Ja het lijkt me ook niet zo moeilijk.. en stroom is het punt niet zo volgens mij.. staan er overal wel huizen langs, dus ligt er ook een stroomnet..quote:Op zondag 20 november 2016 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
kan dat gewoon niet met zonnepanelen fatsoenlijk werken?
Als je niet eens weet hoe je een overweg over moet steken, hoor je niet op de openbare weg thuis.quote:Op zondag 20 november 2016 15:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar dat schijnt dus niet (meer) te werken..
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT
Mooie plaatjes..quote:Op zondag 20 november 2016 13:37 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
19 November 2016 - Omdat het Spoorwegmuseum ruimte moest krijgen voor het Wintermuseum en het AH Allerhande Kerstfestival, werden er rijtuigen uit het museum verwijderd en naar de VSM gebracht ter stalling.
Omdat de loods in Blerick momenteel niet bereikbaar is, kon men daar niks stallen.
[ afbeelding ]
19 November 2016 - Omdat er een kettinghor aan het werk was op de enkelsporige lijn tussen Heerhugowaard en Hoorn, werd die kant op gereden.
De kettinghor was zijn kunsten aan het vertonen tussen Obdam en Hoorn, en passeert de toegesnelde fotograaf.
Ik gok dat dat een soort worteldoek is, om te voorkomen dat wortels van bomen en planten in de ballast gaan groeien.quote:Op zondag 20 november 2016 15:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mooie plaatjes..
Weet iemand toevallig waarom er een doek onder de ballast gelegd word of waar ie voor dient?
Ah oke.. ik had die link nog niet gelegd idd..quote:Op zondag 20 november 2016 15:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik gok dat dat een soort worteldoek is, om te voorkomen dat wortels van bomen en planten in de ballast gaan groeien.
Dan stap je uit en duw je de auto over de overwegquote:Op zondag 20 november 2016 15:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar dat schijnt dus niet (meer) te werken..
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT
Er komt vanzelf zand tussen waardoor er planten zich kunnen wortelen. Maar als er een paar keer per dag een trein ergens over raast denk ik dat er weinig kan wortelen.quote:Op zondag 20 november 2016 15:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah oke.. ik had die link nog niet gelegd idd..
(mijn ervaring hier is dat er gewoon onkruid tussen het grind op het worteldoek groeit maar dat zal wat natter zijn denk ik..)
Hmm die ontbreken hier nog... spoorbielzen en grind heb ik al..quote:Op zondag 20 november 2016 15:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er komt vanzelf zand tussen waardoor er planten zich kunnen wortelen. Maar als er een paar keer per dag een trein ergens over raast denk ik dat er weinig kan wortelen.
RoundUp en MCPA werken ookquote:Op zondag 20 november 2016 16:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hmm die ontbreken hier nog... spoorbielzen en grind heb ik al..
Note to self:
trein
rails
Mijn buurman noemt de autoweg hier vlakbij nog steeds t spoor trouwens..
(joa ik zag hom aan komm voaren bie t spoor/ja ik zag hem aankomen rijden over de weg)
Was vroeger het woldjerspoor.. hij speelde als kind bij het stootblok
Ja maar kost geld en moeilijk dit dat en ǶuǶu!quote:Op zondag 20 november 2016 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan stap je uit en duw je de auto over de overweg
In het kader van "Hoe langer Prorail weigert het probleem op te lossen, hoe ranziger de dan-maar-zo-kutideeën worden"
De grap is dus dat alle overwegen op openbare wegen beveiligd zijn, maar je hebt ook particuliere overwegen. Veelal ooit aangelegd voor boeren om het land te bereiken aan de andere kant van het spoor maar dus ook voor andere doeleinden, zoals in Winsum. En zoals in dit artikel staat mag ProRail daar niets op aanpassen omdat het niet haar bezit is.quote:Op zondag 20 november 2016 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw. Zelf bedacht?
Trouwens Prorail gaat helemaal niet over het sluiten van overwegen. Prorail kan niet op eigen houtje de openbare weg gaan opheffen. Prorail moet gewoon die overwegen gaan beveiligen, hoe veel het er ook zijn en hoe veel geld het ook kost. En rap wat. En kappen met janken.
Bescherming van het ballastbed tegen klei: http://www.spoorpro.nl/sp(...)n-kleivorming-spoor/quote:Op zondag 20 november 2016 15:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mooie plaatjes..
Weet iemand toevallig waarom er een doek onder de ballast gelegd word of waar ie voor dient?
Draaistel en bakrevisie begint binnen enkele jaren te naderen. De draaistellen kunnen niet binnenshuis gereviseerd worden, en voor de bak is ook verwacht dat de doorlooptijd dusdanig lang is, dat het te lang duurt om geen vervanger in dienst te nemen. De kosten voor revisie van de Mitropa zouden ook erg duur zijn. De Mitropa gaat daarom eerst aan de kant.quote:Op zondag 20 november 2016 17:41 schreef dennistd het volgende:
Waarom moet de Mitropa vervangen worden dan?
En toch, een spoorboom kon ook in 1 dag neergezet woorden.quote:Op zondag 20 november 2016 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Veiligheidspersoon' overgang Winsum komt niet; matrixborden zijn er al
Wie hier werkt voor prorail...?
Ik vind het ook helemaal goed hoor.. zolang er maar ff gewaarschuwd word..quote:Op zondag 20 november 2016 18:39 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En toch, een spoorboom kon ook in 1 dag neergezet woorden.
Dan mag die boer zelf vast wel een ahobje neer zettenquote:Op zondag 20 november 2016 16:43 schreef b2py het volgende:
[..]
De grap is dus dat alle overwegen op openbare wegen beveiligd zijn, maar je hebt ook particuliere overwegen. Veelal ooit aangelegd voor boeren om het land te bereiken aan de andere kant van het spoor maar dus ook voor andere doeleinden, zoals in Winsum. En zoals in dit artikel staat mag ProRail daar niets op aanpassen omdat het niet haar bezit is.
Moet gewoon bij wet verplicht worden.quote:Op zondag 20 november 2016 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal goed hoor.. zolang er maar ff gewaarschuwd word..
Nu die andere 20% in NL nog..
quote:Op zondag 20 november 2016 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Die trein kan anders ook wel ff gewoon stoppen als je ziet dat er een melkwagen aankomt natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |