ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wil je Oostentijk halen, dat kan waarschijnlijk wel, moet je zondag WOEST vroeg opstaan. Wil je 5 landen halen, is Liechtenstein nog een optie, maar dan moet je zaterdagmiddag al meteen de groep verlaten. En een goed plan hebben. Ik weet niet of dat zou kunnen lukken. Misschien, misschien niet
Beter kan je als je dat wil, gewoon zaterdagmiddag nog een slagje Konstanz -Weinfelden met de Thurbo mee pikken. Is niet heel spannend, maar je maakt dan toch een stukje Zwitserland mee Kan je ook om 1900 weer terug in KN zijn voor het eten of zo
Het is haalbaar om 's avonds nog "even" Zwitserland, Liechtenstein én Oostenrijk te doen:
17:23 V Konstanz - St. Gallen A 17:59 18:26 V St. Gallen - Buchs SG A 19:14 19:54 V Buchs SG - Feldkirch A 20:09
21:00 V Feldkirch - Bregenz Riedenburg A 21:41 21:50 V Bregenz Riedenburg - St. Margreten A 22:04 22:13 V St. Margreten - Rorschach A 22:19 22:38 V Rorschach - Romanshorn A 22:57 23:01 V Romanshorn - Kreuzlingen A 23:27 23:31 V Kreuzlingen - Konstanz A 23:33
Nee ik ook niet. Ik had al lang gezien dat je aan de zwitserse oever echt vaak moet overstappen. Je bent van Konstanz in minder overstappen (2, Zürich HB en Arnhem) in Deventer dan in Bregenz
Vanwege een rondrit voorafgaande aan het NVBS Congres van vorige week zaterdag waren er maar liefst drie extra trams op straat in Rotterdam: Vierasser 522, Allan motorwagen 130 met bijwagen 1042 en de op de foto niet zichtbare 515 met bijwagen 1020.
Onderweg werden drie fotostops gehouden, waarvan deze op de Spartastraat (voor stadion Het Kasteel van de voetbalclub Sparta) de eerste was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh dat moet heel anders zijn. Ik scheep round 20:00 in op de boot, die vertrekt dat niet voor 23:00, is om 04:00 aan de overkant, maar dan laten ze eerst de vragwaggels dingen doen, like ontbijten en afschepen, en 6:30 maken ze normale mensen wakker en zo Nou ja dan douchen aankleden ontschepen en rond 8 uur gaat er wel een treintje over Colchester en Chelmsford naar Londen
Ik had m'n eigen auto bij me, ik vind het dan wel lekker om even 2 uur uit de wagen te zijn en de beentjes te strekken op het dek. Of in het restaurant een hapje te eten.
Eerder deze week kwamen de meisjes niet thuis uit school; vermoed werd dat ze het vliegtuig naar Spanje hadden gepakt. Er waren namelijk camerabeelden op het vliegveld van Málaga waarop ze waren te zien.
Hoe denk je anders dat ze op het vliegveld van Malaga zijn gekomen? Met een fucking bakfiets?
Op zondag 20 november 2016 04:05 schreef James1988 het volgende: Precies. Laat die meiden eerst maar eens uitleggen waarom ze dachten dat dit een goed idee is.
Ik ben echt wel benieuwd naar hun verhaal. want aan de uitvoering mankeerde niet zoveel. Voor twee puberkipjes.
Ja natuurlijk, ouders stuipen op lijf en zo, dat is allemaal wel zo natuurlijjk. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is dat ze zichzelf en elkaar blijkbaar prima gered hebben.
Als vader zou ik ze heul wel even streng toespreken en zo, maar ik zou waanzinnig trots zijn
Op zondag 20 november 2016 10:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heeft iemand nou enig idee waarom op de 27e er een zaterdagdienstregeling gereden wordt op de hoekse?
Knettergekke dag was dat voor mij toen, omdat ik na aankomst in Bremen direct door moest knallen naar Utrecht vanwege een verjaardag. En toch geen 1000 km gehaald die dag
Op zondag 20 november 2016 10:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Heeft iemand nou enig idee waarom op de 27e er een zaterdagdienstregeling gereden wordt op de hoekse?
Omdat er verder niks anders rijdt tussen Schiedam en Rotterdam.
Knettergekke dag was dat voor mij toen, omdat ik na aankomst in Bremen direct door moest knallen naar Utrecht vanwege een verjaardag. En toch geen 1000 km gehaald die dag
Zonde Bremen was echt leuk Alleen jammer van die demonstranten.
