abonnement Unibet Coolblue
pi_166818717
Ok, ben ik dus aangenomen als secretaresse bij een hele kleine organisatie (4 man vaste kern, rest ZZP) die cursussen in communicatie en coaching biedt.

De werkgever wil me verplichten mee te doen aan hun eigen cursus Persoonlijk leiderschap. Thema's 'hoe verwerk ik gebeurtenissen', 'wat wil je in je leven', 'zelfsabotage mechanismen' enz.Het is niet eens duidelijk wie het geeft, maar het zou me niet verbazen als het mijn leidinggevende zelf is. :')

Lijkt mij toch niet normaal, wat jullie? Wat gaan mijn zelfsabotagemechanismen mijn werkgever aan, zolang ik goed functioneer?

Mijn idee: werkgever vindt zichzelf heel wat, gelooft heilig in zelfbedachte cursussen en verwacht dat alle werknemers in de hallelujah komen. We moeten worden ingelijfd in het gedachtegoed ~O> hoe zou je immers fatsoenlijk het agendabeheer kunnen doen, als je niet zelf hebt mogen ervaren hoe deze cursus je leven heeft veranderd, je zoals dat al voor talloze andere cursisten is gebeurd?

Wat vinden jullie hier nou van?
zelfde als diginoob
pi_166818741
Ik vind het volstrekt logisch, gezien het product dat jullie verkopen o.a. die cursus is.
Hoe kan je nou een product verkopen dat je niet kent?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166818743
Lekker portie minachting voor het bedrijf waar je werkt. Gaat goed komen ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_166818747
Je bent net aangenomen? In dat geval zou ik niet te moeilijk gaan doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_166818748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Lekker portie minachting voor het bedrijf waar je werkt. Gaat goed komen ^O^
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166818758
Haha samen op de heide in je onderbroekje je jeugd analyseren.
Nutteloos.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:06:02 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166818783
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:01 schreef Skv het volgende:
Ik vind het volstrekt logisch, gezien het product dat jullie verkopen o.a. die cursus is.
Hoe kan je nou een product verkopen dat je niet kent?
Zij hoeft het toch niet te verkopen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166818787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zij hoeft het toch niet te verkopen?
Niet 1 op 1 aan klanten nee, maar desalniettemin lijkt het me goed dat TS weet wat het bedrijf verkoopt. En kom op, het kost een middagje. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166818796
Dit topic alvast naar jouw werkgever doorgestuurd als voorbeeld van een zelfsabotagemechanisme
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:09:58 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166818807
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet 1 op 1 aan klanten nee, maar desalniettemin lijkt het me goed dat TS weet wat het bedrijf verkoopt. En kom op, het kost een middagje. :')
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166818810
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:58 schreef diginoob2 het volgende:

Wat vinden jullie hier nou van?
Ik zou er grote moeite mee hebben.

Het idee om je wat te verdiepen in het product dat jullie bedrijf verkoopt vind ik dan nog wel wat inzitten, dus als je er niet onderuitkomt zou ik het accepteren onder dat mom (en dan dus ook onder dat mom geen eigen persoonlijke input geven over persoonlijke sabotagetechnieken), en dus de cursus observeren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166818816
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:10 schreef sigme het volgende:

Ik zou er grote moeite mee hebben.

Het idee om je wat te verdiepen in het product dat jullie bedrijf verkoopt vind ik dan nog wel wat inzitten, dus als je er niet onderuitkomt zou ik het accepteren onder dat mom (en dan dus ook onder dat mom geen eigen persoonlijke input geven over persoonlijke sabotagetechnieken), en dus de cursus observeren.
Cursus observeren lijkt me handig voor de werkzaamheden. Ik begrijp dat TS echt meedoen niet prettig vindt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Forum Admin dinsdag 22 november 2016 @ 08:11:58 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_166818817
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet 1 op 1 aan klanten nee, maar desalniettemin lijkt het me goed dat TS weet wat het bedrijf verkoopt. En kom op, het kost een middagje. :')
Ik denk zomaar dat het niet gaat om de tijd maar om de privé zaken die de TS wellicht op die cursus zal moeten vertellen aan haar werkgever. Zeker als dat in het gezelschap van klanten is zal ze er toch aan mee moeten doen.

