abonnement Unibet Coolblue
pi_167349689
* kingjotte is ook weer aardig verwend door de kerstklaas:



Men ziet:

• GKT55GCE invalzaag + 2x geleiderails 160cm + draagtas en koppelstuk in L-Boxx
• GBH2-28DFV Boorhamer 3.2J 850w in L-boxx
• Bosch powerbank
• Extra zaagblad
• Speelgoedje als cadeautje van de leverancier

Helaas ook nog een vervelende verrassing:



L-Boxx van de boorhamer is beschadigd waardoor er geen andere meer bovenop wil klikken :'(
Daar heb ik maar een ticket voor aangemaakt.
  Knikkerking donderdag 15 december 2016 @ 19:54:25 #202
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167350869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:30 schreef ciewy het volgende:
Niet zo fancy als sommigen, maar wel superblij mee!

ijzerzaagje...
[ afbeelding ]

20 mm steenboor
[ afbeelding ]

Wera 6-in-1 schroevendraaier
[ afbeelding ]

2 van die action led bouwlampen (via hier, maar idd top dingen voor 't geld)
[ afbeelding ]

En de Wiha set die meerdere mensen hebben, superfijn zeg! Top tip!
[ afbeelding ]

Blij mee! :)
Cool 8-)
Veel klusplezier d'r mee ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:15 schreef kingjotte het volgende:
* kingjotte is ook weer aardig verwend door de kerstklaas:

[ afbeelding ]

Men ziet:

• GKT55GCE invalzaag + 2x geleiderails 160cm + draagtas en koppelstuk in L-Boxx
• GBH2-28DFV Boorhamer 3.2J 850w in L-boxx
• Bosch powerbank
• Extra zaagblad
• Speelgoedje als cadeautje van de leverancier

Helaas ook nog een vervelende verrassing:

[ afbeelding ]

L-Boxx van de boorhamer is beschadigd waardoor er geen andere meer bovenop wil klikken :'(
Daar heb ik maar een ticket voor aangemaakt.
Woei :9~
Dat zijn fijne spullen :7
Die invalzaag: die ga je nog fijn vinden. Iedere keer. :Y (die 2-28 ook trouwens, maar die zaag is gewoon écht een fijn stuk gereedschap)
pi_167351147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:54 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Woei :9~
Dat zijn fijne spullen :7
Die invalzaag: die ga je nog fijn vinden. Iedere keer. :Y (die 2-28 ook trouwens, maar die zaag is gewoon écht een fijn stuk gereedschap)
Kan niet wachten inderdaad! (Heb jij die powerbank al, hoort er wel bij als Bosch fanboy toch? :P )
  Knikkerking donderdag 15 december 2016 @ 20:09:27 #204
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167351402
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:02 schreef kingjotte het volgende:
powerbank
Die ken(de) ik niet...
Bedoel je deze?



Zou niet weten wat ik daarmee moet ;)
Heb wel een Bosch Blauw zakmes. Valt onder dezelfde categorie toch? :P
  Lieve Belg donderdag 15 december 2016 @ 20:12:24 #205
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167351498
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:15 schreef kingjotte het volgende:
* kingjotte is ook weer aardig verwend door de kerstklaas:

[ afbeelding ]

Men ziet:

• GKT55GCE invalzaag + 2x geleiderails 160cm + draagtas en koppelstuk in L-Boxx

Die 160 cm is wel handiger dan de 140cm van Festool. Als je een plaat van 120 of 125 cm in breedte wilt doorzagen is 140 net te kort. 160 Lijkt me dat juist goed op te vangen om aan beide kanten een twintigtal cm over te hebben.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Knikkerking donderdag 15 december 2016 @ 20:16:56 #206
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167351626
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:12 schreef Jump het volgende:

Die 160 cm is wel handiger dan de 140cm van Festool. Als je een plaat van 120 of 125 cm in breedte wilt doorzagen is 140 net te kort. 160 Lijkt me dat juist goed op te vangen om aan beide kanten een twintigtal cm over te hebben.
Dat snap ik niet helemaal...
Hoezo zou je iets over willen hebben?
Ik vind het juist fijn als de liniaal nét niet past (eigenlijk iets te kort is dus) zodat'ie nergens uitsteekt.