Nee een spoor ergens. De trein uit Oldenburg naar Leer had een ur of 3 vertraging. En in Bremen op het plein waren nog wat van die linkse drugshippies solidariteit aan het betuigen. Mono helemaal met ze op de foto en alles
Dat is wel lekker misschien. En ik las dat het een kwartiertje lopen was naar de grens dus denk dat ik daar ook wel even overheen huppel. Hoe laat moeten we zondag eigenlijk die boot hebben?
Dat is wel lekker misschien. En ik las dat het een kwartiertje lopen was naar de grens dus denk dat ik daar ook wel even overheen huppel. Hoe laat moeten we zondag eigenlijk die boot hebben?
Kan. Je kunt ook met de trein gaan, het is echt maar een klein piseindje. Alleen jammer dat het al donker is als we aankomen.
Maar waarom keert dat dan in helemaal in Maasluis, en niet op Vlaardingen?
Op Vlaardingen zou die dan een half uur staan te keren, in die tijd kan je net zo goed heen en weer rijden naar Maassluis. Sta je de treinen van/naar Hoek ook niet in de weg.
Overwegwachter, betaald buiten staan en 4x per uur (soms 5x per uur) opletten dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Zoiets kan in de voormalige DDR ook. De spoorwegovergang in het dorp Wefensleben wordt al jaren handmatig afgesloten zodra er een trein nadert. Aan beide kanten van het spoor dient een persoon een ketting over de weg op te hangen en weer op te ruimen als de trein voorbij is. Bijzonder genoeg is dat daar geen lokaalspoorlijntje maar de drukst bereden oost-west-spoorlijn van Duitsland. Ieder uur een IC en RB per richting, aangevuld met massa's goederentreinen. En toch is de situatie daar al jaren zoiets ik die beschrijf...
19 November 2016 - Omdat het Spoorwegmuseum ruimte moest krijgen voor het Wintermuseum en het AH Allerhande Kerstfestival, werden er rijtuigen uit het museum verwijderd en naar de VSM gebracht ter stalling. Omdat de loods in Blerick momenteel niet bereikbaar is, kon men daar niks stallen.
19 November 2016 - Omdat er een kettinghor aan het werk was op de enkelsporige lijn tussen Heerhugowaard en Hoorn, werd die kant op gereden. De kettinghor was zijn kunsten aan het vertonen tussen Obdam en Hoorn, en passeert de toegesnelde fotograaf.
Trouwens Prorail gaat helemaal niet over het sluiten van overwegen. Prorail kan niet op eigen houtje de openbare weg gaan opheffen. Prorail moet gewoon die overwegen gaan beveiligen, hoe veel het er ook zijn en hoe veel geld het ook kost. En rap wat. En kappen met janken.
Tja ik denk dat de gemeente wel iets geroepen zal hebben om er maandag niet achter te komen dat er opeens een container oid op de overweg staat.. bewoners daar zijn not amused door de hele geschiedenis zeg maar..
Het stomme is dat er nog 7 in winsum zelf.. en in totaal iets van 19 in de omgeving liggen die totaal onbewaakt zijn.. Nou zullen ze niet allemaal zo veel gebruikt worden/gevaarlijk zijn.. Maar een paar lampjes moet toch kunnen?
Op zondag 20 november 2016 14:59 schreef Zolderkamer het volgende: Tja ik denk dat de gemeente wel iets geroepen zal hebben om er maandag niet achter te komen dat er opeens een container oid op de overweg staat.. bewoners daar zijn not amused door de hele geschiedenis zeg maar..
Het stomme is dat er nog 7 in winsum zelf.. en in totaal iets van 19 in de omgeving liggen die totaal onbewaakt zijn.. Nou zullen ze niet allemaal zo veel gebruikt worden/gevaarlijk zijn.. Maar een paar lampjes moet toch kunnen?
kan dat gewoon niet met zonnepanelen fatsoenlijk werken?
Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Je wordt gewaarschuwd met opvallende borden als automobilist zijnde, dan kijk je dus goed naar links en naar rechts. Ben je er niet zeker van, dan stop je en stap je voor mijn part uit.
Mijn broer had nog bijna zo'n wachterhuisje gekocht waar de boel gemoderniseerd was.. maar ik heb hem er toch maar afgepraat.. Je hebt nooit weer rust..