Ik zou voorstellen dat ik best eens aanwezig zou willen zijn bij een cursusdag maar niet de behoefte voel om er daadwerkelijk aan deel te nemen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:23:10 #14
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166818927
Als de cursussen worden aangeboden onder het mom van scholing dan zou ik dat inderdaad liever bij een externe partij doen.

Als je wordt gevraagd mee te doen om te ontdekken wat zo'n cursus inhoudt dan kan dat best nuttig zijn voor je werk.

Ik zou tijdens een gesprekje met de werkgever (of eventueel een collega die er langer werkt) eens vragen wat precies de bedoeling erachter is, in welke richting je moet denken.

Op zich hoef je niet bang te zijn, bij iedereen die je van straat plukt waar je een psychologische analyse op loslaat zullen verborgen gebreken naar voren komen. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je niet goed kunt functioneren in werk of privé. Maar je mag denk ik rustig aangeven dat je terughoudend wilt zijn in wat je deelt om werk en privé niet teveel door elkaar te laten lopen en je niet te kwetsbaar op te hoeven stellen in je professionele werkhouding.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 08:29:18 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166819000
Wel eens gedaan. Veel van geleerd wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166819075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit topic alvast naar jouw werkgever doorgestuurd als voorbeeld van een zelfsabotagemechanisme
:D
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:40:42 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166819130
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:58 schreef diginoob2 het volgende:
Wat vinden jullie hier nou van?
Wat doe je bij die organisatie als je hier niet aan mee wilt doen? Dan is er toch heel weinig match?

Volgens mij ben je een beetje schijterig, jij moet je boeltje op tafel leggen waar iedereen bij is en dat durf je niet. Maar de truuk van dit soort dingen is nou juist dat je je zwakheden kunt laten zien, en toch gewoon je mannetje staat.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_166819327
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet 1 op 1 aan klanten nee, maar desalniettemin lijkt het me goed dat TS weet wat het bedrijf verkoopt. En kom op, het kost een middagje. :')
Correctie: Een paar dagen.
zelfde als diginoob
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:05:55 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166819405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:58 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Correctie: Een paar dagen.
Ik neem aan dat het betaalde dagen zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166819462
Ik zou meedoen en dan mezelf continu saboteren tijdens de cursus, liefst op extravagante en opvallende manieren. Ik zou er vervolgens niet van uit gaan dat ik nog lang werkzaam zou zijn bij dat bedrijf, maar dan heb ik tenminste een lolletje gehad.
pi_166819473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat doe je bij die organisatie als je hier niet aan mee wilt doen? Dan is er toch heel weinig match?

Volgens mij ben je een beetje schijterig, jij moet je boeltje op tafel leggen waar iedereen bij is en dat durf je niet. Maar de truuk van dit soort dingen is nou juist dat je je zwakheden kunt laten zien, en toch gewoon je mannetje staat.
Ik vind dat een werkgever niet kan verwachten dat je je boeltje op tafel legt, en zeker niet zolang het niet nodig is voor je functie. Overigens leg ik bij gelegenheid mijn boeltje gemakkelijk op tafel, maar dan wel op gelijkwaardige basis, omdat ik daar behoefte toe voel of iets dergelijks. Niet omdat het van me verwacht wordt.

Tuurlijk kan ik meedoen en drie dagen lang faken en met oppervlakkige thema's aankomen om de werkgever te pleasen maar als we het dan toch hebben over persoonlijk leiderschap, dat is ook je grenzen aangeven en dat doe ik hierbij.