Dat je in het begin iets extra wilt kan ik me nog indenken (liever niet, maar oké), maar aan het einde hoe minder er oversteekt, hoe beter :)

Of is er een situatie te verzinnen (die ik misschien nog niet ken) waarbij dat juist niet fijn is?
pi_167352485
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:12 schreef Jump het volgende:

[..]

Die 160 cm is wel handiger dan de 140cm van Festool. Als je een plaat van 120 of 125 cm in breedte wilt doorzagen is 140 net te kort. 160 Lijkt me dat juist goed op te vangen om aan beide kanten een twintigtal cm over te hebben.
Ik had zelf liever een van 160 en een van 80 gehad, maar dit was een set die ze niet wilden aanpassen. Misschien komt die 80 ooit nog ;-)
pi_167353358
Naar aanleiding van mijn vraag in het kleine kluskwesties-topic heb ik toch maar de knoop doorgehakt en deze trek-, afkort- en verstekzaag gekocht (Einhell TC-SM 2131 Dual):



Als behoorlijke klusleek vond ik het wel een uitdaging om hem gisteravond uit te pakken en klaar te maken voor gebruik, maar het is gelukt. Ik wil er hoge plinten mee gaan plaatsen. Het onder verstek zagen lukt (en wat een herrie zeg), gaat uiteraard veel beter dan met de hand, zoals ik het in één kamer heb gedaan.

Nu krijg ik alleen één ding niet voor elkaar en hoopte dat iemand hier daar een oplossing voor heeft. Als ik een kortere plint (6 cm hoog, lengte wisselt, bv. 13 cm) onder verstek wil zagen dan kan ik deze niet vastklemmen. Als ik het verstek op het uiteinde van de plint wil zagen en de plint van 13 cm ook zodanig onder de laser plaats, dan kan ik hem wel vastzetten met de spaninrichting (dat ding links), maar als die spaninrichting te dicht op het 'zaagdeel' staat (dat grote stuk van de zaag dat van boven naar beneden beweegt) dan kan de zaag niet ver genoeg naar beneden omdat de aandraaiknop van de spaninrichting dat tegenhoudt. Ik kan de spaninrichting ook niet anders neerzetten doordat de plint smal is (ca. 1.5 cm breed). Is er een oplossing om kleine stukken plint toch goed vast te klemmen? Anders moet ik elk klein stuk altijd van een langere plint afhalen... beetje zonde en ook lastig te corrigeren als ik een fout maak.
pi_167353887
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:12 schreef Jump het volgende:

[..]

Die 160 cm is wel handiger dan de 140cm van Festool. Als je een plaat van 120 of 125 cm in breedte wilt doorzagen is 140 net te kort. 160 Lijkt me dat juist goed op te vangen om aan beide kanten een twintigtal cm over te hebben.
Eens.
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 21:17:20 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167354377
Zo'n stukje van 13cm kun je toch ook met de hand vasthouden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Lieve Belg donderdag 15 december 2016 @ 21:48:03 #211
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167355585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Dat snap ik niet helemaal...
Hoezo zou je iets over willen hebben?
Ik vind het juist fijn als de liniaal nét niet past (eigenlijk iets te kort is dus) zodat'ie nergens uitsteekt.

Dat je in het begin iets extra wilt kan ik me nog indenken (liever niet, maar oké), maar aan het einde hoe minder er oversteekt, hoe beter :)

Of is er een situatie te verzinnen (die ik misschien nog niet ken) waarbij dat juist niet fijn is?
Als je het gebruikt om volledig door te zagen, dus niet in te vallen, zet ik de zaag liever iets voor het begin van de plank al op de liniaal zodat de zaag goed ondersteund wordt. En ook op het einde. Als je de rangen gelijk zou leggen heb je ongeveer maar de halve zaag op de liniaal als je begint te zagen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_167356407
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 07:06 schreef Atmoz het volgende:
Wow, das wel erg veel afwijking :o (je ziet ook duidelijk de lijnen niet parallel lopen?)