Op zondag 20 november 2016 15:03 schreef MTL het volgende: Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Je wordt gewaarschuwd met opvallende borden als automobilist zijnde, dan kijk je dus goed naar links en naar rechts. Ben je er niet zeker van, dan stop je en stap je voor mijn part uit.
Ja maar dat schijnt dus niet (meer) te werken..
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT
Als je niet eens weet hoe je een overweg over moet steken, hoor je niet op de openbare weg thuis.
Op zondag 20 november 2016 13:37 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 19 November 2016 - Omdat het Spoorwegmuseum ruimte moest krijgen voor het Wintermuseum en het AH Allerhande Kerstfestival, werden er rijtuigen uit het museum verwijderd en naar de VSM gebracht ter stalling. Omdat de loods in Blerick momenteel niet bereikbaar is, kon men daar niks stallen.
[ afbeelding ] 19 November 2016 - Omdat er een kettinghor aan het werk was op de enkelsporige lijn tussen Heerhugowaard en Hoorn, werd die kant op gereden. De kettinghor was zijn kunsten aan het vertonen tussen Obdam en Hoorn, en passeert de toegesnelde fotograaf.
Mooie plaatjes..
Weet iemand toevallig waarom er een doek onder de ballast gelegd word of waar ie voor dient?
Ik gok dat dat een soort worteldoek is, om te voorkomen dat wortels van bomen en planten in de ballast gaan groeien.
Ah oke.. ik had die link nog niet gelegd idd.. (mijn ervaring hier is dat er gewoon onkruid tussen het grind op het worteldoek groeit maar dat zal wat natter zijn denk ik..)
En daarbij hoe weet je dan zeker dat als je weer instapt er niet net een trein aan zal komen.. dan moet je weer uit stappen om zeker te zijn.. en dan... JA ZO KOM JE ER NOOIT
Dan stap je uit en duw je de auto over de overweg
In het kader van "Hoe langer Prorail weigert het probleem op te lossen, hoe ranziger de dan-maar-zo-kutideeën worden"
Ah oke.. ik had die link nog niet gelegd idd.. (mijn ervaring hier is dat er gewoon onkruid tussen het grind op het worteldoek groeit maar dat zal wat natter zijn denk ik..)
Er komt vanzelf zand tussen waardoor er planten zich kunnen wortelen. Maar als er een paar keer per dag een trein ergens over raast denk ik dat er weinig kan wortelen.
Er komt vanzelf zand tussen waardoor er planten zich kunnen wortelen. Maar als er een paar keer per dag een trein ergens over raast denk ik dat er weinig kan wortelen.
Hmm die ontbreken hier nog... spoorbielzen en grind heb ik al.. Note to self: trein rails Mijn buurman noemt de autoweg hier vlakbij nog steeds t spoor trouwens.. (joa ik zag hom aan komm voaren bie t spoor/ja ik zag hem aankomen rijden over de weg) Was vroeger het woldjerspoor.. hij speelde als kind bij het stootblok
Hmm die ontbreken hier nog... spoorbielzen en grind heb ik al.. Note to self: trein rails Mijn buurman noemt de autoweg hier vlakbij nog steeds t spoor trouwens.. (joa ik zag hom aan komm voaren bie t spoor/ja ik zag hem aankomen rijden over de weg) Was vroeger het woldjerspoor.. hij speelde als kind bij het stootblok
Trouwens Prorail gaat helemaal niet over het sluiten van overwegen. Prorail kan niet op eigen houtje de openbare weg gaan opheffen. Prorail moet gewoon die overwegen gaan beveiligen, hoe veel het er ook zijn en hoe veel geld het ook kost. En rap wat. En kappen met janken.
De grap is dus dat alle overwegen op openbare wegen beveiligd zijn, maar je hebt ook particuliere overwegen. Veelal ooit aangelegd voor boeren om het land te bereiken aan de andere kant van het spoor maar dus ook voor andere doeleinden, zoals in Winsum. En zoals in dit artikel staat mag ProRail daar niets op aanpassen omdat het niet haar bezit is.
