abonnement Unibet Coolblue
pi_166793005
Ik ben met familie uit Australië aan het praten over een eventuele werkvakantie van 2 jaar.
Hij beweerd dat het mogelijk is om met een enkeltje Australië het land in te komen, omdat het voor 2 jaar is en dat hij Engelsen kent die dat ook zo gedaan hebben.

Nu betaal ik natuurlijk liever 800 euro voor een enkel, dan 1400 voor een retour ;)
Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 20 november 2016 @ 23:59:20 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166793305
Heb je een visum?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_166793606
Een retour ticket is geen vereiste. Je moet aan kunnen tonen dat je jezelf kunt bedruipen gedurende de 12 maanden en dat je genoeg geld hebt om aan het einde een vliegticket terug/weg te betalen. Zie http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417- en dan "Visa applicants", "Who could get this visa", punt 5 en 6.

Even zoeken hier bevestigd dit.
pi_166794183
Toevallig, ik heb net zo'n visa toegekend gekregen. Working Holiday visa.

Let op, want:

- visa is voor 12 maanden
- je kunt een extensie aanvragen voor nogmaals 12 maanden, maar daarvoor moet je 88 dagen "specified work" doen in een "regional area". Komt meestal neer op fruit plukken voor 3 maanden in een afgelegen gebied.

Ik ga er van uit dat je een NL paspoort hebt.
- Eerst online visum aanvragen. Kost ongeveer 360 euro.
- meestal krijg je binnen 2 dagen antwoord. In sommige gevallen moet je medische tests ondergaan.
- als ze je een visa toewijzen heb je 12 maanden om het land in te komen, en vanaf dat moment kun je daar 12 maanden verblijven.
- na 12 maanden verloopt je visa en moet je het land verlaten. Tenzij je 3 maanden betaald "specified work" hebt gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peunage op 21-11-2016 02:06:34 ]
pi_166794219
Let ook op het type visum dat je aanvraagt.
pi_166803843
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 23:59 schreef static het volgende:
Heb je een visum?
Ik heb nog geen visum omdat ik nog niet precies weet wat ik ga doen.
Ik ga in december naar een bijeenkomst in Nijmegen waar het een en ander verteld zal worden.
Daarna zal ik waarschijnlijk wel een visum aanvragen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_166803924
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:17 schreef anarchitect het volgende:
Een retour ticket is geen vereiste. Je moet aan kunnen tonen dat je jezelf kunt bedruipen gedurende de 12 maanden en dat je genoeg geld hebt om aan het einde een vliegticket terug/weg te betalen. Zie http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417- en dan "Visa applicants", "Who could get this visa", punt 5 en 6.

Even zoeken hier bevestigd dit.
Ik heb familie in Sydney, Adelaide, Melbourne en Newcastle waar ik terecht kan.
Dus daar maak ik me weinig zorgen over.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 1 januari 2017 @ 12:42:05 #8
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167805583
Zit momenteel ook met een working holiday visa in Australie (Melbourne) en ga volgende week aan de slag als fruitplukker.

Pas wel op dat ze je wel alle papieren verstrekken die nodig is voor de aanvraag van je 2e visum.

Tevens moet je geloof ik iets van 4000$ op je rekening hebben. Dit hebben ze toen ik het land inging echter niet gecontroleerd. Ik denk dat ze dit vooral checken bij lageloonlanden zoals Azie.

Waarom boek je niet een enkeltje naar Bangkok en vlieg je vervolgens door naar Australie? Duurt iets langer maar kan je makkelijk 200 euro schelen. Van dat geld kan ke ook 4 dagen in Bangkok genieten en dan doorvliegen ;)
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_167808015
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:42 schreef Maikuuul het volgende:
Zit momenteel ook met een working holiday visa in Australie (Melbourne) en ga volgende week aan de slag als fruitplukker.

Pas wel op dat ze je wel alle papieren verstrekken die nodig is voor de aanvraag van je 2e visum.

Tevens moet je geloof ik iets van 4000$ op je rekening hebben. Dit hebben ze toen ik het land inging echter niet gecontroleerd. Ik denk dat ze dit vooral checken bij lageloonlanden zoals Azie.

Waarom boek je niet een enkeltje naar Bangkok en vlieg je vervolgens door naar Australie? Duurt iets langer maar kan je makkelijk 200 euro schelen. Van dat geld kan ke ook 4 dagen in Bangkok genieten en dan doorvliegen ;)
Waar ga je fruit plukken, als ik vragen mag?
  zondag 1 januari 2017 @ 15:07:39 #10
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167808118
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar ga je fruit plukken, als ik vragen mag?
In Mooroopna, een klein dorpje naast Shepparton (Victoria state). Het fijne van deze plekken is dat er vrij weinig te doen is. Waardoor je makkelijker geld kan sparen.

Om mezelf beter te verplaatsen heb ik me een auto gekocht. Zo ben ik niet afhankelijk van andere mensen + mocht mij de werkplek niet bevallen ik altijd nog naar bijvoorbeeld Mildura door kan rijden.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_167808425
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:07 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

In Mooroopna, een klein dorpje naast Shepparton (Victoria state). Het fijne van deze plekken is dat er vrij weinig te doen is. Waardoor je makkelijker geld kan sparen.

Om mezelf beter te verplaatsen heb ik me een auto gekocht. Zo ben ik niet afhankelijk van andere mensen + mocht mij de werkplek niet bevallen ik altijd nog naar bijvoorbeeld Mildura door kan rijden.
Ik kom op 2 februari in Melbourne aan. Ga ook een klein autootje kopen en dan naar Tasmanie om daar te werken. Auto's zijn daar een beetje goedkoper dan in Nederland toch?
  zondag 1 januari 2017 @ 15:37:28 #12
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167808605
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik kom op 2 februari in Melbourne aan. Ga ook een klein autootje kopen en dan naar Tasmanie om daar te werken. Auto's zijn daar een beetje goedkoper dan in Nederland toch?
Kleine autos zijn net zo duur als grote autos haha :p.

Ik heb zelf de keuze gemaakt om een Mitsubishi Verada 1998, full option 3.5L V6 te kopen. Echt een luxe bak met 125k op de klok. Koste me totaal 2100 euro.

Voor hetzelfde geld kon ik een VW polo uit 2003 kopen die meer km had gereden.

Ik zelf geef dan de voorkeur aan comfort.

Verzekering kost me 28$ per maand, zon 20 euro.
De auto moet gekeurd worden door een erkend bedrijf de zogenaamde "road worthy check". Dit zat bij mijn aankoopprijs inbegrepen.

Tevens moet je auto gerigistreerd worden (soort wegenbelasting). Dit kost 800$ voor een jaar. Maar de eigenaar van de auto heeft me hiervan 6 maanden betaald.

Mocht je een auto kopen onderhandel dan goed. Een auto onder de 2000$ vind je niet heel snel. Of je moet zelf al de kosten op je willen nemen voor bovenstaande.

Benzine is 1.25$ ongeveer 85 eurocent de liter.

Voeg op facebook de groep "Fruit picking jobs" toe.
Elke dag worden er wel vacatures gepost.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')