Wat vervelend zeg. Kun je niet nog eens goed checken langs een écht recht iets? Bijvoorbeeld op een A4 papier wat je vast taped op een tafel ofzo.

En anders foto ervan maken en die als bewijs opsturen naar de winkel.
Veel succes in ieder geval!
Stuk restmateriaal meegenomen die iig vlak en recht is, resultaat is 3mm afwijking ;(
Ter vergelijking dezelfde test gedaan met mijn huidige Bahco, die is wel redelijk recht maar daarbij zit er dan weer verschil in de schaalverdeling voor en achter.

Speling krijgen omdat hij uit 2 delen bestaat, ja dat zou na verloop van tijd wel kunnen gebeuren. Maar toch zeker niet bij een gloednieuwe winkelhaak?.. Zal ze eens mailen, toch wel een domper na een goede 2 weken levertijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:31 schreef ciewy het volgende:

[..]

Ziet er mooi / handig uit! Zit er ook nog een soort van fijnafstelling op?

gr
Neen, helaasch. Ben er allang blij mee dat ik geen aparte kunsten meer hoef uit te halen om de laser op hoogte te kunnen zetten. :+ Wat ik nu gebruik is een groene bosch kruislijnlaser, als er nog eens een wat meer nauwkeuriger model in huis komt dan zou zo'n optie wel leuk zijn.
  Knikkerking donderdag 15 december 2016 @ 22:12:05 #213
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167356434
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:48 schreef Jump het volgende:

Als je het gebruikt om volledig door te zagen, dus niet in te vallen, zet ik de zaag liever iets voor het begin van de plank al op de liniaal zodat de zaag goed ondersteund wordt. En ook op het einde. Als je de rangen gelijk zou leggen heb je ongeveer maar de halve zaag op de liniaal als je begint te zagen.
Klopt, maar dat is toch geen probleem? Je valt in aan het begin waardoor de zaag (en sowieso ook de liniaal) bijna volledig wordt ondersteunt door het te zagen hout. Ook vind ik starten op een uitstekend stuk lastig omdat de liniaal dan soms kan kan draaien (je creëert een kantelpunt).

Grappig om te zien dat iedereen zijn invalzaag op een andere manier gebruikt ^O^
  Lieve Belg donderdag 15 december 2016 @ 22:23:12 #214
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167356865
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is toch geen probleem? Je valt in aan het begin waardoor de zaag (en sowieso ook de liniaal) bijna volledig wordt ondersteunt door het te zagen hout. Ook vind ik starten op een uitstekend stuk lastig omdat de liniaal dan soms kan kan draaien (je creëert een kantelpunt).

Grappig om te zien dat iedereen zijn invalzaag op een andere manier gebruikt ^O^
Inderdaad. Ik duw meestal dan met mijn linkerkant een beetje op de liniaal, en eenmaal dat de zaag volledig op het hout zit gaat mijn linkerhand naar de afzuiging om te zien dat ze niet aan de rand blijft haperen. Zelf met een hulpstukje op het einde van de liniaal blijft die soms nog wel eens haperen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Knikkerking vrijdag 16 december 2016 @ 06:53:59 #215
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167363188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:11 schreef Tom_ het volgende:

Stuk restmateriaal meegenomen die iig vlak en recht is, resultaat is 3mm afwijking ;( [ afbeelding ]
Ter vergelijking dezelfde test gedaan met mijn huidige Bahco, die is wel redelijk recht maar daarbij zit er dan weer verschil in de schaalverdeling voor en achter.
[ afbeelding ]
Speling krijgen omdat hij uit 2 delen bestaat, ja dat zou na verloop van tijd wel kunnen gebeuren. Maar toch zeker niet bij een gloednieuwe winkelhaak?.. Zal ze eens mailen, toch wel een domper na een goede 2 weken levertijd.
Bij die Bahco lijkt de lijn ook iets uit te lopen, of ligt dat aan de foto? Het lijkt in ieder geval niet 100% parallel te zijn...