20 November 2016 - Vandaag werd dan eindelijk het nieuwe SSN-restauratierijtuig uit Keulen naar Rotterdam overgebracht. Vanuit Keulen werd het met een V100 naar Emmerich gebracht, alwaar de trein overgenomen werd door een DBC 189'er, vanwege de rit over de Betuweroute. Het restauratierijtuig is verworven van DTO (Dampflok Tradition Oberhausen maar daarvoor bij het DB-Museum ingezet en eveens bij DB), en is van het type ARmh 217 met als bijnaam Kakadu. Het rijtuig zal uiteindelijk het Mitropa-rijtuig gaan vervangen, nadat het Kakadu-rijtuig is gereviseerd.
Draaistel en bakrevisie begint binnen enkele jaren te naderen. De draaistellen kunnen niet binnenshuis gereviseerd worden, en voor de bak is ook verwacht dat de doorlooptijd dusdanig lang is, dat het te lang duurt om geen vervanger in dienst te nemen. De kosten voor revisie van de Mitropa zouden ook erg duur zijn. De Mitropa gaat daarom eerst aan de kant.
De grap is dus dat alle overwegen op openbare wegen beveiligd zijn, maar je hebt ook particuliere overwegen. Veelal ooit aangelegd voor boeren om het land te bereiken aan de andere kant van het spoor maar dus ook voor andere doeleinden, zoals in Winsum. En zoals in dit artikel staat mag ProRail daar niets op aanpassen omdat het niet haar bezit is.
Dan mag die boer zelf vast wel een ahobje neer zetten
Ik vind het ook helemaal goed hoor.. zolang er maar ff gewaarschuwd word.. Nu die andere 20% in NL nog..
Moet gewoon bij wet verplicht worden. En er verdwijnen steeds meer overwegen voor tunneltjes, dus spoorbomen genoeg die nu over zijn. Harderwijk bijvoorbeeld.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Nu ook het een stukje audio/video van een woordvoerder van prorail.. en naar ik hoor komen er dus matrixborden te staan die waarschuwen voor de overweg.. niet voor een naderende trein.. Dan heb je er bij mist nog niets aan.. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)rixborden-zijn-er-al
Op zondag 20 november 2016 21:10 schreef Dr_Flash het volgende: Die trein kan anders ook wel ff gewoon stoppen als je ziet dat er een melkwagen aankomt natuurlijk
Ja. En een gordel om is nergens voor nodig. Ik heb ooit een keer een verhaal gehoord van een gozer die geen gordel omhad en omdat ie dat niet had heeft hij een ongeluk overleefd.
Ja. En een gordel om is nergens voor nodig. Ik heb ooit een keer een verhaal gehoord van een gozer die geen gordel omhad en omdat ie dat niet had heeft hij een ongeluk overleefd.
Nou inderdaad. En de opa van de oom van een kennis van de schillenboer van mijn nichtje rookte veertien sloffen per dag en is er ook tweehonderd jaar oud mee geworden. Dus wat nou ongezond
Wtf? Je ziet die borden; OVERWEG en je stopt gewoon voor de streep. Het meest recente ongeval was tijdens goed zicht. De menselijke stupiditeit kent werkelijk waar geen grenzen.
Nou inderdaad. En de opa van de oom van een kennis van de schillenboer van mijn nichtje rookte veertien sloffen per dag en is er ook tweehonderd jaar oud mee geworden. Dus wat nou ongezond
Ja, en piet van om de hoek, je weet wel, piet patat friet met, die mayonaise per liter uit de emmer slurpt, die heeft een goeie glosturol!
Godverdikkie, als de boodschap nou nog niet duidelijk is
Je bent toch geen blinde koe? Kijk naar links, kijk naar rechts, that's it. Anders hoor je niet achter het stuur te zitten.
Nee er zit een wildrooster dus koeien zijn uitgesloten van deelname aan het verkeer daar... Behalve als ze uitgevonden hebben hoe een fiets autoped werkt..
Oude tijden herleven in Zwolle De sprinter naar Utrecht vanaf spoor 4, 10 bakken ICMm naar Groningen.
Kwam met ook een badslipper over spoor 11 (nog nooit doorgaande trein daarover gezien) met 'containers' van H+S Foodtrans. Waren hele oude tanks, smerig, hier en daar stukken erop gelast of geklinknageld, deuken. Niet echt een heel foodsafe idee zeg maar. Weet iemand wat daarin kan zitten?
Het gaat lekker ja... Eerst wordt pas 11 minuten na officiële vertrektijd omgeroepen dat de IC Roosendaal vanaf 3b vertrekt, waar vervolgens Den Haag op de cta staat.