Overigens een uurtje een cursus observeren vind ik prima, maar dat zal werkgever wel niet willen, want dan 'verstoor ik het proces van de andere deelnemers'.
zelfde als diginoob
pi_166819478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het betaalde dagen zijn?
Tuurlijk niet, in je eigen tijd...mag wettelijk gezien niet eens. Overigens vind ik dat niet eens zo erg, het gaat me meer om dat het geen 'veilig klimaat' is bij je eigen werkgever dit te doen
zelfde als diginoob
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 09:14:22 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166819509
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:12 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, in je eigen tijd...mag wettelijk gezien niet eens. Overigens vind ik dat niet eens zo erg, het gaat me meer om dat het geen 'veilig klimaat' is bij je eigen werkgever dit te doen
Dus je hebt info/verhalen die je niet wil dat je werkgever weet en waarvan je bang bent dat dat naar voren komt tijdens die training?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166819553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je hebt info/verhalen die je niet wil dat je werkgever weet en waarvan je bang bent dat dat naar voren komt tijdens die training?
Ik zou het ook bijzonder onprettig vinden als ik in eens een boekje open moet doen over prive. Ik kom toch om te werken? Wat heeft de baas er mee te maken wat ik in mijn vrije tijd uitspook, zolang ik maar goed mijn werk doe.
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:22:27 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166819610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je hebt info/verhalen die je niet wil dat je werkgever weet en waarvan je bang bent dat dat naar voren komt tijdens die training?
Jij niet dan?

Mijn manager hoeft echt niet te weten dat ik gister pas om 12 uur lag te slapen terwijl ik er om 5:50 uit ging en daardoor wat moe ben. Helemaal door de paar biertjes die ik gedronken heb.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:22:40 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166819611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:11 schreef diginoob2 het volgende:
Overigens leg ik bij gelegenheid mijn boeltje gemakkelijk op tafel, maar dan wel op gelijkwaardige basis, omdat ik daar behoefte toe voel of iets dergelijks. Niet omdat het van me verwacht wordt.
Men vraagt niet of je op tafel legt dat je je nog steeds misbruikt voelt door je ex.

Men vraagt gewoon: welke problemen ben je tegengekomen tijdens je professionele leven en hoe kunnen we daar aan werken?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:11 schreef diginoob2 het volgende:
dat is ook je grenzen aangeven en dat doe ik hierbij.
Nou, dan is het toch opgelost?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:23:34 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166819622
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:12 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, in je eigen tijd...mag wettelijk gezien niet eens. Overigens vind ik dat niet eens zo erg, het gaat me meer om dat het geen 'veilig klimaat' is bij je eigen werkgever dit te doen
Als mijn baas wilt dat ik een cursus ga volgen dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je dat in zijn tijd doet. Als het nou een bijscholingstraject van een half jaar of een jaar is kan je wel even naar wat andere mogelijkheden kijken, maar voor een paar dagen die min of meer verplicht zijn mag hij wmb de knip trekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166819636
Voorlopig weet je niet de exacte inhoud en zit je op voorhand al moeilijk te doen...
Baas van alle meeuwen
pi_166819725
Hem vriendelijk mededelen dat zoiets gewoon betaald hoort te worden. Eventueel na je proefperiode, en dan (weer heel netjes) vragen waar je geld blijft.

Het meedoen an sich zou ik niet zo'n moeite mee hebben, al zou ik idd geen privé info blootgeven en het puur professioneel/zakelijk houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166819740
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 22-11-2016 09:36:03 ]
pi_166819786
Ik werk al jaren voor Amerikaanse bedrijven en wordt wekelijks doodgegooid met interne cursussen die wij in Europa vooral lachwekkend vinden.
Maar het hoort erbij, als je het niet wil moet je ergens anders gaan werken.
pi_166819878
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:22 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Men vraagt niet of je op tafel legt dat je je nog steeds misbruikt voelt door je ex.

Men vraagt gewoon: welke problemen ben je tegengekomen tijdens je professionele leven en hoe kunnen we daar aan werken?

[..]