Ik had bij mijn Bahco (zo'n oranje met zo'n uitschuifbaar pinnetje erop) ook een redelijke afwijking. Die was ook (vrij) nieuw, of in ieder geval niets geks mee gebeurt. En de andere Bahco (zo'n zelfde zwarte als wat jij hebt) is ook niet helemaal recht (meer?). Daar kan ik niet van beloven dat hij nooit is gevallen, maar hoe dan ook: ook niet recht.

Dat zijn natuurlijk goede redenen om over te stappen op iets beters. Woodpeckers bijvoorbeeld. Die zijn wel recht. 100% 8-)
pi_167365573
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:36 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

je hebt de verkeerde m8 boutjes vooraan gebruikt bij de spanbevestigingen van de zaag op het onderstel. Je krijgt de spanners van de verbreders nu niet volledig platgelegd. Als het goed is heb je nu nog 2 kortere m8 bouten over.
ga dit weekend even kijken of die er zijn, thanks voor de tip!
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_167366380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:55 schreef Minarosa het volgende:
Nu krijg ik alleen één ding niet voor elkaar en hoopte dat iemand hier daar een oplossing voor heeft. Als ik een kortere plint (6 cm hoog, lengte wisselt, bv. 13 cm) onder verstek wil zagen dan kan ik deze niet vastklemmen. Als ik het verstek op het uiteinde van de plint wil zagen en de plint van 13 cm ook zodanig onder de laser plaats, dan kan ik hem wel vastzetten met de spaninrichting (dat ding links), maar als die spaninrichting te dicht op het 'zaagdeel' staat (dat grote stuk van de zaag dat van boven naar beneden beweegt) dan kan de zaag niet ver genoeg naar beneden omdat de aandraaiknop van de spaninrichting dat tegenhoudt. Ik kan de spaninrichting ook niet anders neerzetten doordat de plint smal is (ca. 1.5 cm breed). Is er een oplossing om kleine stukken plint toch goed vast te klemmen? Anders moet ik elk klein stuk altijd van een langere plint afhalen... beetje zonde en ook lastig te corrigeren als ik een fout maak.
Als je nou de plint met ze brede kant (plat) "neerlegt" en vastklemt. Als je de zaag naar de andere kant laat kantelen dan de je vastklem ding zit (die je overigens aan de andere kant kan zetten) dan moet je volgens mij goed kunnen zagen. Je beide verstekhoeken kun je krijgen door de "andere kant" van de plint onder te leggen.
pi_167376982
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die Pica potlood heb ik ook. Erg fijn ding. Stuk beter als die timmermanspotloden die continue afbreken.
Dan moet je hem niet constant laten vallen.
[/quote]

De punt breekt steeds af. Laat ze niet steeds vallen.
pi_167379871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:34 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Als je nou de plint met ze brede kant (plat) "neerlegt" en vastklemt. Als je de zaag naar de andere kant laat kantelen dan de je vastklem ding zit (die je overigens aan de andere kant kan zetten) dan moet je volgens mij goed kunnen zagen. Je beide verstekhoeken kun je krijgen door de "andere kant" van de plint onder te leggen.
^O^ dit ga ik zondag even proberen! Kantelen ging prima maar heb die functie nog niet gebruikt om te zagen.

@Ludolf: met de hand vasthouden durf ik niet zo goed :@, wellicht als ik meer ervaring met dit apparaat heb
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 21:42:31 #220
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 21:44:48 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167381945
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Niet echt een klus aanschaf; en toch weer wel zeg maar :P
Zojuist aangeschaft :)

[ afbeelding ]
Heb je net koffiezetapparaat ook? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 23:16:08 #222
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 23:17:18 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167385790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nope :P
O nee wach ik was met CV in de war. Die rijdt rondjes in zijn servicebus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Lieve Belg vrijdag 16 december 2016 @ 23:59:48 #224
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_167387204
Heb je nog gen fiets van Makita waar die batterijen oppassen? :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_167388055
Dat was deze toch ? :P


*O*
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')