De HC heeft wel humor "zoals u merkt gaat het allemaal vandaag. Het ligt niet aan de expertise van de bemanning van deze trein, laten we het houden op externe factoren"
Ik zit in een trein (die naar brussel gaat) voor die fokking tunnel.
Nu moet Schiphol/brandweer natuurlijk 10000 protocolletjes af, dus dit gaat wel ff duren. Gelukkig had ik geen afspraak of zo.
Nou ja...valt weinig aan te doen en ik heb het nog makkelijk. Er zitren hier wel wat mensen die een vliegtuig moeten halen. :x
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975. "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
En we rijden weer! Maar trein gaat niet meer naar Brussel. Nou ja moest ik toch niet zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975. "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Vals brandalarm, schijnt vaker voor te komen daar. In totaal zo'n 45 minuten stil gestaan...toch een aantal mensen die hun vliegtuig hebben gemist, maar dan heb je volgens mij veel te weinig tijds-marge in gebouwd.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975. "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Vals brandalarm, schijnt vaker voor te komen daar. In totaal zo'n 45 minuten stil gestaan...toch een aantal mensen die hun vliegtuig hebben gemist, maar dan heb je volgens mij veel te weinig tijds-marge in gebouwd.
Elders in het land waren ook vertragingen... Vanuit Emmen zijn er vanochtend twee uitgevallen en vervolgens kwam de trein die wel reed te laat aan in Zwolle. De trein richting Den Haag had vervolgens een kwartier vertraging. Dan heb je al niet heel veel tijd meer over voor een geintje met een brandmelder...
Oldskool rookbom maken met een PVC pijp, sterretje en ammoniumnitraat?
Dat waren de tijden vroeger rondom oud en nieuw Intertoys verkocht al anderhalve maand lang sterretjes, PVC lag altijd wel in de schuur. Zooitje watten erbij. Donders. De halve wijk blauw gezet als 12 jarig puisterig kutkneusje
Dat waren de tijden vroeger rondom oud en nieuw Intertoys verkocht al anderhalve maand lang sterretjes, PVC lag altijd wel in de schuur. Zooitje watten erbij. Donders. De halve wijk blauw gezet als 12 jarig puisterig kutkneusje
Eerst van elektrabuisjes met enkel sterretjes en soms wat trektouwtjes voor de vulling, later werden het van die dunne afvoerbuisjes ook met sterretjes maar ook dus KAS+suiker (kunstmest en suiker en dat oplossen en dat in keukenpapier laten trekken
Elders in het land waren ook vertragingen... Vanuit Emmen zijn er vanochtend twee uitgevallen en vervolgens kwam de trein die wel reed te laat aan in Zwolle. De trein richting Den Haag had vervolgens een kwartier vertraging. Dan heb je al niet heel veel tijd meer over voor een geintje met een brandmelder...
Als het echt belangrijk is ga je gewoon een dag van tevoren naar een hotel op Schiphol. Gewoon onzekerheden eruit halen
Ik heb een keer mijn inchecktijd op serieus een halve minuut net niet gehaald. Moest met de trein van Kings Cross naar Luton, halverwege stoppen ivm werkzaamheden. Rennend Luton op zonder ruimbagage, 25 seconden na het sluiten van de incheckbalie. Ik mocht niet meer mee, terwijl het vliegtuig nog 2 uur aan de grond zou staan.
Op dat moment snapte ik die TV programma's van vroeger altijd wel, dat mensen uit hun stekker gingen voor zo'n balie. Zelf had ik uiteraard ook eerder weg moeten gaan, maar 25 seconden zonder ruimbagage _! Man wat was ik pissig. Moest uiteindelijk de hele avond + nacht daar rondhangen en ging pas na 50 pond extra betalen om half 8 in de ochtend de lucht in naar Schiphol.
Op maandag 21 november 2016 14:52 schreef Monopoly het volgende: Ik heb een keer mijn inchecktijd op serieus een halve minuut net niet gehaald. Moest met de trein van Kings Cross naar Luton, halverwege stoppen ivm werkzaamheden. Rennend Luton op zonder ruimbagage, 25 seconden na het sluiten van de incheckbalie. Ik mocht niet meer mee, terwijl het vliegtuig nog 2 uur aan de grond zou staan.
