_167004363
Als ik niet de eerste ben zet ik hem ook vaak in vrij met startstop. Ding start sneller dan het koppelingspedaal de bodem raakt.

Daarnaast houd ik wel de hele tijd de voetrem er op, die is niet zo zwaar.

En ik heb ook nog eens van die ledremlichten :6
.
  woensdag 30 november 2016 @ 20:23:09 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167008925
Kunnen we ON-TOPIC?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167009095
Zeker.

Ik zat vandaag op de snelweg; en daar zijn ze met nieuw asfalt bezig, dus er is één rijstrook open (of eigenlijk is het de vluchtstrook) en daar mag je 70 km/h.. En wat rijdt er dan voor je.. iemand die niet harder durft/gaat dan 40 km/h (OP DE TELLER!). In de spits.

:'( :'(.

BLIJF THUIS, VERDORIE! Of rij binnendoor.
pi_167009200
quote:
4s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:23 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we ON-TOPIC?
Ok, ik reed vandaag de Coentunnel in met 100 en toen gingen we in de tunnel 80 rijden. Bij uitkomen was iedereen voor al weggereden, behalvr die k%t Aygo die met 85 omhoog kroop en voor me bleef k%tt@n.

Of nee, nog beter tijdens het samenvoegen van de A5 en A4 kwam in de dode hoek van een nieuwe E klasse terecht. Ding gaf netjes een dode hoek waarschuwing in zijn spiegel, maar alsnog probeerde die Benz rijder mij opzij te drukken.

Van die mensen die een dure auto rijden en zelf de opties als dode hoek waarschuwing of adaptive cruise control niet snappen.
.
  woensdag 30 november 2016 @ 20:56:27 #295
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_167010008
Oostblokchauffeurs voor wie ritsen letterlijk vertaald "van rijstrook wisselen ongeacht wie of wat er rijdt, want ik ben toch groter" betekent. Kutvolk. :r
  woensdag 30 november 2016 @ 22:23:09 #296
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_167012624
Pre ergernis..morgenvroeg rond 6.30/6.45 het gesodemieter weer op de A12 richting Utrecht vanuit Arnhem..
Beers naar Alkmaar red ik tegenwoordig niet meer onder de 2,5 uur.
Graag verwijderen.
  woensdag 30 november 2016 @ 23:07:54 #297
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_167013835
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:23 schreef Charged het volgende:
Pre ergernis..morgenvroeg rond 6.30/6.45 het gesodemieter weer op de A12 richting Utrecht vanuit Arnhem..
Beers naar Alkmaar red ik tegenwoordig niet meer onder de 2,5 uur.
Sterkte
pi_167013926
Vanavond bijna een fietser aangereden die zonder licht reed. Kwaad dat meneer werd en ik kom verdomme nog van rechts ook :')
Ik had hem trouwens echt niet zo snel zien aankomen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 november 2016 @ 23:35:47 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167014506
Ik denk dat ik de irritatie van een fietser die van rechts kwam was vandaag :@

Kwam een groepje van rechts die uiteraard zonder richting aan te geven naar rechts afsloeg. Ze konden niet rechtdoor, dus enkel links of rechtsaf. Dus ik rij gewoon rustig door maar word raar aangekeken door een vrouw die blijkbaar te weinig ruimte kreeg. Weet nu nog steeds niet of ze echt naar rechts wilde, of dat ze wel links af sloeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 1 december 2016 @ 09:32:02 #300
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_167017594
Ik snap het niet.. vanochtend weer op de A12. Twee linkerrijbanen afgesloten met een rood kruis en toch zijn er mensen die stug doorrijden ondanks er ruimte is om in te voegen...

Ik keek ook in mijn spiegel om te kijken hoe lang de file nu was en zie zo een witte BMW uit de file rijden en op de meest linker afgesloten baan vol gas doorrijden!... Echt, dit snap ik dus totaal niet...
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_167017626
Aangezien het BMW was is het gewoon aso gedrag :P, maar er zijn zat mensen die het echt niet zien hoor :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')