Nou, dan is het toch opgelost?
Niks niet tijdens je professionele leven. De insteek is gewoon, tijdens je leven.
zelfde als diginoob
pi_166819891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:35 schreef Coritchando het volgende:
Ik werk al jaren voor Amerikaanse bedrijven en wordt wekelijks doodgegooid met interne cursussen die wij in Europa vooral lachwekkend vinden.
Maar het hoort erbij, als je het niet wil moet je ergens anders gaan werken.
Goed verhaal, lekker relevant ook want totaal vergelijkbaar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166819896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:24 schreef Meeuwenbaas het volgende:
Voorlopig weet je niet de exacte inhoud en zit je op voorhand al moeilijk te doen...
Ik heb alle info die mensen hebben die zich ervoor inschrijven...
zelfde als diginoob
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:43:36 #35
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166819901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:35 schreef Coritchando het volgende:
Ik werk al jaren voor Amerikaanse bedrijven en wordt wekelijks doodgegooid met interne cursussen die wij in Europa vooral lachwekkend vinden.
Maar het hoort erbij, als je het niet wil moet je ergens anders gaan werken.
Is het daar ook gebruikelijk dat degene die je ziel doorzaagt je directe leidinggevende is?
pi_166819903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:35 schreef Coritchando het volgende:
Ik werk al jaren voor Amerikaanse bedrijven en wordt wekelijks doodgegooid met interne cursussen die wij in Europa vooral lachwekkend vinden.
Maar het hoort erbij, als je het niet wil moet je ergens anders gaan werken.
Wat voor cursussen krijg jij dan? Ben wel benieuwd.
zelfde als diginoob
pi_166819937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:41 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Niks niet tijdens je professionele leven. De insteek is gewoon, tijdens je leven.
Dan vertel je doodleuk over die ene vervelende gebeurtenis waarbij een nieuwe werkgever je verplichtte (want proefperiode) om deel te nemen aan een onbetaalde meerdaagse cursus waarin je privezaken met hem moest bespreken.

Ik gok dat het kwartje dan wel valt.

Eventueel nog aan je mede-cursisten vragen wat zij daar van vinden en hoe zij dan zouden handelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166820000
In het bedrijf waar ik werk hebben we ook zulke cursussen, is inderdaad ook van oorsprong Amerikaans. In mijn optiek is elke training die je krijgt mooi meegenomen - als je het uiteindelijk niets vindt is er geen man overboord en ik kan zelf uit de meeste trainingen wel iets leren waar ik iets aan heb op werkgebied.

Ik ben bijvoorbeeld enorm oplossingsgericht en kom daarom bijna altijd direct met een oplossing als een werknemer met een probleem komt. Uit een cursus heb ik geleerd dat dat niet per se goed is - ik geef mensen niet de kans om zelf een oplossing te bedenken. Daarom kun je eigenlijk beter gerichte vragen stellen in zo'n geval en mensen stimuleren zelf een oplossing aan te dragen. Ik vond dat best een interessant inzicht, ook al vond ik een deel van de rest van de training minder spannend.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_166820031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Lekker portie minachting voor het bedrijf waar je werkt. Gaat goed komen ^O^
Precies dat.

Echt TS, met zo'n instelling ga je het niet redden in de 21e eeuw hoor. Je hebt een nieuwe baan, kennelijk in een voor jouw nieuwe branche. Doe dan eens gek en besteed daar eens wat aandacht aan, dat mag ook best buiten de 9-5 tijden. Tijdens de training zelf mag je het best professioneel-zakelijk houden, daar is niets mis mee.
pi_166820136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Lekker portie minachting voor het bedrijf waar je werkt. Gaat goed komen ^O^
pi_166820214
Ik heb een vergelijkbare training gedaan en dat was heel nuttig. Ik zou het echter nooit gedaan hebben als mijn leidinggevende - of een andere bekende - er bij was geweest. Sterker: het bedrijf waar ik dat heb gevolgd (De Baak) zorgt er bij de samenstelling van de groepen voor dat zoiets niet gebeurt.

Het gaat namelijk een heel stuk verder dan alleen je professionele leven. En ook wanneer het wel om je professionele leven gaat kan het heel persoonlijk zijn. Dit zijn geen vakinhoudelijke trainingen, dit gaat over jou als persoon. Het is het type training waarbij het niet ongebruikelijk is dat mensen er emotioneel van worden.

Overigens werd ons tijdens die training gevraagd of we er bezwaar tegen hadden als de net aangenomen accountmanager een ochtendje zou observeren. Dat vond iedereen prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 10:11:39 ]
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 10:17:14 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166820302
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jij niet dan?

Mijn manager hoeft echt niet te weten dat ik gister pas om 12 uur lag te slapen terwijl ik er om 5:50 uit ging en daardoor wat moe ben. Helemaal door de paar biertjes die ik gedronken heb.
Dan vertel je dat niet, als je dat per se niet wil.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166820344
Sowieso moet je blij zijn dat je deze cursussen krijgt aangezien ze leerzaam zijn en voor jou blijkbaar gratis.