Op dat moment snapte ik die TV programma's van vroeger altijd wel, dat mensen uit hun stekker gingen voor zo'n balie. Zelf had ik uiteraard ook eerder weg moeten gaan, maar 25 seconden zonder ruimbagage _! Man wat was ik pissig. Moest uiteindelijk de hele avond + nacht daar rondhangen en ging pas na 50 pond extra betalen om half 8 in de ochtend de lucht in naar Schiphol.
Lekker naar t panoramadak gegaan om je eigen vlucht uit te zwaaien?
T beste er van maken, ik heb t gehad op Marseille Flughaven...toen heb ik de nachtbus op en neer genomen naar de stad en ben aan het strand gaan zitten.
Daarna tijdens de landing op Orly mag je niet slapen, maar ik geloof dat de stewardess me 4 keer heeft wakker moeten maken en met de klap van de landing zelf schrok ik alsnog wakker
Schipholtaxi... Als ze in staat zijn zeg, 2,5 uur speling te verkloten ben je gewoon een kut bedrijf Afgelopen zomer ook met de auto gegaan, trein van 5.15 uit Emmen vond ik niet vroeg genoeg vertrekken
Lekker naar t panoramadak gegaan om je eigen vlucht uit te zwaaien?
T beste er van maken, ik heb t gehad op Marseille Flughaven...toen heb ik de nachtbus op en neer genomen naar de stad en ben aan het strand gaan zitten.
Daarna tijdens de landing op Orly mag je niet slapen, maar ik geloof dat de stewardess me 4 keer heeft wakker moeten maken en met de klap van de landing zelf schrok ik alsnog wakker
Ik wilde wel terug naar Londen gaan, pub opzoeken, maar durfde het niet aan. Moest om 5 uur inchecken en had geen zin om weer iets te moeten missen. Moest ook werken om 9 uur. Werkte toen nog in Lelystad, dus na het landen was ik 5 kwartier later met de trein op het werk. Heb op zo'n laf bankje proberen te slapen en anderhalf pakje sigaretten weg geblaft buiten Kutnacht.
Ik wilde wel terug naar Londen gaan, pub opzoeken, maar durfde het niet aan. Moest om 5 uur inchecken en had geen zin om weer iets te moeten missen. Moest ook werken om 9 uur. Werkte toen nog in Lelystad, dus na het landen was ik 5 kwartier later met de trein op het werk. Heb op zo'n laf bankje proberen te slapen en anderhalf pakje sigaretten weg geblaft buiten Kutnacht.
Dr is altijd zo een moment dat je denkt 'en nu'....
Dr is altijd zo een moment dat je denkt 'en nu'....
Oh man, verschrikkelijk _! Terugkijkend kan ik er wel om lachen, maar toen was ik er goed ziek van. Luton is al niet zo'n groot vliegveld, maar er is ook helemaal niets te doen. Er was een soort van supermarktje open (tegen uiteraard belachelijke tarieven), geen kroegje, en 2 computers met internet voor 1 pond per kwartier
Ach ja. Uiteindelijk vlieg je nog geeneens een uur tussen Luton en Schiphol, maar heb van het moment dat ik ging zitten tot aan de pier op Schiphol geslapen als een roos. Niets mee gekregen van stijgen, vliegen en landen Daarna van 12 uur lang gewerkt. Wat een weekend.
Ach ja. Uiteindelijk vlieg je nog geeneens een uur tussen Luton en Schiphol, maar heb van het moment dat ik ging zitten tot aan de pier op Schiphol geslapen als een roos. Niets mee gekregen van stijgen, vliegen en landen Daarna van 12 uur lang gewerkt. Wat een weekend.
Ik moest perse wakker zijn zijn op moment dat je dus je gordel om moest, geen idee waarom, maargoed, dat ging dus niet....Ik weet ook nog wel dat ik die ochtend iets kocht bij een winkeltje en voor het eerst t nieuwe eurovijfje terugkreeg, toen heb ik iets gemompeld van monopolygeld en dacht ik dat ik aan het hallucineren was
Ik moest perse wakker zijn zijn op moment dat je dus je gordel om moest, geen idee waarom, maargoed, dat ging dus niet....Ik weet ook nog wel dat ik die ochtend iets kocht bij een winkeltje en voor het eerst t nieuwe eurovijfje terugkreeg, toen heb ik iets gemompeld van monopolygeld en dacht ik dat ik aan het hallucineren was
Schipholtaxi... Als ze in staat zijn zeg, 2,5 uur speling te verkloten ben je gewoon een kut bedrijf Afgelopen zomer ook met de auto gegaan, trein van 5.15 uit Emmen vond ik niet vroeg genoeg vertrekken
Waarom knetterhoerend vroeg allemaal moeilijk doen? Gewoon een dagje eerder vakantie, lekker hotelletje, alles super relaxt
Op maandag 21 november 2016 17:03 schreef GlenSpey het volgende: Voor de liefhebber. Weet niet of ie er nog steeds rijd op dit moment, maar er zat vanmiddag een SLT in de sprinter Nijmegen - Zutphen.
De vernieuwde VIRM 9411 schijnt ook binnen afzienbare tijd in dienst te komen, om precies te zijn woensdag. En waarschijnlijk vanuit Groningen, ding staat nu in Onnen
De vernieuwde VIRM 9411 schijnt ook binnen afzienbare tijd in dienst te komen, om precies te zijn woensdag. En waarschijnlijk vanuit Groningen, ding staat nu in Onnen
De vernieuwde VIRM 9411 schijnt ook binnen afzienbare tijd in dienst te komen, om precies te zijn woensdag. En waarschijnlijk vanuit Groningen, ding staat nu in Onnen
O lachen, staat helaas alleen geen IRM(m) op mijn dienstkaartje voor woensdag ook geen Groningen trouwens...
Op maandag 21 november 2016 21:27 schreef b2py het volgende: Ik weet niet of er een m bij komt, hij is technisch niet anders en kan ook gewoon gekoppeld rijden met niet verbouwde serie. Onderscheid is niet nodig
Op maandag 21 november 2016 21:27 schreef b2py het volgende: Ik weet niet of er een m bij komt, hij is technisch niet anders en kan ook gewoon gekoppeld rijden met niet verbouwde serie. Onderscheid is niet nodig
Die extra m heeft niets te maken met de koppelbaarheid. SGMm en ICMm konden ook gekoppeld rijden met de oudere versies zonder m. Met VIRMm is dat niet anders.
Al zal het op de dienstkaartjes vast gewoon IRM blijven.
Die extra m heeft niets te maken met de koppelbaarheid. SGMm en ICMm konden ook gekoppeld rijden met de oudere versies zonder m. Met VIRMm is dat niet anders.
Al zal het op de dienstkaartjes vast gewoon IRM blijven.
Oh, dat dacht ik en dat ze daarom beter uit elkaar te houden waren
Ik kom er net achter dat mijn buslijn niet meer doorgekoppeld is aan die van de aangrenzende wijk omdat er voor beide lijnen dan altijd aansluiting op de treinenknoop geboden kan worden.
Nou ik wel. Kennelijk is de bussen-delivery EINDELIJK op de treinendelivery aangepast, drie weken voordat het niet meer hoeft. Dat heeft best weinig met "just in time" te maken, denk ik dan
Op dinsdag 22 november 2016 09:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is al bijna een jaar zo! Daarom was ik verbaasd dat ik niet wist. Of in ieder geval sinds de zomer maar denk het hele jaar al.
In de zomer de dienstregeling al aanpassen voor wijzigingen in december?
Op dinsdag 22 november 2016 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Rijden op zicht tot Nijverdal. Seinen geven geen beeld. De conducteur is een ouwe bierdrinkmakker van me.
Op dinsdag 22 november 2016 10:43 schreef Prins_Pils het volgende: Deadlock je bedoelt dat de 4 naar AAAH-landen niet meer doorrijdt als 2 door Holtenbronx en andersom? Dat is al sinds december zo
Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende: NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende: NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
Dat dacht ik dus ook. En verder zou zo'n actie niet ineens in de toekomst ontstaan, dat zou je nu ook in de operatie moeten merken. Dit is gewoon een paniekactie om lucht te creëren in het verhelpen van defecten.
Vind 12 VIRM-4 en 10 ICM-3 toch best veel, zijn toch al gauw 6 VIRM-8 + 3 ICM-9 minder. Al weet ik niet wat normale defectenstand is. Maar kan me voorstellen dat dit dan zorgt voor schrappen van treinseries
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.
VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.
VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
Gewoon overal weer een 1700 + rijtuigen van maken. Had laatst een locje waarvan slechts 1 motor in dienst was. Het verschil was nauwelijks merkbaar.