Bovendien kun je blij zijn je werkgever je kennis laat maken met wat jullie doen. Zeker in een klein bedrijf ben je zelfs als secretaresse een soort ambassadeur van je bedrijf-> wellicht dat je nieuwe klanten binnen je kennissenkring kan binnenhalen door mond op mond reclame.
Je krijgt zo ook een binding met je bedrijf en je kunt je beter inleven in je collega’s.

Bij het bedrijf waar ik werk krijgt de administratie vrijwel niets mee van het bedrijf. Lijkt me echt vervelend en dan krijg je ook geen binding met het bedrijf.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_166820400
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan vertel je doodleuk over die ene vervelende gebeurtenis waarbij een nieuwe werkgever je verplichtte (want proefperiode) om deel te nemen aan een onbetaalde meerdaagse cursus waarin je privezaken met hem moest bespreken.

Ik gok dat het kwartje dan wel valt.

Eventueel nog aan je mede-cursisten vragen wat zij daar van vinden en hoe zij dan zouden handelen.
:D
zelfde als diginoob
  dinsdag 22 november 2016 @ 10:28:11 #45
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166820447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:41 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Niks niet tijdens je professionele leven. De insteek is gewoon, tijdens je leven.
Dan deel je wat je kunt, en laat je zitten wat je niet kunt. Of zeg ik nou iets heel raars :?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_166820572
2x

[ Bericht 99% gewijzigd door 123hopsaflops op 22-11-2016 10:40:07 ]
pi_166820580
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:11 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik vind dat een werkgever niet kan verwachten dat je je boeltje op tafel legt, en zeker niet zolang het niet nodig is voor je functie. Overigens leg ik bij gelegenheid mijn boeltje gemakkelijk op tafel, maar dan wel op gelijkwaardige basis, omdat ik daar behoefte toe voel of iets dergelijks. Niet omdat het van me verwacht wordt.

Tuurlijk kan ik meedoen en drie dagen lang faken en met oppervlakkige thema's aankomen om de werkgever te pleasen maar als we het dan toch hebben over persoonlijk leiderschap, dat is ook je grenzen aangeven en dat doe ik hierbij.

Overigens een uurtje een cursus observeren vind ik prima, maar dat zal werkgever wel niet willen, want dan 'verstoor ik het proces van de andere deelnemers'.
Ik vind dat je een heel goed punt hebt en dat je voet bij stuk moet houden.

Truc is om direct duidelijk te zijn, geen twijfel te tonen en op een luchtige, rustige manier je bezwaren uit. Als je het op de juiste manier aan weet te geven, boeit het niet of je in je proefperiode zit of er al tien jaar werkt.
pi_166820590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:43 schreef Barrah het volgende:

[..]

Is het daar ook gebruikelijk dat degene die je ziel doorzaagt je directe leidinggevende is?
Ja hoor. Ik hoef nog net de kleur van mijn onderbroek niet door te geven. Maar ze vertellen me ook wat ik op LinkedIN of Facebook moet en mag zetten.
pi_166820623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:43 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Wat voor cursussen krijg jij dan? Ben wel benieuwd.
Denk aan:
Code of Conduct (elk jaar 2 maal)
Anti Bribery (elk jaar)
Information Protection
Mutual Respect ("je mag niet aan de billen van je vrouwelijke collega's zitten" :'))
Use of Social Media
Protecting MobileDevices
Harrassment
Professional Behaviour Mutual Respect

En zo kan ik er nog wel 50 noemen denk ik :')
  Vis een optie? dinsdag 22 november 2016 @ 11:05:43 #50
70532 loveli
N
pi_166821008
Succes, lijkt me erg lastig om het op een manier te regelen waar je baas en jij allebei tevreden mee zijn. Jouw professionele grenzen lijken me het belangrijkst in deze situatie. Ik hoop dat je leidinggevende er na een goed gesprek ook professioneel mee om kan gaan.
crap in = crap out
pi_166821088
Gewoon tegen werkgever zeggen dat je al die cursussen maar onzin en geldverspilling vindt. Als je het helemaal duidelijk wil maken kun je nog zeggen dat je geen zin hebt bij al die andere zweverige types in één ruimte te zitten. Ik denk dat je dan echt niet naar die cursus hoeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')