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:
quote:
De 1100 serie rijdt tot zeker wijz.blad Febr niet voor reizigers. Als de testen wellicht goed verlopen dan proefbedrijf.
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld. Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.
*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Adrie072 het volgende: Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen.
Ja, en er ligt ook een hoop ICR in de ketels van Tata Steel, te wachten om KLB-slotjes te worden. Ongeveer even goed inzetbaar
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld. Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.
*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Ze knippen hem vooral omdat ze niet voldoende materieel hebben, als ICNG op de baan is op Den Haag - Eindhoven wordt de verbinding weer in ere hersteld
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.
Met treintjes spelen doe je maar op zolder, hier gaat het over duizenden reizigers per dag die hier hinder van gaan ondervinden.
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.
Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Dr_Flash het volgende: Zoiets heet bij ons trouwens een "informatiebeveiligingsrisicovermoeden". Doorscrabbelen op de achterkant van het bord jongens en meisjes
Bij ons heet dat lekken... Of een woordvoeringslijn, net hoe de bewindspersoon in het nieuws wil komen (wel of niet dus)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het Dat zou toch leuk zijn hmm
Op dinsdag 22 november 2016 21:45 schreef Duvel het volgende: Althans, dat is mijn mening als je twee goedgebruikte treinseries gedurende de hele dag schrapt.
"preventief" terwijl er geen kut aan de hand is. Ja, "beperkingen in de materieelinzet" alsof er een soort kwade God van de Materieelinzet bestaat wiens Toorn over ons afgeroepen is, door wie weet niemand. Maar het zal wel de schuld van Het Reizigersoverschot zijn. Die zijn met veel.
Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het Dat zou toch leuk zijn hmm
Nou, het zit dus een stukje subtieler. Als een bewindspersoon een nieuwtje naar de media brengt dan zie je dat in nieuwsberichten vaak terug in de trant van "een woordvoerder laat weten..." of "de minister maakt bekend dat...". En dan gaat het dus om voorbereide berichten (door de dossierhouder, geaccordeerd door directeur en doorgenomen met de voorlichters van de directie communicatie. En omdat er naar aanleiding van een krantenkop oid vaak meer journalisten/stakeholdes vragen stellen, wordt een "woordvoeringslijn" opgesteld, zodat de boodschap consistent is.
Een "lek" zie je vaak terug met een inleidende zin als "dat melden bronnen in Den Haag". Het is vaak een directe (politieke) adviseur van de bewindspersoon die dan "een praatje maakt" met een journalist. In veel gevallen is de dossierhouder gevraagd om input (lees: informatie aanleveren aan de juiste personen).
Verschil tussen beide is dat in het tweede geval de dossierhouder vaak niet van de hoed en de rand weet van de communicatiestrategie. In het eerste geval eigenlijk altijd wel. Overeenkomst tussen beide is dat er altijd politieke dekking is (lees: bewindspersoon is akkoord met communicatie).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.
Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL.
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?
Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hč?
Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets.
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?
Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hč?
Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets.
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja. En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja.
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.
In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.
quote:
En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.
NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende: Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef James1988 het volgende: Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat.
De werkzaamheden rond Rotterdam zijn een mooie bliksemafleider ("ProRail werkt aan de sporen, dus wij kunnen mooi gaan testen") maar als je er langer dan twee tellen over nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat het eigenlijk maar flauwekul is. ProRail werkt niet fulltime aan de sporen, maar in twee periodes (van 3 tot en met 18 december en van 7 tot en met 22 januari).
In die tussenliggende periode van 19 december t/m 6 januari kunnen de treinen gewoon volgens de normale dienstregeling rijden, er zijn geen infrabeperkingen die dat onmogelijk maken. Dat er dan toch geen doorgaande trein rijdt van Breda naar Den Haag Centraal ligt volledig aan (een overmoedige?) NS.
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.
Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.
Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.
In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.
[..]
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.
NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42.
Eindhoven - Rotterdam is dus niet 'hooguit een kwartier' maar doodleuk +28.
edit: dit is uitgaande van een doorgekoppelde IC Lelystad - Breda in het sprinterpad zoals die zal rijden in week 51. In de geknipte variant (met overstap in Dordrecht) is 1x/u een rit haalbaar van 1:25, en 1x/u doe je er 1:40 over.
[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 23-11-2016 07:32:10 ]
Op woensdag 23 november 2016 07:38 schreef b2py het volgende: Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit